Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: AJUTOR- SEGMENTARE LOGAN 1.5 DCI
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
fretzko
Buna seara, am si eu o problema foarte mare. Vreau sa segmentez un motor de logan 1.5 dci numai ca intampin urmatoarele probleme. Am cumparat segmenti Goetze STD (cota 76) si fanta este cam mare, primul segment are undeva la 0,25 si al doilea segment are fanta undeva la 0,50.. Am cumparat un alt set de segmenti la cota R1 (76,50) dar acestia sunt prea mari si nu incap. Acum am doua variante, sa cumpar segmenti MAHLE la cota 76,25 care ar veni perfect pe camasa, sau sa incerc sa ii pilesc cu mare atentie pe cei Goetze de cota R1 (de la 76,50 sa ii aduc undeva la 76,20 - ca sa ii las fanta un pic mai mare). Problema este ca as alege Goetze, firma ce imi inspira incredere, dar nu gasesc la cota 76,25... iar firma Mahle are segmenti la cota 76,25, numai ca nu imi inspira incredere, nu stiu cat de buni sunt acestia, plus ca i-am gasit la pretul de 77 de lei/setul .. Ma poate ajuta cineva ? Chiar nu imi dau seama cum e mai bine. Va multumesc!
user123

Poate - retine, poate !- merge si cu pilitul, dar la fel de bine se poate si sa mergi dupa aceea cu fum albastru dupa tine....

Deci se poate si "la mana" ( tre sa ai o mana a dreq de buna, insa sunt cazuri...ai 4 cilindri, daca iti reuseste jos palaria, esti bun) sau poti si sa fii nevoit sa mai desfaci motorul inca o data....

Judeca tu intre cele 2 in functie de socotelile tale si ce simti tu ca esti capabil......nu imi permit sati zic direct, pe banii si efortul tau....doar iti prezint variante

Sa stii ca Mahle fac lucruri bune.....pe probate de mine la ceva german; goetze da, sunt the holly graal al daciei de pe vremea raposatului impreuna cu uleiul Cacastrol dar si altii fac lucruri de calitate
fretzko
QUOTE(user123 @ 19 Nov 2018, 23:26)
Poate - retine, poate !- merge si cu pilitul, dar la fel de bine se poate si sa mergi dupa aceea cu fum albastru dupa tine....

Deci se poate si "la mana" ( tre sa ai o mana a dreq de buna, insa sunt cazuri...ai 4 cilindri, daca iti reuseste jos palaria, esti bun) sau poti si sa fii nevoit sa mai desfaci motorul inca o data....

Judeca tu intre cele 2 in functie de socotelile tale si ce simti tu ca esti capabil......nu imi permit sati zic direct, pe banii si efortul tau....doar iti prezint variante

Sa stii ca Mahle fac lucruri bune.....pe probate de mine la ceva german; goetze da, sunt the holly graal al daciei de pe vremea raposatului impreuna cu uleiul Cacastrol dar si altii fac lucruri de calitate
*


Asta incerc sa fac, sa nu il mai desfac inca o data! Din aceasta cauza intreb cunoscatorii care varianta ar fi mai buna. Poate lumea a mai segmentat cu Mahle si chiar sunt de calitate. Sa inteleg ca tu imi recomanzi Mahle ?
user123

Eu am folosit Mahle, dar nu la logan....tigaile mele( logan) au ruginit dar motoarele se incapataneaza si rezista

Auzi...dar tu ai masurat bine ca sa vezi ce cote iti trebuie? Daca ai vreo portiune ovalizata poti sa iei si mama goetze cu cote xxxx, la cald va pierde compresie apoi fum albastru.....apoi alt bloc motor.
fretzko
Blocul motor este perfect.. singura problema este ca nu gasesc segmenti la cota 76,25, nu inteleg ce se intampla de nimeni nu mai aduce sau nu are pe stock cota aceasta.. deja ma gandesc sa alezez cilindrii la cota R1 (+0,50)..
dizzy
Ai foarte multa inceredere in tine sa crezi ca poti pili niste segmenti pana atingi cota aia perfect.
Daca masori "peste tot" cilindrii si gasesti cota compatibila cu 76,25, mai bine ii iei pe cei MAHLE si aia e. Nu cred ca segmentii MAHLE de 76,25 sunt mai rai decat cei GOETZE piliti de tine.
fretzko
Tocmai asta e problema, ca nu gasesc segmenti la cota 76,25.. nu are nimeni pe stock. Am vorbit astazi cu un magazin online si mi-au spus ca pe luni ajung segmentii mahle la cota respectiva, dar stau ca pe ghimpi pana nu ii vad pentru ca n-am gasit absolut nicaieri segmenti la cota aceasta.. anunturi sunt dar nu sunt pe stock.
Referitor la micsorarea cotei segmentilor, de la 76,50 la 76,25 (cei Goetze) pot spune, si crede-ma, ca este o treaba foarte usoara daca ai rabdare si esti foarte atent (iti mai trebuie o lera), dar nu prea as vrea sa fac operatiunea aceasta pentru ca segmentii de 76,50 au alt unghi de inchidere si dupa ce ii pilesc vor forta in camasile cilindrului si tare imi e ca dupa o saptamana ma lasa masina in drum..
Adrian Frigo
Foloseste cu incredere segmentii de Mahle,sunt ok.Sau,daca ai o pila buna si mana de ceasornicar pileste ce ai acum. wink.gif
user123

@ fretzko:

Din curiozitate....cum vrei tu sa pilesti acei segmenti....sau cu ce?

Ala e un otel tratat special....poate la raclor cu greu dar la ala de foc?
Agrig
Eu stiam ca`s de fonta...ma rog mai aflu noutati..
dizzy
Pai, daca gasesti de 76,25 - de la orice firma cat de cat cunoscuta, ii pui pe aia.
Daca nu, rectificare la cota urmatoare si aia e!
Agrig
QUOTE(fretzko @ 21 Nov 2018, 20:46)
Referitor la micsorarea cotei segmentilor, de la 76,50 la 76,25 (cei Goetze) pot spune, si crede-ma, ca este o treaba foarte usoara daca ai rabdare si esti foarte atent (iti mai trebuie o lera), dar nu prea as vrea sa fac operatiunea aceasta pentru ca segmentii de 76,50 au alt unghi de inchidere si dupa ce ii pilesc vor forta in camasile cilindrului si tare imi e ca dupa o saptamana ma lasa masina in drum..
*



In esenta e vorba de ovalitate...oricum ii pilesti ei se "inchid" pe diametrul lor nominal, deci nu chiar perfect si bineinteles vor "arcui" mai tare.
De facut se face relariv simplu, cu pila sau in zilele noastre cu un "dremel" prins fix la care sa`i faci o masuta sa poti controla unghiurile.
Nu`i stiinta rachetelor si merge, da, cu saptamina ai dreptate dar in sensul ca pina atunci "se aseaza" segmentii si merge mai departe.
Mahle este o firma extrem de serioasa si poti lua orice de la el.
Echipeaza enorm de multe motoare incepind de la 2T la Diesel marine.
Dupa mine daca gasesti Mahle nu`ti bate capul cu ajustat segmentii.
einstein1984


QUOTE(Agrig @ 22 Nov 2018, 02:10)
Eu stiam ca`s de fonta...ma rog mai aflu noutati..
*


nu e raba
fretzko
Am cumparat 4 seturi de segmenti Mahle.. nu stiu ce parere sa-mi fac despre firma asta din moment ce gasesc jumatate de segment in tipla sigilata !!! mellow.gif
https://ibb.co/M74fzXY
https://ibb.co/bvDjQ4x
Prima poza este cu un segment bun, a doua cu o jumatate de segment.. Sper sa ma inteleg cu vanzatorul sa imi trimita un set nou, fara a mai plati nimic..
user123

Eu as zice sa schimbi vanzatorul, daca aia sunt segmenti originali Mahle atunci eu sunt......

De curiozitate da un search pe net sa vezi cum arata aia originali si cum e ambalajul mahle.....
4x4
E modelul cu frecare scazuta laugh.gif

Mahle sunt printre cei mai buni, daca nu cei mai buni. Reticenta ta fata de marca e un pic ciudata, e ca si cum nu ai avea incredere in rolex ca stiu sa faca un ceas de mana ok.

Ce ai tu acolo e o kinezarie ordinara.

Totusi, nu bag mana in foc ca aplica aceeasi seriozitate si pieselor de dacie, poate le dau indienilor sa le faca, cine poate sti. Dar, daca vrei un piston sa tina un motor de 1000 cai in regim de curse, la ei mergi.
user123

Bre, pe piston il tine boltul si biela tongue.gif biggrin.gif ......
Agrig
QUOTE(einstein1984 @ 22 Nov 2018, 13:38)
nu e raba
*



Nu, este Renault 1,5Dci, un motor Diesel bun dar care are segmenti din fonta.
Mahle precum si Gotze fac segmenti din oteluri speciale pentru motoarele noi de inalta performanta, eu stiu ca la benzinare turbo au trecut la segmentii de otel.
Poate gresesc, dar asta stiu in acest moment.
Putin probabil ca Mahle sa faca deosebire intre segmentii de Dacia si cei de Renault, totusi sint firma, eu stiu ca cea mai buna la segmenti.
fretzko
Nu imi pot da seama daca sunt contrafacuti sau nu.. in primul rand am observat ca nu sunt negri segmentii, dar numai cineva care a avut in mana segmenti originali si fake poate sa isi dea seama daca acestia trebuie sa fie negri sau nu..
In al doilea rand sunt Made in Brazil, nici despre chestia asta nu stiu ce pot sa spun..
Atasez poze si poate cineva imi poate spune daca ar fi originali sau nu..

https://ibb.co/Sd5kHbj
https://ibb.co/30mLLQV
user123

Bre, vezi ca are nu stiu ce coduri sofisticate si para sofisticate pe acolo...si QR....incearca sa le verifici dupa ala....

Iar la piesa in sine, arunca o privire cum e lucrata, daca se vad urme de frezare zgarieturi sau orice chestii grosiere.....poate si stante......
fretzko
Am intrat pe site-ul Mahle si am verificat toate elementele de siguranta si sunt ok. Segmentii au pe ei stantat litera "M" si fiecare are un punct mic, dar foarte mic pe partea cu "TOP", si mai apoi o serie (niste cifre). Urme grosiere nu sunt pe segmenti, sunt niste urme foarte fine ceea ce cred ca e normal. Luni imi vine si ultimul segment, cel defect, si apoi ma apuc de treaba.
punisher00
salutare. legat de "segmentare" . ca sa puna segmenti de cota standard nu se pot schimba camasile cilindrului ?
Mecanicul mi a spus ca e "monobloc" si trebuie alezat la cota urmatoare.

Nu am cunostinte in domeniu asa ca sa nu sariti pe mine ☺️

Multumesc
BLUE R 19
Asa este, nu are camasi, cilindrii sunt executati direct in bloc.
Se schimba segmentii, de alezat daca este uzura foarte mare...
punisher00
am inteles , totusi la piese de schimb , apar " camasi cilindru" ... de aici nedumerirea mea
sobolan
omule,ai bloc monobloc,nu are camasi detasabile....se ia blocul si se duce la alezat la cilindri la cota 1,se iau intai segmentii de reparatia 1 si se duc cu tot cu bloc la alezat....inscriptia TOP e pentru montaj,se pune segmentul cu inscriptia TOP in sus(la vedere) la fel cum curelele fara semne si sens inscriptionat la o masina se pun cu scrisul inspre vedere din partea de montaj....adica ca in poza....sunt uneori niste reguli nescrise,meseriasii le stiu pe toate,daca nu stii apoi nu te baga,faci pocinog radmasa.gif
punisher00
Nu ma bag. Doar eram curios. De ce pe site urile de piese se gaseac camasi ( bucsile acelea), si deasemenea , segmenti la cota standard pentru ce sunt? Exista posibilitatea sa se deterioreze segmentul fara ca cilindrul sa aiba de suferit?

Multumesc
RazvanF
Deregula cand un motor se segmenteaza se cumpara segmenti cu cota mai mare tocmai ca sa compenseze pentru uzura. Cand uzura devine prea mare in blocul motor se introduc acele camasi astfel se aduc cilindrii la cota de fabrica.
Oricum ai face aceasta "reparatie" motorul nu va mai functiona in parametrii asteptati.
sobolan
QUOTE(RazvanF @ 16 Apr 2019, 21:04)
Deregula cand un motor se segmenteaza se cumpara segmenti cu cota mai mare tocmai ca sa compenseze pentru uzura.
*



uzura nu e asa de mare incat sa se compenseze cu un segment la R1 ....cand pui segmentii la R1 duci si blocul la honuit ,treaba cu camasile se face cand nu ai sau nu mai ai cote de reparatie wink.gif
RazvanF
Pai daca nu mai are cote de reparatie nu inseamna uzura exagerata? nedumerire.gif
BLUE R 19
Nu exagerata, doar uzura...multa, milioane de km. Repari dupa 200 k, iar nupa 200 k si ajungi in situatia de a nu mai avea piese disponibile pt. cota de reparatie mai mare, sau loc suficient intre cilindri, in cazul asta prelucrezi blocu si instalezi niste camasi...
Depinde cate cote sunt disponibile, exista macar R1 ?
Se pot face tot felul de adaptari, ca doar nu e ozn, poate nu merita complicatia...
sobolan
QUOTE(BLUE R 19 @ 27 Apr 2019, 18:32)
Repari dupa 200 k,
*



la kilometrii aia ii schimbi uleiul ,ce sa repari la un logan la 200oookm ? un mpi duce 600oookm.....200k ducea fara probleme si o dacie pe injectie.....
BLUE R 19

Ma refeream ca principiupt. enuntare ca in general nu sunt uzate la 200, dar se poate sa nu iasa la toate noxele dupa rulajul asta, fara a fi nevoie de alezare pt. asta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.