Eu (da, eu, nu tata
) am reusit performanta de a fierbe apa de vreo 3 ori, pe la tara pe ulitele satului, in pante pe care numai caii le urca.... Si motorul merge tot perfect. Asa ca sunt de parere ca daca nu tragi de el inutil cand fierbe, adica ii permiti sa se raceasca, si nu fierbe mai mult de 3 minute, e inca in ordine.
O mare greseala este ca cine vede ca fierbe apa opreste motorul. BIG MISTAKE. Se lasa la relanti sa mearga, si se deschide bineinteles capota. In maxim 2 minute, scade la 95 de grade. O astfel de experienta am avut acum 2 saptamani pe la tara. Aveam cartonul in fata, un carton 2/3 din radiator, mers super incet, cu a doua maxim, pante, alea alea. Cu un ochi la drum, cu un ochi pe apa, ca statea mai, mai.... nu trecea de 95, si nu mai era mult pana la sosea decat vreun km. Deodata se aprinde becul ala mare, frumos, rosu in bord, si "bulbuluc, bulbuluc" sub capota. O las la relanti repede, nu am mai inaintat nici un metru. Am scos repede cartonul din fata si ii facea aer cu el
Radeau ocupantii din spate
.. tata cu bricheta pe borcan sa vada cum bolboroseste, si cand se opreste. M-am suit la volan, am mai turat-o putin, in cateva secunde s-a stins becul, si incepea sa scada pana la 90, si mai jos. I-a tras tata o forja pe sosea si a ajuns la 80 fara drept de comentariu
Hai ca m-am intins destul, deci, daca nu fierbe prea mult, eu zic ca e in ordine. Am patit-o de 3 ori in 6 luni, si apa in borcan e tot verde fosforescent (
).
EDIT: Bineinteles ca a aruncat afara lichid, si am completat ulterior. Insa noroc ca aveam chiar amestec in portbagaj, si am continuat drumul fara alte nazbatii.
Si toti au trait fericiti, pana la adanci batraneti...