Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: trepidatii la accelerare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mosh
Va salut domnolor dacisti. Am o problema care ma scoate din sarite si putin probabil sa fie de la benzina/amestec. (dacie break, motor de 1300 cmc, carburator nou - nu are un an, de 1.4 cu jigloare originale) De cateva zile a inceput sa trepideze dimineatza. Dupa ce se incalzea mergea bine. Acum a ajuns de trepideaza sa-mi rupa planetarele indiferent de cat de calda e. Am schimbat bujii (sinterom 18mp21), platina duduco, capac delco, lulea, fise, aprindere electronica noua, in cateva cuvinte toata aprinderea mai putin bobina de inductie.
De ce spun ca nu e de la alimentare... de innecat nu se ineaca, daca trag socul nu schimba cu nimic simptomele, se tureaza putin, dar trepidatiile (ca niste lovituri) raman. E ca si cum avansul ar fi foarte mic. Am verificat avansul vacumatic (care are cateva luni) si lucreaza perfect. daca dau bujiile jos sunt ok, nu sunt umede sau ajumate. Ce e drept, nu am verificat bujia scoasa si sa pun fisa centrala pe ea dupa care sa cuplez platina sa vad ce se intampla, da scanteie, culoara, cum, daca da la fiecare cuplare a platinei. Stiti vreo modalitate de a diagnostica bobina de inductie in afara de asta pe care o s-o fac diseara ? Ce am mai facut la disperare: am luat un capac de delco transparent (nu ma omor dupa ele, prefer duduco), l-am pus si am vazut ca luluea da scanteie pe toate 4 fisele, mai slab pe fisa de la pistonul 3. Am scos fisele pe rand. La 1,2 si 4 da sa moara, cand scot fisa de la 3, cea cu scanteia slaba in capac, culmea, merge mai bine. Am verificat si furtunul / duza de la servo. Nu are nici un efect , nu moare, nu se schimba in turatie cand apas frana sau strang furtunul. In conditiile in care frana nu e tare, merge bine, plus pe furtunul de la servo e si cel de vacum de la supapele din bord (CN) care lucreaza normal, furtunul e supt , vacumul lucreaza. Pompa de benzina e noua, curatata, verificata etc. Tot tind spre partea electrica. Ar mai fi ca alternatorul desi baga curent normal, atunci cand incarca (in special la pornire) simt turatiile in statia audio de pe masina, dupa care, in mers doar la turatii mari cand si cand, adica cand in carca, nu tot timpul. cred ca trebuie schimbat condesatorul de pe alternatorul. Ce altceva ar mai putea fi de merge patrat la fiecare scanteie. Uleiul e nou, abia ce l-am schimbat de-o saptamana si nu miroase a benzina, filtrul la fel, nou. Oricat de prost as fi reglat platina... nu ar fi facut in halul asta, plus ca facea si inainte s-o schimb. Am ajuns sa cred ca e bobina, insa dupa cate am schimbat nu-mi vine sa ma arunc la 400 de mii / bobina si sa vad ca face la fel ca o sa-mi vina sa dau cu ea in gard, insa la viteza care o prinde... n-o sa fie mare paguba. smile.gif
amc
ce fel de trepidatii?ca si cum ar fi subturata?asta se intampla si in mers?
Pui contactul scoti fisa centrala din delco ,o apropii de masa(corpul alternatorului) si cu o surubelnita misti platina(rupi contactul), dar mai rapide sa fie intreruperile,sau pui pe cineva sa dea la "automat" si tu vezi daca da scanteie la fisa!
Condensatorul l ai schimbat?
mosh
QUOTE(amc @ 9 Jan 2006, 12:01)
ce fel de trepidatii?ca si cum ar fi subturata?asta se intampla si in mers?
Pui contactul scoti fisa centrala din delco ,o apropii de masa(corpul alternatorului) si cu o surubelnita misti platina(rupi contactul), dar mai rapide sa fie intreruperile,sau pui pe cineva sa dea la "automat" si tu vezi daca da scanteie la fisa!
Condensatorul l ai schimbat?
*



Am aprindere electronica (schimbata) nu folosesc condensatorul de pe delco.
si, da trepidatiile sunt de ca si cum ar fi subturata, mai degraba ca si cum as avea avansul exagerat de mic, insa la relantiu merge bine (in cazul in care dau avansul putin mai mare - in limite normale, fara sa exagerez, moare si la relantiu), pe scurt, la relantiu merge binisor si doar cand o accelerez (mai ales in sarcina) trepideaza. Ma gandesc daca nu cumva... faptul ca acel condesator de pe alternatorul - probabil dus - mi-a stricat bobina de inductie. Cum am mai spus, la pornire, cu volumul dat la zero... am zgomot de fond pe subwoofer in functie de turatie. (cablurile sunt de calitate, trase separat semnal/alimentare).
Am vazut cateva discutii pe alte topicuri cum ca ar putea fi si axul delco. Jocul este foarte mic, nu pot aprecia jocul, insa nu afecteaza distanta de la platina ori luleaua.
Vorbeam de bujia de la pistonul 3. Cand am scos-o pe cea veche era umed filetul (nu si electrodul), fapt ce m-a determinat sa schimb bujiile si fisele (de urziceni cu cele de silicon). Insa cred ca nu a fost indeajuns de stransa si pierdea emulsia din cilindru. Acum, daca scot fisa de la 3, motorul tinde sa mearga mai bine. Unde e logica aici... nu stiu.
amc
trepidatiile astea in sarcina pot fi din cauza intreruperilor aprinderii sau de ordin mecanic,nu?sau poate trepidatiile se datoreaza pistonului 3?iar daca zici ca alementele apriderii sunt ok atunci poate este ceva din distributie,culbutorii,etc.
nu vad de ce bobina n ar functiona bine doar la cil. 3!!
mosh
QUOTE(amc @ 9 Jan 2006, 12:43)
trepidatiile astea in sarcina pot fi din cauza intreruperilor aprinderii sau de ordin mecanic,nu?sau poate trepidatiile se datoreaza pistonului 3?iar daca zici ca alementele apriderii sunt ok atunci poate este ceva din distributie,culbutorii,etc.
nu vad de ce bobina n ar functiona bine doar la cil. 3!!
*



Corect, mecanic sau electric.
ca sa-ti faci o idee, masina e destul de intretinuta, s-au bagat bani in ea de parca n-ar fi fost dacie. E din '87, a mers putin, a stat 8-9 ani in garaj, a fost luat-o acum... ceva mai bine de un an si refacut tot, articulatii, frane, suspensii directie, carburator, delco, refacut motorul care era coxat de stat. Motorul original nu are mai mult de 40.000 km. Cateva luni bune a avut unul de renault 5 alpine si cutie de renault 18. Dupa rodaj au fost inlocuie carburatorul, axa cu came, supape, pompe, reglat tacheti etc. Daca l-ai fi auzit cu 3-4 zile inainte sa-l apuce batzul te indragosteai. Ma gandeam sa nu fie sarit delcoul de la punct. Insa am reglat avansul dupa semn si nu mi-a sarit nimic in ochi... cum ca nu ar da scanteia la pozitia la care o dadea si inainte, plus, dupa cunostintele mele minime... ar trebui sa exagerez cu avansul (mic sau mare, dupa directia in care a sarit de la punct) si ar trebui sa aibe tendinta de a merge mai bine. Insa... la mine daca-l dau mic... scad turatiile de relanti de la 1000 la 900 rpm si sta fara probleme, iar daca-l dau putin mai mare... moare.
O sa ma uit sa nu cumva sa piarda presine la pistonul 3, desi nu prea stiu cum se verifica asta. dar tot nu inteleg faza cu mers mai bine daca scot fisa. Sa dea scanteie pe pistonul 3 inainte de finalizarea compresiei ar insemna detonare si atunci pistonul 3 loveste in arbore in sens invers, insa cum e posibil ca scanteie la 3 sa fie decalata in halul asta...?! nu stiu, vorbesc vorbe... ca deja le-am epuziat pe toate si prietenii imi spun si ei ca nu mai au solutii si trebuie vazut. Mi se pare destul de delicata problema ca sa ma infig la toti neica nimeni de prin service-uri. Probabil multi de pe aici lucreaza prin service-uri, tot respectul pentru cei care sunt pasionati si fac treaba k lumea (putinii), de restul, marea majoritate m-am lamurit. E crima sa lasi masina pe mana lor.
mosh
mda, m-am hotarat sa-i dau in cap la aprindere cat pot de tare.
O sa ma duc la un nene care pune aprindere electronica pe baza de electromagneti (nu stiu in detaliu). Cert e ca elimina platina cu posibilitatea de revenire. Am auzit numai cuvinte de lauda despre el pe aici si pe la amici. S-a oferit sa-mi rezolve si problema cu tzacaneala. Pare super de treaba si chiar haios... o sa vad diseara ce-i mai pot face sa-i mai reduc si trepidat ca-mi rupe tot, planetare, suporti motor etc si o sa ma tarasc maine seara pana la el.
amc
pai yo inclin sa cred ca e de ordin mecanic problema la tine!!
mihait
Eu zic ca ai probleme cu vreun tampon rigidizat sau dus de la motor sau cutie. Eu am patit o faza si mai tampita. Bara dintre lonjeroane de sub motor s-a strambat si atingea motorul. Cand luam curbe sau dimineata cand era rece atingea mai rau de ea si credeam ca se dezintegreaza masina.
Sorcerer
QUOTE(mihait @ 9 Jan 2006, 22:06)
Eu zic ca ai probleme cu vreun tampon rigidizat sau dus de la motor sau cutie. Eu am patit o faza si mai tampita. Bara dintre lonjeroane de sub motor s-a strambat si atingea motorul. Cand luam curbe sau dimineata cand era rece atingea mai rau de ea si credeam ca se dezintegreaza masina.
*




Si mie mi se intampla ceva dimineata, la frig: cand plec de pe loc, turez, si cand incep sa ridic ambreiajul incepe sa trepideze puternic ( cand incepe sa cupleze, pana ridic de tot ambreiajul ). Se intampla doar cand plec de pe loc, iar DUPA CE SE INCALZESTE MOTORUL NU MAI FACE ASA. Eu suspectez discul ambreiaj .. ce parere ai ?
PS: trepidatiile se simt pe verticala ... tot botu masinii parca "sare" asa cand cupleaza ambreiajul ... e foarte ciudat.
mihait
@Sorcerer: daca aveai probleme cu ambreiajul cred ca iti vibra tot timpul.
Mai de graba ti se intampla din cauza ca e frig rau dimineata si cand cuplezi cutia prima data ii ia ceva uleiului din cutie sa se puna in miscare.( si a mea vibreaza la prima cuplare dupa pornire iarna si apoi se potoleste, dar m-am obisnuit cu ea).
Poate cineva cu experienta ne da raspunsul.
dj_coma
ai verificat sa nu ai cumva vreo tija stramba sau chiar sarita de la colbutori?
nu cumva iti da rateuri la turatii mai mari in carburator?
mosh
QUOTE(amc @ 9 Jan 2006, 20:25)
pai yo inclin sa cred ca e de ordin mecanic problema la tine!!
*



si eu tind sa cred la fel. in seara asta ma duc la omul ala totusi. Vreau sa incerc chestie aia cu eliminatul platinei indiferent de natura problemei mele. O sa ma cam tarasc cu masina diseara... Cred ca ma mananca rau undeva... ca e ceva de mers si-o sa cam rup tampoanele si planetarele.
mosh
QUOTE(dj_coma @ 10 Jan 2006, 11:48)
ai verificat sa nu ai cumva vreo tija stramba sau chiar sarita de la colbutori?
nu cumva iti da rateuri la turatii mai mari in carburator?
*



cu frigul de afara nu-mi prea pot permita sa petrec ore langa ea si nici nu m-as baga sa verific tijele pt ca nici macar nu am vazut exact cum se face si am sanse sa-i fac mai rau. Am schimbat uleiul pe 3 dec. (valvoline 20w50) si filtru. E posibil sa fi avut gunoaie... si sa intre sub capetele tijelor ?

Referitor la rateu o sa mai verific o data. In doua zile de frecat motorul o singura data am auzit un fel de tentativa de rateu (a fost prea slab ca sa-mi dau seama daca a fost pe admisie ori evacuare). Aseara n-am mai avut timp sa ma uit la ea. O sa verific totusi si alimentarea, benzina. Filtru de benzina e nou, cand am facut plinul i-am bagat aditiv de curatire, nu de inghetz / eliminare apa. Rezervorul nu e vreun jaf plin de rugina. Cand a fost inlocuit carburatoul s-a verificat si rezervorul.

Cuiul ponto e nou, ma gandesc ca ramane agatzat la deschidere (nu se deschide total) si baga benzina cu tzaraita si in trepte... dupa cum baga pompa de benzina. Daca trag socul, motorul se tureaza trepidatiile dau impresia ca dispar.. dar de fapt sunt mai dese... si se simt in mers nasol ca-mi vine sa pun atele gipsate la planetare. Cu acel cui ponto intredeschis si soc tras... ar trebui sa-mi haleasca benzina mai repede din camera carburatorului si sa moara definitiv motorul... ceea ce contrazice cele de mai sus, dar nu-mi permit sa mai omit ceva. Prin decembrie am avut un accident nasol , mi-a taiat fatza si l-am luat din plin pe ala... in lateral. Shocul a fost puternic, avand in vedere ca tabla din spate a culcat bancheta si s-a oprit in tetiere. Ma gandesc ca ceva s-a dat peste cap si la motor.
La turatii de 2000 si 2500 ajung foarte greu si trepidatiile nu dispar, e aceeasi impresie data de turatii dese, socul asupra masini pare sa se diminueze, insa e doar o iluzie. Poate o sa spuneti ca ce caut sa schimb la 2.500... La mers normal, avand cutie de renault 18 / 1.6 si motorul daciei original 1.3 trebuie sa schimb treptele la peste 2.500 , aproape de 3000 rpm. daca schimb mai jos de 2.500 ajung in treapta superioara subturat (sub 2000 rpm).

O sa mai verific si bujiile dupa ce incalzesc motorul... sa vad cum se prezinta afumate/ude si cum lucreaza scanteia afara cu fisa centrala pe bujie scoasa si pusa la masa.

Toata povestea asta a inceput usor, usor si a facut 2-3 zile doar la rece, acum face mereu si parca se amplifica, turatiile la relantiu au ajuns de la 1000 la 900. Insa la 900 merge foarte bine, nu se simte nimic.
mosh
s-a rezolvat: Contragreutatile de la axul delco (care are mai putin de 6 luni de cand e luat)+ doua bujii sinterom (set nou de-o saptamana) mai lenese.

Ce bujii credeti ca ar fi bine sa pun? Am luat niste Eyquem S21 (ceva cu S) pt ca RFN (RFC) 52 nu am gasit, iar despre bosch am auzit N varianta pro si contra, plus nu stiam exact modelul pt dacia 1.3 carburatie (FR 7 DC+; WR 7 BC+ sau WR 8 BC+). As aprecia foarte mult daca cineva este in masura sa dea cateva detalii despre acesti indicativi.

Exista fise mai bune decat cele de urziceni? Cele siliconate sunt mai bune sau mai proaste?

de platina nu ma mai preocum, in curand scap de tot de ea.
amc
Pai cum e cu cil. 3? afost doar inchipuirea ta?
mosh
QUOTE(amc @ 12 Jan 2006, 11:08)
Pai cum e cu cil. 3? afost doar inchipuirea ta?
*



Mai intai de toate m-a ajutat un prieten, tipul de la care am luat masina. Expertul nu am fost eu. Insa prostul de mine a cerut explicatii si lamuriri ca sa se mai destepte nitel. E posibil sa fi fost si inchipuirea mea. Cele doua bujii din setul nou, dar proaste, au fost la 2 si 3. Cand scoteam fisa de la 3 tindea sa mearga mai bine (nu te gandi la bine in mod normal, ci la acel mai putin prost decat prost) si cand bagam fisa la loc revenea la acel incredibil suparator de prost. Probabil fura curent, dadea scanteia pe filet si nicidecum pe electrod. Nici eu, nici el nu le-am verificat la fisa centrala pt ca amandoi eram pe fuga.
Acum mai are niste intreruperi mici la relanti, insa delcoul este unul uzat, niste bujii care le aveam aruncate prin portbagaj din vara si o platina veche necuratata. Am luat bujii, dar vreau sa fiu sigur ca sunt bune pt ea, o sa iau si axul delco cu bucse si ma duc sa-i pun electromagneti in loc de platina, insa nenea asta specialist in aprindere electromagnetica nu se pupa cu programul meu de lucru in cursul sapt. Sper sambata s-o pun , altfel stricam prietenia, o parasesc intr-un garaj si nu mai pupa lumina zilei.

Mai am un jaf (dar JAF nene) din '89. Nu se inchid/deschid usile, ploua peste tot in ea, aeroterma baga mai mult afara decat in interior, e cazuta toata, amortizoare, directie, arcuri... TOT. Stergatoarele stau sa sara + daca fol stropitoare nu te mai auzi om cu om in ea plus ca stropeste peste tot, asa aleator, stanga, dreapta, peste masina, sub stergator. Bateria dusa din toamna. Am mai pus niste apa distilata sa pot macar sa-i dau a 2 - 3-a cheie daca e cazul. Sa dea dracii in ea, porneste la sfert de cheie, rasu' de pe lume, abia se invarte putin motorul inghetzat, o data tremura de te sperii, imping socul la jumate, fumez o tigara si am plecat neicaaaa , cu geamuri inghetzate, cu cauciuri de vara mancate in trunchi de con, frana care tine la a doua pedala, cu placa de presiune care prinde la a doua braiere, deh, am ambreiaj sport, nu stii daca se mai ridica de la podea sau sa te apleci sa-l tragi cu mana. Spatele e asa de cazut incat privesc mai mult pe sus... decat pe strada. Viteza 1 intra doar cand stateam pe loc. Acum intra cand plec de acasa, mai intra cand si cand prin trafic dupa N incercari si scheme, dar preferabil e s-o folosesc pe a doua care merge cum mergea v1 prin toamna. Daca am doua persoane in spate, nici a II-a nu mai intra si uite asa marti am plecat cu a III-a de la semafor. In curand o sa am cutie automata, o pun in treapta IV si gata, o sa uit sa mai schimb. A V-a oricum nu exista. Planetarele bat de zici ca am subwoofer pe ea si trebuie sa fiu atent sa nu ma arda schimbatorul in rotula cand ii dau forja (nu m-am uitat daca sparg asfaltul pe unde trec). E masina de viteza, nu pot s-o tzin ca se mai blocheaza si acceleratie pe frigul asta, iau piciorul si astept... ca trebuie sa revina ea de la trepidatii:)) De gropi nu ma feresc ca am joc in volan atat de mare incat nu mai stiu care mi-e banda. Noapte vad stelutze peste tot, am parbrizul tunat de zgarieturi. Nu stiu cine i-a facut motorul, asta chiar e brici, in vara am ajuns pana la 130 km/h (ceasul arata 140 dar nu l-am crezut) si cand am ajuns in bucuresti faceam ca la incalzirile de la F1 ca nu mi se mai misca volanul. Cand m-am uitat pe sub ea, la un tirant nu mai avea piulitze si caseta de directie era slabita. Asta imediat dupa ce am facut ITP-ul (cica pe bune, cu achizitionari, schimbari de piese si investitii) cu 2-3 zile inainte. Curent baga nici mai mult nici mai putin de 16volti, becuri super halogene, semana cu reflectoarele de stadion. O adevarata aventura s-o conduci, dar merita, mai ales cand ajung la servici si constat ca in sfarsit s-a facut si cald in ea. Asta da satisfactie dupa 45 de minute de inghetz.
Dar parca mai bine suna sa fac break-ul biggrin.gif
amc
sa ne zici ce efecte o sa iaba cu apriderea electro.
mosh
QUOTE(amc @ 12 Jan 2006, 13:54)
sa ne zici ce efecte o sa iaba cu apriderea electro.
*



salut. am comis-o. Adica am fost la domnul respectiv si mi-a instalat acea aprindere electromagnetica fara sa distruga sistemul de baza. Adica daca am nevoie sa trec pe cel cu platina o pot face oricand dezizoland-o si mai am un buton care comuta de pe senzorul electromagnetic pe platina. In fine, nu am facut decat sa vin cu masina acasa din P. Resita pana in Militari am parcat-o si n-am stat sa mai descos nimic pe acolo. Are o cutiuta, probabil pe post de interpretor impulsuri electromagnetice si care declanseaza bobina, despre care mi s-a spus ca daca e pe duca o sa moara de tot, dar din cate s-a vazut nu este cazul la mine, e buna.
Mi-a placut stilul dansului de lucru si mai ales tehnica de reglare avans pe care nu am inteles-o s-o repet pe viitor. Se pare ca reglatul avansului acum a devenit mult mai fin.
Bun, masina se comporta mult mai bine si nu este doar o iluzie. Am vazut la fata locului cand am comutat de pe sistemul nou pe cel vechi, cu platina, inainte de a o izola. Am o vaga impresie ca avansul vacumatic nu mai are nici o influenta atunci cand merg pe sistemul nou, cel fara platina. Spun asta pt ca in sarcina, la plecare se comporta ca un motor normal, fara probleme. La turatii si forja diferenta e ca masina trage, are vana pe tot parcursul accelerarii. Am dus-o pana la 4.000 - 4.500 ca sa vad unde pierde randamentul de accelerare sau daca motorul se schimba in comportament. cred ca e important sa precizez ca desi e dacie din 87 consuma 8L/100km, deci nu e vorba de vreo usoara supraalimentare acarburatiei (curata si reglata). In a III-a se simte ca trage iar cand schimb a IV-a inca mai am ceva forta dupa schimb, nu mai am acea senzatie ca am trecut intr-o treapta doar de rulaj, fara putere si e cazul sa o las pe ea sa se duca fara sa fortez acceleratia. O alta precizare care e legata de problema descrisa pe topic. Dupa ce am schimbat delcoul de pe masina, cel cu probleme si trepidatii, cu unul vechi, uzat si am pus bujii Equem S42 (va rog sa-mi spuneti daca indicativul nu e bun, pt ca FRC52 nu am gasit) masina inca mai dadea putin in nas in regim de sarcina, cu apa putin trecuta de 90, abia dupa 15 minute de mers in trafic cu motorul cald incepea sa nu mai deranjeze, chiar sa dispara, insa nu avea vana. Banuiesc ca undeva mai am acea problema pt ca la relanti am o usoara svacnire cand si cand. O sa ma duc la cineva de care am fost multumit si in trecut sa se uite la tacheti si bujii. Eu m-am cam saturat cat am inghetat in ultima saptamana pe langa masina si m-am cam descurajat cand am vazut ca nu exista stradute unde sa nu fie unul cu o dacie care tot ambaleaza, regleaza, injura etc. Sper sa ma tina, desi mi s-a oferit garantie la lucrare. Daca merge brici in timp, ar fi bine sa mai am una de rezerva smile.gif
ceacu
QUOTE(mosh @ 14 Jan 2006, 23:57)
salut. am comis-o. Adica am fost la domnul respectiv si mi-a instalat acea aprindere electromagnetica fara sa distruga sistemul de baza. Adica daca am nevoie sa trec pe cel cu platina o pot face oricand dezizoland-o si mai am un buton care comuta de pe senzorul electromagnetic pe platina. In fine, nu am facut decat sa vin cu masina acasa din P. Resita pana in Militari am parcat-o si n-am stat sa mai descos nimic pe acolo. Are o cutiuta, probabil pe post de interpretor impulsuri electromagnetice si care declanseaza bobina, despre care mi s-a spus ca daca e pe duca o sa moara de tot, dar din cate s-a vazut nu este cazul la mine, e buna.
Mi-a placut stilul dansului de lucru si mai ales tehnica de reglare avans pe care nu am inteles-o s-o repet pe viitor. Se pare ca reglatul avansului acum a devenit mult mai fin.
Bun, masina se comporta mult mai bine si nu este doar o iluzie. Am vazut la fata locului cand am comutat de pe sistemul nou pe cel vechi, cu platina, inainte de a o izola. Am o vaga impresie ca avansul vacumatic nu mai are nici o influenta atunci cand merg pe sistemul nou, cel fara platina. Spun asta pt ca in sarcina, la plecare se comporta ca un motor normal, fara probleme. La turatii si forja diferenta e ca masina trage, are vana pe tot parcursul accelerarii. Am dus-o pana la 4.000 - 4.500 ca sa vad unde pierde randamentul de accelerare sau daca motorul se schimba in comportament. cred ca e important sa precizez ca desi e dacie din 87 consuma 8L/100km, deci nu e vorba de vreo usoara supraalimentare acarburatiei (curata si reglata). In a III-a se simte ca trage iar cand schimb a IV-a inca mai am ceva forta dupa schimb, nu mai am acea senzatie ca am trecut intr-o treapta doar de rulaj, fara putere si e cazul sa o las pe ea sa se duca fara sa fortez acceleratia. O alta precizare care e legata de problema descrisa pe topic. Dupa ce am schimbat delcoul de pe masina, cel cu probleme si trepidatii, cu unul vechi, uzat si am pus bujii Equem S42 (va rog sa-mi spuneti daca indicativul nu e bun, pt ca FRC52 nu am gasit) masina inca mai dadea putin in nas in regim de sarcina, cu apa putin trecuta de 90, abia dupa 15 minute de mers in trafic cu motorul cald incepea sa nu mai deranjeze, chiar sa dispara, insa nu avea vana. Banuiesc ca undeva mai am acea problema pt ca la relanti am o usoara svacnire cand si cand. O sa ma duc la cineva de care am fost multumit si in trecut sa se uite la tacheti si bujii. Eu m-am cam saturat cat am inghetat in ultima saptamana pe langa masina si m-am cam descurajat cand am vazut ca nu exista stradute unde sa nu fie unul cu o dacie care tot ambaleaza, regleaza, injura etc. Sper sa ma tina, desi mi s-a oferit garantie la lucrare. Daca merge brici in timp, ar fi bine sa mai am una de rezerva smile.gif
*




Ceva poza cu modificarea domnului?

P.S. Recomand sa schimbi fisele de bujii, cele de Urziceni sunt de tot kk-tul!
Ia-ti fise de Constanta (mansoane rosii), si pune pe ele mansoanele de la celelalte.
Arentie totusi! fisele de urziceni sunt antiparazitate (asa de prost ca nu mai ajunge curentul la bujii), cele de Constanta nu, dar ele vor da scanteia mai puternic (tu alegi daca vrei muzica cu paraieli sau sa-ti mearga brici motoru).
ady_cojocar
Salutare
Cat a costat schimbarea aceasta( aprindere electromagnetica) ca este interesanta.
Aveti idee daca in Iasi este cioneva care face asa ceva sau acest dispozitiv se cumpara de undeva????
multumesc
mosh
O sa incerc sa fac si poze ca sa va faceti o idee mai mult despre modul de lucru. Insa mai are si partea de electronica care declanseaza bobina si este intr-o cutiuta. Sa nu-mi cereti s-o desfac si sa fac schema in detaliu, m-ar interesa si pe mine, sincer, insa mi-a pus un mic sigiliu ca tot vorbeam de garantie. Plus, n-ar fi prea frumos sa-l las pe om fara paine publicandu-i munca pe net smile.gif Mi-a luat undeva la 900 - 950 mii... asa ca am dat un milion, n-am mai stat la discutii. Ca timp de montaj nu a luat mai mult de 15 minute cu tot cu stat la taclale smile.gif
Decizia am luat-o dupa ce am tot incercat aprinderi electronice, platini care mai de care si am dat un search pe net dupa distributor, delco etc. si am constatat ca e un sistem invechit, al carui randament tine de vreme, turatii, uzura (platina, came, vacum, axa delcoului, lulea, capac, condesator, chiar si pinion), calitatea materialelor (la noi proasta). Uzura sistemului ar trebui sa fie mai mica avand in vedere ca s-au eliminat patina si camele din schema. Nu sunt sigur de vacum. din cate stiu asta mareste avansul la turatii, practic nu stiu ce s-a intamplat cu el dupa modificare.
Azi am mai tras o tura cu ea pana in centru ca tot era rece bocna si eram curios cum evolueaza de la stadiul asta. Dacia e tot dacie, asa ca pana nu scade presiunea la ulei si crestea temp la apa tot nu ma risc sa ma arunc in fata cuiva sperand ca nu deranjez daca-i dau talpa cu motorul ala amortit de frig, doar daca-i trag o idee socul si-l bag la loc dupa 3-5 secunde. Nu stiu, poate vreau prea mult de la dacia mea, insa o sa vad daca se poate merge cu ea mai bine fara sa-i cresc consumul, doar din reglaje periodice pe la priceputi si cunoscuti.
Raman la cele spuse anterior, aprinderea e ok, sunt multumit ( nu mi-a facut vreun motor de alpine turbo din cel de dacie insa e un plus) si mai departe sunt curios sa vad cat o sa tina ori ce degradare capata in timp.

La Iasi nu stiu pe nimeni insa daca te pasioneaza si ai timp, stii vreun strungar ori cineva care poate prelucra un magnet (sa-l faca in cruce), care sa intre pe axa cu fiecare brat al crucii in dreptul fiecarei came, si gasesti pe la electronisti un contact magnetic si il montezi pe bratul care vine de la vacuum (pe care ai platina) la o distanta optima o sa ai un sistem pe care trebuie doar sa-l retusezi (probabil sa latesti ori ingustezi latimea bratelor magnetice pt a tine bobina cuplata un timp cat scurt (cat mai vertical, nu asa cum face platina+condesator, incepe printr-un contact imperfect unde se fura curent, apoi vine contactul maxim si termina prin alt contact imperfect, iar la turatii foarte mari, camele tind sa tina platina distantata de calcai rezultand doar contact imperfect) si sa apropii contactul magnetic fara a atinge magnetii (tinand cont ca axa capata joc circular). Contactul magnetic e pe acelasi principiu ca si releul, numai ca excitatia nu e data de alt curent ci de bratul magnetic si e mai putin complicat ca releul. In plus, poti sa adaugi o aprindere electronica intre bobina si contactul magneti pentru a face comanda catre bobina cat mai verticala.
Mai poti sa cauti pe net "magnetic distributor" si ai sa gasesti producatori ca AC Delco si Algon. Cel din urma face sisteme care se adauga delcoului insa sunt de diferite modele. Nu stiu daca le gasesti la noi pe piata. Oricum, e un inceput, te poti documenta, gasi scheme tehnice, cauta oameni priceputi care sa-ti puna in aplicare teoriile pt ca cei batrani si priceputi dispar cu timpul, cei tineri ramanem cu amintirile. Apropo de batrani am auzit ca daca cumperi un set de pistoane si le cantaresti pe fiecare (sa zicem cu un cantar de bijutier) constati ca diferentele intre pistoane sunt destul de mari. La fel si la biele. Atunci cum sa mearga motorul rotund, cum sa nu se uzeze impartial, ori daca usurezi volanta sa nu ai trepidatii in cuplu?!
ceacu
QUOTE(mosh @ 15 Jan 2006, 16:10)
O sa incerc sa fac si poze ca sa va faceti o idee mai mult despre modul de lucru. Insa mai are si partea de electronica care declanseaza bobina si este intr-o cutiuta. Sa nu-mi cereti s-o desfac si sa fac schema in detaliu, m-ar interesa si pe mine, sincer, insa mi-a pus un mic sigiliu ca tot vorbeam de garantie. Plus, n-ar fi prea frumos sa-l las pe om fara paine publicandu-i munca pe net smile.gif Mi-a luat undeva la 900 - 950 mii... asa ca am dat un milion, n-am mai stat la discutii. Ca timp de montaj nu a luat mai mult de 15 minute cu tot cu stat la taclale smile.gif
Decizia am luat-o dupa ce am tot incercat aprinderi electronice, platini care mai de care si am dat un search pe net dupa distributor, delco etc. si am constatat ca e un sistem invechit, al carui randament tine de vreme, turatii, uzura (platina, came, vacum, axa delcoului, lulea, capac, condesator, chiar si pinion), calitatea materialelor (la noi proasta). Uzura sistemului ar trebui sa fie mai mica avand in vedere ca s-au eliminat patina si camele din schema. Nu sunt sigur de vacum. din cate stiu asta mareste avansul la turatii, practic nu stiu ce s-a intamplat cu el dupa modificare.
Azi am mai tras o tura cu ea pana in centru ca tot era rece bocna si eram curios cum evolueaza de la stadiul asta. Dacia e tot dacie, asa ca pana nu scade presiunea la ulei si crestea temp la apa tot nu ma risc sa ma arunc in fata cuiva sperand ca nu deranjez daca-i dau talpa cu motorul ala amortit de frig, doar daca-i trag o idee socul si-l bag la loc dupa 3-5 secunde. Nu stiu, poate vreau prea mult de la dacia mea, insa o sa vad daca se poate merge cu ea mai bine fara sa-i cresc consumul, doar din reglaje periodice pe la priceputi si cunoscuti.
Raman la cele spuse anterior, aprinderea e ok, sunt multumit ( nu mi-a facut vreun motor de alpine turbo din cel de dacie insa e un plus) si mai departe sunt curios sa vad cat o sa tina ori ce degradare capata in timp.

La Iasi nu stiu pe nimeni insa daca te pasioneaza si ai timp, stii vreun strungar ori cineva care poate prelucra un magnet (sa-l faca in cruce), care sa intre pe axa cu fiecare brat al crucii in dreptul fiecarei came, si gasesti pe la electronisti un contact magnetic si il montezi pe bratul care vine de la vacuum (pe care ai platina) la o distanta optima o sa ai un sistem pe care trebuie doar sa-l retusezi (probabil sa latesti ori ingustezi latimea bratelor magnetice pt a tine bobina cuplata un timp cat scurt (cat mai vertical, nu asa cum face platina+condesator, incepe printr-un contact imperfect unde se fura curent, apoi vine contactul maxim si termina prin alt contact imperfect, iar la turatii foarte mari, camele tind sa tina platina distantata de calcai rezultand doar contact imperfect) si sa apropii contactul magnetic fara a atinge magnetii (tinand cont ca axa capata joc circular). Contactul magnetic e pe acelasi principiu ca si releul, numai ca excitatia nu e data de alt curent ci de bratul magnetic si e mai putin complicat ca releul. In plus, poti sa adaugi o aprindere electronica intre bobina si contactul magneti pentru a face comanda catre bobina cat mai verticala.
Mai poti sa cauti pe net "magnetic distributor" si ai sa gasesti producatori ca AC Delco si Algon. Cel din urma face sisteme care se adauga delcoului insa sunt de diferite modele. Nu stiu daca le gasesti la noi pe piata. Oricum, e un inceput, te poti documenta, gasi scheme tehnice, cauta oameni priceputi care sa-ti puna in aplicare teoriile pt ca cei batrani si priceputi dispar cu timpul, cei tineri ramanem cu amintirile. Apropo de batrani am auzit ca daca cumperi un set de pistoane si le cantaresti pe fiecare (sa zicem cu un cantar de bijutier) constati ca diferentele intre pistoane sunt destul de mari. La fel si la biele. Atunci cum sa mearga motorul rotund, cum sa nu se uzeze impartial, ori daca usurezi volanta sa nu ai trepidatii in cuplu?!
*



Multam, ma intereseaza doar detaliile mecanice avand in vedere ca sunt inginer electronist.
mosh
QUOTE(ceacu @ 15 Jan 2006, 15:38)
Multam, ma intereseaza doar detaliile mecanice avand in vedere ca sunt inginer electronist.
*



o sa fac poza cu pricina (poate maine) desi principiul mecanic este extrem de simplu. Se pare ca problemele mari, pana la urma, au solutii simple.

Oricum, am facut o scurta trecere in revista a imbunatatirilor necesare la echipamentele de pe dacie si am constatat ca cea mai simpla ar fi reconstruirea fiecarei componente/sistem/ansamblu... dar nu de romani, ci undeva mai in centrul europei sau america... desi m-as multumi si in asia, chiar daca vor scrie pe ea "Da Cee Yah".
SPORTivu
ai verificat clapeta de la filtrul de aer? avand in vedere ca e IARNA, trebuie pusa pe pozitia corespunzatoare...biggrin.gif Asa am patit si eu, si s-a rezolvat imediat smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.