QUOTE(bmwh548 @ 7 Oct 2019, 18:14)
Daca trimiti uleiul la laborator nu-ti spun aia daca are contaminanti in el? Fie apa/antigel fie motorina?
O sa imi pastrez ceva mostre din uleiul de acum, din motor. Vad eu mai departe ce rezolv cu el.
QUOTE(madhorsefuzzy @ 7 Oct 2019, 18:28)
Se poate pune uleiul vechi la decantat? Intreb si eu.
Asta o sa si fac, la schimb, pe cel vechi mi-l pun in ceva la decantat si sa vad daca dibuiesc ceva dupa.
QUOTE(4x4 @ 7 Oct 2019, 18:54)
Eu am crezut un an aproape ca am garnitura dusa, daca vrei sa o lungesti, treaba ta, dar daca vrei sa intri in iarna cu o masina pe care te poti baza (ca te lasa in drum sau nu), nu o mai lungi inutil...
Schimbul asta de ulei, e fix bani aruncati, problema e simpla daca nu o complici:
1. masina rezista la forja >> garnitura ok
2. masina nu rezista >> nivel ulei variaza >> garnitura dusa
3. masina nu rezista >> nivel antigel variaza >> de verificat mai in detaliu
La mine uleiul era constant, dar antigelu scadea ori sareau furtunele si il pierdeam pe tot, am mers un an asa pana sa observ o gaura de ac pe furtunul inferior de retur radiator si faptul ca capacul de 1.5bar era in realitate lim→∞ caci nu putea deschide sa scoata suprapresiunea de aici exploziile spectaculoase cu nori de abur iesind de sub capota cand sarea furtunu cu acces cel mai anevoios la colierul special desigur.
Faptul ca iam dat de n ori max blana si nu a aparut noru de fum pe toba, mia dat necesarul de autocontrol sa nu desfac motorul.
Pai inca nici mie nu-mi e foarte clar cand se manifesta. In practica, dupa tura in blana la 4k rpm vreo 70km de pe autostrada, in a IV-a, pe la vreo 160-170km/h, a scazut antigelul. In rest, antigelul ramane la nivel constant atata vreme cat nu o utilizez in mod abuziv asa cum a fost tura aia. Si-a pastrat nivelul cateva saptamani, inainte de tura.
Chestia mai interesanta, e cresterea nivelului in baie, care la fel, din ce-am dedus, poate merge in doua directii. Motorina si atunci cumva singura problema nu e chiulasa, ori antigelul care indica catre chiulasa.
QUOTE(cj98czh @ 8 Oct 2019, 10:56)
Nu schimba uleiul ... ca il mai schimbi o data in scurt timp ... arunci bani pe fereastra ... mergi si rezolva problema .. pentru ca masina ta are o problema ..
Stiu ca arunc banii pe geam, sau macar cu o luna mai aman inevitabilul. Banii de reparatie, sunt cam aceeasi si acum, si peste o luna. Ce vreau sa fac cu schimbul asta de ulei, e sa incerc sa protejez motorul pana mi-o pune cineva un diagnostic clar si asumat. Asa, cam pe unde am discutat, cam toti se baga la lucrare, mai mult din ratiuni financiare decat sa vina sa-si asume diagnosticul ala.
@david79: voi intreba si eu de asa ceva sau alte metode clare de diagnosticare.
In rest, circul cu masina in regim normal. Cumva, e constanta in comportament. Daca stau in coloana cateva minute bune, atunci, scoate o sesiune de fum o data si gata. Daca merge cursiv, fara sa o tin mult pe loc sau doar schimb cu a intaia, atunci nu are nicio repriza de fum.
Ori, pe mine ma nedumireste comportamentul asta dubios de normal. Adica, daca e ciupita garnitura de chiulasa, de ce nu face tot timpul? Am un traseu zilnic casa -serviciu, fix la aceleasi ore, fix aceeasi ruta, si fum incepe sa dea fix in aceleasi locuri. Iar regimul termic poate varia. Aveam reprize de fum in acelasi loc si cand erau 30 de grade afara, dar si cand sunt 6 grade.
Ideea e clara, cu cat stau mai mult in aglomeratie, cu atat apare fumul mai des si dens. In rest, in mers, desi apa e la temperatura optima, nu are niciun stres.
Aseara de exemplu, pe la 18:30 am luat-o spre Otopeni, pana sa ies din Baneasa, evident, bara la bara, a inceput sa fumege putin, dupa care am iesit la pasajul Baneasa si am dat talpa. A scos un fum tot albastru precum o locomotiva cu abur, 2 minute maxim, dupa care, in acelasi regim de turatie si viteza n-a mai scos nimic. Si asa a tinut-o vreo 20 km pana am ajuns acasa. Mers vreo 10 min bara la bara in drum spre casa si la fel, n-a mai scos.