Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consum Logan 0.9 TCE Easy-r
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
cata222
Salut. Am in Logan 0.9 TCE Easy-r si sunt nedumerit de consumul pe care il are în oraș. Mașina este noua, are 350 km și în oraș îmi arată un consum de 9.4 pentru 15 km. Intro-zi obișnuită (in Ploiesti), fără semafoare multe, cu aer pornit.
La drum lung, până la cetatea Râșnov, dus-intors, cam 180 k, cu aer pornit, 6.2%.
Sunt nedumerit de consumul in oras, care mi se pare mare, comparativ cu ce declara Dacia 6.2-6.5.
Din ce stiti, consumul se optimizează după un anumit număr de km?
Mulțumesc.
4x4
Tu vrei sa consume în oraș ca afara? Dacă ia 6.2% în oraș, atunci afara ar lua 3? Ți se pare normal? Nu e posibil asa ceva, dar e foarte posibil după ce rodezi motorul consumul sa scadă un pic, de asemenea fa o medie pe mai mulți km ca să fie relevant, 15 e mult prea puțin.
MuciX
Exact. In primul rand, masina aia e noua, deci nu e foarte relevant consumul.
Pe langa asta, cu atat mai putin in oras, nu o sa obtii niciodata consumul dat de catre producator. Ala e obtinut in niste conditii destul de greu de obtinut in viata reala.

Am impresia ca intr-o vreme chiar scoteau accesoriile de pe masini in timpul testului, mai e cazul?
marksman
9.6l/100km consum de oras pe 400 km, motor turbo de 1.2l, sub 3000 km efectuati, majoritatea in oras.
Consumul e normal pentru conditiile date.
4x4
QUOTE(MuciX @ 17 Jun 2019, 13:31)
Am impresia ca intr-o vreme chiar scoteau accesoriile de pe masini in timpul testului, mai e cazul?
*



Bateria e incarcata de bubuie sa nu intre alternatorul in functiune, clima oprita, toti consumatorii opriti, motorul rodat la perfectiune (>3-5k km), masina in stare perfecta(rulmenti roti cu frictiunea minima), benzina perfecta (continut etanol cat mai mic), fara vant din fata, etc.

Sunt fantezie pura, niciodata in viata nu ai sa indeplinesti conditiile ciclului conducand normal fara sa fii un pilot de testare radmasa.gif
E doar util pentru a compara relativ intre ele doua masini.

Copy-pasta wikipedia:
QUOTE
The major loopholes in the current EU tests allow car manufacturers a number of ‘cheats’ to improve results. Car manufacturers can:

Disconnect the alternator, thus no energy is used to recharge the battery;
Use special lubricants that are not used in production cars, in order to reduce friction;
Turn off all electrical gadgets i.e. Air Con/Radio;
Adjust brakes or even disconnect them to reduce friction;
Tape up cracks between body panels and windows to reduce air resistance;
Remove Wing mirrors.
According to the results of a 2014 study by the International Council on Clean Transportation (ICCT), the gap between official and real-world fuel-economy figures in Europe has risen to about 38% in 2013 from 10% in 2001. The analysis found that for private cars, the difference between on-road and official CO2 values rose from around 8% in 2001 to 31% in 2013, and 45% for company cars in 2013.
In 2018 update of the ICCT data the difference between the official and real figures was again 38 %


Deci nu va mai stresati de la consum, masina consuma doar cat ii pui. Exact si nimic peste.
cata222
Am folosit și funcția Eco. Mă așteptam la un 25% in plus fata de ce declara producătorul,, dar un 50% in plus mi se pare mult.
Bicicleta galbena
Man, consumul asta e normal, masina e noua, o sa mai scada.
Bucura-te de ea, scoate-o, du-te pe unde vrei, e frumos afara... da-l naibii de consum smile.gif

Agrig
Apoi fara a fi pilot de testare scot in medie un pic sub 10l/100Km in Timisoara cu Logan 1,6Mpi.
Masuratoarea facuta cu plin, plin la pompa, peste 300Km.
Daca asta e realitatea, ce mama gaii ajuta motoarele de drujba?
4x4
QUOTE(Bicicleta galbena @ 17 Jun 2019, 21:20)
Bucura-te de ea,, e frumos afara... da-l naibii de consum  smile.gif
*



up.gif

QUOTE(Agrig @ 17 Jun 2019, 23:56)
Daca asta e realitatea, ce mama gaii ajuta motoarele de drujba?
*



https://jalopnik.com/the-tech-that-was-goin...tion-1788662897

http://bestride.com/news/technology/does-t...gines-save-fuel
Agrig
Domnule, intrebarea era retorica, cu toate ca trec la 3 cilindrii, simuleaza cilindree variabila prin turbo si cilindree mica rezultatul in trafic urban este aproape de cel al unui motor aspirat, fiabil si batrin de 30 de ani!
radmasa.gif
torquemada
QUOTE(4x4 @ 17 Jun 2019, 16:53)
Bateria e incarcata de bubuie sa nu intre alternatorul in functiune,


Orice Dacie cu motor euro6 și Stop&Start are încărcare variabilă, majoritatea timpului altenatorul e roată liberă
IRONICK
Nu chiar, are cateva scenarii adaugate in plus fata de alternatorul normal. Adica nu incarca in regimuri de sarcina, gen cand se accelereaza etc
torquemada
Dacă bateria e încărcată, nu încarcă aproape deloc
Dacă bateria e încărcată și pornești un consumator mare(GEPDA), ai încărcare doar pe timpul funcționării lui
Dacă frânezi ai încărcare maximă(recuperare energie) iar dacă accelerezi ai încărcare 0

Partea proastă e că nu ai cui explica, dovadă și posturile de mai sus
IRONICK
QUOTE(torquemada @ 18 Jun 2019, 22:59)
Dacă frânezi ai încărcare maximă(recuperare energie)
*
Nu si daca bateria este incarcata. Altfel o fierbe.
QUOTE(torquemada @ 18 Jun 2019, 22:59)
Dacă bateria e încărcată, nu încarcă aproape deloc
Dacă bateria e încărcată și pornești un consumator mare(GEPDA), ai încărcare doar pe timpul funcționării lui
*
Asta face si alternatorul vechi, incarca daca scade tensiunea pe borne.

Astea noi au șunt si capsa pirotehnica?
Agrig
Cit este cistigul in Wh cu aceste manevre?
Ma refer la mers normal in oras, nu in teste, acolo cam tot aia este daca ai bateria incarcala la 14,4Vdc.
IRONICK
Nu iti scade consumul la jumatate, dar se aduna.
In functie de sarcina (consumator) si scenariu. Pentru sarcina poti si tu sa calculezi (guugle, formule, tabele etc). Ai aprins lumina de intalnire, 110W.
sobolan
Cam oricarui motor nou ii scade consumul de combustibil/ulei dupa 2-3oookm da' acum astea noi is rodate la banc cica deci nu prea mai e valabil,asa cred.....In cazul de fata ai un motor mic(subdimensionat,e doar parerea mea desigur)pe benzina si daca ai si consumatori gen AC apoi e normal consumul ala,daca luai manuala probabil scadea un pic......in modul Eco (in cazul meu-DCI E6) masina e mai lenesa iar consumul e acelasi.....
Agrig
Pai din alternator recuperativ eu am estimat ca in cel mai bun caz se cistiga 200Wh.
Tradus in combustibil asta ar insemna max 100ml de benzina/h.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.