Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TIP ANVELOPE
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
razvan n.
E interesant daca anvelopele all seasons sunt bune de ceva in conditiile in care nu ai pretentia sa inoti prin nameti ci numai in oras ( pe zapada ,,normala" ) si pe drumuri nationale ( nu pe viscol, nu la munte )?
vv
Pai daca intrebi 'ce recomandam' - e normal ca lumea o sa recomande 3. Daca intrebi 'ce utilizati' - cred ca 80% utilizeaza ce au, probabil anvelope de vara sau all season smile.gif

Daca vrei sa afli cat de bune/utile sunt cele all season, trebuia deschis un topic de 'diverse'.
SUPERCAR
Cele mai bune performante se obtin in combinatia asta VARA - Folositi anvelope de VARA SI IARNA - Folositi anvelope de IARNA
paulp
Vara, de vara, iarna, de iarna, iar daca n-ai bani de caucioace adecvate stai acasa 243.gif
cristu
Daca raman cu cele de IARNA si vara, are ceva ? in afara de uzura lor ?
milu
QUOTE(cristu @ 10 Jan 2006, 14:52)
Daca raman cu cele de IARNA si vara, are ceva ? in afara de uzura lor ?
*


Pai iarna viitoare se poate sa trebuiasca sa cumperi altele, nu-i gluma, am patit-o de 2 ori! Prima oara am crezut ca erau cauciucurile naspa, iar a doua oara m-am convins. Acum pe ambele masini am all season!
Hatod
Am votat punctul 3. Adica vara - de vara, iarna - de iarna.

However... aplic regula numai partial, fiindca din bani au iesit numai doi anvelope de iarna. Stiu ca nu-i combinatia fericita, dar asta e...
tatabobu
Recomand si utilizez 3. Eu am vara Matador MP 41 si iarna Sava Eskimo S3
Laurentziu83
3, dar numai pe fata, ca n-am avut bani de restul. Bridgestone de vara si Debica Frigo directional iarna pe fata. Se simte diferenta pe zapada, dar trebuie si pe spate.
MoneyTalks
E normal sa ai anvelope de vara vara si de iarna iarna. Cele all seasons nu sint bune nici vara, nici iarna. La temperaturi prea joase se comporta ca cele de vara... Si nu e vorba numai de zapada, cit mai ales de temperatura. Aici de citeva zile nu ninge (dar e zapada MARE), e senin tot timpul, cu soare, dar... cu temperaturi de maxim -8 grade ziua. Dimineata sint cam -16 grade si se pare ca se face tot mai frig de la o zi la alta. Anvelopele all season pe asemenea temperaturi scazute nu sint bune deloc.
marius80_eugen
Cele all seasons sunt o porcarie . Sunt bune numai in tari calde , unde diferentele de temperatura sunt foarte mici intre anotimpuri . Ideal ar fi iarna sa fie de iarna si vara de vara , dar cum bani sunt din parti , eu folosesc si iarna tot de vara , dar ma car cu lanturi dupa mine , pentru ca nu mi-am permis inca doua anvelope ( inca 3 mil ) .
b64chr
As face o remarca. Iarna se recomanda 4 anvelope de iarna. Cu 2 n-ai rezolvat mare lucru. Poate ca era interesant ca poll-ul sa diferentieze:
- Vara de vara, iarna de iarna pe rotile motoare si de vara pe celelalte
- Vara de vara, iarna de iarna pe toate 4.
Dic
Dupa ce Montana m-au chinuit 3 ani, am scapat de ele si am pus all seasons (Debica Navigator). Normal ca este bine sa ai 2 randuri de anvelope (de vara si de iarna), dar pentru cine parcurge 6000-7000km/an (din care 90% in oras) si nu are cine stie ce masina, consider ca all seasons schimbate la 4 ani reprezinta cel mai bun raport pret/performanta.
LaurD
Dupa Matadoare am pus Navigator 2 . Va spun care este diferenta peste un an
Lexy
Si eu am Dunlop cred ca all seasons si's tare nemultumita de ele ca daca pleci un pic mai tare si pe jos e "mazga" chiar daca nu se vede patinezi de te ia toti dracii...o sa ma uit la codul lor la ei pe site sa vad ce zic...

Dar pe asfalt uscat sunt super ok.
@LATER:
Pe zapada nu am avut probleme. Probabil cu unele de iarna era si mai ok,dar nu ma plang.
Charlton
Varianta 3 , pe jantele de aliaj ( vara ) , Matador 12 , pe cele de tabla( iarna) , Fulda Cristal.
mih95
Am votat 3
Deocamdata am numai 3700 Km cu Barum din fabrica. La numai 1900 km am facut pana dreapta spate (ploua de rupea afara).
Saptamina trecuta am facut o excursie la Predeal , s-au descurcat multumitor pe zapada si in panta.
Iarna viitoare obligatoriu imi voi lua 2 gume de iarna.
Asi
vara jenti de aluminiu 14" KM + verdestein
iarna jenti aluminiu 13" CMS + firestone
... pacat de masina ca nu merita... dar sunt mai impacat asa.
sharp
All seasons. Debica Navigator 2 X 4 bucati.
Ar fi ideal sa am 4 de vara / 4 de iarna dar nu am spatiu de depozitare (in afara de portbagaj) + ca sunt mai comod.
O singura data am franat violent pe uscat (cu 300 kg in portbagaj, oras...) in spatele unui audi si s-au comportat bine. Pe zapada nu am constatat probleme (am circulat doar in oras pe zapada). Eu am dat banii pe ele, doar n-o sa le denigrez, nu? M-as dezice smile.gif.
Le consider (deocamdata) un compromis bun. Va tin la curent smile.gif.
Marius
Vara - Michelin Energy 185/55/14 (pe jante de aliaj)

Iarna - Malatesta 165/70/13 (pe jante de tabla)


Si acum imi dau pumni ca am luat de iarna "doar" de 165. La ce vreme si carosabil exista la noi mult mai bine mergeam cu 185/13".
Asi
actually .. iarna e mai bine cu pneuri mai subtiri.. si din aspectul franare, si aderenta si virare.. de ce.. pentru ca scade suprafata de distributie a greutatii => execrcita o presiune mai mare care adera mai bine pe sosea. desigur cand e vorba ca oricum adera bine pe sosea se poate vorbi de roti mai late.. adica de genul in bucuresti pe sosea unde nu intalnesti nameti de zapada sau zapada moale sau tare de 10cm grosime..

iarna sau pe noroi etc.. slippery suff sunt 2 modele de roti.. skinny/slim/tall sau beefy/big/enormeous.
singurul dezavantaz la roti subtiri si inalte este faptul ca pe soluri care nu au un fundament prea grozav nu functioneaza.. si se afunda pentru ca nu ajung la ceva tare de care sa adere bine.. (nisip pe plaja de exemplu sau zapada din varfu muntelui) in principiu astea subtiri sunt ca sa sparga zapada pana la ceva mai tare sau noroi care are 10-15cm si dedesupt e pamant mult mai tare.. asa merge pe pamant roata si nu pe suprafata alunecoasa a noroiului cum s-ar intampla sa pui roti mari si superlate la care presiunea sa fie simtitor redusa si sa actioneze ca niste talpici de zapada fara sa lase masina sa se afunde deloc .. mergand doar la suprafata a ceea ce exista pe jos..

in orice caz za best pentru orice teren accidentat, offroad, mlastini, zapada de orice fel sunt senile cat mai late eventual cu zbaturi de metal alternate cu cauciuc. (cum se poate vedea la TAF-urile de generatie mai noua)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.