Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cât de mult pot greși în alegerea unui 1.5 dCI SH?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Tetelu1980
Salutări domnilor!
Am un Logan 1.4 MPI din 2005 cu aproximativ 110.000 de km care funcționează foarte bine, singura problemă pe care am avut-o a fost defectarea cam la 3 ani a termostatului care rămânea pe deschis și temperatura nu mai creștea mai sus de 2 liniuțe, în rest bascule, capeți de bară care nu țin cum au ținut cei originali. Una peste alta am fost nemaipomenit de mulțumit de mașină și aș fi în continuare dacă nu ar fi problema ruginei care l-a luat peste tot. O să îl mai țin poate până la expirarea ITP-ului și apoi îl dau pentru mărunțiș, 1000-1500 de euro, dacă o fi să mai iau.
Întrebarea este cât de mult pot greși cu achiziționarea unui Logan 1.5 dCI SH de maximum 5 ani, cu un istoric cât de cât controlabil, cu până în 100.000 de km?
Din ce am citit, au fost mai multe tipuri de injecție pe aceste motoare, Siemens, Delphi, Bosch, care au fost mai fiabile respectiv mai problematice?
Kilometri făcuți se învârt la 10.000 cu maxim spre 12.000 pe an, majoritatea în afara Bucureștiului. Pentru oraș prefer să mă învârt cu motocicleta și transportul în comun iarna.
Benzina este exclusă, pentru că din 2012 deja sunt puse motoare de 1.2 16V cu care am mers. Nu mă deranjează neapărat lipsa de putere/cuplu, cât mă deranjează rău nivelul zgomotului motorului de la 110 km/h dat fiind că rapoartele cutiei sunt mai scurte iar antifonarea este insuficientă. Nu mă deranjează zgomotul ritmat de Diesel, am liceul făcut la electromecanici locomotive, mi-a plăcut întotdeauna torsul motorului Diesel.
Cât despre 0.9 TCe... Îl consider un motor forțat care funcționează în regim de peste 80% din capacitatea lui în majoritatea timpului, fapt care poate genera probleme de fiabilitate, plus că am înțeles cum că ar avea sensibilitate la sistemul de tensionare a lanțului de distribuție și costuri mari de înlocuire. 1.5 dCI este în familia Renault Nissan (+Mercedes) de ceva vreme în diversele lui versiuni, și-a dovedit fiabilitatea.
Ca modele aș merge pe Logan berlină sau dacă reușesc să găsesc o ofertă la care să mă încadrez ca bani aș prefera MCV.
Ca bani... Nu aș vrea să dau mai mult de 5000 de euro... hai 6000 dacă apare ceva care chiar a fost întreținut pe bune, cu facturi, devize, etc...
Așadar... cum vedeți voi treaba asta? Mulțumesc anticipat pentru sprijin, păreri și de ce nu, chiar și critici...
dizzy
la 10000 km pe an -benzina, nu motorina.
0.9 turbo e foarte ok.
eu as lua MCV.
cosmintt26
cu 6000 plus rabla iei un logan 0.9 nou (chiar daca mai chel) sau esti extrem de aproape de el.

crezi ca pe loganul2 nu il va afecta rugina in timp? care este sensul sa iei deja o masina cu 5 ani vechime cand poti sa o iei noua si va avea vechimea asteia abia peste 5 ani? de ce sa iei o masina la bani asa multi fix dupa 4-5 ani cand incep primele semne sa pice una alta.

motorul 1.5 dci chiar nu este de evitat dar crezi ca gasesti cu usurinta masina diesel care sa aiba asa putini km in 5 ani?

eu daca as fi in locul tau ori as cauta sa dau mult mai putin pe masina (3000 max 3500 chiar daca as inseamna rulaj de 120-150.000km) ori o iau noua (chiar si logan 1.0 pana la urmaa). inca 10 ani eu spun ca te "tine" mai ales ca nu faci decat 10-12.000 pe an
trabinatorccc
Logan 0,9tce si chel, mai bine lipsa. Caruta, iti e jena sa te urci in el,iar vara fara ac iti blestemi zilele.Iar motorul nu e pentru mers extraurban, cu viteze peste 100km.Aici dieselul e alegerea corecta, chiar daca nu faci decit 10000km pe an.Totusi, logan dci cu peste 150000km nu as lua, ca atunci incep sa apara problemele.Daca cauti gasesti si cu km mai putini,iar rugina nu e o problema nici chiar la 7ani vechime.Cauta motor euro 4,chiar daca e mai vechi de 5ani. La euro5 o sa trebuiasca sa schimbi filtrul de particule dupa km astia.
Un exemplu perfect ar fi loganul meu: dci 90cp,euro5(din pacate), 50500km in 7ani(fabricatie 10.2011).Placutele de frina sunt abia la 50% uzura.Nici o problema in afara de senzorul de apa din filtrul de motorina si un colier de planetara crapat.Schimbat doar distributia la 45000km si toate fluidele.Desi am o medie de doar 7000km/an nu regret ca am luat diesel, desi nu merg cu el decit extraurban.Euro5 cu dpf nu e pentru drumuri scurte de 2-5km in oras.
Din pacate, nu imi da nimeni 6000euro pe el,chiar daca are km putini si nu are pic de rugina(l-am ceruit tot pe dedesubt).
Daca iti iei dci la 3-4000euro si cu 100-150000k o sa ai in curind de bagat bani in ea.Depinde de cum a mers cu ea si cum a intretinut-o fostul proprietar.
einstein1984
dupâ 2013 sunt absolut ok
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.