Nici nu stiu de unde sa incep, a mers ok pana de Craciun cand am facut un drum pana la Calarasi. Am plecat din Bucuresti, am iesit de pe A2 la Lehliu si in primul sat a inceput sa se balbaie, am zis ca e pana, am oprit, nimic, am mai mers un pic si a trebuit sa opresc ca se balbaia rau de tot. Am scos pe rand fisele si am vazut ca la cilindrul 3 e o buba, am scos bujia, era neagra complet. Am pus o bujie din cele vechi (pe astea de acum, Brisk, le am de 2000km) si am plecat, am ajuns ok, masina mergea ca inainte. Am plecat inapoi spre bucuresti, dupa 20-30km iar balbaieli, de data asta am scos 2 bujii, de la cilindrul 2 si 3 parca, erau negre rau. Am plecat, dupa inca cativa km iar am oprit, am dat jos iar o bujie, am reglat avansul, am plecat. Pe autostrada am scos toate bujiile si le-am curatat si le-am pus la loc, toate astea noi Brisk, am mai strans si surubul de amestec, am strans maxim pana s-a oprit motorul apoi am dat inapoi 2 ture (360 de grade) si jumatate, am strans cam 5-6 ture, si apoi am dat inapoi. Am ajuns ok in Bucuresti, am zis ca de la amestec o fi fost, dar totusi, masina inainte mai facuse cam 1000-1500km cu aceleasi reglaje, in Bucuresti si in afara un drum lung pana la Sibiu si retur. De la benzina nu cred sa fi fost ca am pus si in Bucuresti si apoi si la Calarasi, de statii diferite. Ce sa fie?
Episodul ala s-a incheiat, bujiile tot nu arata cum trebuie dar nu s-a mai balbait masina de cand merg in Bucuresti, nu am mai iesit la drum lung. Acum am alta problema. Ma duc sa pornesc masina, dau pedale, trag socul, pun contactul, si dai, si dai, si nimic, invarte dar parca nu se aprinde benzina, si mai dau o data la cheie, si tin si cate 10-15 secunde si nimic (e baterie noua Varta). Pana la urma o ia. Nu conteaza ca e rece sau cald motorul, uneori pleaca dupa 2-3 secunde de demaror, uneori dupa cateva chei de 10-15 secunde. Am observat ca daca bag socul sau nu tin piciorul pe acceleratie pleaca mai repede, daca trag socul sau daca tin apasata pedala de acceleratie, nu prea pleaca.
Acum sa prezint un pic masina, mecanica pe sub e facuta acum 1000km, schimbat tot ce se putea schimba, pana si cauciucuri si jenti, tot fara planetare. Ca altfel la cate probleme imi face cred ca o aruncam, dar tin la ea si vreau sa o pastrez, chiar daca poate o sa iau alta masina de zi cu zi. La motor nu am bagat inca nici un ban pentru ca nu mai am, e facut acum 40-50.000 segmentat a doua oara cred (e cam obosit zic unii), fum nu scoate la esapament, sau nu observ eu acum ca e iarna si ies si aburi. Consum mare nu am, am scos in jur de 7 in afara mers si cu 100-110, ulei mananca, completez mai mereu cate un pic. Din garnitura de chiulasa, intre cilindrul 3 si 4, exact sub prinderea alternatorului se prelinge ulei, nu mult, daca sterg, dupa 100km e o pata cat o moneda de 50 bani noi. Ziceam mai sus ca nu am bagat bani in motor, dar am bagat, am schimbat bujii Brisk, fise Tesla, capac delco, aprindere gotronic (o cam banuiesc, zilele astea fac eu o aprindere si o arunc pe asta direct la cos), platina e si ea schimbata, bateria, releul de incarcare, electromotor si alternator reparate, pompa de apa la fel. Nu stiu ce sa mai zic, atat imi aduc aminte. Eu o cam fugaresc, sunt incepator si inca sunt in perioada in care trebuie sa ii arat oricarui berbec care ma enerveaza ca e prost, si schimb destul de sus uneori, nu exagerat de sus, stiu cand nu mai trage si schimb. In afara merg constant cu 80-100 (4 trepte), am mers doar scurte perioade cu 110-120 in depasiri sau ca sa vad daca poate, daca am reglat bine avansul, daca...
Ce sa fac? Sa scot furtunul de la carter? Sa scot aprinderea? As vrea o lista pas cu pas sa pot sa o iau cu mine sa fac pe rand toti pasii, sunt incepator si nu pot sa-mi pun ordine in ganduri, nu prea stiu ce sa fac As vrea sa reglez si amestecul, dar am citit pe aici si in unele locuri zic sa strang maxim surubul pana moare motorul dupa care sa dau inapoi 2 ture jumate, in altele zice sa strang pana scade turatia apoi sa dau inapoi, va creste apoi la un moment dat va incepe iar sa scada, moment in care dau inainte jumatate de tura sau o tura, nici nu stiu cum e mai bine. Relantiul nu pot sa stiu cand are 800 ture ca nu am turometru, ce fac? Astept si niste leduri albe puternice sa fac un stroboscop sa reglez avansul, pana acum l-am tot reglat cu bujia scoasa sau cu becul de la aprindere si apoi l-am mai dat putin spre baterie, a fost ok, masina fugea bine, acum parca e cam bleaga.
Scuzati postul lung, am cautat informatii dar nu am gasit decat pe bucati si nu ma regasesc complet in problemele deja postate.