Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BMW E46 330Ci
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
SiloS
Conduc E30-ul din 2008. Parintii mei mi-au cumparat ursul cand aveam 19 ani - treaba pentru care le sunt recunoscator si acum.
Mi-a fost destul de greu sa ii conving ca singura masina pentru care as renunta la vechea Dacie 1310 este un BMW de o varsta cu mine.
Initial, ai mei voiau sa imi cumpere un Cielo. Am refuzat oferta. Chiar imi placea cum se conduce Dacia, aveam cateva modificari facute la ea si, mai mult, aveam in plan sa o bag la modificari si mai serioase. Ii cumparasem un motor de 1.6, carburator dublucorp orizontal, aveam alte punti pregatite pentru ea, in 4 prezoane, cu frane mai mari si alte piese interesante...
Dupa ce am refuzat ferm oferta unui Cielo si mi-am mentinut cu tarie pozitia de a ramane cu Dacia, ai mei s-au gandit sa aloce mai multi bani pentru viitoarea mea masina si, treptat, au ajuns sa ma "ademeneasca" cu un VW Passat. Model .... 2002 . Erau masini ok la vremea respectiva. Si mai ales scumpe. Dar degeaba.
In continuare, am zis ca mai bine raman cu Dacia mea modificata decat sa conduc Passat 1.9 Tdi.

Singura masina pe care mi-o doream era E30-ul. La vremea aia, un E30 obosit era chiar ieftin; un E30 in stare buna era mai scumput, dar tot era mai ieftin decat VW.
Degeaba le spuneam eu alor mei ca imi doresc E30. Nici nu voiau sa auda. Ba ca e prea veche, ba ca nu se gasesc piese, ba ca piesele sunt scumpe, ba ca nu se poate merge iarna cu ea, ba ca e periculoasa pentru ca BMWurile sunt puternice si eu sunt sofer incepator.

Toate discutiile astea au durat luni de zile, timp in care eu le tot aratam E30-uri. In toate formele si cu toate motorizarile.

Pana intr-o zi cand, fara sa ma astept, taica-miu mi-a zis ca e de acord cu E30-ul, cu conditia sa nu il modific si sa fiu de acord cu vanzarea vechii Dacii. Ok!
Am inceput sa ii arat diverse E30-uri, de la 318i pana la 325i.
In acelasi timp, am inceput sa mesteresc la Dacie si sa o aduc la forma de fabrica.
Ursul pe care il am si acum era de vanzare in Bucuresti, la o aruncatura de bat. Mie nu doar ca imi placea, dar mi se parea WOW! Dar era scump. Nu ma asteptam vreodata sa-mi zica taica-miu "Hai la Bucuresti sa il vedem pe asta gri!"

Sambata dimineata ne-am suit in masina, am plecat impreuna la Bucuresti, ne-am intalnit cu Marius. Marius avea la vanzare 2 E30-uri, 325i pe care l-am luat si un 318is. Le-am condus pe amandoua.
318is parea mai sportiv, avea suspensie sport, avea o toba galagioasa, un diferential scurt si folie pe geamurile spate. Piesa de rezistenta de pe el - desi nu stiam eu la varsta respectiva - era volanul. Un volan sport AC Schnitzer.
325i avea galeria crapata in dreptul racordului flexibil. Turometrul nu ii mergea. Avea vopseaua sarita pe o aripa. A/C-ul nu functiona. Si era cu mai bine de 1500 E mai scump.

Credeam ca o sa plec acasa cu 318is, la 325i mai erau de bibilit cateva chestii si era o caruta de bani. Taica-miu are talent la negociere egal cu 0. A zis "Ok, batem palma!" Mie nu mi-a ramas decat sa ma milogesc de Marius sa imi dea volanul AC Schnitzer de pe 318is. 325i avea volan M-tech 1. Volan + maciulie schimbator. Am facut schimb de piese si am luat 325i cu volan ACS si schimbator de Vitan.

Tin minte si rememorez cu drag drumul respectiv, am plecat de la Bucuresti spre Buzau via Ploiesti. Cd-playerul avea un CD blocat inauntru, am ascultat de zeci de ori "BUG MAFIA - HOTELURI" si cu "Mandinga - Soarele meu". Mi se parea ca masina merge absolut genial. Daca de dimineata mi se parea ca e cam puturoasa pentru motorul ei, dupa amiaza deja mi se parea senzational ca la 160 kmh sa calci acceleratia si efectiv sa simti ca masina chiar accelereaza. Senzatia era cu atat mai intensa avand in vedere ca, cu o zi in urma, conduceam Dacia 1310, cu al sau motor de ~60cp.

Anii au trecut. Intre timp m-am obisnuit cu motorul, m-am obisnuit sa conduc o masina "tail-happy", am invatat cat-de-cat mecanica si in cele din urma, au inceput sa vina si modificarile. Putine si cu bun simt. Caseta de directie E36, suspensie sport fixa KW, bucse pline M3, diferential LSD, refacut motorul, conversie trapa de la manual la electric, inchidere centralizata la telecomanda, ceasuri suplimentare, retapitat interior cu piele Alcantara, instalatie Xenon, alt cd-player, subwoofer, alte difuzoare. In 2010 am avut un accident usor cu ea, moment in care am decis sa o revopsesc.
De atunci am avut grija la partea estetica, sa nu o mai zgarii, sa o protejez cat pot. Dar eram inca la facultate, banii erau putini, nici eu nu ma pricepeam prea bine la mecanica...
In 2014 am intrat in campul muncii. Am pus ban pe ban - voiam neaparat un Samurai.
In 2015 inca arata bine. Dar Samuraiul a inghitit bani si timp.
In 2016 am avut dublu incident - drept urmare ambele aripi sunt un pic infuncate, deja aparusera pe vopsea "urmele de Bucuresti"
2017.
2018.
2019. Acum ursul se prezinta destul de rau la capitolul estetica. Pe langa aripi, au aparut si alte zgarieturi pe ea. Pe langa zgarieturi, a aparut si rugina. Masina "plange" dupa o reconditionare.
Pe langa faptul ca e nevoie de o tinichigerie/vopsitorie, masina a ajuns suficient de rara cat sa zic ca nu merita sub nici o forma sa o mai folosesc ca pe un papuc mai mare, sa ma duca de colo-colo.

In decembrie 2014 am luat Samurai-ul. O masina la care eu am avut o contributie financiara de 80%, restul de bani venind de la parintii mei.
In 2016 am luat Dacia si cu Nissanul. Primele masini luate integral din banii produsi de mine, cu mainile mele.
Intre timp, deja aparusera primele modificari la Suzuki.
Inca imi placea si ma simteam confortabil cu mine insumi sa folosesc BMW-ul ca masina de zi cu zi, in Bucuresti. Desi o aveam de multi ani, inca imi oferea satisfactie la volan. Pe de alta parte, ma prinsese microbul off-road-ului atat de mult incat nu prea am mai acordat nici bani, dar mai ales nici timp ursului.
Perioada 2015 - 2018 a fost perioada in care masina si-a dovedit fiabilitatea cu varf si indesat.


In 2017 deja am realizat ca nu mai e ok sa o folosesc ca masina de zi cu zi. Mai ales in Bucuresti. Am vrut sa imi iau o masina de oras - Smart - dar nu am avut posibilitatea. Am avut cheltuieli mari cu garajul. Pe data de 1 DEC 2017 turnam beton la intrarea in garaj, sa pot intra cu "troacele" inauntru.
2018 a fost anul in care am reusit sa iau Smart-ul; in primavara. O jucarie simpatica si corecta. Imi place cum se conduce, cum ma strecor cu ea prin trafic, lejeritatea cu care o parchez. Dezavantajele ei vin atunci cand ies din oras. Sau cand simt nevoia ca vreau sa conduc o masina in adevaratul sens al cuvantului.
Asa s-a nascut nevoia unei alte masini, care sa indeplineasca urmatoarele criterii:
- tractiune spate
- sa nu fie foarte mare
- sa fie sesizabil mai puternica decat vechiul E30
- sa ma atraga suficient de mult cat sa imi placa si sa o repar, si sa o modific, si sa o conduc.

Am ales sa iau tot un BMW. Tot seria 3. Tot in 2 usi. Tot cu cel mai mare motor de fabrica pe benzina, non-M.

Cautarea a durat vreo 2 luni.

Am gasit-o relativ aproape de Bucuresti, la ~170km. Am fost sa vad masina cu un prieten priceput, care are acelasi motor pe BMW E30. Daca el mi-a zis "Bre, ia-o!", eu asa am facut. Am dat banii si am plecat cu rablamentul acasa.

Impresii:
- MOTORUL: trage bine. Are si ture, dar are si cuplu. Consuma mai putin si trage mai tare decat ursul meu. Totusi, motorul se aude mai incet si mai putin placut. Sunetul vechiului 12v ramane pe primul loc. Pe deasupra, traseul de evacuare este taiat cu flexul inainte de toba, cu scopul de a face evacuarea mai galagioasa. Nu-mi place sa trezesc tot cartierul! Voi face ceva in sensul asta.
- FRANELE: sunt foarte eficace si pedala de frana este dozata fix cum trebuie. Marimea minima a jantelor ce incap pe rabla este de 17".
- SUSPENSIA: asa cum ma asteptam sa fie si asa cum imi place. Destul de dura, la limita la care sa se poata merge totusi confortabil.
- DIRECTIA: e precisa, raspunde imediat, simti cum volanul comunica cu rotile, dar ii lipseste ceva ce ursul are. Cred ca aici conteaza faptul ca ursul are bucse de M3, caseta de E36, plus ca E30-ul e mai usor de bot.
- FEEDBACK: indubitabil E46-le e mult mai rapid decat E30-ul, sta mult mai bine la capitolul acceleratie si frane, se aseaza mai bine pe viraje, dar senzatia din E30 este speciala. Daca ar fi sa ma plimb intr-un weekend pe DN1A Cheia si DN10 Siriu, prefer in continuare E30-ul!

Masina nu e un monument de dotari, nici nu am cautat sa imi iau un E46 cu multe dotari, m-am obisnuit sa merg cu rable. Totusi, sa punctez ce are, ce mi-as fi dorit sa aiba:
- pachet exterior M. Chiar imi place, arata un pic altfel, ii lipsesc oglinzile de M. I-as pune, mai ales ca acum E46-le si-a atins valoarea maxima de depreciere si gasesc piese pe toate gardurile.
- jante 17" iarna si jante 18" originale pentru vara. Nu imi place nici una dintre perechi. Nu am de gand sa le schimb, poate la anul sa apara in ograda niste BBS-uri LM... sau macar niste chinezarii de la Japan Racing. BBS LM mi se pare ca sunt printre singurele modele de jante care sa arate bine pe E46.
- la interior exista plafon M, negru. Scaunele sunt tip sport, cu o multitudine de reglaje. Sunt din material textil. Volanul e in 3 spite, de piele, fara comenzi. Mi-as fi dorit si cred ca o sa urmaresc anul asta pe olx, sa pun mana pe un volan M, tot fara comenzi. Masina nu are cotiera, treaba care ma bucura. Mi-ar fi placut sa aiba incalzire in scaune. Geamurile sunt electrice, toate 4. Trapa din sticla. Masina are climatronic. Ceea ce e ok. Desi e tot o rabla, aspectul e suficient de modern cat sa zic ca nu s-ar mai fi potrivit robinetii de caldura, cum am pe urs. Din pacate, la sistemul audio masina sta prost tare. Casetofon + difuzoare originale. O sa incep prin a-i monta o navigatie dedicata. Dar inainte de navigatie, sa ii cumpar covorase originale.

Masina am luat-o cu bani putini, asa ca a venit la pachet cu o serie de probleme, marea majoritate de natura electrica. Ma voi ocupa de ele, pas cu pas:
- Claxonul nu functioneaza
- Geamul dreapta spate nu functioneaza ( probabil buton )
- Senzori parcare - unul este defect
- Luminile pentru citit nu funtioneaza
- Oglinzile electrice nu functioneaza ( si pe deasupra, sunt pentru masini RHD )
- Proiectoarele pentru ceata nu functioneaza

Astea sunt cele multe si marunte. Problema cea mare e la motor, care are momente cand nu mai vrea sa se accelereze. Am patit treaba asta de 2 ori pana acum. Nu o sa intru in detalii. Ideea e ca prietenul cu care am fost sa o vad mi-a spus ca stie ce are si ca, in cateva zile, o poate repara.
Alta problema ar fi un mers neregulat al motorului la rece. Cu rabdare si bani, toate se vor rezolva.

Traseul de evacuare taiat cu flexul chiar reprezinta o problema enervanta, o sa o remediez cat de curand.


Diferentialul masinii este 3.38, pentru "fuga". Nu am nevoie sa "fug" asa tare, am de gand sa ii cumpar un alt diferential, cu raportul care trebuie pentru motorizarea asta; adica 2.93. Momentan un diferential "carcasa mare" de E46 se vinde cu 350-400 RON.


Ca modificari pentru viitor, am de gand sa ii montez o navigatie dedicata, sa ii cumpar o cutie in 6 trepte si sa ii pun LSD. Daca mi se pune pata, niste jante BBS LM nu ar strica. Ah, bineinteles, sa nu uit de mofturi: volan M, schimbator M...


Poze, de cand am luat masina - in Ianuarie. De atunci pana in prezent s-au intamplat multe si o sa continui printr-o noua postare.


PS: ma gandeam la un E46 chiar dinainte sa iau Smartul. Atunci cautam o solutie sa imbin capra cu varza si sa ma arunc la un E46 cu motor pe benzina in 4 cilindri. Dar solutiile de compromis nu sunt pentru mine.


28 Mar 2019, 18:09:
Masina am luat-o cu 2 seturi de roti, cele pe 18" aferente pachetului M cu anvelope de vara si inca un set pe 17" cu anvelope de iarna.

Povestea masinii a continuat cu o prima dezamagire.
In urmatoarele zile dupa ce am luat-o nu am apucat sa o conduc foarte mult, in principal pentru ca.... s-a stricat. S-a stricat chiar cand am plecat de la ITP, a 2-a zi dupa ce am luat-o. Dupa simptome, am dat vina pe pompa de frana. Nu am gasit balta sub masina, rotile erau uscate, lichid inca mai avea in borcanas. Completez, fac pedale, in continuare totul uscat. Nici nivelul din vas nu voia sa scada.
Am cautat, am gasit pe OLX un "dezmembrator" de rable. Am profitat de drumul facut pana in Magurele si am cumparat si o scrumiera spate. A mea avea rupt plasticul acela cu care se acopera.
Am schimbat pompa, zic sa fac aerisirea. Totul conform planului pana am ajuns la stanga-spate. Conducta de frana ruginita, cu un por localizat pe fata superioara a acesteia; lichidul de frana tasnea pe caroserie.
Asa ca am avut de munca si am schimbat conducta buclucasa. Mai mult, am sudat si evacuarea cu care trezeam cartierul.
Fiind cu masina reparata si cu evacuarea originala - silentioasa - am incercat sa ma bucur de masina, cu bune si cu rele. Este foarte frustrant sa traga o singura roata. Plecarile de pe loc le face drept, burn-out-urile sunt de toata jena, nu vreau sa imi aduc aminte cat e de nasol atunci cand vreau "sa o arunc de fund". La capitolul consum ma mandresc cu mai putin de 8 litri la suta de kilometri, in regim extraurban. Mi se pare un consum foarte bun, dar aici e de discutat. Pe de o parte, diferentialul prea scurt ma penalizeaza, tinandu-mi o turatie ridicata pentru o viteza de croaziera relativ mica. Pe de alta parte, stiind ca nu am rapoarte care sa ma ajute sa merg cu motorul relaxat si cu viteza mare, viteza mea de croaziera este de 90 km/h. ( la 100km/h masina are aproape 3000rpm ). In oras se pare ca inghite intre 13 si 14 litri la suta de kilometri. Ce-i drept, fara aglomeratie si fara sa fiu "zmeu". Nu prea imi place cum functioneaza timoneria. Nu e atat de precisa cum e la E30. Intre a 3-a si a 5-a nu e mare diferenta, e destul de imprecisa. Am mai condus si alte ragalii din aceeasi generatie, se pare ca e o problema comuna.
Ma asteptam ca dupa ce ii sudez toba sa apara "greierii" la interior. Nu au aparut. In schimb am bagat de seama ca in viitorul mediu-indepartat ar trebui sa ii schimb ceva gume. Ceva "cloncane". Am profitat de elevatorul atelierului unde am sudat toba si am schimbat conducta de frana, am verificat si am adaugat pe lista de reparatii: bucsa de la brat pe partea dreapta.
Per total, imi place. Cand te urci la volan si vrei sa conduci, se simte a masina, nu a jucarie.

Am mai facut cu ea vreo cateva drumuri Bucuresti-Buzau si mi-am dat seama ca "noul meu BMW vechi" mai are nevoie de multe reparatii si modificari ca sa fie pe placul meu.
MuciX
Misto proiect. Cand ai zis prima data de ea, speram sa nu fie argintie. radmasa.gif
Oricum, asta e ultima problema.

Cati kmp are, de curiozitate?
dandobre
Îmi place stilul concis de prezentare..... tongue.gif
4x4
Fain up.gif

Recomand sa scapi de bucsa de cauciuc AKA guibo de pe coloana de direcție și sa vezi bucșe le posterioare le de la bratele fata de obicei alea strica direcția.

Personal nu as baga în leu în motor, fai direcția, suspensia, bucșele, flansele diferentialul și când va pica motorul direct m52. M54 e jalnic, permanent stricat și destul de slab, nu se justifica dpmdv.
MuciX
Ca veni vorba de proiectare, asta nu e generatia la care se desprind bratele spate de pe caroserie? Ai verificat, presupun.

Uite aici.
4x4
Se fisureaza caroseria în dreptul punctelor de prindere ale jugului spate
bossake
Masina este cumva la baza 320ci sau a fost 330 de fabrica? Ai luat-o cumva din campulung?

Bara fata nu este de pachet m-tech, este o bara aftermarket replica de pe M3.

Pe spate ai tot asa replica de m3 cu 2 evacuari sau este bara normala de pachet m?
Merced
S-a chinuit un amic de-al meu sa dea una din primele serii, 1998 an de fabricatie, cu motor de 2.8 pus pe ea si GPL. Masina aia l-a facut de vreo 7000 de euro per total, fusese cu motor de 1.9 inital, ii crapase motoru' cand o conducea din Germania in Ro, cam pe la granita cu Ungaria, apoi ii pusese alt motor de 1.9 si a folosit-o asa initial.

Multi bani investiti in lucruri marunte, faruri cu xenon, navigatie originala(desi initial pusese una relativ ok de la chinezi al carei GPS macar putea fi updatat fata de aia originala care ramasese cu harti vechi), toate maruntisurile facute.
Mi-a lasat-o pe mana vreo doua saptamani cand abia venisem de pe un contract de pe vapor, ca el tocmai se operase de apendicita si a avut niste complicatii dupa anestezia locala care l-au tinut la pat cu ameteli si dureri de cap vreo luna. Si mergand pe la el, mi-a aruncat cheile si a zis, mergi tu cu ea, ca e pacat sa stea.

Consuma decent, ~7 extraurban, cam 10 in oras, ma rog, asta era si cand orasul nu se umpluse in ultimu' hal de masini. Nu fugea ea cine stie cat, dar stateai ok la volan, era curata, interior frumos, totul ok. Omu' lucreaza in vanzari de piese si totul era pus la punct, frane noi, articulatii, tot ce trebuie.
Pana aici sa zicem ca n-ar fi fost mare problema, dar pe om l-a mancat in cur sa ii schimbe motorul. Pentru cateva minute pe an de "distractie" eu i-am zis ca n-are sens. Era o masina cu care traversa zilnic orasul. Iar imediat dupa ce a trecut la motorul mare s-a mutat si la casa, in afara orasului. Motorul mare a venit cu alte investii. A trebuit sa puna discuri mai mari, alte nebunii. Sa ii faca rost de debitmetru care cred ca a fost nou cateva sute de lei bune(sh incercase doua si n-au mers ok), si cate si mai cate alte chestii marunte.
La final s-a trezit omu' ca il omoara la benzina, mai ales ca naveta lui devenise brusc de vreo 40km dus-intors.
Si intalnindu-ma cu el tot asa, dupa ce venisem de pe vapor, imi zice, ba, poti sa ma imprumuti si pe mine cu niste bani, vreo mie de euro asa. Eu ma gandeam ca ii mai trebuie sa faca ceva la casa, asa ca eram gata sa accept, ca statea omu' in semi-santier pe vremea aia. Cand colo imi zice ca "trebuie sa pun GPL pe masina ca-mi consuma prea mult". La punctul asta masina oricum nu avea motorul ala omologat si nici n-avea de gand sa o mai faca. Adica dupa ce bagi bani multi in ea stiind ca o sa-ti consume, vrei sa bagi si mai multi ca sa consume mai putin? blink.gif
L-am refuzat si i-am zis de atunci mai bine sa o dea cuiva care se bucura de ea asa cum e, cat inca e in stare ok. Si-a facut rost de bani din alta parte, a pus gaz, dar ma indoiesc ca a apucat sa amortizeze costul. Am condus-o si eu o singura data cu motorul nou si gazul pe ea, ca imi expirasera mie numerele rosii si trebuia sa ajung la un botez pe langa Campulung. Mergea frumos ce-i drept, dar deja masina inghitise atat de multi bani per total.
Prin 2017, la un an dupa ce-i motase si GPL, a decis ca pleaca din tara "definitiv" si a incercat s-o dea. A plecat de la vreo 3500 de euro dar nu i-a dat nici dracu'. Masina aratat bine dar problema cu motoru' schimbat, GPL neomologat, nu voia nimeni sa i-o ia. Plus ca avea aproape 20 de ani pana la urma. A dat-o in rate pe 2000 de euro unui fost coleg de-al gagica-sii. Eu i-am zis ca de banii aia mai bine o trage intr-o curte acoperita(avea la firma unde lucra taica-su oportunitatea) si o tine in caz ca se mai intoarce in tara, ca nu se stie cum si daca se adapteaza pe acolo. De o dezmembra scotea cred ca macar 3500, ca erau multe chestii cautate pe ea. El nu, si nu. Daca nu era incurcata cu actele parca i-as fi luat-o eu. Pe GPL nu consuma enorm, cam 10 la drum intins, 14 in oras. Dar si daca o rezolvai cu omologarea, treceai in alte belele, impozit de porc la 2800cmc.
Un an mai tarziu omu' se intorcea in tara, din nou "definitiv". Masina intre timp ajunsese sa fie dezmembrata dupa ce urmatoru' proprietar s-a incolacit in jurul unui stalp cu ea. Pana sa se intample asta o lovise si in bot, iar cum faurile cu xenon erau scumpe, ii pusese din nou din cele mai vechi. O mai vazusem prin oras. Dupa un an de munca, maica-sa si gaigica-sa i-au cumparat un F10 din 2011 pentru care mai muncesc pana la toamna, sa achite toate ratele la el. radmasa.gif

SiloS
Stiam de la inceput ca E46-le va fi o masina care va inghiti bani, mi-am asumat treaba asta.

Dupa ce am reparat franele si am sudat toba am avut o perioada in care m-am bucurat de masina si am cautat sa continui seria de reparatii si modificari.
In cautarea mea pentru diferentialul dedicat am gasit alte acarate.
Asa ca "am aruncat banii" pe un volan tip M fara comenzi si pe un set de covorase originale (din material textil).
Volanul a avut vopseaua sarita pe trimm-ul de jos, asa ca a necesitat o revopsire. Am vopsit cu negru lucios. Trimm-urile masinii sunt "Piano Black", asa ca se asorteaza cum trebuie.
Ca sa fie treaba cum trebuie, respectivul avea "prin ograda" cutie in 6 trepte cu tot ce mai era necesar pentru swap ( timonerie, cardan, jug, ambreiaj ). Am stat pe ganduri si am realizat ca nu o sa mai dureze mult si "o sa ii dublez valoarea"...
Am cautat informatiile pe net, m-am documentat si am luat o decizie.
Nu au trecut mai mult de 4 zile si i-am facut din nou o vizita baiatului din Popesti Leordeni, unde am schimbat cutia de viteze. Ca sa fie treaba bine facuta, am adaugat "in cosul cu cumparaturi" si o nuca pentru schimbator M pentru 6 trepte.
Rezultatul e peste masura: nu doar ca am o treapta in plus, dar timoneria este foarte precisa. Acum se schimba vitezele asa cum imi doresc: ferm si precis. De mentionat ca raportul treptei a 5a la cutiile de viteze in 5 si in 6 trepte pentru motorul asta este de 1:1, treapta a 6a fiind "overdrive", 0.8x . Deci chiar am "o treapta in plus". Treaba foarte buna, dar costisitoare.

Am ales sa schimb cutia de viteze la respectivul din mai multe motive: in primul rand, eu nu am elevator. In al doilea rand, el fiind specializat pe E46, am intuit si s-a adeverit ca se misca foarte repede si corect. In al treilea rand, am vrut sa fie omul langa mine la proba de drum. In caz ca ar fi aparut o problema...

Am "cules" din curtea cu masini de dezmembrat si un buton pentru geamul de pe spate, despre care ziceam mai sus ca nu merge.
Am profitat de masina cocotata pe elevator si i-am facut o inspectie generala. Am constatat ca e necesar un alt radiator, cel de pe masina fiind "umflat" - practic prezinta pericol de explozie.

Din nou, am putut sa ma bucur de masina. Interiorul incepea sa arate asa cum mi-l doream, noua cutie de viteze are o timonerie foarte precisa, deci incepusem sa simt ca imi las amprenta asupra masinii intr-un mod pozitiv!

Nu au trecut decat cateva zile de cand i-am montat cutia de viteze si a aparut alt upgrade: am cumparat si instalat o navigatie dedicata. Jucaria e chiar interesanta si moderna, mai ales pentru mine - caci sunt obisnuit cu rable.

Deja au intrat in masina o gramada de bani. Dar atata timp cat mie imi ofera o placere sa conduc masina si sa o modific, banii sunt maculatura!

Fiind constient ca radiatorul "umflat" reprezinta un pericol, am zis ca e momentul sa ma ocup de mici reparatii, sa las modificarile pentru viitor.
Asa ca am cumparat alt radiator, alta pedala de acceleratie, alt ICV, ba chiar am luat si un senzor de parcare.

Aici imi permit sa fac o mica paranteza. Ajung la Buzau, descarc toate piesele din masina si le las afara, la intrarea in casa. Mananc si apoi ma imbrac "de scandal". Cand sa imi iau piesele sa le duc in garaj, toate la locul lor, mai putin senzorul de parcare! Cainele a furat senzorul de parcare!!! L-a furat si l-a ingropat. Chitros din fire, am fost foarte suparat pe animal: mi-a furat senzorul!!! Doua zile am bodoganit! Am cautat senzorul prin curte, am rugat un prieten mai rabdator sa il caute si el, dar in zadar. 50 RON s-au dus pe apa sambetei...
A treia zi in schimb, total intamplator, vad un colt de plastic cum creste din pamant. Bag mana, gasesc senzorul! Victorie!

Mai departe, am schimbat bucsa, totul a decurs exact cum ma asteptam. Tipul de suspensie este ca la E30, asa ca nu am intampinat nici o dificultate.
A urmat radiatorul. Categoric se lucreaza la motor mai dificil decat la E30 (asa cum era de asteptat), dar pana la urma se poate lucra, spre deosebire de Smart la care nu se poate face nimic fara sa dai motorul jos. Am intalnit un sistem de sigurante pentru furtunuri foarte interesant, diferit fata de clasicele coliere cu care m-am obisnuit.
Totul a mers conform planului. Am asamblat masina la loc, am facut aerisire, am lasat-o sa mearga putin, m-am uitat pe dedesupt. Nici o pierdere.
Duminica seara ma sui la volan cu directia Bucuresti.
Mandru la volan! In 2 luni deja apucasem sa fac cateva reparatii si modificari la masina, o simteam ca fiind A MEA ! Dupa cativa kilometri de mers opresc la benzinarie sa alimentez, din nou ma uit pe dedesupt. Totul ok.
Plec la drum, merg cativa kilometri ceva mai repejor, totul ok.
Am zis gata, totul ok!
In Costesti resetez calculatorul de bord, eram curios cat o sa imi consume pana in Bucuresti. Apa ok.
Ies din Costesti, merg cativa kilometri, ma uit in bord, acul se afla la maxim in dreapta.
Tragedie!
Trag pe dreapta, ridic capota, nimic tragic la prima vedere. Doar ceva aburi...
Cu grija, dau drumul la busonul de la radiator. Nici o presiune, nici un abur.
Ma uit inauntru, totul uscat.
Ma uit mai atent la motor, unul dintre furtunurile de la radiator a sarit de pe pozitie.
Intr-o secunda am pierdut toata apa din motor. In urmatoarea secunda motorul s-a supraincalzit. Oare cate minute au trecut pana sa fi observat si eu ca e ceva in neregula ? Din pacate, becul rosu nu s-a aprins, deci cred ca am mers destul de mult asa...
Am pus mana pe telefon, a venit un prieten cu 10 L de apa si o surubelnita dreapta. Am fixat furtunul, am pus apa in motor, i-am dat cheie. Aparent, totul ok.
Cand sa plec de pe loc... fum alb! Mult fum alb!

Am tractat masina pana in Bucuresti, a 2a zi am bagat-o in atelierul aceluiasi baiat care mi-a montat si cutia.

Uneori inveti din carti, alteori din experientele altora, dar din pacate unele lectii le inveti pe propria-ti piele, cu costurile aferente.

De data asta am dat-o-n bara si am facut o prostie imensa!

Varianta cea mai putin rea: garnitura ciupita. Varianta cea mai nasoala: motorul distrus.
Nu am apucat sa fac 3000 de km cu ea, ca AM STRICAT-O !

Imi asum greseala colierului montat gresit si... continui "hora cheltuielilor" intr-o directie in care nu mi-o doream. Pusesem ochii pe un interior din piele, pe o oglinda retrovizoare heliomata si nu numai... Acum banii sunt directionati in reparatii.
Dar cati bani?...
Ramane sa vedem...


Sa raspund si intrebarilor:
- bara spate este M-pack, cu evacuarea originala de 6 cilindri cu 2 iesiri.
- masina am luat-o din Campulung, intr-adevar.
- Un 330i de fabrica ar fi venit cu un interior pe masura; materialul textil de la interiorul meu este demn de un 318i
- din fericire, caroseria mea inca este intacta. Stiam de problema asta, sunt sigur ca in viitor voi rupe si eu prinderile. Pana atunci, sa se invarta rotile...
- kilometri din bord nu sunt relevanti; masina asta e la al 3-lea motor acum. Puntile au fost schimbate, tabloul de bord a fost chiar si el inlocuit.
- nici mie nu imi place culoarea in mod deosebit. Important este ca nu imi displace. Este, sa zicem, neutra...
einstein1984
QUOTE(MuciX @ 28 Mar 2019, 18:19)
Misto proiect. Cand ai zis prima data de ea, speram sa nu fie argintie. radmasa.gif
Oricum, asta e ultima problema.

Cati kmp are, de curiozitate?
*


eu eram oarecum sigur de asta
MuciX
purquoi?
dizzy
Aici imi permit sa fac o mica paranteza. Ajung la Buzau, descarc toate piesele din masina si le las afara, la intrarea in casa. Mananc si apoi ma imbrac "de scandal". Cand sa imi iau piesele sa le duc in garaj, toate la locul lor, mai putin senzorul de parcare! Cainele a furat senzorul de parcare!!! L-a furat si l-a ingropat. Chitros din fire, am fost foarte suparat pe animal: mi-a furat senzorul!!! Doua zile am bodoganit! Am cautat senzorul prin curte, am rugat un prieten mai rabdator sa il caute si el, dar in zadar. 50 RON s-au dus pe apa sambetei...
A treia zi in schimb, total intamplator, vad un colt de plastic cum creste din pamant. Bag mana, gasesc senzorul! Victorie!

Ce ti-a facut-o Grivei.....
Are un prieten un 325Xi de-o seama cu al tau.
Daca mai ai intrebari iti stau la dispozitie.
Culoarea are avantajul ca e pe sub radarul militiei. Multe 316 si 318 sunt asa, gri sau albastre.

Misto sistemul audio, ce navi are pe el?
Sa o stapanesti sanatos.


Muttley
Eu n-am inteles ce fel de colier era ala si ce ai gresit la el. Detaliaza putin.

Oribila masina, dar parerea mea e zero. S-o folosesti sanatos! happy.gif
cj98czh
zice un proprietar de frigider Arctic 🤣🤣
4x4
QUOTE(Andy_ACS @ 27 Mar 2019, 21:32)
Varianta cea mai putin rea: garnitura ciupita. Varianta cea mai nasoala: motorul distrus.
Nu am apucat sa fac 3000 de km cu ea, ca AM STRICAT-O !
*



Nu te invinovati prea tare, era doar o chestie de timp pana crapa oricum, asa macar nu ai apucat sa bagi prea multi bani in el. E belea cu sistemul de racire la e46 oricum, iti crapa vasul de expansiune sau murea pompa de apa daca nu sarea siguranta.

Pentru cei curiosi cum arata "colierele"
user posted image

Ma repet, eu cred cu un scop bun, nu mai pune pe masina m54, e un gunoi de motor. Foarte prost echilibrat, ai sa bagi bani in el ca sa iti plece piulita de pompa de ulei si iar ramai fara motor. Sau sudezi piulita si apoi se rupe axul pompei cu totul. In fine motive tehnice sunt berechet pentru care eu mas feri de m54b30, cel mai mai bun a fost raspunsul de kkt la acceleratie. M52 are clapeta pe fir.
Muttley
Lol, cel mai simplu de montat sunt furtunurile alea, impingi pana face clic.
Asa are si Dacia pe traseul de supraalimentare icon_mrgreen.gif
SiloS
Corect!
Momentan masina e in Bucuresti, "la baieti'.
Ca sa ies din incurcatura cat mai repede o sa fac swap cu un alt M54B30.
Ca plan pentru viitorul indepartat, vreau sa pastrez blocul meu motor cu internele de 3.0 si sa cumpar un M50B25. Vreau sa construiesc un stroker M50B30 non-vanos, pe care eventual sa il pot supra-alimenta.
Motorul M54 e recunoscut ca fiind o baza proasta de plecare pentru aplicatiile turbo, pentru ca "se smulge" chiulasa de pe bloc, chiar si la 0.5 BAR.
Singurele lucruri bune despre M54B30 sunt consumul si cuplul. VANOS-urile isi spun cuvantul, cursa mai lunga a pistonului la fel: motorul trage bine de la ture putine. Sunt 300 NM de care dispui pe o plaja foarte larga de ture.
E46 cu motorul de 2.5 nu trage prea stralucit, nu ma impresioneaza absolut deloc. Tocmai de-aia am cautat sa cumpar un 3.0...

Muttley, am gresit in sensul ca nu am verificat sa trag de furtun. Sunt sigur ca am pus siguranta gresit, nu am infipt furtunul suficient de adanc, astfel incat siguranta nu a intrat pe canelura de fixare, sau a intrat pe o singura parte. Frustrant este ca, desi furtunul nu era infipt cat trebuie, nu existau scurgeri de antigel - semn ca e ceva in neregula.
Asa am zis si eu, ca e foarte simplu, ba chiar mai simplu decat la colierele conventionale.
Tocmai pentru ca am tratat cu superficialitate am lasat loc de greseala.
Multumesc pentru urare! Dupa ce o repar, chiar vreau sa ma si bucur de ea!

Dizzy, navigatia este ANDROID 8.1. Nu am retinut numele aplicatiei de navigatie preinstalata. Eu folosesc WAZE-ul, avantajul fiind in usurinta cu care umblu in aplicatie (sunt obisnuit cu waze de pe telefon) si in faptul ca imi arata in timp real conditiile de trafic, alertele de gropi, POLITIE, etc.
Practic e o tableta adaptata sa functioneze pe masina. Are o gramada de metode de conectare cu exteriorul - WI-Fi, "BLUSHTUTZ", cateva iesiri USB in torpedo ( ii pot monta adaptor cu card 3G ), intrare in fata pentru stick si card de memorie. Mai mult, are memorie interna de 32GB. Practic mi-am incarcat in memoria interna muzica preferata si am rezolvat balciul.
dizzy
Dacă are Waze cu Spotify integrat, nici ca mai ai nevoie de ceva în plus.
SiloS
In ultimele aproape 2 luni am cheltuit o caruta de bani, neavand nici un rezultat palpabil momentan.

Dar, expun aici, sa invete si altii din greselile mele. Cronologic.

Am fiert motorul, intr-o Duminica seara pe drumul dintre Buzau si Bucuresti. Am luat decizia sa o tractez pana in Bucuresti.
A doua zi, platforma pana la baieti. 150 RON.
Se uita omul la ea, spune ca stie ce are de facut si ca o sa imi trebuiasca o alta chiulasa. Mi-a garantat cu experienta lui in a repara motoare de BMW fierte ca nu e vorba doar de garnitura, ci si de o chiulasa crapata.
Zis si facut, nu m-am dat in laturi.
800 RON alta chiulasa + 400 RON ( prezoane, garnitura, garnitura admisie ) + 600 RON ( planat, simeringuri, etc ) + 800 RON ( manopera ) = 2600 RON.

Dupa 2750 RON, fara sa adaug antigelul, filtrul si uleiul, se intampla urmatoarele. Cel care a lucrat la masina ma anunta ca exista o problema, ca s-au dus filetii din bloc, ca el nu mai are cum sa stranga chiulasa. Concluzia lui a fost simpla: O LUAM DE LA CAPAT SI PUNEM ALT MOTOR.

Concluzia mea a fost alta: HAI SA VEDEM CE PUTEM FACE! Nu m-am grabit, am aflat si am invatat despre HELICOIL, despre cum se monteaza corect si despre cat de eficiente sunt. O data ce am invatat lectia, am zis sa gasesc pe cineva care se ocupa cu asa ceva.

L-am gasit pe Dan. Mi-a zis ca "Da, se poate face, dar adu-mi masina la garaj!"
Am suit BMW-ul pe platforma si am plecat la Dan la garaj. Acolo, inainte sa se apuce de treaba, Dan m-a intrebat: "Blocul mai e bun?" Eu zic ca nu stiu, ca nu eu m-am ocupat de reparatie pana acum, ci altcineva care si-a asumat ca stie ce face. Dan a hotarat sa imi verifice blocul, am stat langa el in timpul operatiunii si am vazut despre ce e vorba. Blocul meu este ondulat. "Dan, se poate face ceva cu el?" - am intrebat. Mi s-a spus ca "Da, se poate repara!", dar pentru treaba asta trebuie sa il dau jos de pe masina.

Pana aici tragem concluzia ca cel care a umblat prima data la masina nu a verificat nimic si ca, chiar daca chiulasa s-ar fi strans in bloc, motorul nu ar fi functionat corect pentru ca blocul este deformat.

Alta concluzie pe care am tras-o in fata garajului la Dan a fost ca masina nu trebuie sa mai ajunga pe mana celui care a umblat la ea.

Asa ca am dus masina inapoi in fata blocului.
200 RON m-a costat plimbarea, Dan nu m-a taxat cu nimic pentru serviciile sale.

2950 RON. Punem la misto un 50 RON pentru benzina arsa pe drumuri si ajungem la 3000 RON.

Dupa 3000 RON si aproape 2 luni pierdute sunt cu masina in aceeasi stare, dar cu mai multe cunostinte si mai multa experienta.

Evidet ca l-am intrebat pe Dan daca se poate ocupa de motor, sa il repare. Mi-a spus ca poate, dar la toamna si pe multi bani.

Asa ca am luat-o total de la capat si am cautat alt motor. Treaba complicata, avand in vedere ca nimeni nu isi cumpere 3.0i ca sa mearga incet. Iar cei care vor cuplu au varianta unui 3.0d. Asadar cautarea unui motor care sa sune cum trebuie si care sa mearga cum trebuie a durat ceva. Pana mai devreme. Am luat motorul, l-am dus la garajul unui prieten unde o sa facem swap-ul.

Intre timp, nu am stat degeaba.
Masina a primit un interior sport de piele neagra. E in stare foarte buna, asa cum nu ma asteptam sa gasesc la niste scaune vechi de 20 de ani. Mi-ar fi placut sa aiba si incalzire in scaune...
Am gasit si am luat si niste capace pentru proiectoare pentru bara fata.

Sper ca in urmatorul post sa zic ca am masina la cheie functionala.

PS: Momentan am ramas cu toate piesele necesare asamblarii unui M54B30. Linia valoreaza ~300 E, chiulasa ~200E, celelalte anexe alte cateva sute de Euro ( debitmetru, injectoare, clapeta acceleratie, demaror, pompa servo, compresor AC, valva DISA, etc... ) Exista posibilitatea sa imi recuperez din paguba, dar ma bate gandul sa fac cam asa. Pastrez toate anexele de M54 intr-o cutie, nu se stie niciodata cand o sa imi pice ceva pe E46. Chiulasa o vand. Linia o pastrez. Pun un ban gramada si cumpar un M50B25 de pe E36. Inca 100 E si cumpar si baia de ulei de E34. Si la iarna, dupa ce da frigul, construiesc un stroker M50B30 pe care o sa-l montez pe celalalt urs al meu, un vechi proiect cu o caroserie neinscrisa...

PPS: se observa in poza care e masina salvatoare! Batranul PATROL!
sobolan
Helicoil-ul nu tine la cupluri asa mari, probabil ca chiuloasa ta trebuia stransa la aprox 70nm ,cam 35 +180grade din 3 bucati.....helicoil-ul e ok la asamblari cu un grad mediu de strangere,vibratii si dilatari termice.

Inca ceva....la blocurile cu problema ta se fac prezoane majorate in doua feluri : un capat majorat(cel care intra in bloc) si filet normal afara(peste bloc) sau direct prezon majorat dintr-un cap in altul cu majorare gauri prindere la chiuloasa.....In ambele cazuri se majoreaza gaura in bloc si se trece la metricul urmator si in amblele cazuri se face strangerea cu piulta.....floare la ureche,sincer,pe unde lucram anterior era la moda mai ales la MAN-uri......
Nu ai dat de meserias bun sad.gif si alta intrebare e : unde mai gasesti tu motor sa stii ca e ok la masina aia care sincer ca e facuta pentru a fi alergata.....e greu.....vechiturile astea iti mananca banii si nervii biggrin.gif
einstein1984
Motoarele racite cu are de broasca chiar recomanda helicoil de noi, e mai solid decat filet in carterul de magneziu (si prezonul tine si cilindrul pe carter). Si alea pot ajunge destul de intepate.
Prezoane majorate poti pune in blocuri mari si solide, gen alea de camion, la asta de auto nu pea ai loc sa cresti in diametru ca dai de alte probleme/gauri in vecinatate
sobolan
Blocul lui e de fonta,motorul ala e racit cu apa...n-o fi de camion dar nici mult nu mai are,la Ford parca se recomnada si chiar exista prezon pentru reparatie,vb. de autoturisme....alea mici de vw racite pe aer is jucarii,un motor de ala il iei in spate si fugi cu el + ca la helicoil e mai naspa cu restransul chiuloasei,da cu virgula,e posibil sa scape,unele imbinari cu helicoil necesita threadlock pe surube smile.gif ,e mai delicat.
Daca blocurile de vw pe aer is din magneziu e mai nasol cu filetele,ala e sfaramicios si casant de aia si metoda...la fonta e solid si merge anytime pe prezon.....
einstein1984
daca ai loc in jur si nu subtiezi distanta fata d eo camasa de apa, ar fi o idee. Eu unul as vind eurgent o masina reparata asa daca ar fi economica reparatia comparat cu inlocuirea... Dar la ce a patimit colegul nu mai e cazul, s-a maritata cu masina.
sobolan
Man,ai scapa de ea daca e facuta cu helicoil,trust-me,aia e tiganeala curata,reparatie facuta ca sa mai mearga cat mai merge.....cu prezon majorat e ca la fabrica iar,nu e nici cel mai mic risc,cuplurile de strangere is identice,loc pentru majorare este in orice bloc,crede-ma + ca poti demonta iar de cate ori vrei.....
SiloS
Eu sunt foarte increzator in HELICOIL, am inteles principiul de functionare si mi se pare de-a dreptul "Wow!".
Avand in vedere ca helicoilul este mai mare in diametru decat prezonul original, creste suprafata de contact cu blocul. Deci scade presiunea.
Distributia presiunii pe fiecare filet in parte este mai buna in cazul helicoil decat standard, unde primii 2-3 fileti preiau toata sarcina.

Blocul este de Aluminiu.
Ideea lui sobolan este buna, am auzit si eu de metoda asta. Cu mentiunea ca se aplica cu succes acolo unde exista tolerante mari.
In cazul tipului de motor in cauza, tolerantele sunt mici.
Chiar si prezoanele de chiulasa sunt de unica folosinta. De ce? La prima strangere ele se deformeaza plastic conform curbei. La o eventuala a 2a strangere te incadrezi pe alta curba de deformare...

Pana la urma am luat motorul de pe un E46 sedan de UK, cu cutie automata, masina cu mai putin de 120.ooo mile la bord.

Zic ca am pagubit pentru ca, din punctul meu de vedere trebuia procedat altfel.
1. Desfacut motorul.
2. Dus chiulasa la verificat.
3. Verificat blocul.
4. Luat o decizie. Doar sa fi demontat motorul meu si sa apreciez in mod corect stricaciunile ar fi costat si durat mai putin.
Lectia asta m-a costat 3000 Ron.

Sper sa termin mai repede cu E46-le, sa imi pot concentra atentia apoi catre Dacia (pe care vreau sa o duc la vopsit, in sfarsit) si E30 (la care trebuie sa cumpar diverse piese, multe si marunte).

rolleyes.gif
einstein1984
Pai asa era logic, demontata si verificat planeitate(o rigla rectificata e greu de gasit dar ieftina) si apoi cumparat piese and shit daca era reparabil. Dar cine era primul mcanic, user 123 cumva?
E fain motorul nou, fiind cu automata a suferit mai putin de supraregimuri sau schimbari de vitez ratate, numai sa nu traga masina stanga cu el.
GIC
Motorul diesel de tractor IH B414 are, in bloc, helicoil din fabrica. Cuplu de stangere e 100-108Nm.
Motorul are 2,5L, 44CP si 153Nm
einstein1984
si nu e din fonta blocul?
sobolan
e din fonta,e tractor de prin anii 70 si are helicoil.... la blocul lui de bmw din aluminiu as merge fara frica pe prezoane majorate,risc nu mai e si asa filetele is duse+ca la fiecare redemontare nu mai ai ce beli,desfaci piulita si o pui la loc,frecusul ala mult prin filetul de aluminiu si stransul fara cheie dinamometrica au dus la ce au dus.....regula cu prezonul inlocuit la fiecare demontare e valabila la orice motor,ca n-o respectam noi e altceva,din experienta spun ca merg refolosite cu mici riscuri...blocul merge "indreptat" la fata doar cand e cu camasi detasabile(cazul lui) ,cand e bloc monobloc adio,pa,la revedere smile.gif practic se poate dar"intri" in cursa pistonului....
Mai e un lucru,e posibil sa nu fi fost umblat la motorul ala dar combinatia fier+aluminiu=fail,se "sudeaza" in timp,cand a desfacut surubul de fier ruginit din aluminiul ala vechi clar ca cedeaza aluminiu,adica iese surubul afara cu filetul din bloc cu tot,la helicoil nu prea mai e riscul asta....tot pe prezoane as merge,nu e nici macar un risc.
Eu si cu un strungar faceam blocul ala in 3-4 ore....ma jur.
BTW: daca pui alt motor sa-ti iei si ponsoane in puncte acum,o sa-ti trebuie biggrin.gif
GIC
da - e din fonta
LE - tarod oricum trebuie bagat in gaurile alea. Diferenta o fac prezoanele. Daca gasesti prezoane cu doua diametre de filet poti fileta direct metricul cu pricina. Daca folosesti prezoane originale pui helicoil.
SiloS
Eu blocul vechi o sa-l transform in suport pentru sticlele de vin. Imi iau din el linia si o sa o montez intr-un M50B25. M-am interesat, 2.5 24v au inceput sa fie din ce in ce mai scumpe si mai rare, un motor complet fiind ~1000 E. Nu ma grabesc. Cu rabdare poti face face orice.

Am reusit sa imi schimb anvelopele spate: aveam pe masina 245/40 r18. Le-am inlocuit prin amabilitatea celui de la care am luat motorul cu 255/35 r18.
einstein1984
cand zici "linia" la ce te referi? Vibrochen?
SiloS
Arbore + biele + pistoane .
Daca maresti cursa, trebuie biele mai scurte. Pistoanele de 3.o au dezavantajul ca segmentii vin mai sus, mai aproape de camera de ardere,decat la 2.5. Ceea ce inseamna ca o sa se incalzeasca mai tare.

Inca studiez combinatia cu axele cu came, aici se face un mangealac cu una dintre axele de m54, se monteaza pe m50. Dar nu stiu care si nu stiu cum e mai bine pentru aspirat/turbo.

Asta e deja alta poveste, sper s-o povestim la anul...
MuciX
Nu te atrage nicio opțiune de aici? Eventual combinație cu bloc m52. Tried and tested, vorba aia.
https://www.e30zone.net/e30wiki/index.php?t...20_Stroker_Info
SiloS
Inca studiez.

La iarna am de gand sa ma ocup de M50B30.

Pana una alta, "noul" motor este sus pe masina. Porneste, merge fara probleme, dar nu se poate iesi cu masina pe strada.
Imi lipseste electroventilatorul.
Nu mi-am dat seama ca imi lipseste si a ramas la primul service la care am dus masina.
Evident, nimeni nu stie nimic de el.
La fel de bine am constatat ca imi lipseste si scutul de la baia de ulei.
Asta e situatia. Lectie scumpa!
Sa mai adaug ca mi-a disparut din masina si un incarcator pentru telefon ?


einstein1984
si un picasso si un salam? Asta daca stii episodul din married with children cand se fura Dodgeul
Speedy
radmasa.gif Clasic

LE: Felicitari pt masina, SiloS!
SiloS
Am luat masina, am facut cu ea cateva sute de kilometri, acum pot sa imi fac o parere despre noul motor.
Merge mai bine decat cel vechi, in sensul ca la rece nu da rateuri si nu merge intrerupt. Motorul vechi se cam balbaia cateva minute la pornire.
Imi place si cum se aude, atat la rece cat si dupa ce il forjez.
Partea mai putin buna e ca nu are aceeasi vlaga, mai ales in ture putine. Trage, dar nu la fel de bine decat cel vechi.

Dar cum orice problema care are o rezolvare nu mai reprezinta o problema, nu imi fac griji. Motorul "nou" are VANOSul de pe evacuare cu probleme, cel mai probabil este intepenit intr-o pozitie.

O sa ma ocup de el peste vreo luna, acum sunt cu "santierul" in curte.

Pe viitor ramane sa imi montez piesele pe care le-am cumparat deja:
- senzor parcare (de inlocuit senzorul cu probleme)
- interior sport piele
- oglinzi de Europa
- rame proiectoare pentru bara tip M.
SiloS
Am montat ramele la proiectoarle. Initial voiam sa le vopsesc in culoarea masinii, dar acum mi se pare ca arata mai bine cu ele negre.
Am schimbat becurile "albe" de la semnalizarile aftermarket cu unele portocalii.
Am anulat .... ce pompos suna ... de fapt am scos becurile de la pozitiile din far. Acum am pozitii doar in semnalizare. Portocalii.

Am facut cu masina luna asta vreo 2000 de kilometri, am alergat-o de 2 ori pana la mare, am probat-o pe Siriu, sunt incantat ca nivelul de ulei a ramas constant.
Desi am mers fara probleme pana acum cateva zile, crezand ca problema "ASC+EML=LIMP MODE" a disparut o data cu schimbarea motorului, Joi mi-a facut figura.
Va trebui sa o duc la Bucuresti, sa i-o las unui prieten la puricat.
E foarte periculos ce se intampla cu masina. Nu am avut eu ghinionul pana acum, dar rabla poate intra in mod de avarie intr-o depasire. Nu e de dorit asa ceva!

Am reusit sa gasesc si sa cumpar (de vreo 2 saptamani chiar) diferentialul care trebuie pentru masina asta: 2.93 carcasa mare. Eu am 3.38 acum. Inca nu l-am montat, dar imi place sa ma uit la el.

Sa mentionez ca am avut ghinion cu o pietricica pe drum si acum am o floare pe parbriz....
Dupa ce anul trecut sau acum 2 ani "am inflorit" parbrizul la e30, nici nu ma gandesc sa il inlocuiesc.
SiloS
Am reusit sa montez diferentialul, cu mentiunea ca am vrut sa evit operatiunea de demontare bara stabilizare spate prin arcuirea ei cu un levier si drept urmare am rupt o bieleta.
Din fericire, diferentialul e bun. Nu huruie, nu cloncane.
Masina merge acum fix cum mi-am dorit, in treapta a 6a, la 3000rpm, am 145 km/h. Ursul, cu diferentialul schimbat de mine ( 3.64 fata de 3.71 ) are 130 km/h la 3000 rpm.

Mai am in cap si alte modifari si reparatii pentru masina asta, sper ca pana la sfarsitul anului sa fie asa cum mi-o doresc.
SiloS
Am montat interiorul. Acum arata a BMW.
Am comandat si doar ce mi-au sosit difuzoarele. Toate sunt MB Quartz dedicate e46.
Sa vedem ce o sa iasa.
Masina nu am mai folosit-o, m-am bucurat la maxim de e30 si de mx5. Dar stiu ca o sa vina si vremea ei...
einstein1984
cat platesti ca rca si rovinieta pe toate masinile? Sau iei pe cate o luna?
silvanu96
cu limp-mode ce ai facut??
SiloS
Nu prea am mai mers cu ea. Am bagat benzina doar in E30 si in MX5.
Intre timp masina a ajuns la prietenul si mecanicul meu, el stie sa o repare.
Eu am facut lista de reparatii, el se ocupa de restul...

Asigurare fac in general pe o luna, singura rabla privilegiata este Nissan-ul care se pare ca imi e cam tot timpul util.
Rovienieta - fac pe tot anul - la toate.

Problema este sa tin minte care are acte valabile si care nu. Sunt 5 masini "la cheie", cate 3 probleme la fiecare ( RCA, rovinieta, ITP ), in total 15 date de care trebuie sa tin cont.
b06fcn
De aia eu le fac la toate asigurare si vinieta pe un an, incepand cu aceeasi zi. Stiu ca pe 15 martie e ziua fatidica, dar asta e, stau linistit dupa aia. ITP-urile inca nu am reusit sa le aduc la acelasi numitor...
MuciX
Chiar că fatidică, ziua ungurilor. ph34r.gif
Thor1983
De aia sunt bune reminderele pe spritmonitor.de sau în Google calendar.
SiloS
Masina a stat pe mana lui George cateva zile, timp in care a rezolvat cateva probleme:

- limp mode : contact imperfect pe cablajul de la pedala de acceleratie.
- senzor Vanos : acum motorul merge perfect, trage liniar si trage BINE !

- claxonul nu functiona : nu stiu ce problema cu nu stiu ce releu.
- instalatie proiectoare : merg la buton, totul e ok.

- cablaje pentru subwoofer: alimentare, masa, RCA.

- lumini ambientale
- lumini citit

Au mai ramas de facut pentru anul asta mici reparatii ( actuator inchidere usa pasager, incarcat instalatie AC ) si modificari ( sistemul audio ), la anul vreau sa ii pun jante si blocant.
SiloS
Am legat subwooferul la instalatie, am montat difuzoarele de pe spate, am vopsit oglinzile de Europa si le-am montat, am montat rotile de iarna.
Pe fata am montat doar partea stanga, dreapta asteapta actuatorul pentru inchidere centralizata, abia apoi voi monta fata de usa (cu tot cu difuzor).
Norocul meu si in acelasi timp ghinionul meu consta in faptul ca masina a avut deja inlocuite difuzoarele spate cu niste JBL-uri. Bunicele. Am de gand sa le pun pe Mazda.
Dufuzoarele ce mi-au ramas in plus de pe fata le voi monta pe Nissan, acolo chiar am probleme cu unul dintre difuzoare - gajaie.

Mai mult, am montat folie pe geamurile fata. Ceramica. Autorizatie. Totul ok. Poza.

In rest, totul ok. Apa, paie si bataie.
SiloS
Am montat bieleta antiruliu spate, cea pe care am rupt-o atunci cand am schimbat diferentialul.
Am montat si fata de usa.
Trag acum linie si dau o nota sistemului audio. Departe de ceea ce am sperat. Mult peste original, e acceptabil pentru ureche, dar nu ating nici puterea si nici claritatea ce mi le-as fi dorit. Nu stiu daca sunt de vina difuzoarele sau amplificatorul. Tind sa cred ca totul pleaca din navigatie.

Joi sunt programat la atelierul pentru infoliere in vederea inlocuirii foliei de pe geamurile spate si luneta. Urmeaza sa pun o folie de calitate, mai putin opaca si mai ales ... omologata. Nu vreau sa dau motive de ridicat talonul.
De cand am pus folie la Nissan - in vara - si pana acum, m-a oprit Politia de 2 ori sa ma intrebe de autorizatie. Am avut, am plecat mai departe. Nu vreau sa patesc vreo neplacere cu E46-le.

Mi-au mai ramas de incarcat instalatia de aer conditionat si de schimbat actuatorul pentru inchiderea centralizata a portierei drepte.
Ah, si mici maruntisuri: un senzor de parcare, luminile pentru machiat de la parasolare, vreau sa inlocuiesc stopurile cu altele alb-rosu... nimicuri...
La anul blocant si jante. smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.