Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: punte spate
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
thegodsglory
Salut.
Am fost la service sa fac directia.
Tipul care s-a ocupat mi-a spus la un moment dat ca am puntea spate stramba. A vazut ca m-am cam albit la fata si a zis ca deocamdata nu-i problema fiindca pe gumele din spate nu se vad urme de tocire anormale.
Cum nu ma joc cu masina, va trebui sa schimb puntea. e o operatiune dificila? cat costa? si cam ce presupune schimbarea puntii? e nevoie de unelte/instrumente speciale sau pot s-o fac la orice service/neaGicu in garaj?
orice sfat este apreciat wink.gif
eXtenSion
ORICE sfat, asa ca ma bag. Sa schimbi puntea E o operatiune ce dureaza mult, dar nu e foarte dificila. Trebuie reglate unghiurile, alea`alea, dar in rest, 90%, scoti si bagi:D.

Cum trebuie sa reglezi unele lucruri, ar fi bine sa mergi in service, nu in garaj la gogu`.. Totusi, ai putea sa incerci in garaj si sa ne spui daca se poate cu randament maxim. icon_twisted.gif
thegodsglory
si inca ceva: daca tot o schimb, sa pun tot una de dacie? sau sa caut altceva? de r18 de exemplu?
Sir_Alex
Pune de Dacie huh.gif Cel mai bine e sa pui de dacie. Cum ar arata o gaina cu ficat de porc?
eXtenSion
erm..wrong! Daca poti gasi alta mai bine pune de la alta masina. Poate vrei si in 4 prezoane, discuri sau alte modificari de genul.. Daca tot trebuie sa o schimbi de ce sa nu faci un pas inainte in loc de a sta pe loc?
Sir_Alex
Eu unul ma gandeam ca un sistem e gandit cu tot cu componentele sale. Iti zic din experienta ca adaptarile astea nu miros a bine. Daca vrei o argumentare mai ampla o fac, dar nu aici ca o dam in off-topic.
thegodsglory
ok, sa fie de dacie.
cat costa si cat dureaza? la ce surprize sa ma astept? "aaaaaa, pai tre sa schimbati si asta, si ailanta"...
si daca tot e dacie, fac o invarteala cu punte de break?
Sorcerer
O mica problema.
"mesterul" ala la care ai fost tu e de incredere? Ca sunt destui care zic ca e varza masina doar ca sa-ti ia banii. Cum sa se fi strambat puntea ta? ai facut vreun accident ?
Sir_Alex
Sorcerer are dreptate. Mai du-te la un nene sa o vada. Te-apuci sa schimbi pe acolo ce e de schimbat si schimbi degeaba.
thegodsglory
pai omul mi-a zis asa, cu titlu informativ.Oricum o sa merg la un service pt 2nd opinion.
si chiar adineauri am mai discutat cu cineva care zicea la fel: sa nu ma apuc sa schimb puntea de pomana!
N-am facut accident si nici rally-raid peste bolovani n-am facut.
multam de sfaturi.
Sorcerer
Si deformata in ce sens a zis ca e ? Afecteaza cumva comportamentul masinii ?
DeXteR_G
Dute la un atelier de reglat ungiul de fuga si iti spune aia daca e stramba sau nu si daca este se poate si trage la loc.

Daca vreun semilonjeron de pe spate a fost schimbat si nu a fost pus cum trebuie sunt cazuri.

Mie mia fost deplasat longeroanele fata (sania) cu 3 cm si mia traso la loc si e perfec.
amc
eventual uita te la bascula spate de acolo poate fi problema,ori schimbi bucsele ori toata bascula!
tunderbird
Eu sunt nevoit sa schimb puntea spate deoarece masina a fost lovita lateral, chiar in zona rotii stanga spate... pe dreapta s-a gripat un rulment, iar berbecul de mecanic a distrus filetul din capul axului, asa ca a trebuit sa tai zona cu gaura pentru splint si sa folosesc o contrapiulita ingustata prin polizare.

O punte neechipata noua in magazin, este 300 lei (noi).
Ca s-o dai pe cea veche jos trebuie sa desfaci suruburile de la cele doua brate de la roti, calaretul de la bascula centrala, conducta de frana care vine de la limitatorul fortei de franare, si prinderea amortizoarelor in punte.

Ca sa desfaci amortizoarele, pui cricul masinii sub punte in dreptul fiecarui arc, comprimi arcul, desfaci cu tubulara de 17 (parca) piulita amortizorului din interiorul puntii, dupa care scoti cricul...puntea cade jos pur si simplu.

Pana aici a fost foarte simplu, de acum incepe lucrarea de finete ...trebuie sa dezechipezi puntea veche ca s-o echipezi pe cea noua cu platourile de sustinere a sabotilor de franare, rulmentii si tamburii, conductele si teul prin care trece lichidul de frana.

Trebuie sa ai in vedere ca o serie de piese cum ar fi: garnituri cilindri de frana, simeringuri rulmenti, ferodou saboti, rulmenti, bucse bascula spate, tampoane amortizor, furtun de franare , clipsuri conducte de frana, etc, pot prezenta un grad avansat de uzura si trebuie schimbate. Totodata trebuie sa tii cont si de faptul ca unele suruburi pot fi gripate si se vor rupe la demontare, in general cele de la prinderea platourilor si a cilindrilor de frana. Atentie la surubul de aerisire de la cilindrii de frana, se taie foarte usor filetul.

Dupa cate am cercetat eu, toata povestea ar costa 300 lei puntea plus 150 lei cheltuieli neprevazute (vezi mai sus) plus un sfarsit de saptamana (sambata + duminica) de manopera proprie.

eXtenSion
Am un Document in care iti zice exact cum sa schimbi punte spate+ reglaje etc...Daca ti`l trebuie , da-mi un PM.
Dyda
QUOTE(eXtenSion @ 9 Jan 2006, 22:58)
Am un Document in care iti zice exact cum sa schimbi punte spate+ reglaje etc...Daca ti`l trebuie , da-mi un PM.
*



Sunt curios ce reglaje faci la osia spate ?
tunderbird
Joc rulmenti, tija limitatorului de franare, cablul franei de mana si apropierea sabotilor de tamburi (daca nu ai varianta cu reglaj automat).
Axll
si totusi poti pune o punte de r18 care daca vrei e de doua variante: 1.- cu 3 prezoane si 2.-cu 4 prezoane care in functie de capacitatea cilindrica a motorului sunt fie cu tamburi fie cu discuri

avantajul puntii de r 18 este calitatea materialului, a finisarii si a tratamentului, pe care la dacie nu le intilnesti. operatiunea de dat jos cea veche si inlocuit cu cea noua nu e f grea dar necesita ceva indeminare
Dyda
QUOTE(tunderbird @ 10 Jan 2006, 16:34)
Joc rulmenti, tija limitatorului de franare, cablul franei de mana si apropierea sabotilor de tamburi (daca nu ai varianta cu reglaj automat).
*



Batrine in momentul cind ai joc la rulmenti se inlocuiesc, deci pica. Limitator, cablu de frina si saboti dupa cum bine se stie intra in sistemul de frinare adica reglaje frina nu osie spate.
tunderbird
QUOTE(Dyda @ 12 Jan 2006, 07:52)
Batrine in momentul cind ai joc la rulmenti se inlocuiesc, deci pica. Limitator, cablu de frina si saboti dupa cum bine se stie intra in sistemul de frinare adica reglaje frina nu osie spate.
*



Tinere, pe spate rumentii sunt conici, deci jocul se regleaza...inlocuirea se face atunci cand caile de rulare ale rolelor sunt uzate/deformate (prezentand ca simptom celebrul "uruit" de rulment) si/sau cand apare fenomenul de pitting (ciupituri pe suprafata rolelor si/sau a cailor de rulare)...asa ca nu intotdeauna cand ai joc la rulmenti trebuie sa ii inlocuiesti...deci nu pica.

Asa cum bine se stie, puntea spate (osia este parte componenta a boghiurilor la vagoanele CF) are montate pe ea rotile spate care la randul lor sunt echipate cu un sistem de franare...asadar operatia de inlocuire a puntii spate implica si efectuarea de reglaje la sistemul de franare.

In manualul de reparatii Dacia (in varianta electronica), la capitolul "I. Puntea spate" la paragraful "Caracteristici" exista ditamai tabelul in care spune ca exista un unghi de cadere si unul de paralelism care nu se regleaza...aceste unghiuri se pot verifica doar, cu niste calibre speciale...in manual este descrisa destul de clar, procedura de verificare.
Poky
Readuc la viata acest topic in speranta ca voi primi ceva ajutor. Acum 2 zile am alunecat si am intrat cu roata dreapta spate lateral intr-o bordura. Rezultatul a fost janta praf (destul cat sa nu mai poata fi folosita cu un cauciuc tubeless) si roata strambata spre interior / La o inspectie vizuala se pare ca acel ax pe care vin rulmentii s-a indoit de la baza, cam pe unde sunt acele 4 suruburi de 13. Am fost la dezmebrari si nenea de acolo mi-a spus ca nu se mai poate face nimic cu puntea si ca trebuie sa pun alta, care la ei costa 100 lei. Problema e ca pe langa acei 100 mai trebuie cel putin inca pe atata pentru manopera, nu cred ca pot duce la capat asa ceva prin forte proprii.
Deci, se mai poate face ceva cu puntea veche? indreptat sau...mai stiu eu ce? sad.gif
kog
puntea veche se poate inlocui destul de usor ( an inlocuit la un prieten) Pui masina pe butuci te bagi sub ea si o desfaci. Nu e greu deloc. Ma gandesc ca si axul ala se poate inlocui, cauta pe la magazine sa vezi, dar io nu m-as increde, la ce piese fabrica astia acuma au sa te intreaca rotile pe drum...
BOA
Poky... poate vine tarziu raspunsul meu la-ntrebarea ta..
Axul acela nu poate fi indreptat.. E bagat prin presare la cald si sudat pe spate. N-ai ce sa-i mai faci... odata ce s-a strambat axul, la revedere punte...
iei alta punte, nu conteaza ca-i de break sau berlina.. sunt la fel.. asa cum s-a zis mai sus, doar talerele difera... la break sunt mai mari.. daca te tin buzunarele, ia-ti una de break completa, de la dezmembrari... ai randament mai bun fata de tamburii mici, de la berlina clasica... ideal ar fi sa-ti pui discuri si pe spate, dar... te complici prea mult...


Acum vin eu cu o-ntrebare... Care-ati montat 2 bare de stabilizare pe puntea spate?!
Incerc sa-mi dau seama cum s-o fac sa intre pe cea de-a doua, pentru ca barile respective au capetele usor indoite si fac sa preseze pe cablul de frana de mana... chiar daca scot cablul de frana de mana, tot nu reusesc sa pun cea de-a doua bara stabilizatoare.
Trebuie cumva indoit capatul barii, astfel incat sa se muleze pe forma tendonului??
trebuie cumva sa renunt la a mai trece cablul de frana de mana prin tendon?



31 Jan 2009, 18:57:
Am gasit intre timp si solutia:"cu japca!"
Poky
Nu vine tarziu, n-am schimbat-o din cauza sesiunii si a vremii. Oalele le folosesc pe cele vechi ca-s mari, am break. Cum da putina caldura trec la actiune smile.gif
Multumesc pentru informatii.
ionut_09_RWX
QUOTE(thegodsglory @ 8 Jan 2006, 18:57)
Salut.
Am fost la service sa fac directia.
Tipul care s-a ocupat mi-a spus la un moment dat ca am puntea spate stramba. A vazut ca m-am cam albit la fata si a zis ca deocamdata nu-i problema fiindca pe gumele din spate nu se vad urme de tocire anormale.
Cum nu ma joc cu masina, va trebui sa schimb puntea. e o operatiune dificila? cat costa? si cam ce presupune schimbarea puntii? e nevoie de unelte/instrumente speciale sau pot s-o fac la orice service/neaGicu in garaj?
orice sfat este apreciat wink.gif
*



salut,
sfatu meu... pune-i originala noua sau second, nu pune de break ca e mai lunga cu 2 mm, pe spate unghiul nu e reglabil ca pe fata, il reglezi prin schimbarea traverselor laterale(oaselor), pui alt tip rupi cauciucuri degeaba, nu mai fuge, nu mai are stabilitate, eficienta franare, si schimbi rulmentii des.
Cat de stramba e?? io merg cu ea rupta si sudata de mine de 1 an si nu cred ca o mai schimb daca nu mai apare vreo problema ca e vreo 3 milioane una excl.gif
BOA
Puntile sunt la fel ca lungime!
rulmentii sunt aceiasi, simeringurile de pe tamburi la fel
difera doar talerele, tamburii, cilindrii, parghiile si arcurile, suportii de ferodo si ferodourile
ce zicea baiatul asta mai sus de reglaje... la puntea spate se poate regla doar inaltimea la care-o montezi si mai poti regla ferodourile pe tambur...
daca-ti iei o punte second hand, sa te rogi la D-zeu sa nu fi fost de pe vreo masina la care s-a mers mai mult cu frana de mana pe curbe... wink.gif
in rest, bafta in sesiune!
ionut_09_RWX
QUOTE(BOA @ 1 Feb 2009, 10:40)
Puntile sunt la fel ca lungime!
rulmentii sunt aceiasi, simeringurile de pe tamburi la fel
difera doar talerele, tamburii, cilindrii, parghiile si arcurile, suportii de ferodo si ferodourile
ce zicea baiatul asta mai sus de reglaje... la puntea spate se poate regla doar inaltimea la care-o montezi si mai poti regla ferodourile pe tambur...
daca-ti iei o punte second hand, sa te rogi la D-zeu sa nu fi fost de pe vreo masina la care s-a mers mai mult cu frana de mana pe curbe... wink.gif
in rest, bafta in sesiune!
*



indraznesc sa te contrazic ecartamentul spate al break=1314mm ecartamentul spate berlina=1312mm
BOA
Ionut! ma scuzi... chiar daca ar fi asa ca tine, tot nu-nteleg unde-i "diferenta" intre cele 2 punti?!
2 milimetri?! pe lungime... asta numesti tu diferenta intre punti...
iar cand vb de ecartament, vb de "distanța dintre urmele lăsate pe teren de roțile aceleiași osii ale unui vehicul sau distanța dintre fețele interioare ale celor două șine de cale ferată" (sursa: http://ro.wikipedia.org/wiki/Ecartament)
fac pariu cu tine ca iau o punte de berlina, ii pun jenti intoarse si pot face ecartamentul mai mare decat ecartamentul standard de la break?!
wink.gif
diaconuliviu
QUOTE(Poky @ 6 Jan 2009, 11:15)
[...] Am fost la dezmebrari si nenea de acolo mi-a spus ca nu se mai poate face nimic cu puntea si ca trebuie sa pun alta, care la ei costa 100 lei. [...]
Deci, se mai poate face ceva cu puntea veche? indreptat sau...mai stiu eu ce? sad.gif

Daca la SH e 100 ron punte, ia intreaba si la magazin cit e una neechipata?
E drept ca la nenea ala e 100 ron echipata dar tot trebuie demontat tot si verificat. Ca sa nu mai spun ca mi s-a oferit una echipata SH la care se vedea "la liber" cum tamburii stateau / \ fara sa aiba joc in rulmenti (era exact ca a mea pe care o doream schimbata).
Asa ca iti recomand punte neechipata (grinda) noua pe care montezi piesele celei vechi.
Bulldog
Din 1995 sau 1996 s-a pus pe toate berlinele punte de break. Eu zic ca poti sa iti pui si tu linistit, vei avea eficienta mai buna la franare, datorita tamburilor mai mari.
BOA
Puntea de break s-a pus intotdeauna pe berlina si invers, pentru ca erau la fel....
si ca sa nu ne contrazicem aiurea, sa vedem ce zice la carte...

@diaconuliviu.. nu cred sa-l coste puntea goala doar 100 ron.. am dat eu pe tamburi, talere si parghii 80 ron...
de asemenea, te sustin atunci cand spui ca ideal e sa iei o punte noua si sa pui piesele pe care le ai....
ma rog... ideal ar fi sa iei totul nou...
ideal ar fi sa-ti iei alta masina, noua, desigur...
hyena
de fapt din '95 sa pus punte de break pe berlina asa k daca este din 95 sau mai batrana are punte de berlina cu tamburii mai mici
BOA
@hyena... eu vb aici strict de punte!! Puntea este aceeasi ca dimensiuni... ma refer la lungime, grosime, talerele pentru arcuri, T-ul montat pe ea pentru frana spate si dimensiunea axului pe care se monteaza rulmentii.... si rulmentii sunt aceiasi...
diferenta intre punti este data de masina pe care este montata si anul de fabricatie al acesteia.. eu am berlina din 99.. pe ea este montata din fabrica punte de berlina sau break (ca este aceeasi), cu tamburi mari, de break.... desi ea e berlina...
Uite, chiar tu, Hyena..
te duci frumusel la dezmembrari si-ti cumperi talere si tamburi de break si, de asemenea, parghiile care-mping suportii ferodourilor. iti mai iei si-un set de ferodouri si-un set de rulmenti si te-apuci si le-nlocuiesti...
singura problema pe care ai putea s-o-ntampini este atunci cand desfaci cele 4 suruburi ce tin talerele vechi.. s-ar putea rupe in punte.. wink.gif ca sa fii sigur de reusita, ia o lampa cu gaz si incalzeste-le bine inainte sa te-apuci sa le desfaci.. wink.gif
spor la treaba all!
diaconuliviu
QUOTE(BOA @ 3 Feb 2009, 18:46)
@diaconuliviu.. nu cred sa-l coste puntea goala doar 100 ron.. am dat eu pe tamburi, talere si parghii 80 ron...
[...]

Daca tamburii si ce mai zici, care au prelucrari mecanice mai multe au fost 80, puntea neechipata (adica doar "grinda", fara rulmenti, platouri...) ar trebui sa fie ieftina. Ma rog, o sa ma uit, is tare curios si eu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.