Prea multe frantuzesti.. merge si o japoneza fabricata in UK.
Fabricata in 2009, al treilea proprietar, luata in 12 aprilie 2019 cu ~114.00km, in prezent 12 iulie cu ~120.000km. Reali zic eu, verificare RAR + reprezentanta + facturi de la ~70.000 km de la al doilea proprietar, masina pare ingrijita.
Are motorizarea de 1.8 benzina aspirat natural care iubeste turatiile si taie alimentarea pe la ~7100 rpm (din pacate) de 140 ponei, cutie in 6 trepte (manuala evident).
Are dotari decente, nimic exagerat, volan piele, clima automata pe o zona, oglinzi electrice si incalzite, senzori de ploaie si lumina, jante pe 17" care impreuna cu suspensia iti rup ficatii (care suspesie? ), buton pentru pornirea motorului dar pentru oprire rotesti de cheie (wtf?), scaune incalzite, 2 tweetere (se aude oribil, slab sistem), senzori parcare spate, pilot automat.. si cam atat, cum ziceam nimic special.
Imi plac masinile, urmaresc ce mai zice lumea prin jurnalele lor asa ca am decis sa deschid si eu unul, cu o masina pe care o ador sa o conduc.. in afara orasului.
Pana in prezent am schimbat la masina:
- curea transmisie
- o rola
(nu aveam istoric la ele, mecanicul mi-a sugerat ca pentru linistea mea sa le schimb)
- cauciucurile de vara si de iarna cu care am luat-o, erau uzate, ulterior am constatat ca cele de vara aveau niste taieturi pe interior, pe canale.. asa ca.. pa. Probabil ca mai mergeau, nu stiam ca voi face atatia km intr-un timp foarte scurt voiam sa mai aman schimbarea/inlocuirea lor, uzura nu era asa de pronuntata. Nici nu mai stiu anul de fabricatie, stiu doar ca unul avea niste taiaturi pe un sant, posibil de la sinele de tramvai de prin BUC, oscilam intre 2 perechi noi si cele 2 vechi. Am ales Nexen-Nfera SU1 XL-S-225/45R17-94-Y-CA69u1, si bine am facut, am bagat drumuri cu masina prin afara orasului, pe la munte, pe la mare, peste tot, am mers si tare, am prins si ploaie, anvelopele noi au fost "ce trebe", chiar eram in pericol daca plecam cu cele vechi.
O data cu inlocuirea anvelopelor a urmat o indreptare de jante + o geometrie.
- am mai schimbat disc + placuta spate + lichid frana
- am reparat radioul care din cauza caldurii se reseta si scotea un sunet orobil, pocanituri.
Ce urmeaza:
- peste maxim 3000 km, un schimb de ulei + filtru de ulei, schimb ulei cutie + bielete antiruliu (se aude clonc clonc la cea mai mica denivelare). Le suspectez pe ele, dar il rog pe mecanic sa se uite.
- jante de tabla cel mai probabil, pe 16 + anvelope de iarna noi. Nu stiu exact ce anvelope, probabil nokian. Nu prea umblu iarna, vedem, mai este pana atunci.
- vedem ce mai apare
Minusuri la masina:
- daca parchezi in spic, nu vezi nimic cand dai cu spatele, stalpul C este gros, este #soloyolo cand vrei sa iesi
- nu vezi botul masinii, cand vreau sa parchez, inca nu imi dau seama cat de aproape sunt de obiect, pentru parcarile alea mai milimetrice
- directia electrica, imi este dor de directia de pe mazda 3 2004
- schimbatorul.. mi se par cursele prea lungi. din nou imi este dor de schimbatorul de pe mazda 3, care era "foarte mecanic" si se simtea "altfel"
- suspensia foarte rigida, mai exact nu prea simti ca lucreaza, simte tot.. impreuna cu rotile de 17, te fac sa ocolesti orice gropa. nu ma deranjeaza neaparat felul in care se simte masina.. mai repede imi este frica sa nu indoi vreo janta/anvelopa, se aude cum lucreaza intregul sistem de suspensie
- are suspensie clasica pe spate, mazda avea independeta. Daar si honda se tine bine pe curbe, mai ales cu anvelope de 225 vs 195 de pe mazda
- nu vad cand semnalizeaza cineva din spatele meu, din cauza la spoiler
- motorul este foarte inghesuit si degaja o cantitate ridicata de caldura; nu prea ai loc sa lucrezi. la mazda puteam sa bag picioarele intre motor si radiator )
- bateria foarte mica, 45 parca. trebuie sa o schimb, nu cred ca mai prind iarna, la tester arata erori
- mai sunt, dar nu imi vin in minte
Plusuri:
- motorul, happy rev engine, prind pe bord cam 145-147 cu treapta a treia (daca imi amintesc bine, sper sa nu ma #$A$ pe mine), se aude frumos. Nu este un VTEC autentic dar este ceva apropiat; nu prea simti viteza, ajungi repede pe la 170km/h dar nu iti da vreo senzatie de nesiguranta sau zgomot exagerat.
- felul in care arata masina, este diferita de ceea ce vezi pe strada. Initial, nu eram atras de design-ul exterior mergand pe ideea ca vreau sa ma simt bine la volan si nu ma intereseaza exteriorul dar cu timpul a inceput sa imi placa
- imi place pozitia la volan, stau jos, la maxim (am 1.73), la fel ca la mazda; volanul are dimensini bune, fata de alte masini.
- are acel "wanna be" spoiler pe spate, care este pozitionat fix in farurile celor care vin din spate, nu te afecteaza flash-urie
- scaunele numite magic seats, se rabateaza sezutul pasagerilor din spate (desi nu l-am folosit pana acum)
- pedale de acceleratie din podea; nu imi mai vine sa conduc alte masini care nu au asa ceva
- senzorii de parcare; nu am avut pe nicio masina asa ceva, mi se pare fantastic
- pilotul automat; la fel, nu am avut pe nicio masina, mi se pare si asta SF.. pacar ca nu are radar pentru addaptive
- oglinzile rabatabile electric pe care nu le folosesc; una are un releu defect care trebuie inlocuit
O sa va mai povestec, daca vreti, ce masina am avut inainte, prin ce am trecut sa ajung la asta. Prima masina a fost o solenza de la parinti asa ca un punct de inceput. Inca mi se pare OZN Honda. Masina am luat-o 90% pentru motor, constrans de buget si cautand ceva pe benzina (#benzina4life) aspirat, care sa nu ma puna sa platesc o avere la stat, am ajuns la 1.8 de la honda. Trebuia sa fie neaparat aspirat, nu imi plac motoarele diesel/motoarele turbo benzina.
Sper ca ati inteles ca nu ridic in slavi masina, este depasita din multe puncte de vedere dar mie imi place, mult, abia astept sa plec in afara tarii cu ea.
TLDR: Il cheama Jerry (JRY) are multe zgarieturi.. e din 2009 doar.. a fost nascut si a trait in Bucuresti. Va las o poza cu curul
[attachmentid=1628106870]