Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: bec bricheta
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
aviasol
subj s-a ars azi :shock: am auzit ca se schimba greu cred ca o sa astept pana la revizia urmatoare ca oricum nu fumez laugh.gif
Ghidioneanu
Tot la bricheta... nu se mai incalzeste bine . nu sta apasata, desi daca o tin cu mana un pic se infierbanta.... ar trebui sa o frec??? dar nu sunt onanist...
burliu
becul de la bricheta se schimba cu niste invinetirii la incheietura miinii ,becu-l nu costa mai mult de 5000 lei ,in schimb dureaza demontatul si montatul brichetei mai ales daca pierzi piulita din capatul brichetei http://www.daciaclub.ro/viewtopic.php?t=18...ht=bec+bricheta
i96nds
Sa nu desfaceti cumva piulitza aia.... nu are nici un rost, nu ajuta la nimic. Piulitza aia e doar pentru surubul ce tine tabla aia unde se infinge mufa....
bogdanescu
ca fapt divers... la mine, la o luna dupa ce am luat-o, becul respectiv a incetat sa mai functioneze; cum treaba asta nu ma deranja prea tare, am lasat-o cum a vrut el; acu' vreo 2 zile dau eu drumul la lumini si... suprize, suprize... s-a aprins si becul de la bricheta (si nu s-a aprins doar atunci... inca mai merge); sa mai zici ca nu se intimpla minuni de Craciun...
bogdan_o
Eu raman la parerea mea ca e prea mare tensiunea de alimentare a nenorocitului ala de bec. Pe break am schimbat bricheta cu totul ca se stricase si am pus una de SLZ. Asta se intampla cred prin aprilie-mai. Nici acum nu s-a ars. SLZ am luat-o la sfarsitul lui iulie si n-a tinut mai mult de o luna - o luna si jumatate. Pe break lumina e mai slaba in timp ce la SLZ imi lumina bordul. Deci cred ca tensiunea de alimentare e de vina si nu neaparat becul. Drept urmare, nu l-am schimbat si nici nu-l voi schimba vreodata decat poate la revizii. E prea multa munca pentru ceva pana la urma inutil si daca il schimbi se arde iar dupa o luna-doua ca tensiunea e aceeasi. Poate imi da prin minte vreo modalitate sa cobor tensiunea de alimentare a beculetului ala cu vre-un volt sau doi si pe urma ma mai gandesc.
laurh
Cu asta poti cobora tensiunea becului ... dc crezi ca e de la asta.

http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuit...its/psu_5v.html
bogdan_o
10X
florinc
fratele meu bogdan, solenza mea nici nu cred ca are bec la brecheta. icon_mrgreen.gif stii bine ca o am de 2 luni. bine ca nu-s fumator
Bihomoldoveanul
Si eu am observat abia dupa ce am citit threadul asta ca bricheta nu mai "lumineaza" cind sint farurile aprinse desi "parca" la un moment dat o facea. biggrin.gif Cine stie de cind s-a ars. Dat fiind ca nu (mai) sint fumator, nu ma grabesc cu ea la service pentru un maruntis de asta. Si chiar daca as mai fi fumat si in zilele noastre, pe linga ce brichete cu figuri caram eu la mine, bricheta electrica din masina e o gluma proasta smile.gif
Marty
Mie-mi place ca nu "lumineaza" bricheta! Am mers acu' citeva zile cu un amic si m-a capiat lumina de la bricheta, imi venea s-o sparg. Ma rog, poate pentru ca nu eram obisnuit sa mearga...... smile.gif
bogdan_o
Florine, din pacate eu sunt fumator dar nu fumez in masina ca se imbacseste plusul aia de deasupra. Oricum nici nu prea functioneaza bricheta aia. Am incercat s-o apas de cateva ori dar nu sta apasata. Am indoit eu clemele alea si sta, dar mai bine ma abtin. Ideea ca era dragut iluminatul. Cam puternic, dar dragut. Incerc sa fac schema lui laurh poate imi iese ceva.
ashu
Oau, nu fumezi in masina? Nici la drum lung? :shock:
Marty
Si eu sunt fumator dar nu fumez in masina.... Deja am ajuns cosmarul tuturor, nimeni nu vrea sa mearga cu mine. Und emai pui ca nici sa opresc nu-mi place... icon_mrgreen.gif
ashu
N-as reusi niciodata sa nu fumez in propria-mi masina. A trebuit sa nu fumez cand am fost pana in Jermania si eram cu sefu meu de atunci, cu masina firmei, si a fost horor. Orisicat ii opream incontinuu pe dreapta sa trag si io cateva fumuri, n-a fost placut nici pentru ei.
bogdan_o
La drum lung rezist intre 40-60km, depinde de cat de aglomerat e drumul. Deci cam 45 de minute. Dupa care caut un refugiu si opresc ca sa fumez. Mai naspa e in oras cand e aglomeratie si fac uneori si 1 ora si jumatate pe drum. Asta e, mestec guma...
Bihomoldoveanul
Pe vremea cind fumam aveam drumuri zilnice de 30-40 minute in care ma abtineam de la fumat. Mai mult de atit nu rezistam. Din fericire am depasit un an de cind m-am lasat, asa ca SLZ nu a gustat placerea tutunului la prima ora. smile.gif
free_fiber
tip pt cei cu probleme la becu de la bricheta: se loveste puternic cu podul palmei in dreapta brichetei si se aprinde biggrin.gif (aste cel putin in cazu meu a mers. dupa 3 luni de nefunctionare, mi-a venit mie sa-i ard una si si-a revenit smile.gif))
bion
QUOTE(free_fiber @ 20 Jan 2006, 00:39)
tip pt cei cu probleme la becu de la bricheta: se loveste puternic cu podul palmei in dreapta brichetei si se aprinde biggrin.gif (aste cel putin in cazu meu a mers. dupa 3 luni de nefunctionare, mi-a venit mie sa-i ard una si si-a revenit smile.gif))
*


...si ai lumina ca sa vezi cum iti poti scoate mana infipta in bord radmasa.gif radmasa.gif
La mine si-a revenit abia in clipa cand am pus mana pe dluie s-l schimb si ma chinuisem o ora sa ajung la el mad.gif
marius80_eugen
Nici la mine nu merge becul , dar asa e de cand am luat-o si mi-am dat seama ca exista un bec , fie el si ars , abia dupa ce am citit aici . Sincer , nu ma deranjeaza , mai ales ca citesc despre chinul mare de a schimba becul ...
Offtopic : Sunteti de groaza cu tigarile ... eu nu fumez , iar la mine in masina nu se fumeaza , asa cum nu se fumeaza nici in casa si nici in birou , dar , din pacate se mai gasesc isteti care sa incalce regulile casei si trebuie sa le aplic mici corectii .
Cea mai nasoala faza a fost cand am mers aproape toata noaptea , dar , pentru ca ma grabeam si eram singur , a trebuit chiar sa-mi "schimb uleiul' intr-o sticla in timp ce mergeam . Nu as mai incerca alta data ...

P.S. Eu de la bricheta nu folosesc decat portul pentru compresor , incarcator mobil si o lampa de control . Bafta !
cristio_79
La bricheta ajungi foarte usor daca demontezi partea de sus a bordului.Eu am dat-o de 3 ori jos,a mers aprox. o saptamana de fiecare data si dupa aceea a murit.Mergea si cu palme sau pumni,dar acum cred ca nu mai merge nici cu picioare.Astept sa se incalzeasca si repet operatiunea,dar acum o sa schimb bricheta cu totul cu una de berlina.
george_slz
Pune led in loc de becul ala, oricum se gaseste greu.
bion
QUOTE(george_slz @ 20 Jan 2006, 17:22)
Pune led in loc de becul ala, oricum se gaseste greu.
*


Unde-i ledu? Cat ii ledu? ohmy.gif
david79
cum am schimbat becu : blink.gif cu usa dr deschisa m-am aplecat pe podaua masinii si am bagat mana dreapta sub bord. sunt niste cabluri de la climatizare, dar ai loc printre ele. Cu mana stanga am desurubat soclul brichetei ( se scoate prin desurubare. am scos soclul pe sub bord si am schimbat becu'. Atentie le fire + , - atunci cand desurubezi se rotesc si ele - te prizi tu. cu putin chin merge ..
GABONE77
ma ajuta si pe mine cineva sa schimb becul ala nenorocit? am berile deja puse la rece. anyone? sad.gif
george_slz
Recomand scoaterea partii superioare a bordului ca sa se evite situatiile de conectare gresita a bornelor....dar cine are aptitudini de ginecolog e free sa faca ce vrea.

Se poate inlocui beculetul cu 2 led-uri si o rezistenta , se pot inghesui in spatiul ramas dupa scoaterea soclului. Avantaj....e ca nu se mai arde ...poate deloc. Dezavantaj....iluminare mai putin uniforma a ghidului de lumina. Oricum nu arata rau deloc cu led alb in el...insa eu am pus la mine led-uri portocalii si iluminarea e ...discreta, mie imi place. dry.gif
vioelectric
QUOTE(Ghidioneanu @ 16 Dec 2003, 18:56)
Tot la bricheta... nu se mai incalzeste bine . nu sta apasata, desi daca o tin cu mana un pic se infierbanta.... ar trebui sa o frec??? dar nu sunt onanist...
*



ia o borna jos si apoi cu o surubelnita indoaie urechile alea din fundul brichetei(putin) si apoi bricheta va decupla putin mai tarziu sau mai exact in functie de cat de tare indoi acele cleme smile.gif
david79
cand o fi mai cald, cine are drum prin pantelimon sau prin stefan cel mare ( dinamo - servici ) il ajut sa schimbe nenorocitu' ala de bec. Mie nu mi se pare f complicat. Problema cu bricheta care nu se mai incalzeste am avut-o si eu, este de la tablita care tine soclul brichetei ( se decaleste in timp ) solutia este indoirea latelalelor tablitei in interior cu ceva de plastic, nu bagati vre-o surubelnita ca feceti scurt.
vioelectric
QUOTE(david79 @ 22 Jan 2006, 14:03)
cand o fi mai cald, cine are drum prin pantelimon sau prin stefan cel mare ( dinamo - servici ) il ajut sa schimbe nenorocitu' ala de bec. Mie nu mi se pare f complicat. Problema cu bricheta care nu se mai incalzeste am avut-o si eu, este de la tablita care tine soclul brichetei ( se decaleste in timp ) solutia este indoirea latelalelor tablitei in interior cu ceva de plastic, nu bagati vre-o surubelnita ca feceti scurt.
*



de aia am zis sa ia o borna jos smile.gif e mai simplu decat sa cqaute sigurante
wwilly
daca scoti cheia din contact, bricheta "nu are curent in ea" si poti lucra linistit fara sa faci scurt... asta in cazul in care nu ati modificat bricheta sa aiba + permanent...
Ant
pe undeva am zis si eu ca s-a ars becul de la bricheta. Dupa 18 luni s-a reparat singur. Totul s-a intamplat fara ca becul sa fie constrans in vreun fel.
marius80_eugen
Se poate schimba becul fara sa desfac consola din mijloc ? De unde se desface jumatatea de jos a bordului ? Ca am si un greiaras pe accolo si vreau sa-l verific ...
Charlton
QUOTE(marius80_eugen @ 16 Feb 2006, 10:47)
Se poate schimba becul fara sa desfac consola din mijloc ? De unde se desface jumatatea de jos a bordului ? Ca am si un greiaras pe accolo si vreau sa-l verific ...
*


Poti sa incersi sa scoti aeratorul , si daca-ti incape mana te poti descurca cu demontarea brichetei fara sa demontezi bordul.
driver
scoti aeratorul si se vede bricheta dinspre interior, se extrage becul cu tot cu dulie din bricheta se lasa sa cada jos sub consola centrala (pentru ca mi se pare ca nu ajung firele asa sus la aerator) se schimba becul si partea grea e sa-l pui la loc luccru care l-am reusit cu o penseta mai lunga, si gata treaba, nu trebuie desfacut nici un surub si dureaza 15 minute in functie de rabdarea fiecaruia si de dexteritate smile.gif . Am schimbat becul si nu s-a mai ars de anul trecut.

Cum se scoate aeratorul gasiti prin alt topic pe aci...
danygaro
QUOTE(driver @ 25 Feb 2006, 16:10)
scoti aeratorul si se vede bricheta dinspre interior, se extrage becul cu tot cu dulie din bricheta se lasa sa cada jos sub consola centrala (pentru ca mi se pare ca nu ajung firele asa sus la aerator) se schimba becul si partea grea e sa-l pui la loc luccru care l-am reusit cu o penseta mai lunga, si gata treaba, nu trebuie desfacut nici un surub si dureaza 15 minute in  functie de rabdarea fiecaruia si de dexteritate smile.gif . Am schimbat becul si nu s-a mai ars de anul trecut.

Cum se scoate aeratorul gasiti prin alt topic pe aci...
*




Cum se scoate pana la urma aeratorul ???
Nu am gasit nimic, si nici in manula nu scrie.
Bineinteles, solutia optima ca vreau sa le pun si inapoi.
klaus
Eu cred ca se poate accesa bricheta aia si prin scoaterea plansei superioare a bordului, ceea ce este mult mai simplu.
david79
eu am scimat becul de 2 ori, bagand mana pe sub bord, prin partea dr a comenzilor de climatizare biggrin.gif
cristio_79
Partea superioara a bordului se da jos in max. 10 min si nici nu-ti rupi mainile sa le bagi pe dedesupt.Asta in cazul in care reusesti sa le bagi.
marius80_eugen
In urma schimbarii ceasurilor am desfacut partea de sus a bordului si am scos si bricheta . Nu am gasit nicaieri bec pentru bricheta si ma gandesc sa fac cumva sa pun un led , mai ales ca ala are durata de viata mult mai mare . Dar trebuie facute adaptari si ma enerveaza . exista posibilitatea ca ledul sa nu lumineze egal pe toata portiunea si s-ar putea sa se vada ciudat . Pan acum cine a schimbat becul cu led poate sa dea mai multe detalii ???
shake
bricheta ca bricheta :

duminica trecuta cand veneam din stefan cel mare la un moment dat venea miros urat si ramasese in masina cand dau sa dau geamu jos sa apas pe buton ( pasager dreapta ) cand apasam pe buton se stingea lumina aia care indica butonu doar pt dreapta pt stanga mergea :| a 2 a zi seara numai facea asa :|

david79
mi-am pus pe slz bricheta de logan ( pe care am modificat-o - am adaptat mufa din spatele ei ca sa se potriveasca la papucii de solenza si i-am pus un led rosu in loc de bec ) a iesit super..
marius80_eugen
Poze !!!!!!!!
Nu ma apuc acum sa mai dau banii pe alta bricheta ... dar vreau sa pun pur si simplu un led acolo ... Eu nu fumez dar folosesc mufa de bricheta intens pt detector si GPS .si noaptea ma enerveaza cand orbecaiesc dupa gaurica icon_mrgreen.gif .
david79
ok, iti pun si poze, si iluminat cercul ala in rosu noaptea si ziua, maine le ai.
Am dat pe toata bricheta 10 lei la baietii de la pitesti din targ. Ma deranja cea veche ca nu mai incalzea bricheta, tablita aia care tine bricheta s-a decalit , tot ce bagam in ea: detector incarcator nu statea bine fixat, era mai mare gaura decat trebuia, la toate celalate masini gaura brichetei are o anumita dimensiune , la asta nu.
Bricheta de logan e made by valeo, bine finisata, am pus un led rosu cu rezistenta in locul becului, asa ca nu mai are moarte. Problema e ca asta de logan are o mufa dedicata cu 3 pini, cea veche model dacia are 3 papuci clasici + , _ si pozitii, asa ca pe asta am adaptat-o, mare lucru nu e . Ceea ce se observa usor e calitatea ei fata de cea veche, acum stau toate accesoriile bine "infipte" in ea.
red_dog 4 ever
Am si eu o problema.Am Solenza de la servici si nu are bricheta.Se poate monta una?
mark``
Da!
Reed
dap. Cred ca am descris pe aici pe undeva procedura de montare. Search.
birkof
Insa consola unde sunt reglajele pentru aeroterma si ac cum se poate da jos? Tin sa mentionez ca deja am data jos toata masca care acopera schimbatorul de viteza, deci am ceva access mai mult la acea consola, insa ce trebuie desfacut si de unde?
CIPTUNING
Da, se poate! Are doua suruburi torx (ca mai toate la slz biggrin.gif) putin ascunse, unul in stanga altul in dreapta. Uita-te in "sus" din locul de unde ai dat jos masca de la schimbator. Apoi mai are doua urechi din care iese usor prin ridicare si impingere, dar doar dupa ce ai desfacut torxurile. Grija la urechi, nu forta, mie mi-a plesnit una dar am lipit-o cu super glue. Poti sa scoti si aeratorul din dreapta pentru mai mult loc.
free_fiber
Nimic mai simplu: te uiti in spatele consolei, desfaci cele 2 cabluri de reglaj (cel de caldura si cel de directionare a aerului) si scoti cele 2 mufe. Dupa asta, desfaci cele 2 suruburi torx (in partea de jos a consolei), apoi o impingi in sus (in sus si inspre motor - pe diagonala cum ar veni smile.gif). Gata, ai scos-o biggrin.gif
birkof
Ok, multumesc. Cum ajung acasa ma pun pe desfacut smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.