Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Honda Civic VIII 1.8
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
offspring
Prea multe frantuzesti.. merge si o japoneza fabricata in UK.

Fabricata in 2009, al treilea proprietar, luata in 12 aprilie 2019 cu ~114.00km, in prezent 12 iulie cu ~120.000km. Reali zic eu, verificare RAR + reprezentanta + facturi de la ~70.000 km de la al doilea proprietar, masina pare ingrijita.

Are motorizarea de 1.8 benzina aspirat natural care iubeste turatiile si taie alimentarea pe la ~7100 rpm (din pacate) de 140 ponei, cutie in 6 trepte (manuala evident).

Are dotari decente, nimic exagerat, volan piele, clima automata pe o zona, oglinzi electrice si incalzite, senzori de ploaie si lumina, jante pe 17" care impreuna cu suspensia iti rup ficatii (care suspesie? smile.gif ), buton pentru pornirea motorului dar pentru oprire rotesti de cheie (wtf?), scaune incalzite, 2 tweetere (se aude oribil, slab sistem), senzori parcare spate, pilot automat.. si cam atat, cum ziceam nimic special.


Imi plac masinile, urmaresc ce mai zice lumea prin jurnalele lor asa ca am decis sa deschid si eu unul, cu o masina pe care o ador sa o conduc.. in afara orasului.


Pana in prezent am schimbat la masina:
- curea transmisie
- o rola
(nu aveam istoric la ele, mecanicul mi-a sugerat ca pentru linistea mea sa le schimb)
- cauciucurile de vara si de iarna cu care am luat-o, erau uzate, ulterior am constatat ca cele de vara aveau niste taieturi pe interior, pe canale.. asa ca.. pa. Probabil ca mai mergeau, nu stiam ca voi face atatia km intr-un timp foarte scurt voiam sa mai aman schimbarea/inlocuirea lor, uzura nu era asa de pronuntata. Nici nu mai stiu anul de fabricatie, stiu doar ca unul avea niste taiaturi pe un sant, posibil de la sinele de tramvai de prin BUC, oscilam intre 2 perechi noi si cele 2 vechi. Am ales Nexen-Nfera SU1 XL-S-225/45R17-94-Y-CA69u1, si bine am facut, am bagat drumuri cu masina prin afara orasului, pe la munte, pe la mare, peste tot, am mers si tare, am prins si ploaie, anvelopele noi au fost "ce trebe", chiar eram in pericol daca plecam cu cele vechi.
O data cu inlocuirea anvelopelor a urmat o indreptare de jante + o geometrie.
- am mai schimbat disc + placuta spate + lichid frana
- am reparat radioul care din cauza caldurii se reseta si scotea un sunet orobil, pocanituri.

Ce urmeaza:
- peste maxim 3000 km, un schimb de ulei + filtru de ulei, schimb ulei cutie + bielete antiruliu (se aude clonc clonc la cea mai mica denivelare). Le suspectez pe ele, dar il rog pe mecanic sa se uite.
- jante de tabla cel mai probabil, pe 16 + anvelope de iarna noi. Nu stiu exact ce anvelope, probabil nokian. Nu prea umblu iarna, vedem, mai este pana atunci.
- vedem ce mai apare

Minusuri la masina:
- daca parchezi in spic, nu vezi nimic cand dai cu spatele, stalpul C este gros, este #soloyolo cand vrei sa iesi
- nu vezi botul masinii, cand vreau sa parchez, inca nu imi dau seama cat de aproape sunt de obiect, pentru parcarile alea mai milimetrice
- directia electrica, imi este dor de directia de pe mazda 3 2004
- schimbatorul.. mi se par cursele prea lungi. din nou imi este dor de schimbatorul de pe mazda 3, care era "foarte mecanic" si se simtea "altfel"
- suspensia foarte rigida, mai exact nu prea simti ca lucreaza, simte tot.. impreuna cu rotile de 17, te fac sa ocolesti orice gropa. nu ma deranjeaza neaparat felul in care se simte masina.. mai repede imi este frica sa nu indoi vreo janta/anvelopa, se aude cum lucreaza intregul sistem de suspensie
- are suspensie clasica pe spate, mazda avea independeta. Daar si honda se tine bine pe curbe, mai ales cu anvelope de 225 vs 195 de pe mazda
- nu vad cand semnalizeaza cineva din spatele meu, din cauza la spoiler
- motorul este foarte inghesuit si degaja o cantitate ridicata de caldura; nu prea ai loc sa lucrezi. la mazda puteam sa bag picioarele intre motor si radiator smile.gif)
- bateria foarte mica, 45 parca. trebuie sa o schimb, nu cred ca mai prind iarna, la tester arata erori
- mai sunt, dar nu imi vin in minte

Plusuri:
- motorul, happy rev engine, prind pe bord cam 145-147 cu treapta a treia (daca imi amintesc bine, sper sa nu ma #$A$ pe mine), se aude frumos. Nu este un VTEC autentic dar este ceva apropiat; nu prea simti viteza, ajungi repede pe la 170km/h dar nu iti da vreo senzatie de nesiguranta sau zgomot exagerat.
- felul in care arata masina, este diferita de ceea ce vezi pe strada. Initial, nu eram atras de design-ul exterior mergand pe ideea ca vreau sa ma simt bine la volan si nu ma intereseaza exteriorul dar cu timpul a inceput sa imi placa
- imi place pozitia la volan, stau jos, la maxim (am 1.73), la fel ca la mazda; volanul are dimensini bune, fata de alte masini.
- are acel "wanna be" spoiler pe spate, care este pozitionat fix in farurile celor care vin din spate, nu te afecteaza flash-urie
- scaunele numite magic seats, se rabateaza sezutul pasagerilor din spate (desi nu l-am folosit pana acum)
- pedale de acceleratie din podea; nu imi mai vine sa conduc alte masini care nu au asa ceva
- senzorii de parcare; nu am avut pe nicio masina asa ceva, mi se pare fantastic
- pilotul automat; la fel, nu am avut pe nicio masina, mi se pare si asta SF.. pacar ca nu are radar pentru addaptive
- oglinzile rabatabile electric pe care nu le folosesc; una are un releu defect care trebuie inlocuit


O sa va mai povestec, daca vreti, ce masina am avut inainte, prin ce am trecut sa ajung la asta. Prima masina a fost o solenza de la parinti asa ca un punct de inceput. Inca mi se pare OZN Honda. Masina am luat-o 90% pentru motor, constrans de buget si cautand ceva pe benzina (#benzina4life) aspirat, care sa nu ma puna sa platesc o avere la stat, am ajuns la 1.8 de la honda. Trebuia sa fie neaparat aspirat, nu imi plac motoarele diesel/motoarele turbo benzina.

Sper ca ati inteles ca nu ridic in slavi masina, este depasita din multe puncte de vedere dar mie imi place, mult, abia astept sa plec in afara tarii cu ea.

TLDR: Il cheama Jerry (JRY) are multe zgarieturi.. e din 2009 doar.. a fost nascut si a trait in Bucuresti. Va las o poza cu curul biggrin.gif
[attachmentid=1628106870]
sobolan
am condus una cu aceeasi motorizare....e racheta smile.gif
offspring
"Rachetuza", se simte acel ceva dupa 4500 rpm, pana la acea valoare nu se intampla mai nimic, cu 2 persoane si cateva bageje este decent, mai mult de atat si nu cred ca o sa mai fie.

Atasez si eu o poza cu consumul, ca tot este la moda tema asta smile.gif.
Merg foarte putin prin Bucuresti, foarte rar apuc sa fac un consum, plin la plin. Am reusit acum cateva saptamani. CB indica cu vreo 0.5 mai putin fara de cel facut la pompa.

Am observat ca imi indica pe al doilea CB, in ~6000km, un consum de ~8.5 l/100 km.
erich manstein
Salut!
Să o stăpânește sanatos...este o alegere foarte buna pentru cine vrea un motor aspirat.
Cred ca este unul dintre cele mai bune motoare aspirate de volum de pe piață în ceea ce privește fiabilitatea si usurinta cu care se tureaza pana in zona roșie a turometrului.

https://hondafan.ro/forum/forum/aria-tehnic...e-misca-partial

Aici găsești rezolvarea pentru problema cu oglinda...ai nevoie de un simplu varistor si ceva chef de bricolat.
offspring
Ms! smile.gif

Stiam de acel releu si rezolvarea lui, am incercat sa rup internetul in doua inainte sa aleg o masina, sa stiu la ce sa ma astept, care erau diferentele intre prima, a doua si a treia generatie. Nu o sa ma bag personal la repararea lui, sunt paralel, nu am unelte si mai mult o sa stric.
Tot la oglinda, nu functioneaza incalzirea pe partea soferului, ori firul ori oglinda in sine din ce am au mai scris altii. Work in progress.

In general, parerea mea este ca, masinile japoneze au cele mai bune motoare pe benzina aspirate. La momentul acela, la bugetul pe care voiam sa il aloc si la "cerintele" pe care le aveam, nu prea erau variante. Veneam de pe o mazda 3 din 2004, 1.6 105 cp. Urmatoarea trebuia sa fie tot benzina si aspirat dar care?!


Ma uitam tot la o Mazda 3, prima si a doua generatie, gaseam greu sa fie hatch, 2.0 si inmatriculata si de la non-samsar etc.. Prima generatie avea probleme grave cu rugina, ulterior au mai remediat din 2008-2009 dar tot nu era "rugina free". Iar din a doua generatie, gaseam multe sedan 2.0.
Ok.. mai aveam pe lista Toyota Auris prima generatie facelift-ul dupa 2010, dar multe din RO erau 1.33 VVT-I-ul sau 1.4 din generatia mai veche, si cautam ceva cu mai multa putere. Foarte ieftine masinile astea, mai ales prima generatie. Am ajuns sa ma uit si la a doua generatie unde din nou, pareau bine la bani vs concurenta dar nu imi placea motorizarea.

La Golf 6 ma uitam la 1.4 tsi 122cp, care era cel mai ok motor din toate pocnitoarele lor. Aveai grija sa schimbi distrubutia pe lant, mai din timp si teoretic erai ok. DAR nu eram impacat cu ideea asta.. si din ce am mai citit, era problema de fabricatie. Nu am gasit concret daca s-a rezolvat pe vreun facelift sau ceva de genul.. Am zis pass, ala nu e motor gandit cum trebuie.. (parerea mea). Nu mai retin daca erau si golf 7 pe lista, dar deja cred ca erau in alt price range.

Iar la Honda am ajuns din intamplare, ca sa zic, mi-am amintit de masina asta care arata extrem de ciudata la exterior si interior. Pentru mine conteaza sa ma simt bine in interiorul acelei masini, sa stau sub volan nu peste el, sa ma simt bine atunci cand o conduc la drum lung. Pana la urma stau in interiorul ei, nu in afara, putea sa arata si ca un volva din 80.

This reply is ugly without pics biggrin.gif
axabrt
mda pe afara este ok, la interior probabil are magic seats pe spate, ceea ce este un plus privind versatilitatea. totusi cam inghesuita in spate.
nu stiu daca are buton d-ala eco, care taie acceleratia, daca l apesi mai scade consumul cu vreo 2 litri.


am cochetat si eu ceva vreme cu o versiune din asta, dar:

- suspensie tip bara de torsiune, deci cam saltareata la denivelari
- la problemele mele cu spatele si din ce am citit pe forumuri din uk, scaunele n-ar fi cele mai comode la drum lung
- fiind motoare de turatie totusi au fost destul de alergate, a cam vazut des peste 4000 de ture ca sa scoti ceva din ea. Iar sa mi urle motorul la 4000 de ture jumate din drum, ei bine o fi fost frumos cand eram mai tanar, dar acum vreau liniste in masina

PS: e japoneza, de ce i pui cauciucuri coorene ? se fabrica in coreea si china. ale tale unde s fabricate
offspring
Da, are magic seats, pare misto ideea, si portbagajul pare maricel, are ~450l. Am mers de 2 sau de 3 ori cu cineva in spate, daca esti o persoana mai inalta, cam atingi cu capul plus ca plafonul coboara mult, iti da o senzatie dubioasa.

Iti dau dreptate, suspensia este mai dura, te cam zguduie daca drumul este prost, incerc sa ocolesc toate gropile de teama sa nu indoi vreo janta sau sa nenorocesc anvelopa. Suspensia este zgomotoasa, iti da senzatia ca o sa se strice ceva daca dai in gropi, cred ca mai mult d-aia le ocolesc.. adica balon de 45 si jante pe 17 nu este ceva wow..

Personal, mi se par comode scaunele, nu au reglaj din acela prin care intaresti spatarul dar la drum lung nu mi-a amortit nimic. La mazda aveam astfel de reglaj dar ma durea spatele.

Desi sunt masini care cer sa fie alergate, 90% din proprietarii cu care am interactionat in vederea achizitionarii de la ei, au fost oameni care au mers cu ele la reprezentanta, fie era primul sau al doilea proprietar, sunt masini ingrijite, au primit atentie. Cred ca am vazut 6 masini in total, doua cu i-shift si 4 manuale. 5 din 6 erau ingrijite. Pentru nevoile mele in viata, masina asta ma satisface, vede des redline, fac depasiri si cu a doua, este fun de condus.

Anvelopele cred ca sunt fab in Coreea, am mers pe mana celor de la vulcanizare, ceva atipic mie. Am observat abia atunci, cand am ajuns la vulcanizare, ca una din anvelope nu era in stare prea buna, asa ca am mers pe mana lor, mi-au recomandat Nexen. Stiam si eu putin despre marca, initial voiam tot Nokian Line ca cele de pe mazda 3.
Andy_ACS
Cu Nexen a venit si masina mea de noua. Am mers 15.000 km cu ele, fara probleme, s-au comportat foarte bine. Dupa am trecut oe Michelin CrossClimate all season, dar nu pt ca era vreo pb cu Nexen ci pt ca am vrut allseason.
Sa o conduci cu placere OZN-ul Jery 😁
erich manstein
Eu am aceeasi masina dar am cutia automată cu convertizor.
Este mai domoala dar are în schimb avantajul unor turatii mai mici pe autostrada...sub 3000 la 140 și sub 4000 de ture la 170.
Masina este a soției care venind după o franțuzoaică si o nemțoaică a devenit fan declarat Honda...😀

Ce as putea să-ți mai recomand din experienta proprie:

-bucse punte spate
Înlocuirea cu tot cu manoperă costa în jur de 450 ron...o sa dispară oarece zgomote si mașina va deveni mai stabilă.
Recomand schimbarea chiar dacă nu sunt rupte dar la varsta asta sunt îmbătrânite.

-bujiile
Mergi pe varianta NGK...asta are din fabrica si sunt mai bune decat Denso.

-verificare joc termic supape

- verifica în istoric ce tip de vascozitatea a avut uleiul folosit
Încearcă sa stai cat mai aproape de 0w20-ul recomandat de honda.
Exclus 5w40 sau alte minuni...motorul asta are tolrente mici si ai nevoie de ulei cu vascozitatea redusă.

Nu prea sunt probleme la mașina asta...partile negative le-ai punctat si tu (suspensie dură,sistemul audio mediocru).
Este o mașina pentru cei care vor să stea departe de service.
👍
b06fcn
Manoritatea japonezelor/coreenelor sunt facute sa te tina departe de service...s-o stapanesti sanatos, e o masina foarte corecta...daca e intretinuta cum trebuie.
Gumele Nexen sunt o solutie foarte buna, si eu am luat Nexen de vara pentru Megane-ul din semnatura si sunt foarte OK, atat pe ud, cat si pe uscat...sa le rulezi sanatos, atat gumele, cat si masina...
ursul_bipolar
erich manstein poate ne spui si noua cum se comporta 0w 20 cand afara sunt 40 de grade si la nivelul asfaltului cam 60-65 si ii dai redline? Nu de alta dar sa nu dezinformam aiurea zic. Poate ne spui si noua cat este hths-ul la 0-20 de il recomanzi cu atata hotarare.
Din fericire stiu ce vb ca am doua japoneze, una chiar cu 1.8 si 143 cai dar de la o alta marca si cam stiu ce sunt turatiile vs uleiul.
Sa o stapanesti sanatos, e f misto masinuta.
erich manstein
Nu vad unde este dezinformarea....este exact ce recomanda producatorul masinii (Honda).
Incepand cu pompa de ulei,filtrul,sistemul vtec,segmenti etc.totul este proiectat în jurul unei vascozitati,eventual una peste.
Cel mai important este debitul...pompa de ulei are acelasi debit cu orice vascozitate dar cu eforturi/uzura/consum diferite.
Atunci când toleranțeile nu pot accepta debitul necesar din cauza vascozitatii,exista si un bypass.
Un ulei cu vascozitatea corecta pentru motorul respectiv intra in sistem fără a folosi bypassul.
Chestia asta nu prea se intampla daca se foloseste un ulei cu HTHS foarte mare.
Dacă nu este suficient debit, zona respectivă din motor nu are suficient transfer de căldură și implicit răcire.

Rezultatul este o vascozitatie locală redusă la temperatura inalta.

Dacă toată lumea este de acord ca cea mai mare uzura este la pornire, este clar de ce este important un debit instant in acele momente.
Dacă uleiul cu vascozitati prea mare nu are suficient flux de răcire, la 100 de grade va fi la fel de subțire ca unul mai putin vascos dar un soi de marmelada la pornire (exagerez putin) cu consecințe clare asupra uzurii.
Exista un buletin tehnic emis de Honda inca din 2009 care specifică faptul că toate motoarele lor fabricate după 2001 sunt pregătite să funcționeze cu vascozitatea 0w20.

Scuze initiatorului pentru off tipic.
axabrt
Pai daca l ia așa , cu hths si alți indici, Io zic sa meargă pe ravenol sau eneos.
DannyY
Eu am facut prostia sa accept un 5W40 de la service ASKO, dar nu mai fac tampenia asta in veci. Cu prima ocazie ii pun la loc 0W20 original.
Consumul de benzina mi-a crescut cu 1 litru, redline s-a mutat de la 6700 pe la 6400 si simt eu ca ceva nu-i place. Asta dupa ce singura interventie a fost schimbul de ulei si filtre.
bgdrenault
macar daca era 5w30.
wolfin
Compromisul cel mai bun.....

5w30.

Dar tot nu as renunta la 0w20 cum zice cartea.


Danny ...eu l as schimba nu as astepta
ursul_bipolar
Pt clima din tara asta 0w 40 ar fi cel mai potrivit cu un hths intre 3.8 3.9.
Tocmai asta este ideea la 0 20, iti da un consum mai mic dar protectia motorului este mai scazuta. Nu le poti avea pe toate si consum si emisii scazute dar si protectia motorului sa fie ca in cazul unui 40.
Gogosile aruncate de producatori ca 0 20 este superior sunt doar gogosi, 0 20 este folosit pt consum ceva mai mic si eventual emisii cu cateva grame in minus (daca or fi si alea).
Ca idee, uleiul de motor se alege si functie de clima tarii unde este vanduta masina. wink.gif
wolfin
pai si de ce vin toate cu ow20 sau 5w30 la noi.

5w40 nu am auzit,,,,,au 0w40

Le in clio 5 w40 arde de 12 ani. dar in actuala nu as baga
madhorsefuzzy
Eu zic ca nu poti si-i schimbi parerea ursului. wink.gif

QUOTE(ursul_bipolar @ 18 Jul 2019, 23:19)
Poate ne spui si noua cat este hths-ul la 0-20 de il recomanzi cu atata hotarare.
Este 2,5-2,6.
DannyY
Ursule, poate-mi explici si de ce mi-a scazut nivelul pe joja la jumatate intre min si max in aproape 12.000 km, cand originalul 0-20 a stat patru ani la rand la linia de sus a jojei pe cca 20.000 km. Si i-am dat talpa, nu gluma.
Nu ma plang de cum merge masina, n-am erori in bord, nu beculeste nimic, dar faza cu consumul de ulei - observat vizual dintr-o simpla curiozitate - nu-mi place deloc.
Ca sa nu fac doua drumuri, la urmatoarea revizie schimb parbrizul pe CASCO, rog pe cineva sa-l bata pe ala care m-a convins sa pun 5-40 si bag original.
IRONICK
Normal, motoarele japoneze sunt facute sa mearga cu tipul ala de ulei, nu mai bagati altceva ca stiti voi/sau altii mai bine.
MMVI
ptr ca cu 0-20 masina produce ulei smile.gif
IRONICK
Daca-i era argoniana, producea toate tipurile de lichide. Ulei, motorina, benzina, antigel, lichid de frana, stropgel ....
mircea_aq
Stiam ca numai 1.5t produce sistematic ulei.

Ca sa intelegi masina argoniana trebuie sa treci dincolo de fizica cuantica ca sa-ti poti explica giratoriul din Deva in care ai consum zero, dar poti accelera in voie la ce viteza poftesti.
offspring
Multumesc!


QUOTE(erich manstein @ 18 Jul 2019, 19:50)
Eu am aceeasi masina dar am cutia automată cu convertizor.
Este mai domoala dar are în schimb avantajul unor turatii mai mici pe autostrada...sub 3000 la 140 și sub 4000 de ture la 170.
Masina este a soției care venind după o franțuzoaică si o nemțoaică a devenit fan declarat Honda...😀

Ce as putea să-ți mai recomand din experienta proprie:

-bucse punte spate
Înlocuirea cu tot cu manoperă costa în jur de 450 ron...o sa dispară oarece zgomote si mașina va deveni mai stabilă.
Recomand schimbarea chiar dacă nu sunt rupte dar la varsta asta sunt îmbătrânite.

-bujiile
Mergi pe varianta NGK...asta are din fabrica si sunt mai bune decat Denso.

-verificare joc termic supape

- verifica în istoric ce tip de vascozitatea a avut uleiul folosit
Încearcă sa stai cat mai aproape de 0w20-ul recomandat de honda.
Exclus 5w40 sau alte minuni...motorul  asta are tolrente mici si ai nevoie de ulei cu vascozitatea redusă.

Nu prea sunt probleme la mașina asta...partile negative le-ai punctat si tu (suspensie dură,sistemul audio mediocru).
Este o mașina pentru cei care vor să stea departe de service.
👍
*



Daa.. am uitat de varianta cu acea cutie. Pana la urma este convertizor clasic, nu? Credeam ca este CVT. Nu reuseam sa gasesc informatii pe internet, abia gaseam despre I-shift, despre cealalta automata, mai nimic. Bine, nici eu nu am intrebat la reprezentanta, probabil ca stiau baietii. Cea I-shift este robotizata, smuceste la schimbari, trebuie sa o "inveti", era ciudatica dar comoda prin oras. Modelul avea si padele pe volan, parea o alegere interesanta, mai ales si pentru prietena, sa ii vina mai usor sa o conduca. Dar in cele din urma am renuntat, am aflat ca daca se strica acel robotel care schimba treptele, costul de schimb in RO este de vreo 3000 euro, ori asta ori varianta de a trimite piese undeva prin UK. Iar daca se strica ceva la transmisie, ramaneai in drum. Nu am vrut sa risc, preferam sa am ceva mai simplu, decat sa ma complic.

Despre cealalta cutie, singurele informatii pe care le gaseam: este o cutie folosita cu ceva ani in urma pe alte modele, fiabila, doar de bine. Pe olx si autovit, o singura honda am vazut cu o astfel de cutie, una neagra, dar nu mai retin daca era din BUC si daca era minim 2009 (unul din criterii).

-Nu gasesc in facturi exact daca au fost schimbate bucsele pe spate, imi apar pe fata schimbate undeva pe la ~76.000km, iar pe la ~103.000km apare de 2 ori "Bucsa brat oscilant Honda Civic" - cam 300 ron cu tva
-Bujiile cred ca sunt originale NGK, nu apar schimbate pe facturi. Mecanicul spunea ca este posibil sa fie originale, cele cu care a venit masina. Observatiile lui au fost ca, sa am in vedere consumul si cat de greu porneste masina (vara nu este cazul, dar iarna).
- apar 2 schimburi daca nu ma insel, pentru garnitura capac culbutori
- apare si un reglaj de tacheti
- uleiul, mereu a fost Repsol 5W-30 Elite fuel economy. Marca pe care nu cred ca o sa o schimb.

Masina merge la acelasi mecanic, de la 70.000 km, merg pe mana lui. Asa a facut si fostul priprietar asa voi face si eu. Daca inainte preferam sa imi cumpar eu piesele, discuri, amortizoare, ulei etc, acum nu imi mai bat capul, imi ajunge cu mazda. smile.gif Imi era asa teama sa merg cu masina la mecanici, la toti schimatorii de piese.. noroc ca masina aia a cerut doar ulei, 2 amortizoare pe spate si set discuri placute, in rest, masina a fost tank 3 ani cat a fost la mine.


QUOTE(b06fcn @ 18 Jul 2019, 22:12)
Manoritatea japonezelor/coreenelor sunt facute sa te tina departe de service...s-o stapanesti sanatos, e o masina foarte corecta...daca e intretinuta cum trebuie.
Gumele Nexen sunt o solutie foarte buna, si eu am luat Nexen de vara pentru Megane-ul din semnatura si sunt foarte OK, atat pe ud, cat si pe uscat...sa le rulezi sanatos, atat gumele, cat si masina...
*




QUOTE(ursul_bipolar @ 18 Jul 2019, 22:19)
erich manstein poate ne spui si noua cum se comporta 0w 20 cand afara sunt 40 de grade si la nivelul asfaltului cam 60-65 si ii dai redline? Nu de alta dar sa nu dezinformam aiurea zic. Poate ne spui si noua cat este hths-ul la 0-20 de il recomanzi cu atata hotarare.
Din fericire stiu ce vb ca am doua japoneze, una chiar cu 1.8 si 143 cai dar de la o alta marca si cam stiu ce sunt turatiile vs uleiul.
Sa o stapanesti sanatos, e f misto masinuta.
*




QUOTE(erich manstein @ 19 Jul 2019, 04:50)
Nu vad unde este dezinformarea....este exact ce recomanda producatorul masinii (Honda).
Incepand cu pompa de ulei,filtrul,sistemul vtec,segmenti etc.totul este proiectat în jurul unei vascozitati,eventual una peste.
Cel mai important este debitul...pompa de ulei are acelasi debit cu orice vascozitate dar cu eforturi/uzura/consum diferite.
Atunci când toleranțeile nu pot accepta debitul necesar din cauza vascozitatii,exista si un bypass.
Un ulei cu vascozitatea corecta pentru motorul respectiv intra in sistem fără a folosi bypassul.
Chestia asta nu prea se intampla daca se foloseste un ulei cu HTHS foarte mare.
Dacă nu este suficient debit, zona respectivă din motor nu are suficient transfer de căldură și implicit răcire.

Rezultatul este o vascozitatie locală redusă la temperatura inalta.

Dacă toată lumea este de acord ca cea mai mare uzura este la pornire, este clar de ce este important un debit instant in acele momente.
Dacă uleiul cu vascozitati prea mare nu are suficient flux de răcire, la 100 de grade va fi la fel de subțire ca unul mai putin vascos dar un soi de marmelada la pornire (exagerez putin) cu consecințe clare asupra uzurii.
Exista un buletin tehnic emis de Honda inca din 2009 care specifică faptul că toate motoarele lor fabricate după 2001 sunt pregătite să funcționeze cu vascozitatea 0w20.

Scuze initiatorului pentru off tipic.
*




QUOTE(axabrt @ 19 Jul 2019, 05:34)
Pai daca l ia așa , cu hths si alți indici, Io zic sa meargă pe ravenol sau eneos.
*



Am observat ca Honda tine foooarte mult sa folosesti produsele lor, atat ulei motor, ulei cutie cat si antigel! Si din ce citeam, da, este adevarat, 0w-20 este bun pentru acel motor.
- Din cele citite de mine, 0w-20 nu este asa de slab cum spune lumea, urmaream un video pe youtube, o toyota brz alergata pe circuit, am analizat ulei inaine si dupa cursa, uleiul a reusit sa ofere protectia necesara, "dracul" nu era asa cum credeau ei. Nu mai retin numele la video exact si nici toate informatiile, ideea era ca, DA poti sa il folosesti si sa ii dai abuz dar pe termen lung un 0w-40 sau un 5w-40, va rezista mai bine.
- 0w-20 a aparut pe piata pentru emisii, asta e clar
- un ulei bun, este unul sintetic din grupa 4 sau 5, 0w-40/30, 5w-30/40, Mobil, RAvenol, Total, liqui moly
- la climatul nostru, ierni geroase si veri foarte calduroase, iti trebuie ceva sa functioneze in ambele cazuri, cea mai mare uzura apare la rece, la prima pornire
- in final, este indicat sa respecti cerintele producatorului, ca sa "fie bine, sa nu fie rau" smile.gif

QUOTE(DannyY @ 19 Jul 2019, 06:04)
Eu am facut prostia sa accept un 5W40 de la service ASKO, dar nu mai fac tampenia asta in veci. Cu prima ocazie ii pun la loc 0W20 original.
Consumul de benzina mi-a crescut cu 1 litru, redline s-a mutat de la 6700 pe la 6400 si simt eu ca ceva nu-i place. Asta dupa ce singura interventie a fost schimbul de ulei si filtre.
*



Sunt curios daca in carte iti apare 5w-40. Stiu ca cei de la ASKO sunt profi, am primit recomandari sa merg la ei. Daca aceea a fost singura interventie la masina, schimba-l, si urmareste iar comportamentul.

ursul_bipolar
QUOTE(DannyY @ 19 Jul 2019, 11:19)
Ursule, poate-mi explici si de ce mi-a scazut nivelul pe joja la jumatate intre min si max in aproape 12.000 km, cand originalul 0-20 a stat patru ani la rand la linia de sus a jojei pe cca 20.000 km. Si i-am dat talpa, nu gluma.


Nu stiu ce ulei ti-au bagat ca sa imi dau cu parerea. Sunt multe 5w-40, unele mai bune altele mai proaste. Daca vrei unul relevant incearca eneos sustina 5-40 care bate spre un 0-40.

Daca voi spuneti ca honda merge asa bine pe 0-20 go for it. Sunt sceptic insa ca la ture sustinute ala mai poate lubrifia motorul cum trebuie cand afara sunt 35-40 de grade. Dar na, vremea calduroasa nu tine o vesnicie. Sigur, uzura prematura nu se va vedea probabil in prima suta de mii sau peste dar dupa, functie de constructia motorului poate da semne de uzura prematura.

Sunt mai multi producatori care au avut probleme la motoare dupa un nr de km, long time interval si 0 20. Acum daca produccatorul te obliga sa bagi 0-20 csf, ncsf.
O sa verific daca pt tarile cu clima f calda tot asta este recomandat.

Ca fapt divers, pt mazhorse, ca sa imi schimb parerea trebuie sa vii cu explicatii tehnice solide. Daca nu, s-ar putea sa nu tina. wink.gif
Pt IRONICK, eu tot motoare japoneze am si in carte este un tabel in care iti arata ce vascozitate sa folosesti functie de temperatura. Deci, nu e la fel la toti.
wolfin
sincer..problema cu uleiul nu e la cald ci la rece...cand vb de uzura. acu nu tii motorul 24/7 la 6k rot/min.

e adevarat..cele mai echilibrate sunt 5w30 si 5w40 sleep.gif
ursul_bipolar
Depinde: vara sau in perioadele calduroase problema este la cald, iarna problema este la rece. Nu e la fel totdeauna, "problema" se muta functie de sezon.
Un ulei bun dar bun cu adevarat cu vascozitatea 0W-30 sau 0w-40 pt clima de la noi este ok pt ambele sezoane.

Fiecare pune ce vrea si ce doreste, pana la urma masina merge si cu ulei de 10 lei bidonul.
Sa trecem peste si sa il lasam pe Jerry sa ne incante vazul cu povestea lui. wink.gif
madhorsefuzzy
QUOTE(ursul_bipolar @ 19 Jul 2019, 12:10)
Ca fapt divers, pt mazhorse, ca sa imi schimb parerea trebuie sa vii cu explicatii tehnice solide. Daca nu, s-ar putea sa nu tina.  wink.gif

Teste de laborator cu uleiul 0W20 Honda tinut intr-o Honda Insight intre 15 si 18.000Km in Long Beach, CA : link

Relevant pe thread-ul de acolo e update-ul din 2018 care contine si restul analizelor anterioare: link

Ceva mai tehnic decat o analiza de laborator cu uzura motorului cu ulei 0W20 nu am ce sa aduc in discutie.

Temperaturile medii pe vara sunt echivalente in Bucuresti si Long Beach, CA (Los Angeles).
ursul_bipolar
In primul rand niciunul din motoare nu este de 1.8 litri. Deci sa comparam 1.8 cu 1.5 sau 1.3 nu este chiar relevant.

A doua chestiune, probabil nu m-am facut inteles, atata timp cat mergi linistit si nu o urci in ture timp indelungat uleiul ala este ok, nu are ce rau sa ii faca ca nu va ajunge niciodata la limita superioara a HTHS-ului deci va avea capacitatea de lubrifiere.
In ture sustinute isi va arata limitele.
Daca te-ai uitat omul mergea 30 de min pe autostrada ca sa ajunga la serviciu. Orice ulei iti tine in conditiile alea.
erich manstein
@ursul_bipolar
Am rămas dator cu descrierea felului în care se comporta un ulei 0w20 la solicitări intense.
Acum am venit de pe circuit de la Adancata...am fost impreuna cu doi amici posesori de Golf R,respectiv Civic Type R Fk8.
Civicul merge pe ulei 0w20 Honda,deci nici macar Amsoil,Millers sau Redline...nu are nici pe dracu.
Vorbim de o mașina care are 320 cp și care sunt puși la treaba toti in regim de circuit.
Ce zici...este un regim dur de exploatare?
Nu scrie nicăieri în manualul mașinii ca nu poti folosi 0w20 vara pe Magheru la 40 C sau pe circuit.
Dacă ar fi existat cea mai mica problema, cu siguranță că Honda ar fi folosit alt tip de ulei (asa cum a facut la generația FN2) .
Vorbim despre o mașină care este vârf de gamă si un vector extraordinar de imagine cu o perioada de garantie respectabilă.

Am avut si eu masini de la Mitsu...aspirat de 1.8 mașina de firmă, plus alte două echipate cu legendarele 4G63T si 4B11T.
Ultimul, a mers cu un 5w30 de la Amsoil cu HTHS in jur de 3.1 inclusiv pe circuit.Temperatura uleiului a fost tot timpul mai mică comparativ cu 0w40 Mobil 1...explicația o găsești într-un post anterior in care vei regasi termeni ca debit,flux de racire etc..
Dupa ce am montat o turbina mai potenta si am facut o remapare, am trecut la un ulei 5w30 cu HTHS de 3.55 dar cu o vascozitate de 10.9 la 100 C....fără probleme din nou.
As putea să-ți mai povestesc despre masinile unui parc auto unde am un contract de management...Peugeot Partner 1.6 hdi care au trecut de 200000km aproape exclusiv in Bucuresti si care folosesc un ulei Total cu specificatie C2.
Sau mai pot povesti despre un ulei Fuchs Gt1 0w20, care era folosit în diverse competiții de Porsche...
Asta a fost testat cu rezultate excelente, inclusiv în celebrele 1.9 TDI de la VW,motoare pentru care nici macar 5w40 nu era suficient...😀

Ideea de bază este că nu vascozitatea ridicata protejează mai bine, ci calitatea bazelor (în primul rand) si pachetul de aditivi.
Asta vei descoperi daca sapi mai mult într-un curs de tribologie.







ursul_bipolar
A folosi masina o data sau de doua trei ori pe an la Adacata poate fi ok.
Sunt de acord ca baza uleiului este f importanta dar sa ridicam in slavi 0 20-ul cred ca e drum lung.

Daca masina se simte bine cu 0 20 am mai spus go for it. As vrea sa vad cum arata motorul la 200000 dupa ce a vazut zilnic rosul. Nu cred ca o sa ii fie prea bine. Cand voi vedea un motor la 200000 cu 0 20, folosit serios si schimbul la max 10k ca arata ok pe interior atunci voi trece si eu la 0 20. Pana atunci merg pe 5 40 si WBASE ca baza care bate spre un 0 40 conform fisei tehnice.
offspring
Hai sa continui,
In momentul in care eram cam 60% hotarat pe honda, am mers sa vad una din 2008, nu mai retin exact echiparea, avea cam ~140.000km, cu panoramic daca nu ma insel; avea o descriere pe olx.. ceva wow.. povestea omul cum s-a indragostit de masina, era frumos scris sa zic asa, iti lua ochii, cumparai masina doar citind anuntul. Mers, vazut, dat cateva ture cu vanzatorul la volan iar eu pentru prima data in contact cu o honda, am mers prin parcarea unui Auchan. A fost ca la prima intalnire, timid, fara curaj si fara cuvintele dupa mine, masina parea inchegata, nu avea sunete dubioase, mai avea mici defecte, problema la oglinzi, careva zgarieturi, parea o masina decenta.
Era facuta o improvizatie la baterie (zic eu, erau niste cabluri care nu aveau ce cauta) nu a stiut omul sa imi raspunda ce este cu ele, masina avand subwoofer (poate de acolo era?!; habar nu aveam), plafonul pe spate atarna putin, nu stiu.. nu m-a convins, nu s-a instaurat chimia dintre mine si masina. Omul care o vindea parea ok, nu parea ca se ocupa cu asa ceva, avea si motor, ne-am intalnit cam pe unde locuia.

Bine, bine.. hai sa mai vedem cateva totusi in urmatoarele zile..
A aparut una pe autovit, un caramiziu, extraordinar! Anunt bine formulat, primul proprietar, mullte poze, revizii la reprezentanta, dotari bune (xenon, panoramic, clima pe 2 zone, o mica tableta in bord) cred ca era full, pentru anul 2008 cel putin. Sunat, stabilit intalnire in aceasi zi.
Masina era impecabila, va spun, impecabila, avea acele presuri de hartie pe podea, talonul, cartea, actele, perfecte, parca masina a stat in showroom. Omul parea ca a avut grija de ea, parea serios, totul parea prea bine, sa zic asa.
L-am lasat pe el sa conduca, imi era teama sa nu se intampla ceva, din vina altora, cand eu eram la volan. Tin si acum minte momentul acela, dupa ce ne-am urcat la volan (eram si cu prietena care statea in spate):
el: cum vrei sa conduc; mai tare sau domol? (nu imi mai amintesc exact cuvand cu cuvand dar aceast era contextul)
eu: aa.. cum vrei tu. cum conduci tu in mod normal, prezinta-mi masina

A pornit putin mai tare de pe loc, a schimbat in treapta doi, ceea ce a urmat pe urma in momentul in care a accelerat si cum se auzea motorul urcand in turatie si faptul ca de pe scaunul din dreapta am simtit un zvac placut m-a convins in acel moment ca vreau honda, cu orice pret. Dar nu am lasat sa se arate asta pe fata mea, wtf! biggrin.gif
Am mai dat noi asa cateva ture, avea anvelope michelin de vara si conti contact de iarna, imi mai povestea el ce a mai patit cu masina, mi-a aratat ca merge in linie dreapta (a luat mainile de pe volan, sa imi demonstreze asta), ca este stabila etc etc. Bai.. masina chiar era buna, totul parea ok. Probabil ca si la reprezentanta rezultau aceleasi lucruri.
A ramas ca "vorbim". Am plecat de acolo cu prietena, amandoi ne uitam unul la altul, "bai, e misto masina si este foarte ingrijita!"
Pana la urma, omul ne-a recunoscut ca dorea sa isi vanda masina si sa isi cumpere un avion, avea si un sticker cu un avion lipit pe masina. Mi-a stat muult gandul la masina aceea, buna masina, vanzator de nota 10. O singura problema avea, era euro 4. Una din cerinte fiind euro 5. Ulterior cand am mai intrebat de masina, era vanduta.

Next!
Daca retin bine sirul evenimentelor, am mai vazut doua cu I-shift
Prima, avea 60 sau 80.000km, m-am intalnit seara (cea mai mare greseala, stiam, dar voiam sa o vad!) cu un domn, masina pe care o conducea sotia si pe care de fapt era pe numele socrului sau ceva asemanator si ca de fapt nu voiau sa o vanda neaparat.. nici eu nu mai intelegeam. Totul a decurs cam aiurea, omul nu prea stia despre masina, nu prea parea ca doreste sa o vanda, am dat (eu) cateva ture cu ea. Mai mult de atat nu am reusit sa obtin.
Urmatorea, proprietar de nota 10, primul proprietar, masina cu revizii la reprezentanta etc.. etc, deja aveam mai multa experienta in vizionat, masina parea buna, am ajuns sa o dau in alte discutii cu persoana respectiva. smile.gif
In momentul acesta nu eram sigur ca doream I-shift, eram in "research" sa zic asa.

Ce a mai urmat.. ce a mai urmat..
Am mai vorbit cu cineva din Brasov, era o honda neagra, nu voiam sa bat atata drum daca masina nu era asa cum se prezenta. La fel, om de nota 20, mi-a arat poze mai in detaliu cu masina, o avea de foooaarte mult timp la vanzare (urmaream olx si autovit ca un maniac), avea cateva puncte de rugina dar mecanic era buna. Am zis pas, nu mai voiam sa aud de rugina, sechele de la mazda.

Mai era o honda din 2011, ultimul facelift, cu km putini, 114.000 daca nu ma insel. Omul isi cumparase un G class, cand am auzit, imi mi-a cazut fata. smile.gif)
Masina a suferit 2 accident de oras, in posterior in valoare de 10000 ron, vanzatorul mi-a oferit devizul de reparatii tot, tot. Nu mi-a ascuns nimic. Am fost fraier ca nu am luat-o, m-am speriat de accident.. cand de fapt nu era nimic grav. Ulterior cand am mai intrebat de masina, era vanduta.

In ziua in care voiam sa il vad pe Jerry eram "programat" sa mai vad o honda turcoaz. Cred ca m-am invoit de la serviciu in ziua aceea. Honda turcoaz s-a dat, cica.. in ziua respectiva. Ciudat avand in vedere ca anuntul era cu o seara inainte, mi s-a parut totul foarte dubios, omul imi spunea la telefon ca deja face actele.. in fine.. mi s-a parut o minciuna. Hai la urmatoarea atunci!


Sii.. a aparut Jerry in peisaj, anunt ok, an ok, dotari ok, hai sa o vedem.
Al doilea proprietar, fa fel, om ok, am dat cateva ture cu ea, parea ok, am mai stat la povesti despre masina, m-am uitat la ea, sa vad zgarieturi, m-am uitat pe sub ea, ce se poate face la o masina intr-o parcare. Bun!
Masina a suferit un accident cu cativa ani in urma, o neacordare de prioritate a sfarsit urat. Avea aripa si usa de pe partea soferului zgariate si infundate, aveam pozele, mi le-a trimis, mi-a povestit ce a facut, din vina lui dar s-a intors cu ea asa din concediu, elementele au fost schimbate la vremea respectiva.
Dupa mai multe discutii cu vanzatorul, urma sa facem o programare la Asko pentru o verificare finala. Partea interesanta a fost ca, si el dar si eu, urma sa plecam din tara cam pentru cateva zile, in perioade diferite, prin urmare 2 saptamani am stat cu gandul la masina. Nasol moment.. ce sa zic.. ma gandeam la accident, daca era mai grav decat parea, am verificat masina pe carvertical, imi faceam tot felul de ganduri.. stiti si voi cum este.
A urmat programarea la Asko, mi-au spus baietii cam ce este de schimbat (au exagerat putin, parerea mea), am mai negociat la pret, am mers dupa anvelope, am facut actele, batut palma si eram mandru posesor de honda.

Nu va spun cu cat morcovu in fund am mers cu masina pana casa, imi era asa teama de ceilalti participanti la trafic dar in acelasi timp eram fericit! Mi s-a parut un pret ok, o masina ok.
Drept urmare, dupa 6000 de km, nu am avut probleme.
erich manstein
Mai....nu ridic în slăvi 0w20.
Spun doar ca in aplicatiile unde se recomanda, poate fi folosit fără probleme.
Sa stii ca in SUA sunt honde cu un kilometraj venerabil care merg bine mersi cu astfel de uleiuri.

Total de acord cu tine in ceea ce privește uleiurile 0w40...în general au baze mai bune (cel putin in cazul uleiurior de raft) si sunt de preferat unui 5w40 acolo unde motorul permite aceasta vascozitate.

Uleiul ala japonez l-am folosit si eu.
Este foarte ok si adevarat ca este mai apropiat de un 0w40 după specificații.

Gata...ne oprim aici ca am facut praf topicul omului.
Hai sa vorbim despre mașina ca este o japoneză veritabilă.
👍

19 Jul 2019, 21:08:
Frumoasa povestea....lasa ca a meritat stresul.
Si eu am devenit fan Honda după ce am cumpărat mașina.
Mă gândesc că nu stiu cu ce sa o înlocuiesc când vine momentul schimbării.
Actualul model parca nu m-a convins inca....mai repede as merge pe ultima varianta de 1.8 aspirat din 2016 ca tranzitie către o viitoare electrica.

Poate reușești să mergi cu un S2000....acolo vezi Vtec-ul la întregul potențial.
😍
offspring
QUOTE(erich manstein @ 19 Jul 2019, 20:56)
Frumoasa povestea....lasa ca a meritat stresul.
Si eu am devenit fan Honda după ce am cumpărat mașina.
Mă gândesc că nu stiu cu ce sa o înlocuiesc când vine momentul schimbării.
Actualul model parca nu m-a convins inca....mai repede as merge pe ultima varianta de 1.8 aspirat din 2016 ca tranzitie către o viitoare electrica.

Poate reușești să mergi cu un S2000....acolo vezi Vtec-ul la întregul potențial.
😍
*



Am masina de cateva luni dar ma gandesc cu groaza ca in viitor nu am cu ce sa o inlocuiesc. Poate cu generatia a noua?! sau mazda 3 skyactive.
Actuala honda civic, mi se pare oribila ca design, doar parerea mea, iar motoarele nu mai sunt ceea ce au fost..

Poate in viata asta gasesc o persoana de care sa ma rog pentru o tura cu un s2000!
wolfin
Toti su trecut la turbo dopate..mici. aspirate doar la mazda. Sunt tare curios cu x ul lor ce or sa faca.
axabrt
Ete nu mai ai cu ce sa o înlocuiești.
Daca iei una d asta turbo de minim 1.5 o să vezi că nu te mai întorci cat oi trai la aspirate.
De exemplu personal, după ce am avut 1.4 aspirat acu am 1.5 turbo și mă uit în viitor cu speranța. Daca as avea malai as lua imediat un 2.0turbo fara sa stau prea mult pe gânduri
Mă as mulțumi și cu un 1.8 turbo pe un audi a4b8 facelift.
offspring
Eh, este mult spus ca nu am cu ce sa o inlocuiesc, bani sa fie smile.gif. Se mai schimba vremurile, taxele, prioritatile, grijile etc.

Ma refeream la faptul ca incerc sa evit motoarele mai complicate, lucruri care se pot strica si sa iti faca batai de cap, nu neaparat ca nu se gaseste piesa sau se schimba greu ci mai repede din cauza mecanicilor nu prea priceputi. Recunosc ca nu e cea mai sanatoasa gandire, pe ideea asta se poate strica orice. Acum.. daca iei masina de noua este cu totul altceva, esti scutit de uzura componentelor. Alta chestie, eu nu mi-as lua un diesel sh, mi se pare prea mare lotaria a lucrurilor care se pot strica dupa un anumit nr de km. Masina noua, da, de de nu?!


Ieri mi s-a aprins martorul care monitorizeaza presiunea in anvelope, TPMS parca ii zice. L-am resetat din meniul secret si nu s-a mai aprins. O sa verific presiunea sa vedem cum stam. O sa vad si consumul pt ~100 de km de mers prin Bucuresti + A/C + trafic foarte liber, mers pe la 6-7 dimineata si 21-22 seara. Eu zic un 11 la pompa, dar vedem.

Am un coleg la serviciu cu o honda sedan, generatia a noua, acelasi motor cu un consum de ~10 pe bord. Mi se pare decent avand in vedere ca mai prinde si traficul acela infernal de dimineara/seara. Ah, consumul acesta il are cu butonul Eco, ceva ce la mine lipseste. Fara Eco spunea ca ii consuma muult mai mult.
offspring
Am facut si "marele plin" inainte sa plec. Nu mai stiu orele de circulatie, sigur nu erau 8-9/17-18, A/C tot timpul, la pompa mi-a iesit 12 L/km.
[attachmentid=1628107451]

Siiii.. surpriza inainte sa plec, era foarte lasata roata, avea 0.7 valoarea. O sa trec sa o monteze iar pe janta, cred ca nu a fost etansarea cum trebuie. A ajuns in starea aia, in 3 luni. Avea dreptate martorul in bord, credeam eu ca a luat-o pe aratura.
[attachmentid=1628107452]

Iar consumul la intors:
[attachmentid=1628107453]
IF -> A3 > DN1/E60 > fataiala pe acolo > intors IF (am stat 70 de minute prin "heavy traffic" smile.gif )
La dus, am avut viteza medie destul de buna +/-65km/h dar la intors s-a mers greu prin statiuni pana cand se fac doua benzi pe sens.
Eh, macar am calcat-o pe coada cand drumul imi permitea.
offspring
La prima ora eram la service pentru pierderea aerului din anvelopa, mi-au schimbat un venti, de acolo fiind problema..
Booon, am plecat, aveam de facut diverse drumuri prin minunaul Buc city, dupa cateva ore, ajuns acasa, am decis sa mai ma uit pe la masina, pe la roti, pe la una-alta (paranoia).. si ce sa crezi, l-am gasit pe urmatorul individ:
[attachmentid=1628107738]

Eram nervos, suparat si ofticat, toate la pachet biggrin.gif
Cum naiba sa mi se intample mie, nu mi s-a intamplat asa ceva din 8+ ani de sofat, anvelope noi.. wtf sad.gif

Am dat fuga la service-ul pe care l-am vizitat de dimineata, explicat, constatat, rezultat: aplicat un petic dar posibil sa nu tina fiind pe peretele acela "exterior". Ultima varianta, daca mai pierde presiune, sa schimb anvelopa. Voi ce ziceti?
Omul de la service mi-a explicat ca este posibil sa nu tina reparatia si sa am grija, ca acel cui/surub, este "luat azi", culmea este aceeasi anvelopa care pierdea presiune acum cateva zile.. coincidenta sau nu.. nu stiu daca este infipt acolo de mai mult timp sau chiar l-am gasit azi pe strada.
Ma super oftic ca erau noi anvelopele!!!

Am mai cerut cateva pareri, fiind anvelopa cu indicele 94Y si fiind mai groasa/dura, e posibil sa tina.
Aia e.. vedem.. niste fiare care ne mananca viata. biggrin.gif



Mergem putin in trecut, la primul drum mai lung dupa ce am achizitionat masina, la aprox o ora de la plecare spre destinatie, a inceput sistemul audio sa scoata niste zgomote urate, pocnituri, isi dadea singur restart, si tot acest loop, restart > poc poc > restart. Era oribil, nu puteam sa il opresc. Intr-un final s-a calmat si am reusit sa il inchid.
Am aflat unterior ca aceasta este o problema des intalnit dar culmea cand eram in cautarea de info despre model, nu am gasit nimic despre problema cu radioul. Acesta se incinge, are niste piese, condensatori, diode etc care sunt de slaba calitate si se "bulesc".

Unul din proprietari, cel cu honda caramizie <3, mi-a povestit ca a patit acelasi lucru iar unitatea a schimbat-o cu una android.

Eram si eu in aceeasi situatie, sa il repart sau sa caut ceva andoid. "Ceva", android consta in o noua masca pentru consola centrala, unde sunt si gurile de ventitalie, niste cabluri pentru a putea folosit butoanele de pe volan, o rama metalica si unitatea andoid in sine. Am tot oscilat intre a o repara si a lua una android. Android era frumos pentru waze si poate pentru o camera pe spate, in rest ma cam lasa rece, sunt momente in care merg cu radioul pe off, ma relaxeaza mai mult "modul acesta". (Da, stiu, sunt in ciudat smile.gif ).

Am ales sa repar radioul, am gasit schema pe net, de la un rus, un tutorial cu ce sa schimbi ce sa masori etc etc. Am fost la un nene electronist, foarte de treaba care a facut ce i-am spus eu dar degeaba.. tot facea figuri. Am luat legatura cu un baiat care si el la randul lui se pricepea in tainele acestea, avand o honda cu aceeasi problema, si-a reparat radioul singur avand aceeasi problema. Mers, vazut rezolvat in 30-50 de minute. Functioneaza ok pana acum.

Va las cateva poze cu demontarea. Aceasta a constat in:
- inlaturat consola centrala, tunelul de plastic din jurul franei de mana
- inluturat ornamentul de pe langa schimbatorul de viteze
- inlaturat plasticul de sub volan
- alt plastic de pe la bord
- alt plastic de pe la radio
- si unitatea radio in sine
Ma simteam ca la mazda, unde pentru a schimba filtru de polen, trebuia sa demontez bordul, cutia cu sigurante si alte mici plastice, un vis..
[attachmentid=1628107743] [attachmentid=1628107744] [attachmentid=1628107745]

Spre casa am vazut frumusetea asta:
[attachmentid=1628107746]
VladSoare
QUOTE(offspring @ 3 Aug 2019, 19:50)
Am ales sa repar radioul
*

Bună decizie. Chinezăriile cu Android sînt niște mizerii în comparație cu unitatățile audio de fabrică.
marksman
I second that
dandobre
Pai tocmai că în cazul asta nu pare așa de bună.....
wolfin
Generalizari...de parca aste oem is facute in japonia pe dreapta.

Ok....alea cu android 5.0 cu 1gb ram...si 1k ...ce asteptari ai...2..3 ani si la gunoi

Dar una cu 9 si 3 gb ram...numai trompeta nu e
.
offspring
Pe grupul de honda si chiar de mazda, erau variante bune de unitati android, useri care erau multumiti, nu stiu cat de buna era unitatea stoc avand in vedere defectul de mai sus. smile.gif

Legat de anvelopa, m-am hotarat dupa mai multe discutii, o sa o schimb cu una noua. Multi mi-au zis ca fiind "rana" pe perete, e posibil sa nu tina. Asa ca, nu am chef sa risc si vreau sa plec la drum linistit. Si mai bine schimb acum decat peste un an sau doi, in momentul in care celelalte au deja o uzura pronuntata si vin cu una noua pe o latura. Parerea mea.
ursul_bipolar
Ciudat ca honda a ales sa puna o unitate care face astfel de probleme. Nu ma asteptam.
VladSoare
Nu cred că a făcut-o intenționat. Dacă-i un defect care scoate capul după un an sau doi de utilizare și de parcat în soare, n-ai cum să-l prinzi la timp.
dandobre
QUOTE(ursul_bipolar @ 8 Aug 2019, 09:38)
Ciudat ca honda a ales sa puna o unitate care face astfel de probleme. Nu ma asteptam.
*



Am impresia că japonejii nu pun așa mare preț pe partea audio precum europenii. Cel puțin în cazul meu, unitatea audio de pe Suzi e net inferioară față de cea a nemuritoarei, desi cea din urmă e entry level. Vorbesc aici de calitatea sunetului dar și de recepția radio, de ex la Suzi nu poate menține un post de radio, se manifestă că și cum îl prinde pe mai multe frecvențe, sare melodia cu 2 sec in urmă chiar și prin buc unde ar trebui sa aibă semnal beton.....
MuciX
Mai tine si de cum e asamblata si antifonata.
Bicicleta galbena
QUOTE(dandobre @ 8 Aug 2019, 11:18)
la Suzi nu poate menține un post de radio, se manifestă că și cum îl prinde pe mai multe frecvențe, sare melodia cu 2 sec in urmă chiar și prin buc unde ar trebui sa aibă semnal beton.....
*


Am patit-o si eu cu Loganul, dar numai pe DigiFM. Cred ca trece receptia de la un releu la altul.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.