Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia MCV Stepway
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
AdinaR
Buna ziua. Am achizitionat o Dacia MCV Stepway Prestige, cumparata acum in februarie 2019. Am o nelamurire referitoare la stop start. Chiar daca eu sunt multumita de aceasta dotare a masinii si o consider utila si folositoare, ma contrazic cu sotul care ma tot pune sa-l anulez, deoarece a fost sfatuit ca aceasta dotare este foarte buna pentru mediu, dar nu este buna pentru masina. Si anume ca strica componente ale masinii, anumite piese (nu ma pricep sa spun care), din momentul cand acel motor se tot opreste atunci cand stai la semafoare (de exemplu) si il tot pornesti. As dori pareri de la alti proprietari a acestor masini sau a specialistilor. Multumesc mult! Zi frumoasa va doresc!
einstein1984
se numeste stop start. componentele masinii sunt gandite si testate pentru minim 200 000 de demaraje. Numara si tu cate face intr-o zi si vezi cati ani tine la tine.
JeanJr
Este o intreaga polemica referitoare la acest sistem. Teoretic este facut si pentru economia de carburant, nu doar pentru reducerea emisiilor poluante.
Personal , nici eu nu il folosesc atunci cand ma deplasez in coloana si frecvent cu treapta 1 si 2, urmata de opriri dese ale coloanei si apoi iar plecare de pe loc, mi se pare inutil. Nu imi place sa aud mereu cum porneste motorul la fiecare 10 secunde. Ca sa fie eficient, este util sa fie activat atunci cand stii cu siguranta ca stationezi macar 50-60 secunde (exemplu: semafor care se schimba in rosu fix in fata ta si stii ca dureaza ceva pana la culoarea verde)
Asa cum a zis si colegul, piesele sunt dimensionate pentru acest sistem si in mod teoretic nu ar trebui sa afecteze fiabilitatea masinii.
Am incercat sa rulez si cu Stop&Start activ si complet dezactivat si nu am observat o imbunatatire a consumului in oras. Parerea mea este ca acest sistem este supus in mare parte subiectivismului utilizatorului.
RazvanF
Acel sistem a fost pus pe mașină că sa adică motorul la valoare CO2 corespunzătoare. Astfel clientul plătește taxa de mediu mai mica in unele tari. Din punctul meu de vedere este o uzura inutilă la motor. La fel de bine daca știu că am de așteptat să treacă în tren pot opri motorul cu cheia, dar că să îl opresc pentru 10 secunde la semafor mi se pare inutil.
indrecan_calin
Cand opresti motorul din cheie ramai fara anumiti consumatori cum ar fi: faruri (unele masini), aer conditionat, semnalizare si altele. Eu las activ acest sistem stop start doar cand stau la semafoare. In aglomeratie bara la bara nu suport sa il aud cum porneste la fiecare 10 secunde.
4x4
Nu are nici un scop acest sistem (pentru sofer), iar oprirea lui aduce doar beneficii (comfort, uzura).
marksman
QUOTE(4x4 @ 13 Mar 2019, 18:18)
[...] oprirea lui aduce doar beneficii (comfort, uzura).
*


Uzura o fi beneficiu pentru fabricantii de masini. radmasa.gif

Unele sisteme stop/start se dezactiveaza singure la mersul in coloana (au ceva strategii bazate pe mai multe variabile, si una din ele e distanta parcursa vs. numarul de opriri/porniri vs. incarcare baterie vs. consumatori/temperatura motorului etc.)

N-am detinut pana acum o masina cu sistemul asta. De condus am condus un Duster diesel care avea asa ceva si stiu ca pana nu era cald motorul nu-l oprea. Devenea destul de suparator in aglomeratie, mai ales daca voiam sa sprintez de pe loc ca sa prind o "gaura" in trafic.
einstein1984
nu face auto stop daca nu a crescut viteza peste o anumita limita de la ultima pornire de exemplu. Sau daca ai nevoie de Ac, sau ai consumatori electrici multi. Astea si la Dacia si la altii.

pentru sofer sunt beneificii la taxele si impozitele bazate pe emisia de CO2 care e mai mica. pentru motor reduci dilutia uleiului cu benzina la relanti de exemplu.
4x4
Eu nu am condus inca masina la care motorul sa reporneasca frumos si rapid, fara vibratii si zgomote, fara intarzieri (inclusiv dupa repornire), la fel, nu am mers cu o masina care sa poata mentine confortul termic in habitaclu cu motorul oprit (mai ales vara). Poate la ceva hybrid electric cu electromotorul cuplat permanent si cu pompe electrice pentru HVAC si compresor AC si suporti inteligenti GMP poate exista, dar eu nu am prins.

Uzura e garantat mai mare, chiar daca excludem motorul termic din ecuatie. Daca faptul asta te afecteaza sau nu, cred ca mai mult tine de cat vrei tu sa mergi cu masina, daca vrei sa faci 600k, nu ii bun, daca vrei 200k, nu prea te impacteaza.

tongue.gif corect, taxe mai mici, e un beneficiu, dar de ala are sa se bucure contabilul, nu persoana care efectiv conduce masina.

Previne dilutia uleiului suna bine, dar un test real, stat la ralanti 40 de min vs 20 reporniri din care cateva "la rece"? Toate acele porniri au si ele un efect.
psychoo
Au socotit unii ca acel efect ar fi nesemnificativ pana la iesirea din garantie.
Beneficiile sunt incontestabile: reducerea emisiilor in orase scade mult cu start stop pt ca niste norme zic ca masina sta la semafor X% din timp in urban. Emisiile la relanti sunt Y. Daca bagam start stop dispare majoritatea poluanta si se incadreaza la norme deci au voie sa vanda in EU
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.