Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Opel Crossland X (Polizorul Turbo)
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69
bgdrenault
QUOTE(4x4 @ 22 Jun 2019, 23:36)
Aici cristic1982 are dreptate, asta e ultima lor grija...

pai el tocmai sustinea ca se vor retrage masinile in caz de ceva..........
dizzy
La Qshqai -ul de la noi de la plantatie i-au reparat cutia in garantie.
Au carait ei ceva dar au facut-o.
cristic1982
Bogdan, eu am spus ceva legat de discuția de până atunci, iar tu ai presus altceva.
Când este o problemă de securitate despre care se află în timpul comercializării vehiculului și pentru care nu există soluție, se retrage de la vânzare (nu se retrag autovehiculele deja vândute).
Dacă îmi aduc bine aminte, discuția a plecat de la pozele puse de marksman despre gama comercializată în Germania și cea comercializată în România.

IRONICK nu înțeleg despre ce par vorbești, eu am făcut o analogie pentru a explica, dar tu ai simțit nevoia să spui ceva de reno... Ce o avea pixda cu plămânii numai tu știi.
dandobre
QUOTE(cristic1982 @ 24 Jun 2019, 01:35)

IRONICK nu înțeleg despre ce par vorbești, eu am făcut o analogie pentru a explica, dar tu ai simțit nevoia să spui ceva de reno... Ce o avea pixda cu plămânii numai tu știi.
*



Banc...
Medic - dle, sotia dvs e atinsa la plamani...
Sotul - vai, dle doctor, ma flatati..... biggrin.gif
marksman
Am trecut de 3000 km. Zgomotul este in parametri icon_mrgreen.gif

In ritmul asta o sa faca vreo 12.000 pe an si va fi de vanzare peste 4 ani, la vreo 50.000 km. SHK9.
Bicicleta galbena
Din masina se aude? Sotia e deranjata de zgomot?

marksman
Eu aud din exterior (n-am mai urcat la volan de doua saptamani), dar ea declara ca nu aude nimic si ca-i place masina.
ady77
Asta e important!
marksman
3500 km de cand am luat-o si 8% consum mediu. 80% oras, 8% autostrada, 12% extraurban.
Pe autostrada am lasat-o pe cruise control la 120km/h. Am mai si depasit (greu de crezut, dar nu doar TIR-urile merg cu 90), am avut si varfuri de 160. La final mi-a aratat 7.2l/100km, dupa ce am facut 45 de minute ca sa ajung de pe autostrada pana acasa. Doua intrari pe autostrada are Timisoara, ambele blocate.
marksman
4000 km, primele zgârieturi (pe stâlpii portierelor wacko.gif ) și consum mediu 8. 8 ia afară (drum scurt pe autostradă), 8 ia în oraș. Zgomotul pare să se mai fi atenuat, dar e acolo.
IRONICK
Ce mult ia afara. Sau mi se pare mie?
marksman
Nu ti se pare. 3 persoane si bagaje, vreo 25-30 km de autostrada, max. 140 km/h, 8.0 l/100km.
IRONICK
Pe 'national' cat iti ia?
marksman
Scade aproape de 6.
IRONICK
Nu are o valoare mare la Cd, este 0.31 si totusi consuma mult.
Poate dupa mai multi km se mai lasa.
MuciX
Frecari mari in cutie, poate. smile.gif
marksman
Sper sa se mai "lase" dupa 5000 km. La 2008 1.2T cam asta era cifra de la care incepea sa scada consumul.

Habar n-am ce legatura o fi avand cu problema de la cutie, ca uleiul era cat trebuie si cum trebuie, adica nu avea impuritati.
IRONICK
Facea caterinca cu frecarile in cutie ...
ursul_bipolar
La 140 8 la suta pt o astfel de caroserie si motor mic nu mi se pare deloc mult ci rezonabil. Masina nu e chiar joasa.
Andy_ACS
El nu a zis ca la 140km/h ia 8, ci ca la maxim 140km/h ia 8...
AndreiMR
Un motor micut pe o caroserie nu tocmai eficienta aerodinamic...nu mi se pare exagerat sau de speriat consumul. Probabil ca s-ar putea si mai bine dar asta e realitatea motoarelor de polizor...consuma mult mai mult in realitate decat in fisele tehnice, mai ales scoase pe autostrada. Ma indoiesc ca alta masina din clasa asta, cu motor similar, ar consuma mult mai putin.

Eu n-am remarcat la masini sa se modifice substantial consumul dupa o perioada de cateva mii de km. Adica micile diferente nu sunt convins ca nu sunt date de stilul de condus, conditiile meteo sau rodarea motorului. La mine cel putin, dupa cateva mii de km consumul a crescut, fiindca n-am mai mers in regim lejer pentru "rodaj".
Andy_ACS
La fel si la mine. Dupa rodaj a crescut putin pentru ca nu am mai mers asa finut.
Oricum priveste partea buna, la cate autostrazi avem chiar daca consuma mult pe autostrada nu o sa afecteze bugetul substantial smile.gif
IRONICK
QUOTE(AndreiMR @ 12 Jul 2019, 12:19)
Un motor micut pe o caroserie nu tocmai eficienta aerodinamic...
*

Gresesti, nu de la aerodinamica este problema. Aici chiar sta bine, avand in vedere dimensiunile.

AndreiMR
Sta bine pentru un crossover probabil. Fiindca un sedan ma gandesc ca e mai eficient aerodinamic, deci cred ca forma caroseriei e de vina, mai ales la viteze de autostrada. Mazda3 pe care o am consuma mai putin in varianta sedan decat hatch datorita diferentei de aerodinamica, in rest fiind identice...deci m-as astepta ca un crossover care e practic un hatch mai inalt sa nu fie chiar extraordinar la capitolul asta.
axabrt
daca merge mai eco cu siguranta scoate un 7 mixt
ca si experiment ar merita incercat

dar ca si idee, ziceti voi ca turbatele astea mici au consum mare
pai eu de exemplu cu 1.4 aspirat tot acealasi consum aveam si ala era lesinat si moartea pasiunii.
M ar ingrijora mai degraba fiabilitatea, decat consumul.
IRONICK
QUOTE(AndreiMR @ 12 Jul 2019, 13:22)
Sta bine pentru un crossover probabil. Fiindca un sedan ma gandesc ca e mai eficient aerodinamic, deci cred ca forma caroseriei e de vina, mai ales la viteze de autostrada. Mazda3 pe care o am consuma mai putin in varianta sedan decat hatch datorita diferentei de aerodinamica, in rest fiind identice...deci m-as astepta ca un crossover care e practic un hatch mai inalt sa nu fie chiar extraordinar la capitolul asta.
*



Mazda 3 este aerodinamica de nu se poate .... are 0.28 Cd in varianta hatch si 0.26 sedan.
Golf 7 are 0.27 si este urat cu spume fata de M3.
Si oricum nu doar Cd-ul conteaza, SCx este si el la fel de important. Cele hatck/break au separarea mai brusca in spate si de aici rezistenta la inaintare mai mare.
In cazul lui chiar sta bine la cum arata masina. EU ma gandeam la altceva si nu neaparat de la cilindreea mica si turbo.
marksman
Si anume la ce te gandeai?

Pe mine ma amuza oarecum faptul ca si in exterior si in interior consuma la fel.
axabrt
la mine
in oras cam 10, in afara cam 8.
media pe 7000 de km este 8.9

presupunem ca a mea e mai aerodinamica si de aici consumul mai mic extraurban
sobolan
QUOTE(marksman @ 12 Jul 2019, 13:57)
Si anume la ce te gandeai?

Pe mine ma amuza oarecum faptul ca si in exterior si in interior consuma la fel.
*



e logic,in oras manca de la trafic aglomerat si mers mult in trepte inferioare si afara manaca din cauza ca ai talpa grea....oricum e cam nejustificat de marisor consumul,daca tot faci drumuri lungi de ce nu ai luat diesel ? eu merg afara cu 4-5% cu loganul DCI si merg si cu ala in peste 110,in oras am cam 5.5 mediu cu clima pornita in ambele cazuri....
marksman
Drumuri lungi face rar, am calculat max. 12000 km pe an, majoritatea de la moara pan' la gara, deci benzina.

Cu tractorul am.facut in primul an de la achizitie cam 20000 km, apoi tot mai putin. "Recordul" a fost prin 2013 (aprox), cand am reusit abia vreo 8000 km intre doua revizii. Cochetez cu ideea unei electrice pentru naveta, la lucru fiind 3 statii de incarcare pentru care sunt 0 solicitari deocamdata.
bion
Neaparat popel rosu ales de nevasta happy.gif
Referitor la consum la cutia de pantofi mi se pare mare. blush.gif
bgdrenault
Ala nu i consum real pe 40 km. Mergi 400 conrinuu autostrada si atunci pui consumul si viteza medie.
axabrt
Consumul pe autostradă la 40 km va fi aproximativ la fel cu cel de la 4000 km.
La peste 130 kmh rezistenta aerului devine mare și caii aia trebuie să mănânce.
Cu mici variații legate de direcția vântului, pe autostradă tot 7 sau 8 va fi consum la benzină și 5.5 la motorină.

IRONICK
QUOTE(bion @ 13 Jul 2019, 10:59)
Neaparat popel rosu ales de nevasta happy.gif
Referitor la consum la cutia de pantofi mi se pare mare. blush.gif
*


Daca invartea un cardan degeaba, era scuzabil.
Un litru un plus (sau poate si mai mult) nu prea.

bgdrenault
Piatra neamt Sykia grecia
Megane sedan 1,33 140 cp, inca in rodaj, nu s a depasit 3000 rot/min, adica nu peste 128 km./ h, fara talpi la podea si fara varf calcai, trei persoane si bagaje, vit med 73, consum 5,2 ℅.
Supermultumit de consum.
Si nu fura mult cb. Pe probate.

Octavia 1,2 tsi pe autosyrazile vestice nu a depasit 7,3 ℅ de la budapest la praga, unde urci continuu, cu vit med 108 km\ h. Superincarcata.

Dar opelul pe 40 de km spun ca nu e relevant consumul.abia se calibreaza si el
wolfin
QUOTE(IRONICK @ 13 Jul 2019, 13:06)
Daca invartea un cardan degeaba, era scuzabil.
Un litru un plus (sau poate si mai mult) nu prea.
*



Asta e sub centura. rolleyes.gif
axabrt
QUOTE(bgdrenault @ 13 Jul 2019, 14:02)
Piatra neamt Sykia grecia
Megane sedan 1,33 140 cp, inca in rodaj, nu s a depasit 3000 rot/min, adica nu peste 128 km./ h, fara talpi la podea si fara varf calcai, trei persoane si bagaje, vit med 73, consum 5,2 ℅.
Supermultumit de consum.
Si nu fura mult cb. Pe probate.

Octavia 1,2 tsi pe autosyrazile vestice nu a depasit 7,3 ℅ de la budapest la praga, unde urci continuu, cu vit med 108 km\ h. Superincarcata.

Dar opelul pe 40 de km spun ca nu e relevant consumul.abia se calibreaza si el
*



Renault ul are motor mai modern,plus că i mai aerodinamic.
La motoare pe benzină Renault este lider acum.
Are experiență de pe vremea lui Renault 5 turbo la downsizing.
Japonezii nu mai sunt ce erau odată. wacko.gif
Nemții cam dau chix la benzină.
Mai sunt americanii , aia au motoare bune dar se pricep decât să le facă mari.

Sa vedem cum va arata noua generație de Megane și eu îl am în vedere.
marksman
QUOTE(bgdrenault @ 13 Jul 2019, 12:12)
Ala nu i consum real pe 40 km. Mergi 400 conrinuu autostrada si atunci pui consumul si viteza medie.
*


Poate prin septembrie sa faca o Grecia, daca reusesc sa termin ce am pe rol. Pana atunci o sa mai faca niste kilometri, cel mai probabil urban, asa ca daca are mediu 8 pe aproape 90% urban eu zic ca e bine.
sobolan
QUOTE(axabrt @ 13 Jul 2019, 17:27)
Renault ul are motor mai modern,plus că i mai aerodinamic.
La motoare pe benzină Renault este lider acum.
*



renault-ul [cenzurat] pe multe marci de masini....la propriu !!!

Mod. edit: Atentie la limbaj...
ursul_bipolar
Deci comparam megan sedan cu masina din titlu, dupa aia mai comparam si skoda tsi. Da, ne da cu juma de litru sau un litru in minus si ne minunam ca e asa. Pai nu trebuie sa fie asa? Ce treaba au caroseriile alea cu opelu asta? Eram curios daca il comparati cu astra 1.4 turbo cam ce consumuri scotea ala? Si mai e si axa cu motoatele moderne de reno, moderne pe dreaq, poate la defectiuni.
Daca tot suntem la capitolul asta si masina asta consuma mult, intreb, cu ce o comparati? As vrea sa vad si eu consumul de la alte marci, motorizari apropiate si caroserii la fel. Dupa cum suna pe aici ma astept sa vad un consum de 4.5-6 la viteze de peste 130kmh.

Pt sobolan, n-ai incurcat cumva ordinea?
axabrt
Eh colegii compara mere cu pere și ambele sunt fructe.
Așa că răspunsul la întrebarea ta e evident.

Logica mea este cam așa.
Cu cât mașină consuma mai puțin vei face economii mai mari
Din care probabil vei sfârși prin a cumpăra o mașină puternica care consuma foarte mult.
marksman
Am mers aseara cu polizorul prin oras. L-am luat cu rezervorul un pic sub 3/4 si autonomie 390 km si l-am returnat cu autonomie 420 km. Stop/start activat. Concluzia e ca doamna stie doar doua pozitii ale pedalei de acceleratie: neapasata si "la podea". In plus, as zice ca 8l/100km mediu, dar preponderent urban, e decent pentru un benzinar turbo de 130 CP, cu garda la sol de suv. Spre comparatie, Passatul TDI de 105 CP are consum mediu de 8.9l/100 km, 95% urban.
marius0707
Ca o comparatie cu o masina din aceeasi clasa, am un VW T-Cross 1.0 TSI, 115 cp. Abia 3000 de km.

Am facut chiar vineri Bucuresti-Sighsioara, pe A3 mers cu 140 km/h, instant putin peste 7, apoi pe DN1 cam cu 120km/h unde se putea. Am ajuns prin Sinaia cu o media de putin peste 100km/h si consumul mediu era 7.2.

N-am prins cozi pe valea minunata a Prahovei si dupa Brasov am lasat-o putin mai moale, asa ca in Sighisoara am ajung cu media 5.7% , viteza medie vreo 75 km/h.

Alt drum, Botosani-Bucuresti, mers pe E85 si putin A3 spre final, consum mediu 5.1% cu vit medie 75km/h, cu destule depasiri.

Se poate scoate si sub 5% medie afara daca stai mai linistit, dar nu am rabdare

In oras, Bucuresti, vad constant 10% cand e aglomerat.

Edit: ca o comparatie, consuma mai putin in afara decat un seat leon 1p, 1.2 tsi 105 cp pe care l-am avut inainte, chiar daca e mai putin aerodinamica
MuciX
QUOTE(marksman @ 14 Jul 2019, 08:02)
Am mers aseara cu polizorul prin oras. L-am luat cu rezervorul un pic sub 3/4 si autonomie 390 km si l-am returnat cu autonomie 420 km. Stop/start activat. Concluzia e ca doamna stie doar doua pozitii ale pedalei de acceleratie: neapasata si "la podea".
*


Lasă fata in pace, tu nu ai mers sâmbătă seara și compari cu orele de vârf din timpul săptămânii.
ursul_bipolar
QUOTE(marius0707 @ 14 Jul 2019, 09:08)
Ca o comparatie cu o masina din aceeasi clasa, am un VW T-Cross 1.0 TSI, 115 cp. Abia 3000 de km.

Am facut chiar vineri Bucuresti-Sighsioara, pe A3 mers cu 140 km/h, instant putin peste 7, apoi pe DN1 cam cu 120km/h unde se putea. Am ajuns prin Sinaia cu o media de putin peste 100km/h si consumul mediu era 7.2.

N-am prins cozi pe valea minunata a Prahovei si dupa Brasov am lasat-o putin mai moale, asa ca in Sighisoara am ajung cu media 5.7% , viteza medie vreo 75 km/h.

Alt drum, Botosani-Bucuresti, mers pe E85 si putin A3 spre final, consum mediu 5.1% cu vit medie 75km/h, cu destule depasiri.

Se poate scoate si sub 5% medie afara daca stai mai linistit, dar nu am rabdare

In oras, Bucuresti, vad constant 10% cand e aglomerat.

Edit: ca o comparatie, consuma mai putin in afara decat un seat leon 1p, 1.2 tsi 105 cp pe care l-am avut inainte, chiar daca e mai putin aerodinamica
*



Vezi ca pe unde merge marksman a ceva mai mult vant si autostrada nu e chiar ca A3 pana la Ploiesti. Deci diferenta aia de 0.5 sau 0.8 se poate regla fara nicio problema.
Cand comparam consumurile le comparam cam in aceleasi conditii pe acelasi drum altfel nu este relevant daca e sa facem analize tehnice corecte.
bgdrenault
QUOTE(ursul_bipolar @ 13 Jul 2019, 23:20)
Deci comparam megan sedan cu masina din titlu, dupa aia mai comparam si skoda tsi. Da, ne da cu juma de litru sau un litru in minus si ne minunam ca e asa.

pai fata de megane cred ca sunt cam 3 litri.
Iar daca urca cu opelul incarcat de la Budapesta la Praga cu bagaje pentru 21 de zile si trei persoane, tinut un 150 pe ceas si cu limitare doar in zona camerelor, in ritmul acesta cred ca se duce cu vreo 3 si peste octavia.
Vorbim de un motor modern, cu cai suficienti pentru caroseria asta. Da, e mai inalta. Pe forumul suzuki se lauda cei cu motoare de 1,4 si 140 CP cu consumuri in jur de 6, 6 si ceva pe autostrazi.

E vorba ca firma opel da consumul special pentru autostrada, si la aceasta masina si acest motor e 7 % masurat cica WLPT. Grandlandx cu acest motor oare cat consuma real pe autostrada?
ursul_bipolar
Nu cred ca ia in considerare puterea vantului lateral sau frontal plus cat de in linie dreapta este autostrada. Sunt niste cifre obtinute in anumite conditii, s-ar putea sa fie cam greu sa ai tot timpul consumul dat de constructor.
dandobre
QUOTE(bgdrenault @ 14 Jul 2019, 15:13)
Vorbim de un motor modern, cu cai suficienti pentru caroseria asta. Da, e mai inalta. Pe forumul suzuki se lauda cei cu motoare de 1,4 si 140 CP cu consumuri in jur de 6, 6 si ceva pe autostrazi.

*



Confirm. Motorul asta consuma f bine raportat la dinamica masinii.....si nu numai pe autostrada ci in toate conditiile de trafic...
bgdrenault
QUOTE(ursul_bipolar @ 14 Jul 2019, 18:02)
Nu cred ca ia in considerare puterea vantului lateral sau frontal plus cat de in linie dreapta este autostrada. Sunt niste cifre obtinute in anumite conditii, s-ar putea sa fie cam greu sa ai tot timpul consumul dat de constructor.
*


Pai marksmanul cand a obtinut consum de 8,8 avea toate vanturile pornite contra lui?

8,8 % e extrem de mult pentru masina aceea pe autostrada, si viteze de maxim 140.
In schimb eu sustin ca cei 40 de km nu sunt chiar relevanti. Cu un circuit mai mare si-ar da definitivatul.
AR-18-MOS
QUOTE(bgdrenault @ 14 Jul 2019, 19:51)
8,8 % e extrem de mult pentru masina aceea pe autostrada, si viteze de maxim 140.
*


Același consum îl am la 535d rulat între 150-160Km/h pe A1 (Arad-Deva și retur). icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.