Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lexus IS 220d
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Raduchu
Salutare! Faina masinuta, s-o stapanesti sanatos! smile.gif

Legat de gume, nexen all season, ai fost multumit de ele? Intreb deoarece ma uit si eu dupa niste incaltari pentru nemtoaica mea.
Avani
Salut si multumesc.

Legat de gume, da destul de ok pentru ce le folosesc. Le am de 2 ani pe 407. Inainte de ele, am avut pe megane 2, crossclimate. Ca si comparatie directa cu ele, nexen-urile sunt sub acestea. Diferenta cea mai mare fiind data pe carosabilul umed. Acolo crossclimate se comporta ceva mai bine.

In rest, uscat sau zapada sunt in regula. Pe zapada m-am bagat cu ele unde stiam ca nu am sanse sa raman suspendat cu masina, si de fiecare data si-au facut treaba. Atentie insa, n-am urcat cu ele prin nu stiu ce coclauri in munte in plin sezon de iarna. Adica, cumva stiam cu ce sunt incaltat si nu mi-am dorit sa-mi asum riscuri inutile. Insa pentru o utilizare cat de cat normala, pentru mine, sunt ce aveam nevoie. Asta e si motivul pentru care ma uit sa-mi cumpar si pentru Lexus.
Avani
Fost la RAR. Făcut autentificare și eliberare CIV. Fost la 10:00 programat, plecat la 14:00 din curtea RAR Voluntari, cu toate actele în mână și mai sărac cu 540 ron.
Evident că nu mi-au trecut în CIV dimensiunile diferite pe spate, cumva anticipam asta. Nu prea se uită ei la detalii de genul. Pe 17" mi-au trecut 225/45, pe ambele axe. Revenit la "domn inginer" pentru corecție. Arătat cartea aia din Italia, că sunt trecute acolo ba chiar mașina pe care o verificase și semnase că e ok, avea montate anvelope diferite pe cele 2 axe. A făcut corecția/observația în CIV pe loc, și mi-a pus pe spate 245/45, la loc de cinste. Încă nu sunt însă convins că merită dimensiunea asta pe spate, diferită de cea pe față. Cel puțin gumele care vreau să le pun, nu au dimensiunea 245/45/17, ci doar 225/45/17. Mai vedem.

În rest, am băgat weekendul ce a trecut cam 700 km, 95% extraurban. Pe autostradă, pe tempomat 140 km/h, are consum de vreo 7.5%, viteză medie 86 km/h. În oraș, cam 10.5%, viteză medie 22 km/h. Pentru moment în oraș stă mai bine decât 1.8 benzină de pe 407, unde aveam un consum de 12.5%. Consumul extraurban e similar cu cel de la 407. Ce e drept, e că depășesc un pic mai mult decât deobicei.
Bicicleta galbena
Eu ma bucur ca ai luat Lexus si nu Audi biggrin.gif
Acuma ca ti-ai luat tu, le vad ceva mai des biggrin.gif E unul identic, negru, aproape de mine, sta nemiscat de minim juma' de an, dar am remarcat ca are navigatie mare in bord, arata bine cu navigatia aia!
Consumul e bun daca te gandesti ca e chiar mai grea decat 407.

Agrig
Lexus nu se alege pentru consum mic...
Avani
La consum ma uit doar de curiozitate, ca e primul diesel. Vreau sa vad in stilul meu de condus, cum se comporta un diesel din punctul asta de vedere. Doar ca nu prea mai e concludent stilul meu de condus, pentru ca, la asta, tot imi vine sa-i dau talpa.
In rest, am evitat diesel vreo 15 ani. Atata vreme cat nu depaseste consumul de benzina de pe 407, ma declar multumit.

Nu stiu de ce am impresia, dar ori sunt mai multe pe strazi, ori le vad eu chiar pe toate. In drum spre serviciu am vreo 2-3 pe care le tot vad.
tomageorgian
Un dizel consuma teoretic mai putin decat benzina , zic teoretic deoarece si caii de dizel cand is multi mananca
Avani
Eu nu am ales diesel si nici motorul asta pentru consum. Nu mi-am zis in minte, ca daca am diesel ma voi plimba mai mult, sau ca voi reduce costurile cu combusibilul. Exclus asa ceva.

Singura asteptare, zic eu rezonabila, pe care o am, este aceea de a nu avea un consum mai mare de motorina fata de benzina. Atat. Nici urban, nici extraurban.
Momentan asteptarea asta, mi-e satisfacuta.

In rest, stiam eu de ce nu vreau diesel, zgomotul ala la ralanti, e criminal. Exista si o parte pozitiva, datorita antifonarii foarte bune, in mers si mai ales la o depasire, nu mai e nevoie sa aud motorul ala pe benzina turat. Lexus are avantajul ca la o depasire, ajung 3k + rpm si e liniste in masina, insa dezavantajul lui e la ralanti.
La 407 nu simt si nu aud nimic cand stau la semafor, zici ca am motorul oprit, dar asta are dezavantajul ca la mers pe autostrada sau depasiri, trebuie turat, iar turatul asta se aude si-n masina.
madhorsefuzzy
La diesel depinde consumul de cum apesi acceleratia. La benzina nu prea.

Diesel-ul are o plaja mult mai larga de consum in functie de pedala, comparativ cu benzina in functie de pedala.
tatabobu
QUOTE(Avani @ 28 Aug 2019, 09:31)

Nu stiu de ce am impresia, dar ori sunt mai multe pe strazi, ori le vad eu chiar pe toate. In drum spre serviciu am vreo 2-3 pe care le tot vad.
*



Le vezi tu pe toate. Stiu, ca asa am patit si eu cand am luat ragalie mica si rara, am inceput sa vad brusc mult mai multe pe strazi.
dandobre
QUOTE(madhorsefuzzy @ 28 Aug 2019, 10:29)
La diesel depinde consumul de cum apesi acceleratia. La benzina nu prea.

Diesel-ul are o plaja mult mai larga de consum in functie de pedala, comparativ cu benzina in functie de pedala.
*



Eu știam că e fix invers....
madhorsefuzzy
Nope: benzina consuma ca vaca ca o calci ca nu o calci. Dieselul bea ca porcu doar daca il calci.

Exemplul propriu in Buc: Logan 9-11%, Leguma 7,5%-11%, Honda 7,2-7,8%. Benzina, diesel, hibrid.
b76bgaarh
mere cu pere si alune, normal ca iese terci.
madhorsefuzzy
Stiu, dar asa ne place.

Doar nu vroiai sa aduc exemplu un 2.0 diesel de 150 cai cu un benzinar 2.0 de 150 cai.

Oricum nu era nici o diferenta intre procentele de variatie fata de ce am aratat mai sus. Tot alea sunt procentele, dar la alte valori efective.
Avani
De azi, avem și folie.
[attachmentid=1628109073] [attachmentid=1628109074] [attachmentid=1628109101]
Filip
QUOTE(Solon @ 8 Aug 2019, 21:47)
Japonezii inca fac masini. Trebuie toate comenzile actionate ferm. De cate ori nu am ramas in intersectie ca nu apasam cum trebuie ambreiajul.
*


Nu am patit treaba asta nici la dacia 1300. Ce vreau sa spun e ca indiferent cum ar fi calibrat ambreiajul, nu are voie sa devina un impediment si e f probabil sa fie o problema la el.
Avani
Nu aș zice că e un impediment, că între timp m-am obișnuit cu el și acum nu mi se mai pare dificil.
Înainte să îmi cumpăr mașina, am mai mers cu 3 mașini, același model. La toate 3 am avut același comportament al ambreiajului. Așa că moment nu mă stresez cu el.

Altceva însă mi se pare aiurea, pornirea la cald. Dimineața când plec sau dacă mașina a stat ore bune în parcare, pornește impecabil, la "sfert". E, însă dacă opresc și vreau să plec sub 2-3 ore, parcă învârte mai mult, clar se chinuie să pornească, ca și cum bateria e pe ducă. Cauze posibile sunt mai multe, dar nu cred că ar fi bateria, pentru că m-aș fi așteptat și dimineață să am problema asta, ori nici vorbă.
Erori pe undeva nu există.
wolfin
Asa e si la mine. Si la o toyota unui coleg. Invarte 1..2 ori...in gol.

Sa zicem ca face o ungere fortata
Avani
Și ați ajuns la vreo concluzie?
Agrig
Pompa de inalta presiune cu probleme?
Regulator decalibrat la temperatura ridicata?
b06fcn
Filtrul de motorina cand a fost schimbat?
Avani
Acum 3 săptămâni când am făcut revizia.
b06fcn
Inainte facea la fel?
Avani
Am simțit-o de câteva ori și înainte de revizie. Le-am zis și în service de problemă, însă cât a fost mașina acolo, nu s-a mai manifestat. Mă gândeam la filtrul de motorină, mai ales câtă apa am văzut că avea acolo.
Inițial mă gândeam și la baterie, și deja mă uitam după una, după care am văzut de fapt că dimineață sau după mai multe ore de stat, nu are nicio problemă, și cumva am exclus-o de pe lista de probleme.
Pe forumuri de afară ziceau unii că ar fi supapa de verificare în zona pompei de combustibil sau ce zicea și Agrig.
Avani
Incepand de saptamana trecuta, am sesizat ca dupa ce ajunge temperatura apei cam unde trebuie, la anumite accelerari, scoate puf-uri albastre pe esapament. Am tot investigat conditiile cand se intampla asta. Mereu face cand motorul e cald si nu face intotdeauna.

Stiind ca in general fum albastru=ulei, dupa o luna de la revizie, mi-am verificat nivelul de pe joja. Asteptarea mea era ca nivelul sa fie mai scazut, zic na, o fi luat-o pe ulei, insa am vazut ca am vreo 2 cm peste pragul maxim, iar antigelul e la linie, nu a scazut deloc. Ceea ce inseamna ca, la revizie, mi-au pus cam mult ulei, ca surplusul ala nu ar avea de unde sa vina. Am fost vineri cu masina la service, sa-mi mai scoata din ulei. Scos vreo 250 ml si acum pare ca sta la maxim.
Le-am spus si de pufurile albastre, desi vreo 12 km cat am facut pana-n service, masina n-a mai scos nimic.
[attachmentid=1628109695]

Din service, inteleg ca de fel, principala cauza (evident ca nu singura) e vina celui de-al cincilea injector, care inteleg cumva ca e responsabil de regenerare. Zic bun, asa este, totusi cand ati pus testerul pe ea si alea cu DPF isi face regenarile, nu e incarcat, bla bla.. toate datele arata bine si totusi, ar putea fi de la injectorul ala? Adica, regenerarea e ok sau nu, ca asta ma interesa pe mine.
Explicatiile par coerente, ca de fapt calculatorul da comanda sa faca regenerarea doar ca posibil un orificu sa fie mai gatuit, si desi calculatorul stie ca-si face regenerarea, in realitate, mecanic, sa nu fie tocmai ok. Desi, valorile masurate sunt in grafic, nimic suspect. Nu am nicio eroare, insa cumva cu puf-ul ala pe care-l mai zaresc din cand in cand, eu unul, nu sunt confortabil.

Prima recomandare, sa-i dau talpa pe autostrada, zis si facut. Bucuresti-Ploiesti, talpa 4000 rpm. Dimineata asta, vad ca a mai scos putin, dar tot a scos.

Sunat din nou la service, maine dimineata la 08:30 le las masina ca sa o desfaca si sa se uite mai atent pe la ea. Eu de fel sunt mai optimist, insa baietii astia ma depasesc. Eu tot ma gandesc la chestii nasoale (turbo, vreun simering de la supape, etc) insa ei, zic ca la modelul asta, nu sunt probleme de genul "turbo pe ulei". Ramane de investigat.

Cu ocazia vizitei din service de saptamana trecuta, legat de pornirea mai grea la cald, inteleg ca a aparut timid pe tester o eroare de la baterie. Ei zic sa o schimb ca aia ar fi de vina. Vreo recomandare de Ah si A? Ei ziceau ceva de 74ah, VARTA E38 Silver Dynamic 74Ah EN 750A, insa nu e prea mic 74Ah?
AndreiMR
Monitorizeaza cu atentie uleiul...daca continua sa creasca inseamna ca masina nu isi face regenerarile. Practic, la regenerare, masina injecteaza mai multa motorina pentru a creste temperatura pe evacuare si a "porni" arderea mizeriilor din DPF. Daca ea nu reuseste sa isi faca regenerarea, motorina aia n-are unde sa ajunga decat in ulei, fiindca de ars motorul nu reuseste sa o arda. Mai departe, urmarile sunt nasoale...pe de-o parte se colmateaza DPF, pe de alta parte uleiul contaminat nenoroceste turbina. Nu trebuie sa o tii pe autostrada la 4000 rpm, trebuie doar sa mergi constant la turatii medii ca sa poata sa isi finalizeze regenerarile. Ba chiar e nerecomandat sa ii dai talpi bruste fiindca asta nu face decat sa creasca cantitatea de funingine aruncata in evacuare.

Nu e neaparat o problema tehnica faptul ca ea nu face regenerarile, e foarte posibil ca drumurile tale urbane sa nu ii permita. Regenerarea nu porneste niciodata pe loc, si la unele masini se intrerupe cand stai pe loc cu motorul pornit...practic ca sa functioneze are nevoie sa fii in miscare, chiar si urban. Si, daca in afara, poate dura cateva minute, in oras poate dura si o ora pana o termina.

La Mazda e aceeasi problema...japonezii n-au reusit in perioada aia sa faca niste DPF-uri fiabile si trebuie monitorizat uleiul si schimbat cand creste peste un anume nivel. La mazda au facut si semn pe joja pentru treaba asta, semn ca e o problema pe care si-au asumat-o. Cei care au Mazda si merg 100% prin Bucuresti fac schimburi de ulei si la 5000 de km din cauza regenerarilor...sper sa nu fie cazul si la tine.

In orice caz, ai o masina cu un sistem DPF mult mai sensibil decat ce se pune in ziua de azi pe masini...pe vremea aia toate marcile erau la inceput cu DPFurile si problemele apar orice le-ai face...tehnologia nu era suficient de bine implementata fiind doar de cativa ani pe piata. In plus, erau extraordinar de sensibile la ulei din cauza DPF-ului...mai ales japonezele. Din nou vin cu exemplul Mazda dar sunt multi care au nenorocit intai DPF si apoi motoarele folosind Castrol sau altele similare in timp ce uleiul Mazda(Dexelia) nu producea niciun fel de probleme. Dar deh, Castrol era la jumatate de pret.

Deocamdata, nu mi-as face ganduri negre legate de turbine si in niciun caz de simeringuri de supape si alte asemenea. Uleiul nu se consuma si banuiesc ca turbina nu miorlaie. Doar as monitoriza uleiul si daca scade sau creste as mai incerca un schimb de ulei, cu ulei recomandat de Lexus...daca se mentine problema m-as gandi mai departe la alte probleme.
Avani
Ce-i drept e ca, 90% din drumuri sunt in Bucuresti, insa la final de saptamana, cel putin ultimele 2 saptamani, a vazut iesire de vreo 500 km, una pe la Rasnov, alta pe la Bran, plus ceva plimbari pe langa.

Prima oara cand am vazut fumul asta, a fost la ITP-ul facut la RAR, cand am vazut ca in spate, dupa ce inspectorul i-a dat talpa urat de tot, iesea destul de mult. Cand am vazut aia, am zis, gata, picat itp, chestii nasoale, s-a stricat masina si alte scenarii. Ideea e ca, vine inspectorul ala la mine, eu deja inghetat tot:
-"Domne, masina e in regula, o puteti lua"
-"Dar ati vazut fumul ala?" .. eu stupid, ca ala masura atunci noxele
-"Da, l-am vazut, e in regula, euro 4 scoate fum"
-"Sunteti sigur ca e in regula?"
-"Da domne, nu intelegeti, e totul bine, euro 5 si 6 nu au voie, dar euro 4 e in regula"
-"Dar e prea mult fum (dupa expertiza mea de nespecialist).
-"Nu domne, e in regula, a iesit bine la noxe"
-"Gizas, multumesc frumos, o zi buna".

Dupa momentul cu RAR, nimic suspect pana saptamana trecuta.
Eu inteleg ca nu prea e ok cu mersul in oras, dar, da-o in masa, ca nu sunt singurul dieselar de pe strada.
madhorsefuzzy
Nu esti singurul dieselar de pe strada, dar esti singurul cu Lexus.
AndreiMR
Multi cu dieseluri Euro4 vechi de 10 ani nu mai au DPF smile.gif Da, se accepta ceva fum la Euro4, tocmai de-aia poti trece un ITP chiar si cu DPF scos daca masina e in mintile ei...ceea ce la Euro5 sau 6 nu mai merge.
marksman
Al meu diesel E4 n-a avut DPF din fabricatie.
MuciX
Tu ai diesel gate experimental edition.
dandobre
Focus 2, 1.8tdci nici el n-a avut dpf, tot E4.....
dizzy
Si Octavia de 1,9 TDI BXE avea EURO 4 fara DPF.
La acceleratii scoate fum.
Eu zic ca masina vrea si ea o tura pe lamare acum.
Autostrada aia e numai buna de mers constant si tare.
AndreiMR
Da, unele aveau, altele nu, la unele era optional...Cert e ca DPF si Euro4 inseamna probleme la majoritatea marcilor. PSA stateau bine la capitolul asta fiindca aveau alt sistem...la Peugeot 407 n-am luat in seama existenta lui 6 ani si 120k km...si masina mergea mult in oras, dar nu s-a colmatat niciodata. Dar, cum ziceam, toti japonezii s-au cam chinuit cu dieselurile si mai ales cu DPF_urile lor.
MuciX
Eu știam că fumul înseamnă combustibil nears. Iar daca e albastru, combustibilul e ăla greșit. Sunt surprins că nu au prezentat macar că posibilă problemă motorina in ulei când le-ai spus de nivelul crescut.
tomageorgian
530d - 265.000km- euro 3(cred)

https://photos.google.com/share/AF1QipN5sv3...3o0U2c5TTJxRFZB
cj98czh
cam galagios ... la relanti cel putin ..
b06fcn
Pe Avensis-ul din semnatura, cu motorul de 2 litri diesel, nu am DPF. Dar este Euro 4. In perioada aia, la Toyota-Lexus, existau variante atat cu DPF, cat si fara. Desi stiam ca la noi se dadea nu stiu ce reducere la taxa lu' peste, am preferat sa luam masina fara DPF, din cauza de probleme mai putine.
Verifica si vana EGR, ca poate si de la aia ai ceva fum prin oras...
Avani
Mâine dimineață las mașina în service iar scopul meu, pe care l-am și comunicat deja, a fost că mă interesează ca mașina asta să nu mai scoată fum. Evident că nu voi schimba jumătate din mașină pe principiul "poate fi de acolo...". Vreau un diagnostic clar și asumat. Mâine se va demonta și curăța injectorul cu numărul 5. Ăsta e în prezent diagnosticul pus, că regenerarea nu se face corespunzător.

Azi da, parcă a fost ceva mai puțin fum când am plecat de la serviciu. Fenomenul apare fix când apa a ajuns la temperatura corectă. Tind să cred că ieșirea din weekend a ajutat, dar tot nu e ce vreau eu. Mirosul se simte inclusiv în mașină.
cj98czh
fum albastru .. inseamna consum de ulei .... si aia nu este de bine ... eu as incepe cu o verificare temeinica a turbinei ..
tomageorgian
@cj
Era rece spre cald, clima pornita. Na, mie unu nu mi se pare galagios. Al 2lea video motor cald si fara clima.

https://photos.google.com/share/AF1QipMMfMv...mdzaWYyelM2UW5B
cj98czh
BMW-urile diesel generatia aia .. erau orice doar numai silentioase nu ... da n u crd ca este locul potrivit pt discutia asta ..
AndreiMR
QUOTE(cj98czh @ 23 Sep 2019, 21:10)
fum albastru .. inseamna consum de ulei .... si aia nu este de bine ... eu as incepe cu o verificare temeinica a turbinei ..
*



Lui ii creste nivelul uleiului...dacă ar fi turbo pe ducă l-ar manca mai repede decât îl contaminează motorina și ar scădea pe joja. Plus că dacă consumul de ulei e suficient de mare cât să scoată fum probabil că turbina ar da și alte semne...mașina nu ar trage corect, fluierat.

Mașina începe regenerare în momentul în care motorul ajunge la temperatura optimă (plus alte condiții gen cantitate minimă de motorina X litri etc). Dacă fumul începe atunci poate fi un semn ca filtrul e destul de colmatat. În mod normal nu ar trebui să fumege dar am mai văzut fum la regenerare la unele mașini. Mă rog, sper ca aia de la service știu ce fac...și au făcut o diagnoza cum trebuie. Sincer nu știam ca se curata injectorul ăla...știu de curățare DPF dar aia nu toți o fac corect și nu e o rezolvare pe termen lung
Avani
Și eu sper că știu ce fac, e un service afiliat Toyota România.
Legat de turbină, nu șuieră și trage de rupe. În 99% din cazuri indiferent de cât de grea e talpa, nu scoate niciun puf d'ăsta. Efectiv o lipesc de podea și neam nu scoate fum. Dar nu bag mâna în foc pentru nimic, că e una și nu poate fi cealaltă. Comportamentul mașinii e cursiv și firesc după așteptările mele. Însă până nu îmi e clar ce e cu fumul ăsta mai răzleț, nu pot sta foarte liniștit că e totul în regulă. Nu am chef să umblu după cai verzi pe pereți.

Am agreat cu service-ul să se uite, dacă tot o desfac destul de mult, cam peste tot, că nu vreau să reiau din nou operațiile astea.
St
Tu cum constati ca scoate fum? Conduci si te uiti in oglinda sau ai mers in spatele masinii? Ca daca e varianta 1 atunci e posibil sa scoata fum foarte des, dar sa nu observi, nefiind foarte mult.
Avani
Varianta 1.
Când zic că văd fum, mă raportez doar la ce cantitate văd și când văd în oglindă.

În rest am mai făcut diferite teste, să stau în spate, accelerat cineva la ralanti să văd dacă scoate. Când nu vrea să scoată fum, nu scoate, orice i-aș fi făcut eu. Că primele dăți, mă alarmasem puțin, tras pe dreapta, turat și scotea după care hop, nu mai scotea nimic.
Avani
Bun, intors de la service. S-a curatat injectorul cu nr-ul 5, responsabil de regenerare. Nu s-au constatat alte probleme de niciun fel. Legat de neconstatarea lor, am anumite retineri, dar vom vedea ulterior. S-a pus din nou tester pe ea, s-a facut din nou o regenerare fortata, evident, toate in regula. S-a facut si un test de drum, din nou toate in regula si in parametri. Desigur, si inainte aratau ca toate-s in regula si totusi.
Pe drum, a mai pufait putin de tot, dar inainte ca apa sa ajunga la temperatura potrivita, pe semne ca mai exista probabil niste reziduuri pe traseu. In rest, nu am mai sesizat nimic.

Am sa tin nivelul de ulei sub observatie si atat. Nu o mai caut prin alte parti, momentan.

Le: după ceva drumuri, am ajuns la concluzia că a fost frecție la picior de lemn, o frecție pentru care am plătit 500 ron. Mai bine îi donam.
Avani
In dimineața asta, iar a pufăit si cam așa arată.

Am luat din nou legatura cu service. Marti evident, mergem din nou cu masina "sa ne uitam mai bine". De lasat asa, nu pot.
cristic1982
Dacă era rece, fumul acela ușor albăstrui este de la hidrocarburile rezultate din combustie și netratate de catalizator (fiind rece nu are randament).
Văzând cantitatea de fum, cred că și filtrul de particule este în stare ok.
Dacă la cald face așa ai putea să îți pui întrebări legate de un consum de ulei sau de eficiența catalizatorului.
Avani
Doar la cald face iar nivelul uleiului nu scade, posibil sa creasca, inca e sub monitorizare.
La rece nu are nicio urma de fum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.