Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consuma mai mult.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Sorcerer
Am observat ca de curand a inceput masina sa-mi consume mai mult GPL. De la consumul normal ( undeva sub 7L/100km in afara ) s-a marit cu aprox. 1.5L/100km. Sa fie din cauza frigul ?! Totusi parca trage si mai prost. Roti infranate nu am.

Acum mi-am adus aminte ca mai demult am umblat la chestia aia din fata filtrului de aer ( e ca o paleta ) ... acum nu stiu sigur in ce pozitie e .. cred ca deschis. Are vreo influenta?ce face aia ( nu ma pricep biggrin.gif ). Parca pornea mai bine la rece dupa ce am schimbat pozitia.
ionutctn
Da filtrul de aer pe inchis (pe pozitia iarna). Si daca il inchizi tot va consuma mai mult cam cu 1 litru fata de vara. Asa e si la mine. Mergi cu filtrul de aer inchis iarna. Vara il crapi un pic.
bogdan B-14-FNF
Sfatul meu este sa te duci sa ii faci un reglej pe aparat unde ai montat instalatia sau in alta parte , cauza este ca sa dereglat si daca te duci roagai pe baieti dupa ce o regleaza sa iti dea cu putin silicon pe la suruburile de reglare ca alea in mers se deregleaza dupa o perioada . Clapa nu are nici o legatura , daca e reglata k lumea ar fi trebuit sa iti scada putin din turatie cand ai dat clapa pe iarna ( ca iai redus aerul) si ca sa ai un consum bun trebuie sa ii dai mai mult aer . Io am invatat sa imi reglez singur GPL ca de cate ori ma duceam la aia care mi lau montat mai rau o dereglau si imi mai luau si bani ( Pusti Incompetenti ) ai grija !!! huh.gif
ionutctn
@bogdan
Pai cum sa nu aiba legatura clapa de la filtrul de aer cu reglajul instaltiei? Daca nu stiati instalatia GPL nu are reglaj de aer/gaz ci doar de debit al gazului si presiune a gazului (nu are reglaj pentru aer).
@sorcerer
Fii un pic pe faza cum se regleaza instalatia. In primul rand se inchide gura de la filtrul de aer, masina trebuie sa mearga bine pe benzina altfel slabe sanse sa mearga bine pe gaz (adica aprindere bine pusa la punct etc etc). Si acum: pornesti motorul pe benzina, il incalzesti la temperatura de lucru si pe urma o dai pe gaz, te duci pe partea dreapta a capotei si o tii accelerata constant pe la 1600-2000 rot/min (iti dai seama din ureche si tu) si invarti de robinetul ala de pe furtunul dintre plamanul instalatiei si carburator (o tii turata in timp ce rotesti); rotesti in stanga si in dreapta pana la aceeasi turatie care o tii constant tu din acceleratie ea se tureaza si mai tare datorita faptului ca tu ii dai mai mult gaz (robinetul ala da debitul gazului). Invarti de ala pana merge frumos turat si nu intrerupe. Dupa ce ti se pare ca sta frumos accelerata dai cateva spirturi de proba sa vezi daca accelereaza brusc. In mod normal ar trebui asa sa fie. Dupa ce ai facut asta o lasi sa mearga la ralanti tot pe gaz si fara sa o accelerezi deloc (o lasi asa la ralanti) rotesti de surubul ala de pe plaman care are un arc pe el (ala regleaza presiunea gazului); rotesti de el la fel in stanga si in dreapta.....daca da sa moara ralanti-ul dai in directia opusa. Invarti de el pana obtii turatia maxima de ralanti din el (adica numai din acel reglaj trebuie sa ai o crestere de ralanti......tot asa iti dai seama dupa ureche).
Dupa toate astea reglajul poate fi considerat terminat.
Daca mai ai intrebari no problem.
Spor la treaba smile.gif
Sorcerer
Am cumparat acum un set de bujii noi. Le pun pe astea si o sa verific consumul si in oras, apoi poate o sa merg la un reglaj. ( am evitat sa mers la reglaje ca pana acum mi-a consumat super-super bine si mi-era sa nu o strice aia mai rau ).

PS: BUJIILE LE SCHIMB CU MOTORUL RECE SAU CALD ? cum e recomandat? conteaza?
PS2: la mine buiile se afuma destul de rau ... sa dau dau drumu putin de surubul ala de aer ?
bogdan B-14-FNF
Referitor la bujii , spui ca ti le afuma ?? Iti papa ulei ??? Eu am avut motorul bulit (pe benzina ) si doua bujii erau afumate si doua erau rosiiatice cum trebuie sa fie . Referitor la surubul de care spune ionutctn de presiune daca e putin mi deschis iti scade turatia putin si iti papa mai mult iar daca e mai strans iti papa mai putin dar nu mai trage motorul .Cat despre surubul de debit daca e strans o simti imediat ca nu mai trage si nu mai ai zvacul la demaraj iar dac e deschis si ai debit mare de gaz iti consuma mult si trage bine decat in turatii mai mari cand isi trage aer ca lumea` , sincer cam greu de explicat pe forum , eu de cate ori mergeam cu ea la reglaj mai rau o faceau baietii (varza) pana am invatat sa mi-o reglez singur .

P.S. Bujiile nu trebuiesc schimbate la cald se schimba la rece ca oricum nu conteaza si mai mu unsure.gif lt te mai si frigi cand le schimbi !! Scuze ca nu pot sa te ajut mai mult . unsure.gif
bogdan B-14-FNF
A am uitat sa te intreb .....la consumul care il aveai afara de sub 7% cat fugea masina icon_mrgreen.gif ????si cat de rau se infigea cand plecai de pe loc?? huh.gif
Sorcerer
De fugit .. a prins 140 pe autostrada pe GPL, iar demarajul era acceptabil.
Si eu ma mir cum de consuma asa putin. Cand am fost o data la reglaje cu GPL, mi-a pus-o pe standul ala de masoara noxele si m-a intrebat daca imi ia putin, fara sa-i zic eu biggrin.gif, cica erau f. mici noxele.

PS: am schimbat bujiile asta seara. Dupa cum ma asteptam, erau N-E-G-R-E , pline de funingina, toate 4, si erau si putin ude asa .. nu stiu cum sa zic. ( inainte sa le schimb am pornit un pic motorul, ce-i drept, cu shocul tras ) Cu astea noi ( tot Sinterom ) pare sa mearga un pic mai bine..n-am putut sa-i dau talpa ca era gheatza pe strada.

Ulei nu mananca deloc ( are doar 28.600 km masina )

Eu ma refeream la surubul de aer de langa carburator de acolo ... sau ala nu mai are nici o influenta atunci cand merg pe gaz ?
bogdan B-14-FNF
In afara de surubul de la relanti pe carburator reglajele nu mai au nici influenta !
Sorcerer
Aha, am inteles.
Atunci o sa le zic alora la Majore sa-mi regleze din nou instalatia.
LYM
Baieti astazi am ramas perplex.

Ieri seara, dupa ce am ramas ( definitv ) fara gaz, am bagat de 110.000 ( deh, a uitat ala sa inchida pompa biggrin.gif ) = 5.88 L de la Butan Gas ( Gara de N ).

Astazi, dupa ce parcursesem 45km, am zis sa mai dau o tura cu masina inainte sa alimentez din nou, sa termin tot gazul pt. a face consumul exact ( ma asteptam sa mai merg 3-4km ). Tin sa spun ca masina a inceput sa dea in nas la exact 70km ( din care sa zic ca scad 2-3km pe care i-am facut pe benzina, pt. a incalzi motorul )

DECI 67Km cu 5.88L => 8.7 L/100km. ( am mers NUMAI in oras - ce-i drept n-am prins aglomeratii, iar primii 25km am mers destul de "sportiv".

Ce-a patit masinutza mea oameni buni ? De la ultimul consum de 12L in oras, si aprox. 8.5L - in afara ( consumul asta l-am facut chiar ieri, pe portiunea buc - sinaia ) a coborat brusc la 8.7L IN ORAS( n-am mai avut niciodata consumul asta )

Mentionez ca ieri am dat clapeta de la filtrul de aer pe pozitia "vara", si am umblat ( dupa ureche ) pe la avans, insa tot cam ca inainte l-am lasat. Reglajul la GPL e identic ca inainte.

Sa fie de la incalzirea brusca a vremii ? Oricum, sper sa tina tot asa biggrin.gif
LYM
Am laudat-o prea repede. Astazi consum = 15%. *mad*
geonic
QUOTE(LYM @ 25 Feb 2006, 02:36)
Am laudat-o prea repede. Astazi consum = 15%. *mad*
*


Ai bagat de la aceeasi statie GPL sau de la alta? nu stiu cat este de adevarat dar la unele statii GPL una iti arata pe ceas ca ti-a incarcat si alta baga efectiv in butelia ta wink.gif sper ca ma intelegi ca nu in favoarea ta smile.gif
LYM
Da, de la aceeasi statie am bagat, si anumte Butan Gas - Gara de N
ionutctn
Regleaza-ti instalatia nu inainte de a pune filtrul de aer pe pozitia iarna, adica obturat total. Daca nu stii cum se regleaza iti explic eu in detaliu.
LYM
Am reglat-o astazi, astept sa vina si noul consum ( mai mic sper eu biggrin.gif)
PS: cand e cald afara eu tin clapeta pe "vara", parca merge mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.