Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
micutu82
De la un timp am obs ca am o mare prob smile.gif parca as avea computer de bord pe dacia mea 1310 din 94 cu limitare de turatii sa nu stric motorul smile.gif Sa va explic. Masina chiar daca-i frig porneste la cheie cu socul tras. Daca stau pe loc si cu socul tras si apas accelaratia..turatia creste. Daca plec cu ea de pe loc si inchid socul, adica creste temp cu o linie si sta singura la relanti...pana ajunge la jumate....cesul de caldura..pot sta intr-a 3-a cu piciorul la maxim pe acceleratie si nu creste turatia peste 2500. SI nu creste viteza peste 40. Daca bag intr-a 4-a la fel face....si pana se incalzeste calumea..mai mult de 40 nu pot prinde smile.gif) Si atunci cand ar vrea sa creasca da in nas....ca si cum ceva ar infrana acest lucru. Apoi dupa ce se incalzeste merge perfec. Sa specific faptul ca daca-i socul tras..merge..bine..sa cresc turatia pana se incalzeste. Apoi pute foarte rau a ars smile.gif) dar aici s-ar putea sa fie o coincidenta de la aeroterma smile.gif) Adica dupa 5 minute de tinut aeroterma deschisa incepe si pute a ars...si apoi dupa ce o opresc..nu mai miroase, trebuie sa ma bag pe sub bord sa nu fie un cablu de la ea, sau papucii, sau butonul. Cred ca s-ar putea sa fie o coincidenta..pt ca pornesc aeroterma imediat cum pornesc masina..si azi am observat ca atunci cand a inceput sa mearga bine masina dupa ce s-a incalzit..a inceput sa puta, am oprit aeroterma si n-a mai mirosit dar a coincis cu incalzirea motorului si sa inceapa sa mearga bine. Asta trebuie verificat smile.gif Ceva parerei aveti? smile.gif oricum eu mare lucru nu ma pricep dar cand ma duc cu ea la mecanic sa nu ma fraiereasca smile.gif) asa mai am idei de la voi smile.gif)
einstein1984
Cablu de acceleratie se agata undeva si clapeta nu se deschide complet. Dai jos furtunul de la filtrul de aer si te uiti. Poate avansul s-a dus cu pluta.............
micutu82
Cablu de accelerati nu agata. M-am uitat..si atunci ar fi agatat si dupa ce se incalzea motorul. Iar cu avansul..mi-aa mai umblat cineva la avans acu o luna dar sincer..nu-mi dau seama daca de atunci a inceput. Cum misc de avans? smile.gif misc asa cu totul...unde-i delcoul? smile.gif) Si ce modificari trebuie sa apara in mersul motorului daca misc de avans?
mosh
Motorul aerotermei daca nu se invarte normal (zgomot infernal de gripare si/sau abia se invarte), e ca si cum cineva l-ar tine cu mana. Senzatia e de scurt circuit, izolatia de pe fire si papuci se topeste (vizibil. verifica!), consumul de curent este foarte mare, pe toata instalatie electrica (inclusiv bobina) nu mai ai voltajul de 12v necesar.
Ridica turatia motorului la peste 2.500 si baga aeroterma, vezi daca-ti reduce la acele 2.500 rpm sau mai putin. Daca vezi ca aeroterma e cea vinovata nu o mai folosi si nici nu o reconditiona, ia-ti una noua si izoleaz-o/etanseaz-o bine. Tot ce iti lipseste e un mic incendiu sub bord. Bafta!
micutu82
QUOTE(mosh @ 13 Jan 2006, 10:41)
Motorul aerotermei daca nu se invarte normal (zgomot infernal de gripare si/sau abia se invarte), e ca si cum cineva l-ar tine cu mana. Senzatia e de scurt circuit, izolatia de pe fire si papuci se topeste (vizibil. verifica!), consumul de curent este foarte mare, pe toata instalatie electrica (inclusiv bobina) nu mai ai voltajul de 12v necesar.
Ridica turatia motorului la peste 2.500 si baga aeroterma, vezi daca-ti reduce la acele 2.500 rpm sau mai putin. Daca vezi ca aeroterma e cea vinovata nu o mai folosi si nici nu o reconditiona, ia-ti una noua si izoleaz-o/etanseaz-o bine. Tot ce iti lipseste e un mic incendiu sub bord. Bafta!
*




Da, am sa icnerc asta dar totusi..de ce dupa ce se incalzeste motorul..daca pornesc aeroterma..masina merge foarte bine, creste la turatii. N-are nici o prob doar ca pute a ars smile.gif) Trebuie sa verific daca mirosul de ars e de la aeroterma sau de la faptul ca nu cresc turatiile. Cand o sa plec maine cu ea n-am sa-i dau drumul la aeroterma..si vad daca pana se incalzeste...si nu trece peste 2500 de ture mai pute a ars
mosh
QUOTE(micutu82 @ 13 Jan 2006, 11:04)
Da, am sa icnerc asta dar totusi..de ce dupa ce se incalzeste motorul..daca pornesc aeroterma..masina merge foarte bine, creste la turatii. N-are nici o prob doar ca pute a ars smile.gif) Trebuie sa verific daca mirosul de ars e de la aeroterma sau de la faptul ca nu cresc turatiile. Cand o sa plec maine cu ea n-am sa-i dau drumul la aeroterma..si vad daca pana se incalzeste...si nu trece peste 2500 de ture mai pute a ars
*



E doar o parere a unuia fara experienta. Cauzele pot fi multiple, aprindere (platina, bujii, uzura delco), temperatura apei prea scazuta (termostat, antigel insuficient), apa in benzina sau filtru, dop de gheata, ulei prea gros ori inghetat etc.
Cel mai bine te-ar putea ajuta un batran cu experienta pus la fata locului care-ti simte si ce fel miroase a ars (plastic ars, metal incins, garnituri, ulei ars etc). Conteaza si felul in care mergi cu ea, cat de bine cunosti masina. Daca in timpul anului merge brici si iarna face figuri, clar ai sanse ca problema sa fie legata de anotimp.
micutu82
Toata prob e pana se incalzeste. Am citit pe aici niste topicuri si am sa schimb bujiile dar nu cred sa fie de la asta, ca doar ele participa doar pt aprindere..cred
micutu82
Am mai descoperit niste chestii smile.gif) poate asa ma lamuriti si pe mine smile.gif Am obs ca atunci cand nu-mi urca motorul peste 2500 de ture si 60 la ora...daca tin pedala la maxim creset temp apei, imediat cum iau piciorul de pe pedala instant se duce la jumate acul de la apa. Dupa o anumita distanta isi da drumul si merge perfect. Mentionez ca pe loc..nu face astfel de prob. SI inca o intrebare. Am obs ca nu-mi mergea o bujie, si am vrut s-o schimb dar n-am reusit s-o scot pt ca mi s-a rupt cheia de bujii smile.gif) ideea e ca m-am tot jucat pe la fise si la un moment dat a pornit si acea bujie. DIn chestia asta sa inteleg ca ar trebui sa schimb fisele? sau daca-i bujia proasta dupa ce se incalzeste bine motorul poate sa porneasca?
argon
Ti-ai schimbat totusi garnitura aia nenorocita de chiulasa? ca aveai alt topic despre asta, si daca nu ai schimbat-o degeaba tot vi cu intrebari aiurea aici, schimb-o si mai vorbim
micutu82
Pai n-are nici o treaba aia atata timp cat pe loc merge si in mers nu, plus ca aga caldura super mare, mi-am facut aerisirea si nici bule nu mai face..deci n-ar fi nimica care sa conduca la garnitura, si am intrebat 2 mecanici si mi-au spus ca nu e de la garnitura...le-am povestit simptomele mai trebuie doar sa merg cu ea sa vada exact
florinutzu
Parerea mea: bujiile sunt afumate rau de la folosirea socului, de la turatiile mici , de la distante scurte. Solutie curatate sau schimbarea lor.
Atentie daca spui ca ai rupt cheia de bujii inseamna ca ori era intepenita bujia ori ai pus-o tu ultima data prost si ai stricat ceva...
Schimba sau umbla la bujii cand e motorul rece si bujia rece. Ca apar coeficienti de dilatare... care pot bloca o bujie la desfacere sau strangere

A doua parere: Dacia si orice masina pana se incalzeste motorul ( pana isi intra in regim) nu merge cum trebuie. Cele pe injectie au soc automat care regleaza amestecul atunci cand este rece afara. Tu trebuie sa stai in masina si sa tii acceleratia calcata pana se incalzeste masina.Dupa ce ai pornit bagi socul pe la jumate si tii din acceleratie turat( da nu la 2500!!) Apoi mai bagi un pic de soc, si inca un pic ... pana sta fara. Deci daca e rece motorul, de fiecare data daca o accelerezi va da in nas... inloc sa se intinda la drum. Parametrii unei masini sunt exprimati atunci cand motorul este intrat in regimul sau de functionare. Si reglajele referitoare la turatii tot cand e motorul cald( intrat in regim) se fac

Parerea trei: Uleiul este de iarna?

Parerea patru: platina este in regula?

Bafta si sunt verificari pe care le poti face tu insuti.
PS. DELCOUL e chestia in care sta platina. De obicei capacul la delcou este de culoare maron si in el intra 4fise care duc la bujii si una in centru care vine de la bobina. Il recunosti acum? De el poti trage stanga sau dreapta in jurul axului sau modificand astfel...turatia motorului( aprindere ceva)
Buyaka
Din cate am inteles din ce ai zis... e avansul...
Pentru a remedia situatia incearca sa rotesti de delco astfel incat axa plecarii fiselor 1, centrala si 4 (de la capacul delocoului) sa fie aproximativ perpendiculara pe axa motorului...asta daca nu e pinionul deplasat... in orice caz incearca sa rotesti de delco pana obtii turatia cea mai mare apoi mergi la un service sa-ti regleze avansul cu stroboscopul...

Mai poate fi si distanta la platina prea mica dar in cazul asta ai avea probleme la pornire.

Bafta si numai bine!
micutu82
PLatina a fost schimbata acu 2 luni si n-am avut prob cu ea. De la un timp nu inteleg de ce pe loc pana se incalzeste motorul pot s-o turez cat vreau iar daca plec cu ea si acul de caldura nu arata la jumate nu pot mai multe de 2500 de ture. Am sa umblu la avans si la bujii sa vad daca de la asta o fi. Dar de curiozitate, ca sa misc avansul...trebuie cu putina forta? sau..se misca usor? sa stiu si eu smile.gif
micutu82
UIiiii mi-am rezolvat prob cu urcatul peste 250 0de ture smile.gif era de la bujii smile.gif am schimbat toate bujiile, am mai vrut eu sa le schimb dar dupa cum am mai spus nu puteam sa le scot pe toate smile.gif pe una din ele am rupt si o cheie smile.gif Si abia areusit mecanicul bujia a 2-a s-o scoata, a rupt si el o cheie smile.gif) Acu merge foarte bine smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.