Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Sandero Stepway 1.0 SCe 73/Probleme la acceleratie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
Bog.lungu
Buna tuturor,

Am o problema cu acceleratia la un Sandero Stepway 1.0 SCe 73.

Comportament :

Cand masina este pe liber calc pe acceleratie 1 singura pentru un timp foarte scurt motorul se tureaza apoi revine la relanti.

Cand am ambreiasjul calcat si accelerez 1 singura pentru un timp foarte scurt motorul se tureaza si ramane turat ( agatat ) pentru aproximativ 1 secunda (uneori creste usor in turatie si dupa ce am luat piciorul de pe acceleratie ).


PS : sad.gif Mentionez ca in mers ( cand schimb din 1 in 2 si din 2 in 3 ) acea secunda cat motorul ramne inca turat creaza o zmuncitura incomoda.


Am adaugat un filmulet pentru o mai buna descriere :
Test 1 si 2 cu masina pe liber / Test 3,4 si 5 cu ambreaj calcat.

https://www.youtube.com/watch?v=Y5cBfqHkYq0
4x4
Nu e problema, asa e reglajul. Sa te asiste sa pleci de pe loc cu motorul de drujba.
Bog.lungu
QUOTE(4x4 @ 3 Sep 2019, 18:03)
Nu e problema, asa e reglajul. Sa te asiste sa pleci de pe loc cu motorul de drujba.
*



Salutare 4x4 , sesisez un pic de ironie folosing cuvantul drujba.
As vrea sa stiu te rog daca aici e o parere a ta sau daca ai gasit acet aspect documentat ?


https://www.youtube.com/watch?v=kcYqXZPqdyw

In acest video puteti vedea :

1.Cuplat trepta 1.
2.Accelerat pana la 3500 ture.
3.Ridicat piciorul de pe aceleratie.
4.Apasat pe ambreaj.
5.Motorul urca de la 3500 la 4000 ( DE NEBUN ) si ramane acolo timp de aprox 1 secunda
6. Intre timp cuplez treapta a 2-a.
7.Dau drumul la ambreaj si motorul scade Brusc din 4000 in 2000. ( Lucru care creaza o bruscare )


PS : Sigur asa este reglajul ?
Anonymous
Vin si eu cu o parere:
Pedala de ambreiaj are un switch (comutator, senzor de pozitie). In momentul apasarii pedalei de ambreiaj, turatia motorului ar creste de nebuna fiindca a disparut subit sarcina...dar calculatorul de injectie isi ia niste masuri atunci cand primeste informatia de la senzorul de pozitie a pedalei de ambreiaj.
In cazul dumneavoastra, daca turatia motorului a crescut de nebuna la apasarea pedalei de ambreiaj, nu m-ar mira ca acest senzor de pozitie a pedalei sa fie defect. Va recomand verificarea acestui senzor.
4x4
Adevarat, switchul acela poate cauza belele, am avut chiar la masina mea niste probleme de la el, dar acolo switcul e mai mult un senzor care citeste pozitia pedalei de ambreiaj pe toata cursa ei (senzor hall).

La dacia in cel mai bun caz e un switch cu inceput si final de cursa, cel mai probabil nu e decat de inceput sau final, cu o mica posibilitate chiar sa nu fie deloc un switch fizic.

Oricum sansa ca switchu sa fie stricat, e mica tare.

Ironie, fina, doar, motorul tau e de un litru... are 97 Nm, dacia 1300 are mai mult cuplu, deci drujba.

Ai strategii care se aplica la plecarea de pe loc, si strategii care se aplica la schimbare vitezelor, este si un termen pentru ce patesti tu cand ramane turatia agatata, "rev hang" fiind clar un fenoment indezirabil. Problema e ca ca mai sunt niste norme de poluare, care te impiedica sa tai injectia de exemplu, si te trezesti cu revhang la cold start.
Ori pur si simplu ala care a reglat strategiile nu are masina deci nu stie cum ar trebui sa se conduca una, si a facut ce a facut acolo, asta e parerea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.