Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mazda Mx-5 Miata
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4
St
Cum povesteam pe topicul cu Laguna, de prin mai ma tot uitam sa cumpar un mx5 si am vazut masini fabricate intre 1998 si 2014, cu preturi intre 2500 si 12000 EUR.

Pe asta am gasit-o intamplator: ii povesteam unei cunostinte ca vreau un mx5, el stia pe cineva care are una, l-a intrebat daca vrea sa o vanda, 2 saptamani mai tarziu ne intalneam ca sa vad masina:)

Boon, acum despre masina:
Motor benzina 1.8 - 126 CP
Cutie viteze - manuala 5 trepte (timonerie incredibil de faina)
59k km
An 2012, inmatriculata prin aprilie, un singur proprietar, inmatriculata in Romania de la inceput
N-a mers iarna (ceea ce e foarte bine, cele cu km multi incep sa aiba rugina si pe la 7-8 ani vechime)

Tehnic vorbind este intr-o stare buna/foarte buna, are nevoie de un schimb de ulei si filtre + potential ulei cutie + diferential, si niste placute frana peste 7-10k km. Aa, si mai are o lovitura in bordura probabil, luata cu bascula dreapta, dar aia merge indreaptata.
Dpdv aspect interior e foarte ok, pe exterior are unele probleme: bara fata usor lovita si alte cateva zgarieturi pe usi/aripi.

Masina este foarte simpla dpdv constructie si feeling. Nici la dotari nu exceleaza, dar are suficiente cat de bun simt, doar ce ma deranjeaza este ca nu are cruise control, dar planuiesc sa ii montez eu, nu e foarte complicat daca ai piesele.

In rest are aer conditional automat, computer bord (doar cu consum mediu - apropo de simplitate), scaune din piele si incalzie - nu inteleg de ce pe 5 nivele, soft top care se deschide/inchide manual foarte usor (in aprox 10-15 sec, in functie de dexteritate), volan reglabil, scaunele sunt reglabile manual, oglinzile sunt electrice. Geamul spate e din sticla si are dezaburire (asta e dotare de mentionat ca generatiile anterioare aveau si cu pexiglas, fara dezaburire) Aa, si comenzile gemurilor sunt asemenatoare cu Logan 1 - pe consola centrala biggrin.gif. Jantele curente sunt pe 16. Alta optiune ar fi cu jante pe 17, dar cred ca raman cu astea. Cred ca astea ar fi majoritatea dotarilor de mentionat.

<span class='edit'>5 Nov 2018, 19:58:</span>
Si o serie de poze, facute de fostul proprietar.
Muttley
Ma tot gandesc ca mi-as dori o tractiune spate si cam MX5 ar fi singura varianta care sa-mi surada. Tare am sa urmaresc topicul asta happy.gif
mars
Strasnica wub.gif!
MuciX
Frumușică. Bravo!
cristic1982
Foarte frumoasă! Să o volanești cu plăcere!
wub.gif
M-am tot uitat și eu după un mx5, dar nu am reușit să îmi conving consoarta...
4x4
Ce sa mai zic, The answer is always a miata! biggrin.gif

E mult mai faina cu motorul asta decat 1.6 vechi. Tot jos stai si ai tot un schimbator beton.

As merge pe jante de 17 si niste cauciuce premium, se simte diferenta.

Acuma am vazut,
QUOTE(St @ 5 Nov 2018, 19:51)
Aa, si mai are o lovitura in bordura probabil, luata cu bascula dreapta, dar aia merge indreaptata.
*



As zice sa incepi cu asta si o geometrie sa vezi cum se prezinta sasiul. Salvezi si pneurile de o uzura neproductiva.
Bwwlan
Sa o folosesti cu foarte multa placere smile.gif
Cat costa asa ceva in Romania?
argon
Frana de mana e electrica?
mars
Da. Are un levier mare in stanga, exact ca alea cu frana manuala, cu un buton in capat. Cand apesi pe ala se activeaza.
einstein1984
misto masina, pacat ca nu cred a incap prea bine. multi kmp fara probleme
dizzy
Capota e asa de la mama ei, cu cocoasa aia?
Cat fu halatul?

Si traditionalul: Multi kmp!
MuciX
Chiar, poate prinzi si un hardtop la pret bun. Arata super si alea.

Legat de jante, desigur, i-ar sta bine pe unele de 17. I-ar sta bine si cu niste coilovere. Dar ce te faci cand esti la unirii si trebuie sa o iei pe calarasi pana la muncii, sa zicem? biggrin.gif
AndreiMR
Misto jucaria! Sa o stapanesti sanatos!
silvanu96
O masina pentru sofer. Foarte misto.
Atentie cand ploua, tot jegul de pe drum e pe geamul tau.
Muttley
Atentie tot timpul, ca e atat de joasa si mica incat nu se vede din meleu.
Recomand soseta colorata legata de antena.
dizzy
sau un prexervativ urias pe antena
St
Multumesc de urari!

QUOTE(4x4 @ 5 Nov 2018, 21:51)
E mult mai faina cu motorul asta decat 1.6 vechi. Tot jos stai si ai tot un schimbator beton.
As merge pe jante de 17 si niste cauciuce premium, se simte diferenta.
As zice sa incepi cu asta si o geometrie sa vezi cum se prezinta sasiul. Salvezi si pneurile de o uzura neproductiva.
*



Sunt diferente foarte mari intre NC si NB-uri. Jante de 17 doar in caz ca apare ceva ieftin si bun, altfel nu stiu daca ma incumet, mai ales ca actualele avelope de vara sunt in stare buna si fara uzura inegala, apropo de geometrie.


QUOTE(Bwwlan @ 5 Nov 2018, 23:02)
Sa o folosesti cu foarte multa placere smile.gif
Cat costa asa ceva in Romania?
*



Mersi! Pretul a fost foarte foarte bun. Pretul e mai jos decat piata si pentru ca are unele probleme estetice la exterior (bara fata, usa sofer, si alte zgarieturi superficiale pe aripa fata si usa pasager). Pe mobile una ca a mea incepe de pe la 10.5k.

QUOTE(einstein1984 @ 6 Nov 2018, 08:35)
misto masina, pacat ca nu cred a incap prea bine. multi kmp fara probleme
*



Un prieten cu 100kg si 1.87 intra ok in ea smile.gif

QUOTE(dizzy @ 6 Nov 2018, 10:08)
Capota e asa de la mama ei, cu cocoasa aia?
Cat fu halatul?

Si traditionalul: Multi kmp!
*



Toate NC (generatia 3) au la fel cocoasa aia.

QUOTE(MuciX @ 6 Nov 2018, 10:24)
Chiar, poate prinzi si un hardtop la pret bun. Arata super si alea.

Legat de jante, desigur, i-ar sta bine pe unele de 17. I-ar sta bine si cu niste coilovere. Dar ce te faci cand esti la unirii si trebuie sa o iei pe calarasi pana la muncii, sa zicem? biggrin.gif
*



Hardtop pe generatia asta se decapoteaza, nu stiu daca mai sunt fixe ca la NB si NA. oricum n-as avea unde sa-l tin vara, deci probabil nu ma voi complica.

QUOTE(Muttley @ 6 Nov 2018, 14:27)
Atentie tot timpul, ca e atat de joasa si mica incat nu se vede din meleu.
Recomand soseta colorata legata de antena.
*



Asta cam asa e, toata lumea care conduce asa ceva mi-a povestit acelasi lucru...multi care nu te vad sau care prefera sa se faca ca nu te vad, dar mai multi decat in laguna smile.gif)
St
Trebuiue sa fac o revizie cu uleiuri, inclusiv cutie si diferential, filtre, etc. Fiind o masina destul de simpla mecanic ma gandeam sa ma ocup eu de manopera, dar n-am scule si nici rampa. Exista in bucuresti vreun loc unde pot inchiria rampa si scule pentru cateva ore pana fac toate operatiunile?
MyKe89
Pe frigul ăsta? blink.gif

Eu n-am găsit un service serios, cu oameni dispuși să ofere sculele și/sau spațiul pentru o sumă modică. Majoritatea sunt țepari sau profitori.

Îți pot împrumuta trusa mea de scule, dă-mi un PM dacă hotărăști să te apuci de treabă.
St
Nu, clar nu pe frigul asta smile.gif) Plan pentru primavara este biggrin.gif

Mersi de ajutor, trebuie sa vad daca gasesc o rampa, e nevoie pentru schimbat lichidele alea.
einstein1984
QUOTE(MyKe89 @ 16 Nov 2018, 01:33)
Pe frigul ăsta? blink.gif

Eu n-am găsit un service serios, cu oameni dispuși să ofere sculele și/sau spațiul pentru o sumă modică. Majoritatea sunt țepari sau profitori.

Îți pot împrumuta trusa mea de scule, dă-mi un PM dacă hotărăști să te apuci de treabă.
*


pai in timpul cat le ocupi tu rampa ei fac 2 revizii. Apoi mai vine si problema de protectia muncii, sa nu-ti dai cu ceva in cap/peste picioare acolo.
bgdrenault
daca iti propui de pe acum ce vei face la primavara, pai esti mai organizat decat PCR-ul. tongue.gif
wolfin
Eu nu as cauta un service cu rampa..ca nu te lasa nimeni.....ci un preten cu garaj cu canal.
MuciX
Sau mergi la Smart Tehnic. Phooti 60 km dus pana la Ghimpati, dar lucreaza super misto. Le vin constant miate de pe forumul mazda, deci nu invata nimic nou pe masina ta.
SiloS
Misto Miatele, am avut pe mana o jucarie din asta timp de vreo saptamana. Feeling foarte misto la volan, dar nu mi-as cumpara asa ceva pentru ca mi se pare ca sunt inghesuit la volan. Eu am 1.84m. Tu ?
St
1.76 si putin sub 70kg. N-am nici un fel de problema. Am un prieten care are 1.85, incape in a lui, dar devine neconfortabila la drum lung.
St
Peste iarna Mazda a stat mai mult, nu am avut cauciucuri de iarna.
Am inceput sa merg cu ea de aproximativ o luna. Urmeaza revizie, pana la urma cred ca merg in Ghimpati, multimesc Mucix de recomandare.

Am cumparat si piesele necesare pentru instalare Cruise Control. Detalii aici despre operatiune: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=536038
Trebuie modulul de comanda de pe volan si un comutator de la pedala de frana -> https://www.epiesa.ro/comutator-lumini-fran...s-246117702.htm

Modulul de pe volan costa 200 eur nou. Asa ca am ajuns sa cumpar un volan de CX7 (sunt identice, difere culoarea ornamentelor - negru la CX7, argintiu la MX5) de pe care am luat modulul. 400 Ron a fost volanul. Ornamentele de plastic merg catre un prieten, ce-a ramas din volan sper sa pot vinde.
Merced
Ce masina tare! Cu intarziere: sa o stapanesti sanatos!
Muttley
Deci asta e supermisto, dar wrx-ul mio e supernaspa.
Zi drept, ai poster cu Concita Wurști langa pătiuț?
Merced
Cand am zis bre ca e naspa WRX-ul tau? Am zis doar (ca sper) ca nu te ingropi cu el. Din anumite puncte de vedere e mai ok un MX-5 decat WRX-ul si nu vorbim de performante. Asta o vad ca pe o a doua masina cu care sa tragi ture relaxante, cu vantu' in plete(sau chelie), vara. Nici pe asta dar nici WRX-ul nu pot sa mi le imaginez ca singura masina.
St
Am facut programare la service pentru sambata. Sunt unele ce nu trebuie inlocuite acum dupa manualul de service, dar le-as face pentru ca oricum urmeaza in 1-2 ani si o sa o vand probabil pana la urmatorul moment cand trebuie schimbate. Operatiuni de facut:
A. De inlocuit
1. Ulei motor
2. Filtru ulei
3. Filtru aer
4. Ulei cutie
5. Ulei diferential
6. Lichid frana
7. Refacere geometrie roti
8. Indreptare bascula fata - detalii in primul post

B. De verificat si inlocuit daca e necesar
1. Placute si discuri fata/spate
2. Curea accesorii
3. Potential antigel (aici trebuie vazut cand a fost schimbat ultima data)


imi scapa ceva?
Bwwlan
Verificat toba si traseul evacuarii. Toba tinde sa rugineasca.
Inlocuit filtrul de polen.
Verificat/inlocuit stergatoarele.
Verificat valabilitatea trusei sanitare si a stingatorului de incendii (pentru evitarea "surprizelor" la ITP).
Verificat/completat/inlocuit lichid de frana.
St
QUOTE(Bwwlan @ 11 Apr 2019, 23:52)
Verificat toba si traseul evacuarii. Toba tinde sa rugineasca. -> asta e ok, verificata
Inlocuit filtrul de polen. -> n-are smile.gif
Verificat/inlocuit stergatoarele.
CODE
-> deja efectuat

Verificat valabilitatea trusei sanitare si a stingatorului de incendii (pentru evitarea "surprizelor" la ITP). -> cumparat recent
Verificat/completat/inlocuit lichid de frana. -> e pe lista
*



Mersi!
St
Am fost sambata la STService in Ghimpati (multumiri Mucix pentru recomandare).

S-au facut asa:
1. Schimbat Ulei motor, filtru ulei, filtru aer
2. Schimbat ulei diferential si cutie viteze
3. Schimbat placute frana fata Brembo, discurile si placutele spate sunt in stare buna
4. Schimbat lichid frana
5. Refacere geometrie + indraptat bucata de metal pe care se fixeaza bascula (nu stiu cum ii zice, poze in primul post)
6. Echilibrat roti
7. Inlocuit contact pedala frana (imi stoca niste erori care tot reapareau, desi in teste becurile de frana spte se aprindeau, insa il banuiesc ca nu facea contact bine de fiecare data)
8. Antigelul si cureaua de accesorii nu necesita schimbare.

Toate piesele au fost de la service, mai putin contactul de la pedala frana. Pret total ~1300 RON. Factura atasata daca cineva e interesat de detalii.
St
Baieti de treaba la service. Am stat in service, am discutat cu mecanicul vrute si nevrute, mi-au mai rezolvat niste mici probleme, etc. Asa ca recomand. Cam aiurea cu drumul pana acolo ca ai ceva de mers.
MuciX
Ii știu pe oamenii ăștia cu Mazda și mai știu un băiat care lucrează doar Smart. Singurele garaje unde m-aș duce orbește.
Ar mai fi un băiat, dat nu i-am văzut garajul nou, dar el ca in e de milioane.
AndreiMR
QUOTE(St @ 15 Apr 2019, 17:17)
Imi place ca discutia despre rugina e mult mai ampla decat ce am mai schimbat eu la ea. Nici macar nu zica nimeni ca a fost super ieftin la service asta:) 

PS: Baieti de treaba, am stat in service, am discutat cu mecanicul vrute si nevrute, mi-au mai rezolvat niste mici probleme, etc. Asa ca recomand. Cam aiurea cu drumul pana acolo ca ai ceva de mers.
*



Când e de bine nu zice nimeni nimic smile.gif În plus aici pe forum nu prea sunt mazde pe care să le ducă userii acolo. Tot la st service merg și eu cu 2 ul. Și eu am fost mulțumit de ei, șeful de service știe mazdele foarte bine și băieții sunt atenți și lucrează îngrijit. Prețul e unul corect, adică la un colt de bloc probabil găsești și mai ieftin dar nu ai aceeași siguranță. Adaosul lor la piese față de a le lua tu de la magazine online e foarte mic, nici nu merită bătaia de cap. În plus, din cate știu eu, intervențiile la st service se trec și în istoricul Mazda, fiind unitate de reparații agreată...deci poate fi și asta un plus la o eventuala revanzare a mașinii. Luna viitoare am de gând să le fac o vizita cu 2 ul pentru revizia și remediat ce mai scârțâie și troncane
St
Imbracat volan si schimbator viteze in piele, montat cruise control -> fericire maxima smile.gif

Cruise control e plung & play, trebuie instalate comenzile pe volan si cablul care le conecteaza cu cele de audio din partea stanga. Ulterior trebuie inlocuit contactul de la pedala de frana ca sa se dezactiveze cruise cand apesi frana sau ambreiaj. Contactul pentru cruise are 4 pini, cel pentru masinile fara are 2. Total aiurea, a mea avea 4 desi n-a avut cruise din fabrica.
cj98czh
Treaba faina a iesit smile.gif
gabize
Ce post-it portocaliu ai în stânga volanului? huh.gif
MuciX
Vis. up.gif
wolfin
QUOTE(gabize @ 23 Apr 2019, 11:33)
Ce post-it portocaliu ai în stânga volanului? huh.gif
*




A nu se actiona in mers
St
E ceva legat de dezactivarea airbag-ului pasager.
einstein1984
fain facut volanul... dar aia cu contactorul de frana simplu ma sperie, pana si loganul are contactor dublu la frana (redundanta)
Aerius
Poate ai mentionat si mi-a scapat, caz in care imi cer scuze, dar unde ai imbracat volanul?
A iesit foarte bine.
St
Saptamana trecuta am facut un mic tur de ~1100km, prima data cand am mers mai mult la drum lung, tinand cont ca am facut 2800 de cand am luat-o

Cateva concluzii, majoritatea pozitive:
+ in portbagaz incap la fix 2 valize de mana de luat in avion, dinalea de 55 cm lungime + rucsacm mic pe laterale + haine, plase, etc. deasupra valizelor. Si cand zic ca incap la fix ma refer ca daca vrei sa le pui cu rotile inspre spatele masinii in loc de fata masii sau sa le pui cu manerul in sus in loc de in jos nu mai merge, e pur si simplu o singura pozitie in care intra. radmasa.gif Anyways, asta e suficient pentru 2 persoane pentru o saptamana.
+ la drum lung masina nu e asa obositoare de condus cum as fi crezut
+ se descurca foarte ok in acceleratii/depasiri chiar daca nu are putere prea mare, dar compenseaza cu (lipsa) greutatii
+ zgomot ok in habitaclu pana la 120-130 km/h
+ zgomotul generat de vant care se aude in habitaclu este cam acelasi indiferent daca e decapotata sau nu, pana in 100km/h
+ suspensia e ok in mare, in sensul ca nu e rigida, insa e putin zgmotoasa la unele gropi/denivelari mai mari, nu mi-am dat inca seaman care e pattern-ul
- putin barca pe axa verticala la 150+ km/h cand dai de denivelari mai mari. Asta ar indica amortizoare proaste in mod normal. Ciudat e ca a iesit ok la test de amortizoare, deci nu-mi dau seama daca e bug sau feature
- probabil trebuie schimbate anvelopele pentru sezonul urmator, profilul e ok, dar 2 sunt din 2014, celelalte 2 din 2016

Daca e cineva interesat de consum, e in jur de 6 in afara pentru mers legal. In oras n-as avea idee.

Asta inseamna ca Laguna o sa plece. Pentru nevoile curente, Mx-5 e bun in 99% din situatii.
MuciX
Me gusta. Chiar daca puristii recomanda NB, eventual cu facelift, pentru Miata goodness, NC mi se pare mai aproape de notiunea de masina moderna, fara sa fie gadget.
St
Da smile.gif Stiu ce zici. Eu NB am cautat initial, in ideea de a avea o masina impreuna cu laguna. Cum NB in stare decenta nu exista si sa ma apuc sa fac ce-ai facut tu cu BMW este 100% exclus, asa am ajuns la NC, pe care intamplator l-am gasit si la pret super bun.

QUOTE(einstein1984 @ 14 May 2019, 07:48)
fain facut volanul... dar aia cu contactorul de frana simplu ma sperie, pana si loganul are contactor dublu la frana (redundanta)
*



Cred ca m-am exprimat eu gresit. Masinile fara CC au 2 pini, masinile cu CC au 4 pini. Intr-un mod ciudat, a mea n-avea CC dar avea 4 pini.

QUOTE(Aerius @ 14 May 2019, 08:07)
Poate ai mentionat si mi-a scapat, caz in care imi cer scuze, dar unde ai imbracat volanul?
A iesit foarte bine.
*



0768 646 266 - un tip cara sta in zona barbu vacarescu. L-am gasit pe aici forum, era un jurnal de laguna 3 care imbracase la el insa nu mai stiu al cui jurnal. a fost 350 ron volanul + 50 ron nuca de la schimbator. Pentru piele simpla era 250 ron.
einstein1984
asta zic, ma mir sa existe masina cu pedala de gaz electronica si contactor cu 2 pini.... Si loganu fara are 4 pini (daca pedala de gaz se defecteaza si arata apasat, ecu injectie trebuie sa stie ca ai apasat frana si declara defect daca sunt ambele apasate, un contactor cu 2 pini se strica si ramai cu gazu apasat, unu cu 4 pini mai are o sansa)
St
Aa, inteleg acum, Eu credeam ca simplu = 1 pin. E posibil sa fie si o chestie de geografie, desi n-am idee, pentru ca ce am vazut eu cu 2/4 pini era din US, a mea avea cu 4 desi aia din US ziceau ca are 2.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.