Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mai multe probleme adunate cu batranica mea.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
BLK
Nici nu stiu de unde sa incep, a mers ok pana de Craciun cand am facut un drum pana la Calarasi. Am plecat din Bucuresti, am iesit de pe A2 la Lehliu si in primul sat a inceput sa se balbaie, am zis ca e pana, am oprit, nimic, am mai mers un pic si a trebuit sa opresc ca se balbaia rau de tot. Am scos pe rand fisele si am vazut ca la cilindrul 3 e o buba, am scos bujia, era neagra complet. Am pus o bujie din cele vechi (pe astea de acum, Brisk, le am de 2000km) si am plecat, am ajuns ok, masina mergea ca inainte. Am plecat inapoi spre bucuresti, dupa 20-30km iar balbaieli, de data asta am scos 2 bujii, de la cilindrul 2 si 3 parca, erau negre rau. Am plecat, dupa inca cativa km iar am oprit, am dat jos iar o bujie, am reglat avansul, am plecat. Pe autostrada am scos toate bujiile si le-am curatat si le-am pus la loc, toate astea noi Brisk, am mai strans si surubul de amestec, am strans maxim pana s-a oprit motorul apoi am dat inapoi 2 ture (360 de grade) si jumatate, am strans cam 5-6 ture, si apoi am dat inapoi. Am ajuns ok in Bucuresti, am zis ca de la amestec o fi fost, dar totusi, masina inainte mai facuse cam 1000-1500km cu aceleasi reglaje, in Bucuresti si in afara un drum lung pana la Sibiu si retur. De la benzina nu cred sa fi fost ca am pus si in Bucuresti si apoi si la Calarasi, de statii diferite. Ce sa fie?

Episodul ala s-a incheiat, bujiile tot nu arata cum trebuie dar nu s-a mai balbait masina de cand merg in Bucuresti, nu am mai iesit la drum lung. Acum am alta problema. Ma duc sa pornesc masina, dau pedale, trag socul, pun contactul, si dai, si dai, si nimic, invarte dar parca nu se aprinde benzina, si mai dau o data la cheie, si tin si cate 10-15 secunde si nimic (e baterie noua Varta). Pana la urma o ia. Nu conteaza ca e rece sau cald motorul, uneori pleaca dupa 2-3 secunde de demaror, uneori dupa cateva chei de 10-15 secunde. Am observat ca daca bag socul sau nu tin piciorul pe acceleratie pleaca mai repede, daca trag socul sau daca tin apasata pedala de acceleratie, nu prea pleaca.

Acum sa prezint un pic masina, mecanica pe sub e facuta acum 1000km, schimbat tot ce se putea schimba, pana si cauciucuri si jenti, tot fara planetare. Ca altfel la cate probleme imi face cred ca o aruncam, dar tin la ea si vreau sa o pastrez, chiar daca poate o sa iau alta masina de zi cu zi. La motor nu am bagat inca nici un ban pentru ca nu mai am, e facut acum 40-50.000 segmentat a doua oara cred (e cam obosit zic unii), fum nu scoate la esapament, sau nu observ eu acum ca e iarna si ies si aburi. Consum mare nu am, am scos in jur de 7 in afara mers si cu 100-110, ulei mananca, completez mai mereu cate un pic. Din garnitura de chiulasa, intre cilindrul 3 si 4, exact sub prinderea alternatorului se prelinge ulei, nu mult, daca sterg, dupa 100km e o pata cat o moneda de 50 bani noi. Ziceam mai sus ca nu am bagat bani in motor, dar am bagat, am schimbat bujii Brisk, fise Tesla, capac delco, aprindere gotronic (o cam banuiesc, zilele astea fac eu o aprindere si o arunc pe asta direct la cos), platina e si ea schimbata, bateria, releul de incarcare, electromotor si alternator reparate, pompa de apa la fel. Nu stiu ce sa mai zic, atat imi aduc aminte. Eu o cam fugaresc, sunt incepator si inca sunt in perioada in care trebuie sa ii arat oricarui berbec care ma enerveaza ca e prost, si schimb destul de sus uneori, nu exagerat de sus, stiu cand nu mai trage si schimb. In afara merg constant cu 80-100 (4 trepte), am mers doar scurte perioade cu 110-120 in depasiri sau ca sa vad daca poate, daca am reglat bine avansul, daca...

Ce sa fac? Sa scot furtunul de la carter? Sa scot aprinderea? As vrea o lista pas cu pas sa pot sa o iau cu mine sa fac pe rand toti pasii, sunt incepator si nu pot sa-mi pun ordine in ganduri, nu prea stiu ce sa fac sad.gif As vrea sa reglez si amestecul, dar am citit pe aici si in unele locuri zic sa strang maxim surubul pana moare motorul dupa care sa dau inapoi 2 ture jumate, in altele zice sa strang pana scade turatia apoi sa dau inapoi, va creste apoi la un moment dat va incepe iar sa scada, moment in care dau inainte jumatate de tura sau o tura, nici nu stiu cum e mai bine. Relantiul nu pot sa stiu cand are 800 ture ca nu am turometru, ce fac? Astept si niste leduri albe puternice sa fac un stroboscop sa reglez avansul, pana acum l-am tot reglat cu bujia scoasa sau cu becul de la aprindere si apoi l-am mai dat putin spre baterie, a fost ok, masina fugea bine, acum parca e cam bleaga.

Scuzati postul lung, am cautat informatii dar nu am gasit decat pe bucati si nu ma regasesc complet in problemele deja postate.
fnp
Pentru inceput incearca sa schimbi bujiile (pune Sinterom - sunt OK). Eu am avut probleme cu bujiile Bosch si am pus Brisk (le-am vazut laudate aici pe forum) si m-a lasat una la vreo 5mii km. De atunci Sinterom sa traiasca.
BLK
pai da dar ideea e ca si cu alea sinterom tot asa a facut la drum, ca la un moment dat dupa atatea schimbari alea brisk le scosesem pe toate si le pusesem pe alea romanesti care erau curate. dupa care le-am curatat pe alea brisk si le-am pus la loc. sad.gif

cum reglez si eu carburatorul, ca nu mai gasesc topicul, am tot cautat zilele astea sad.gif

altceva ce mai fac?
ydaniel
stai asa!deci consumul de ulei cam cat este!uite cu o dacie ca ata la fel pe a2 cu 90-100 km/h cand am ajuns la cora pantelimon,masina ,merge prost =bujiile ancrasate de ulei?>segmentii erau f uzati!c arbul e curatat?ai filtre de benz pe el?oricum reglaju ala de la talpa carbului,influenteaza daca bujiile sunt negre sau nu!filtru de aer in ce stare e? schimba garnitura!da NEAPARAT cheie dinamometrica la strangere si restrangere!
argon
Incearca sa scoti aprinderea electronica...sunt efectiv niste GUNOAIE conceptia e buna, dar executia e prastie, multa lume se da peste cap ca ce are masina, ca merge tare rau, schimba tot, fara rezultat, si cand au scos aprinderea electronica a mesr masina perfect.

In nici un caz sa te iei dupa folclor cu surubul de amestec, povestile de genul 2 ture si 15 sferturi inainte , n ture inapoi si dupa iar inainte e un mare BULLSHIT, depinde de la masina la masina..in principiu invarti de el pana are motorul turatia cea mai mare(trebuie ureche muzicala icon_mrgreen.gif )

In fine...pune o platina buna, arunca aprinderea electronica si s-ar putea sa ai o surpriza placuta....
BLK
am scos aprinderea, porneste la sfert cand e calda, cand e rece mai greu, ca si inainte, nu e bai, mi se pare normal mai ales ca au fost minus ceva grade afara si am si ule 20W50 cred, deci gros rau chiar daca e de firma.

amestecul, am strans de surub pana se balbaia si apoi am dat inapoi cam o tura cred si merge rotund, daca dau mai mult inapoi nu creste deloc turatia, am dat cred 6-7 ture si nu se intampla nimic, tot acolo ramane turatie. acum merge ok masina, am facut un drum corbeanca si inapoi, cam 70 de km si a consumat bine, benzina cam de 150 de mii.

cred ca tre sa pun un carton ca din cand in cand la semafor da sa se opreasca. maine cred ca fac si ruptorul electronic dupa o schema calumea, si sper sa nu mai am probleme pana la primavara cand cred ca voi face RK sau voi schimba motorul cu unul de peste 100 de caluti smile.gif abia astept.
comnic5
Aceeasi intrebare mi-o puneam si eu cand era vorba de reglarea carburatorului. Eu am aflat ca trebuie strans pana la capat si desfacut apoi 3 ture si jumatate. De atunci numai asa merg si nici nu consuma mult. Cat despre pornit te sfatuiesc sa nu mai pui aprinderi din comert fiindca sunt proaste. Ia o platina noua si buna, regleaz-o ca la carte, la fel si avansul si va porni la sfert.
Eu dupa ce mi-am reglat masina ca in manual am mers cu ea cu 135 km/h, iar dupa ce mi-a reglat un mecanic avansul, ca a mancat el nu stiu ce kkt ca nu e avansu bun, nu am mai trecut de 110 - 120 km/h.
Cat despre scurgerile de ulei as vrea sa intreb si eu pe acest topic ce simering (marca) si cum mama lor se pun ca sa nu mai pise ulei?
BLK
pai pe unde curge la tine ulei?

de aprindere stiu tot ce trebuie, urmareste topicul de aprindere electronica ca am postat si eu pe acolo, imi fac eu un ruptor electronic si poate in viitor o aprindere cu descarcare capacitiva si ridicator.

cel mai bine amestecul il reglezi cum zice in carte, cum zice si argon mai sus, strangi pana se gatuie dupa care desfaci pana ai turatia cea mai mare, cel mai bine cu un turometru electronic. avansul si eu il reglez singur pentru ca mecanicul il regleaza prea mic si nu fuge deloc masina, abia pot sa urc o bordura.

uleiul ala care curge pe unde am zis eu mai sus ca curge e de rau? mai poate sta asa masina? sa nu-i mai dau forja? ce sa fac? curge intre cilindrul 3-4 pe la garnitura de chiulasa.
silex
[
Uleiul poate curge pe sub capacul de tabla de deasupra cartelului si nu e grav, se poate scoate si pus la loc cu silicon rosu.Pentru cealalta problema verifica la un mecanic sau service presiunea din cilindrii, se scot pe rand bujiile si e o scula care se introduce in locul bujiei.Daca ai presiune mai mica de 9 (cred) nu-i prea bine.
BLK
daca am zis ca uleiul curge pe la garnitura de chiulasa nu curge pe la capacul de la culbutori... am mai zis la cativa oameni si toti au zis ca e imposibil sa curga pe acolo si ca curge pe sus, m-am uitat de 100 de ori am tot sters si m-am uitat iar si curge pe langa garnitura de chiulasa.
ydaniel
QUOTE(argon @ 4 Jan 2006, 20:07)
Incearca sa scoti aprinderea electronica...sunt efectiv niste GUNOAIE conceptia e buna, dar executia e prastie, multa lume se da peste cap ca ce are masina, ca merge tare rau, schimba tot, fara rezultat, si cand au scos aprinderea electronica a mesr masina perfect.



In fine...pune o platina buna, arunca aprinderea electronica si s-ar putea sa ai o surpriza placuta....
*


HMM,nu e chiar asa!eu aveam niste gunoaie in carb si dadeam vina pe aprindere!
BLK
gotronicul e o porcarie, crede-ma. l-am dat jos si masina porneste dupa 2 invartiri de electromotor zilele astea cand a fost super frig. e ok pana se defecteaza, ca nu prea face mare lucru, nici bun nici rau, dar dupa ce crapa, e de belea. platina nu o protejeaza deloc... mai bine malvina, dar nu stiu daca se mai gaseste. eu mi-am facut azi un ruptor cum e malvina, dar n-am tranzistorul final sa vad cum merge pe masina. abia astept.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.