Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dokker benzina sce 102cp masina de familie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Dokker si Dokker Van > Dacia Dokker
stolniceanulucian
Salutare colegi,

Incepand de anul acesta am o familie mai numeroasa.
Am 3 copii - 0, 5 si 9 ani respectiv.

Caut o masina cu bancheta din spate cat mai lata.
Trebuie sa incapa in spate un adult, o scoica de copil mic si un scaun pentru copil mai mare.

Imi surade un Dokker Stepway benzinar 1.6 sce 102cp.
Este printre putinele masini accesibile care are 3 locuri adevarate pe bancheta in spate.

90% din calatoriile mele sunt drumuri prin oras catre servici, gradinita, supermarket.
De 6 ori pe an imi vizitez parintii la 500 km distanta (1000km dus, intors)
O data pe an merg in concediu - cam 2000 km in medie.

Asteptarile mele de la Dokker Stepway sunt:
- spatiu suficient pentru toti 5 (spatiu suficient pe laterala si la genunchi in spate plus portbagaj pentru toate nebuniile)
- confort decent la o viteza de croaziera de 110 km/h (cam asta e stilul meu in exterior)
- confort decent pentru 8-9 ore de condus
- garda la sol cat sa nu duc grija bordurilor de vreun fel
- fiabilitate exemplara - pot accepta defecte estetice dar nu vreau sub nici o forma defecte serioase la motor sau alte chestii - pana la urma de asta prefer masina noua
- consum de maxim 9% in oras si 6-7% extern

M-ar ajuta foarte mult parerile colegilor care au condus si sau detinut Dokker.
Ma intereseaza daca Dokker benzina 102cp face ceea ce astept eu mai sus sau nu.
Este spatios, practic si fiabil cum cred eu ca este ?

Oricum am sa merg si la test drive, dar m-ar ajuta foarte mult parerile utilizatorilor.
teleii07
Recomandarea mea este Dacia Lodgy cu 7 locuri..

Ocazional se mai poate duce pe cineva cu masina..parini, socrii, prieteni ....

nu mi se pare deloc Dokker masina de familie... este o utilitara...


https://www.youtube.com/watch?v=W080Az7h21Q

consumul de 1.6 la caroseria asa mare:

este cel putin 7.5-8.5 afara chiar peste in fucntie de viteza..,,

si oras peste 10.5...

pe distante scurte si temperature scazute in oras poate ajunge si peste 12 l/100 km...

este ideal motorul de 1.6 pe GPL.....

Pt familia cu 3 copii...clar Lodgy 7 locuri....
nu vei regreta nici odata cele 7 locuri...






torquemada
Aici vorbim de 1,6SCe (1,6 16v H4M738) euro6 S&S, 102 CP și 154Nm comparația cu Lodgy și K7M nu își are locul
stolniceanulucian
Am văzut că oficial dupa ciclul wltp consumul de oras e 8.5 si extern 6.5
teleii07
QUOTE(torquemada @ 9 Feb 2019, 08:19)
Aici vorbim de 1,6SCe (1,6 16v H4M738) euro6 S&S, 102 CP și 154Nm comparația cu Lodgy și K7M nu își are locul
*




QUOTE(stolniceanulucian @ 10 Feb 2019, 00:43)
Am văzut că oficial dupa ciclul wltp consumul de oras e 8.5 si extern 6.5
*



Eu am spus date concrete reale.. Nu valori de catalog..
Sistemul start stop majoritatea o dezactivează..
La distante scurte când motorul este rece nici nu funcționează start stop...
Pot spune lodgy de 1.6 consuma cu cel putin 1 litru mai mult decât un Logan 1.4..
Poate ca unii cred ca tehnologia asa mult avansează ca scot mai multa putere din aceasi cantitate de combustibil... Dar caroseria de dokker lodgy nu este deloc aerodinamica.. La viteza mai mare peste 100 km/h se simte la depășiri ca un amarat de Loganl e mult mai aerodinamic..
Dacia pe benzina indiferent de motorizare au consum mare comparativ cu alte mărci de mașini mai scumpe... Deloc nu sunt economice la consum..

Ca și spațiu pt o familie cu 3 copii clar 7 locuri este recomandat.... Cea ce dokker nu are...
Lodgy nou are scaunele de pe ultimul rand separate... Se poate scoate una.. Și rămâne 6 locuri și loc pt bagaje..

Motorul nou de la Nissan de 1.6 care are mai multi cai.. Defapt are din cauza ca au mărit limita turație maxima de la 5000 la 5500..
Singura diferența este cuplul mai mare.. Care tot prin mai multa benzina și prin reglajul supapelor se face care nu se știe încă cat de fiabil e sistemul..

Consum extraurban sub 7 cu mașina încărcată e un vis...
stolniceanulucian

3 copii si 2 părinți = 5 persoane.
Momentan nu este criteriu eliminatoriu sa aiba 7 locuri mașina familiei.
Mă interesează mai mult ca pe bancheta sa fie 3 locuri veritabile.

dizzy
In primul rand sa va bucurati de bebe.
Incepem cu copiii de 0 5 si 9 ani. Cei doi ai mei au aproape 5 si aproape 10 ani. Al treilea inca nu e.
Acum probabil ca cel mare - sa-l numim Copilul A sta cel mult pe inaltator ca de scaunel de copil nu mai are nevoie. In viitorul apropiat va sta pe loc- scaun normal de masina.
Cel mijlociu, copilul B, la 5 ani, probabil ca inca sta in scaun de copil dar in viitorul apropiat va sta pe inaltator-perna, nu va mai avea nevoie de scaun de copil.
Copilul mic- bebe C va sta in urmatoarele 6-9 luni in cosnita, apoi va sta in scaunul de copil eliberat de copilul B.
Poti sa le aranjezi asa: loc stanga spate: scaun de copil
Loc dreapta spate spate cosnita de copil.
Loc centru - copilul mare.
Noi am mers mai multe drumuri in formatia urmatoare:
Copilul mare, copilul mic, mama mea, jumatatea mea mai buna si cu mine in Octavia si in Kuga, fara probleme semnificative de spatiu.
Au mai mers 4 persoane, din care 3 pe bancheta din spate cu Fabia de am avut-o, tot fara probleme de spatiu.
Daca nu sunteti tu si sotia de 2m, cred ca poti sa iti iei orice masina normala.
De exemplu Caravan presupun ca e Opel Astra, ar trebui sa fie suficient.

Pentru distantele de le zici:
90% din calatoriile mele sunt drumuri prin oras catre servici, gradinita, supermarket.
De 6 ori pe an imi vizitez parintii la 500 km distanta (1000km dus, intors)
O data pe an merg in concediu - cam 2000 km in medie.

La ce spui tu, un break diesel e suficient.
Dar, daca as fi eu in situatia asta, as amana achizitia pana cand e copilul C mai mare. Acum face fata relaxat si Loganul.

Dokker e scurta si inalta deci aerodinamica proasta, e mai zgomotos, e slab motorizat.
stolniceanulucian

Octavia pare suficient de lata in spate dar un exemplar cu kilometri putini este destul de scump si nu vreau dizel sub nici o forma.

Astra H Caravan este destul de ingusta in spate - mult mai ingusta decat Logan 1 (am avut ambele)
Cata vreme copilul 3 e mic, sotia trebuie sa stea in spate impreuna cu el si cu cel mijlociu.

Practic in urmatorii 3 ani in spate vor sta un scaun de copil de 5 ani, o scoica pentru bebelusi si un adult (sotia)

In Astra H sotia este ingramadita rau in configuratia aceasta.

In Dokker in spate am fost la reprezentanta si am pus un scaun de copil, scoica de bebe si pe mine insumi. Am reusit sa iau loc fara sa ating cu soldul scoica de langa mine.


dizzy
Din cate stiu eu, cel mare are voie de la 12 ani in fata.
Poate ca ceva cu 7 locuri nu e o idee rea.
einstein1984
lodgy are aceiasi bancheta ca dokker, dar macar nu vezi tabla in spate. Si e mai comfortabila putin, chiar daca portbagajul e mai mic putin. Eu zic ca daca pui scoica in lateral, boosterul in celalata parte au loc 3 copii si in logan MCV. Sau scoica in fata si nevasta in spate, si e si mai comfortabila.
dizzy
Sa treaca mama la volan si cu bebe in dreapta in scoica.
Tata sta cu golanii in spate cu cate o bere in fiecare mana!
Dar colegul vrea sa:

- Mama trebuie sa stea langa bebe, in cazul asta deci sunt ocupate doua locuri in spate
- Mai trebuie un loc pt cel mijlociu
- Cel mare sta (ilegal) in fata.

Depinde de cum stai cu banii.
O masina gen Renault Trafic sau Ford Turneo sau Transit Connect sau Opel Zafira VW Sharan 7 seater sau VW Caravelle, Renault Espace cu 7 locuri, Grand Scenic 7 locuri ti-ar rezolva problema si dpdv legal. Daca nu, ai oricand varianta ca vreo 2 ani sa te abtii de la drumurile lungi cu masina. Poti sa iei trenul, avionul etc.
Mariuscal1n
Am fost într-o vacanta la munte cu nașii. Într-o zi ne'am hotărât sa mergem la dino parc doar cu o mașină. Asta fiind dokker'ul meu biggrin.gif. Am fost 4 adulți și 2 copii (6 și 12 ani). Băieții in față, fetele și copii in spate. In spate au stat toți lejer. Știu ca, am fost ilegal dar am folii negre pe spate cool.gif
einstein1984
cel de 9 ani in fata pe langa ca nu e legal, nici nu prea e safe fara booster si cu airbag...
cum zice dizzy, ar trebui ceva cu 2 randuri de locuri spate, eventual scaune individuale pe randul 3 sa mai ai loc de bagaje. daca emusai noua, lodgy 7 locuri ar fi aia mai ieftina, kangoo 7 locuri e scump.
dizzy
Mda, ma gandesc ca nu merge de la moara pan'la gara, totusi sunt 500 +500 km.
Eu as lua in locul lui, pe banii mei un VW Caravelle sau Renault Trafic.
einstein1984
aia da lovitura la portofel.... Ai dreptate totusi.
iulia_boris
Dokker-ul la 1,6 16v zici tu ca-i slab motorizat? Ce-mi place de voi cand ii spuneti omului cam ce-ar putea alege..Parca el n-ar sti.Imi vine greu sa cred ca n-a cautat oferte care sa-l atraga.Voi comparati o masina de 10.000 euro,eu atat am dat pe Laureate cu tichet rabla,cu unele care costa zeci de mii de euro..Pana si Kangoo sare de 17.000 de euro..Despre ce vorbim aici?
Cum eu am modelul pe care l-ar interesa pe postator ii spun ca in oras consumul este undeva pe la 10,7l iar p-afara ,daca esti cuminte si n-o alergi ca mine chiar si cu 170km/h,undeva intre 7-8l.Evident ca acel consum depinde de talpa ta.
Este un pic zgomotoasa dar eu pot trece peste asta.Altceva n-am ce-ti spune ca vad ca te-ai urcat in ea si-ai vazut cum sta cu spatiul.Eu am luat-o pt ca merg des cu cortul si car juma' de casa si mai am si caine de 70kg.Personal sunt f multumita de masina pt banii pe care i-am dat pe ea.
dizzy
Apoi, 5 persoane plus bagaje pe un 1,6 16V aspirat, suna cel mult suficient.
Am vazut ieri in cartier un VW Caravelle/Transporter, cum naiba s-o chema , in configuratia 3+2+3 locuri. Mai ramane si loc de bagaje. Mai incolo, cand cresc copii, ramane loc de biciclete, cort, etc. Cred ca iei unul cu 10.000 EURO.
Pe de alta parte, mai ai varianta sa pui copii in spate, pe toti trei si sa il recompensezi pe cel mare ca are grija de cei mici. Iar in cazul asta e inutil sa schimbi masina.
einstein1984
In W multivan sau vito ai optiunea de 2 scaune cu spatele la sensul de mers , care ar fi cele mai sigure in crash frontal , dar sunt scumpe.... si la SH au multi km.
dizzy
Ieftin si bun nu exista.
Alea ieftine fie au km multi, fie sunt pocnite, fie sunt modele proaste.
Dar cu nitica rabdare poate gasi ceva in banii lui.

stolniceanulucian

Multumesc pentru raspunsuri tuturor !
Aveti dreptate la partea cu legalitatea - ceva cu 7 locuri pare o optiune mai sanatoasa.

Daca a mers cineva atat cu Lodgy cat si cu Dokker, imi puteti spune daca Lodgy este mai silentioasa la viteze de 110-120 km/h ?
einstein1984
am mers eu si este, e putin mai aerodinamica si la dci 110 cai ai 6 trepte. As zice ca e la limita e chiar mai liniste decat in logan in varianta antementionata.
stolniceanulucian

Dupa ce am vazut Dokkerul la reprezentanta am renuntat la pista aceasta.

Portbagajul de 800 de litri este singurul avantaj real.
La marginile spatarului banchetei sunt niste chestii din plastic care jeneaza spatele ocupantilor.
Cumva este un pic mai mult spatiu pe latime decat in alte masini dar nu este complet utilizabil din cauza detaliului de mai sus.

Pentru 13 000 eur in varianta Stepway consider ca imi aduce prea putine lucruri in plus.
Cea mai ingrijoratoare mi se pare partea cu siguranta. Sa nu ai airbaguri cortina in 2019 e un mare minus. Si rezultatul de la Euroncap e ingrijorator. E slab tare la impact lateral, ca toate daciile de altfel (in afara de Duster care am vazut ca acum are airbaguri cortina)

Mariuscal1n
Are airbag lateral față. Am tot cautat teste Euro NCAP. Nu am găsit nimic de acest fel. Doar un articol minuscul care spunea ca are 3 stele. Te rog dacă ai mai multe informații sa le postezi și aici
IRONICK
este mai usor daca cauti cu google in engleza

side airbag sunt de doua feluri: curtain airbag si torso airbag

curtain airbag sunt cele cortina pentru cap (pasager fata si spate stanga/dreapta)
torso airbag sunt cele pozitionate in spatarele scaunelor fata sunt pentru persoanele din fata (se extind intre sold si umar)

La impact lateral este bine sa le ai pe ambele, evident si de ce ..
Mariuscal1n
Înseamnă că dokker are torso airbag. Mersi pentru informație
einstein1984
ironik, de ce maninci ccat cand stii foarte bine ca Dokker si lodgy au head- thorax airbag, poti vedea in testul de impact lateral de pe youtube al euroNcap, se ridica pana la nivelul capului. Asa cum are si X52 si H79 dealtfel. [attachmentid=1628103411][attachmentid=1628103411]
IRONICK
Nu mananc, nu stiam ca l-au ridicat pana la nivelul capului. Oricum, nu inlocuieste cortina pentru cap.

Este clar si de ce. Acelasi lucru l-au facut si pentru Clio 4 si Capture. Clio 3 avea si cortina.

[attachmentid=1628103413]
einstein1984
capul e verde in ambele teste laterale, de ce e nasol? Clio 3 a avaut cortina pana la facelift parca.
stolniceanulucian

Am fost cat pe ce sa dau avans pentru un Lodgy Stepway rosu.
Era 13 000 benzinarul de 102 cp.

Ca spatiu interior mi-ar fi rezolvat nevoile si arata destul de bine.

Am cerut o oferta de la reprezentanta Dacia si am primit intr-un tarziu aceleasi informatii si pret ca pe net. Sunt slabe serviciile de vanzari Dacia aici in Sibiu.

Daca tot nu prea se chinuie cei de la Dacia sa vina in intampinarea clientului, m-am pus la cautat pe net si am gasit ceva care sa imi rezolve lucrurile care contau pentru mine la masina.

Am mers pe urmatoarele piste:
- Opel Zafira
- Chevrolet Orlando
- Ford S max
- VW Touran Cross

4 Jun 2019, 00:28:

- Opel Zafira avea avantajul ca sunt multe de vanzare si e masina raspandita.
Nu prea imi placea faptul ca semana mult prea mult cu Astra H pe care o aveam deja. Parca era un fel de Astra H obez smile.gif
A mai fost si problema cu incendiile la Zafirele cu AC manual - nu suna prea bine

- Chevrolet Orlando - aceeasi platforma de Zafira doar ca arata mult mai de teren. Subiectiv imi place mult designul

- Ford S max - spatios, fain, dar destul de scump la sh si majoritatea sunt diesel

- VW Touran Cross - destul de fain si de practic dar am vazut putine la vanzare cu acest kit exterior

4 Jun 2019, 00:38:

Pana la urma castigator a iesit un Chevrolet Orlando din 2012 cu 70 000 de km.
Nu este atat de raspandit ca Zafira dar imi rezolva multe dorinte obiective sau subiective.

Are motor de 1.8 140cp pe benzina - urmeaza GPL clar in caz ca vreti sa ma intrebati de consum
Imi place mult designul exterior ca este mai deosebit decat designul clasic de duba de familie
Are 7 locuri
Bancheta de pe randul 2 este mult mai lata decat la Opel Astra H.
Portbagajul este bun.
Este mult mai relaxanta la drum lung decat Opelul de 1.4.
Pana la 100 de km / h este foarte silentioasa.

Si ... este rosu smile.gif am nimerit si pe gustul sotiei.

Pun si o poza pentru impresie. Nu e reala, dar exact asa arata si a mea
einstein1984
cand a apaurt lodgy am zic ca e copiata dupa asta. Un coleg a facut 200k km cu un zafira 1.8 pe gpl, no problems. Daca e acelasi motor e ok
la dacia ai fost in persoana sau ai dat mail?
stolniceanulucian

Am dat mail si am fost si in persoana.

Eu cred ca motorul de pe chevrolet e acelasi ca pe Zafira, dar inca nu sunt sigur, trebuie sa mai cercetez.
Pana acum merge "de vis". Aerul conditionat automat face toti banii si toate comenzile sunt foarte asistate. Directia mi se pare mai usoara decat la Astra H si suspensia este mai confortabila.

einstein1984
multi kmp fara probleme, roaga un moderator sa il mute la jurnal sau fa topic acolo.
Naramzoiu53
Am cumparat o Dacia Dokker din2013 motor de 1.2 tace benzina ,e bună motorizarea si la ce sa ma astept.Tce
stolniceanulucian
Daca deja ai cumparat masina, raspunsurile noastre nu te mai pot ajuta.
Verifica nivelul uleiului des.

De pe situl ADAC:
"Motorul 1.2 TCe este considerat vulnerabil. În plus față de problemele legate de lanțul de distribuție și dispozitivul de tensionare a lanțului, mulți proprietari se plâng de consumul crescut de ulei. Drept urmare, pare să existe o rată de deteriorare a motorului peste medie"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.