Inca o jucarie!
Am cochetat mult timp cu ideea unui MX5, dar pana acum nu a fost timpul pentru un roadster. Am ales Smartul - cand am dorit masina de oras, am ales E46-le cand mi-am dorit o masina "completa".
Anul asta am inceput sa ma.gandesc serios sa imi iau si eu o Miata. Am un prieten cu o Miata NC, am condus-o suficient cat sa imi dau seama ca e o masina interesanta, am facut o tura cu un NB acum ~2 luni, dar mie gandul imi era la prima generatie. Prima generatie: cele mai vechi, cu cei mai multi kilometri, cele mai rare, cele mai putin dotate si, enervant, mai scumpe decat cele din generatia a 2a.
Ma impacasem cu ideea ca o sa imi iau o Miata NB, atunci cand ca fi momentul.
Momentul a venit mai repede decat ma asteptam si intr-o forma mai frunoasa decat visam vreodata.
Smartul, masinuta mea de oras mi-a devenit inutila. M-am mutat din Bucuresti si aici, la tara (Buzau), avantajele Smartului fata de oricare alta masina nu mai pot fi puse in valoare.
Am luat decizia (rationala) de a transforma rucsacul in bani.
Intre timp, pe olx, a aparut o Miata NA rosie. Era ce trebuie. Prima generatie, culoare tipatoare!
Intamplator, unul dintre prietenii mei era in concediu prin zona si si-a rupt din timpul lui sa vada masina. Mi-a zis ca e ok.
Am vorbit cu omul, ne-am inteles, Vineri dupa amiaza m-am suit in rucsac si am plecat la Oradea. Smartul s-a chinuit din greu, dar a trecut muntii si m-a dus fara probleme (si aproape gratis) pana in capatul celalalt al tarii.
Sambata dimineata am facut schimb de masini (cu o diferenta din partea mea) si am plecat cu mijgodia rosie.
SENZATIE !!!
Am plecat spre Buzau via Transfagarasan, am ajuns acasa in mijlocul noptii.
Despre masina:
- fabricata in 1996, motor 1.6 16v, cheala. Nu are aer conditionat, nu are ABS, nu are inchidere centralizata. Are doar geamuri electrice.
- imi place ca e intreaga, functioneaza totul.
- ca dotari si modificari specifice se prezinta cu distantiere pentru jante, suspensie sport reglabila, bara de inox in spatele scaunelor, volan de lemn NARDI, deflector de aer in spatele scaunelor, husa protectie soft-top pentru situatia in care mergi decapotat.
- imi place ca baga caldura foarte bine. Pe transfagarasan am mers decapotat, cu aeroterma pornita.
- directia e impresionanta: raspunde la comenzi mai bine decat E30-ul. Se simte ca e o masina de sub o tona, bine echilibrata, cu centrul de greutate foarte jos. De mentionat ca are bateria in portbagaj.
- se misca bine pentru un motor de 1.6 . Din nou, totul se datoreaza greutatii reduse.
- franele sunt cu disc pe toate rotile, dar pedala de frana nu se dozeaza la fel de placut ca la e30 sau e46.
- ca defecte, troncane din flansele de la amortizoare ( deh, amortizoarele dure ), are toba sparta si un scut termic ce atinge in evacuare si vibreaza deranjant.
- faptul ca o masina cu directie buna si un motor nu foarte potent o transforma intr-o masina usor de pilotat, "fun to drive".
Imi place maxim!!!
b06fcn
14 Jul 2019, 16:41
Misto, s-o stapanesti sanatos...
axabrt
14 Jul 2019, 17:44
Felicitări pentru Mazda. Sa va poarte unde aveți nevoie.
I ar prinde bine un hard-top.
Modelul asta cu faruri ascunse este das original....alea mai noi nu s asa mișto.
Iti traiesti visele!
Sa te bucuri de Mijda!
La ce ti-ar trebui AC pe decapitabila?
multi kmp fara probleme!! Ca posesor de NC sunt
, foarte , foarte misto masina.
Cu rugina cum sta? In special la lonjeroane.
PS: Nu cumva are si scaune incalzie?
VladSoare
14 Jul 2019, 19:03
Frumos. Tracțiunea cred că e pe spate, nu?
QUOTE(dizzy @ 14 Jul 2019, 18:48)
La ce ti-ar trebui AC pe decapitabila?
Pentru cînd plouă.
Da, e tractiune spate!
Pe dedesupt arata aparent bine, antifonul e intreg. Nu am ridicat-o pe elevator, nu i-am facut testul surubelnitei.
Am aruncat un ochi doar prin portbagaj si pe sub capota. Si la praguri.
La exterior e in stare buna, dar nu e impecabila. Are o floare la un pasaj, are o crapatura de chit la un prag, o aripa are vopseaua scursa, problemele varstei...
Mi-ar fi placut sa aiba scaunele din material textil, astea din piele/imitatie piele se vor incinge foarte tare.
Mi-ar fi placut sa aiba incalzire in scaune, dar nu exista.
Aerul conditionat la o masina de genul e util in situatia urmatoare: esti in trafic urban, foarte aflomerat. Canicula. Soarele iti bate in cap de prea mult timp. Nu mai rezisti. Vrei putina umbra. Ridici prelata. Apoi pornesti aerul conditionat.
Eu nu am pretentia unui A/C, doar voiam sa subliniez ca e o masina "cheala".
Am uitat sa mentionez in postul anterior, masina are si pregatire pentru hardtop. Adica toate clemele necesare si mufa pentru dezaburire.
Momentan nu ma tenteaza hardtopul, nu il vad practic pentru mine (avand in vedere si celelalte masini).
Muttley
14 Jul 2019, 22:41
Ce lapte e ala din sticla de Cola?
Ahaha! E abur de Cola.
El mi-a predat masina cu o sticla de Cola plina pe jumatate, eu i-am lasat Smartul cu o sticla de Cola light bauta de jumatate.
Cat despre buzunarele de pe usi, sunt mai practice decat cele de la NC pentru ca ocupa mai putin spatiu interior.
Practic, NC-ul desi este mai mare la exterior, in interior este mai putin spatios decat NA-ul.
Muttley
14 Jul 2019, 23:07
NC e Not Concerned si NA e Not Available?
Eu iti inteleg entuziasmul si stiinta, da' baga un glosar cu poze explicative
Simple as that: NA e prima generatie, cea cu faruri escamotabile si fabricata intr-un numar mic comparativ cu cererea. NB este generatia a 2a - un fel de NA ca dimensiuni si forma, doar ca ii lipsesc farurile escamotabile. Sunt cele mai multe si se gasesc unele exemplare chiar foarte bine dotate ( 1.8, 6 trepte, LSD, dotari interioare de confort ). NC - generatia a 3a - la fel cum o are prietenul meu pe cea neagra, e deja masina moderna. Ultima generatie - ND - e avion.
Acum capata sens. Buzunarele de pe usi de la NA sunt efectiv buzunare pe o fata de usa subtire, pe o portiera subtire. La NC portierele sunt mai groase ( probabil ranforsari ? ), fetele de usi sunt mai voluminoase ( manere proeminente ) si buzunarele sunt mari, din plastic, cu suport pentru pahare inclus in ele.
Aceeasi poveste se repeta si la tunelul median. La NA e relativ mic si ingust. La NC e mai inalt, mai robust, mai lat, cu spatiu pentru depozitare mai mare.
Incalzire in scaune se poate rezolva foarte simplu cu o husa iarna, mult mai elegant cu kit incalzire.
eviltuning
15 Jul 2019, 08:48
Foarte faina mazda. Sa o stapanesti sanatos. Am si eu un amic ce are un mx-5, doar ca e cu turbo si e modificat destul de tare. Se simte foarte bine la cei 180 de cai pe care ii are. Apropo, foarte fain volanul nardi, se potriveste perfect cu masina.
sorin1983
15 Jul 2019, 09:07
arata bine jucaria...mi se pare foarte joasa
@eviltuning: se pare ca o vinde.
https://www.olx.ro/oferta/mazda-mx5-1-6-tur...html#8bd4153150
QUOTE(SiloS @ 14 Jul 2019, 22:56)
Cat despre buzunarele de pe usi, sunt mai practice decat cele de la NC pentru ca ocupa mai putin spatiu interior.
Practic, NC-ul desi este mai mare la exterior, in interior este mai putin spatios decat NA-ul.
Au rezolvat la facelift, sa nu mai lovesti cu genunghiul in suportul de pahare.
https://i.pinimg.com/originals/1a/c2/bb/1ac...8227a53989a.jpg facelift;
http://www.glasgowdave.com/blogimages/doorcard/01.jpg - non facelift
Uof, toata lumea ia decizii auto mai bune decat mine.
S-o stapanesti sanatos. Ramane stock - momentum car - sau te pregatesti de turbo?
eviltuning
15 Jul 2019, 12:44
@sorin1983 Nu prea incape in ea (are vreo 2 metri inaltime
) ) si vrea sa treaca la ceva mai mare, gen un s2000 sau o impreza STI. Deocamdata are de lucru la alte doua masini
einstein1984
15 Jul 2019, 12:48
multi kmp fara probleme. Eu volanu vreau sa vad!
Pai a pus poza. El arata bine, dar nu prea se pupa cu bordul de plastic negru, parerea mea. Alea merg mult mai bine pe masini din anii 60, parerea mea.
Si mie mi se pare ciudat volanul, dar intr-o singura zi am ajuns sa ma obisnuiesc cu el si chiar sa imi placa.
Nu ma intereseaza deloc modificarile la motor.
Ca plan de viitor am de gand sa ii schinb cd-playerul, o sa pun Alpine-ul 9882Ri ce l-am avut pe E30.
Si mai vreau alte jante, pe 15", probabil pe 7J, cu gume 195/50.
In viitorul apropiat vreau sa ii repar tobele si sa ii schimb flansele de la amortizoarele fata. La anul ceva retus la vopsitorie.
Cu hardtop arata bestial, dar pe timp de toamna o sa merg cu E46-le.
Miata turbata de la Brasov are un pret in continua scadere. Nu inteleg de ce nu s-a vandut pana acum.
Pai nu se vinde asa ușor o japoneza cu doua locuri și multe modificări la partea mecanica.
Trebuie sa dai fix peste cei care cauta asa ceva și au și banii aia.
einstein1984
16 Jul 2019, 13:57
superb volanul
wolfin
16 Jul 2019, 14:10
numa sa nu il ei in brate ...
revenim
faina masina sa te bucuri de ea
VladSoare
16 Jul 2019, 14:57
Volanul în sine e foarte frumos, îmi place de mor, doar că parcă nu se prea potrivește cu restul bordului. Parcă-i din alt film.
Așa un volan merge bine pe un E-Type...
wolfin
16 Jul 2019, 15:03
sau 124 spyder anii 70
einstein1984
16 Jul 2019, 16:03
oare asta dadea mai bine pe mazda?
VladSoare
16 Jul 2019, 16:13
Așa da.
wolfin
16 Jul 2019, 17:42
Aibagul unde vine?
BN64FLO
16 Jul 2019, 18:14
In mufa, daca nu esti atent si faci accident
VladSoare
16 Jul 2019, 19:04
Cui îi trebuie airbag? E șofer bun, nu face accident.
axabrt
16 Jul 2019, 19:36
El o fi șofer bun, da nu sunt altii
Am treabă săptămâna viitoare prin buzău.
Io oricum am airbeg. Și laterale și cortine
wolfin
16 Jul 2019, 19:51
La picioare ai?
Oricum..multumim de info. Buzoienii sa acunda orataniile.
IRONICK
16 Jul 2019, 20:48
QUOTE(eviltuning @ 15 Jul 2019, 13:44)
Deocamdata are de lucru la alte doua masini
'Eleronul' ala din partea de sus a lunetei face mai mult rau. Nu are ce sa caute acolo.
Nu asa se imbunatateste aerodinamica (scaderea rezistentei la inaintare si cresterea apasarii).
eviltuning
17 Jul 2019, 08:55
@ IRONICK ala a fost bonus la body kit. Masina a fost facuta mai mult de show
bucatzel
17 Jul 2019, 13:04
QUOTE(axabrt @ 16 Jul 2019, 19:36)
Am treabă săptămâna viitoare prin buzău.
Il ameninti? Da' cu ce ti-o pacatuit?
axabrt
17 Jul 2019, 13:15
imi e simpatic
da nu ne putem intalni la bere fiindca o sa fiu cu masina
pot sa beau ceai sau apa minerala
einstein1984
17 Jul 2019, 13:43
QUOTE(eviltuning @ 17 Jul 2019, 09:55)
@ IRONICK ala a fost bonus la body kit. Masina a fost facuta mai mult de show
e logan , pentru performanta nu avea cum sa o faca
eviltuning
17 Jul 2019, 15:27
QUOTE(einstein1984 @ 17 Jul 2019, 13:43)
e logan , pentru performanta nu avea cum sa o faca
Eu zic ca de mers, merge cat de cat acolo
) Are de toate pe ea. Suspensie KW, frane mari, etc. Body kitu e doar in plus
IRONICK
17 Jul 2019, 16:12
Si rigidizarea? Nimic intre oale sau in punctele importante?
eviltuning
17 Jul 2019, 17:58
Erau date amortizoarele jos. Vrea anu asta sa ii puna si rollcage
einstein1984
18 Jul 2019, 07:59
nu inteleg damblaua asta de a demola o masina buna, gen clio RS ca sa faci o masina de familie "sport".
cj98czh
18 Jul 2019, 08:28
QUOTE(axabrt @ 16 Jul 2019, 20:36)
El o fi șofer bun, da nu sunt altii
Pai poate are noroc si nu va intersectati .... sau sa nu ai tu ghinion si el sa fie cu aia mare alba
QUOTE(einstein1984 @ 18 Jul 2019, 07:59)
nu inteleg damblaua asta de a demola o masina buna, gen clio RS ca sa faci o masina de familie "sport".
O fi fost un RS rasturnat...
einstein1984
18 Jul 2019, 10:05
il recarosai. Cu cata munca si bania bagat in logan, lua o mx5 si era muult mai fun.
wolfin
18 Jul 2019, 10:08
pai aia albasta ce era?
einstein1984
18 Jul 2019, 10:14
varianta mai bun ala logan, dra nu-l baga lumea in seama cu ea.
wolfin
18 Jul 2019, 10:21
cu aripa aia in spate nu as zice
Cand ai drum in Buzau, da-mi un semn.
Consider ca e mai importanta siguranta activa ( directie si frane ) decat cea pasiva ( airbaguri si ranforsari ).
einstein1984
18 Jul 2019, 10:29
avand in vedere ce masini ai, credeam ca e clar asta
Ieri am facut o plimbare, ocazie cu care am facut ITP-ul si am analizat masina la rece.
Suficient cat sa ii fac o lista cu reparatii si modificari, lista de pe care sper sa bifez fiecare liniuta pana la sfarsitul anului:
A:
- evacuarea: toba sparta, racord flexibil, tabla care zornaie.
- flanse amortizoare fata ( si poate si alte bucse, ramane de vazut ).
- de curatat si antifonat burta masinii. E plina de zgarieturi, dar din fericire nu are rugina care sa ma oblige sa vad tinichigiul.
B:
- de inlocuit cd-playerul.
- de fixat oglinda retrovizoare ( vibreaza! )
- de fixat gurile de aerisire pentru ventilatie ( de la vibratii isi schimba pozitia, am si eu o tulburare obsesiv compulsiva )
- de gasit si montat un capac pentru difuzorul din portiera stanga ( lipseste )
- de desfundat duzele pentru spalatorul parbrizului de pe partea dreapta.
PS: pe cantar, cu soferul la bord: 950 kg. Nu e rau deloc!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.