Ucenic
11 Jan 2019, 18:00
Ma poate ajuta cineva in legatura cu aceasta eroare...
RazvanF
11 Jan 2019, 18:13
Da, va trebui schimbat senzorul de oxigen sau sonda lamba cum ii se mai zice. Este cel de dinainte de catalizator.
user123
11 Jan 2019, 18:44
Eu as zice sa nu te arunci direct, sa verifici bine inainte....
Mai exact o inspectie vizuala- e vreo mufa deteriorata, cablu intrerupt? Vezi daca primeste curent in mufa ( nu lambda)..
Ai cumva martor check engine aprins? Mai ai si alte erori?
Ideal era un test cu interfata specializata ( DDT ? ) sa vezi cum cicleaza sonda respectiva.....cu cat diferentele intre maxim si minim sunt mai mari cu atat e mai buna, cu cat sunt mai mici cu atat e mai uzata.....asta dupa ce isi ating temperatura de functionare.....
Motorul iti merge bine?
Nu in ultimul rand....stergi erorile si faci un test la drum....iti apare eroarea? se aprinde check engine?
Trebuie luat metodic toate astea.
Ucenic
11 Jan 2019, 18:49
Un Logan Ambiance din 2007 model facelift are o singura sonda lambda?sau doua?
11 Jan 2019, 18:52:
Martorul check engine este aprins..motorul merge bine,trage si nu se aude nimic dubios...
11 Jan 2019, 18:53:
Doar eroarea aia mi.a gasit.o dispozitivul OBDII
user123
11 Jan 2019, 18:56
Are 2.
Consuma benzina mai mult decat de obicei? Ai si GPL?
Fa intai o inspectie vizuala a cablajului sondelor, mufelor....vezi daca primesc curent..
Sterge eroarea si apoi fa un test la drum....apare din nou?
Poti sa vezi pe OBD cum cicleaza sonda? valorile mai exact?
Victorine
11 Jan 2019, 19:16
Dacă vad eu bine zice ca e o problema cu circuitul de încălzire a sondei (care funcționează până aduce sonda în parametrii de temperatură pentru a functiona normal). Fiind vorba de sonda 2-a aval care se afla sub mașina pe țeava de eșapament după catalizator, e foarte probabil să fie o problemă de conexiune. Firele alea si mufa sunt destul de expuse, poate le-ai agatat in zapada mare/ crengi sau a intrat umezeala in mufa. Nu m-as repezi sa cumpar alta sonda inainte de a verifica conexiunea. Bafta!
user123
11 Jan 2019, 19:21
Lambda 2 e cam fix pix dpdv al mersului.....nici nu merita inlocuita, arunci banii degeaba
Eu merg cu ea anulata de 4 ani de zile din soft, noxele la ITP ies perfecte fara spaga
Importanta este lambda 1 intradevar.....
Ucenic
11 Jan 2019, 19:39
Consumul este diferentiat...uneori am consum de 8% uneori de 5% ,avand in vedere ca am facut media consumului pe acelasi drum..am sters eroarea cu aplicatia OBD insa martorul din bord nu a disparut....maine voi face o verificare a cablajului si voi da cu WD40 pe la mufe sa vad daca se remediaza
user123
11 Jan 2019, 19:57
GPL ai cumva? aia se mai aprinde si la amestec "sarac" la cei cu gpl ( lambda 2).....
Verifica pe indelete, poti merge linistit fara lambda 2.....
Ucenic
11 Jan 2019, 20:38
Gpl nu am iar benzina bag doar 98...daca scot mufa afecteaza cu ceva?ma gandesc sa o scot si daca dispare martorul o las scoasa in ziua cand o sa merg la itp
Victorine
11 Jan 2019, 21:33
Dacă scoti mufa si o lasi asa, eu zic ca nu ti se stinge martorul check engine, iar daca mergi la ITP cu ea asa si vede inspectorul martorul si mufa o sa fie distractiv. Si le vede.
Abordarea corectă e sa verifici acolo, eu nu cred ca e prea grav, se poate remedia.
Ucenic
12 Jan 2019, 10:49
Am facut o diagnoza a voltajului senzorului si variaza ...acum am 0.145v apoi 0.875 0.623 0.250 0.480
RazvanF
12 Jan 2019, 12:03
Senzorul in sine functioneaza, este vorba de circuitul de incalzire a sondei care este defect/ars. Este o problema foarte intalnita la aceste sonde lamba.
Victorine
12 Jan 2019, 12:40
Corect. Sau probleme la alimentarea elementului de încălzire, are fire separate. Eu as face întâi o inspecție vizuală a cablajului, mufei, eventual spray contacte în mufa si testat cu interfață din nou.
RazvanF
12 Jan 2019, 14:02
Cel mai simplu de testat acel circuit de incalzire este prin masurarea cu aparatul de masura setat pe rezistenta ohm.
Daca da continuitate este clar ca rezistenta este arsa, daca arata ceva valoare atunci rezistenta este buna si va trebui inspectata mufa de alimentare.
Sonda daca este cu 3 fire din care:
- 2 sunt albe
- 1 este negru
Cele albe sunt alimentarea rezistentei de incalzire, nu are plus sau minus, este indiferent cum este legata la circuit
Cel negru este fir de semnal catre ECU. Ala este plus, minus esfe furnizat de caroseria masinii.
Daca este cu 4 fire atunci cele 2 albe sunt in continuare rezistenta de incalzire, cel negru este plus/semnal de la sonda catre ECU si ultimul fir care poate fi galben sau alta culoare este minus de la ECU catre sonda.
bygy007
13 Jan 2019, 06:12
QUOTE(RazvanF @ 12 Jan 2019, 14:02)
Cel mai simplu de testat acel circuit de incalzire este prin masurarea cu aparatul de masura setat pe rezistenta ohm.
Daca da continuitate este clar ca rezistenta este arsa,......
daca da continuitate (0) este scurt daca da 1 este intrerupta (pe aparatele digitale)
Ucenic
13 Jan 2019, 16:20
Verificat vizual fire...nimic rupt sau zmuls...curatat mufe si pulverizat wd40
...nici o imbunatatire.
Victorine
13 Jan 2019, 16:33
Bănuiesc că ai sters eroarea si ea a reapărut. Ai verificat si circuitul de încălzire al sondei cum ti s-a recomandat mai sus?
user123
13 Jan 2019, 19:19
Evacuarea inainte de lambda 2, rasufla cumva pe undeva? Adica dupa lambda 1 si inainte de lambda 2.....din curiozitate...
bygy007
14 Jan 2019, 12:08
ar fi bine si masurat cu aparatul de masura daca ajunge tensiune la sonda poate problema este in alta parte
user123
14 Jan 2019, 12:21
Asta i-am zis si eu la postul #5 dar nu a zis nimic daca a verificat sau nu
einstein1984
14 Jan 2019, 14:15
e 30 de lei un multimetru...
user123
14 Jan 2019, 17:09
Asa si? Ce legatura are cu problema lui? Sau acum vrei sa faci misto ca nu are bani sasi cumpere un multimetru?
einstein1984
14 Jan 2019, 17:27
nr 1 nu vorbeam cu tine user 123
nr 2, Ucenic, ori ieieun multimetru si verifici daca vine tensiune pe cablurile de incalzire sonda, ori mergi la un elkectrician care stie sa faca asta, cu verificare vizuala si wd4à nu s erepara, nici cu sfaturile d epe frum daca nu stii sa le aplici.
Ucenic
14 Jan 2019, 17:30
Nu am masurat nici sonda si nici mufa care ar da tensiune mufei..
Doar am scos sonda,am curatat mufa (avea mult praf si pamant in mufa)
am aplicat spray de contacte am facut un test cu OBD si ce sa vezi...eroarea tot acolo
era si nici nu se stergea..astazi am primit un update la aplicatia de scan/fix si ce sa vezi....am reusit sa sterg eroarea...daca o sa reapara voi reveni cu postari..
Pana atunci,multumesc tuturor pentru sfaturi.
14 Jan 2019, 17:32:
In cazul in care apare iar voi face si verificarea tensiunii.
Ucenic
16 Jan 2019, 17:23
Martorul a reaparut astazi.Singura diferenta este ca daca scanez cu OBD nu imi mai vede nici o eroare...
Ucenic
16 Feb 2019, 22:34
I.am cumparat senzor si cand sa il schimb am observat ca in momentul cand am curatat mufa de praf si frunze si alte chestii ce erau acolo,nu am introdus mufa corect...deci rezolvarea a fost curatarea mufei in interior...
Anonymous
17 Feb 2019, 17:12
Sonda de oxigen aval are drept funcție să diagnosticheze catalizatorul și să efectueze un al doilea control mai precis al îmbogățirii (buclă de reglare lentă). Încălzirea sondelor de oxigen este menținută în permanență până la oprirea motorului...încălzirea sondei este întreruptă atunci când temperatura gazelor de eșapament este mai mare de 650˚C. Rezistență de încălzire: 6 Ω la 20˚C pentru sonda aval, 3,3 Ω la 20˚C pentru sonda amonte.
Aceste informații le-am găsit într-un manual. Unii spun că a doua sondă nu influențează funcționarea motorului sau consumul. Greșit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.