Acum cu venirea frigului, am încercat să dau drumul la încălzire. Dar spre surpriza mea, am constat că aceasta nu mai funcționează. Deși la bord am 4 linii aerul este rece. De fapt fenomenul este cam așa. De dimineață aerul e așa nici rece nici cald. Apoi peste zi dacă pornesc căldura la început vine aer fierbinte, apoi acesta se răcește. Ca și cum undeva sub bord ar fi o ... pungă cu aer cald, care e golită în mașină și apoi gata. Am schimbat termostatul dar nicio modificare. am mai întrebat pe la service-uri, dar nimeni știe ce ar putea fi. Vreau să spun că pe la începutul lui septembrie am schimbat discul de ambreiaj. Se poate ca atunci mecanicul să fi tras de ceva, să nu pună ceva la loc
RazvanF
17 Oct 2019, 20:03
Aer pe instalație sau calorifer înfundat.
http://www.tutorialexxx/2016/01/curat...itaclu.html?m=1Pe tutoriale l o g a n gasesti un film cu demontarea si curatarea caloriferului. Am facut manevra si am destula caldura pe treapta 2 ventilator. Bafta !
Dar cum să între aer acolo? Apoi cum se poate remedia? Mai ales problema cu radiatorul
RazvanF
18 Oct 2019, 05:59
Ai schimbat distribuția prin primavara- vara? Ideal ar fi sa verifici și nivelul de antigel.
Nivelul e OK. Partea curioasă că la mine ba merge ba nu merge căldura. Când suflă aer rece, când fierbinte. Ori dacă ar fi fost înfundat caloriferul, n-ar fi mers deloc căldura. Zic și eu
In plus, eu nu am pus niciodată altceva decât antigelul recomandat plus apă distilată. O mai fi vreun senzor pe undeva?
Poate ai o problema la clapeta care comuta rece/cald.
Vezi daca sunt tevile calde la calorifer si vezi clapeta, e actionata de un cablu legat de butonul rece/cald.
Mai exact pe unde e poziționată clapeta asta?
E in aeroterma. Daca nu gresesc este cablul verde din poza, care actioneaza asupra ei. Vezi daca ai acces pe la picioare sofer sa vezi daca lucreaza cand dai de buton.
[attachmentid=1628110598]
Dj23ane
22 Oct 2019, 18:08
Si eu am avut probleme cu cablurile care sunt actionate de butoane. Se ajunge usor la ele. Se da masca din fata jos, tragi de ea ca e prinsa doar in cleme pe lateral, desfaci butoanele si vezi cablurile care trag de clapeta.
La mine se intampla chestia asta. E filmat in spatele butoanelor rotative. Sper sa ajute.
https://youtu.be/ZgwsjPs3BWk
Am verificat țevile. Sunt ambele... opărite. Deci nu cred că poate fi vorba de înfundarea aerotermei. mai rămâne să verific acea clapetă
psychoo
27 Oct 2019, 19:30
Radiatorul are ca scop racirea lichidului.
Daca ambele sunt "oparite" la fel, radiatorul nu isi face treaba
QUOTE(psychoo @ 27 Oct 2019, 19:30)
Radiatorul are ca scop racirea lichidului.
Daca ambele sunt "oparite" la fel, radiatorul nu isi face treaba
Eu vorbesc de caloriferul care dă căldură în mașină. Cam despre asta discutăm aici
psychoo
29 Oct 2019, 12:55
Caloriferul asta nu e tot radiator de aluminiu prin care circula lichidul de racire care este incalzit de catre motor si cedeaza din caldura sa in habitaclu?
Astfel un furtun trebuie sa fie "oparit" tare si altul (de retur) trebuie sa fie oarit mai putin.
Revin: daca ambele sunt "oparite" la fel inseamna ca radiatorul nu isi face treaba.
Asta inseamna ca ori e obturat cu te miri ce gunoaie/depuneri/etc ori aerul nu este directionat prin acel radiator/calorifer ca sa aiba cine sa il raceasca.
QUOTE(psychoo @ 29 Oct 2019, 12:55)
Caloriferul asta nu e tot radiator de aluminiu prin care circula lichidul de racire care este incalzit de catre motor si cedeaza din caldura sa in habitaclu?
Astfel un furtun trebuie sa fie "oparit" tare si altul (de retur) trebuie sa fie oarit mai putin.
Revin: daca ambele sunt "oparite" la fel inseamna ca radiatorul nu isi face treaba.
Asta inseamna ca ori e obturat cu te miri ce gunoaie/depuneri/etc ori aerul nu este directionat prin acel radiator/calorifer ca sa aiba cine sa il raceasca.
Da, nu m-am gândit că trebuie să specific exact temperatura din țevi. Una e foarte fierbinte, cealaltă e un pic mai rece. Repet, curiozitatea e că uneori merge căldura de te frige dacă pui mâna la gurile de ventilație, alteori chiar în mers trece la foarte fierbinte la călduț și invers
Ai umblat la clapeta? Macar da panoul cu butoane jos si vezi daca mai merge cablul. N-o sa se repare singura...
QUOTE(YRX @ 1 Nov 2019, 12:36)
Ai umblat la clapeta? Macar da panoul cu butoane jos si vezi daca mai merge cablul. N-o sa se repare singura...
Am desfăcut, am băgat mâna pe acolo. Sincer nici nu știu la ce să mă uit. Cablul ăla verde, prin pipăire am ”văzut” că acționează butonul de la cald rece și încă ceva la celălalt capăt. Mai mult nu am înțeles ce e pe acolo
psychoo
1 Nov 2019, 18:25
In acest caz doar service-ul te poate ajuta in rezolvarea problemei
Poate clapeta. Dar nu stiu cum să ajung la ea
sorin1983
1 Nov 2019, 22:37
repara tot si cand termini curata sau schimba caloriferul si o sa ai caldura
Păi aici e problema, că nu știu ce este defect. Să mă apuc acum să schimb toate piesele, care nu sunt ieftine și mai ales că se ajunge foarte greu la ele. Iar caloriferul clar nu e defect. Altfel nu aș avea căldură deloc. Ori la mine ba vine, ba nu vine. Și mai am o nelămurire. În septembrie am schimbat discul de ambreiaj. Se poate ca atunci mecanicul să fi ...”făcut” ceva pe acolo, căci de atunci mi-a apărut și problema
Stiti cumva ce cod are clapeta asta? Și care e denumirea exactă? Se poate schimba fără a da bordul jos?
bygy007
28 Nov 2019, 23:49
nu cred ca gasesti separat si NU nu se poate schimba fara sa dai aeroterma jos
torquemada
29 Nov 2019, 09:57
Deși nu-l vor ajuta prea mult pe inițiator:
bygy007
29 Nov 2019, 11:40
eu am schimbat vaporizatoru (radiatoru care raceste pentru cine nu stie ) si stiu cu ce se maninca e destul de munca a durat mai bine de 10 ore operatiunea pe unde am fost prin service-uri manopera intre 500 si 1000 si aeroterma 4000 si 5000 noua asa ca m-am apucat si am facut-o eu si cu un coleg, si astea erau preturile de prin 2013-2014
Aeroterma 5000 de lei? Sigur?
Apoi nu am găsit pe nimeni care să să apuce să dea bordul jos. Că e mult de muncă. Că poziția e dificilă Că e frig și crapă plasticele, că câr că mâr.
Problema e că nu pot afla ce e defect până nu nu dau totul jos. Și să-mi zică și mie cineva de ce în treapta 1 pe ventilație merge căldura iar când trec pe 2 sau 3 vine aer rece că nu pricep. Am schimbat discul de ambreiaj vara asta. Să se fi pus ceva aiurea atunci la montaj? Un furtun, o șaibă
)), o.... ceva acolo, că așa deodată, hodoronc tronc n-a mai mers. Iarna trecută nu au fost probleme.
O seară bună și scuze de insistențe, dar e frig rău. Îmi aduc aminte de vechile dacii
bygy007
2 Dec 2019, 20:07
in partea stinga linga pedala de acceleratie sint 2 tevi alea trebuie sa fie fierbinti, da, era vorba de aeroterma noua
vladut88
2 Dec 2019, 20:30
Daca pe treapta 1 ai caldura , e clara treba ,debitu de antigel e foarte mic care trece prin calorifer , colmatat , scoti furtunele care intra in calorifer de pe motor si bagi apa sub presiune in el pana curge apa curata , apa sub presiune de la chiuveta
RazvanF
2 Dec 2019, 21:48
Suntem 3 care i am precizat/zis că are caloriferul înfundat....până acum.
Pentru inițiator, ai incercat sa desfunzi caloriferul ?
Într-un final am găsit pe cineva care să se apuce să schimbe caloriferul. Am cumpărat unul marca Nissens. S-a potrivit perfect. Partea haioasă că la demontare meșterul a găsit un fel de .... dop din mâzgă la intrarea în calorifer. Cum s-a format și cum de s-a împotmolit acolo nu știu. Nu am folosit decât apă distilată și antigel original. Acum am ca rezervă și caloriferul vechi pe care l-am spălat și curățat.
PS1. Când am luat caloriferul am cerut și 1 l apă distilată. Surpriză. Era de import. Din germania. Tare, nu?
PS2. Căldura e super OK
sorin1983
15 Dec 2019, 08:55
ai vazut ca nu ne credeai?
apropo de apa, ce mai producem noi exact?
RazvanF
15 Dec 2019, 09:36
Apa distilata se poate colecta de la dezumidificatorul de aer, uscătorul de rufe prin condensare și aparatul de ac. Daca aveți unul dintre aceste aparate, apa produsa de ele este apa distilata.
tatabobu
16 Dec 2019, 10:32
Cu ceva praf in ea. Mai trebuie si filtrata.
QUOTE(Anina @ 14 Dec 2019, 19:23)
Partea haioasă că la demontare meșterul a găsit un fel de .... dop din mâzgă la intrarea în calorifer. Cum s-a format și cum de s-a împotmolit acolo nu știu. Nu am folosit decât apă distilată și antigel original.
Atentie in viitor la etansarea cu silicon in exces cand se umbla la pompa de apa, termostat etc....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.