Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Incarcare baterie cu cabluri
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
AlekuGS
Salut,

Pt ca zilele trecute am ramas la una dintre masini fara baterie, a trebuit sa recurg la metoda cabluri.

Tras masinile bot in bot, pus cablurile la donator (rosu la plus, negru la minus) pornit motorul la "donator", pus cablurile la primitor ( rosu la plus, negru la minus), asteptat cateva minute bune, dat cheie, pornit primitorul, decuplat cabul negru de la minus, decuplat cablul rosu de la plus. Totul bine!

Am mai facut operatia asta si in trecut de cateva ori.

Acum citind pe instructiunile de la cabluri, spune ca cel negru sa nu se puna pe minusul bateriei primitoare, ci undeva pe caroserie, mai departe de baterie. Pe net am gasit ca instructiuni ambele variante pe minusul bateriei sau pe caroserie. Donatorul sa aiba motorul pornit sau sa nu il aiba. Inainte sa dea cheie primitorul, sa opresc motorul donatorului.

Imi poate explica cineva cum e operatiunea corecta? eventual si cu argumente ca la prosti?

Multam!
BN64FLO
Operatiune e perfecta cum iti iese biggrin.gif ori caroserie, ori baterie, tot acolo esti, inca o sa ai contact mai bun pe baterie...cat despre orit/pornit motor donator, e prea putin important atata timp cat nu le lasi mult conectate dupa ce a pornit masina...nivelul de tensiune e prea scazut pentru a fi ceva problema
dizzy
La unele masini nu e disponibil (-) sa pui clestele pe el.
AlekuGS
Multumesc. Motorul il opresc imediat ce o ia cealalta masina.
einstein1984
daca iei masa mai aproape de demaror (electrc vorbind cu mai putina rezistenta) ai sanse mai mari sa pornesti masina, curent mai mare pe demaror
rippiticu16
Eu pornesc motorul după ce pun cablurile,astept sa încarce bateria câteva minute,si incerc.
Ov
Eu pun cablurile, tin turata masina donatoare la 2-3mii rpm, pornesc lesinata, scot cablurile.
bygy007
nu conteaza culoarea , ideea e sa nu le pui crucis ca poate sari in sus bateria , cablurile sa nu fie formate din 3 lite cum sint marea majoritate din comert , incepi cu + , si termini cu minusul la masina acceptoare cel mai bine pui clestii pe bornele bateriei pe caroserie este posibil sa ai ceva vopsea si cel mai bine sa nu fie turata , ca posibil sa faca buba puntea din alternator
BN64FLO
Perfect de acord ce zici bygy, pana la partea cu puntea care face buba...de ce sa se intample asta? daca bateria e foarte descarcata are nevoie de mai mult curent, asta face sa scada turatia alternatorului (creste sarcina, logic) deci daca o turezi putin, gen 1500-2000, doar o ajuti...bine, dupa ce porneste cealalta scazi turatia rapid
bygy007
daca curentul absorbit de masina defecta la actionarea demarorului este mai mare decat curentul acceptat de dioda din punte ce se intimpla?
BN64FLO
Eu nu cred ca se va strapunge...pana la urma, si la relanti s-ar putea intampla asta...dar asa e dimensionata puntea, sa faca fata la cat poate debita maxim alternatorul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.