Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lexus IS 220d
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
4x4
Ce sistem anti poluare are masina? Ai injector suplimentar de adblue?
Sincer din tot ce ai povestit pana acuma, nu e nimica care sa indice garnitura de chiuloasa. Daca regenerarea se face prin post injectii la masina ta, as paria o bere ca ai motorina in ulei.
AndreiMR
Nu are adblue, are post injecție și da, avea motorina în ulei...a zis de la început
Avani
Exact cum a zis Andrei.
Uleiul nou îl am în portbagaj, iar pe cel din motor o să îl monitorizez să văd dacă o să mai crească. În rest, cel puțin acum, nu mai vreau să îi fac nimic.
Am luat mașina din service, prins și porțiuni aglomerate, în total am mers vreo 10 km și nu a mai fumegat deloc.
MuciX
Si rezultatul "testelor"?
Avani
QUOTE(Avani @ 10 Oct 2019, 15:52)
LE: primit telefon din service, sa vin sa o ridic, n-are nimic masina. Sa merg cu ea pana semnele vor deveni mai evidente si mai clare. Iar eu, fix asta voi face.
*


Cam ăsta e rezultatul. Nu i-au făcut niciun test, că nu am plătit nimic "specific" deși le-am zis că sunt de acord cu orice metodă pentru diagnosticare. Și ăsta e un service nu tocmai de cartier la care merg de ani de zile. La alte service-uri selectate ad hoc așa, nu mă duc.
Cel mai probabil o să văd ce pot să rezolv eu singur și fără mare bătaie de cap.
Agrig
Mno, asta`i profesionalismul de pe la noi...
silvanu96
fumul ala albastru nu e de la regenerari, pe la turbina o fi umblat cineva ... ?
cj98czh
daca va uitati in filmarea pusa ... nu etse fum albastru .. este fum albicios ... ala este fie motorina nearsa, fie antigel .... eu am zis de la inceput ca pariez pe varianta 2 ..
silvanu96
mai eu tot albastru il vad ... iar un diesel sa scoata abur tre sa fie frig rau afara...
nu ar trebui verificate furtunele de la turbo ,pe partea de admisie , acolo daca e mult ulei ...
Avani
QUOTE(silvanu96 @ 11 Oct 2019, 08:58)
fumul ala albastru nu e de la regenerari, pe la turbina o fi umblat cineva ... ?
*


De la regenerari nu cred ca e, ca face in aceleasi conditii de utilizare.
Turbina inteleg de la cei de la service-ul afiliat Toyota ca la modelul asta, nu e nicio problema cu ea. Una din chestiile pe care le-am indicat atunci a fost sa verifice si turbina. Evident, la momentul ala, cand au curațat si injectorul nr 5, ziceau ca e totul bine. Ce au verificat si ce nu au verificat, nu am de unde sa stiu.

QUOTE(cj98czh @ 11 Oct 2019, 09:15)
daca va uitati in filmarea pusa ... nu etse fum albastru .. este fum albicios ... ala este fie motorina nearsa, fie antigel .... eu am zis de la inceput ca pariez pe varianta 2 ..
*


Da si nu. A doua filmare da, acolo nu era deloc fumul albstru, era alb, pe sistemul ca papa antigelul. Insa cumva ala a fost cam singurul moment in care am vazut fumul alb. In rest sunt doar puf-uri albastre. Si inainte sa las masina acum 3 zile, albastru e clar.

Legat de consumul de ulei, eu am sesizat ca nivelul creste, nu scade. Desi, mai poate consuma ulei si suplimenta cu motorina si atunci nivelul pe care-l eu pe joja, nu e tocmai ala de ulei, ci sa fie un amestec acolo.



LE: mai nou a inceput din cand in cand sa miroasa la interior si a ceva gaze arse, desi in spate nu scoate deloc fum. De fel mirosul imi aparea in masina atunci cand scoatea si fumul albastru, ori acum, de vreo 2-3 zile am constatat, nu prea mai scoate fum insa la un anumit interval de timp, miroase si in masina. Si nu erau gazele de esapament ale celui din fata, ca nu aveam pe nimeni in fata cand mergeam.
Agrig
Erau ceva motoare Diesel de la Toyota care aveau boala sa cocseze segmentii.
Eram cu masina in revizie si de curiozitate am intrebat ce`i cu motorul ala desfacut si asa am aflat.
Nu retin ce versiune era, cred ca de pe ceva Avensis a fost dat jos.
In mod normal trebuiau schimbate si pistoanele.
Proprietarul a ales doar inlocuirea segmentilor cu versiunea imbunatatita si refacerea canalelor
din pistoane, segmentii noi fiind mai inalti.
AndreiMR
Mda, eu zic ca DPFul tau e mort si problemele astea de la el sunt...o fi aratat el decent pe tester dar realitatea poate sa nu fie alta. Se cam leaga aparitia fumului la o anumita temperatura a motorului cu cresterea nivelului de ulei si cu mirosul care ajunge si in masina.
cj98czh
si antigelul a fugit din care cauza ?
Avani
Antigelul îmi mai scădea și la 407. Completam cam 300-500 ml la fiecare 7-8k km, iar aia sigur nu a avut probleme pe chiulasa. De fel când mergeam o perioadă mai lungă destul de turat, îmi intrase în reflex să mă uit și la antigel la finalul turei.
AndreiMR
Depinde cat a fugit si cand...pana la urma eu inteleg ca a fugit dupa verificarile si umblatul pe la service plus forja de dupa, si apoi a ramas la nivel...daca aia au umblat pe acolo si n-au aerisit cum trebuie ar explica de ce a avut un moment de scadere antigelul. Habar n-am sincer, dar restul de simptome sunt clasice de dpf dus. E o situatie destul de aiurea fiindca se poate sa fie si ambele probleme...garnitura foarte putin ciupita plus un DPF mort, si s-ar putea sa refaca chiulasa si sa continue sa fumege masina, apoi trebuie umblat si la DPF...si daca s-a mers mult cu DPF mort e posibil sa fie afectata si turbina.

Mie nu mi se pare fum de antigel ala din filmare dar ma rog...nu sunt mecanic. Era bine sa existe ceva mecanici cu adevarat specializati pe masinile astea, care sa se fi lovit des de probleme de genul si sa nu mearga la ghici cu ele.
cj98czh
mah io la Vagon .. ultima cand am scimbat distributia .. adica acu vreo 20k am schimbat antigelul ... de atunci sta frumos un pic sub maxim ... nu am mai umblat veci la el ... si motorul a trecut de 200k ...
Avani
E, grețuri cu antigelul nici eu nu am avut la megane 2. Până ce nu m-am trezit la un moment dat cu ulei și mâzgă d'aia în vasul de expansiune. Dar vreo 6-7 ani, nu am avut nicio scădere de nivel.
AndreiMR
Da, dar pe de alta parte sunt motoare la care scade antigelul...si pe aici pe la Reno prin ograda sunt unii cu Captur, Megane si Clio care tot completeaza la antigel. Si e vorba de masini noi, deci teoretic n-ar avea de ce sa aiba probleme cu garnituri de chiulasa sau chiulasa.
cj98czh
Clio da ... conform smile.gif dar alea nici fum albicios nu scot ... ca acolo este problema ... lui cand i-a scazut .. a fost dintr-o data .. dupa forja ... sunt convins ca daca se da din nou la ia .. iar o ia antigelul la plimbare ...
AndreiMR
Si un DPF care nu functioneaza cum trebuie tot fum alb-albastrui scoate smile.gif De-asta zic ca e posibil sa fie DPFul de vina...eu as mai amana treaba cu chiulasa si as tine sub observatie fenomenul ca sa vad exact cat antigel se consuma si in ce conditii...si as verifica din nou DPFul ala, eventual l-as da jos si l-as trimite la unguri sa il curete.
cj98czh
un dpf se poate tine sub observatie cu un banal tester Delphi ... vezi presiune intrare-iesire, vezi ultima regenerare, vezi media intre regenerari vezi cantitatea de cenusa, etc ... si un dpf care nu merge se colmateaza si o da in erori grav ... inclusiv motorul care nu mai trage ..
Avani
Testarea DPF-ului am făcut-o de 2x la service-ul ăla, cu tester dedicat Lexus. De ambele dăți m-au asigurat că e totul în regulă, că nu e încărcat, că își face regenerările corespunzător și tot așa. Ba chiar de ambele dăți au făcut regenerare forțată, ca să vadă cum lucrează.

În rest, așa cum ziceam recent, nu îi mai fac nimic. Am pierdut timp inutil până acum.
Voi folosi mașina în regim normal fără să îmi mai testez alte curiozități.
Bujor Stefan
În cilindru te poți uita cu o camera endoscopica?
E suficient loc prin lăcașul bujiei incandescente?
Deși era simplu de înțeles, am realizat după ce am urmărit clipul ăsta ca cilindrul în care exista scăpări de apa este de regula cel maî curat.
https://youtu.be/JpozuZakEoE
Simpla și rapida metoda asta de verificat garnitura de chiuloasa.
https://youtu.be/cHnoEq9tv9Q
Pentru testarea scaparilor din circuitul de răcire si a tararii supapei de presiune mi-am făcut o instalație asemanatoare. Dacă ai nevoie da-mi de veste.
marksman
QUOTE(AndreiMR @ 11 Oct 2019, 12:31)
Da, dar pe de alta parte sunt motoare la care scade antigelul...si pe aici pe la Reno prin ograda sunt unii cu Captur, Megane si Clio care tot completeaza la antigel. Si e vorba de masini noi, deci teoretic n-ar avea de ce sa aiba probleme cu garnituri de chiulasa sau chiulasa.
*


Opel la fel.
bion
Popelu e la toate la fel blush.gif
Avani
Ca un mic update, masina circula zilnic in Bucuresti, in trafic la orele alea imposibile. Vreo 3 zile, nu a mai pufait nimic, dar nimic. Dupa alea 3 zile, a mai scos un pic in dimineata asta dupa care s-a oprit.

Pentru ca nu puteam sta linistit total, am mai fost la un service, prin proximitatea serviciului, primit la o recomandare. Zicea mecanicul de acolo ca ar vrea sa-i facem un test de injectoare, nu la el in service, ci trimise in alta parte. I-am lasat masina dimineata, pe la pranz ma suna sa-mi spuna ca masina nu are nimic. Nu a mai demontat injectoarele, ca a testat-o el si merge foarte bine. Motorul se aude bine, nu exista probleme pe retur, nu-i scoate fum, si tot asa. A zis ca ar vrea sa-mi ia banii, dar efectiv nu are pe ce. Tipul parea sa stie modelul si problemele lui.

Ce am mai facut eu, a fost ca ultimele 2 zile sa monitorizez putin EGR-ul ala cu un adaptor OBD, pentru ca eu tind sa cred ca acest comportament e dat de partea de regenerare.

Am 4 grafice, 4 calatorii. 2 dimineata (trip1 si trip4) si 2 pe seara (trip2 si trip3). In principiu, o corectie mare de 'EGR Error' ar inseamna ca e un pic infundat. Eu vad in cele 4 grafice un comportament oarecum constant, cu cateva varfuri de corectie majora. Drumurile au fost in jur de 1h fiecare. Intre trip3 si trip 4 am avut o oprire de motor.

Vi se pare ceva dubios din graficele astea? Mentionez ca atunci cand valorile sunt constante, fara oscilatii, eram la ralanti, asteptam pe cineva.


[attachmentid=1628110640]
YRX
Urmareste EGR duty cicle in functie de turatie si in functie de valoare MAF.
La relanti ar trebui sa ai duty peste 80% si sa o inchida progresiv pe masura ce creste turatia.
Oricum ar fi bine de curatat preventiv, daca n-ai facut-o pana acum.

LE: La relanti la mine sta in 80 si ceva la suta cu variatii de 1 - 2 procente.
Avani
EGR e curatat, dar cred ca am sa ajung din nou sa-l verific, in alta parte. Cumva aparitia fumului coincide cu aceasta curatare. Am pus poze inainte/dupa, mai pe la inceputul jurnalului.
YRX
fa un grafic cu EGR%, MAF, Boost pressure.
Avani
MAF nu am masurat, am doar boost si egr%
YRX
Daca poti masoara-le in paralel, au legatura directa. Fa un log cu Maf, Egr, boost si cantitatea injectata. Cauta si valorile normale pentru motorul tau, in special la relanti, mi se pare foarte mica valoarea la relanti, acolo ar trebui sa ai deschiderea maxima la EGR si sa scada functie de sarcina. Daca ai si o valoare mare a MAF citita aiurea ai avea si motive de amestec bogat, fum etc.
4x4
Foarte buna idea cu graficele, dar la fel cum zice colegu, sunt complet inutile fara o gama mai larga de parametri inregistrati. Care e frecventa de achizitie?

Intrebare pentru YRX, cum ar trebui curatat corect un dpf? Serios vorbesc, am deja mai multe trimise la doctor dpf cu standu lui de 30k si la toate a fost fix pix. Plus conducte catre senzori presiune infundate..
YRX
M-am uitat si eu la un fagure de DPF si mie-mi pare ca nu prea se poate. Sunt mult prea fine canalele, fata de un catalizator de ex, si alterneaza, nu sunt pe toata lungimea. Nu exista nici un dizolvant care sa dizolve cenusa si sa nu dizolve si metalele depuse pe fagure.
Eu zic ca poate sa curete catalizatoare care din diverse probleme nu si-au mai facut regenerarea si sunt pline de funigine, dar de cenusa nu cred ca se poate. Deci daca ai de inlaturat funigine se poate curata, daca ai cenusa de ulei nu. Daca as fi cu DPF-ul nefunctional as cauta un aftermarket, am vazut pe la nemti ca au ajuns la niste preturi mai umane.
cj98czh
singurii de care stiu ca au rezultate la curatarea DPF sunt aia de la Odorheiul secuiesc ... stiu cateva masini care au bagat peste 50k de la curatare si nu da semne ca nu ar merge ...

cei care curata chimic nu fac decat sa le puna cruce ...
Avani
Am masurat aseara si maf si boost.

[attachmentid=1628110702]
YRX
Deci, daca pe verticala avem g/s la MAF ceva este foarte in neregula. La relanti ar trebui sa ai o valoare MAF in jur de 1,8 g/s la litru, deci la motorul tau de 2.2 in jur de 3,96 g/s ori tu esti pe la 25. Asta ar explica EGR% atat de mic, care e comandat functie de MAF. De asemenea e ciudat ca pe anumite portiuni EGR creste simultan cu MAF, ar trebui invers proporional. E si un pic de intarziere MAF - boost.

Mai fa un log cu graficele separate, sau tabel cu valori absolute, la relanti stabilizat, la 2500 tr/min, la 4000 tr/min. Lasa mai mult si selecteaza urmatorii parametrii.

-turatie
- maf
- egr
- boost
- inj quantity

Daca ai cumva pe diagnoza si valorile specified pune-le versus actual.
Avani
La turatii sub 850 rpm, am o medie de MAF de 4.58 g/s.

Sunt intr-adevar niste varfuri, cam 5 la numar in 50 minute de drum, cand la un ralanti de 800 rpm am valori peste 15 g/s

Time/RPM/MAF (g/s)
18:16 /809/29.60
18:24/799/15.04
18:36/801/18.93
18:53/798/22.79
18:54/801/17.45
YRX
Si 4.58 e mult. Ai incercat o curatare debitmetru?
Avani
N-am incercat-o, am mers pe alte posibile probleme. O sa merg la drum lung zilele astea, si o sa mai monitorizez valorile.

Exista insa o schimbare, desi nu i-am mai facut nimic. In sensul ca acum nu mai elimina fum la ralanti din cand in cand, ci doar la talpa brusca si peste vreo 3k rpm, iar in principiu, de la un diesel mai vechi, intr-o oarecare masura, ma astept sa faca asa ceva.
YRX
Ar trebui sa investighezi un pic mai amanuntit treaba asta cu MAF mare si EGR mic. Daca debitmetrul tau citeste valori aiurea iti dai seama ca si injectia e aiurea.
MuciX
Pai asta nu înseamnă că ar da motorină ca prostul? N-ar da cu fum negru din orice poziție?
YRX
Da si nu... biggrin.gif
Diagnosticarea mizeriilor astora de senzori e treaba complicata. Prima data ar trebui sa ai un set de date care sa stii sigur ca-s bune, sa ai termen de comparatie.
In cazul lui mi-a atras atentia EGR duty foarte mic la relanti. Asta merge mana in mana cu MAF mare, ca aerul care intra in motor este compus din MAF + EGR + PCV. Scade una, creste ailalta, motorul trage aceeasi cantitate. Nu mai vorbim si de aer fals. Injectia de motorina se bazeaza pe MAF, valoare mare inseamna injectie mare, dar mai are si lambda, care simte amestec bogat si da corectia in jos. Astfel nu va avea amestec bogat tot timpul, doar in anumite situatii, unde valoarea lambda nu este importanta, la acceleratii, in regimuri tranzitorii. De aia da cu fum din cand in cand. La el mai intra in calcul si DPF, care mai mascheaza fumigatia.
Cert este ca amestecul corect este influentat da un factor perturbator, poate fi MAF-ul, poate fi EGR-ul sau ceva pe traseu, ne-etanseitati, chiar si ventilatia carterului.
Ca sa-l prinzi pe nesimtit, trebuie sa stai cu diagnoza pe ea si sa faci diverse teste, MAF deconectat si vezi ce face EGR si asa mai departe. Din 2-3 parametri nu o prinzi, doar sa incepi sa schimbi piese.
De aia ii zisesem de curatat MAF, nu costa nimic, verificat traseul de la el incolo, chiar si PCV-ul. Apoi verificare extinsa a parametrilor - maf, egr, boost, cantitatea injectata, lambda, fuel trimuri, cat de des regenereaza DPF. Incepi la relanti si apoi la diferite regimuri.
Dar intai fa rost de un set de date bune, sau cauta pe vreunul pe forumul marcii care s-a jucat cu motorul asta si stie sa diagnosticheze treburile astea.

De ex, cand am avut probleme cu clapeta cut off, pe perioada cat era cod de eroare EGR-ul ajunsese la 101% in relanti, de la 80%, pentru ca respectiva clapeta se inchide un pic in functionare sa creeze depresiune si sa mareasa debitul prin EGR.
Avani
Schimbat bateria, pus o Varta Blue Dynamic 95AH cu 830A curent de pornire, cu montaj cu tot, 600 ron. La primul drum cu noua baterie, care e pe specificațiile celei din fabrică, după 10 km îmi apare în bord martorul P/S (power steering) și pa pa servo, care e full electrică. Oprit/pornit din nou motorul, după alți 10 km același comportament. Tocmai bine că eram oricum în drum spre service dat fiind în weekend am văzut o pată sub mașină și am zis evident, să mai investigăm puțin.
[attachmentid=1628111187]

Sunat la service-ul ăla afiliat Toyota, care se jurau și pe roșu că mașina nu are nimic, mers într-o dimineața la ei și constatat din nou că problema vine de la garnitura de chiulasă. Scos același deviz. Orice altă intervenție la mașină m-au asigurat că ar fi frecție la picior de lemn. Ei spun că problema de fapt e de la regenerare care nu se mai face în parametri din cauza garniturii de chiulasa. Pata de sub mașină, de la care oarecum se prelinge pe scut, este antigel. Pe unde iese ăla, cei de la service nu au putut să îmi spună clar. Radiatorul la prima vedere pare ok, nu pare fisurat.
Rămân fixați pe chiulasa aia, că le-au trecut prin mâini sute de mașini cu motorul ăsta și cumva, mai devreme sau mai târziu toți au avut problema asta. De ce crapă garnitura de chiulasă? Pentru că există o problemă cu răcitorul de gaze, care în timp se înfundă și cumva crește destul de mult temperatura în motor, din cauza gazelor. Răcitor de gaze care pentru Lexus este 4200 ron, în timp ce pentru același motor, dar Toyota, este vreo 1700 ron.

Legat de baterie, nu s-a stocat eroarea, măsurat alternator, verificat bateria, toate ok. De atunci nu mi s-a mai aprins martorul respectiv. Habar nu am ce nu i-o fi convenit la noua baterie.

Am plecat dezamăgit de la ei, dat fiind le-am zis pe răspunderea mea, să facem tot ce ține de mentenanță pe partea de regenerare. Dat jos și curățat admisia, curățat din nou egr, verificat fizic dpf, schimbat ulei (nivelul tot pare să crească). Ei îmi spun că îmi iau bani degeaba, pentru că dacă nu rezolv garnitura aia, toate operațiunile sunt în van.
[attachmentid=1628111188]
Ca pași următori, să ajung la un alt service, să remediem scurgerea aia de antigel și să mai rezolvăm și piticul meu, respectiv demontat, curățat și verificat temeinic tot ce ține de regenerarea aia.

Momentan tot nu vreau să schimb garnitura aia de chiulasă. O las ultima pe listă.

Mașina va rămâne la mine în bătătură, însă va fi cu siguranță ultimul diesel, fără doar și poate.
MuciX
Pe principiul asta ar putea fi și ultimul Lexus, ar fi la fel de relevant. Ai luat o mașină sehaș cu un motor despre care se știe că suferă de problema asta. Totuși, de ce nu vrei sa schimbi garnitura dacă ți s-a spus că de acolo e?

Curățatul admisiei in cazul ăsta e ca și cum ai bea ceai ca să vindeci o fractură de femur.

Gândește-te numai că scăparea de antigel s-ar remedia in timp ce ajung la chiulasă.
b06fcn
Vezi ca astea asiatice au un furtun de scurgere din vasul de expansiune, daca face presiune prea mare, ca sa protejeze instalatia de racire...sa nu curga pe acolo...
Avani
Nu, Lexus îmi place, dar drept să mărturisesc alegerea de diesel am făcut-o cu inima strânsă, mai ales că nicidecum nu urmăream beneficiile lui. Asta e, mi-o joc în continuare, dă-l în măsa, e doar un fier.
Legat de ce nu fac acum chiulasa, simplu, am luat decizia asta la fostul megane 2. Când la fel vreo 2-3 mecanici se jurau că aia e dusă, deși mașina aia o știam din bară în bară și totuși am mers pe mâna lor. Prost am făcut. Așadar acum, vreau să suflu și în iaurt. Nu am zis că nu o fac, dar când o fac vreau să zic că am încercat tot ce puteam încerca și da, asta a fost și o rezolvăm ca atare.

@b06fcn: știu de ăla, pe acolo mi-a aruncat când mi-a cedat cureaua de accesorii, de a făcut fleașcă totul. E, acum pe acolo e uscat.
cj98czh
tu tot vrei sa bagi bani in ea si nu tratezi ce trebuie ... eu ti-am zis de la inceput de garnitura ... tu tot vrei sa demontezi si sa "repari "altceva si tot la garnitura ajungi ... dar mult mai scump ... banii tai ... alegerea ta ..

Alta treaba ... de ce Varta si nu un premier cu 220 ron mai ieftin? montajul era inclus ...

http://www.fastbaterii.ro/baterie/rombat-premier/95Ah

Avani
Varta pentru ca pe asta am mers in ultimii ani si n-am avut probleme, desi e cam entry level modelul. Din start am plecat pe doua variante, bosch sau varta. Plus ca cei de la care am luat-o, pe dimensiuni, imi ziceau ca nu au prea multe optiuni.

Legat de remediere, daca am timp luna asta, vreau sa verific ce am zis mai sus, regenerarea aia. Oricum, ca idee, in decembrie imi propun sa ma iau si de chiulasa. In service mi-au zis ca deja a ajuns la punctul 4/5 si a ramas totusi o mica marja de lucru pe chiulasa, adica nu e necesara alta chiulasa. Cumva dupa alte discutii cu ei, au facut o alta oferta pentru kit-ul de garnituri motor, in loc de vreo ~2500 ron au gasit de la alt producator, pe la 700 ron. Asta dupa ce le-am zis ca mai sunt ceva oferte pe piata iar diferenta de pret mi se pare de luat in considerare.
Avani
Ca update pentru ultimele luni.
S-a constatat ca unul din motivele pentru care pierdea antigel, era radiatorul. Mai precis, una din tevi, avea lungimea prea scurta sau ceva de genul si pierdea pe la colierul care tinea furtunul. Efectiv colierul ala nu avea cum sa mai fie prins de teava aia. Incarc si o poza cu problema.
[attachmentid=1628113117]

Inlocuit radiator racire + antigel g12. In prezent, mai arunca antigelul pe la preaplin. De fiecare data cand ii pun max si o iau la o tura mai sanatoasa, gasesc nivelul la minim si acolo ramane. Am lasat asa la minim nivelul antigelului. Probabil face presiune prea mare in instalatie si de asta il scuipa pe afara.

Tot odata cu schimbarea radiatorului, am luat decizia sa schimb si uleiul si filtrul de ulei. Pus tot Toyota 5w30 DPF. Am facut operatiunea mai mult pentru piticul de-l aveam pe creier cu contaminarea uleiului.

Am schimbat placutele spate. Eram setat sa schimb si discurile, insa la demontare s-a constatat ca discurile mai merg cu un set de placute. Asadar, schimbat doar placutele, pus ATE. Tot la schimbarea placutelor am schimbat si lichidul de frana si aerisit instalatia.

Schimbat la inceputul lui decembrie si cauciucurile. Am renuntat sa-mi iau allseason, pentru ca cele de pe spate de vara 245/45 sunt destul de bune, prin urmare, le voi pastra si le voi pune la vara. Cumparat 4 bucati Pirelli Sottozero3, dot 2018 - 2x 225/45/17 (fata) si 2x 245/45/17 (spate).

Total pentru operatiunile mentionate, ~ 4k ron.

Legat de problema fumului albastru, inca nu am gasit vreo solutie. Urmeaza saptamana viitoare, miercuri, sa merg la reprezentanta Toyota Nord pentru diagnosticarea sper eu cea mai profi. O simpla diagnoza este 360 ron, prin urmare, nu am sa plec de acolo pana nu-mi dau in scris ce si cum. Asta bineinteles, daca se prind de unde vine problema si isi vor asuma integral ca daca remediez cele precizate, voi scapa de problema.
In perioada asta, am mai vazut pe drumuri alte 3 lexusuri, acelasi model cu al meu. 1 in Galati si 2 in Bucuresti. Toate 3 scoteau fumul asta albastru avand chiar acelasi debit de fum nesimtit.

In rest, masina se comporta impecabil, este un diesel galagios dar potent. Daca-mi rezolv problema fumului, o sa-mi placa din nou de ea. Momentan, evit sa o folosesc in oras. La drum lung, nu manifesta nicio problema cu fumul.
Pe timpul asta, consumul extraurban este de minim 7.5% mers cu 10 km/h peste viteza legala. Daca sunt grabit si fac mai multe depasiri, consumul extraurban ajunge si la 9%. In Bucuresti, consumul este undeva la 12,5% - 13%, pe distante de pana-n 10 km. In perioada sarbatorilor, aveam pentru capitala un 10.5% consum.

[attachmentid=1628113118]
b06fcn
Eu zic sa nu lasi G 12 ala in radiator. Lichidul de racire Toyota, desi se zice ca e compatibil G 12, e totusi altceva. Pune Toyota Coolant SLLC, din ala roz, care vine deja pregatit, il schimbi la 5 ani si nu ai griji.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.