Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme ambreiaj logan 0.9tce easy-r
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Robertcj
Salutare.
Cum multa lume stie despre asa numita problema al ambreiajelor de pe loganurile easy-r,care inevitabil face figuri si trepideaza la toata lumea de se rupe masina n doua,si strica si planetarele,planetarele fiind piesele care preiau socurile puternice si le transmit la roti.
Am schimbat si eu ambreiaj,dar dupa circa 2000 km simt iarasi usoare trepidatii.
Cu ce a fost echipata masina era valeo,s a pus tot valeo la schimb,dar intrebarea mea ar fi daca nu se poate pune pe sachs ? Din cate stiu sachs este mai bun,si este nemtesc,daca este original.
Totusi daca este ceva specialist sa explice de unde ,si din ce cauza apar aceste trepidatii,deoarece la schimbarea chitului de ambreiaj acesta nu avea uzura absolut deloc,parca era nou,iar arcurile din ambreiaj nu jucau.
Este posibil ca ambreiajele aste sa nu contina azbest,un material interzis,cancerigen,si din cauza asta sa nu aibe o frictiune fina,o alunecare usora,si agata,sau oarecum materialul cand devine cald,se lipeste de placa de presiune ?
Tudor Pungan
Logan model 2016 , achiz in 2017 , 0.9 cutie robotizata , la 10.000 km au schimbat discul, facea la fel , apoi la 30 apoi la 48 .si volanta ...acum are 70.000 si trepideazadin nou la plecare . Este pe taxi , DAR TOTUSI ...sa schimbi asa de des. Se poate face ceva din soft sau altceva concret sa se rezolve problema ?. Gata cu garantia au refuzat sa mai schimbe ceva.Cred ca pe asta se bazeaza Dacia , sa iese din garantie . Multumesc
nickey
Eu va pot spune cum evit eu trepidatiile:

1. Prima plecare de pe loc dupa pornirea motorului cu treapta 2
2. In trafic bara la bara, din nou cu treapta 2
3. La parcare cu spatele, sau la manevere repetate de parcare fata-spate, ridic un dinte frana de mana, iar masina inainteaza doar cu ajutorul pedalei de acceleratie.

Aceeasi problema este in America Latina, in Rusia si chiar si in India (Duster AMT).
Se pare ca nu are o rezolvare permanenta.

Eu am putin peste 30.000 de km cu ambreiajul original si decat sa pierd vremea cu schimbari de piese, am ales sa incerc sa evit trepidatiile prin metodele descrise mai sus.
Leonard 11
Bună am si eu un Logan cu robotizata trepideaza si la pornirea de pe loc si la parcare.A găsit cineva o rezolvare.se poate face ceva?Sau este o mare țeapă.
georgstelsib
Pune masina in parcare undeva la bordura .
Incalzeste putin motorul
Trage complet frana de mana
Accelereaza progresiv pana la cca .2000 ture pentru cca 15 secunde.

Astfel iti vei curata suprafata discului de stratul superficial cu coeficient de frecare prea mare .

In continuare , de cate ori iti aduci aminte pleaca de pe loc in tr. II-a manual patinand astfel mai mult discul si implicit curatandu-l . Sa nu va fie frica de uzura excesiva a discului . Easy-r optimizeaza foarte bine schimbarea treptelor si compenseaza .
Gil26
Se poate citi si postul #3.
Si din pacate cam asta este "calitatea" materialului (anti)frictiune.
Dar "Easy-r optimizeaza foarte bine schimbarea treptelor si compenseaza"...???.... nedumerire.gif
georgstelsib
Si... compenseaza uzura discului de ambreiaj prin demararea in treapta II-a precum si operatiunea de curatare a discului . Simplu ,nu ? Eu cred ca ceilalti care au citit postarea au priceput , asta fiindca nu au cerut clarificari .
Dar se pare ca uneori frazarea nu este pentru toate nivelurile de inteligenta si uneori trebuie sa ne rezumam la propozitii simple. Tu nu ai 0.9 TCE (nu ai nici Laguna si nici alte marci) . Nu stiu de ce persisti si insisti sa "te bagi in seama " ca un copil .
Iarasi incepi sa "bagi batul prin gard" , nu-ti este suficienta experienta de pe forumul vecin unde ai devenit "celebru" . Nu mai otravi si forumul acesta .
MyKe89
E prima oară când aud de curățarea discului de ambreiaj. Procedura aceea e dintr-o documentație de service oficială?
IRONICK
Este o procedura care nu o recomanda nimeni.
georgstelsib
Este procedura pe care o recomanda cei "mancati " de problema fara rezorvare oficiala . Daca cei care o folosesc cu succes si o recomanda sunt " nimeni" , nu o luati in seama . Este o metoda verificata in practica de mai multi utilizatori . Dacia nu a recomandat decat schimbarea ansamblului ambreiaj . Din pacate metoda nu tinea decat maximum 5 000 (atentie) km , uneori doar 2 000 km. Urmare a acestei realitati utilizatorii din intreaga lume au gasit alte metode , "empirice" , vezi si postul nr.3 (deschiderea usii cu un "bumb" sau frana de mana cu un dinte , numai la demarare).

LE. S-au inaintat propuneri de modificare a softului prin marirea turatiei la ambreiere in tr.I-a , schimbarea materialului de frictiune(ferodourilor) cu o alta compozitie , dar Dacia si probabil Renault nu au avut "urechi de auzit".
Gil26
@ georgstelsib, postul #7 a fost putin tendentios, nici Maserati nu am, doar am atras atentia asupra unor lucruri scrise pe acest topic. Iar cuvintele dure si acuzele (invers valabile) sunt total inutile.

Asa zisa "curatare" a discului de ambreiaj in cuplu prin diferite metode este una. Afirmatia "Easy-r optimizeaza foarte bine schimbarea treptelor si compenseaza" insa este cu totul alta. Si este cel putin discutabila.
Logan80
De ce nu a regandit Dacia un kit ambreiaj pentru Easy-R imbunatatit? Le era greu o reproiecteze inclusiv cu volanta?
Gil26
Daca tin bine minte JS3 a fost proiectata de spanioli, TS4 de catre cei de la Titu.
Egal insa cine, TS4 se pare ca a avut mult mai putine probleme, pacat ca a fost retrasa. Iar "costul" (diferenta fata de cele manuale) a fost acelasi: 500 euro.
PS: la mine, dupa trei ani, Easy-Rul se comporta ca in prima zi, fara probleme si sunt foarte multumit de el.
georgstelsib
Diferenta de comportament intre JS3 (benzina) si TS4 (Diesel) nu este data de distanta geografica intre proiectanti .
Comportamentul mai bun al cutiei TS4 - diesel , este datorat momentului de inertie mai mare al volantului dublu , precum si cuplului motor al motorului diesel (parca 240 Nm sau mai mult) , fata de cuplul de 140 Nm la 0.9 tce.
Gil26
Cam asta am scris si eu (au fost proiectanti diferiti, conditii diferite, factori diferiti, si nu e vorba de distanta ci de rezultat, iar asta conteaza).
Apoi detaliile le-am mai dat, insa diferentele sunt mult mai multe, cutia, actionarea,...., (inclusiv "optimizarea" smile.gif ).

PS: iar referitor la "trepidatiile" JS3, si la unele manuale se "manifesta",....(se pot citi si unele posturi din alte sectiuni ale forumului).
busu 12
interesant ca distinsul coleg Gil26 nu a mai scris citate din georgstelsib sad.gif despre procedeul de calibrare cutie de viteze-ambreiaj, elm folosit ... cheers.gif
georgstelsib
Cei care detineti masini cu cutia robotizata easy-r JS3 poate puneti niste impresii cu functionarea acesteia de-a lungul timpului . Este in exploatare de circa 5 ani si unele cred ca au adunat multi km .
georgstelsib
"Intre timp " nu mai am vibratii la easy-r . Am intrat si eu in clubul celor care au scapat de problema .
Gil26
sunt si posesori de masini cu Easy-R (inclusiv JS3) care nici nu au avut si nici nu au aceasta problema....
CAR
Confirm prezenta problemei, nu am nici 30 000 km cu ea, schimbat deja o dată ambreiajul pe garanție.....acum a ieșit din garanție...
visceral
"Confirm" cum am mai zis, nu mai am deloc probleme cu vibratiile la easy-r
Gil26
@ visceral smile.gif , este bine ca ai pus ghilimele pentru ca NU ai ce sa “confirmi” referitor la faptul ca “nu mai am deloc probleme cu vibratiile la easy-r” pentru ca NU ai Easy-R, iar despre asa “cum am mai zis” vezi si aici: https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=5080413

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.