Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Incarcare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
eXtenSion
O intrebare simpla.. Cum pot verifica cu un voltmetru daca e incarcata bateria corespunzator?

Ca mie imi sta prost acul acela din bord, iar bateria o schimb anual...

Iar daca nu incarca bine, trebuie sa umblu la releu? Si sa fac ce? (Unde e situat releul tongue.gif )
andutzu
QUOTE(eXtenSion @ 13 Jan 2006, 23:58)
O intrebare simpla.. Cum pot verifica cu un voltmetru daca e incarcata bateria corespunzator?

Ca mie imi sta prost acul acela din bord, iar bateria o schimb anual...

Iar daca nu incarca bine, trebuie sa umblu la releu? Si sa fac ce? (Unde e situat releul tongue.gif )
*


Cu un voltmetru, la iesirea din releu.Trebuie sa fie 14,2V +/- 0,2.
Daca schimbi bateria anual... sigur ai probleme cu incarcarea.Ori prea mult, ori prea putin... Ce intelegi prin "imi sta prost"? Arata ca incarca prea mult sau prea putin?
eXtenSion
Cu faza scurta sta aproape pe rosul de la prea putin. Daca pun si ventilatorul se duce bine pe rosu.

Releul unde este? sad.gif
RIon
In general releul e in spatele farului dreapta fata; nu stiu cum e le cli.
Nu ai cumva becuri de 100? Sau vreun woofer?
eXtenSion
Amandoua, dar problemele cu bateria au inceput de dinainte..
Dreamer
Releul este intre bidonasul de apa pentru stergator si bobina. Este o cutiuta mica neagra. La masina ta este electronic. Verifica cu un voltmetru cat incarca fara consumatori la relanti, cu consumatori ... apoi cu toti consumatorii pe la 2000 de ture. La 2000 de ture cu toti consumatorii in functiune trebuie sa incarce 14.4
argon
Verifica linistit la bornele bateriei, nu la iesirea din releu, trebuie sa fie intre limitele mentionate mai sus, daca nu se incadreaza schimba releul, nu e scump.
eXtenSion
Am gasit un manual de reparatii si o schema pe care am redesenat-o dupa creativitatea-mi, deci nu e la fel cu originalul, decat in principiu...

Problema este ca e cam.. neclara, nu am inteles unde sa leg voltmetrul.. Sa intrerup firul de la releu care merge spre plus? Si borna - a voltmetrului o pun la caroserie?

Si de ce in manual nu apare sa legi volt. la bornele bateriei... ?
StefanT
Bornele le lasi cum sunt...
Pui cele 2 borne ale voltmetrului la bornele bateriei pur-si-simplu... daca scoti borna, prajesti releele.
eXtenSion
Iar am probleme.. Releul acela are 3 fire iesind din el.. Luate dinspre far spre parbriz vin asa: mai multe fire insurubate prin corpul releului in caroserie, un fir rosu cu papuc izolat la capat si un fir f gros care merge spre alternator.

Unde exact trebuie sa masor tensiunea? Si cat trebuie sa fie ? (daca vreau sa masor cum e in schema de mai sus care circuit trebuie sa il intrerup? rosu?)

Iar daca masor la baterie, la borne, la relanti nu conteaza cat e? Doar sa fie cu toti consumatorii porniti, la 2000 14.4 ?
cristu
QUOTE(eXtenSion @ 13 Feb 2006, 17:20)
Iar am probleme.. Releul acela are 3 fire iesind din el.. Luate dinspre far spre parbriz vin asa: mai multe fire insurubate prin corpul releului in caroserie, un fir rosu cu papuc izolat la capat si un fir f gros care merge spre alternator.

Unde exact trebuie sa masor tensiunea? Si cat trebuie sa fie ? (daca vreau sa masor cum e in schema de mai sus care circuit trebuie sa il intrerup? rosu?)

Iar daca masor la baterie, la borne, la relanti nu conteaza cat e? Doar sa fie cu toti consumatorii porniti, la 2000 14.4 ?
*



ia vezi aici http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=27291&st=0
amc
ti s a spus, pui voltmetrul la bornele bateriei ,in timp ce merge motorul!
orice ai face(acc, faruri ,relanti , etc,) tre sa arate in jur de 13-14 V
argon
QUOTE(amc @ 13 Feb 2006, 17:44)
ti s a spus, pui voltmetrul la bornele bateriei ,in timp ce merge motorul!
orice ai face(acc, faruri ,relanti , etc,)  tre sa arate in jur de 13-14 V
*




Gresit...releul incarca 14,4 max...asta e in limitele normale..eu am la relanti 14,28, turat oricat de mult nu trece de 14,5.
Deci te corectez..orice ai face nu are voie sa treaca de 14,4/14,5
Daca e sub 14 nu e in regula...ar trebui schimbat releul.
eXtenSion
Deci scot firul rosu si pun + Volt. la borna de unde am scos firul, iar -Volt. la caroserie?

(Nu vreau sa masor la borne !! De ce nu scrie in manual sa masori la borne ? ca doar e mai usor asa... trebuie sa existe un motiv pentru care iti recomanda schema aceea)
amc
pai in loc sa iti zica si argoane ca asa se face el ne zice noua cum ii incarca lui 14,28!!!!!!! radmasa.gif
crede ! asa se face verificarea cand faci garantia la baterie!LA BORNE
eXtenSion
Am masurat la borne cu un voltmetru luat din piata, la relanti si la 2000 rpm fara consumatori arata 14.5, iar CU consumatori la 2000 arata 12.6 ... e bine asa?
eXtenSion
se aproximeaza la 13? desi, nu e putin? ca totusi sunt 2000 rpm...
einstein1984
Limitele sunt 14,2 + sau - 0.3 V. 13 e prea putin fata de 13.9. Adica ai prea multi consumatori si saraca baterie nu apuca sa se incarce. Ori cauti un alternator mai mare, ori mai renunti la consumatori.
eXtenSion
Nu se poate sa fie ceva de la releu? Adica sa fie stricat ceva, pentru ca in 2002 mergea cu toti consumatorii bine..

La ce sa renunt? La faza lunga, aeroterma, stergatoare?
amc
mai intai verifica starea periilor si diodele alternatorului!
apoi daca alternatorul e ok ,schimba releul!
argon
Deci...eu am la relanti fara consumatori 14,28. La relanti cu faza lunga + proiectoare(cam 230 W) am 14.32.
Turat fara consumatori cam 14,35(scade la 14,3 daca e constanta turatia cat de mare ar fi)
Turat cu consumatori(tot cam 250 W insumati) cam 14,3-14,5

nustiu daca e normal sa creasca voltajul cu consumatori..dar asa se intampla la mine... unsure.gif
eXtenSion
Super ... Starea alternatorului nu se poate verifica masurand tensiunea intre el si releu, in paralel...? Dar asa daca e stricat releul tot nu merge. A dracu.. mad.gif
amc
ori te duci la un service sa ti verifice alternatorul, ori pui mana tu pe carte smile.gif
diaconuliviu
QUOTE(eXtenSion @ 13 Feb 2006, 22:18)
Super ... Starea alternatorului nu se poate verifica masurand tensiunea intre el si releu, in paralel...? Dar asa daca e stricat releul tot nu merge. A dracu.. mad.gif
*



1. Tensiunea se masoara la bornele bateriei pentru ca EA este cea mai afectata in cazul incarcarii proaste (daca tensiunea la bornele ei e peste 14,4 V se sulfateaza, daca e sub, nu e incarcata, cu sulfatare in timp). Ce se mai masoara in cazuri de neconcorformitate?
Tensiunea pe + alternator si pe +releu. Functie de valorile gasite se pot trage unele concluzii despre eventuale contacte imperfecte, mizerie, etc.
In cazul tau (tensiune mica in sarcina, in caz de releu electronic) verifica neaparat puntea de diode.
Dar, dupa cum si ce scrii, no offence, cum ti s-a spus, mai bine mergi la un meserias adevarat la care te uiti bine ce face.
cristu
Salutare

Datorita unor probleme de incarcare (incarca pana la 17-18V) am schimbat releul de incarcare cu unul electronic. Toate bune si frumoase (incarca in limita 14.4 cu consumatorii porniti). Insa, de ce atunci cand stau pe loc (relanti) nu-mi incarca deloc ? sta acul pe rosu-stanga, doar cand accelerez incepe sa incarce. Am observat cand eram in trafic si a trebuit sa merg cu stergatoarele; in timp ce mergeam , acceleram stergatoarele mergeau la viteza normala, insa cand stau pe loc, scade simtitr viteza lor de stergere, parca se tārie pe parbriz.
Iarasi cand apas frāna acul se duce aproape brusc pe rosu.

Nu's ce sa-i fac huh.gif
amc
poate nu i bun ceasul din masina!
verifica cu un voltmetru!
sddragos
QUOTE(cristu @ 17 Feb 2006, 12:36)
Salutare

Datorita unor probleme de incarcare (incarca pana la 17-18V) am schimbat releul de incarcare cu unul electronic. Toate bune si frumoase (incarca in limita 14.4 cu consumatorii porniti). Insa, de ce atunci cand stau pe loc (relanti) nu-mi incarca deloc ? sta acul pe rosu-stanga, doar cand accelerez incepe sa incarce. Am observat cand eram in trafic si a trebuit sa merg cu stergatoarele; in timp ce mergeam , acceleram stergatoarele mergeau la viteza normala, insa cand stau pe loc, scade simtitr viteza lor de stergere, parca se tārie pe parbriz.
Iarasi cand apas frāna acul se duce aproape brusc pe rosu.

Nu's ce sa-i fac  huh.gif
*




QUOTE(amc @ 17 Feb 2006, 14:17)
poate nu i bun ceasul din masina!
verifica cu un voltmetru!
*



La fel am patit si eu.
Imi baga 17 V la 2000 rpm si am schimbat releul (150 000 lei un releu electronic), iar acum incarca bine. Bateria are 3,5 ani si a pornit si-n zilele alea cu -20 grade C, la a 2-a cheie. Si eu am aceeasi problema cu indicatiile ceasului din bord: la ralenti sta acul pe rosu, iar in mers se duce spre jumatate (totusi, niciodata n-a ajuns la jumatate). Noaptea, scade intensitatea luminoasa a farurilor cand "o scot pe liber". Daca pornesc aeroterma/dezaburirea, si la 2000 rpm sta acul tot pe rosu. Nu stiu ce sa cred, dar nu am probleme legate de lumini, sunt beton; cred ca ceasul ala ma cam inseala.
einstein1984
Energia pe care o da alternatorul depinde de turatie. La ralanti nici un alternator nu da cat sa acopere toti consumatorii. De aceea, in oras, sau la drumuri scurte, bateria nu apuca sa se incarce complet (regim greu de exploatare).
Cum a zis si amc, voltmetrul din masina e de kko si imbatraneste repede. Dar la turatii mici nu are cum sa incarce.
sddragos
Exact. Mai am o berlina din '86, iar la aia cand cadea acul pe rosu (in mers, la 2000 rpm) cadeau si luminile. Se prajeau diodele in alternator.
La asta "mai noua", cand acul sta pe rosu (rezaburire, aeroterma pornite) nu sesizez nici o problema noaptea, luminile sunt OK. Nu-mi mai fac griji in legatura cu ceasul ala, il las in pace sa-si vada de treaba lui.
cristu
QUOTE(amc @ 17 Feb 2006, 13:17)
poate nu i bun ceasul din masina!
verifica cu un voltmetru!
*


AMC
Hai ceasu' ca ceasu', dar de ce imi scade puterea stergatoarelor cand stau pe loc ?
amc
daca zici ca ai releu nou electronic , atunci faci o "revizie" la alternator
Pe deasupra mai conteaza si cat de veche este bateria!
Uncle-Sam
din cele citite aici trag o concluzie: nu mai puneti relee de 150 de mii. si eu am tot din ala si cand dau drumu UN consumator nu mai incarca, sau la 2000 rpm cu mai multi consumatori la fel nu incarca.
daca tot spuneti ca nici un alternator nu poate sa acopere consumatorii la relanti, atunci de ce cu un releu mecanic poti sa-l reglezi sa bage si 14V la relanti cu tot cu consumatori?
sau
de ce la masinile noi (clio de exemplu nu scade intensitatea luminilor la relanti)?
amc
in primul rand ca face fata la relanti ! ca i alternator 36 sau de 50
nu conteaza, daca e totul ok merge bine.
releele mecanice au prostul obicei sa incarce peste limita si te trezesti cu bateria uscata excl.gif
Uncle-Sam
QUOTE(amc @ 17 Feb 2006, 18:22)
in primul rand ca face fata la relanti ! ca i alternator 36 sau de 50
nu conteaza, daca e totul ok merge bine.
releele mecanice au prostul obicei sa incarce peste limita si te trezesti cu bateria uscata excl.gif
*



adica, conteaza releul, nu alternatoru?
amc
adica ... daca totul e ok cu alternatorul , releul ,instalatia electrica si fara becuri de 100W ...merge OK!!
Uncle-Sam
ce descoperire mai! dupa cum vezi aici suntem la sectiunea probleme tehnice si incercam sa aflam ce probleme pot cauza incarcarea necorespunzatoare. daca totul e ok e normal sa incarce bine, nu?
Alecs2006
Bateria este de vina ! Decat timp o ai? La faruri ai observat ceva(la fel din cauza bateriei)?
amc
QUOTE(amc @ 17 Feb 2006, 14:55)

Pe deasupra mai conteaza si cat de veche este bateria!
*


asa ma gandeam si yo!


QUOTE(Uncle-Sam @ 17 Feb 2006, 17:11)
ce descoperire mai! dupa cum vezi aici suntem la sectiunea probleme tehnice si incercam sa aflam ce probleme pot cauza incarcarea necorespunzatoare. daca totul e ok e normal sa incarce bine, nu?
*


nu inteleg
wacko.gif
horsewhisperer27
intrebare:daca volt,etrul arata 13 ,4, fara consumatori..ce sa-i facem:

nu mi8 se pare scazuta atat de mult incat sa fie vreo dioda...
releul e electronic, acu cateva luni incarca cum trebuie!

sau sa se fi dus voltmetrul intre timp?
acelasi voltmetru, pe un logan, imi arata 13,9 blink.gif
bygy007
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=640882

rezolvarea problemei incarcarii bateriei si a releului
horsewhisperer27
s-a rezolvat!
mersic:)!
N_ADI_R
referitor la becurile de 100w, eu am faruri rotunde si am la toate becuri de 100w plus proiectoare si sincer sa fiu am bateria la masina de vreo 4 ani asa ca nu prea cred ca problema este de la becuri.
mirceas
atentie la alternator, mai ales la puntea cu diode. recent am schimbat-o si acum totul merge brici, sta la ralanti super cu toti consumatorii. la mine de exemplu se desprinsese unul din cele 3 fire (era si ceva urma de ars) si facea un contact superficial.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.