Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: circuit aer dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
rocipri2003
Salutare.... Am o problema cu aerul din "proiectul meu" o dacie 1300.... Asa am primit-o si cum sunt un novice am nevoie de ajutor. Problema mea este ca nu prea intra aer in interiorul masinii... implicit dezaburirea este nula... Din ce am descoperit eu cred ca problema ar fi acel minicalorifer care se ocupa cu incalzirea... Aerul nu prea trece de el... El este prins la vedere in 3 cleme... dar nu reusesc sa-l urnesc.. Mai este prins shi in altceva ?! Care este metoda ce-a mai buna de scoatere si ce pot sa-i fac pt o curatare cat mai buna?! Cand pornesc aeroterma tot asa... intra aer deloc in interior.. Acest lucru se petrece doar la viteze mari! Ma pot insela shi sa fie altceva de vina ?! Astept sugestii shi intrebari....
Merlucius
La mine e ok caloriferul dar tot nu imi baga aer aeroterma. Cred ca chestia aia e pusa acolo doar pt a manca curent degeaba
argon
ce mini calorifer? la ce te referi?
Probabil ai infundat cu frunze si mizerii spatiu ala de sub placa cu stropitoarele.
D2ani
salutare.prima mea masina a fost o dacia 1300 frantuzoaica.intr-adevar nici la mine nu prea intra aer inauntru.caloriferul se tine numai in acele cleme,si la mine l-am urnit greu,efectiv se lipise de masina.eu l-am schimbat,era prea batrin,plin de praf si la curatare se rupeau aripioarele.unul nou e 60-70ron.iese intr-o singura pozitie,eu am strimbat putin tabla din fata(spre motor ca sa il trag afara).nu mai zic cita mizerie si frunze intrasera pe dedesubt.verifica daca iti merg cit de cit trapele de dirijare ale aerului in interior.alta chestie,eu am acoperit complet deschiderile prin care intra aer pe la grila de sus,astfel ca aerul sa fie impins numai de aeroterma.cind pui la loc tabla cu grila baga pe margini si peste tot silicon sau altceva,astfel incit aerul sa fie obligat de aeroterma sa treaca numai prin calorifer,sa nu iasa prin laterale sau locuri neizolate.succes
silex

Daca tot scoti caloriferul afara si e in stare buna sa nu-l cureti cum am facut eu cu peria de sarma.Baga-l in cada si spala-l cu jet puternic de apa.Eventual sa indrepti aripioarele strambe ce obtureaza circuitul de aer.Cele de la clemele de prindere le lasi ca nu are rost.In spatele caloriferului spre bord sunt niste fante de admisie aer cald in masina.Vezi sa nu fie infundate cu frunze, mizerii, e.t.c., le aspiri.Daca bagi aspiratorul sa sufle prin ele trebuie sa simti curent de aer in masina , vezi si trapele de dirijare a aerului.Cand montezi caloriferul la loc pe fata cu fantele de admisie aer cald pune de jur imprejur banda din cauciuc ce se foloseste la izolat usi si geamuri ca sa nu pierzi aer cald.Cand pui grila compartimentul cu caloriferul sa-l izolezi tot cu banda cauciucata sau burete.Si nu uita de perdelute si de plasticul ala semirotund de langa ventilator ca fara el nu-ti baga aer ventilatorul.Succes
decrvl
Apropo de perdelure spune-mi te rog cum trebuie sa fie ele?
Merlucius
"Si nu uita de perdelute si de plasticul ala semirotund de langa ventilator ca fara el nu-ti baga aer ventilatorul."
HMM, imi spune si mie cineva ce plastic semirotund trebuie sa fie acolo? La mine, daca dau jos grila de deasupra caloriferului vad direct toate palele ventilatorului in toata spleandoarea lui... si se invarte bine...e curatat si voios tare desi nu baga pic de aer in habitaclu mad.gif
Radduu
mie imi face un zgomot urat de totttttttt daca dau drumu la aeroterma...si nici aer nu baga , merita sa o schimb cu alta la fel dar noua sau sa pun una de cn....dar care e de 1000 de ori mai scumpa? Am bord CN, functioneaza pe bordul asta modelul ala vechi de aeroterma?
amc
Da chiar ventilatoarele astea de 1300 pot fi schimbate, fara modificari cu unele mai noi de CN cu viteze?si cat costa?
Radduu
eu nu am mai folosit aeroterma multa vreme si nici nu i-am mai pus buton pt ea cand cam schimbat bordul. Vreau sa o pun iar in functiune, am umblat azi la ea, si am scos cam jumate de copac la cate frunze erau in rotorul ala din dreapta si pe sub placa aia de langa parbriz. Cate fire are butonul pt aeroterma? si baga aer spre parbriz daca am bord cn?
decrvl
QUOTE(silex @ 5 Jan 2006, 13:16)
Daca tot  scoti caloriferul  afara si e in stare buna sa nu-l cureti cum am facut eu cu peria de sarma.Baga-l in cada si spala-l cu jet puternic de apa.Eventual sa indrepti aripioarele strambe ce obtureaza circuitul de aer.Cele de la clemele de prindere le lasi ca nu are rost.In spatele caloriferului spre bord sunt niste fante de admisie aer cald in masina.Vezi sa nu fie infundate cu frunze, mizerii, e.t.c., le aspiri.Daca bagi aspiratorul sa sufle prin ele trebuie sa simti curent de aer in masina , vezi si trapele de dirijare a aerului.Cand montezi caloriferul la loc pe fata cu fantele de admisie aer cald pune de jur imprejur banda din cauciuc  ce se foloseste la izolat usi si geamuri ca sa nu pierzi aer cald.Cand pui grila compartimentul cu caloriferul sa-l izolezi tot cu banda cauciucata sau burete.Si nu uita de perdelute si de plasticul ala semirotund de langa ventilator ca fara el nu-ti baga aer ventilatorul.Succes
*


decrvl
QUOTE(decrvl @ 15 Jan 2006, 07:01)

*


Dar perdelutele cum trebuie sa fie?Eu le-am confectionat din pinza de sac si le-am lipit de jur imprejur.Oare am facut bine?
decrvl
QUOTE(decrvl @ 15 Jan 2006, 07:02)
Dar perdelutele cum trebuie sa fie?Eu le-am confectionat din pinza de sac si le-am lipit de jur imprejur.Oare am facut bine?
*

rtulea
NU ai facut bine. Perdelutele acelea sunt "voleti" care schimba traseul aerului care intra inspre calorifer. Astfel, in momentul in care masina are o anumita viteza curentul de aer le va "deschide" pentru a permite trecerea aerului prin calorifer. In momentul in care ai pornit ventilatorul, curentul de aer de las acesta le va impinge in sus si va obtura intrarea aerului din exterior, incalzirea habitaclului realizandu-se doar prin curentul de aer furnizat de ventilator.
Perdelutele se fixeaza doar in partea superioara a acestora tocmai pentru a permite ace miscare de dirijare a curentului de aer exterior/interior.
decrvl
QUOTE(rtulea @ 28 Jan 2006, 07:09)
NU ai facut bine. Perdelutele acelea sunt "voleti" care schimba traseul aerului care intra inspre calorifer. Astfel, in momentul in care masina are o anumita viteza curentul de aer le va "deschide" pentru a permite trecerea aerului prin calorifer. In momentul in care ai pornit ventilatorul, curentul de aer de las acesta le va impinge in sus si va obtura intrarea aerului din exterior, incalzirea habitaclului realizandu-se doar prin curentul de aer furnizat de ventilator.
Perdelutele se fixeaza doar in partea superioara a acestora tocmai pentru a permite ace miscare de dirijare a curentului de aer exterior/interior.
*


decrvl
Sal .Si din ce material as putea sa le confectionez ca sa nu se torsioneze si sa nu mai fie eficiente?
rtulea
Din musama (ce se pune pe masa). Le faci un tiv in partea de jos ca sa fie mai rezistente la torsiune si le fixezi cum vrei tu in partea superioara.
decrvl
Banuiesc ca te referi la musamaua care are pe dos material textil?
rtulea
La musamaua care se pune pe masa in bucatarie. Fara sa stie parintii sau sotia, dupa caz, tai o bucata din ea si o decupezi dupa forma celor de pe masina plus un mic surplus pentru a face un tiv. Apoi le poti prinde in nituri sau in suruburi, cum iti este mai la indemana.
decrvl
Multumesc si te tin la curent cu ce se intimpla!
decrvl
Pina la urma am renuntat pentru ca m-am gindit ca-mi intra tot felul de copaci.Asa ca am izolat mai bine si am mai pus cu silicon o tablita curbata la capatul caloriferului acolo unde intra apa si sa stii ca baga mai bine.Oricum merci pentru idei.
autom
Buna Forumistilor,

Am o intrebare:

LA bodul CN caloriferul este inauntru. Nu?

Daca este inauntru in spatiu fostului calorifer (acela lung) ce este?

Se pot monta ambele calorifere?

Cu multumiri.
decrvl
Catre cei care au dacii mai vechi(adica acei ce poseda sub bord in dreapta aeroterma):am izolat cit mai bine compartimentul cal;oriferului inclusiv stupat gauri ape accidentale cu burete(ca sa treaca prin el in caz de inundatie);fixat cu silicon o tablita pe acea bucata de plasticdin dreptul aerotermei pentru ai imprima o directie aerului suflat,iar in partea opusa in dreptul celor 2 furtune ca intra in calorifer si inaintea lor tot o tablita ca aerul ce vine sa se loveasca de ea.Rezultatul:sufla ca la"balamuc"!Va recomand si voua.
Dar aveti grija sa izolati cit mai bine acel compartiment.A si inca ceva:am introdus fortat si niscaiva fisii de pinza pe sub calorifersi prin lateral! wink.gif wink.gif
decrvl
Si inca ceva-acei voleti din pinza am vrut sa-i las in starea lor originala dar m-am gindit ca o sa intre tot felul de copaci.Asa ca i-am lipit.
amc
cine are o schema(poza) cu caloriferu si voletii din interior cei care directioneaza la picioare si parbriz?
AC
QUOTE(amc @ 12 Dec 2006, 16:27)
cine are o schema(poza) cu caloriferu si voletii din interior cei care directioneaza la picioare si parbriz?
*


Tot de pe forum am luat-o si eu.
amc
aha! mersi mult.
Dar cartea din care este acest desen, o cunoaste cineva?
amc
Se gasesc carbuni pentru aeroterma de 1300 la magazinu de piese?
randomm
Readuc la viata topicul, deoarece de cand a dat caldura imi intra in masina o cantitate impresionanta de praf. Era un topic pe care nu l-am mai gasit in care cineva spunea ca daca ai voletii la locul lor si totul este cum trebuie la caloriferul din fata, nu ar trebui sa mai intre praf. Ideea este ca eu sub grila fata am caloriferul si atat. Poate pune cineva o poza cu voletii si ce mai este pe sub grila aia, sa imi fac si eu o idee despre ce trebuie sa cumpar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.