Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lexus IS 220d
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
cj98czh
pai daca intra in lucur .. le ia cam 3-4 ore sa o dea jos ... o zi la mesterul de chiuloase si in 3-4 ore de pus inapoi .. mai mult de 3 zile nu ar trebui sa dureze ..

verifica sa iti garanteze ca la cjiuloasa nu doar ii verifica/face planeitate ... sa o faca ca la carte ... ti-am scris sus mai sus ce si cum ...
Bicicleta galbena
Bafta. Mai mergi cu ea zilele astea, pana o bagi in service?



cj98czh
eu as zice sa nu mai mearga cu ea decat pana la service ...
Avani
Nu mai merg deloc cu ea. Singurul drum pe care îl fac cu ea așa, va fi doar până la service, săptămâna viitoare.
A intrat Mini la treabă.
Legat de operațiuni, e destul de dificil să mă asigur că fac tot ce le spun. Și service-ul ăsta are la rândul lui niște colaboratori cu care nu prea am eu treabă. Garanția per total va fi dată de service.
Solon
Nu te uita doar in online. Suna sau du-te la ei cu talonul. O sa gasesti mult mai mult. Crede-ma ca piese de 16000 lei pentru reparatia unei Toyote nu le gasesti pe site-ul lor.
cj98czh
mah apropo de Toyota si Lexus ... avea un bun amic acu ceva ani un Jaguar 2100 cmc V6 benzina ... s-a dus pompa de benzina ... merge la un magazin specializat si cauta ... vreo 4000 ron ... ala de la magazin zice stai sa caut pe Ford (motorizarea de pe Jag era Ford) ... aceeasi pompa, alt cod 400 ron ... Avani ... cauta piese de Toyota cu motorul tau .. se poate sa ai surprize ..
Agrig
Numai sa fie motorizarea aia si pe Toyota.
2AD-FHV e motorizarea?
OK, scrie in primul post, a mai fost pe Avensis, RAV-4 si Auris.
Poate are noroc.
cj98czh
este ... 2.2 d4d si este cunoscuta ca fiind "fiabila"
madhorsefuzzy
Asta a zis si Agrig: sa caute componente de Auris 2.2.
Agrig
N`am zis eu primul,@cj98czh a zis.
Eu am cautat doar dupa motor.
Aveam dubii deoarece motorul de pe a baiatului, 2,5l benzinar 4GR-FSE
e pus doar pe ceva modele de Japonia, cam de lux si alea, in Europa e doar pe Lexus adus.
4x4
QUOTE(Avani @ 2 Oct 2019, 19:50)
Nu mai merg deloc cu ea. Singurul drum pe care îl fac cu ea așa, va fi doar până la service, săptămâna viitoare.
*



!! Vezi ca se pot umple cilindri cu antigel cat sta si la prima cheie pa motor. Mai bine o pornesti zilnic si o lasi la ralanti sa ajunga la temperatura. Asa poti merge si luni de zile cu o garnitura ciupita.
MuciX
Diesel? Încălzit? La ralanti? La temperaturi scăzute? blink.gif
YRX
Mai greu dar nu imposibil, oricum si Lexus-ul ala are macar un sirocou sa incalzeasca antigelul mai repede. Are dreptate 4x4, ar trebui sa evite acumularea de apa in vreun cilindru, ca se lasa si cu pistoane sparte sau biele indoite.
MuciX
Are dreptate cu acumularea, că ar trebui pornită zilnic, dar nu va vedea acum trecând de sfert în cel mai bun caz, stând pe loc. Totuși ceva îmi spune că nu e așa nașpa ciupitura, și nu trece în camera de ardere decât când e sub presiune.
Avani
Nu e problema sa o pornesc si da, manifestarea de fel apare doar dupa ce apa ajunge la temperatura optima. Pana atunci nu se intampla nimic.
Legat de incalzit, cand temperatura exterioara e in jurul valorii de 15 grade maxim, ralantiul sta fix la 1200 rpm dupa care scade. La temperaturile astea exterioare, pot face lejer un drum de pana-n 5 km pana apa sa ajunga la temperatura optima. O s-o mai las vreo 10 minute la ralanti.

Legat de piese, nu stiu ce as putea sa cumpar eu, pentu ca am un set de garnituri motor (inclusa si garnitura de chiulasa), un set de 10 prezoane si vreo 6L de ulei Toyota. Ce am gasit pentru Lexus, mi se par ok preturile.
Pe de alta parte, am luat decizia sa le duc masina fara piesele mele, pentru ca pretul per total care mi l-au comunicat, mi se pare corect.
Solon
7000 si ceva ti se pare pret ok? Sau nu am citit tot?
wolfin
juma din 7k
Avani
QUOTE(Avani @ 2 Oct 2019, 19:58)
[...]
Momentan o voi duce la service-ul unde mă duceam cu 407 și unde merg și cu Mini. Oferta lor cumva coincide cu devizul pe care mi-l imaginasem eu, și este la jumătate din ce am primit de la primii. [...]
*


Voi vedea la final ce si cum, insa e clar ca la +7k ron nu am cum sa ajung cat aveam devizul de la ceilalti.
Avani
Am o dilema pe care trebuie sa mi-o rezolv pana maine. Poate ma ajutati si voi un pic.

Weeekendul asta am facut cu masina vreo 40 km, inclus si un drum in plina aglomeratie in dimineata asta. Lucrurile stau asa.
Tot weekendul asta, vreo 30 km, mers noaptea mai tarziu, deloc stat pe la semafoare, nu a scos pic de fum. Chiar si cand apa a ajuns la temperatura optima. Efectiv a refuzat sa scoata orice puf, alb sau albastru, nu a vrut. Mers normmal, domol, nu i-am dat talpa.
In dimineata asta, am stat vreo 1h in trafic, bara la bara, a scos doar un pic de tot albastru dupa care n-a mai scos deloc. Indiferent cat am mai mers dupa, cam 10km.
Antigel, a intrat maxim 200 ml. Intre min si max atat a fost nevoie sa completez, dupa 30 de km, nivelul e la max.

In conditiile astea, merita maine sa mi-o desfaca pentru inlocuire direct garnitura de chiulasa? Adica, masina merge bine, in ultimele 3 zile a scos doar putin fum maxim 1 minut, in dimineata asta.
Ingrijorarea mea e ca dau peste niste Gigei la service si la strung, si mai rau o sa faca, mai ales daca nu se impune schimbata garnitura aia. Eu ma gandeam sa o duc in service, sa schimbe din nou uleiul si filtrul si sa o mai tin sub observatie.
MuciX
tocilar.gif
QUOTE(MuciX @ 27 Sep 2019, 09:29)
Daca vrei părerea mea, mașina ta zici că merge bine, iar fumul e singura ei "problemă". Fără niște semne evidente a sursei (consum de ulei, turbina nașpa, injectoare leneșe) nu ii vei da de cap și vei consuma mult timp și mulți bani căutând. Mai bine pune banii aia de-o parte pentru urgențe și mergi cu mașina și bucură-te de ea până când într-adevăr pică ceva. Mai ales că în ceea ce privește legea, mașina nu are probleme cu sistemul antipoluare.

Doar ce ai luat-o, sunt sigur că nici pentru tine nu e mulțumitor sa umbli atât în service.
*




Ideea e in felul urmator: daca e sa fie garnitura de chiulasa si sa ai nevoie de rectificari, Dorel este inevitabil, dupa cum ar spune Thanos. Macar convinge-te ca e asta si intre timp documenteaza-te legat de Dorel si care e mai meserias dintre ei.
dandobre
Simptom clasic de durere de masea care trece cand iti faci curaj sa mergi la dentist....
Greu de dat un sfat...daca o lasi asa, stai cu teama sa pleci la un drum mai lung....pe de alta parte, sa dai o poala de bani degeaba......
cristic1982
Ieri când urcam dinspre Dragoslavele spre mausoleul de la Mateiaș, am stat puțin în spatele unui Lexus is220 cu numere de Dolj care, deși mergea liniștit, scotea un fum gri-bleu în cantitate destul de mare.
Deci se pare că este un "feature" pentru modelul acesta.
Pentru chiulasă consider că Mucix are dreptate și ar trebui să te documentezi bine despre Dorelu' care va face munca.
4x4
Tot nu ai mers la titi aur sa confirmi problema... Eu zic ca ar fi pacat sa te bagi la asa ceva de la o impresie
Victorine
O vorba adevarata (testa de mine de N ori...) zice ca "Mai-binele e dusmanul binelui". Bun, eu vorbesc de reparatii si imbunatatiri, nu de altele smile.gif
Avani
Bun, luat decizia, maine ma duc in service, schimb uleiul si filtrul, iar urmatoarea perioada merg normal cu ea. La final de saptamana, mai ridic capota si aia e.

Fac schimbul de ulei pentru ca daca totusi e ceva si prin uleiul ala de il am acum, sa fie contaminat cu altceva, sa nu faca rapid si alte probleme. Fac schimbul si ne resetam putin.
Uleiul de acum are vreo 3k km. Un schimb prematur de ulei, nu ii strica.
O sa-i bag motorina d-aia mai scumpa o vreme, de la Rompetrol, si vedem daca se schimba ceva.
einstein1984
strungarie auto baneasa?
Avani
Momentan nu mai fac nimic la strung, ca nu sunt confortabil ca de la aia e si nu vreau sa ma arunc asa cu capul inainte.

Sunt patit cu garnitura de chiulasa si mesterii de la noi de la megane 2. Cu Lexus nu mi-o mai risc asa repede. Daca avea vreun comportament constant prost, mai ziceam, dar nu e deloc asa. Mai strangem date.
bmwh548
Daca trimiti uleiul la laborator nu-ti spun aia daca are contaminanti in el? Fie apa/antigel fie motorina?
madhorsefuzzy
Se poate pune uleiul vechi la decantat? Intreb si eu.
YRX
Pui intr-un pet si il lasi linistit o zi doua.
4x4
Eu am crezut un an aproape ca am garnitura dusa, daca vrei sa o lungesti, treaba ta, dar daca vrei sa intri in iarna cu o masina pe care te poti baza (ca te lasa in drum sau nu), nu o mai lungi inutil...

Schimbul asta de ulei, e fix bani aruncati, problema e simpla daca nu o complici:

1. masina rezista la forja >> garnitura ok
2. masina nu rezista >> nivel ulei variaza >> garnitura dusa
3. masina nu rezista >> nivel antigel variaza >> de verificat mai in detaliu

La mine uleiul era constant, dar antigelu scadea ori sareau furtunele si il pierdeam pe tot, am mers un an asa pana sa observ o gaura de ac pe furtunul inferior de retur radiator si faptul ca capacul de 1.5bar era in realitate lim→∞ caci nu putea deschide sa scoata suprapresiunea de aici exploziile spectaculoase cu nori de abur iesind de sub capota cand sarea furtunu cu acces cel mai anevoios la colierul special desigur.

Faptul ca iam dat de n ori max blana si nu a aparut noru de fum pe toba, mia dat necesarul de autocontrol sa nu desfac motorul.
Agrig
QUOTE(Avani @ 7 Oct 2019, 09:40)

Antigel, a intrat maxim 200 ml. Intre min si max atat a fost nevoie sa completez, dupa 30 de km, nivelul e la max.




Clar, ceva nu`i in regula daca a pierdut antigel.
Garnitura, chiulasa fisurata, ceva, ceva este acolo si se manifesta doar in anumite conditii de regim termic.
Cel mai probabil e garnitura.
Pune ceva ulei la decantat, intr`o eprubeta e de preferat, daca nu`i, ceva cu diametrul mic si inaltime cit mai mare, asa observi mai usor apa pe fundul sticlei, daca`i PET de 2L diametrul e mare raportat la inaltime si risti sa nu vezi ce`i jos.
cj98czh
Nu schimba uleiul ... ca il mai schimbi o data in scurt timp ... arunci bani pe fereastra ... mergi si rezolva problema .. pentru ca masina ta are o problema ..
david79
Este o test chimic facut de Wurth, care indica prezenta gazelor arse in sistemul de racire, adica garnitura neetansa. In jur de 100 lei.
Se pune o eprubeta in locul dopului de la vasul de expansiune, la temperatura de lucru a motorului si daca se inverzeste solutia, garnitura e footuta.
Asa am determinat ca am garnitura dusa si pana toyota a rezolvat problema am mai mers cu masina vre-o 3-4 luni.
La mine singura problema era ca la turatii mari imi dadea antigelul afara din vas pe la supapa de suprapresiune. Ma invatasem sa merg batraneste.
4x4
QUOTE(david79 @ 8 Oct 2019, 11:26)
singura problema era ca la turatii mari imi dadea antigelul afara din vas pe la supapa de suprapresiune


Bingo, un test simplu si concludent.
Avani
QUOTE(bmwh548 @ 7 Oct 2019, 18:14)
Daca trimiti uleiul la laborator nu-ti spun aia daca are contaminanti in el? Fie apa/antigel fie motorina?
*


O sa imi pastrez ceva mostre din uleiul de acum, din motor. Vad eu mai departe ce rezolv cu el.

QUOTE(madhorsefuzzy @ 7 Oct 2019, 18:28)
Se poate pune uleiul vechi la decantat? Intreb si eu.
*


Asta o sa si fac, la schimb, pe cel vechi mi-l pun in ceva la decantat si sa vad daca dibuiesc ceva dupa.

QUOTE(4x4 @ 7 Oct 2019, 18:54)
Eu am crezut un an aproape ca am garnitura dusa, daca vrei sa o lungesti, treaba ta, dar daca vrei sa intri in iarna cu o masina pe care te poti baza (ca te lasa in drum sau nu), nu o mai lungi inutil...

Schimbul asta de ulei, e fix bani aruncati, problema e simpla daca nu o complici:

1. masina rezista la forja >> garnitura ok
2. masina nu rezista >> nivel ulei variaza >> garnitura dusa
3. masina nu rezista >> nivel antigel variaza >> de verificat mai in detaliu

La mine uleiul era constant, dar antigelu scadea ori sareau furtunele si il pierdeam pe tot, am mers un an asa pana sa observ o gaura de ac pe furtunul inferior de retur radiator si faptul ca capacul de 1.5bar era in realitate lim→∞ caci nu putea deschide sa scoata suprapresiunea de aici exploziile spectaculoase cu nori de abur iesind de sub capota cand sarea furtunu cu acces cel mai anevoios la colierul special desigur.

Faptul ca iam dat de n ori max blana si nu a aparut noru de fum pe toba, mia dat necesarul de autocontrol sa nu desfac motorul.
*



Pai inca nici mie nu-mi e foarte clar cand se manifesta. In practica, dupa tura in blana la 4k rpm vreo 70km de pe autostrada, in a IV-a, pe la vreo 160-170km/h, a scazut antigelul. In rest, antigelul ramane la nivel constant atata vreme cat nu o utilizez in mod abuziv asa cum a fost tura aia. Si-a pastrat nivelul cateva saptamani, inainte de tura.
Chestia mai interesanta, e cresterea nivelului in baie, care la fel, din ce-am dedus, poate merge in doua directii. Motorina si atunci cumva singura problema nu e chiulasa, ori antigelul care indica catre chiulasa.

QUOTE(cj98czh @ 8 Oct 2019, 10:56)
Nu schimba uleiul ... ca il mai schimbi o data in scurt timp ... arunci bani pe fereastra ... mergi si rezolva problema .. pentru ca masina ta are o problema ..
*


Stiu ca arunc banii pe geam, sau macar cu o luna mai aman inevitabilul. Banii de reparatie, sunt cam aceeasi si acum, si peste o luna. Ce vreau sa fac cu schimbul asta de ulei, e sa incerc sa protejez motorul pana mi-o pune cineva un diagnostic clar si asumat. Asa, cam pe unde am discutat, cam toti se baga la lucrare, mai mult din ratiuni financiare decat sa vina sa-si asume diagnosticul ala.

@david79: voi intreba si eu de asa ceva sau alte metode clare de diagnosticare.


In rest, circul cu masina in regim normal. Cumva, e constanta in comportament. Daca stau in coloana cateva minute bune, atunci, scoate o sesiune de fum o data si gata. Daca merge cursiv, fara sa o tin mult pe loc sau doar schimb cu a intaia, atunci nu are nicio repriza de fum.

Ori, pe mine ma nedumireste comportamentul asta dubios de normal. Adica, daca e ciupita garnitura de chiulasa, de ce nu face tot timpul? Am un traseu zilnic casa -serviciu, fix la aceleasi ore, fix aceeasi ruta, si fum incepe sa dea fix in aceleasi locuri. Iar regimul termic poate varia. Aveam reprize de fum in acelasi loc si cand erau 30 de grade afara, dar si cand sunt 6 grade.
Ideea e clara, cu cat stau mai mult in aglomeratie, cu atat apare fumul mai des si dens. In rest, in mers, desi apa e la temperatura optima, nu are niciun stres.

Aseara de exemplu, pe la 18:30 am luat-o spre Otopeni, pana sa ies din Baneasa, evident, bara la bara, a inceput sa fumege putin, dupa care am iesit la pasajul Baneasa si am dat talpa. A scos un fum tot albastru precum o locomotiva cu abur, 2 minute maxim, dupa care, in acelasi regim de turatie si viteza n-a mai scos nimic. Si asa a tinut-o vreo 20 km pana am ajuns acasa. Mers vreo 10 min bara la bara in drum spre casa si la fel, n-a mai scos.
4x4
Un test de presurizare a instalatiei de racire ai facut? Gen leakdown.

Dupa ce am vazut defectul capacului de "1.5" bar (si am dat jos si apoi schimbat termostatul) ca sa gasesc pierderea am aerisit (a suta oara) sistemul, iam dat forja sa fie deschis termostatul inca un pic de forja si apoi am urcat masina pe elevator cu motorul pornit si un asistent la volan. Cu motorul rece sau la ralanti apa nu picura prin gaura din furtun, si am crezut mult timp ca scapa pe la un colier... Dupa ce leam inlocuit pe toate, unele de 2 ori ca pareau cheap am hotarat sa diagnostichez mai in detaliu.

Faza cu aburii in coloana nu e concludenta, poate asa apuca sa se stranga in evacuare pe cand la viteza ii elimini instant, ori regimul de mers in coloana permite apei sa intre mai usor in cilindri pentru ca turatii si presiuni, dar aici deja teoretizez.

Dar o simpla presurizare a sistemului de racire sau o presurizare a camerelor de ardere cu uitatul la/Ascultatul vasului de expansiune e o treaba relativ simpla, ieftina si cu rezultate clare.

Inainte sa bagii doreii in motor si banii in buzunarele lor, eu zic ca musai sa faci macar una din astea, apoi poti vedea daca e legat de chiulasa, sau de motorina care e la randul ei alta belea de mare de cap, si evitati sa bagi bani an ambele sau degeaba. smile.gif
Merced
Am un prieten care si-a luat un Rav4 cu fix motorul asta si dupa o luna a facut ce vei face si tu in viitor. Cu siguranta nu l-a dus chiar o suma astronomica, pentru ca a facut operatiunea la un service de cartier, impotriva sfaturilor mele. Bine, ca reconditionarea chiulasei s-a facut in alta parte, dar nu pe cine stie ce bani multi, pe aici sunt cativa mai priceputi care nu cer luna de pe cer. Dar vreo 3500 de lei tot l-a dus si pe el, chiar si asa.
Curat ghinion...
Avani
QUOTE(4x4 @ 8 Oct 2019, 18:24)
Un test de presurizare a instalatiei de racire ai facut? Gen leakdown.
*



Nu am facut pana acum niciun test, doar m-am uitat la comportamentul masinii.

Intre timp am gasit si o nota interna de la Toyota, care recunoaste defectul cu chiulasa si se angajeaza sa schimbe chiar motorul, daca masina a fost servisata doar in reteaua Toyota, are vreo 7 ani si maxim vreo 180k km. Eu clar nu-s eligibil.

[attachmentid=1628110162]

Tinand cont ca forumurile de afara duduie de problema asta, si ca producatorul a recunosut asta, azi, las masina in service pentru teste si eventual, daca service-ul imi spune in mod clar ca e garnitura de chiulasa, atunci, facem si reparatia.
MuciX
Ce teste? In ce constau ele?
YRX
O duc pe circuit si fac ce a zis 4x4 cu ea... biggrin.gif
cj98czh
Avani .. puteai sa asculti si sa nu te incalti cu un motor cu o gramada de probleme ... acuma asta este ... trebuie desfacut si remediat, alta sansa nu ai ... dupa aia pusa la vanzare, ca o sa mai apara bube ..
Avani
QUOTE(MuciX @ 9 Oct 2019, 10:18)
Ce teste? In ce constau ele?
*


Pai nu am facut teste specifice, singura chestie pe care am vrut sa o testez la recomandarea mecanicului de atunci, a fost sa-i dau talpa pe autostrada, ca el credea ca am mers o vreme subturat si de acolo fumul.
In rest, n-am facut niciun alt test. Vad aici la service ce metode de diagnosticare mai clare au ei. Inca nu stiu.

QUOTE(YRX @ 9 Oct 2019, 11:08)
O duc pe circuit si fac ce a zis 4x4 cu ea...  biggrin.gif
*


Nicidecum smile.gif

QUOTE(cj98czh @ 9 Oct 2019, 11:13)
Avani .. puteai sa asculti si sa nu te incalti cu un motor cu o gramada de probleme ... acuma asta este ... trebuie desfacut si remediat, alta sansa nu ai ... dupa aia pusa la vanzare, ca o sa mai apara bube ..
*



Nu o vand deloc, bine, asta zic azi. Imi place prea tare masina chiar si bubele astea stiute. Presimt ca o sa bag ceva bani in ea ca sa i le remediez, desi, nu asta era tocmai ce-mi doream dupa ce-am schimbat masina de la 407.
Asta e, ii dam inainte.
MuciX
QUOTE(Avani @ 9 Oct 2019, 10:33)
Vad aici la service ce metode de diagnosticare mai clare au ei. Inca nu stiu.
*


Pai asta intrebam.
Bicicleta galbena
Cap tuns



4x4
Antigelul sia schimbat culoarea?
E mai probabil sa intre ulei in antigel datorita diferentei de presiune intre circuite. Daca intra antigel in ulei acesta devine laptos face spume, pe cand motorina nu face mai nimic, si nici nu se decanteaza.
Avani
Nu si-a schimbat deloc culoarea.


Momentan nu am niciun feedback de la service. Ideea e ca am fost ieri la service, le-am spus toata povestea, ba chiar m-am certat cu ei pentru ca ma trimiteau la plimbare cu garnitura mea de chiulasa.
Adica, la modul ca-mi ziceau ca nu e de la aia, pentru ca:
1) Da caldura in masina
2) In ulei nu e apa (nu au facut atunci pe loc niciun test specific, doar s-au uitat destul de atent la uleiul de pe joja)
3) In apa nu e ulei deloc, apa nu bolboroseste si nivelul apei nici nu scade. Singura scadere a nivelului a fost doar dupa ce-am dat tura aia mai brutala.
4) Nu scoate fum tot timpul

Vreo 20 minute am insistat totusi sa le las masina, sa faca toate testele pe care le stiu ei si sa vedem daca se elimina complet ca defect garnitura aia de chiulasa.
Momentan masina e in service si nu am primit nicio concluzie.
cj98czh
Avani, daca este doar piscata putin nu face nimic din cele de mai sus ... pana se acutizeaza ...
Avani
Asa e si-n filmul meu. E la inceput, o fi doar putin ciupita. Nu de alta, dar repet, dupa ce-am vazut si nota aia interna si multitudinea de probleme pe afara, mi-e clar ca ajung la o reparatie de genul, mai devreme sau mai tarziu.


LE: primit telefon din service, sa vin sa o ridic, n-are nimic masina. Sa merg cu ea pana semnele vor deveni mai evidente si mai clare. Iar eu, fix asta voi face.

Multumesc tuturor pentru recomandari si sfaturi.
Agrig
O manifestare pe undeva asemanatoare o facea Oltcit-ul meu.
Cind mergeam prin oras mult din cauza fenomenului de pompaj consuma ulei si il arunca partial pe undeva pe esapament.
Din cauza ca mergeam scurt nu se incalzea mai nimic pe acolo si totul era OK pina iesam din oras, atunci dadea un fum sanatos cind il calcam pe coada pina ardea tot.
La inceput fumul era albicios apoi schimba pe albastru din cauza incingerii evacuarii.
Oricum ala consuma cam 500g/1000Km.
Cauza erau segmentii si simeringurile de supapa.
Am ameliorat situatia dupa ce am schimbar capsula amortizoare pe carburator.
Rezolvarea a venit dupa trecerea pe segmenti Gotze si simeringuri franceze la supape.
Redus consumul pe la 200g/1000Km si nu mai aparea asa pregnant coada de fum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.