Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lexus IS 220d
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Avani
Masina e un Lexus IS 220d din 2007, 160k km, motor 2AD-VHF, 177 cp, 400 nm, 1620 kg goala, tractiune spate. Masina e de provenienta Italia. Interior piele gri, scaune sofer/pasager electrice, ventilate si incalzite, parbriz semi-incalzit (adica exista un circuit electric in dreptul stergatoarelor ca sa nu inghete iarna, similar cu ce e la luneta). Jante de 17", cauciucuri 225/45/17 pe fata si 245/45/17 pe spate. Da, nici eu nu stiu cum de am dimensiuni fata/spate diferite pe jante de 17" . Acestea fiind trecute chiar in brief, insa voi vedea la RAR ce si cum cand am programarea.
Consum extraurban 6.7-7 iar urban (Bucuresti) cam 10.

[attachmentid=1628107979] [attachmentid=1628107980] [attachmentid=1628107981] [attachmentid=1628107982] [attachmentid=1628107983] [attachmentid=1628107984] [attachmentid=1628107985]


Totul a plecat de la o intamplare nefericita, in urma careia m-am "pricopsit" o saptamana cu un Lexus IS 220d din 2008. Intamplarea nefericita era ca fix cu cateva ore inainte sa plec in Grecia, un cinciar mi-a spart stopul, bara si infundat aripa la 407. Cum nu puteam parasi tara cu masina lovita, sau puteam dar cu ceva riscuri, mi-am facut rost pentru o saptamana de acest Lexus.

L-am condus cam 1600 km si m-a convins ca totusi un diesel care se simte bine doar cand schimbi vitezele de la 3k in sus, nu are cum sa fie ceva rau pentru unul obisnuit pe aspirate. Am revenit dupa concediu si cum nu prea era de vanzare masina cu care am fost, am inceput cautarile pe acest model. Masina mi-a placut foarte mult cum s-a comportat, tinuta de drum, motor si insonorizare.

Marturisesc ca in paralel, m-am uitat si vazut si mai multe e90-uri cu facelift, toate dieseluri. Insa cumva, mintea era tot la modelul asta de Lexus. Niciun BMW din cele vazute nu m-a impresionat.
Dupa vreo cateva saptamani de cautat, am ramas la prima masina pe care o si gasisem. Era la Iasi, dintr-un parc auto. Pretul era foarte tentant. Asa ca am inceput verificarile, i-am verificat km la reprezentanta Toyota, si aia sunt, 160k km pe bord, dar si reali. Ca sa nu fac deplasarea degeaba la Iasi, am cerut poze extra, video, etc. Efectiv la maxim 2 zile eram la telefon cu cel de acolo.

Intr-un final am facut drumul la Iasi, vazut live masina, pornit, plimbat cu masina prin curtea dealerului, facut actele si reintors in Bucuresti pentru a lua numere rosii. La Iasi dura cam minim o saptamana sa le scoata, era cu programare. Asadar, luat numere rosii, intors din nou la Iasi, pus numerele si plecat cu masina din curtea dealear-ului spre Bucuresti. Oprit in prima benzinarie, facut plinul, sters geamurile si dat pedala spre capitala cu un ranjet pe fata.

La nici 10km de benzinarie, mi se aprinde pe bord martorul de baterie, se opreste si clima. Zic, na belea, ca m-am bucurat degeaba, ca asta are bube, instant mi-a disparut si ranjetul ala de satisfactie de pe fata. Dupa nici 2 minute se mai aprinde pe bord si martorul de motor (ala galben), ala de ASR sau cum il numesc ei VSC si mesajul "check vsc".
[attachmentid=1628107986]

Il sun pe dealer sa-i spun astea, deja era trecut de 20:00, iau decizia impreuna cu el sa intorc spre Iasi ca sa nu risc sa merg asa. Ajuns in curtea dealerului, opresc masina, ridic capota. Se rupsese cureaua de accesorii, daduse si putin antigel pe la preaplin. Intr-un final, raman peste noapte in Iasi. Urmatoarea zi, de dimineata, sunt programat la un service pentru schimbat curea accesorii. Pe langa asta, la service s-a constatat ca trebuie schimbate si rola de ghidaj si cea intinzatoare. Conform istoricului de km, masina asta in ultimii 2 ani a cam stat pe bara, s-au facut mai putin de 5k km pe an. Dupa ce s-au schimbat toate cele, mi-am inceput drumul spre capitala, de data asta fara alte incidente.

Cureaua buclucasa:
[attachmentid=1628107987]


Ajuns in Bucuresti, dupa 2 zile de mers cu masina prin oras, se aprinde martorul de motor si iar mesajul fals de "check vsc" (Vehicle Stability Control). Zic fals, pentru ca dupa o scanare cu un adaptor obd2, problema vine de la EGR, insa nu stiu din ce ratiuni apare mesajul ala cu martorii. Am mai citit un pic despre motorul asta 2ad-vhf si aparent EGR-ul cam face probleme, la modul ca trebuie curatat mai des sau dupa caz, inlocuit. Sterg eroarea si ma programez la o curatare temeinica. Facut si curatarea EGR-ului iar masina merge extraordinar. Mergea bine si inainte, cu tot pamantul ala acolo, insa acum pare ca trage mai liniar si mai in forta.

EGR inainte si dupa:
[attachmentid=1628107988] [attachmentid=1628107989] [attachmentid=1628107990] [attachmentid=1628107991] [attachmentid=1628107992] [attachmentid=1628107993] [attachmentid=1628107994]


Masina e programata la o revizie pe 19.08, ulei si filtre, iar la RAR pe 27.08.
einstein1984
pai se simtea bine la peste 3000 de ture ca nu avea aer mai jos, din motive de egr.
Avani
Aia care m-a convins, nu avea EGR-ul asta din topic. Ala era curatat si era ok.
Pozele cu EGR-ul sunt de pe masina mea, nu aia imprumutata.
MuciX
Diesel care se simte bine peste 3k ia tot farmecul diesel-ului care ar trebui sa invie la maxim 2k. smile.gif

S-o stapanesti cu placere. Asa e la fiarele statute, mai pica una alta, mai ales partile din cauciuc. As verifica si furtunuri, sincer. Nasol sa ramai fara boost, sau sa dea antigelul pe afara.
Avani
Multumesc.
Verificarea temeinica clar o s-o fac la service odata cu revizia.
Din punctul meu de vedere, modelul asta e subapreciat. Sta extraordinar de bine pe sosea.
MuciX
Sunt multe masini care stau bine pe sosea si sunt mai raspandite (support, piese, etc) si nu au fost atat de scumpe de noi.
Avani
De acord cu tine.
Insa la revanzare masina asta sta foarte bine (pentru cumparator). Am gasit masini cu preturi intre 5k si 10k eur. Piata nu mi se pare intr-adevar foarte mare si e prematur sa ma plang ca e prea rara cu piesele.
La Iasi in 2h era deja montata cureaua si rolele. Chiar ma gandeam ca poate o sa astept nu stiu cat timp, insa uite, cand am avut nevoie, s-au gasit rapid.
Idem si curatatul EGR-ului, la modelul asta cel putin, se face foarte rapid si fara mare bataie de cap.
MuciX
Ideea e ca daca vei avea vreodata o problema cu adevarat serioasa, electrica, sau vreo pacoste de senzor care da erori dubioase, sau ca vrei sa faci un upgrade/retrofit va fi ceva mai dificil decat la un model de pe toate gardurile. Asta incercam sa zic. Dar riscul e destul de mic, mai bine te bucuri de un model care iti place mai mult.

Masina ta arata bine, oricum. Parca putin prea bine pentru o masina de italia. Mai mult ca sigur cei de la iasi au lucrat putin la estetica inainte sa o vanda. Macar isi justifica adaosul. smile.gif
cj98czh
sa te plimbe pe unde vrei fara probleme!


Avani
@MuciX, stiu ce zici. La asta m-am gandit un pic inainte, dar am vazut ca motorul asta cel putin a mai fost pus pe rav4 si avensis. Si in caz de chestii serioase, parca tot la reprezentanta m-as duce, nu la vreun gigel mai priceput. Am avut masina populara, megane 2, si la un moment dat vreo 4-5 mecanici nu ii mai dadeau de cap la o scurgere de ulei. E clar ca mi-am asumat acum un risc pe care nu-l aveam cu 407.


@cj98czh: mersi frumos, asemenea.
Agrig
Are baiatul in IS250 F luat de nou acum vreo 6 ani.
Cred ca e pe la 150Kkm si nu a avut nici o problema.
In esenta este Toyota dar marca lor premium.
Se gasesc piese pentru ea prin dealerii Toyota, dezavantaj ca`s scumpe fiind piese de origine, avantaj calitatea lor.
O masina adevarata, s`o folosesti sanatos!
N`ai riscuri cu ea, e Toyota facuta in Japonia nu pe continent.
Totul e sa n`ai motorul de BMW...
La gume asa`i modelul la asta, 2 dimensiuni pe set.
Avani
Multumesc pentru urare.
Nu stiu la ce motor de BMW faci referire.
Tot ce am gasit despre motorul asta e ca a fost folosit doar in interiorul grupului.
Agrig
QUOTE(MuciX @ 8 Aug 2019, 12:47)
Diesel care se simte bine peste 3k ia tot farmecul diesel-ului care ar trebui sa invie la maxim 2k. smile.gif



Sa vezi ce fain e la Patrol 2,8 TD 6L, de pe la 2500 rpm invie si linia rosie e la 5400 rpm!

8 Aug 2019, 13:21:
QUOTE(Avani @ 8 Aug 2019, 13:18)
Multumesc pentru urare.
Nu stiu la ce motor de BMW faci referire.
Tot ce am gasit despre motorul asta e ca a fost folosit doar in interiorul grupului.
*



La alea ce le`au pus in ultimii ani pe RAV4 de provenienta BMW, cred ca si pe Auris aveau.
Probabil ca nu`i ala masina avind citiva ani.
Bicicleta galbena
wub.gif wub.gif
Drumuri multe si fara probleme!
Sotia ce zice, ti-o confisca? biggrin.gif

Avani
Multumesc.
Sotia se simte foarte bine in ea, insa nu renunta asa usor la jucaria din familie, mini biggrin.gif
b06fcn
S-o stapanesti sanatos. E o masina serioasa, ca orice Toyota de fapt. Si, surprinzator pentru o masina de Italia, arata chiar bine.
Gumele sunt intr-adevar diferite, vezi cu aia de la RAR sa ti le treaca exact asa, fiind cu tractiune spate, gumele de pe spate sunt mai late.
Pe langa revizia uzuala, schimba-i si lichidul de frana, lichidul de racire si uleiul la cutie si diferential. Nu baga decat produse Toyota, nu sunt un capat de tara. Vezi ca lichidul de racire sa fie Toyota SLLC, roz. Teoretic asta au bagat din fabrica. Se schimba la 5 ani lichidul respectiv.
Pentru piese, vezi pe Toyoshop.ro, sunt niste baieti seriosi care aduc piese OE Toyota la preturi mai bune decat reprezentanta. Mai gasesti piese OE si pe epiesa.
Pacat ca nu are si navigatia cu touch-screen.
S-o rulezi sanatos, e o masina serioasa.
Cu Peugeot-ul ce faci?
Avani
Multumesc pentru recomandari. E o masina destul de inchegata si destul de grea. Va trebui sa fac cele mentionate de tine, pentru ca din pacate nu am un istoric foarte clar din spate, si nu stiu cand s-au schimbat toate fluidele.
Pentru revizie la ulei am ales Toyota 5w30.

407 va merge la vanzare dar doar dupa ce o "coafez" la reprezentanta. Astept dupa asigurator.
Solon
N-am vazut eu sau nu ai scris pretul?
E misto, am vazut una zilele trecute parcata si am realizat cat de misto arata. Nu sunt prea multe.
Nu cumva modelul asta face parte din top 10 cele mai fiabile masini?
S-o stapanesti sanatos.
Cat priveste reparatia peg-ului ia incearca sa vezi ce obtii pe ea asa cum e. Romanul e tampit si si-o face el in curte la spray. Nu conteaza ca poate cumpara masina intreaga. Daca vede ca e proaspat vopsita incepe si comenteaza.
Avani
Masina a fost 5k eur (am inclus aici si reparatia cu cureaua si rolele) . Nu stiu de vreun top, dar daca asa e, ar fi un bonus.
Nu ma grabesc cu peugeot-ul. Tocmai de asta am ales reprezentanta pentru reparatie. Sa se consemneze acolo ce si cum si sa fiu transparent cu viitorul proprietar. Devizul pentru inlocuit bara spate, stop si indreptat aripa, ~4k RON.


LE:
Dupa nici 2 saptamani de posesie, am o mica lista de pro/contra, asa la prima vedere:

pro:
- pornire la buton, mi-a lipsit de la megane 2.
- keyless entry/keyless go.
- elasticitatea motorului dupa 2k rpm. In treapta a doua, la 2.5k rpm am 50km/h. In mod paradoxal schimb mai rar treptele decat la benzina aspirata de 1.8.
- foarte bine antifonata.
- sistemul audio, nu stiu ce brand e, insa are 3 boxe (joase, medii si inalte) pe fiecare portiera, plus 2 difuzoare la luneta. Se aude foarte bine.
- raza de bracaj uriasa.
- calitatea materialelor si atentia la anumite detalii (de ex lumina de citit e integrata foarte bine, leduri directionate foarte precis exact catre zona cu pricina, fara sa deranjeze soferul pe timp de noapte).
- climatizarea foarte eficienta, se face rapid rece in masina si e destul de silentioasa.
- oglinzi laterale imense

contra:
- destul de grea, se simte foarte bine asta la franare.
- bancheta nu se rabateaza 1/3 sau 2/3, are doar un orificiu pe mijloc de dimensiunile cotierei spate.
- portbagajul se deschide la buton din interior, sau doar daca ai cheia in buzunar cand te duci in spatele masinii. De exemplu daca nu sunt in masina si sotia are nevoie de ceva din portbagaj, trebuie fie sa caute cheia sa o ia cu ea in spate, fie sa vina pe partea soferului sa apese pe buton.
- tempomatul nu arata viteza la care e setat.

Momentan ma declar multumit de consum, cu masina asta imi vine tot mai des sa ii dau "boost".
MuciX
QUOTE(Avani @ 8 Aug 2019, 14:09)
pro:
- raza de bracaj uriasa.
*


Sigur e la pro?
einstein1984
Lexus avea nakamichi parca. Si raza de bracaj trebuia sa fie minuscula?
este absolut logic si nicidecum paradoxal sa schimbi trepte mai rara la diesel decat la benzinar. Daca la 50 la ora poti deja sa ii dai a 4a ai o cute f scurta (ca masina e grea)
tempomat care nu arata viteza am si eu la Hyundai, te obisnuiesti. Accelerezi pana unde vrei si ii dai sa tina acolo.
Avani
Pai eu asa zic. Unghiul de bracaj e mare, ceea ce inseamna ca rotile directoare intorc mai mult. O cursa completa de volan la lexus, intoarce rotile mai mult decat o face o cursa completa la 407 de exemplu.
MuciX
Unghi bracaj =/= Raza bracaj
Avani
QUOTE(einstein1984 @ 8 Aug 2019, 16:33)
Daca la 50 la ora poti deja sa ii dai a 4a ai o cute f scurta (ca masina e grea)
*


Pai asta zic, ca nu pot sa-i dau a 4-a, ca masina clar se simte ulterior subturata.
Legat de schimbatul treptelor, am condus multa vreme un duster 1.5 dci. Innebuneam la ala cat invarteam la schimbatul treptelor.
MuciX
Cumva de asteptat, putere sub jumatate, deci ai nevoie de trepte mai apropiate.
4x4
Masina arata foarte fain, personal alegeam alt motor, de exemplu cel de 6cilindri 2l benzina de pe generatia anterioara.
Sa ai parte de fiabilitatea lexus si preturi de toyota, multi kmp!
Avani
QUOTE(MuciX @ 8 Aug 2019, 16:37)
Unghi bracaj =/= Raza bracaj
*


Atunci, unghi bracaj mare, raza bracaj mica smile.gif

@4x4: mersi frumos. Nu sunt fan motorina, insa sper sa nu ma dezamageasca motorul asta. Cat l-am avut in drive test sa zic asa, in 1600 km m-a cucerit, de asta am si cedat benzina pe asta. Pe lexus is generatia a II-a la benzina ai 2.5L, nu am vazut 2l.
MuciX
Altceva... tongue.gif

Vine la pachet cu tractiunea spate. Neavand planetare, cutie de viteza pe aceeasi punte, e mult mai usor sa faci o directie cu unghi mare de bracaj.

La polul opus, la un MINI R53 pur si simplu nu ai loc sa misti rotile suficient, drept urmare il intorci ca pe camion.
Agrig
QUOTE(Avani @ 8 Aug 2019, 15:47)
Atunci, unghi bracaj mare, raza bracaj mica  smile.gif
Pe lexus is generatia a II-a la benzina ai 2.5L, nu am vazut 2l.
*



doar V6 daca vrei 6 cilindri, injectie directa...lipsa DPF, taraboi in Germania cu ele...
V8 scumpa ca gaia.
Bwwlan
Felicitari pentru masina, misto Toyota smile.gif
Avani
Mersi frumos.
b06fcn
Gaura din spatele cotierei este pentru skiuri.
Greutatea masinii de care zici ca se simte la franare este, de fapt, generata de senzatia de frana spongioasa...tipically Toyota...cand am condus prima data Avensisul, mi s-a parut ca nu are frane...desi, de fapt, masina franeaza excelent...
Avani
Exact, frânele mi se par ok, însă prima senzație e că nu frânează bine. Oricum e în final și o chestie de obișnuință.
O altă chestie pe care am omis-o la contra, e cursa lungă a ambreiajului și faptul că se apasă destul de greu pedala. Astea le spun în comparație cu peugeot-ul pe care îl dețin. După ce cobor din Lexus și mă urc în Peugeot, obișnuit cu duritatea pedalei de la Lexus, când apăs pedala la Peugeot, am impresia că o să dau gaură în spatele pedalei.
Solon
Japonezii inca fac masini. Trebuie toate comenzile actionate ferm. De cate ori nu am ramas in intersectie ca nu apasam cum trebuie ambreiajul.
MuciX
Probabil, dar acum vorbim de o mașină de 12 ani. Oare cate piese mai împarte modelul asta cu echivalentul 2019?
b06fcn
Pentru pedala de ambreiaj, prima data schimba lichidul de frana si vezi daca se amelioreaza. Daca nu, ambreiajul e spre final. La a mea, aveam pedala cam tare pana sa ma lase cutia. Dupa ce am patit pocinogul cu cutia si am schimbat kitul complet de ambreiaj, pedala e ca un fulg. Cu ocazia respectiva am schimbat si lichidul de frana, de aia nu stiu daca pedala era tare doar din cauza de lichid sau si de ambreiaj pe duca...
speedman
Multi km fara probleme! Este o masina frumoasa..am condus in urma cu ceva timp un is250 din 2006, automat...eleganta masina. Sonorizarea este de top cel putin la cele cu navi...mark levinson, la echiparea ta n am idee ce firma este.
Avani
O să văd, ideea e că ambreiajul nu ține deloc sus și nici nu patinează. Am mai condus 2 modele similare și la fel ținea ambreiajul, oarecum deduc de aici că nu ar fi musai o problemă ci că așa e el, trebuie apăsat mai cu forță.
În rest îmi place mașina și la interior. Comenzile sunt destul de ergonomice și ca să le operez pe toate, nu e nevoie să mă întind după nimic. Sunt toate cam pe unde ar trebui să fie, la o întindere de jumătate de braț.
Scaunele sunt incredibile, reglajul lombar deosebit. Ventilația pe căldura asta e mirifică. În blugi sau pantaloni mai groși nu prea se simte, însă e folositoare că nu mai frige așa tare scaunul, în niciun caz nu e utilă la răcorire, adică tot mi se încinge spatele.

Le: @speedman: mulțam. Și asta stock se aude foarte bine, sunt mulțumit de ea. Nu am ce investi aici.

La o scanare rapidă, pare că e totul ok.
[attachmentid=1628108010]
ursul_bipolar
Misto masina! S-o stapanesti sanatos.
Avani
Mersi frumos.
dizzy
Sa stapanesti sanatos "BMW"-ul!
Lasa ambreiajul in pace, invata-te cu el si aia e.
Cand o crapa, il schimbi si aia e.

Flatron
Foarte fain arată, să o stăpânești sănătos! smile.gif
Avani
Va foarte multumesc.
O dilema am, aveti idee de la ce e mufa aia?.. nu e USB ca am incercat sa bag un cablu si nu merge si n-am gasit nimic nici in cartea masinii, ceea ce ma duce cu gandul ca e pusa ulterior.

[attachmentid=1628108035]

Intr-o alta ordine de idei, mai sunt mici chestii de rezolvat. De exemplu, oglinda de pe partea dreapta nu se mai pliaza, si se misca destul de usor la mana. Cred ca a fost fortata la un moment dat sa se plieze manual si a cedat motorasul. Reglajul oglinzii e in regula.
Din cand in cand, aud in spatele unitatii media un click ceva, ca si cum ar cupla/decupla ceva. Clima off, radio off.. periodic se aude click -ul ala, nici macar nu e la un interval fix de timp. Mai investighez eu.

O alta chestie pe care vreau sa o elimin, e handsfree, care cred ca e pus aftermarket. In cotiera am dialer-ul iar microfonul si dif sunt scoase undeva in partea stanga cum stau la volan, pe langa bord. Nicidecum nu vreau sa desfac jumatate de masina sa scot dracia, oare daca tai capetele, si raman firele trase prin masina, are vreo problema?
dizzy
Pai, vezi ce e cu mufa ai gen USB, poate e ceva siguranta arsa.
Esti stapan pe multimetru? Daca da, atunci pune-l la treaba.
VEzi daca ai tensiune
marksman
USB-ul ala o fi pt. incarcare. Vezi sa nu fie vreo siguranta arsa
b06fcn
Daca zici ca are handsfree AM, sa nu fie USB-ul de la ala. Eu am pus un BT Yatour pe Toyota mea si are si ala iesire USB.
Avani
QUOTE(marksman @ 9 Aug 2019, 12:46)
USB-ul ala o fi pt. incarcare. Vezi sa nu fie vreo siguranta arsa
*


Pai nu e USB, ca am incercat sa infig un cablu USB in mufa si nu intra.
Tarcoale pe langa mufa aia nu dau ca sa desfac ceva si nici nu vreau sa bricolez, ca am doua maini stangi si unde nu e cazul, nu ma bag.
Mai vedem, ii dau eu de cap cumva. Nu e ca si cum ma lovesc de ea si ma incurca, doar ca e singura chestie careia nu ii cunosc utilitatea.

Legat de handsfree AM, sa mai astept cu el pana ajung la un meserias care o intelege mai bine treaba, sau iau o foarfeca si tai capetele? Ideea e ca dupa ce opresc motorul, dialerul ala din cotiera mentine vreo 5 secunde un BIIIIIIIIIIIIP lung care e deranjant, fonic cel putin.
bmwh548
Clicaitul din bord: https://www.clublexus.com/forums/rx-1st-gen...io-cd-unit.html
Avani
Aha, interesant. Mulțumesc cheers.gif
Avani
Facut ieri revizia la un service afiliat Toyota Romania. Cost total 880 ron. S-au inlocuit filtrele si uleiul. S-a pus tester dedicat Lexus, masina are valorile in parametrii. DPF nu e incarcat si isi face foarte bine regenerarile. S-a gasit ceva mai multa apa in rezervorul filtrului de motorina. Nu stiu de cand era aia acolo, neavand un istoric foarte clar al masinii sa stiu cand s-a schimbat ultima oara filtrul ala.
E prima urcare a masinii pe elevator, chiar si eu cred ca miscarea de a o cumpara fara o verificare temeinica inainte, a fost una destul de riscanta. Insa, ieri, mai bine de 2 ore a avut parte de o verificare completa de rampa + tester. Sincer sa fiu, ma asteptam sa gasesc niste bube pe partea mecanica, dar, cica nu sunt. Motor, tren de rulare, transmisie, toate in regula. Am luat-o destul de bine in primire.

Am 3 chestii care ar trebui remediate candva:
-oglinda dreapta nu se mai rabateaza electric, are motorasul rupt. Inteleg ca se cumpara toate oglinda. Momentan pot trai fara rabatarea automata a ei.
-la schimbarea filtrului de habitaclu, s-a constatat ca clapeta care comanda deschidere/inchidere (recircularea) e rupta, ceea ce inseamna ca recircularea daca o vreau, mi-o fac eu singur manual, mutand clapeta aia in jos. Momentan am lasat-o deschisa, pe aer din exterior. Motorasul se aude cand lucreaza, insa efectiv nu mai misca clapeta aia sus/jos.
-cand dau in marsarier, se aude cum se activeaza niste senzori de parcare, insa masina nu are. La verificarea pe tester, nu apare functia activa, prin urmare, nu au cum se fie dezactivati. Ca nu-s activi. Comportamentul e urmatorul: dau in marsarier, se aude scurt tit tit tit... dupa vreo 5 secunde.. un tiiiit mai lung, pe sistemul ca e ceva "malfunction". Piuitul asta intra intr-o bucla si continua cu repetarea a "tit, tit, tit... tiiiit". E ca si cum as avea senzori de parcare, doar ca nu-i am. Din fabrica, clar nu, pentru ca repet, pe tester nu ii afiseaza.

In rest, m-am mai obisnuit cu ambreiajul. Trebuie sa-mi iau niste gume noi, ca astea de pe masina au vreo 3-4 ani si par cam imbatranite, ele ar mai merge cel putin 1 an, ca mai e ceva pana la martorul de uzura. Insa pe macadam sau pe suprafete usor alunecoase, cam rupe aderenta la plecarea de pe loc. Voi merge pe ceea ce am folosit pe 407, nexen all season. Dimensiunile mi le voi pastra pe cele actuale, 225/45/17 pe fata si 245/45/17 pe spate.

Aveam un pic emotii de verificarea asta mai temeinica, ca stiam ca multe lucruri ca la carte nu le-am verificat la achizitie. Masina se comporta extraordinar. Imi place sistemul audio, desi, nu e cel de top, ma enerveaza deschiderea portbagajului din interior. Dar cu siguranta tine de obisnuinta. De multe ori ma trezesc in spatele masinii apasand pe butonul de deschidere si ciuciu. Ori iau cheia cu mine in buzunar cand vreau sa deschid portbagajul, ori imi aduc aminte de butonul ala din interior.

[attachmentid=1628108326]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.