Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: AC Logan 1.6 16v cupleaza si decupleaza incontinui
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
cooldreeam
Va salut! .Am o problema si cu AC -ul . Anul trecut mi s-a rupt o conducta , am schimbat-o , incarcat cu freon , totul ok funtional. In primavara aceasta minune....la apasarea butonului de AC acesta cupla si decupla incontinuu, tacanit dupa tacanit. Am mers la service ,mi s-a verificat instalatia, mi s-a completat freon insa problema persista. Uneori are momente , cand pe loc AC-ul ramane cuplat insa daca accelerez sau plec de pe loc cupleaza si decupleaza ca nebunul . Cand cupleaza face rece e ok. Pe tester presiunea este ok insa cand accelerez putin se creaza presiune mai mare si imi opreste compresorul. Ventilatorul functioneaza ( cand se cupleaza compresorul) , am verificat senzorul de presiune de pe radiotor ac este ok. ( inlocuit cu unul nou face la fel )
A mai patit cineva asa?
IRONICK
Cat este presiunea inainte de decuplare?
cooldreeam
Sincer nu mai retin dar cred ca 17 bari . Posibil sa spun prostii , cert este ca la turatie presiunea creste iar calculatorul decupleaza compresorul ca masura de protectie.(explicatia electricianului de la Dacia dupa diagnoza ). Decuplarea se face aleatoriu , la inceput la relanti ( 1-2 minute de cupari si decuplari pe banda rulanta, dupa ramane cuplat) apoi decupleaza doar la turatii( nu turatii excesive, pana in 3000)
psychoo
Cumva face doar la cald?
Aveam ceva asemanator cand am avut releul de la ventilator pt treapta mare de viteza defect.
Odata cu cresterea temperaturii creste si presiunea si intra protectia care decupleaza compresorul
cooldreeam
Dupa explicatia ta deduc ca AC-ul ramane cuplat la relanti dupa 1-2 minute de intreruperi continue dupa ce se incalzeste motorul. Da, odata ce se incalzeste motorul la relati intreruperile compresorului sunt mai rare sau deloc. Dupa incalzire ac-ul functioneaza in regim relati, cuplarea si decupare compresoruli se face la acelerare in gol sau in mers.
Ventilatorul de la radiatorul ac porneste si se opreste odata cu compresorul
IRONICK
Daca ma uit in semnatura ta, tu ai compresor care face asta tot timpul. Insemnand ca este modelul nou, fara geometrie variabila. Pe langa senzorul de presiune, mai ai unu in aeroterma pentru inghet.
cooldreeam
Da nu stiu cat de nou ca model este compresorul, singurul senzor pe care l-am.gasit este cel de presiune de pe conducta, senzor pe care l-am inlocui cu unul nou. Vazand ca nu am nici un rezultat, l-am pus pe cel vechi la loc , vanzatorul a fost ok si a zis sa il inapoiez daca nu este senzorul. Ma voi uita mai atent si de senzorul celalalt de inghet daca zici ca este pe radiatorul AC. Loganul meu are motor KM4 1.6 16V EURO 5 ca pe megane 2 , posibil sa aiba un sistem de ac ( compresor) identic . Vreau sa cred ca , compresorul nu este defect

23 May 2019, 21:32:
Un mecanic mi-a zis ca este posibil sa fie defecta supapa de destinere insa pentru verificare / inlocuire ar trebuii golita instalatia. Chiar nu stiu ce sa mai cred....
Victorine
Ironick a zis ca senzorul pentru inghet e in aeroterma, nu il cauta pe radiatorul AC. Parca am citit si pe la duster de o problema asemanatoare cu senzorul asta, cauta pe forum.
cooldreeam
Da , am gresit eu...voi verifica si aeroterma. Saptamana viitoare fac tot posibilul sa ajung la un service
Agrig
Sa n`ai filtrul de polen infundat.
cooldreeam
E ok filtrul, l-am si scos pt test

25 May 2019, 11:28:
Update ! Desii am verificat si umplut instalatia in 2 mai, azi am fost sa imi goleasca instalatia de freon deoarece saptamana viitoare merg la un mecanic si acesta mi-a zis sa vin la el cu instalatia goala. La recuperarea freonului de azi surpriza : ma asteptam sa am 450-500 de grame(instalatie plina) insa aparatul a recuperat doar 205 g freon si 11 ml freon. Ciudat ! La testarea de etanseitate nu pierd . Sau astia s-au batut joc si nu au umplut instalatia ?! Cert e ca nu am mai vazut cat au completat....dar mi-au luat anii pentru 200 si ceva grame

Atasat poze cu freon recupetat 2 mai (290g freon si 4 ml ulei)
freon recuperat 25 mai ( 205 g freon si 11 ml ulei)

Ce parere aveti?
RazvanF
QUOTE(cooldreeam @ 23 May 2019, 18:22)
Anul trecut mi s-a rupt o conducta , am schimbat-o , incarcat cu freon , totul ok funtional.
*


Cat timp ai stat cu conducta rupta? Instalatia de ac are un filtru care capteaza umezealea din instalatie. Daca ai stat prea mult timp cu instalatia deschisa acel filtru poate capta umezeala din aer, se umple si se infunda.
cooldreeam
Conducta a stat rupta pe perioada toamnei si a iernii perioada in care Ac nu a fost folosit si nici nu am stiut de defect. Cu venirea verii cand am obs ca AC nu functioneaza am fost la mecanic si imediat am schimbat conducta. Dupa schimabare si umplere instalatie Ac a functionat corespunzator toata vara.
RazvanF
Atunci posibil sa ai vre-un contact imperefect sau presiune scazuta in instalatie (nivel freon scazut).
Fii sigur ca s-a folosit si freonul corespunzator. Clio meu este din 2006 si foloseste un tip de freon, cel care era pe atunci, Dacia e din 2017 si are alt tip de freon. Se zice ca ar fi compatibile intre ele, adica sa treci de la cel vechi la cel nou fara modificari.
Cand deschizi capota ar trebui sa ai informatiile lipte aprope sau in inprejurimea yalei de inchidere a capotei, tot acolo gasesti si info despre noxe.
einstein1984
R134 ala vechi si R1234y ala nou nu sunt interschimbabile
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.