:cry: Daciuta mea din 98 (break CL, motor 102-13) mi-a papat uleiu' (nu tot, numa' 2l
)...dupa 1000 km de la schimb. Sa fie setul motor? Mentionez ca are la bord 37k. Imi recomandati schimbarea setului sau sa incerc doar cu segmeti, cuzineti si...ce mai e pe langa?
:shock: Vezi sa nu fie altceva (buson slabit, filtru ulei nestrins).
Scoate fum albastru in sarcina (nu rideti)?
northwood
18 Dec 2003, 11:23
Sigur nu iti curge pe la busonul de golire de la baia de ulei? Ce culoare au gazele de esapament? Daca sunt albastrui, iti arde intr-adevar uleiul...
Nu pierde ulei pe nici o parte, iar fumuletul e "alba_ca_zapada" :| ... Totusi, daca ar fi sa schimb setul, ce imi recomandati (origine Dacia, France...) si ce altceva mai trebuie schimbat odata cu setul. Daca tot ma voi hotari sa-l schimb, macar sa-l fac cap-coada :mester: ....
SGN_1310
18 Dec 2003, 11:27
Mai investigheaza omule nu te arunca la schimbat set. E prea scump!
Pa stai putin, daca fumuletul e alb (atentie nu la ralanti ca nu e relevant, du-l in 4000 sau urca un delusor cu viteza sa vezi daca scoate fum albastru) inseamna ca nu-ti arde uleiul. Cam ilogic :?
SGN_1310
18 Dec 2003, 11:30
Poate sa il piarda shi pe la garnituri: capac colbutori shi pompa. E adevarat ca nu f mult, insa nici 2 l nu cred eu ca a papat motorul ala.
Sau are ulei subtirel.
De obicei setu' la motorul 102 se schimba dupa 80-100K km.
Fa o incercare si completeaza nivelul (nu te-am intrebat ce tip de ulei folosesti) si mai mergi inca 1000 km sa vezi daca tot asa iti consuma.
Dar mai intii stringe tot ce e de strins.
De scump e scump,
dar as dori detalii: merita la km pe care ii are, costuri suplimentare,garantii, daca problemele revin...Mentionez ca la un drum de 150 km am urcat si delaluri (nu delusoare) in 3800 ture si n-am observat (in retrovizoare ) fum albastrui...bine, mi se aprindeau avariile la frana de motor, la franare si la schimbarea vitezelor (asta inainte de a-i adauga uleiul).
Adaugat:
Uleiu' e un 15W40 nemtesc - nu mai stiu marca- la 120k litru'
SGN_1310
18 Dec 2003, 11:40
Ia spune ce tip de ulei ai pus?
20 w 50
15 w 40
sau d'alea mai sinteticutze?
Shi ce producator!
Nino, n-am inteles mare lucru dar hai.
Un set nou cca 3 mil (origine Dacia), manopera inca vreo 2 mil pe putin, la 37K km nu se merita decit daca e o problema serioasa (verficat ca e setu dus, dar e putin probabil). Uleiul 15W40 sa 20W50 nu sintetic 0W sau 5W ca ti-l papa.
Toate bune
Multumesc tuturor, cred ca se impune o vizita la service, eventual o gaura la bugetul familiei si o vizita la vrajitoarea Chiulasa
Mie-mi batea fusta unui piston asa ca i-am schimbat setul...la 35 mii km. Ma rog, fusta batea de cind am luat masina (22 mii km.), dar am ajutat-o si eu sa se accentueze bataia (140 - 160 km/h in mod frecvent) + ca mi-a bagat un "prieten" una bucata piulita in motor.
marius-gabriel
18 Dec 2003, 14:47
Set TRIBOCOTAT din teflon, segmenti GOETZE.
Pret 2,5 mil
Manopera 600.000
Marius cine iti face tie setu cu 600. Nu de alta da e tentant.
Parca as face un drum la Calarasi la vara
Eu am intrebat un mecanic, asa ca idee, si atita mi-a zis 2 mil manopera
.
marius-gabriel
20 Dec 2003, 15:50
Eu cu atata am facut tot motorul(arbore,set,distributie tot)
Si omul m-a lasat si in atelierul lui care era o sala de vreo 150mp
Toata vara de dimineata stateam acolo si mi-am facut masinuta cum am vrut.
Pot sa spun ca mi-a trecut fiecare surubel prin mana
marius-gabriel
20 Dec 2003, 15:54
E mult 2 mil manopera!E exagerat!
La noi aici in Calarasi preturile sunt intre 600 si 800pt facut motorul
La service probabil ca e tot vreo 2 mil.
Dar hai sa-ti mai zic una
Manopera pt vopsire(cu tot cu matuit,chituit.spritzchituit) 1.250.000
Vopsea alb Casablanca(cum sunt matizurile alea de scrie Dove pe ele)pt.export 1.300.000/3 litrii
dragOn
20 Dec 2003, 17:55
Vă rog, să nu deraiem de la subiect!
La cât te-a dus setul + ce ai mai făcut + manoperă?
marius-gabriel
21 Dec 2003, 14:20
setul il aveam luat de acum 2 ani.era atunci 1.600.000
arborele..1.250.000
cuzinetii 500.000
distributie(lant,intinzator,pinioane)500.000
simeringurile vreo 200.000
simeringuri la ghidurile la supape(1300 nu e proiectata sa aiba)160.000(goetze)
garnituri..200.000
plus ulei,filtru
rectificat chiulasa 100.000
manopera 600.000
mentionez ca setul si arborele sunt de motor 1,3l(1289)
mai baieti! luminatzi-ma si pe mine!
faza-i urmatoarea: berlina 95, 85k km, forjata la maxim! si totusi inca e nervoasa rau! fumu (acu e iarna nu prea se vede culoarea) vara era cam "blue"
; ulei haleste cam 1 L la 3-4.000 km; de pierdut nu pierd; ulei am bagat tot timpu romanesc cel mai ieftin 40k/L.
Cand se face setu'? cand nu se infige k lumea (desi disc_placa_rulment sunt noi), sau cand mananca ulei ?
Mentionez ca, daca setu s-ar face cand ar manca ulei, eu nu il fac pt ca nu ma deranjeaza sa cumpar 1-2L de ulei la 2-3 luni.
merci!
Pai, oricum de acu' tre' sa-ti stringi bani pentru set :wink: .
Mult n-o sa mai poti merge asa.
Plus ca o sa incepi sa te plingi ca nu-ti porneste dimineata (scapa compresie) ca nu mai trage.
Daca nu faci drumuri lungi poti s-o mai duci asa pina-n primavara.
marius-gabriel
22 Dec 2003, 09:07
cand mananca ulei de vina sunt segmentii
setul se schimba cand are uzura la grupul piston-cilindru.in general masina nu mai dezvolta putere,incepe sa consume mult sau ai pistoane sparte pe-acolo si se aude...
cu un consum de 1l/4000km pot sa spun ca stai bine.
In general se considera ca masina consuma ulei cand manaca un 1l/1000km .
Faza e ca daca tot desfaci motorul sa-i schimbi segmentii...eu as zice sa-i bagi si un set nou.Manopera e cam la fel...
De cateva zile imi baga ulei prin tulumba filtrului de aer. Nu tot timpul ci numai cand vrea ea, adica masina. Am 55.000 km si ma intreb daca se pune problema unei segmentari.
In perioada cand era zapada si porneam dimineatza, pe zapada ramaneau urme foarte negre de la esapament. Nu stiu daca asta inseamna ceva insa... d'aia postez.
urma neagra din zapada nu are nimic
uleiul din filtru ar avea cate ceva
incearca in primul rand sa scoti pe sub masina furtunul de recuperare de vapori (un furtunel care iese de la capacul tachetilor si intra in T-ul din carburator)
Multumesc pentru sfat, insa ai idee de ce face figura asta?
pai daca iese fumisor albastru pe furunul ala inseamna ca scapa gaze pe langa segmenti, deci ar cam trebui facuta cel putin o segmentare
Sa traitzi !
Nu e totul chiar atit de clar, Ov! asta e guturaiul de Dacie ... dati un search dupa MUCI pe forum si va cruciti! apare cind si cum are el chef, si la masini mai noi si mai vechi ...
Ulei in filtrul de aer??? eu nu am auzit asa ceva pina acum....ce draq sa aiba? iti da rateuri in carburator?
QUOTE
Multumesc pentru sfat, insa ai idee de ce face figura asta?
care, uleiul sau urmele negre de la esapament ?
urmele sunt datorita condensarii vap. de apa de-a lungul espamentului ... apa spala funinginea => urme negre ...
ulei in filtru, hm, ciudat !
daca scoti furtul mentionat si iese ceva fumulet pe acolo, poti sa te gindesti serios la un set nou ! segmentarea desi ieftina, nu-i o soluti pe termen (relativ) lung, parerea mea
Problema e asa: in suportul de filtru de aer, am gasit ulei de motor si nu stiu din ce cauza. din cate am observat, nu tot timpul apare ulei acolo. oricum azi ma duc la mecanic sa-mi spuna ce si cum si am sa va spun si voua in caz ca Doamne fereste se mai intampla si altcuiva. in legatura cu schimbat set motor....nu stiu ce sa zic....masina inca "trage bine".
Da fratilor. Vine o zi in viatza fiecarei dacii cand, ei bine, trebuie sa i se schimbe setul motor. Ce daca se intampla la 55.000km. ? Trebuia sa te gandesti la asta cand ai cumparat-o... Sa traiti si sa auzim numai de bine.
am si eu o problema cu consumul. Am luat Dacia mea veche fara sa-l intreb pe fostul proprietar cand a umblat ultima data la motor. Pierdeam ceva ulei pe la palier si m-am dus la un service. Acolo mi-au spus ca pierderea este nesemnificativa si ca probabil e gata setul. Sunt de acord, ei desfac motrul si surpriza: setul ca nou! Daca tot la-am desfacut, schimbam segmentii... Intreb care sunt cei mai buni si imi spun sa iau Koldenschmidt (sau ceva de genul acesta), putin mai scumpi ca Goetze, dar ceva mai buni. Consumul nu scade ci in timp creste, ajungand acum (dupa 6000km) la 1l / cca.250 km. Nu o calc peste 80-85 decat rar, in depasiri. Daca scot celebrul furtun din T-ul carburatorului, nu iese fum, cum am vazut la altii cu consum la fel de mare, in schimb esapamentul este incarcat de ulei si este tot timpul albastru inchis. Mai mult, nu am avut deloc probleme cu bujiile (e drept ca am aprindere electronica, dar uleiul e totusi ulei). De pornit proneste f.bine, la -18-20 grade, cu socul tras bineinteles, cu trei-patru pedale - la sfert de cheie. La 0 grade la sfert de cheie, fara soc.
Un prieten imi spune recent ca problema mea nu este la segmenti, ci la chiuloasa, dar nu poate sa imi explice fenomenul. Intr-adevar un mecanic mi-a recomandat si el sa rectific neaparat chiuloasa deoarece imi scapa pe la supape, insa la vremea respectiva nu l-am luat in serios deoarece nu desfacuse nici macar capacul culbutorilor si mi-am zis ca nu de unde sa isi dea seama (mi-a reglat doar alimentarea si aprinderea - pregatirea de iarna - umbland numai la pompa de benzina, delcou, bujii, carburator).
Asadar este posibil sa pierd uleiul din cauza chiuloasei ? Comunica cumva cu esapamentul? Pe la supape banuiesc ca nu are cum, ca ar intra la orice masina, cand acestea sunt deschise, nu? Se pricepe vrfeunul la chiuloase?
SGN_1310
9 Feb 2004, 08:20
E cam aiurea sa scape ulei prin supapa. Dar daca zici ca motorul merge bine, adica nu da semn ca arde ulei in cilindri, ci numai ulei incins pe evacuare+vapori de ulei, atunci e ca ei.
marius-gabriel
9 Feb 2004, 09:50
Kapix, daca sunt uzate ghidurile la supape e posibil sa-ti bage ulei pe-acolo si sa-l arda.1300 nu are simeringuri la ghiduri dar se pot pune.Costa undeva pe la 160.000(goetze) dar trebuie data chiulasa jos.
De rectificat se poate rectifica chiulasa in plan daca ea nu mai e perfect dreapta si atunci masina ar fi ceva mai nervoasa pt ca se micsoreaza camera de ardere, sau se poate rectifica scaunele la supape sa etanseze perfect(cu niste freze speciale la unghi de 45) si in acest caz masina va fi putin mai puturoasa.
Uita-te daca scoate fum albastru.Daca nu e clar ca uleiul ala se pierde pe undeva.
De ex eu am avut lantul si intinzatorul uzat la distributie si a batut lantul pana a taiat capacul de distributie si imi pierdea ulei pe-acolo...
van den plas
9 Feb 2004, 10:40
QUOTE
eu am avut lantul si intinzatorul uzat la distributie si a batut lantul pana a taiat capacul de distributie si imi pierdea ulei pe-acolo...
Cum se manifesta uzura lantului si intinzatorului,facea zgomot permanent?Eu am auzit la un moment dat niste zgomote destul de urate de la distributie, dar care au disparut si nu au mai aparut ulterior. Oricum ma gandesc sa schimb pinioanele, lantul si intinzatorul, motorul avand 160000 km.Ce dificultati presupune sa-ti faci operatiunea asta singur,lucrand dupa manualul de reparatii?
marius-gabriel
9 Feb 2004, 11:13
pai se auzea permanent un zgomot metalic.
zici ca aveam diesel pe ea.
in general se schimbat tot(lant,intinzator,pinioane,simering).
piesele sunt vreo 500.000 de mii si iti ia cam 2 ore sa le schimbi.
trebuie dat radiatorul jos,desfacut capacul la distributie, dupa care inlocuiesti pinioanele care sunt prinse cu niste pene pui lantul si intinzatorul.problema e ca trebuie sa stii s-o pui la punct,dar e o chestie relativ simpla.pe fiecare pinion e cate un marcaj (o punct,un +,etc).
trebuie sa ai grija ca cele doua repere de pe pinioane sa fie pe aceeasi axa.
un dinte daca e pus mai in fata/urma e destul de naspa,dar se poate regla din delco si va merge,dar daca sunt mai multi...pa pa..nu mai porneste deloc.
dupa ce faci toate astea se repeta operatiunea invers.
sper sa te descurci
QUOTE
Kapix, daca sunt uzate ghidurile la supape e posibil sa-ti bage ulei pe-acolo si sa-l arda.1300 nu are simeringuri la ghiduri dar se pot pune.Costa undeva pe la 160.000(goetze) dar trebuie data chiulasa jos.
Uita-te daca scoate fum albastru.Daca nu e clar ca uleiul ala se pierde pe undeva.
Sunt sigur ca motorul imi arde uleiul, deoarece scoate fum albastru. Dar tot nu inteleg pe unde ar putea intra uleiul in cilindrii. In fine, simeringurile astea de la ghiduri sunt 160.000 / buc ? Pentru ca asta ar insemna cam mult daca imi trebuie 1 / supapa. Montarea lor presupune ceva modificari?
marius-gabriel
10 Feb 2004, 09:15
Sunt 160.000 toate 8 si sunt Goetze.Probabil sunt si altele mai ieftine
marius-gabriel
10 Feb 2004, 09:17
Nu se modifica absolut nimic.pur si simplu se lipesc acolo
Pai...Dacia citi segmenti are pe piston ????? :shock:
marius-gabriel
10 Feb 2004, 09:52
Marty, am impresia ca nu ai inteles....
noi vorbeam de simeringurile de la ghidurile de supape
Hm..... ar fi cazul sa mai dorm si eu noaptea! Mii de scuze, dorm pe mine.....
QUOTE
Cum se manifesta uzura lantului si intinzatorului,facea zgomot permanent?
La fosta mea berlina facea cind si cind, in special la turatii mici (1200-1800), n-am dat atentie si am cules intinzatorul bucati din capacul distributiei; repara urgent daca auzi ceva de acolo!
Atentie! intinzatorul era fixat cu imbus (Dacia 1310-1990), sa ai pe linga tine cind te apuci de el!
poate ca itzi mananca ulei si de acee itzi scoate in filtru de aer
Am aflat in sfarsit de unde era problema. Daca mai mergeti la service-ul din Pantelimon aveti mare grija !! Sa va feriti de "mecanicul" Toni (pe care-l caut sa-i rup capu'). Am fost la ei pentru carburatie si nu e prima data cand ma duc acolo. Pana acum mi-au facut treaba buna insa de data asta, dl. "mecanic" dupa ce mi-a curatat carburatorul mi-a infundat in mod intentionat furtunul ala mic ce iese din "T" si duce la carburator. Suficient cat sa-mi consume dupa 2 zile cam....18% !!
Si asta dupa ce i-am mai dat si spaga.
Mare greseala sa dai spaga la mecanici ! Nu voi mai repeta figura never ever.
van den plas
11 Feb 2004, 11:47
QUOTE
La fosta mea berlina facea cind si cind, in special la turatii mici (1200-1800), n-am dat atentie si am cules intinzatorul bucati din capacul distributiei;
Tot la turatie mica (relanti) am auzit si eu zgomotul acela la distributie. Am trecut deja reparatia asta la prioritati ,dar sunt curios daca ati auzit de cazuri in care sa fi sarit lantul.
pai sincer poate sa-ti sara lantzu de distributzie tocmai datorita faptului ca-i dacie dar f ff rar si cu consecinte devastatoare la motor pe care nu ti le doresc sincer asa ca mai bine ai vedea de problema cu distributzia "van den plas" ca nu se merita pt cateva sute de mii sa bagi dupa aia cateva milioane
ok
marius-gabriel
13 Feb 2004, 16:53
eu aveam lantul de distributie si intinzatorul varza...
ganditi-va ca mi-a batut lantul in capacul distributiei pana l-a taiat.
schimbam frecvent in 4000-4500 de ture si nu s-a dus distributia.
inainte sa fac motorul(RK) am vrut sa vad ce mai poate si a luat 135km/h.
daca sare distributia e naspa dar eu vreau sa spun ca nu se duce chiar asa usor...
sorin43
17 Feb 2004, 15:20
ca sa nu mai bage vapori in carburator sa se infunde. E recomandabil la motoarele ce se apropie de RK
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.