Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme bec martor ulei 1310 Li
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
casper_1707
Salut!

Am si eu o mica problema cu o Berlina 1310 Li. De ceva timp nu mi se mai aprinde deloc indicatorul de ulei din bord.
Prima oara am zis ca este de vina becul. Ca sa-l verific am pus papucul care vine din sonda de ulei la masa, am pus contactul si nimic. Cumparat bec, chin mare sa-l scot din soclu > reusit smile.gif > stupoare becul era ok.
Apoi am incercat sa vad daca sonda e buna. Pus contact > legat bec la sonda .. nimic.
Ca si concluzie am spus ca este sonda de vina.
Intre timp au venit ploile alea mari, de era apa pana la jumatatea masinii. Fiind nevoit sa trec prin apa (cam cu inima stransa), m-am trezit cu placuta surpriza ca becul meu si-a revenit.
Toata bucuria mea a durat doar 2 zile cand becul meu a cedat nervos iar, si de atunci nu s-a mai aprins.
Stie cineva care este cauza? Este cumva legata sonda de ulei prin calculator? A mai avut cineva probleme asemanatoare?
pufulet
buna, si eu am aceeasi problema, cineva zice ca e de vina pompa de ulei, e adevarat?
Ov
daca becul este stins asta nu inseamna ca are vre-o legatura cu sonda de ulei.

@casper

incearca sa faci un nou circuit, adica firul de la sonda il pui la un contact al becului si pe celalalt il legi la plus. Daca se aprinde becul cand e motorul oprit (n-ai presiune) atunci problema este unda electrica (cablul intre sonda si bord, diodele din bord, cablajul din bord, mufa din bord). Daca nu se aprinde, atunci schimba sonda.

Becul n-are nici o legatura cu calculatorul
casper_1707
QUOTE(Ov @ 5 Jan 2006, 18:59)
daca becul este stins asta nu inseamna ca are vre-o legatura cu sonda de ulei.

@casper

incearca sa faci un nou circuit, adica firul de la sonda il pui la un contact al becului si pe celalalt il legi la plus. Daca se aprinde becul cand e motorul oprit (n-ai presiune) atunci problema este unda electrica (cablul intre sonda si bord, diodele din bord, cablajul din bord, mufa din bord). Daca nu se aprinde, atunci schimba sonda.

Becul n-are nici o legatura cu calculatorul
*


Am incercat si varianta asta si nu a mers. De asta am presupus ca sonda este busita. Numai ca am spus ca in momentul in care "a inotat" vreo 2 zile (banuiesc ca pana s-a uscat ceva) a mers super.
Drept urmare nu are cum sa fie nici sonda. Nu de alta dar nu vreau sa dau banii pe ea si sa ma trezesc ca tot nu functioneaza.
argon
Era mult mai simplu daca cei de la Dacia montau si un indicator presiune ulei...macar stateai linistit..e sau nu e presiune....da scump nene...scump...au pus un amarat de bec si ala nefunctional...
Ov
io mi-am pus la a mea indicator. Am dat FIX 150.000 lei pe el si l-am montat in locul "becului" arata exact ca un bord normal (evident si cu beculet). Eu aveam sonda in motor
pufulet
am uitat sa zic ca la masina mea, becurile stau stinse constant, dar, din cand in cand, se aprind si palpaie de cateva ori (indiferent daca e la ralanti sau in mers) si apoi iar raman stinse cateva zile. ce poate fi? multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.