Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Curea de accesorii.
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
GEORGE VASILICĂ
Salutare,

Din păcate am o problema cu repetiție cu, cureaua de accesorii.

Dețin un Logan 2007 1.6 mpi 71000 km parcurși. Acum 1 luna într-o buna zi m-am trezit fără servo cu martorul în bord, am deschis capota am văzut ca este sărit cureaua și fulia de la alternator ieșită. Ca sa ma asigur ca fac treaba bună am cumpărat alta fulie noua de alternator ( având in vedere faptul ca rola întinzătoare este noua și cureaua este noua cumpărată la. 68 de k km), am pus fulia noua după câteva lupte cu scosul alternatorul și băgat înapoi am strâns acea fulie cu un dispozitiv improvizat pentru ca are un sistem destul de complex. Toate bune și frumoase dar după 1 luna ma trezesc cu ea sărita din nou. Întrebări:

Oare nu a fost bine strânsă și deacea sare?
Am ceva defect la fulia de la servodirectie?

Țin sa precisez ca din câte am văzut compresorul de AC și alternatorul funcționează perfect.
Ms!
Aștept păreri! dry.gif
user123

Daca ti-a sarit din nou, 2 cauze pot fi : curea montata gresit si/sau fulie/role accesorii nealiniate corect...

Ce fulie ai luat? Ai luat OEM sau din aceea de "diesel"? Cate santuri are fulia si cum ai montat cureaua pe ea- adica ai lasat un sant liber spre motor sau spre exterior?

Rolele accesorii au uzura ( urma pe care calca cureaua este spre exteriorul rolei sau pe centru?


In urma cu aprox 1 an la fel am patit si eu, doar ca la mie se dusese fulia alternatorului....
GEORGE VASILICĂ
Salutare use123!

Fulia este la fel ca cea veche pentru benzina. Atașez poza. Este noua.
La 68 de k am cumpărat kit nou pentru curea adica: curea accesorii pt 1.6 mpi rola ghidaj și încă o rola am uitat cum se numește. Au fost montate de către un mecanic. Dar atunci la 68 de k km nu am cumpărat și fulie noua pentru alternator ( mia spus mecanicul ca nu este nevoie) dar a cedat la 71 de k km. Am schimbat - o cu cea din imagine dar din păcate nu am strâns-o pe banc cu cheie speciala ( montaj făcut acasă se către o cunoștință) ci cu improvizație sper ca de acolo este buba. Ieri am scos alternatorul și ma duc sa ii strâng Fulia cum trebuie cu scule adecvate. Sper ca de acolo e problema.

Ms și o zi buna! tongue.gif
user123
Ok, posibil sa fie de la fulie partial stransa desi....

Si eu am desfacut-o pe a mea tot cu un soi de improvizatie, iti trebuie un bit lung-spline- si un hexagon improvizat.....dar ma indoiesc ca nu ar fi fost stransa bine, pana la saritul curelei iti dadea alte semne...

Este foarte posibil sa fi fost pusa incorect cureaua sau fuliile cu rolele ne-aliniate......de asta te-am intrebat cum a fost montata cureaua, santul lipsa pe care parte este?

Inca ceva.....cand a schimbat fuliile, de curiozitate le-a pus pe un banc drept sa vada daca au aceeasi "inaltime"? pot fi surprize si de la diferentele astea iti arunca cureaua.....

Astea sunt intrebari la care doar cel care efectiv monteaza cureaua poate raspunde......

Tu poti verifica rolele....au semne de uzura pe suprafata de lucru - unde calca cureaua- pe mijloc ideal sau o impinge catre margini? poti pune poze?


P.S : daca ai ocazie vreodata, incearca sa cumperi o fulie " de diesel".....este mai fiabila decat astea OEM...
sorin1983
a fost stransa insuficient. am patit si eu la logan... pana la urma eu am dat cu vopsea pe ax si tine de vreo 3 ani biggrin.gif
Liviuta
Va salut!
Mi s-a rupt arcul de la intinzator. De ce oare? A mai pati cineva? Cureaua nu prezinta crapaturi sau uzura.
Am schimbat distributia si accesoriile acum trei ani si am facut circa 35000km de atunci.
Logan 1.4mpi laureate din 2004..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.