Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Axa cu came gripata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
copperpaw
Salut, recent Golanul 1.6 MPI a avut parte de o situatie mai putin placuta, axa cu came s-a gripat, fulia s-a rupt si totul s-a dus...

In mers (masina a fost cindusa de mama tot timpul) a spus ca a auzit ceva un sunet ciudat indreapta, a oprit si de acolo nu a mai plecat, inartea dar nicio sansa...

Initial am crezut ca este senzorul de turatii dar nu a fost cazul.

Vreau niste pareri, avand in vedere ca este si programul RABLA ce sfat imi oferiti?

Este posibil sa nu fi afectat partea de supape/cap piston... si tot ansamblul mai jos de axa cu came sau totul este compromis;

Poate a mai patit cineva si are idei! La o distributie rupta... au fost cazuri in care au scapat ?

Se merita investitia?

Masina este modelul full, AC, geamuri electrice, cam ce inseamna full la logan, ABS... are si CDplayer.

103 000 km, rugina putina la coltul usii in rest arata bine, fara incidente, folosita la serviciu in mare parte...

Va atasez niste poze si astept parerile vostre! Orice sugestie este bine venita!
sorin1983
prima revizie cand s-a facut? la 100.000?
acolo e de munca... cam 2000 lei reparatia.
copperpaw
Revizia completa, la 75 000; ulei; filtre plus distributie; accesorii; plus pompa apa, apoi uleiul pe la 90 000, recunosc ca nu am schimbat filtrul de ulei atunci ca nu aveam cheia de desfacut la mine...
sorin1983
arata foarte rau pentru o chiulasa cu 100.000 la care s-au respectat reviziile. ori uleiul de proasta calitate ori intervale mari de service...
copperpaw
Da, intervale foarte mari, a fost luata in 2007, apoi din 2009 pana in 2012 a stat, dar de obicei depasea anii, ca si km nu ...

Ce ma intreb este, daca motorul a fost afectat, inafara de axa cu came, sa fi lovit supapele, nu vreau sa il desfac de tot...

Acum voi lua una noua pentru parinti, si asta urmeaza sa mearga la RABLA, dar totusi m-am atasat de ea, daca motorul nu ar fi afectat, as schimba axa cu came si distributia..

Au fost cazuri sa se rupa distributia si sa nu loveasca nimic?

sorin1983
sigur a dat in supape.
sobolan
eu zic ca sigur nu e gripata,ai invartit-o sa constati ca e gripata ???
Ai tras vreo frana de motor mai violenta si s-a rupt pana,aia a fost tot.....ai nevoie de o alta chiuloasa si garnitura noua,restul e treaba de fete....
Stormy
Anul trecut, pe autostrada mi-a sarit cureaua de accesorii, printr-un mare ghinion cureaua a intrat la distributie. Am avut toate supapele indoite si pinionul de la axa cu came rupt. M-a costat reparatia (distributie, pinion, supape, planare chiloasa) aproximativ 2000 lei, cu tot cu manopera.
bion
Mare atentie. La masina noua sa nu ii faci nici o revizie. Filtrul de ulei e ceva inutil. Sudeaza o flansa.
Succesuri.
4x4
QUOTE(copperpaw @ 30 Mar 2019, 22:09)
Recunosc ca nu am schimbat filtrul de ulei atunci ca nu aveam cheia de desfacut la mine...
*



radmasa.gif Ai plecat fără sa îți iei palmele la tine? Filtrul de ulei de tipul ala se strânge și desface cu mana. Dacă cumva sa gripat, îl poți desface cu o șurubelnița infiptă în el.
BLUE R 19
Palierul axului de la ambreiaj e negru (si capatul axului si fulia au urme de incins), acolo s-a gripat, poate nu a venit ulei acolo, obturat circuitul sau astupata canalizatia de racire in zona si s-a incins, uleiul nemaifacand fata. Evident...asta daca aveai suficient ulei ori presiune la el, pompa de apa buna, circuit.

Situatie de genul asta se intampla in general la cele cu tacheti hidraulici, se blocheaza vreunul si apare buba, daca nu s-a respectat ceva in exploatarea motorului, in special ulei prost.
sobolan
are tacheti mecanici....

QUOTE(4x4 @ 31 Mar 2019, 14:47)
Dacă cumva sa gripat, îl poți desface cu o șurubelnița infiptă în el.
*



up.gif
BLUE R 19
QUOTE(BLUE R 19 @ 31 Mar 2019, 17:18)
Situatie de genul asta se intampla in general la cele cu tacheti hidraulici
*



Nu are deloc, evident...

Vad ca este la palierul de la distributie problema, ma gandesc ca a fost tensionata foarte tare cureaua si totusi a rezistat aproape 30000 km de atunci ?
einstein1984
pai ori repari ori iei o chiulasa de la dezmembrari, mult mai ieftin. Supapele daca u sunt indoite ar trebui sa fie la aceiasi inaltime (alea de evacuare o inaltime, alea de admisie alta inaltime).
Masina nu are tacheti deloc, are culbutori.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.