Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Presiune in capacul capacul culbutorilor(capacul chiulasei)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
neostar
Buna ! Am si eu urmatoarea problema si as fi foarte recunoscator oricarui membru care mi-ar putea impartasi din cunostintele/experienta personala pt. a ma ajuta sa repar problema. Descriere: am o Dacie 1300 din 1982 si de cand sa lasat vremea rece a inceput sa se manifeste urmatoarea chestie: dimineata pe racoare la prima pornire motorul incepe sa lucreze ca si cum ar porni dar dupa cateva secunde moare - reincerc si se aude ca un pocnet dupa care i-mi iese un fum abundent, albicios de sub capota. Dupa ce deschid capota sa vad ce este, observ ca iese fum de la imbinarea intre capacul culbutorilor (sau capacul chiulasei - nu stiu exact care e denumirea - dar e capacul de deasupra motorului care contine si busonul de la ulei) si restul motorului(chiuloasa??). La imbinarea intre cele 2 exista o garnitura dreptunghiulara dar care la mine este sarita in lateral. Mentionez ca patesc acest lucru a 2-a oara. Prima data am impins-o la un mecanic si el mi-a zis ca as avea segmentii f. uzati si ca din ac. cauza i-mi intra benzina in baia de ulei, si ca urmare mi-a schimbat uleiul si filtrul, dar la 2 zile ma patit-o din nou. Asta sa fie? Eu ma gandeam ca din motive care eu nu le cunosc se produc gaze de carter(suprapresiune in compartimentul cu tachetii) - si am observat ca am infundata cu ulei diuza de pe furtunul de gaze de carter, deci m-am gandit ca aceasta suprapresiune nu se putea evacua . Ar putea fi o solutie sa infund teul de la gazele de carter, la diuza si sa scot un furtun pt. evacuarea suprapresiunii din capacul culbutorilor undeva sub scut? oare ar trebui sa schimb din nou uleiul? Pot sa mai incerc sa o pornesc asa cum este acum? Multumiri anticipate. :?[color=blue][/color]
cristimm
Sa infunzi teul nu e bine deloc. O varianta provizorie (pana remediezi motorul) ar fi sa scoti un furtun din capaul culbutorilor pana sub masina si sa astupi intrarea in filtru de aer si in galeria de admisie. Astfel scapi de presiune. Dezavantaj: motorul va consuma ulei (dar cred ca oricum consuma) si vei avea o noua sursa de poluare (vaporii de ulei degajati in atmosfera).
RALLYMAN
Are dreptate mecanicu' . icon_mrgreen.gif
paulp
Cristim, de cind a inceput frigul eu am scos furtunul care merge la T si l-am tras sub masina (asa am evitat sa-mi mai umple carburatorul cu mizga dintr-aia albicioasa). Nu mi-a consumat un gram de ulei :!: .

Plus ca merge rotund si porneste la prima cheie chiar cu ninsoarea de afara (deh, aici se vad rezultatele investitiei mele in aprindere).

La primavara o sa pun din nou furtunul la loc, ca atunci dispare porcaria aia de condens.
SGN_1310
Mai am o solutie, asta tzine de tine , e cam costisitoare shi cred ca va naste ceva discutii privind recomandarea folosirii ei de catre mine.

Uite cum am gasit eu rezolvare la problema mucilor din carburator, livrati pe furtul de la capac colbutori.

Am luat una bucata capac pompa de benzina ca sa sa evit complicarea schemei. Adica aveam nevoie de niste valve care sa se deschida shi sa se inchida cand vreau eu. Nu am putut gasi usor, deshi identificasem ceva ....sa trecem mai departe.

Asha am lipit capacul la un bidon din plastic mai rigid(am exclus Coca Cola din schema.... laugh.gif ), am decupat in dreptul pompei, am folosit cele 6 suruburi de la pompa+ alte 6 piulitze corespunzatoare pe care le'am cules dintre vechiturile de pe la boxa. Am izolat cu silicon de garnituri..shi a ieshit o chestie presurizata, care flitreaza mucii(prin sita din capul pompei..odata), daca sunt prea multi shi trec de sita, decanteaza in bidon. De asemnea valva spre carburator se deshide numai la o anume presiune, shi baga aer cald , ceea ce shi trebuia.

E inventia mea, shi daca nu e picior de lemn pt altlet de performanta, sunteti liberi sa folsiti ideea.

E pozitionata langa calorifer, dar in compartinetul motor, shi pot sa incalzesc suplimentar aerul introducand o tzeava alambicata pt incalzire suplimentara( dar deocamdata nu ma complic).

De asemnea e putin galagioasa , inainte sa porneasca motorul.

E inca in teste dar nu mai am muci in carburator, plus ca presiunea de la colbutori e mentinuta la o anumita valoare, adica cam la valoarea normala, asta in conditiile in care am pus furtune mai lungi(2x75 cm).
neostar
pai la mine iesea un fum albicios si nu am observat nici un fel de muci??? e aceiasi problema?
SGN_1310
Arde putin ulei ! Dar daca e asha trebuie sa iasa fum alb pe esapament. E posibil ca supapele de evacuare sa aiba joc mare la rece, poate ca dupa ce se incalzesc ishi revin(e posibil, depinde de reglaj).

Ca sa nu mai iasa fum, baga silicon de garnituri la capac colbutori + schimba furtunasul ala ca sa nu mai iasa fum.

La mine e ciupita garnitura de chiulasa: spumega rau + bulbuci in vasul de espansiune!
paulp
QUOTE


Arde putin ulei ! Dar daca e asha trebuie sa iasa fum alb pe esapament


Eu stiam ca la ulei tre sa fie fum albastru. Alb e la apa :? :shock:
cristimm
Asa este.

Fum albastru = ulei ars (papa ulei)

Fum negru = benzina nearsa (consuma muuuult)

"Fum alb" = abur (absolut normal la temp. scazute)
SGN_1310
Atunci e bine laugh.gif .
neostar
Am scos un furtun in afara de la capacul culbutorilor si am pus un dop la teul inspre carburator. Nu am mai avut acesta problema de atunci. Multumesc la toti pt. sfaturi. Sarbatori fericite!!! biggrin.gif laugh.gif
viperfox
am si eu o problema similara: am dacie din 99, 36000km, proaspat schimbat uleiu bp visco 5000fe deci bun, flitru, garnitura de la buson la baia de ulei, garnituri la piulitele cele 3 de la capacu chiuloasei si garnitura dreptunghiulara de la capac; am strans capacul cu piulitele cat permite, pt ca se deformeaza dar am strans cat sa nu iasa garnitura in afara; efect (care se manifesta si inainte sa schimb uleiul): la turatie mare a motorului (>2500) incepe sa iasa o cantitate f mica de ulei pe la cele 3 piulite si pe la garnitura dreptunghiulara (la imbinarea dintre capac si chiuloasa), indeajuns cat sa se vada urma de ulei, iar daca ajung cu turatia la 4000 deja curge pe la garnitura dreptunghiulara destul de mult, ca a ajuns de a patat toata galeria de evacuare si iesea un fum de sub capota la greu; concluzie: toate garniturile noi si totusi curge ulei daca creste turatia peste 2500, ce sa fac? capacul nu pot sa il strang mai tare pt ca se deformeaza si iese garnitura in afara... help
draku
e posibil ca, la tine, capacul de la culbutori sa fie deja deformat si sa nu mai apese bine garnitura pe toata suprafata de contact
in alta ordine de idei, apropos de furtunul de la capacul de culbutori scos sub masina, cineva zicea ca, la frana de motor, prin acel furtun se aspira de fapt aer de afara, inclusiv impuritati, deoarece in motor se creaza depresiune in acele momente (frana de motor)
cristimm
Tocmai de asta la masini "tunate" acel furtun nu se lasa in aer ci se pune un crankcase breather care este un fel de filtru de aer mai micut.
danelu
icearca sa faci o garnitura din silicon. eu am de cativa ani buni si este ok.
ceacu
Rezolvarea corecta (la efectul negativ al problemei furtunului de la capacul chiulasei) e pe aici: Duza, Ce rol are?
andu911
QUOTE(neostar @ 24 Dec 2003, 10:48)
Am scos un furtun in afara de la capacul culbutorilor si am pus un dop la teul inspre carburator. Nu am mai avut acesta problema de atunci. Multumesc la toti pt. sfaturi. Sarbatori fericite!!!  biggrin.gif  laugh.gif
*



Vezi sa nu fie garnitura de chiulasa.
Mihăitza98
segmentii uzati sau rupti rezulta presiune mare
asa am patit si eu la dacia mea 1410 tlx 1988
un set motor nou si scapi de probleme... dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.