Va salut domnolor dacisti. Am o problema care ma scoate din sarite si putin probabil sa fie de la benzina/amestec. (dacie break, motor de 1300 cmc, carburator nou - nu are un an, de 1.4 cu jigloare originale) De cateva zile a inceput sa trepideze dimineatza. Dupa ce se incalzea mergea bine. Acum a ajuns de trepideaza sa-mi rupa planetarele indiferent de cat de calda e. Am schimbat bujii (sinterom 18mp21), platina duduco, capac delco, lulea, fise, aprindere electronica noua, in cateva cuvinte toata aprinderea mai putin bobina de inductie.
De ce spun ca nu e de la alimentare... de innecat nu se ineaca, daca trag socul nu schimba cu nimic simptomele, se tureaza putin, dar trepidatiile (ca niste lovituri) raman. E ca si cum avansul ar fi foarte mic. Am verificat avansul vacumatic (care are cateva luni) si lucreaza perfect. daca dau bujiile jos sunt ok, nu sunt umede sau ajumate. Ce e drept, nu am verificat bujia scoasa si sa pun fisa centrala pe ea dupa care sa cuplez platina sa vad ce se intampla, da scanteie, culoara, cum, daca da la fiecare cuplare a platinei. Stiti vreo modalitate de a diagnostica bobina de inductie in afara de asta pe care o s-o fac diseara ? Ce am mai facut la disperare: am luat un capac de delco transparent (nu ma omor dupa ele, prefer duduco), l-am pus si am vazut ca luluea da scanteie pe toate 4 fisele, mai slab pe fisa de la pistonul 3. Am scos fisele pe rand. La 1,2 si 4 da sa moara, cand scot fisa de la 3, cea cu scanteia slaba in capac, culmea, merge mai bine. Am verificat si furtunul / duza de la servo. Nu are nici un efect , nu moare, nu se schimba in turatie cand apas frana sau strang furtunul. In conditiile in care frana nu e tare, merge bine, plus pe furtunul de la servo e si cel de vacum de la supapele din bord (CN) care lucreaza normal, furtunul e supt , vacumul lucreaza. Pompa de benzina e noua, curatata, verificata etc. Tot tind spre partea electrica. Ar mai fi ca alternatorul desi baga curent normal, atunci cand incarca (in special la pornire) simt turatiile in statia audio de pe masina, dupa care, in mers doar la turatii mari cand si cand, adica cand in carca, nu tot timpul. cred ca trebuie schimbat condesatorul de pe alternatorul. Ce altceva ar mai putea fi de merge patrat la fiecare scanteie. Uleiul e nou, abia ce l-am schimbat de-o saptamana si nu miroase a benzina, filtrul la fel, nou. Oricat de prost as fi reglat platina... nu ar fi facut in halul asta, plus ca facea si inainte s-o schimb. Am ajuns sa cred ca e bobina, insa dupa cate am schimbat nu-mi vine sa ma arunc la 400 de mii / bobina si sa vad ca face la fel ca o sa-mi vina sa dau cu ea in gard, insa la viteza care o prinde... n-o sa fie mare paguba.