Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Parcul eolian Cernavoda
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Duminica, 14.10.2018 - 26 km

Hai noroc la toata lumea.

Cu o zi inainte a fost plimbarea pe Canalul Dunare - Marea Neagra:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4787052

Daca tot eram la Medgidia, era pacat sa nu trec si prin parcul eolian de la Cernavoda.

Nu puteam pleca din Medgidia fara sa-l salut pe Dan Spataru, chiar daca acum porumbeii par ca nu-l respecta prea mult pe artist.

[attachmentid=1628096275]

Magistrala albastra pe la ora 10:00 dimineata.

[attachmentid=1628096276]

Locomotiva lui Mad Max [de fapt un vagon pentru deszapezire]. In anii trecuti erau doua astfel de vagoane.

[attachmentid=1628096277]

La iesirea din Medgidia am continuat alergarea spre Tortoman.

[attachmentid=1628096278]

DJ 224 este ''coala de hartie".

[attachmentid=1628096279] [attachmentid=1628096280]

Turbinele eoliene incep sa fie vizibile.

[attachmentid=1628096281]

Un fost canal pentru irigatii, azi total nefolosibil.

[attachmentid=1628096282] [attachmentid=1628096283]

Pauza.

[attachmentid=1628096284]
UXE
Cate kg cari cu bicla?

Steagul unde e? Sau il folosesti doar in strainatate?
gibonu
@UXE

Depinde de tura.

Cand am plecat in Germania in iunie, bagajul de cala (cort, sac de dormit, saltea, haine, echipament de ploaie, trusa de scule, etc) avea 23 de kile (asta a indicat cantaul de la aeroport). La asta s-au mai adaugat cateva kile dupa ce am inceput tura (butelia de 450 grame, vreo 3 kg de apa, niste mancare).

La plimbarea de la parcul eolian erau cateva kile (echipament de ploaie, trusa de scule, niste haine).

Steagul il folosesc doar la turele externe. Chiar era putin deplasat sa ma plimb cu steagul pe bicicleta prin Medgidia si prin gara Bucuresti Obor.

15 Nov 2018, 01:32:
Duminica, 14.10.2018 - Partea a II-a
26 km

Din DJ 224 am virat stanga, pe drumul de pe camp.

[attachmentid=1628096320]

Aproape de parcul eolian.

[attachmentid=1628096321]

Mănăstirea Bunavestire și Sfinții Doctori fără de arginți Cosma și Damian.

[attachmentid=1628096322]

La baza unei turbine.

[attachmentid=1628096323] [attachmentid=1628096324] [attachmentid=1628096325]

Drumul dintre turbine este un macadam bine intretinut.

[attachmentid=1628096326] [attachmentid=1628096327]
VladSoare
Nu pot să nu remarc în ce română frumoasă și corectă e scris avertismentul de pe stîlp. laugh.gif
Cine l-a scris a absolvit probabil doar o clasă plus școala vieții, și aia la fără frecvență. rolleyes.gif
bucatzel
QUOTE(VladSoare @ 19 Nov 2018, 15:26)
Cine l-a scris a absolvit probabil doar o clasă plus școala vieții, și aia la fără frecvență. rolleyes.gif
*



Realizezi ca probabil textul asta l-o "scris" google translate, nu?
einstein1984
vagonu de deszapezire cred ca era o turbofreza la capatul din spate?
VladSoare
QUOTE(bucatzel @ 19 Nov 2018, 16:06)
Realizezi ca probabil textul asta l-o "scris" google translate, nu?
*

Ai să rîzi, dar din cîte văd eu, Google Translate face o treabă chiar mult mai bună decît analfabetul care a scris acolo:
[attachmentid=1628096455]

biggrin.gif
bucatzel
Vlad, asta-i azi. Eticheta aia are totusi cativa ani, si pe atunci situatia era "un pic" alta.
Eu incerc doar sa zic ca e mult mai probabil ca producatorul stalpului sa nu fi cautat un vorbitor nativ de limba romana cand a scris etichetele.
MuciX
Offtopic:
Am lucrat cu agentii de traducere, este foarte posibil ca aia sa fi fost aprobata de catre un uman. Pe bani multicei.
Agentiile mari lucreaza cu freelanceri, sa tina costurile jos (SDL, Pactera, Translate[dot]com, etc). Textul trece printr-o etapa de traducere automatizata, iar algoritmul pune flag-uri pe partile pe care le considera ca avand scor mic in automatizare, sau pe care nu le-a recunoscut. Dupa aia e treaba umanului sa corecteze. Pentru limbile mai rare e destul de greu sa gaseasca nativi, culmea, costa mai mult sa traduci in romana, spre exemplu, decat in franceza, sau germana, dar ai rata de esec mai mare.
Asadar, vine continutul tradus, tu client final desigur nu stii o iota de "bahasa indonesia" si te trezesti la 2-3 luni cand vede cineva greseala si o intelege ca trebuie facuta corectie.
Agentia deja a facturat, banii inapoi foarte rar ii mai vezi inapoi, poate sub forma de credit la urmatoarea traducere in acea limba si gata. iti spun ca vor corecta pe viitor, ceea ce probabil consta in adaugarea traducerii corecte in algoritmul de machine translation si camt atat.

Deci, vorba lui Matache Macelaru, "nu e asa de simplu, cum crede lumea". smile.gif
SandelBS
QUOTE(VladSoare @ 19 Nov 2018, 16:32)
Ai să rîzi, dar din cîte văd eu, Google Translate face o treabă chiar mult mai bună decît analfabetul care a scris acolo:
[attachmentid=1628096455]

biggrin.gif
*



Mda sigur, traduce ala de nu mai poate.

Daca tai "accesul" si inlocuiesti "in" cu "pe" traducerea ar fi sa zicem una corecta. Adica anuntul se refera la intrare in eoliana sau sa faci bungee jumping de pe ea. Daca ma iau strict dupa cum scrie pot sa urc pe ea, dar pe dinafara

Mie mi se pare o tampenie si formularea in engleza, acel "not permitted" suna mai bine cu forbidden sau not allowed. Not permitted pare de la niste corporat®isti si am o banuiala ca s niste portughezi cei care le-au facut, Martifer parca le zicea.

tatabobu
QUOTE(MuciX @ 20 Nov 2018, 10:09)

Am lucrat cu agentii de traducere, este foarte posibil ca aia sa fi fost aprobata de catre un uman. Pe bani multicei.
*



Am avut si eu fericirea sa ranesc in urma unuia de-asta care luase o gramada de bani pentru traducerea din engleza in romana. Din traducerea lui am aflat ca "Remove the bumper" se traduce corect "scoateti tamponul" (bine dracu' ca n-avea cratima) si ca exista autobuzul CAN.
MuciX
Zi mersi ca nu a tradus Autobuzul de Conserve.
Asta e inca o limitare, anume ca de cele mai multe ori, translatorii sunt de fapt absolventi de limbi straine in cel mai bun caz, deci experienta cu termeni tehnici, sau denumiri de tehnologii tinde spre zero. Din nou, pe bani multi. smile.gif
bucatzel
Deci voi n-ati auzit de boii lui Goga, scosi sa are campul magnetic...
sorin1983
e scris corect...
cine are un pic de scoala si minte stie ca nu are ce sa caute acolo... pentru ceilalti e scris.
gibonu
Domnilor, nu m-as fi asteptat ca o gresala de traducere sa genereze o discutie atat de lunga.

Am un prieten care lucreaza in domeniu, mi-a spus ca nu stie daca traducerea a venit din Danemarca sau este facuta de romani.
Revin daca primesc si alte informatii.
SandelBS
QUOTE(sorin1983 @ 20 Nov 2018, 22:43)

cine are un pic de scoala si minte stie ca nu are ce sa caute acolo... pentru ceilalti e scris.
*



Indubitabil.

Mai bine punea un simbol, pictograma , craniu cu 2 oase incrucisate si era suficient biggrin.gif
bucatzel
QUOTE(bucatzel @ 20 Nov 2018, 20:22)
Deci voi n-ati auzit de boii lui Goga, scosi sa are campul magnetic...
*


Ma scuzati ca revin, dar am gresit pe internet si asa ceva nu se face, nu era vorba de campul magnetic, vitele lui Goga arau pajistea magnetica...

( faza pe bune, traducere facuta la Universitatea de Vest Timisoara, ~1970 )
gibonu
Duminica, 14.10.2018 - Partea a II-a
26 km

Printe eoliene.

[attachmentid=1628096570] [attachmentid=1628096571]

Suprapunere.

[attachmentid=1628096572]

Desi, in gluma, as fi putut spune ca in parcul eolian de la Cernavoda se afla in teste, in premiera mondiala, centrala cu doua turbine.

Revenind la lucruri serioase, pare ca centrala cu mai multe turbine nu este chiar o gluma.

[attachmentid=1628096573]

Mai multe detalii despre ce se vede in poza de mai sus:
https://www.windpowerengineering.com/busine...r-demonstrator/

La umbra unei turbine.

[attachmentid=1628096574]

Drumul de macadam ramane bun.

[attachmentid=1628096575]

Probabil statie de transformare a parcului eolian.

[attachmentid=1628096576]

Pentru ca am uitat sa mentionez la inceput, parcul eolian Cernavoda este compus din 44 de turbine marca Vestas, model V90, 3 MW si 105 metri inaltime.
gibonu
Duminica, 14.10.2018 - Partea a III-a
26 km

Imediat dupa statia de transformare drumul de macadam iese in DJ 225, care, cel putin spre Mircea Voda este coala de hartie.

[attachmentid=1628096718]

Ultimele centrale eoline, vazute din drumul judetean.

[attachmentid=1628096719]

Relativ repede am ajuns in satul Mircea Voda.

[attachmentid=1628096720]

Gaini crescute la sol.

[attachmentid=1628096721]

Meci din Liga a VI, seria nord, dintre Dacia Mircea Voda - Gloria Seimeni, 2-1 scor final.

[attachmentid=1628096722]

DN 22C dintre Mircea Voda si Mircea Voda Gara.

[attachmentid=1628096723]

Un pasager clandestin.

[attachmentid=1628096724]

Bicicleta in trenul Regio 8004.

[attachmentid=1628096725]

Spre surprinderea mea, trenul era compus din 3 vagoane cu compartimente in locul vagoanelor etajate.

In tren am stat de vorba cu un tip din Arabia Saudita, caruia a fost nevoie sa-i explic de 3 ori ca studentii merg moca cu trenul permanant in RO. Pur si simplu omului nu ii venea sa creada ceea ce ii spuneam. Si venea dintr-o tara oarecum obisnuita cu pomenile de la stat, doar ca acolo sunt acordate pe alte criterii comparativ cu RO.

In gara Bucuresti Obor am incercat sa ma feresc de coltii babei de pe peron, de a caror existenta stiam de anul trecut. Am reusit doar partilal, m-am ales doar cu un por pe roata fata. Nimic deosebit, pana acasa am mai umflat roata de doua ori. Dar macar am ajuns acasa calare pe bicicleta si nu impinsa cu pana pe ambele roti ca anul trecut.

Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
UXE
La ce colti te referi?
gibonu
@UXE

Ma refer la coltii babei, asa cum am spus si mai sus.

Adica astia:

[attachmentid=1628096728]

Mai multe detalii: https://ro.wikipedia.org/wiki/Col%C8%9Bii_babei

Dupa cum se vede din poza, seamana foarte bine cu un stabilopod. Adica in orice pozitie ar fi, sigur iti inteapa roata de la bicicleta.
Iar in gara Bucuresti Obor se gasesc pe restul peroanelor, mai putin primul (cel de sub copertina).
UXE
Ciudat si surprins in acelasi timp.

1. "Ciulinii" astia i-am vazut numai pe plajele sabatice
2. Nu exista maturatori intr-o gara din capitala?
gibonu
@UXE
1. Corect. Sunt si pe plaje, doar ca acolo este o specie putin mai mare. Mai sunt si pe camp, mai ales prin Dobrogea.
Indiferent unde ii gasesti, ciulinii astia sunt foarte pacatosi, iti fac zdrente camera de la bicicleta.

2. Peroanele 2 si 3 din gara Bucuresti Obor sunt doar niste tentative de peron. Ceva intermdiar astfel incat sa nu cobori din tren direct pe terasament.
Oricum, gara asta nu este prea circulata. N-am verificat, insa nu cred ca fie tranzitata de mai mult de 10 trenuri pe zi.
vis-a-vis
Cică nu mai e voie deloc cu bicla-n tren...
gibonu
@vis-a-vis

Nu-i chiar asa.
Ai aici mai multe detalii (postul nr. 217, primul link:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4795059

tatabobu
QUOTE(UXE @ 26 Nov 2018, 10:47)
2. Nu exista maturatori intr-o gara din capitala?
*



Cred ca-s mai multe gari in capitala cu aceeasi lipsa de maturatori. Nici in Progresu n-am vazut altii inafara de cei care luau trenul spre casa, si cumva ma indoiesc de faptul ca ar fi vreunul angajat in Titan Sud.
UXE
Trist.

In schimb la parlament cred ca se matura in fiecare zi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.