Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault ZOE
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
norbdc
Salut,

Prin septembrie mi-a venit ideea sa iau parte la un testdrive de 24h cu un Renault Zoe. Am fost curios, am rugat sa m-i se dea masina cu acumulatorul mare ca sa vad daca face fata unei zile incarcate. Zi incarcata inseamna 300km, poate chiar mai mult. Marti m-am inregistrat, joi dupamasa am fost in Zoe.

user posted image

Am facut in acea zi: 230km

user posted image

Bineinteles nu a fost suficient, asa ca m-am mai inregistrat la alt testdrive. De data aceasta, am luat masina de dimineata de la dealer. De data aceast nu am documentat asa mult, dar am facut mai multi km. In fine, am fost indragostit deja de cum merge si de masina. Am decis sa imi iau un Zoe. Cel mai devreme in 2019, ca meganu ii inca bun si numai ce am facut multe chestii la el.

Dar, duc Zoe-ul inapoi la reprezentanta si cum asteptam in showroom era expus un Zoe SH, 10.000km, cu acumulator mare, editie limitata Bose in Yttrium Grey. Cam ce imi doream eu, la un pret foarte bun. Singurul neajuns este ca nu e motorul R110.

user posted image

Asa ca luni am mers la ei si am luat masina. De atunci sunt posesor de masina electrica.

user posted image
Acestea sunt jantele de iarna, cele de vara sunt in designul pozei de mai sus.

Am parcurs deja 5300km cu ea din noiembrie. Sunt foarte incantat, asa tare incat am vandut meganu.

user posted image

Ma gandeam sa tin ca masina de vara sau de distractie. Dar, asa ar fi generat costuri inutil de mari, asa ca decizia a fost clara: va trebui sa se bucure altcineva de el.


Ce am facut pana acum la masina?

Semnalizari si stopuri chrome:

user posted image

Becuri NightBreaker Next Generation la care nu am poza de comparatie. Dar nu se compara cu becurile LongLife ce erau standard. Pt comparatii recomand canalul lui m3rovingian pe youtube.

Inca nu e gata postarea, mai am poze si una alta, dar le voi adauga in urmatoarele zile.
pishky
in romania? eventual la bloc?
4x4
Modelul sh poate merge 300km? Cum se compara cu meganeul?
Bwwlan
Felicitari de achizitie, s-o porti sanatos.
E cu baterie proprie sau inchiriata?
Laurentziu83
De regula platesti o chirie lunara pentru baterie si ti-o schimba cand pica sau ai probleme cu autonomia. Altfel costa enorm de mult si nu cred ca tine mai mult de 5 ani.
norbdc
@pishky in Germania, tot la bloc.

@4x4 da, fiind cu bateria mare am obtinut pe drumuri nationale consum cat sa pot face 300km cu o incarcare.
Este o diferenta mare zic eu, stai mai sus si e masina mai ingusta. In schimb am mai mult locnla cap. Trebuie sa imi pun cotiera ca imi lipseste tare. La condus e foarte comfortabila, mai ales prin oras unde pana acum am fost primul care a plecat de la semafor. Adevarul e, 90 cai, 225Nm si ~1,5t masa e o combinatie cam slaba, dar o remarci abia peste 80km/h. Acolo rapoartele meganului si cei 113 cai au avantaj. In rest, imi convine mult mai mult senzatia cuplului instant si cum accelereaza. Si pe drum national am mers fara probleme si am si depasit fara probleme. Mi-a placut *enorm* meganul dar imi place Zoe mai mult. Daca nu era meganu cu 1.6 probabil nu faceam schimbul.

@bwwlan mersi frumos! Bateria este inchiriata. Bateria costa 8000€ in achizitie si ofera 8 ani garantie sau (parca) 160.000km. Exact nu stiu.

@Laurentziu83 asa e, de regula Zoe se ofera cu chiria de baterie. In poza cu masina mea se vede in soate fundul de la Tesla. E a colegului meu de servici (va aparea in cateva poze masina aia). Are 130.000km si 5 ani. Degradarea este la 92% din cate am vorbit cu el. Oricum, am cautat in avans recenzii si informatii despre cum se tine bateria si nu am citit ca dupa 5 ani sa fie probleme. Masinile au 3kwh capacitate extra care este deblocata cand acumulatorul pierde capacitate utilizabila. Dar, ne lasam surprinsi. smile.gif

Am sa imi comand ceva cititor obd sa pot vedea capacitatea ramasa acumulatorului.
Bicicleta galbena
Traditionalul multi kmp si, ma scuzi dar nu ma pot abtine: misto Meganul! smile.gif


norbdc
@Bicicleta galbena: mersi! biggrin.gif Am bagat mult timp in meganul acela si chiar mi-a parut rau cand l-am vandut. Mi-a placut enorm masina aia. Dar, pe de alta parte plateam sume prea mari numai ca sa il am si sa stea nefolosit.

Am un thread cu meganul postat aici.
axabrt
Si cat e chiria la baterie ? Facusem eu demult o socoteala si era echivalentul la un plin de rezervor.

Bateria goala se poate schimba cu una incarcata intr o statie de alimentare sau trebuie sa folosesti cablul ?
Vemanis
Felicitari pentru achizitie! Arata bine masinuta, culoarea este ceva special! Sa o stapanesti sanatos si fara probleme! Drumuri bune cu ea!
norbdc
@axabrt: la mine ii 119€ pe luna, am luat pachetul cu km nelimitati. E echivalentul a aproape 2 plinuri pe luna. Dar eu merg mai mult de atat asa ca imi amortizez costurile. Renault avea planificat asa ceva si masina este conceputa pentru. Pot sa caut in navigatie astfel de statii dar nu s-au facut statiile respective. Eu folosesc cablul si incarc cu 22kwh. Daca aveam Q90 incarcam cu max 38kw/h. Dar majoritatea statiilor incarca oricum cu 22kwh. Asadar nu am pierdut nimic. La priza normala incarc cu 2,3kwh sau daca e priza speciala cu 3,2kwh.
Cu cablul Type2 merge oricum maxim 43kwh AC (curent alternativ) in anumite statii. Standardul ce se impune acum este CCS ce este o combinatie de Type2 cu o mufa cu curent direct. Masinile cu CCS pot sa incarce si cu Type2 (pana la 11kwh adesea) si cu curent direct pana la 350kwh (atat are standardul specificat). Cred ca urmatoarea Zoe va avea acest standard si atunci va fi mult mai ok.

@Vermanis: multumesc mult!

14 Jan 2019, 00:18:
Inca in Decembrie am facut un trip de 600km cu masina. Am zis sa vedem cat de practica e la drumul lung.

Am fost de acasa pana la castelele Sigmaringen si Hohenzollern.

user posted image
Castelul Sigmaringen

user posted image
Castelul Hohenzollern

Am pornit la 6:30 si am ales ruta cea mai scurta, ca distanta. Am comparat distantele si timpii, de aceea am plecat asa devreme.

user posted image
Prima parte a drumului cu statii de incarcare la maxim 5km de ruta.

user posted image
A doua parte.

Nu am vrut sa risc, asta e adevarul. In fine, am pornit la drum si dupaia am intampinat zapada.

user posted image

user posted image

In ciuda faptului ca ne-am informat de vreme, nu ne asteptam la ninsoare. Asadar am fost fortat sa merg 60 inafara localitatii si cu 80 pe autostrada. Nici autostrada nu era curata, semn ca nici autoritatile nu au fost pregatite sa ninga in acea duminica.

Asadar am mers incet si cam dupa 180km am decis sa mergem la incarcat. Cand e frig, masinile electrice nu ajung asa departe ca o masina normala, datorita faptului ca incalzirea consuma (ce la masina normala nu, doar ventilatia) dar si acumulatorul fiind rece nu are capacitatea maxima. Statiile Ionity sunt toate CCS cu pana la 150kwh viteza de incarcare.

user posted image

Am ajuns la statie cu 40km ramasi in acumulator. Puteam sa merg mai departe dar am zis ca numai bine mergem putin sa ne intindem picioarele si sa mancam. Era deja ora 11. Am stat cam o ora jumate la statie si dupaia am pornit iarasi catre destinatie cu acumulatorul aproape plin, mai am avut 120km pana la castel. Pe drum am mai facut o scurta pauza unde am gasit o statie de incarcare gratis. Iar indata ce am ajuns la castel, era o reprezentanta VW care avea afara o statie de incarcare de 3,2kWh. Masina arata mai 90km range.

user posted image

user posted image

Am petrecut cam 2 ore si jumatate in castel in care am castigat 30km. Se facuse tarziu si am pornit sa prindem deschis la celalalt castel. Initial era planul sa parcam masina la statie si sa luam un bus la castel. Dar pe drum am vazut ca ultima tura incepe la 16:30 si noi eram la 16:15 la intersectia catre castel. Asadar am decis sa mergem sus. Am ajuns la fix sa luam bilete si dupa ce am terminat vizita, am mers cu masina la statie si sa mancam ceva in oras.

user posted image

La statie mai era un Zoe care se incarca, asadar m-am pus in statia de langa. Adesea statiile injumatatesc viteza daca sunt doua masini. Daca statia ii rated de 22kwh si are 2 mufe, atunci cand stau doua masini se injumatateste viteza. Erau doua statii asadar m-am pus la cealalta statie sa avem amandoi viteza maxima. Omu avea cui pe ea si motorul Q90 cu viteza mai buna de incarcare. Am stat cu el putin la povesti si ne-am urat drum bun. E o comunitate intre soferii de masini electrice. Cam ca soferii de autobuz, cand ne vedem ne salutam si mai stam la taclale cand ne intalnim la statie. Asadar i-am zis Tschüss si am plecat ca ne era foame.

Am gasit un restaurant italian in oras, am mancat ceva pizza si am planuit drumul de intoarcere cu acumulatorul la 100%. Am mers pe autostrada inapoi. Ca sa reducem stopurile, am mers cu 100km/h. Stiam o statie in zona la ai mei si am vrut sa ajungem pana acolo cu rezerva suficienta de ajuns in oras in caz ca statia pe autostrada e stricata. Am facut pe drum catre statie o pauza de jumatate de ora timp in care am incarcat. Dupa care am ajuns la statia planuita cu 120km range ramas. Mai aveam 90km pana acasa. Bagam masina, cu planul sa stam vreo 15 minute, hopa, statia defecta. Ne gandim ce sa facem si pornim mai departe catre casa. Drumul fiind de acolo in urcare, a consumat mai mult si am ajuns la 30km de casa cu 45km range ramas. Prietena a zis ca sa nu ne riscam, si ne-am oprit jumate de ora sa incarcam. Am stat mai mult ca sa ma pot duce si maine la serviciu si sa ajung acasa de acolo sa bag la intoarcere masina in priza.

Am ajuns acasa la ora 01:00. Am fost in total 15 ore pe drum, din care am stat dupa masina asteptand sa se incarce cam doua ore si-un sfert. In rest s-a incarcat in timp ce noi am facut alte activitati.

user posted image

Asadar, ce concluzii trag?

Este masina de drum lung? Nu.

Tre sa am mai mult curaj si sa incarc eficient. Masina cand se apropie de 100% incarca mai incet, ca si telefonul mobil. Pana pe la 80% am inca 22kwh viteza de incarcare. Dupa care pot sa o scot sa imi vad de drum.

Displayul e foarte exact, ma pot baza cam pana la 0 pe el dar, nu sunt adeptul sa fiu "ZeroHero" sa conduc pana ii gol acumulatorul. Trebuie balansat acumulatorul inainte sa fi sigur ca il si poti duce la 0. Balancing-ul se face automat cand o incarci la 100%. Aici este o diferenta intre masini, unele ca si Tesla indica "typical range", anume iti arata intotdeauna cati km ai putea face cu curentul din baterie. Alte masini, ca Zoe arata range-ul bazat pe consumul recent. Daca resetezi calculatorul si pornesti la drum, la inceput va scade mai repede range-ul dupa care se stabilizeaza si ramane destul de exact pe parcursul calatoriei. Va scadea mai repede cand sunt accelerari puternice si va scadea mai greu sau chiar creste cand se coboara o panta sau se decelereaza/franeaza.

Trebuie planificat in avans. Sunt multe statii afisate, dar multe sunt la magazine si nu functioneaza in afara orelor magazinelor. Trebuie sortate dupa cele deschise 24h si care sunt publice gen, la autostrada sau in parcari.

Puteam sa merg mai repede, masina incarca cu 22kwh iar eu am avut in medie 18. Puteam sa merg lejer pe autostrada pana la prima statie de incarcare. Economiseam timp.

Per total, experienta faina, masina s-a comportat excelent si astept sa se incalzeasca vremea sa am range-ul bun iarasi sa pot sa mai fac un trip de genul. Iarna scade cu pana la o treime din cauza incalzirii si conditionarii acumulatorului. Exista modul eco dar in modul eco esti limitat la 94km/h si nici incalzirea nu e 100%. E practic pt oras modul eco, ca nu trebuie sa fie masina calda cand mergi 10min pana la lucru, asa nu consumi energie inutil pt conditionarea acumulatorului si incalzirea habitaclului.
bion
Zoe asta se asorteaza cu un aifon. Viata e dictata de incarcari biggrin.gif
norbdc
Pana si ceasu tre sa il pun odata la cateva zile la incarcat! laugh.gif

Apropo telefon, masina poate fi climatizata inainte de pornire prin aplicatia de pe telefon. Am facut aici un mic video cum functioneaza sistemul.
bgdrenault
Cat a fost masina? Ca banuiesc, ca bateria fiind inchirita, masina nu a costat foarte mult...........

Deci pe langa pretul masinii mai dai lunar 119 E pentru baterie?

einstein1984
multi kmp fara probleme.
centurion
Sa o stapaniti sanatosi!

Vezi ca apare in 2019 ZOE cu 600 km autonomie. Tot NEDC, ca si 400 km autonomie. Sa te interesezi daca vei putea folosi bateria respectiva. Nu cred ca nu vor fi compatibile.


https://www.auto-moto.com/nouveautes/scoop/...346.html#item=1
norbdc
@bogdanbiciusca: masina era in showroom cu 22.900€ iar eu am facut leasing pe 3 ani si 22.000km anual. Leasing plus baterie si plus curentul folosit, platesc la Zoe (pana acum) cu 50€ mai mult decat benzina la Megane pe luna. Tripul acela de 600km m-a costat 5€.

@einstein1984: mersi mult!

@centurion: am auzit. Banui ca e bateria de 64kWh ce se gaseste si pe noul Leaf. Daca se potriveste pe acest Zoe, nu stiu, dar sunt tentat sa fac schimbul la urmatoarea generatie oricum. Vedem ce zic baietii de la reprezentanta despre aceasta idee.
cristic1982
Nu se potrivește fizic (nu cred că este la fel cu leaf), iar modulul de comandă este diferit.
norbdc
cristic1982: mersi de informatii. Ma asteptam deoarece daca face pasul pe CCS necesita alt modul. Oricum, nu am sa fac upgrade imediat ci astept sa se elimine bolile copilariei pana sa discut cu baietii.
cristic1982
Are legătură cu arhitectura fizică, renunțându-se la partea de drop a bateriei. Iar modulul este specific.
Dreamer
Felicitari! Am testat si eu masina si imi place mult de tot!
Urmareste canalul : https://www.youtube.com/user/bjornnyland , are multe prezentari teste si spune multe si de Zoe.
Enjoy!
norbdc
@cristic1982: are sens. Daca nu mai este conceputa sa o schimbi "on the fly" sa zic nu are sens sa fie asa un design. Sunt curios, sigur am sa iau urmatorul Zoe la unu sau doua testdrive-uri.

@Dreamer: mersi de pont! il stiu pe teslabjørn de ceva timp. Ma uitam sa vad cum e viata cu masina electrica.
norbdc
Am facut astazi un drum de 100km, in mare parte pe autostrada. Am pornit cu 99% si 255km typical range ce a scazut destul de repede. Am facut si un clip, care poate fi vizionat aici.

user posted image
Relieful drumului. M-am incurcat, am pornit de la drum plat si am ajuns in zona cu dealuri.

Am ajuns cu 32km si 19% baterie ramasa, consum mediu 26,8kw/100km. Temperatura exterioara a fost -7 grade pe parcursul drumului si incalzirea a consumat foarte mult.

Masina a consumat 27kw, ce inseamna ca in acumulator mai trebuia sa am 14kw. 14kwh reprezinta 34%. In schimb, am ajuns cu 19% ce inseamna ca mai aveam 7,7kw in baterie. Din asta reiasa ca din cauza frigului am avut capacitatea redusa la aprox 35kw la plecare. Din pacate masina nu indica acest fapt.

user posted image
Statisticile de la drum. Screenshot din clip.

Am sa repet experimentul cand se incalzeste vremea. Ar trebui sa scot un consum mai rezonabil.
VladSoare
Ba tocmai pe vremea asta sînt interesante statisticile. Să vedem ce înseamnă o electrică în realitate, în viața adevărată. Că altfel, în condiții optime, știm că e totul roz și frumos.
Doar o mică corecție: unitatea de energie este kWh. Nu kw. Kilowattul simplu este unitate de putere.
norbdc
@VladSoare: Masinile electrice inca sunt destul controverse si opiniile se impart. De aceea vreau sa arat cum e viata in toate situatiile. Mersi de atentionare! Am sa folosesc corect de acum incolo.

Adaos la ieri: Masina a stat ieri in rest la priza normala vreo, 5 ore timp in care am castigat aprox 10kWh. Dar, am mers si am incarcat 45 min in oras si am condus inca 50km pana sa plec. Am plecat cu 66% baterie si 145km range inapoi spre casa si am mers tot pe autostrada. De data asta am pornit cu 120 si mai incolo am redus la 110km/h ca scazuse range-ul de la 41km la 20km (range minus distanta pana la destinatie) pe parcursul drumului, si incepea sa scada mai mult pe la 18-19km. Asadar, mi-a fost putin frica (range anxiety) si am intrat 15min la o statie pe autostrada. Mi-a urcat bateria de la 21% la 36% si am iesit si am mers in zona de constructii cu 80 si dupaia pana la urmatoarea statie de langa servici cu 130km/h.

Am ajuns cu 21% baterie: nu trebuia sa ma opresc sa incarc pe autostrada ca ajungeam fara probleme. Asadar, am stat acolo inca putin sa nu las masina peste noapte cu un nivel de incarcare jos in frigul acesta (-8 grade).
norbdc
Un update:

Nu e totul roz in lumea masinilor electrice, mai ajung si la service masinile.

Din 21 ianuarie, nu am mai putut sa vad statusul actual al masinii in aplicatie. In prima faza am vorbit cu Renault Dialog sa vada ei la servere ce poate avea. Dupa o saptamana, baietii mi-au zis ca e tot ok la ei si ca tre sa merg la service.

Sun la Renault de unde am luat masina si le-am explicat, au zis ca maxim 3 zile dureaza reparatia. Daca tot dureaza atat, macar sa faca verificarea de 1 an, trebuia facuta oricum in martie.

Am dus masina, au pus-o pe stand sa verifice, au descopeirt ca frana dreapta spate nu ii ok, scartaie si franeaza mai slab ca stanga. Mi-au zis ca poate ii preluat in garantie, daca e sa curete va trebui sa preiau eu costurile. S-a dus baiatul mi-a facut o proforma de 175€, fara masina de schimb. Mi-au zis ca masina ar fi gata pana la 5.

Am semnat ca sunt de acord, ca doar na, trebuie facut si ce nu preia Renault in garantie, tre sa preiau eu, logic.

Am cerut o masina de schimb, am primit un captur dci 90 manual. Imi trebuia ca am avut de umblat prin oras si cu mijloacele de transport pierdeam mai mult timp.

Vine ora 3 jumate si ma suna ca ii gata masina si ca intr-o ora o pot lua. Toate problemele au fost preluate in garantie, asadar ramane de achitat verificarea si capturul. Total 121€ din care 29€ ii capturul si 92€ verificarea.

Per total, multumit. Masina nu mai face nicio galagie la franare si pot iarasi sa vad cata baterie am prin telefon. Pana la anul, sper ca nu va mai vedea service-ul.
centurion
QUOTE(norbdc @ 12 Feb 2019, 11:16)

Nu e totul roz in lumea masinilor electrice, mai ajung si la service masinile.

*




Daca inteleg bine din ceea ce ai scris, problemele pe care le-ai avut nu sunt legate de 'partea electrica' a masinii (adica motor electric, baterie sau electronica de putere) ci par probleme la nivel de vehicul:

QUOTE(norbdc @ 12 Feb 2019, 11:16)
Din 21 ianuarie, nu am mai putut sa vad statusul actual al masinii in aplicatie. 
Masina nu mai face nicio galagie la franare si pot iarasi sa vad cata baterie am prin telefon.
*



Deci nu as spune ca este o problema specifica 'masinilor electrice'.
norbdc
@ centurion

Imi cer scuze de confuzie. Aici in Germania exista ideea ca masinile electrice sunt cam fara intretinere si adevarul e ca necesita intretinere. Daca nu au motor nu inseamna ca nu au alte componente ce trebuie verificate si puse la punct.

Problema nu e de "ansamblul propulsor", ci e o problema a sistemului de navigatie. Masina se comporta ca in ziua cand am luat-o.



Timp de un update:

user posted image

Cum s-a incalzit afara, am zis sa vad ce impact are modul ECO la condus. Am mers pe drum judetean (comparativ) cu 90km/h pe CC si 50-60km/h in localitati. La dus am mers fara ECO-Mode si am avut un consum de 15,7kwh. Am mers cu 100-110 in exterior.

Pe 20 martie imi pun gumele de vara sus si voi repeta testul cu si fara Eco-mode. Sunt curios de rezultate.


O treaba ce ma deranja era geanta de cabluri din portbagaj.

user posted image
Oribil.

In schimb vazusem pe net podea dubla.

user posted image

Asadar am luat un ban in mana si am comandat. In 5 zile a ajuns si a venit momentul de montaj.

Este ceva polistiren mai tare. Rezista la 150kg. Ma indoiesc ca voi avea 150kg in portbagaj vreodata.

user posted image

Peste este un capac rezistent. Banui ca este ceva PAL sau carton presat cu acel material ca din fabrica. Banui ca este ca a fost comandat de la o reprezentanta Renault.

user posted image

Mi-am facut griji ca nu se va mai auzi bine subwooferul, dar se aude la fel de bine ca inainte.

Iar asa arata in final:

user posted image

Am schimbat putin ordinea, cablurile din dreapta au ajuns in stanga si cel din stanga in dreapta. Kitul de urgenta l-am prins din nou unde era inainte si peria am scos-o ca nu mai avea rost sa o tin, nu mai ninge de acum inainte.

user posted image

Ma deranjeaza in schimb ca nu e fixat in spate capacul. Fiind nou e relativ rigid si nu este asa flexibil. Urmeaza sa imi comand niste arici cu adeziv si sa lipesc in lateral cat sa tina in loc pana e nevoie sa il scot afara. In rest, e ce mi-am dorit sa fi fost din fabrica. Clio are asa ceva stock.

In rest, faptul ca s-a incalzit vremea se reflecta si la viteza de incarcare si la consumul mediu datorita capacitatii bateriei sa recupereze mai eficient curentul generat in timpul franarii. Sunt curios cum va fi cand vor fi afara 30+ grade.

Scartaitul de la frana spate se mai face auzit din cand in cand, dar am sa folosesc frana de mana regulat, ca sa fie miscat mecanismul. Cand am auzit am folosit-o de cateva ori si acum a disparut. Daca revine, reclam la service.

Atat pentru moment. Cand mai e ceva, revin. smile.gif
Adye
Salut, cât a costat cablul de încărcare normala?
norbdc
@adye, l-am luat second cu 250€.

EDIT: nu lua orice cablu, de exemplu cel de VW de exemplu nu functioneaza. Cel de Tesla numai cateodata. Motivul este ca Zoe genereaza un curent de frecventa inalta in timp ce incarca ce poate deranja mecanismele de protectie a acestor incarcatoare.

In viata de zi de zi am experimentat numai la o statie probleme, in rest nu am avut treaba. Daca ai probleme de genul, vezi sa mergi la Renault sa iti faca un update la masina, care intentioneaza sa reduca problema.



<span class='edit'>22 Apr 2019, 11:19:</span>
E timpul de un nou update.

Intre timp, vremea s-a incalzit, consumul a scazut, viteza de incarcare a crescut si gumele de vara s-au montat.

user posted image

Prin oras, in scot consumuri de 13kwh/100km. Ieri am fost pe autostrada si am repetat testul de viteza ce l-am facut asta iarna.

user posted image

am fost doi adulti si un catelus. Consumul a scazut dramatic fata de cei 27kwh/100km ce i-am avut asta iarna.

Cum s-a incalzit vremea, am avut ocazia sa ma uit atent la cum incarca, pt asta m-am pus la o statie de incarcare unde imi este afisat cu cat incarca. Pana la 85% incarc cu 22kwh dupa care reduce destul de rapid. Nu am stat sa vad la cat reduce, dar am deconectat la 17kwh si inca scadea.

Alta chestie ce am facut, este sa instalez diferite aplicatii din app-storeul R-Link.

user posted image

Preferata mea e "Dashboard" ce face un rezumat cu cat ai condus intr-o luna, distante, timpi si consumuri. Daca stiam de ea mai devreme, as fi instalat-o. Este gratis si cred ca e disponibila pt Clio.

Suplimentar, am descoperit un mic hack al R-Linkului, anume cum se pot adauga POI personale.

Asadar, mi-am facut cont pe goingelectric.de si am descarcat ca POI pt TomTom toate statiile de incarcare cu exact 11kWh si cu minim 20kWh Type2 Socket/Plug din Germania, Austria si Elvetia (numai pt tarile astea am harti momentan) si le-am introdus pe cardul SD.

user posted image

Cele verzi sunt de 11kWh si cele albastre de minim 20kWh.

Am pus gumele de vara sus si am zis la baietii de la reprezentanta sa imi tina gumele de iarna la ei.

user posted image

Anvelopele sunt cele speciale de Michelin. Sunt foarte silentioase in comparatie cu cele de iarna.

user posted image


In rest, am montat saptamana trecuta un dashcam, era sa dea un idiot in mine acum doua saptamani si am zis ca nu ma mai risc. Chiar daca legea in privinta dashcamurilor din germania e inca intr-o zona gri, imi ofera un sentiment de siguranta.

Sambata am deschis usa din spate de pe partea soferului si s-a auzit o pocnitura. De atunci se simte acel opritor ca si cand ar avea joc. Plus de asta, frana spate de pe partea pasagerului a inceput din nou sa scartaie si R-Linkul nu face update-uri in aplicatie. Pe 8 mai am facut programare la service sa rezolve problemele. Sunt detalii minore dar le vreau rezolvate.

In special cu update-urile, daca sta la incarcat pe un loc unde trebuie sa parasesc cand e terminata incarcarea, nu stiu exact cand ii gata. In bord zice "mai o ora", dar daca las sa faca balancing nu e gata intr-o ora, ci mai dureaza 15-20 de minute in plus, depinde de cat de inegal sunt incarcate bateriile. Au fost odata cand a durat si 45 de minute, asadar e bine sa stiu cand e gata si trebuie sa o mut. Mai scot cateva minute de stat extra pornind aerul conditionat, ca sa nu treaca un politist foarte corect ce imi da amenda ca masina e gata si eu nu sunt acolo sa o mut.
dean35
ai vazut,acolo te arde police-man ca ocupa loc degeaba fiind incarcata 100% si la noi cei de la UBER ocupa abuziv statiiile de incarcare sau mai gasesti cate un Dci in supermarketuri fix pe acelasi locuri.
norbdc
Cand ma luat masina erau multi care ocupau statiile fara a avea masina electrica. Momentan, s-a imbunatatit situatia si nu imi fac griji ca nu prind loc. In München mi-au parut mai disciplinati decat la mine in oras. In Hamburg, daca stai cu masina obisnuita pe statia de incarcare te tracteaza de acolo.

Pe o parte e fair, eu cand merg acum in benzinarie nu ma pun langa pompe, ci ma trag in parcare. Daca merg in oras si nu imi trebuie bateria full, ma parchez altundeva. E fair pt ceilalti soferi de EV-uri. DUpa aproape 8 luni de masina electrica, stiu ce imi trebuie si stiu sa ma planific.

Totusi mai am discutii cu cretini care, in ciuda faptului ca tot restul parcarii e pt orice fel de masina, el decide sa se planteze chiar pe locul de masina electrica. Plus ca la mine in zona, e o parcare etajata cu o ora jumate gratis. Gen, 5 min de mers pe jos. Dar acum, mai nou chiar e imbunatatita situatia. Nu mai ocupa asa aiurea. Plus ca daca chiar am nevoie, adica nu mai ajung la urmatoarea statie, pot oricand sa anunt politia de problema mea si baietii vin rapid.

Momentan, vis-a-vis de masina, e ok. Merge impecabil. Nu prea am ce sa zic. Eu momentan am liber si s-a stricat masina lu taicamiu. Asadar am fost sa duc azi masina ca sa poata ajunge la servici. La mine in oras nu imi trebuie neaparat masina, asadar are nevoie mai mare decat mine. Sunt curios ce zice. El are priza la casa unde poate incarca masina peste noapte. El e putin sceptic, dar se deschide din ce in ce mai mult la subiect. Culmea, cu cat se strica masina lui, cu atat devine mai interesanta optiunea unei masini electrice.
demin2609
Aștept cu interes părerea dânsului după utilizare!
norbdc
Iarasi a trecut o vreme buna de la ultimul update.

Update I

Tatal meu a fost sceptic. I-am aratat cum sa foloseasca aplicatia, sa opereze navigatia, sa o incarce la statii publice si cum sa o incarce acasa.

M-a lasat acasa, eu mi-am vazut de bagaje ca am fost in concediu in acea perioada.

Dupa acea saptamana am vorbit si cu mama mea si cu el. Mama ea a zis ca e foarte incantat. El a fost mai retinut. Adevarul e ca e genul ce e cam rezistent la schimbari. In fine, am vorbit si l-am tras de limba si a fost foarte incantat. I-a convenit mult faptul ca putea porni clima din magazin si cand era la masina era deja racoare inauntru. Iarasi i-a placut ca trage bine si e infigareata. Mi-a zis ca-i placea sa-i lase pe aia de la semafor in urma. laugh.gif . In fine, lui inca ii este frica de acumulator, nu are asa incredere si e just: marea majoritate a lumii nu are contact si e plina de indoieli. Totusi, datorita ca inca nu ii dam de cap masinii lui, se gandeste sa isi cumpere o alta masina: un hibrid plug-in. A fost si a testat un Ford Mondeo hibrid (nu plug-in) si a remarcat ce economic este. Citroenul lui consuma 9% si Fordul scotea cam 6% in conditii similare.
L-a facut sa vada altfel masinile, sa isi puna problema de alternative. Cel mai putin ma asteptam e sa ia masina la cumparaturi. Adesea ia masina lu mama mea ca sa faca km cu ea, dar a luat Zoe-ul.
Parerea despre masina a fost pozitiva, a zis ca e "geniala" pt viata de zi de zi.

Update II

Inafara de asta, am decis weekendul trecut sa merg pana in Austria. Mai exact la drumul alpin Großglockner.

Itinerariul era din Nürnberg la Bad Reichenhall (D). De la Bad Reichenhall la Zell am See (AU). De acolo la acel drum si mai departe la Innsbruck (AU). Din nefericire am pornit cu o ora intarziere datorita faptului ca cateodata poti planui cat de bine vrei, daca nu coopereaza nimeni cu tine n-ai sanse de succes. ¯\_(ツ)_/¯

Asadar, cu o ora intarziere am pornit la drum. Am incarcat masina la lucru sa fie 100% si am calculat 2 opriri de cate jumate de ora.

Primul stop am decis sa il facem langa München, la Allershausen (138km). Acolo am ajuns cu vreo 48% - 133km ramasi.

user posted image

Am stat cam 45 de minute, am mancat ceva si ne-am relaxat putin la malul unui mic raulet. Totusi, aveam amandoi o zi de lucru in spate.

De acolo am pornit cu 99% mai departe catre Bad Reichenhall (302km de acasa, 168km de la Allershausen). Am mers cu 110 pe Autostrada si in final nu a mai trebuit sa ma opresc la a doua statie. Am ajuns la destinatie cu 50km ramasi, cam aprox. 20% baterie. Hotelul avea "destination charger" de la Tesla, o parte pt masini electrice si una pt Tesla. Eram fericit, plec de dimineata cu bateria plina si tot nice.

user posted image

Nope, cum am zis, daca nu coopereaza nimeni cu tine, n-ai sanse de succes. ¯\_(ツ)_/¯ .
In ciuda faptului ca am anuntat hotelul ca vin cu masina electrica si ca as vrea sa incarc peste noapte, au uitat sa porneasca statia (de ce au oprit-o?!). Am ajuns seara acolo, bag in priza si...nimic. Nu mai era nimeni la receptie asa ca, am luat cheia si am mers in camera ca sa ma trezesc de dimineata sa dea drumul la statie (speram ca baga 11kw). Pe la 7:30 au pornit statia. In bord arata ca ii trebuie 8 ore sa fie plin. Super (nu). In rest a fost totul foarte ok, infara de internet si semnal, camera super curata si micul dejun foarte gustos. Recomand "Landhotel Mauthäusl" celor care sunt in trecere pe acolo.

Dar totusi, cu cat a incarcat (am uitat, dar parca a bagat pana pe la vreo 40%). Am zis sa mergem in oraselul din zona, unde e o statie. Oricum aveam numai 60km de facut, dar ne trebuia apa si una alta pt drum ca nu procurasem ieri.

M-am uitat pe chargemap unde este o statie in zona si am gasit in Inzell, 7km de hotel. Am mers acolo la statie si spre surpriza mea, 22kw si gratis! Nice!

user posted image

Am bagat-o in priza si aud sunetul specific de 22kw si am zis sa mergem sa ne facem cumparaturile. Eu cum dormisem destul de putin (de pe la 00:30 la 07:00) am decis sa mergem la o cafea sa ma mai cofeinizez. Am terminat cafeaua si am decis sa revenim la masina. Cred ca am pierdut cam o ora si ceva cu cumparaturi si cafea. Am ajuns la masina si a fost iarasi la 99%.

Am pornit clima din telecomanda, am intrat si am bagat destinatia in navigatie. De unde eram la Zell am See au fost 64km. Navigatia a zis ca e mai rapid daca nu merg pe autostrada, asadar am urmarit. Intr-o ora jumate am ajuns si am zis sa ne plimbam prin oras si sa mancam ceva de pranz. Am ajuns in centru, am gonit pe ceva indian ce bloca statia de incarcat de acolo si am pornit. Am stat cred ca vreo ora prin oras. Cand am ajuns la masina, era la 99%.

*indata ce masina a ajuns la 99% e practic incarcata, de acolo inainte face un proces numit "balancing" ce dureaza cam 15-20 minute. Masina incarca cu 22kw pana la 85% dupa care scade. De-aia nu e niciodata la 100% cand o iau, ca nu are balancingul gata

Am pornit pe la 12:30 catre Großglockner.

Am ajuns jos is am platit suma usturatoare de 36€ sa pot merge pe drum. Am zis ok, merita, vrem sa vedem. Si a meritat.

user posted image

Aici am facut primul stop, imediat ce am pornit pe drum. am pornit pe la cota 700 sau 800. Drumul duce pana la cota 2500m. Superba soseaua, foarte bine intretinuta. Din pacate, exista biciclisti si motociclisti ce nu se prea tin de regulile de circulatie, nu odata au taiat serpentinele niste cretini. In orice caz, se conduce foarte civilizat. Peisajul e de vis.

Indata ce am ajuns sus la cota 2300m, am zis sa facem o pauza sa mergem la WC si sa mai facem poze. Prin coincidenta, era si acolo o statie de incarcat. Chiar gratis cu 22kw.

user posted image

Am facut poze, am admirat peisajul si ne-am mai relaxat putin. Am plecat si masina era iarasi la 99%. Am mers la 2500m si am mai facut ceva poze de acolo.

user posted image

user posted image
(in spatele masinii era cadere libera de vreo 100m pana la sosea)

Nu era problema, dar, din pacate a inceput sa ploua la muntele Großglockner, unde vroiam sa ne urcam. Am pornit in directia aia (mai 20km) dar dupa ceva distanta unde a ajuns si la noi ploaia, am renuntat si ne-am intors. Asta insemna ca am acumulatorul destul de full si cam 2500m de altitudine de recuperat. Ar putea deveni interesanta treaba. Am pornit coborarea, si per total am recuperat 5,7kwh. Pe la sfarsit mai recuperam numai vreo 2-3kw pt ca acumulatorul era foarte plin. Deci pe la sfarsit am folosit franele mai mult decat recuperarea.

user posted image
(Poza facuta de prietena mea)

Dupa asta am pornit la drum catre Innsbruck. Dar ne trebuie vinieta asa ca am intrat din nou in Zell Am See sa luam vinieta.
Din Zell am See la Innsbruck sunt 143 km. Masina arata 270. Easy. Am bagat in navigatie adresa si am dat pe ruta cea mai rapida. M-a bagat iarasi pe drum national, dar am mers numai 60-80km/h. Am ajuns la destinatie, ceva localitate pe langa Innsbruck (Igls) cu 150km range ramas. Am urcat pana acolo sus, ce a consumat ceva mai mult. De acolo drumul in oras a fost relativ scurt, asadar nu am recuperat mult catre oras.

Dimineata am plecat din acel loc, a fost dezamagitor ca si conditii. Ne-am dus in oras sa luam micul dejun. Cand am intrat, a inceput ploaia. Ca de obicei, am cautat ceva statie de incarcat. Am gasit un parc cu vreo 8 statii in apropiere de brutarii si un restaurant de mic dejun.

user posted image

Am baut o cafea, am mancat si cand am terminat, am ajuns la masina care era la...99%. Am vrut sa mai mergem in Salzburg dar am vazut ca ploua si acolo, plus dezamagiti de hotelul unde am stat am zis sa mergem acasa. Din Innsbruck in Nürnberg sunt 337km. Am planuit cam un stop mai lung la Allershausen, unde am incarcat la dus. Tot ok, ploaie torentiala, am intrat in germania si am zis sa ne oprim sa mergem la toaleta si sa luam o cafea pt drum. Benzinaria avea statie de incarcare, am bagat in priza si ne-am vazut de treaba. Cand ne-am intors, am pornit mai departe catre Allershausen.

Indata ce am ajuns acolo, una din prize a fost ocupata de o alta Zoe. Am bagat in priza si din pacate incarca numai cu 11kw. Unele statii sunt 2x11kw, deci dau 22 numai pe o priza, cand sunt ambele ocupate da pe fiecare 11kw.

Am decis sa mergem mai departe, prietena a sugerat o alta statie in zona, dar google a mintit si nu era nimic acolo. In fine, aveam inca destul range, asa cam am mers mai departe la Ingolstadt, inca vreo 45km de acolo. In Ingolstadt am stat 25 minute la incarcat si am mancat ceva dupa. Aveam vreo 150km range dupa incarcare, asa ca am pornit pe ultima 100km catre Nürnberg.

Am ajuns acasa, dupa stau-uri si ocoliri cu 37km range ramas. Am mai facut ceva prin oras, am ajuns la statie cu 11% ramas si 30km range.

La pornire in excursie am resetat calculatorul, si acestea sunt rezultatele:

user posted image

In curent am platit 26,10€. Statia de la Allershausen inca nu a transmis pretul, consider ca ar fi inca 5€ peste deci cam 31€ costuri de curent.

Timp de asteptat dupa masina, timp in care nu am facut nimic altceva decat sa astept dupa masina a fost de cam o ora si jumatate. - edit, am uitat sa iau in calcul prima oprire.

Per total a fost foarte placut, astept sa fac urmatorul trip cu masina sa mai explorez lumea.

Bineinteles ca am lipit si un sticker sa marchez ca am fost pe acel drum.

user posted image
VladSoare
Una peste alta, mi se pare că grija următoarei încărcări este o preocupare permanentă și o parte foarte consistentă din experiența cu această mașină, iar drumurile trebuie calculate cu multă precizie. Și există permanent un oarecare coeficient de nesiguranță - oare va merge stația următoare, sau e țeapă?
Mi se pare că trebuie să adori mașina aia la nebunie ca să fii dispus să treci prin așa ceva zi de zi, doar de dragul ei.
AR-18-MOS
Având în vedere ceea ce-am citit aici, dacă în DE stă treaba așa cu stațiile de încărcare, o să iau în calcul o astfel de mașină cam peste 10 ani.
Decât să dezvolt anxietate gândindu-mă la următoarea stație de încărcat, mai bine un 535d și fum lui cj98czh. trophy.gif
bgdrenault
Mananci cam mult cu pauzele astea.
norbdc
@Vlad Soare
Asta a fost al doilea drum mai lung cu masina si da, e oarecare nesiguranta cand pornesti. Scopul drumului a fost sa ma bucur de peisaje si sa invat mai bine cum sa merg cu masina la drum intins. Nu incarca rapid, nu ai acumulator chiar mare. E tot cam, slabut sa zic asa. Exista masini care incarca mult mai rapid si au acumulator mai mare. In orice caz, ce am facut eu in excursia asta e overkill. In mod normal, te sui in masina, bagi destinatia, daca nu ajunge bateria ea iti sugereaza o statie de incarcare pe drum, alegi pe aia, pornesti la drum si te opresti acolo. Faci pauza, vezi in aplicatie cati km are masina si cand e de-ajuns (eu incarc 30-50km peste distanta care o am de facut) deconectezi si mergi mai departe. Daca ai mai multe opriri, incarci pana la 85% (de acolo scade viteza) si mergi la urmatoarea statie. Aici e problema masinii mele ca incarca incet. Un Kona incarca cu 100kW are acumulator de 64kWh si e similar de economica. Acolo incarci rapid distanta decenta.

Oricum nu fac un astfel de drum zi de zi, sau des. Nu ca nu as vrea, dar lucrez momentan si sambata si nu am timp de excursii. Mi-ar place sa fiu ca si Byorn Nyland.
Masina merge 90% din timp acasa, la lucru, la cumparaturi si la ai mei. Asta e o raza de 110km. Raza de actiune a masinii e realist pe la +/-250km. Excursii de genul raman restul 10%. Am luat masina pt 90% din viata mea, nu pt restul 10%. Viata mea de zi de zi o incarc scurt cand fac cumparaturile (de vreo 2-3 ori pe saptamana). Imi ajunge lejer. Daca nu as incarca as ramane duminica cu aprox 30-40% din baterie.

@AR-18-MOS cum am zis mai sus, la mine in oras sunt mai multe statii decat in Romania. Inca e totul nou, trebuie infrastructura si trebuie sa se faca preturi si acces la statii la nivel european. In germania platesc 30ct/kwh, in Austria 22, in Italia 1€ si in Danemarca 1,30€. Situatia e din ce in ce mai buna, exista NewMotion unde pot sa incarc la aproape toate statiile in europa. E o solutie foarte buna dar nu e chiar cea mai ieftina. Cu un Tesla e alta poveste, ai reteaua supercharger unde incarci rapid si adesea ai multe statii impreuna. E tot sistemul mai bine pus la punct decat la restul. Momentan cel putin. La fel a fost si cu masinile cu motoare termice la inceput. Benzina se gasea numai in farmacii si infrastructura s-a dezvoltat in timp la ce avem acum. Pana atunci, fa sa-i dai fum lui cj98czh. biggrin.gif

@bgdrenault
Sa stii ca e o problema asta. laugh.gif Eu vreau sa slabesc ca am cam multe kg in plus (si trage la consum tongue.gif ) asadar devinde dificil cand stai si sunt restaurante langa fiecare statie. smile.gif

---------------------

Per total, da, o masina electrica e diferita de o masina normala. La inceput e bataie de cap daca nu cunosti pe cineva care sa te indrume si sa iti dea sfaturi. Indata ce ai "prins spielul" e banal de simplu. De-aia inteleg pe @VladSoare in ceea ce zice. Perceptia mea asupra situatiei e de: hmm, pot sa incarc si sa si imi vad de treaba! Spre deosebire de, oh, iarasi tre sa incarc! Tine de atitudine. Da, cateodata esti oprit undeva unde nu ai ce face, cateodata e frig si nu iti arde sa iesi din masina. Problema asta se rezolva in timp, cand producatorii pun pe picioare acumulatori capabili de incarcare foarte rapida.* Daca incarca cu 50kW si aveam baterie de 51kWh, stateam mai putin la incarcat si povestea asta arata altfel. La fel si daca incarcam numai la 85% si ma concentram sa fiu eficient cu timpul. De la 85% la 99% sunt totusi cam 20-30 minute.
Chiar imi face placere sa merg cu acest Zoe si vreau sa se reflecte asta in ceea ce prezint aici. De-aia formulez si raspunsuri mai lungi si in favoarea masinii. Daca nu mi-ar fi placut, as fi prezentat ca atare. Daca va fi ceva neplacut, daca vine Renault Assistance ca sa ma duca la statie ca mi-am luat teapa, notez aici cu detalii si tot. Momentan, imi place mai mult decat in prima zi si nu as vrea sa o schimb decat cu noua generatie.

*Consider ca masinile electrice sunt prezentate gresit. Am vb cu multi soferi de masini electrice si sunt cateva chestii care ajung bine la cumparatori dar le fac mai nepractice in viata de zi de zi. De exemplu, Zoe a mea incarca cu 22kw AC. Zoe actuala la fel + 50kw DC. Tesla incarca cu 11 sau 7,2 AC, la fel si Kona si altele. Incarca foarte rapid DC, dar la mine in oras am cred ca 4 statii cu DC. In rest, 11, 22 sau 43kw AC. Asadar...te cam forteaza sa iti iei o statie de incarcat acasa sa o umpli peste noapte. Aia costa bani. E mai comod dar din cauza ca incarca asa incet AC te limiteaza cand nu esti acasa si nu ai statie DC la indemana. Asta e un motiv pt care eu nu iau in considerare Tesla Model 3, nu am statie acasa si ar dura dublu sa bag atat curent cat bag acum in Zoe cand sunt in oras si merg la lucru. Cand am statie acasa, e altfel povestea. Pana atunci, Zoe e superioara unui Tesla Model 3 in viata mea de zi de zi.

EDIT:

user posted image

Acestea sunt statiile ce le aveam la dispozitie pe drum catre Bad Reichenhall la distanta de 5km de traseu.
VladSoare
...
bucatzel
Auzi, tu te-ai saturat sa te contrazici cu aia de pe topicul de electrice, si ai venit aici sa-i spui la om ca viata lui nu e asa cum o visezi tu?
VladSoare
Nu, dar el pare un om rațional, cu care se poate discuta, spre deosebire de multă lume de pe topicul ăla.
Dar da, ai dreptate, am cam depășit măsura. blush.gif
bgdrenault
Vlad, nu spui rau, ca am apucat sa citesc.
Mi as lua electrica doar daca as avea posibilitatea sa incarc si acasa, in caz ca gasesti priza ocupata.

E un stres sa mergi cu ea, si la un moment dat sa constati ca pentru economie nu mai dai caldura, nu mai dai ac, mergi cu viteza redusa, etc,etc, Calatoriiile sunt pline de situatii neprevazute. In cehia am facut odata 11 km in doua ore, cu AC pornit ca erau 40 de grade pe autostrada.Noroc ca am un fix ca dupa jumatate de rezervor sa ma gandesc deja sa alimentez..
MuciX
Ce drumuri faceti voi asa des cu o masina de daily de ramaneti fara accesorii cu 200 kmp range? nedumerire.gif
marksman
Pe mine ma intereseaza in mod deosebit topicul. Fac zilnic 25 km naveta si nu vad de ce as avea nevoie de 4,7 m si 1.5 t propulsate de un motor diesel pentru asta.
Gasesc ca pentru deplasarea asta ar fi foarte potrivita o masina electrica.
bgdrenault
QUOTE(MuciX @ 24 Jul 2019, 12:08)
Ce drumuri faceti voi asa des cu o masina de daily de ramaneti fara accesorii cu 200 kmp range? nedumerire.gif
*


Se vorbea de folosirea masinii la excursii, etc in afara orasului.

In oras e fara probleme. ramai fara baterie, la cat e , o si impingi in prima parcare.
norbdc
Apreciez discutia, sincer. Nu ma deranjeaza daca cineva are o problema cu masinile electrice, sunt puncte de critica juste care nu toata lumea e dispusa se la ia in calcul in viata lor de zi de zi.

Problemele principale sunt 2, pretul si statiile. Pe langa ca sunt scumpe mai ai si putine statii unde sa le incarci. Asadar daca esti ca mine si traiesti cu una ce nu are mult range si incarca incet, conteaza sa prinzi statia libera. Aici e problema ca daca nu ai infrastructura, nu ai masini. Daca nu ai masini, nu ai infrastructura. Aici trebuie ca statul sa subventioneze achizitia de masini electrice si plantarea statiilor electrice. In germania primesc 2000€ pt masina electrica noua sub un nivel de pret (un Model S de ex. e exclus) si statul subventioneaza bine plantarea statiilor. Devin din ce in ce mai multe. Dar, daca as avea in parcare o priza banala de 230v, nu as depinde de statiile publice in viata de zi cu zi.

Tesla a rezolvat inteligent problema, pe langa ca a facut reteaua de superchargere, masina iti arata daca sunt statii libere si cat trebuie sa stai acolo. Ca eu sa am o astfel de functie imi trebuie diferite aplicatii. Pt cei cu Android exista EVPaths. Alegi masina, de unde pornesti si unde tre sa ajungi. Aplicatia are toate valorile de consum (care sunt cam mari, dar e ok asa) si spune unde si cat sa incarci. Are o tona de setari, inclusiv statiile compatibile cu cartelele care le ai, nivelul de baterie peste care se reduce viteza de incarcare, nivelul minim cu care vrei sa ajungi...intelegeti ideea. Dupa care trebuie o aplicatie care arata daca statia e libera sau nu, deci poate deveni enervant daca o vezi libera, mergi acolo si intre timp s-a pus unu. Asta inseamna ca, mai ales pe autostrada e bine sa fie mai multe statii, nu numai una. Ionity pune cate 5 statii DC una langa cealalta si e foarte bine asa. Daca ar avea fiecare benzinarie cateva, macar o statie (triple charger: AC43, CCS si poate Chademo pt "aia"), ar fi fara stres mersul cu o masina electrica. Pana atunci, astept si ma bucur de oricare noua statie.

Vis-a-vis de economie, AC (care e si incalzirea la mine, heatpump) trage peak cam 4kw. Vara dupa 10 minute scade la cam 700w. Iarna ii trebuie mai mult sa o incalzeasca dar tot scade pe la 1kw. Cand am facut testul de autostrada am fost chiar curios cum este cand ii dai tare. Imi pare rau ca nu am fotografiat graficul unde arata cata baterie a consumat incalzirea, motorul si cat am recuperat. Asta e ceva ce am sa fac iarna asta. ECO-Mode se ocupa inteligent, am mers prin mai de la ai mei acasa pe drum judetean, eco-mode pornit sa vedem cum e. Am scos cam 11kwh/100km, 110wh/km. Cand batea soarele pe masina, clima mergea frumos si tinea la o temperatura comfortabila. Cand intrai in umbra, se oprea destul de rapid si pornea la fel cand intram in soare. La fel, daca mergi cu geamul deschis, se opreste clima si daca nu esti in ECO-Mode.

Am mentionat ca am patit ca 2 statii sa nu functioneze intr-o seara. Am mers pe autostrada cu viteza, sa ma opresc scurt la prima statie. Era defecta. Dupa aceea am continuat sa merg normal pana ce am vazut ca range-ul ajunge sa scada sub distanta ce o mai am de parcurs. Am redus viteza si am redus la 21 grade incalzirea. Am ajuns la a doua statie si acolo nu dadea drumul la incarcare. Aveam 31km pana acasa, 20km autostrada si 11km oras si 31km pe range meter. Asadar, am bagat ECO-mode si am ajuns cu 16km range ramas. Mai trebuie sa am pozele undeva, dar trebuie sa le gasesc.
IRONICK
QUOTE(marksman @ 24 Jul 2019, 13:18)
Pe mine ma intereseaza in mod deosebit topicul. Fac zilnic 25 km naveta si nu vad de ce as avea nevoie de 4,7 m si 1.5 t propulsate de un motor diesel pentru asta.
Gasesc ca pentru deplasarea asta ar fi foarte potrivita o masina electrica.
*


Dap, pentru oras sau distante scurte parcurse zilnic sunt foarte bune. Atat.
bgdrenault
Sa mai punem de exemplu situatiile aparute iarna, care te blocheaza in traficul de autostrada, un accident, o cadere bundenta de zapada, drumuri blocate, alte calamitati stai tot timpul cu frica n san.
Si chiar si la incarcari mai rapide si autonomii mai mari.
IRONICK
Da, in momentul de fata lipseste o baterie de rezerva.
Una care sa o poti transporta usor si pe care sa o poti pune la masina cand faci pana prostului. Dar si sa poti incarca oriunde. Pentru situatii critice, sa mai poti parcurge 50km, sa tina sistemul de aer pornit cateva ore.
clio4edc12
QUOTE(norbdc @ 23 Jul 2019, 23:38)
user posted image

Acestea sunt statiile ce le aveam la dispozitie pe drum catre Bad Reichenhall la distanta de 5km de traseu.
*



Foarte relevanta imaginea pentru cine mai ai are frica de a ramane in pana prostului ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.