Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Galerie evacuare fisurata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
tynn
Ieri, am vruut sa schimb bujiile la Logan-ul 1.6 MPI al lui taica-meu si am demontat ( fara sa fie nevoie) protectia termica de la galeria de evacuare. Cand, surpriza mare: niste fisuri de toata frumusetea la ramificatiile galeriei. Masina e din 2005 si are 200k km si a functionat EXCLUSIV pe benzina. Specific asta, deoarece, cu siguranta, prima intrebare ar fi fost: a mers pe GPL? smile.gif Masina nu da niciun simptom deocamdata, nu fasaie, cum ca ar scapa gaze pe-acolo, insa nu stiu la ce sa ma astept pe viitor... Ati mai intalnit cazuri similare?



Victorine
Niciun simptom? Consum mai mare? Teoretic sonda lambda de pe galerie ar trebui sa simtã mai mult oxigen si calculatorul sa comande amestec bogat.
IRONICK
Se fisureaza si fara GPL. Destul de des intalnita problema.
einstein1984
asta e fonta, ce sa-i faci. La K7J si E7J era aproape garantata treaba inainte de 2000, pe la logan a devint mai rara. Trebuie sa fie destule prin dezmembrari.
tynn
Asta e fonta de proasta calitate... la vechea Dacie 1300 n-am vazut asa ceva... Nu mai vorbesc de fostul Renault 19, care a facut 270k km ( din care peste 100k pe GPL) si nu a avut asemenea probleme. Pacat insa ca a avut aceeasi tabla de rahat sa ci Logan-ul si l-a mancat rugina, ca altfel o mai tineam si azi...
einstein1984
dacia nu avea nici puterea litrica a lui K7J totusi si deci nici debitul de gaze sau temperaturile aferente.
IRONICK
La Logan crapa mai mult la cele care au fost alergate.
user123
QUOTE(tynn @ 21 Jan 2019, 12:49)
Ieri, am vruut sa schimb bujiile la Logan-ul 1.6 MPI al lui taica-meu si am demontat ( fara sa fie nevoie) protectia termica de la galeria de evacuare. Cand, surpriza mare: niste fisuri de toata frumusetea la ramificatiile galeriei. Masina e din 2005 si are 200k km si a functionat EXCLUSIV pe benzina. Specific asta, deoarece, cu siguranta, prima intrebare ar fi fost: a mers pe GPL? smile.gif Masina nu da niciun simptom deocamdata, nu fasaie, cum ca ar scapa gaze pe-acolo, insa nu stiu la ce sa ma astept pe viitor... Ati mai intalnit cazuri similare?
*



Da, la mine - am fisurat 3 in peste 600 000 km din care 330 000 pe gpl....logan din 2004, forjat intens....
Agrig
Electrod de Ni si sudata.
Am 150+KKm, 1.6Mpi, cum se incalzeste cum dau jos scutul, poate ma aleg cu ceva de lucru... sad.gif
tynn
Si ai sudat-o pe pozitie, fara sa o dai jos de pe masina?
Agrig
Pai inca nu m`am uitat la ea!
Dupa ce am vazut cum arata a dumneavoastra si comentariile colegilor mi`am propus sa
ma uit la ea, dar doar cind va fi mai cald.
Fiind fonta e cam greu de sudat pe pozitie.
Daca este cazul, totusi sper sa nu fie, o voi da jos si o voi suda, bineinteles voi pune foto dar asta va fi prin martie sau aprilie, mai am un scut de motor electric de sudat si le voi face o data.
tynn
Daca trebuie data jos si pentru sudat, ce rost are sa o mai carpesti...luat alta in stare buna de la dezmembrari
Agrig
Pentru ca nu ma costa nimic si e mai sigura lucrarea decit o galerie veche.
Doar nu credeti ca ma duc cu spray penetrant, contrast si lampa UV dupa mine sa vad daca nu`i fisurata.
Am electrozii, aparatul de sudura si indeminarea.
Inca ceva, sudarea unei galerii in conditiile respectarii procedurii inseamna reparatie si nu cirpeala.
Daca incerci cu MIG/MAG si otel da, este o cirpeala mizerabila, cu fir inox, cirpeala acceptabila, brazata cu bronz CuSi3 deja inseamna o reparare de calitate acceptabila.
Sudata MIG cu sirma de Ni este reparatie.
Sudata MMA cu electrozi Ni99% sau NiFe este reparatie.
user123

Bravo, perfect spus - un meserias adevarat aici pe forum ! Stima !
IRONICK
Una noua costa cateva sute de lei. Ce rost mai are sudura?
psychoo
Poate sudura il tine mai mult ca una noua
sobolan
eu am sudat o galerie fisurata la megane-ul meu cu electrod de inox la invertor(cc) si tine,are 3 ani si inca tine...
BLUE R 19
Sa-l injurati pe turc, acolo s-au turnat galeriile astea.
Agrig
QUOTE(IRONICK @ 24 Jan 2019, 20:28)
Una noua costa cateva sute de lei. Ce rost mai are sudura?
*


Domnule, nu se pune in cazul meu, dar un invertor de calitate bunisoara este pe la 500 lei.
Asta inseamna ca daca sudezi o galerie pentru tine deja este aproape amortizat.
Si da, mai este si placerea de a face un lucru cu mina ta, ma rog, fonta nu`ti creaza asa mare placere la sudat dar tine bine.
@sobolan, sa nu te superi pe acel termen de cirpeala acceptabila, asa a vrut colegul sa`i spuna si eu am mai dezvoltat un pic, mai corect este reparatie de urgenta cu electrod inox, am facut si eu la fonta tot asa tot asa si inca tine bine, o menghina maricica, 125mm.
Mai este o metoda de urgenta, infasurat un fir de Cu peste electrodul de sudura in asa del incit sa rezulte cam 40-60% Cu in cusatura, merge si cu electrod rutilic, e cam urgenta urgentelor dar de multe ori te salveaza. Pe electrod de 2,5mm am infasurat fir de 1,5mmCu cu pas cam de 1mm si a tinut magaria. Daca este CuEm nu va mai chinuiti sa dati jos emailul.
Nu`s meserias, mai repede in zona curentilor mici si rapizi am avut de lucru insa in tinerete am avut un "invatator" bun de la care am invatat cit se poate de mult si in armata iara.
Merita sa ai scule de sudura deoarece pe termen lung daca ai casa se amortizeaza rapid.
Agrig
A la turk, a la bree, mamaliga siu`n cafe!
Logan 2006/1.6l/150KKm...
Am dat jos protectia termica si...
vorba aia, cine stie cunoaste...
asa ati zis, asa este!
[attachmentid=1628099593]
[attachmentid=1628099592]
Sa se mai incalzeasca si vin cu foto.
GIC
Partea buna e ca nu trebuie demontata pentru preincalzire (din cate stiu asa se practica la fonta) ci pornesti motorul si se incalzeste galeria singura
einstein1984
brazare cu bronz pe o galerie de evacuare e cateva sute de grade reparatie??? Pot sa rad putin?
Agrig
Domnule, dumneavoastra puteti ride de brazare, eu insa stiu cum se face si culmea, tine, se faceau destule asa, nu confundati cu procedeul de cositorire sau brazare cu cupru fosforos folosit la instalatiile de apa, aici de foloseste sirma CuSi3 si Ar ca gaz de protectie, nu este o sudura in esenta doar brazare. Aliajul este Cu Si dar poarta denumirea de bronz, la fel si aliajul CuAl8
Nu se preincalzeste galeria la mai mult de 40-50C, rolul este doar de a elimina apa de pe suprafata fontei, o voi suda cu electrozi Ni la rece.
Asa cum este acolo fisurata nu se prea poate suda pe pozitie, urmeaza sa o demontez.
Voi reveni mai spre primavara cu foto cu ea sudata.
IRONICK
QUOTE(Agrig @ 5 Feb 2019, 17:06)
vorba aia, cine stie cunoaste...
asa ati zis, asa este!
*

Si cati mai au asa galeria fara sa stie ...
Agrig
Probabil mai sint mai ales la masini cu multi Km.
Fiind sub scut gaia o controleaza, n`ar trebui sa se fisureze insa...
Cinstit, nu ma asteptam sa apara problema asta.
Se vede ca in fapt si scapa gaze deci fisura nu este doar superficiala, cel putin la mine.
Posibil sa nu fie deranjanta dar mai bine rezolvata din timp.
O sa vad ce material este si cum se sudeaza mai incolo.
einstein1984
pai asta zic si eu, ca se incinge galeria de-ti curge brazarea de acolo.
Agrig
Domnule, daca stiti asta imi puteti spune care este temperatura de topire a aliajului CuSi3 ca aia e mai mica decit la CuAl8 si care este culoarea galeriei la acea temperatura?
einstein1984
am intrebat, ca nu gasesc pe google la cat se topeste. galerii rosii in sarcina am vazut insa.
Agrig
Intre 950-1100C, in functie de adaosurile de alte metale din sirma.
Asta inseamna portocaliu pe evacuare.
Cu are temperatura de topire de 1080C, deja galben.
[attachmentid=1628099677]

https://www.proweld.ie/product/c9-mig-brazi...usi3-1-0mm-4kg/
http://www.ceweld.nl/en/product/cual-8
einstein1984
fain, merci!
Kojak
Dupa ce am citit topicul asta, m-am gandit io sa verific si la cazanu' meu, asa ca, dupa cum se vede, a cedat si la mine. ODO cca. 300k km.
N-am avut chef de umblat cu sudura & shit, dezmembrari, nici atat, asa ca am luat o galerie noua + con + garnitura.
Sa vad unde si cand o schimb, dementii astia de la dacia (service) cer vreo 300 lei pe manopera, cat o distributie...wtf! blink.gif
Victorine
Si pe mine m-a pus pe ganduri topicul asta... oare si la 16V o fi problema asta? Atunci s-ar explica poate si accelerarea relantiului la mine de fiecare data cand se ridica masina de spate. Poate se deschid fisurile alea si simte sonda lambda amonte prea mult oxigen...
Kojak
Ce stiu sigur e ca scapa sigur noxe pe la fisurile alea. La rece, la prima cheie, se simte usor, daca trag capota si bag nasu' in zona. Din alta parte n-are de unde asa ca...
Cu motorul cald, la temp. optima (probabil se inchid fisurile de la dilatarea fontei) nu se mai simte nimic.

@Victorine, sanse mari sa ai si la a ta fisuri, daca are km multi si a vazut si ceva forja in decursul timpului.
Se ajunge greu in zona ca sa poti vedea, mai e ceva de dat jos in afara de protectia aia termica?
Victorine
Km multi nu are, vreo 125.000. Forja nu stiu ce sa zic, nu cu motorul rece in orice caz, dar in afara si pe autostrazi eu trag de ea. Depasiri si autostrada, zic. Dar nu e o masina biciuita mereu. Insa e singura explicatie la care ma pot gandi pentru problemele expuse la jurnal. Admisia e etansa acum si cu toate astea, in anumite situatii calculatorul comanda amestec bogat, deci sonda lambda simte prea mult aer. Si cum situatiile astea implica inclinarea masinii ma gandesc ca se deplaseaza usor esapamentul, forteaza putin fisurile alea sa se deschida, habar n-am... La primavara sigur investighez galeria de evacuare. La 16V e in spatele motorului, nu e la fel de usor accesibila. Tre sa dau o parte din admisie jos si galeria are un scut termic ceva mai mare si cu mai multe prinderi parca. Dar o sa ma uit. Mi-a dat prin cap de cand am vazut primele poze cu galeria fisurata.
IRONICK
QUOTE(Kojak @ 9 Feb 2019, 21:30)
Sa vad unde si cand o schimb, dementii astia de la dacia (service) cer vreo 300 lei pe manopera, cat o distributie...wtf! blink.gif
*

Nu este mare lucru de schimbat. Baga inainte niste spray pe suruburile alea (de mai multe ori). Oricum, majoritatea prezoanelor ies din bloc, nu se desfac piulitele.
O sa ai de curatat suprafata de contact.
Trebuie sa dai scutul jos, nu poti sa desfaci pe deasupra cele doua suruburi care tin galeria.
O sa curga antigel prin gaura unui surub, iti dau tu seama care. Pui un prezon la loc si nu mai curge.

Aaa, recomand un strat subtire de vaselina pe baza de cupru pe prezoane si inelul de etansare. Pe inel cat sa ramana cuprul ca material de frictiune. Sa nu scartaie/faca zgomote.
Daca se da din belsug, se va arde si o sa scoata fum la inceput. smile.gif

Eu folosesc asa ceva (prezoane, sistemul de franare etc):

user posted image

Victorine
Intreb si eu intr-o doara, si la 16V curge antigel?
Kojak
Merci, IRONIK! smile.gif

Referitor la suprafata de contact, te referi la zona unde e vechea garnitura dintre bloc si evacuare si ce mai ramane din ea la desfacere? Cu ce indicat sa curat suprafata de contcat, smirghel fin si/sau diluant (daca a existat si ceva silicon aplicat din fabrica)?
Apropos, e nevoie la schimbare sa iau si vreun silicon ceva ptr etansare mai ok, sau e suficienta tabla aia?
In loc de vaselina pe baza de cupru, mai am niste pasta cermaica de la sonax (pe care o folosesc la gresarea culiselor de la etrieri), tot asa rezistenta la temp. f mari (parca undeva la 1400rgC?). E ok sa folosesc asa ceva?
WD40 e ok ca degripant sau sa folosesc o solutie mai dedicata (puternica)?

@Victorine,
Din cate am inteles de la Ironik, antigel curge doar daca ies cu totul (prin desfiletare) prezoanele din bloc si nu doar piulitele. Si sunt sanse mari. Deja la unul din alea 3 de la ecarnul termic mi s-a intmaplat asa.
Agrig
Pune peria de sirma pe capul suruburilor, ajuta.
Garnitura cu razuitor, spaclu, cutit.
sobolan
zic si eu...scoti porcaria aia de scut termic care mereu crapa/se rupe,pornesti rabla,o lasi pana se face fierbinte galeria si apoi tragi de suruburi...ele ies mai repede daca-s fierbinti....neaparat manusi de peleu pe maini altfel ramane carne de gratar pe galerii...
Kojak
Merci, baieti! up.gif

<span class='edit'>10 Feb 2019, 00:25:</span>
La cum se prezinta la mine situatia in momentul asta, cred ca pot sta pana prin martie, sa ma apuc atunci de ea. Fisurile alea totusi cred ca avanseaza lent.
IRONICK
O lama de cutter si smirghel, nu foarte fin. Nu are si nici nu ai nevoie de silicon.
Nu stiu cum se comporta aia ceramica, dar un "varf de cutit" pot sa iti dau eu sa folosesti acolo. Daca Bucuresti.
Tine si mai multe luni,, nu cade maine.
YRX
Cat a fost galeria?
Ca sa faci treaba treaba ia si niste prezoane si cauta piulite cuprate ( alea originale nu sunt) sa nu pui la loc aceleasi ruginituri.
Nu ai nevoie de silicon, dar va trebui sa strangi galeria in ordine si la cuplu ca sa se taseze garnitura bine.

La 16V, cand am dat chiulasa jos am preferat sa o salt cu tot cu galerie pentru ca e infect de dat jos. Dar este putin mai altfel construita, la mine era impecabila, nici macar ruginita.

LE: Kojak, te rog sa faci si tu o poza a galeriei cu garnitura in pozitie (fata cu gaurile de evacuare) si sa masori diametrul gaurilor. Merci.
Kojak
QUOTE(IRONICK @ 10 Feb 2019, 00:51)
O lama de cutter si smirghel, nu foarte fin. Nu are si nici nu ai nevoie de silicon.
Nu stiu cum se comporta aia ceramica, dar un "varf de cutit" pot sa iti dau eu sa folosesti acolo. Daca Bucuresti.
Tine si mai multe luni,, nu cade maine.
*



Da, Bucuresti. Merci, ne auzim daca e. smile.gif
Oricum aveam in plan de ceva timp sa iau si eu un tub d-asta de vaselina pe baza de cupru.
Ceva de genul, ca in poza de mai jos.



QUOTE(YRX @ 10 Feb 2019, 08:57)
Cat a fost galeria?
Ca sa faci treaba treaba ia si niste prezoane si cauta piulite cuprate ( alea originale nu sunt) sa nu pui la loc aceleasi ruginituri.
Nu ai nevoie de silicon, dar va trebui sa strangi galeria in ordine si la cuplu ca sa se taseze garnitura bine.

La 16V, cand am dat chiulasa jos am preferat sa o salt cu tot cu galerie pentru ca e infect de dat jos. Dar este putin mai altfel construita, la mine era impecabila, nici macar ruginita.

LE: Kojak, te rog sa faci si tu o poza a galeriei cu garnitura in pozitie (fata cu gaurile de evacuare) si sa masori diametrul gaurilor. Merci.
*



335 galeria + 90 inelul (conul) + 25 garnitura galerie. OEM, toate.
Bunu' simt imi zice ca ordinea de strangere ar fi dinspre interior spre exterior, incep cu bratul central si termin cu lateralele. Cuplu...la mana, nici prea-prea, nici foarte-foarte biggrin.gif
Sa stii ca am avut de gand sa iau macar niste piulite noi, dar nici de unde am luat piesele si nici la dacia service n-aveau asa ceva. De prezoane, nu mai zic...
Ai idee, unde as putea gasi asa ceva, eventual fara sa ma duc cu un prezon d-ala desfacut dupa mine?
La piulita n-ar fi problema, e mai simplu de desfacut - banuiesc ca alea 3 piulite care prind ecranul termic, coincid cu alea care prind galeria de chiulasa, sau nu?)

Referitor la poze, vrei poze cu garnitura aplicata pe galerie, si dupa, masurate gaurile? Adica inainte de montajul pe masina?

<span class='edit'>10 Feb 2019, 11:18:</span>
@YRX, cam astea sunt pozele pe care le pot face acum, cu piesa nemontata:
Garnitura are niste tolerante mai mari cu cativa mm, la gauri.
Lord Hades
O reclamație împotriva Dacia nu merge? Mi se pare viciu ascuns. Pericol de incendiu nu exista? La diesel se manifestã la fel?
Kojak
Reclamatie, dupa 13 ani de utilizare si peste 300.000km parcursi...
Pericol de incendiu nu cred ca exista, in zona aia exista doar "metal", nu vine niciun fluid cu potential periculos (ulei, benzina) in contact cu galeria de evacuare.
N-avem alte scapari pe acolo, in afara de noxe, e evacuarea, nu admisia.
Agrig
Piulite cu guler plat
http://www.faminstal.ro/organe-asamblare/p...t-grupa-10.html
Ptezoane, ce am pus sint pentru fixarea pe masa de lucru a frezei, in canale T.
Tai la dimensiune si gata sau iei surub grupa 10 si`l faci prezon
https://www.halder.com/ro/Produse/Elemente-...piulite-canal-T
Kojak
Piulita cu guler plat, clasa de rezistențã 10, însã ce diametru, sau cum se spune, de cat?
La fel si prezonul ala in canal T, ce diametru?

10 Feb 2019, 17:10:
Piulitele de la prinderea ecranului termic sunt tot cu guler si se desfac cu cheia de 10. Cu alea n am probleme, le refolosesc pe cele vechi
Piulitele de la prinderea evacuarii par a avea alte dimensiuni, sunt de 12?
YRX
Merci de poze, de fapt intrebarea era daca gaura galeriei este identica la diametru cu gaura garniturii.


7703027479 - prezon galerie M8 x 125 - 30
7703034218 - piulita M8x125

7703027525 - ax filetat (pentru aparatoare, din poze nu ai pe galerie)
7703034218 - piulita M8x125 (pentru aparatoare)

Pentru prezoane streseaza si tu un dealer sa ti le aduca, o sa te injure, dar n-are ce face ... biggrin.gif

Piulita cuprata se foloseste la VAG, sunt identice, de ex Febi. Ai si codurile pentru alte marci, sau OE VW. Sunt ieftine, am luat eu anul trecut de la Autokarma, nu mai retin dar undeva la 1-2 lei.

https://www.autopieseonline24.ro/febi-bilstein/1867628

Cuplul este 25 Nm si ordinea asa:

- 4 - 1 - 5
6 - 2 - 3 - 7

Kojak
@YRX,
Merci ptr. lamuriri si coduri! cheers.gif

Diametrele gaurilor garniturii sunt putin mai mari (max. 2mm, ceva de genul) decat cele ale galeriei. Probabil ptr. o asezare mai buna la montaj.

Legat de cele 3 + 7 prezoane, asa o sa fac, o sa comand la dacia dealer...au astia o acreala in ei cand le ceri chestii de-astea marunte...
Sper doar sa nu coste 10 prezoane, 200 lei. tongue.gif
Cuplu de strangere, 25Nm, apropiat de cel de strangere a capacului de la la culbututori, ma asteptam sa fie mai mare, macar ca cel de la strangerea chiulasei, care parca e de 40Nm, daca nu ma insel.

Pana una alta, daca tot am avut drum pe la hornbach, am luat si 7 piulite M8 la pas de 1.25, cheie de 13. Nu stiu cat de bune sunt, se vindeau la kg...au costat vreo 6 lei si ceva.
In foto, apare si codul ptr. galerie, in caz ca intereseaza pe cineva.


L.E. Cele 2 suruburi speciale de prindere galerie - traseu tobe (unde se monteaza inelul de etansare), ce cod au? Daca tot o sa iau toata gama de suroafe si piulite, le-as schimba si pe alea.
sobolan
piulite de cupru de la daciile 1300 de la galerii...ce ai luat tu nu-s ok,mai ales ca au dintisorii aia pe guler.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.