Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: AJUTOOOR!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Claudiu_Vcc
Salut ! Am si eu o rugaminte cine ma poate ajuta cu un sfat de unde ar putea fi!!
Imi oscileaza turometrul si pe benzina si pe gaz de ce? La turatii peste 1500 nu mai face ajutati-ma si pe mine va rog!! sad.gif
mihai1677
Curatata conacte bobina, firul ce vine la platina cu papuci oxidati,, curata pltina
jaf
De la poza din avatar se trage.. daca-i masina ta dry.gif
mihait
Ca sa nu deschid alt topic intreb si eu aici.

Imi oscileaza turometrul numai cand este frig. In fiecare iarna patesc asta. La pornire cum sar peste 1200 RPM incepe sa oscileze. (am citit pe forum si ))Am verificat contacte bobina, platina , am reglat aprinderea si cu stroboscopul si nimic. Nedumerirea mea este de ce oscileaza numai cand este frig afara?

PS : Dupa incalzirea motorului se potoleste. De asemenea, daca o las la relanti si pornesc un consumator ( faza lunga, aeroterma) se potoleste. Am verificat alternatorul si incarca normal ( 14.45V MAX cu consumatori )
amc
Am si yo o intrebare legata de turometru.
Daca acesta este legat de borna - dp bobina si am aprindere tranzistorizata nu l influenteaza?nu e mai bine sa l pun pe delco direct(firul turometrului)?
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 12 Jan 2006, 11:06)
Am si yo o intrebare legata de turometru.
Daca acesta este legat de borna - dp bobina si am aprindere tranzistorizata nu l influenteaza?nu e mai bine sa l pun pe delco direct(firul turometrului)?
*


Ce aprindere? La Malvina si toate cele la care platina este numai pentru comanda, vei avea impuls mic, incapabil sa actioneze un turometru "clasic de dacia" si nici nu pateste nimic daca e legat la - bobina.
La TgMures e posibil sa functioneze pe ambele pozitii.
La cele CDI, se recomanda un adaptor pentru cresterea impulsului la nivel acceptabil sau modificarea turometrului.
amc
da platina este numai pentru comanda aprinderii electronice,turometrul este legat de -bobina si mi se pare cam lenes sare greu de 2000-2500 rpm
sa pun firul direct pe delco?????
diaconuliviu
QUOTE(amc @ 12 Jan 2006, 16:29)
da platina este numai pentru comanda aprinderii electronice,turometrul este legat de -bobina si mi se pare cam lenes sare greu de 2000-2500 rpm
sa pun firul direct pe delco?????
*


Cum iti raspundeam si mai sus, daca platina da impuls mic, turometrul nu va fi actionat.

Daca ai CDI monoscinteie, posibil ca turometrul sa inteleaga altceva din cauza formelor impulsurilor, caz in care trebuie "atacat" altfel, legarea lui direct la platina fiind echivalenta cu situatia de mai sus ("Malvina").

Daca spui ca la 2000 rpm creste lent, fa un test: trece pe "clasic" si urmareste turometrul; daca situatia persista, ori turometrul e defect, ori ai vrea tu sa "urce in ture" mai vioi si motorul nu poate (adica astepti de la motor ce nu poate da) - si aici recomand verificarea curbelor de avans, carburatia la turatii medii-mari.
Daca situatia se remediaza, posibil defect in aprinderea electronica. Sau, chiar si platina oxidata, am patit-o personal, platina noua arsa in 80 km, cu aprindere electronica. Adica platina cu material prost in contacte.
paulp
Celor carora le variaza turometril, inafara de a verifica aprinderea, verificati si daca nu va trage aer fals pe la carburator wink.gif mai ales la talpa.
mihait
@paulp: Mie nu-mi variaza turometrul ( m-am exprimat eu gresit ), pur si simplu se da cu capul de pereti ( O RPM -8000 RPM) si face asa minute bune pana cand se potoleste. Eu unul nu inteleg de ce face asa doar cand este frig ?
paulp
Contact imperfect, la bobina sau la bord wink.gif
is89ckd
eu am o problema similara doar ca se opreste la 3000 de ture daca accelerez brusc si cand ajunge pe la 4-5000 incepe sa creasca dar cu fluctuatii, daca o accelerez lent turometrul se opreste la 4000 de ture si procesul se repeta, turatia creste pana la 5000 si acul "penduleaza" haotic, exista vre-o remediere ceva?
nvp_playboy
pe aprindere clasica , pe frig nu mai variaza...scoate aprinderea electronica si nu mai face
mihait
Eu am rezolvat problema ( aprindere clasica ) si anume contact imperfect la bobina.
Multam @paulp de hint.
sgd_21
Am dacia 1310 Li din 2000
Am aceeasi problema cu acul de la turometru, imi oscileaza si dupa ceva timp se potoleste. Ziceti-mi si mie unde este bobina aia de care vorbiti voi ??? ca sa o rezolv si eu (curatire contacte). Acum cateva zile mi sa ars siguranta pe care se afla si turometrul si indicatoarele de la bord, se poate sa am vreun scurt ? daca da pe unde ?
ziceti-mi care este bobina de care ziceti ca e lagat turometrul plssssss
daca am injectie am si eu platina ?
andutzu
Verificati platina respectiv distanta dintre platini.Daca ai sa scoti tubul de la avansul vacuumatic ai sa obseri ca nu mai face.Asta nu e valabila pentru daciile pe injectie.
sgd_21
QUOTE(paulp @ 14 Jan 2006, 11:31)
Contact imperfect, la bobina sau la bord wink.gif
*




unde se afla bobina asta ?
sgd_21
Chiar nu vrea nimeni sa imi zica si mie unde se afla bobina asta de se leaga turometrul de ea ? unsure.gif

Am dacia pe injectie din 2000
Ov
la injectie se leaga direct la calculator.

Si la mine a inceput de vre-o 2 sapt sa oscileze de nebun, dar il ignor si zic ca am vu-metru. Cat ma duce capul, cred ca-i o problema de contact imperfect in bord, sau una bucata condensator imbatranit. Io daca turez putin motorul se opreste din oscilatie si indica ce trebuie.
autom
La cele CDI, se recomanda un adaptor pentru cresterea impulsului la nivel

Ai vre-o schema pentru asa ceva?

Iti mai aduci aminte ce te-am mai batut la cap cu acel eebio modificat.

Sa zic ca am o dacie pe injectie.......si vreau sa montez un eebio pt Gpl.....si semnalul la borna ,,Pe,, sau ,,Pc,, il iau in paralel de pe turometru .....

Se arde calculatorul? Iesirea calc Bosch trebuie sa alimenteze si turometrul si Eebio-ul meu ( la bornele sus amintite). Trebuie un amplificator?

Ce curent (de ordinul zecilor sau sutelor de mA) ia turometrul si eebio-ul?

Hm........sunt cam pisalog, nu?

Te rog gandeste-te........

Oricum ,,navalesc,, si in privat si te intreb........

----Editat de diaconuliviu:
Ti-am adus unul din mesaje in asta.

Mai am o intrebare .........[...]

Iesirea de turometru la calculator se face la bornele 3 si 21?

sau turometrul se leaga la traductorul de turatie de pe volanta?

De unde fac rost de o schema electrica a instalatiei de injectie?

Am gasit un link pe aici dar vad ca nu e valabil.......

Multumesc anticipat ........
diaconuliviu
@autom,

Nu stiu cum se leaga turometrul la calculator injectie, dar banuiesc o legatura la tensiune mica, deci pe iesirea pentru el vei lega Pe. Ca totusi sa nu excludem si varianta de a avea impulsuri mari, (desi la injectie e bobina jumostatica, nu are iesire de turometru) pui intii Pc, daca nu actioneaza, pui Pe.
Nu va lua mult curent, daca te uiti pe schema intrarea se face prin R=1K si e limitata de un Zenner de 5V.

lupusor83
Si eu am aceeasi problema imi variaza turometrul nu stiu ce sa-i fac sa fie din motor?
sgd_21
nu e din calc e din contact prost izolat care face contact aiurea cand e frig si umed afara......... la mine acuma sa oprit, da ma tinut toata iarna
gotronic
QUOTE(Claudiu_Vcc @ 12 Jan 2006, 08:21)
Salut ! Am si eu o rugaminte cine ma poate ajuta cu un sfat de unde ar putea fi!!
Imi oscileaza turometrul si pe benzina si pe gaz de ce? La turatii  peste 1500 nu mai face ajutati-ma si pe mine va rog!! sad.gif
*



Verifica fisele de la bujii(sunt intrerupte sau au valori mari ale rezistentei )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.