Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault ZOE
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
IRONICK
Trebuia sa apara membru cu nume de masina si sa ne explice el cum nu trebuie sa iti fie frica de lipsa statiilor de incarcare, dar cu o harta din alta tara.
norbdc
QUOTE(IRONICK @ 24 Jul 2019, 13:39)
Dap, pentru oras sau distante scurte parcurse zilnic sunt foarte bune. Atat.
*



Este parerea ta, dar te contrazic multi care au mers cu masini electrice la drum intins.
Exemplu 1
Exemplu 2
Si nu in ultimul rand colegul meu care a fost fara probleme din Germania in Norvegia, prin Norvegia si inapoi cu Tesla S85D. El merge aproape in fiecare weekend undeva in strainatate si a facut 35.000km intr-un an cu masina.
Ma gandesc la un drum de Romania, sa vad cat timp mi-ar trebui ca sa il fac cu masina asta.

QUOTE(bgdrenault @ 24 Jul 2019, 13:49)
Sa mai punem de exemplu situatiile aparute iarna, care te blocheaza in traficul de autostrada, un accident, o cadere bundenta de zapada, drumuri blocate, alte calamitati stai tot timpul cu frica n san.
Si chiar si la incarcari mai rapide si autonomii mai mari.
*


Daca lasi motorul la masina pornit, tot cam 1l pe ora consuma. Si mie imi consuma cam 1kw pe ora. Mna, mai ai 30 litri sau 30kw in baterie te astepti la aceeasi "durata de viata" din partea masinii. Nu e ca si cand te prinde un Stau sau ceva 30 ore. Caz in care politia amenajeaza trecere sau mijloc de intoarcere inapoi.

QUOTE(IRONICK @ 24 Jul 2019, 14:59)
Da, in momentul de fata lipseste o baterie de rezerva.
Una care sa o poti transporta usor si pe care sa o poti pune la masina cand faci pana prostului. Dar si sa poti incarca oriunde. Pentru situatii critice, sa mai poti parcurge 50km, sa tina sistemul de aer pornit cateva ore.
*



Masina are oricum rezerva. Cand in bord iti arata 0km tu mai mergi cam 30km. Atunci sa te opresti inca mai ai climatizare cateva ore, daca setezi pe 19 grade iarna sau 24 grade vara, te descurci o perioada buna. Pana atunci deja a venit Renault Assistance sa te duca la urmatoarea priza. Zoe de 22kwh are 4kwh "rezerva". Sub 8km range te limiteaza in putere treptat, intai la 30kw si dupaia pe la 18kw. Tot ajungi destul cu ea in conditiile astea.

Dar adevarul e ca fiecare masina adreseaza separat problema, Hyundai Ioniq la 0km afisati e 0km. Nissan Leaf si Renault Zoe, sunt rezerve suficiente, la Audi e-tron in schimb mai mergi cateva sute de metri si gata. Tesla e ciudat aici, cateodata mergi 20-30km altadata la 0 e gata.

@clio4edc12

Asa vad si eu lucrurile. Dar cum zice IRONICK, la mine e situatia mult mai ok decat in RO.
IRONICK
Nu vb. de recorduri sau alte deplasari sub forma de test. Si nici de deplasari mega-programate sa le poti efectua dupa statiile de incarcare.
Da, imi place si mie una electrica, dar in Romania este nisa. Nu sunt impotriva ei, din contra. Referitor la rezerva, ma refer la una universala.
In Romania este greu sa te deplasezi din cauza infrastructurii si pe termic, nu mai vb de electric.

Parerile 'contra' de aici sunt din cauza infrastructurii si a statiilor de incarcare.
bgdrenault
Problema e ca , din spusele tuturor posesorilor, care mai incearca sa faca drumuri externe cu masina electrica, reiese mereu grija(stresul) alimentarii care nu exista pentru o masina hibrid sau cu motor termic.
Banuiesc ca autonomia scade la o masina incarcata, cu 3-4 persoane(familie) si bagaje pentru 1-2 saptamani. mai banuiesc ca autonomia scade la viteze de 130-150 km/h, cu AC pornit.
Apare proble unei statii de incarcare ocupata, a uneia defecta, a uneia inchise. La toti posesorii observ cunostinte vaste in domeniul patiseriilor, restaurantelor, cumparaturilor, etc, etc. Bune si astea, la timpul lor.
Ex, Praga Paris facuta in 10 ore cu motor termic. O alimentare la un moment dat, un pranz la un grill de pe autostrada, la alt moment dat. In cat timp fac acest lucru cu o masina electrica? Mai iau o cazare? Pai ce dau iau pe mere, dau pe pere.
Da, consumul creste si la motor termic in stationare, etc, etc. 5 minute si pleci cu range minim 700 km.

Ideea e cea spusa de Ironick, baterie de rezerva. Cu eventuale statii de alimentare unde le gasesti gata incarcate. Ceva gen universal, indiferent ca e Renault sau Audi.Ai oprit, 5 minute ai plecat.

E ok si cum spune initiatorul. Dar e o grija in plus, mai ales cand in masina mai ai si copchil mic, mare , mofturos sau nu, o nevasta obosita, etc, etc. Extrem de multi factori iti pot afecta calatoria.

Am plecat din Florenta catre Budapesta, cu gand sa alimentez la Parndorf. Toate erau ok din calcul, numai ca am tinut traficul(150 km/h, ca asa se mergea), plus muntii si am ajuns pe rosu mai devreme decat banuiam(din Florenta nu am plecat cu plinul). La intrare in Austria am alimentat(benzina aproape de pretul italienilor), nu mi-am permis riscul a inca 100 de km unde benzina era ieftina, desi in conditii normale as fi ajuns. Dar am avut unde alimenta, gasesti pompe defecte, mai mergi 30 de km, gasesti altele, intri in primul orasel gasesti altele, etc.

Viitorul apartine electricului, dar , asa cum a spus Ironick, bateria de rezerva e lacata. Nu 45 de minute de incarcare.
clio4edc12
Masina electrica poate fi folosita si in exterior. Chiar si in Romania. Nu e o problema imposibila. Da, necesita un efort in plus din partea posesorului. Sa faci un pic de planificare. Da, e cu cu un pic de munca. Dar gasesti statii suficiente la momentul de fata unde sa alimentezi daca ai nevoie.

Fiecare pune in balanta, pe de o parte, efortul asta in plus si timpul petrecut in plus exclusiv pentru alimentare, si pe de cealalta parte, avantajele: cost mic de folosire, silentiozitate, rapiditate la plecarea de pe loc, cuplu disponibil instant, climatizare on demand etc etc.

Toate aprecierile astea sunt subiective. Pentru cineva unele sunt mai importante, pentru altii altele sunt importante.

Nu inteleg insa de ce unii pe jurnalul omului incearca sa-l convinga pe el ca nu e buna masina electrica. Ok, pentru voi nu e, am inteles, lasati topicul in pace pentru oamenii care chiar sunt interesati. De impresiile posesorului. Nu ale lui gura-casca spargator de seminte de pe marginea drumului.
bgdrenault
E un forum. De pareri pozitive si negative.
Nu pentru spargatori de seminte.
Sau ar trebui toti sa l aplaudam? Imi cheltui doua zile in plus de concediu sa merg cu electrica? Ok, doua cazari 100 E, dar mergi pe gratis. manaci toate palcintele din benzinarii? Ok, orgasm culinar.
Probelma e de a ajunge din a in b, mai alers in situatia in care mai exista 3 ca tine, si in varful muntelui gasesti priza ocupata.
Sunt destule elemente stresante cand pleci la drum lung cu familia. Poate ar fi ok ca stresul autonomiei sa fie eliminat.
Ok, foarte bine. Multi suntem deci, spargatori de seminte.
clio4edc12
Poti folosi topicul omului pentru a-ti cimenta si mai binele propriile convingeri sau poti sa-l intrebi el cum a rezolvat aceste probleme si poate inveti ceva din asta. Alegerea e a ta.
AndreiMR
Problema e că trebuie schimbat total modul în care plănuiești o călătorie. Ori asta înseamnă și ceva efort, și ceva compromisuri. Nu e pentru toată lumea, asta e clar. Și pun pariu că sunt putini cei care chiar fac concedii lungi cu electrice.

Argumentele de ordin economic cum că mergi (aproape) gratis sunt puerile în condițiile în care o electrică gen Zoe sau leaf costă cu peste 50% mai mult decât o mașină comparabilă convențională, de diferența aia bagi benzină până te saturi...și în viitorul apropiat se va termina și cu impozitul zero și incarcarile gratuite. Rămân avantajele de ușurință în conducere și rafinament. Mai departe fiecare pune în balanță lucrurile și își cumpără sau nu o electrică...

Ziceați de baterii de rezerva, detașabile...Fiat au venit anual asta cu un concept de mașină electrică cu baterii detașabile pe care le poți lua și în casă pentru încărcare, module care îți oferă cate 100 de km autonomie. Ideea e foarte interesantă.

https://www.fcagroup.com/stories/emea/en-us...centoventi.aspx
clio4edc12
QUOTE(AndreiMR @ 24 Jul 2019, 19:39)
Argumentele de ordin economic cum că mergi (aproape) gratis sunt puerile în condițiile în care o electrică gen Zoe sau leaf costă cu peste 50% mai mult decât o mașină comparabilă convențională


Ai auzit de notiunea: "total cost of ownership"? L-am folosit eu mai sus. Cost de folosire. Nu te limita doar la pretul de achizitie. Pune in calcul si reviziile, reparatiile, asigurarile, chiar si costul curentului daca vrei tu neaparat. Tot te ajunge pe la vreo 10 lei maximum la 100 km, lucru pe care oricum nu-l atinge nicio masina normala. Si vezi dupa aceea daca iese mai bine sau nu.

Scazi din pretul de achizitie pretul cu care vinzi masina, adaugi toate cheltuielile astea de mai sus si imparti la km facuti. Si inmultesti cu 100. Si vezi cat te costa la 100 km parcursi. Asta e costul real de folosire al masinii si singura masura corecta.

Uite un link interesant pe tema asta:
https://thedriven.io/2019/02/13/electric-ve...cars-in-europe/
AndreiMR
În momentul de față da, poate fi mai ieftină. Dar asta fiindcă avem accize și impozite și asigurări mai mari la mașinile convenționale. Va mai dura probabil câțiva ani și apoi statele vor găsi metode să te taxeze și pentru electrice...e vorba de mulți bani pe care nu vor să îi piardă.

Sincer, cu excepția Norvegiei, cred că acum argumentele pentru electrice sunt încă mai degrabă emoționale...îți place cum se conduce, îți place liniștea și senzația de relaxare pe care transmite o electrică, îți place ideea ca ai o chestie care spune că ești interesat de o tehnologie nouă, eventual te simți mai bine știind că nu iese nimic pe țeava...așa că îți iei o electrică. Nu știu câți cumpărători privați chiar fac calcule de genul ăla, tind să cred că nu mulți.

bgdrenault
QUOTE(clio4edc12 @ 24 Jul 2019, 19:36)
Poti folosi topicul omului pentru a-ti cimenta si mai binele propriile convingeri sau poti sa-l intrebi el cum a rezolvat aceste probleme si poate inveti ceva din asta. Alegerea e a ta.
*


Pai vad deja. Placinte si restaurante.
Repet, la drum lung merg cu masina personala, fie pentru placere(concediu) fie de nevoie(eventuale rezolvari medicale, rezolvari de familie, etc). serviciul nu l includem.
De regula, un concediu se programeaza pe n zile(la serviciul fiecaruia, daca nu e intreprinzator privat, etc) , bataia tututror e pe vara. Iulie, August, e cu bataie. Poate la altii e altfel.
Ei, in conditiile astea, nu mi-as petrece 3 zile din concediu alimentand masina la fiecare 300 km(si acestia facuti cu 110 maxim) si mancand placinte. Poate mai degraba as sta la plaja. Chiar daca as merge gratis dar as plati 2-3 nopti de cazre in plus.
Apropo, un tur de 4-5000 de km cu masina pe benzina, cu autostrazi si alte taxe, ajunge 6-700 E.

Ma rog, oi fi eu mai ciudat. Ma streseaza cand imi intoarece gps-ul ruta, dar daca mai vad si autonomii mici. In schimb cand vad 7-800 -1000 km range si statii de benzina cat cuprinde parca pornesc altfel la drum.
As folosi oricand o masina electrica , dar pentru drumuri de 100 -150 km si care imi permit o stationare pentru incarcare, nu care imi IMPUN o statioenare de 45 -60 minute.
clio4edc12
Ia-ti Tesla 3 atunci. Incarci la superchargere la concediile alea lungi pe care vrei sa le faci. 250kw pe ora. 500km de autonomie in 20 de minute.
bgdrenault
Bine, multumesc de sfat. pana atunci mergem cu motorul termic de 1,33 si 140 CP.
Pana la tesla, mai schimb vreo 4-5 masini in aceeasi bani.
clio4edc12
QUOTE(bgdrenault @ 24 Jul 2019, 20:06)
As folosi oricand o masina electrica , dar pentru drumuri de 100 -150 km si care imi permit o stationare pentru incarcare, nu care imi IMPUN o statioenare de 45 -60 minute.
*



Deci ce voiai sa spui aici era: As folosi oricand o masina electrica, daca mi-as permite una performanta.
bgdrenault
Ca intotdeauna, romanul baga batul prin gard. ca e inteligent.
O tesla de 50-60000 nu mi permit daca asta vrei sa spui. si chiar daca mi-o permit(fara sa -ti dau contul din banca), nu face. Cu 25-30000 E iei masina, si cu diferenta cumperi benzina-motorina pe viata. Pentru ce sa iau tesla? Sa salvez elanii si pinguinii? Da, dar mor ceva copii din Africa pentru elanii aceia. Asa ca macane.
La 16--25000 E , impreuna cu prima de la stat de acum, ne permitem o masina electrica. Numai ca nu se preteaza pentru all inclusive.
Bibanu
Din ce se vede o masina ZOE costa cat un Talisman bine echipat.Oare pt. cati este convenabil?
bgdrenault
pentru cei cu clio

bine, la preturile acelea, deocamdata mai scade vreo 10000 E, care tii da statul.
einstein1984
cata hatereala gratuita, zici ca va vinde voua masina.
colegu, felicitari pentru jurnal, face cat 100 de articole de revista pentru a intelege cum e viata cu o masina electrica. Felicitari si pentu curajul de a recunoaste neajunsurile masinii, chestie rara pe formul asta.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 25 Jul 2019, 08:20)
cata hatereala gratuita
*

Hai mah ca este haioasa partea cu cunostintele vaste in domeniul patiseriilor, restaurantelor, cumparaturilor, etc, etc. .
Cand majoritatea motoarelor termice opresc in primul OMV de pe A2 de nu ai loc sa intrii in benzinarie. Pe langa faptul ca sunt periculosi ca mai au un pic sa parcheze pe autostrada, mai sunt si ipocriti. Evident, persoanele de fata se exclud.
dizzy
Hai sa fim un pic obiectivi:
- Nu cred ca majoritatea m.t. care opresc la primul OMV nu au plecat din Buc.
Ma gandesc ca au plecat oamenii din Sibiu, Brasov, Pitesti, au trecut peste uratul Bucuresti, se opresc sa faca plinul, sa se dezmorteasca, sa manance un senvis, sa faca un urinaj scurt si apoi la drum. Maxim o juma de ora stau acolo.
- Majoritatea celor de pe forum nu au 60.000 de euro de dat pe o masina. Probabil majoritatea au de dat vreo 15.000 maxim.
- Sa faci multi km astazi cu o electrica pura e inca dificil si nepractic. Lucuruile se vor imbunatati in timp.

Eu folosesc masina pt servici cel mai mult. Mai fac cate un drum de 2-3-4-500 km pt uz personal. In concediu plec cu avionul, nu imi trebuie masina. PRefer sa bag motorina pe banii mei si sa-i dau pedale- inca. Peste 10 ani? sa fim sanatosi, mai vedem. intentionez sa tin Kuga inca minim 7 ani, apoi i-o dau lu' fiu-meu sa invete pe ea.
norbdc
Argumentele spuse de voi sunt perfect valide. Masina mea a fost second cu 11.000km la 22k €, bateria inchiriata. Noua, era 30.000€. Regret ca nu am cumparat un hibrid sau un Opel Ampera plug-in in loc sa fi luat Meganul.

Eu am luat masina ca 90% din drum merg prin oras si 110km in jurul locuintei mele. Pt aia nu merita sa tin meganu care consuma 9%, trebuiau facute schimburi de ulei, distributie, bujii si ce mai era. Chiar si cu chiria bateriei de 119€ lunar care e echivalent a doua plinuri ies momentan mai ieftin pt ca, reviziile sunt mai ieftine, majoritatea timpului incarc gratis si nu simt impactul range-ului redus 90% din timp.

Masina electrica e momentan un lux si nu face sens in situatia unora. La fel cum nici in situatia mea nu ar face sens un benzinar sau un diesel. Dar se imbunatateste treaba, multe statii rapide, masini cu range bun si eficiente si o oarecare competitie intre producatori. Un Model 3 este momentan 45k € cu bateria inclusa. Pret foarte competitiv avand in vedere performantele, range-ul si infrastructura actuala (din vestul europei). Daca ne uitam departe de Tesla, situatia e altfel. Renault/Nissan produc demult masini electrice, adica cam de-odata cu Tesla. Dar nu ofera o masina cu performante si dotari similare. In rest cam nimeni nu are asa experienta ca acesti 3 producatori.

Masinile electrice au devenit abia recent un "trend". Personal ma bucur ca am o eficienta marita si ca energia nu se pierde in proportie de 60-70% pe caldura. Platesc 65€ (45l  1,45€) pe un plin, din care 40€ se duc pe caldura care ma ajuta doar iarna. 25€ se duc in a-mi misca fundul, incarca bateria si sa invarta compresorul climei. Asa am simtit eu in momentul achizitiei. Sa nu luam in calcul transportul combustibilului, rafinarea lui si etc. . Am vrut sa fac o schimbare si sa vad cum e cu o tehnologie noua, mai eficienta dar si cu mai sus numitele dezavantaje si probleme. Toti au fost wtf cand le-am zis ca imi iau electrica si mai WTF cand au vazut-o. Veau sa arat aici ce dificultati intampin in diferitele situatii si circumstante. Nu vreau sa conving pe nimeni de nimic.

Cea mai buna comparatie care o am, e ca si cand ai schimba sistemul de operare de pe pc sau telefon (windows pe mac sau de pe android pe iphone). La inceput nu stii si pare dificil. Indata ce cauti pe net solutii la probleme nu pare asa greu si devine obinuinta. Intelegi "sistemul" dupa o vreme. Nu e trivial schimbul, mai ales ca nu costa numai 1k-2k€, ci costa mult si are impact mai mare aupra vietii de zi cu zi.
dizzy
Stii ca un computer e cat? 2000 euro max? Daca nu iti place, il returnezi in 30 e zile, iei altul.
Cu masina e mai greu!
VladSoare
QUOTE(norbdc @ 25 Jul 2019, 09:08)
chiria bateriei de 119€ lunar
*

ohmy.gif 173.gif
Păi nici la Mondeo 4, benzină doi litri și două sute de cai, mergînd zilnic prin București, nu dădeam atîta pe benzină.
Și aia era balenă, nu buburuză.
O sută nouăsprezece euri chirie?!? ohmy.gif
IRONICK
QUOTE(dizzy @ 25 Jul 2019, 10:04)
Hai sa fim un pic obiectivi:
- Nu cred ca majoritatea m.t. care opresc la primul  OMV nu au plecat din Buc.
Ma gandesc ca au plecat oamenii din Sibiu, Brasov, Pitesti, au trecut peste uratul Bucuresti, se opresc sa faca plinul, sa se dezmorteasca, sa manance un senvis, sa faca un urinaj scurt si apoi la drum. Maxim o juma de ora stau acolo.
*


'Primul OMV' era o forma de a spune, pentru ca si pe sensul celalalt se intampla la fel. Primele benzinarii sunt full. Deci este ok pentru un termic sa opreasca, pentru un electric este jale.
Pe bune??!!! Obiectivi???
Ii vezi disperati cand intra pe autostrada sa faca depasiri dupa depasiri si pe urma ii ajungi din urma ca o lasa la 110km/h si merg la consum pe banda 2.
Dar este ok pentru termic, rau pentru electrice. Ca consuma la viteze de autostrada.
Pe bune??!!! Obiectivi???

Hai sa fim realisti si sa nu mai gasim scuze aiurea. Romanii nu au notiuni de 'navigatie' si nici nu sunt soferi foarte buni.
Ei stiu sa se duca doar in Bulgaria/Grecia si pe urma se lauda cu numarul de km parcursi in x ore.
MuciX
@Vlad: Creca ala e pret pe numar nelimitat de kmp. E mai ieftin daca o iei pentru 10k pe an, sa zicem.

Var ca adeptii mersului cu zeama de dinozauri morti inca o tin sus si tare ca ce pute electrica desi omul a zis in nenumarate randuri ca era constient de limitari, ca pentru el nu erau atat de draconice si ca e printre altele si un experiment. Practic va face un seriviciu, studiu de fezabilitate mocca. Unde mai gasesti? tongue.gif

QUOTE(norbdc @ 25 Jul 2019, 09:08)
Toti au fost wtf cand le-am zis ca imi iau electrica si mai WTF cand au vazut-o.
*


Te-ai fi gandit ca vei avea mai multa empatie din partea unor (fosti) posesori reno care la randul lor au primit aceeasi reactie de la prietenii lor cu VAG. Povesti (laude) multe pe aici cum au rupt ei perceptia din parcarea blocului cu renoul.
IRONICK
QUOTE(VladSoare @ 25 Jul 2019, 10:34)
ohmy.gif 173.gif
Păi nici la Mondeo 4, benzină doi litri și două sute de cai, mergînd zilnic prin București, nu dădeam atîta pe benzină.
Și aia era balenă, nu buburuză.
O sută nouăsprezece euri chirie?!? ohmy.gif
*


Macar ai fost atent cati km face el zilnic si cati faci tu de nu depasesti suma? O tura in jurul blocului nu se pune ca mergi zilnic.
bonzai
119 EUR inseamna maxim 100 l de benzina. Adica 1000 km pe luna cu mers in oras. Ce e asa spectaculos?
myreno4me
Pai nu e nimic spectaculos, dimpotriva !
Asta e ca un fel de ...ba a mea nu e mai mare dar e ...roz !
Pentru 12 mii de km am platit 1200 de euro intr-un an pe [cenzurat] de dinozaur iar pe masina am dat 16 mii de euro si intra vreo 3 zoe in ea...
Daca ar fi sa plateasca energia ar fi si mai beton !
Analiza cost beneficiu este negativa in cazul lui zoe !
Dar e bine ca se cumpara ....asa nu mai sunt cele pe combustie cele mai poluatoare autoturisme !
Cum, nu stiati ca poluarea rezultata in urma procesului tehnologic de fabricatie a bateriilor eate mai mare decat arderea de [cenzurat] ? 😂😂😂😂
Ce face si marketingul asta ....
IRONICK
QUOTE(myreno4me @ 25 Jul 2019, 10:58)
Cum, nu stiati ca poluarea rezultata in urma procesului tehnologic de fabricatie a bateriilor eate mai mare decat arderea de [cenzurat] ? 😂😂😂😂
Ce face si marketingul asta ....
*

Asta-i la fel ca aia cu 5G. Tehnologie periculoasa. Primarul din Brussels a interzis.
clio4edc12
QUOTE(VladSoare @ 25 Jul 2019, 09:34)
ohmy.gif 173.gif
Păi nici la Mondeo 4, benzină doi litri și două sute de cai, mergînd zilnic prin București, nu dădeam atîta pe benzină.
Și aia era balenă, nu buburuză.
O sută nouăsprezece euri chirie?!? ohmy.gif
*



Dar rata la Mondeo cat era? Dar la jantele luate in rate? Chiria aia la baterie e un fel de rata mascata pentru masina. O poti cumpara mai ieftina si platesti rata la baterie. Din nou, precum ziceam mai sus, fa un calcul de total cost of ownership si vezi acolo cum stai wink.gif Ai pierdut pe devalorizare cam vreo 12.000 de euro deja in 3 ani, deci 4000 pe an. Deci cam 340 de euro tu pierzi lunar la Mondeo pe devalorizare si te miri la cei 119 euro dati pe chirie la baterie? icon_mrgreen.gif
myreno4me
Batteries powering electric vehicles are forecast to make up 90% of the lithium-ion battery market by 2025. They are the main reason why electric vehicles can generate more carbon emissions over their lifecycle – from procurement of raw materials to manufacturing, use and recycling – than petrol or diesel cars.
Firstly, producing an electric vehicle contributes, on average, twice as much to global warming potential and uses double the amount of energy than producing a combustion engine car. This is mainly because of its battery. Battery production uses a lot of energy, from the extraction of raw materials to the electricity consumed in manufacture. The bigger the electric car and its range, the more battery cells are needed to power it, and consequently the more carbon produced.

Secondly, once in use, an electric vehicle is only as green as the electricity that feeds its battery. A coal-powered battery is dirtier than a solar-powered battery. Governments can help by speeding up their transition to greener energy.

Thirdly, while an electric vehicle has a higher carbon footprint at the beginning of its lifecycle, it is typically cleaner once in use. Over time, it can catch up on the combustion engine car. The point at which an electric vehicle’s lifetime emissions break even with a combustion engine car also depends on the car’s mileage.

Bonus exemplu de sclavie si exploatare moderna:
https://www.washingtonpost.com/graphics/bus...??noredirect=on
R19/16v
Ce suferinta pe sclaveti radmasa.gif
Pai pe glafurile voastre, in bucuresti, e mai multa mizerie smile.gif
De fapt cred ca asa-i la orice geam care da intr-o strada mai circulata.
einstein1984
stii, avem topic separat pentru discutiile ICE vs electrica, hai sa nu-l porcaim pe asta
oricum nu ai inteles nimic
bucatzel
Da' chiar... daca mai are vreunul sa-i explice propritarului ca n-o ales ce vroiau ei, si nu poate sa se abtina, va fi ajutat...
bucatzel
QUOTE(IRONICK @ 26 Jul 2019, 00:06)
Muti tu acolo posturile?
*



Acum cativa ani, pe toti ne enerva gigi link, ca punea link-uri fara noima, doar pentru ca un cuvant din titlu corespundea cu un cuvant din articolul pe care-l linkurea. Asta fiind spus, partea cu "Încărcate la pompă cu electrolit, nu la priză!" a cam ratat-o toata lumea de pe topicul ala (care e la Stiri, nu Cafenea pentru cine tine cont).

Si faptul ca topicul ala e inchis nu transforma topicul asta in noul loc de adunare al punctelor de vedere.
iosimir
norbdc, sunt interesat de achizitia unui electric.
Ce costuri ai cu Zoe?
Ma refer la RCA, Revizii si altele daca sunt.
Multumim.

cdragos69
norbdc, multumiri pentru topic. E interesant sa afli cum e experienta de a pleca la un drum mai lung cu masina electrica.
Si eu am un Zoe luat second hand varianta de 22KW si il folosesc atit in oras cit si afara, dar pina la mazim 60-70 de km distanta fata de casa. Nu-l am decit de vreo doua luni dar sint foarte multumit de el, mi se pare ca pentru drumurile zilnice pe care le ai de facut e o masina ideala.
Singura problema de care ma lovesc e ca sint prea multe feluri de a putea sa incarci si nu stiu cit timp o sa imi ia sa le invat pe toate. La unele iti trebuie cont in nu stiu ce aplicatie si platesti cu cardul prin aplicatia respectiva, la altele card facut pe diverse site-uri, la Lidl vine un nenea sa-ti dea cu cardul daca ii arati un bon de 50 de lei, etc ... daca nu le stii pe toate de dinainte nici o sansa sa iti incarci masina. In Germania te-ai lovit de problema asta, ca ai nevoie de citeva carduri si alte citeva conturi la diverse firme ca sa-ti poti incarca masina la toate statiile ?
batranu59
QUOTE(Bibanu @ 24 Jul 2019, 22:50)
Din ce se vede o masina ZOE costa cat un Talisman bine echipat.Oare pt. cati este convenabil?
*



Aceasta postare nu are nici o legatura cu realitatea in situatia in care chiar esti interesat de achizitia unui Renault Zoe. Acolo este un pret de lista, pret care nu are nici o legatura cu ce ai tu de plata in situatia unei achizitii.

Ieri, 31.08.2019 am facut un drive test cu Zoe, iar pretul pe care ar trebui sa-l platesc pentru achizitia modelului Zoe Life Z.E.40-R90 nou, este de 18.092 euro (bateria inclusa in pret). Pe langa acest pret mai primesc cadou o priza de incarcare Schneider 7Kw pentru montat acasa.

Comparand pretul cu o alta masina din aceeasi clasa/volum - ex. VW Polo Diesel la care pretul de pornire este de 17.694 euro, nu prea mai avem ce discuta. Deja pretul masinilor EV este comparabil cu cel al masinilor clasice, chiar mai mic pentru exemplu dat.

Felicitari @norbdc pentru acest topic !


sorin1983
si daca ar fi bateria in chirie nu ai intrebat?
batranu59
Nu se mai inchiriaza bateria.
sorin1983
https://www.renault.ro/promotii/rabla/zoe.h...cB&gclsrc=aw.ds

vad ca e mai ieftin pe site... prin rabla bineinteles.
clio4edc12
500 km cu un plin. Cu noua generatie probabil ajungi la 600 lejer.
tatabobu
Ce tip de drum, si cam ce viteza tinuta? Cumva vreun drum mai gol, cu aproximativ 80 kmh?
IRONICK
Viteza medie spune totul ...
clio4edc12
Drum european, viteza in limitele legale.

LE. Luati si cu oras, autonomie de peste 400 km. Sigur, astea sunt cazuri foarte favorabile, mai ales extraurbanul ala, dar doar arata cat de okish e WLTP-ul, pentru ca autonomia de 300 km e cam aia a masinii mergand cu ea ca si cum ai merge cu o masina normala in conditii normale.

20 la ora insa e viteza media normala de Bucuresti. Iti ia 20 ore sa golesti bateria in ritmul asta. Ar trebui sa-ti ajunga de o saptamana de nevata dus intors de 4 ore. Daca stai mai mult de 4 ore in trafic in pe zi, probabil ar trebui sa-ti schimbi domiciulul sau locul de munca.
tatabobu
Eu la test sub vreo 12 kwh/ 100 km nu am putut scoate, iar in Bucuresti am scos 18.
IRONICK
In urban daca mergi incet, nu faci depasiri, nu accelerezi puternic, nu treci de 50km/h, adica nu faci mai nimic, obtii autonomie mare. La orice masina electrica.
In extra-urban daca nu treci de 70km/h + ce am scris mai sus, iarasi ai autonomie buna. Asa ai viteza medie de 45km/h.
clio4edc12
Deci masinile electrice mai au un avantaj: te indeamna sa mergi responsabil, echilibrat, ecologic, fara scartait de cauciucuri, frustrari si complexe si fara sa pui viata altora in pericol

Win-win.
IRONICK
Nope. Asa scapa hipsterii de frustrari si complexe.
clio4edc12
Credeam ca pentru asta exista deja sectiunea de Cafenea de pe forum laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.