Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pornire la rece
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
kriiss888
am si eu o intrebare-sunt cam incepator in ale tehnicii

am o dacie 1310.cand pornesc masina dimineata sau in general cu motorul rece motorul se opreste daca nu o 'tin' din acceleratie. o pornesc cu socul tras bineinteles,porneste aproape la prima cheie dar daca iau picorul de pe acceleratie 'moare 'imediat.

e normal asta?trebuie sa o accelerez incet cam la 1000-1100 turatii cel putin 5-6 min. cu motorul cald merge fara probleme!!

oare nu lucreaza bine socul?
Marty
In mod sigur nu lucreaza bine socul! Verifica prinderea acestuia pe carburator.
paulp
In mod normal shokul trebuie sa-ti duca turatia in 2000 la maxim si sa-l reduci progresiv dupa ce porneste.

S-ar putea sa se fi slabit surubul in care e prins la carburator. Verifica-l.
ADY
Si eu pateam asa la dacia mea din 96 dar era din carbutator pana nu l am schimbat nu am scapat de problema ( vara daca trageam shokul la maxim nu trecea mai mult de 1100- 1200 de turatii iar iarna trebuia sa stau cu ea pornita pe loc pana statea la relantiu cat de cat )
kriiss888
mersi, o sa verific cum e prins de carburator. cu socul tras la maxim nici vorba sa ajunga la 2000 rot, se opreste daca nu o tin din acceleratie
marius-gabriel
Desi e rece si nu prea ar trebui,verifica sa nu ai nivelul prea mare in carburator si sa nu mearga innecata
kriiss888
nivel prea mare in carburator la ce? nu ma prea pricep....
marius-gabriel
pai in camera de nivel constant,.poate ai plutitorul de-acolo spart sau poate cuiul poantou nu mai inchide bine si atunci iti baga benzina mai mult decat ar trebui.

momentul cand tragi socul doza aer/benzina se modifica,inchizand mai mult sau mai putin aerul si imbogatind amestecul in benzina care presupunand ca era destul de mare,masina se poate inneca.
bogdan_o
Chiar daca socul tine turatia la 2000 tot trebuie sa stai cu ea pana se incalzeste putin motorul, ca la 800-900 de ture cat e regimul normal de relanti moare. O alta solutie ar fi sa pleci cu socul tras pana se mai incalzeste dar am inteles si eu de la persoane mai avizate ca nu e bine sa mergi asa prea mult. Socul il poti aranja sa tina la 2000 de ture cand e tras la maxim dar nu prea vad cum te-ar scuti lucrul asta de problama cu incalzitul motorului.

La modelele cu injectie unde socul este electronic poti pleca fara probleme pentru ca (,) calculatorul sistemului de injectie detecteaza orice scadere a turatiei sub limitele normal si o corecteaza automat. La carburator nu mai e nimeni care sa faca lucrul asta si deci revenim de unde am plecat.
raresh
verifica si jiclorul de relanti sa fie curat. a fost o vreme cind pateam si eu asa si trebuia sa curat jiclorul la fiecare pornire a masinii. pusesem un hal de benzina de la agip.
kriiss888
da... cred ca ma duc la vreun 'meserias' ca ma depaseste

cand trag socul am vazut ca se inchide/deschide placuta aia din carburator....si am mai observat ca dupa ce pornesc mai ales dimineata motorul merge mai bine cu fara soc, cred ca cu socul tras se ineaca....
marius-gabriel
incearca sa tragi socul f.putin si vezi daca mai face asa
kriiss888
cu socul tras un pic merge binisor dar tot 'piscata 'un pic din acceleratie

dar nici de-a dracu' nu sta la relanti cand e rece, fara sa o tin din acceleratie,si cu socu' bagat si tras la fel-culmea e ca a pornit la prima cheie dupa 2 sapt de pauza,tinuta afara masina, bateria in casa, acu 2 sapt!!!

dupa ce se incalzeste 5-6 min merge bine si ma gandesc sa o las deocamdata asa, o incalzesc un pic dimineata si....gata

oare daca o las asa se poate strica altceva??
marius-gabriel
teoretic nu are ce sa se strice..dar cred ca te va afecta la consum
kriiss888
creste consumul pt ca mananca mai multa benzina pana se incalzeste sau...va consuma mai mult in general.?
kriiss888
marius-gabriel o intrebare : care e camera de nivel constant?-banuiesc ca trebuie sa desfac carburatorul nu....nu prea m-asi incumeta ...e greu? sunt cam afon la chestii d'astea si tare mi-e frica ca nu il mai pun la loc.

si cuiul poantou unde e?...habar nu am
paulp
kriis, dupa intrebarile tale imi dau seama ca n-ai desfacut un carburator in viata ta.

Decit sa-l faci de comanda, mai bine mergi frumusel la cineva care a mai umblat in ele si uita-te bine la ce face :wink:

Toate bune
marius-gabriel
kriss camera o vei vedea daca desfaci capacul la carburator.

e ca un mic rezervor tampon intre rezervorul de benzina si motor.

acolo e un mecanism in genul celor de la bazinele de wc cu flotor.

aici e un plutitor de care e agatat un cui poantou si care inchide cand se umple camera si excesul de benxina o ia pe retur inapoi in rezervor.

eu spuneam ca poate ai plutitorul spart si s-a umplut cu benzina sau poate cuiul poantou s-a uzat si nu mai inchide bine.astfel va creste nivelul de benzina si pe langa faptul ca masina merge inecata, consuma si foarte mult
Ov
QUOTE
e ca un mic rezervor tampon intre rezervorul de benzina si motor.



beeeeeei, ala nu se cheama tampon ci buffer !!! te rog frumos, exprima-te corect 8)
paulp
Marius, ai explicat foarte corect fenomenul, dar omul n-a desfacut un carburator niciodata. Mai bine sa mearga la cineva care stie cu ce se maninca. Nu de alta dar dupa aia (daca umbla singur) o sa aiba nevoie de un carburator nou icon_twisted.gif .
marius-gabriel
asa e paul.ai dreptate.dar pana nu strici nu inveti biggrin.gif
paulp
Hai ca vorbesc cu tata sa-mi dea un carburator mai vechi sa faca practica pe el :wink:

Nu de alta da vine Craciunu si nu e prea placut sa stai cu masina-n drum suflind in jigloare icon_twisted.gif .
kriiss888
mda.....nu cred ca il desfac eu, o sa merg la cineva de se pricepe, nu are rost sa raman fara masina de sarbatori....
asarban
Unde locuiesti musiu?
kriiss888
locuiesc in bucuresti
dragOn
asarban, kriiss888, vă recomand un PM! :wink:
hawkeye
am cumparat din carrefour un spray pt. pornire dimineata motor rece.

intr-o dimineata dupa vreo 10 chei n-a mai vrut sa porneasca, am pulverizat niste spray de-ala in filtrul de aer si a pornit la prima cheie.



un mecanic mi-a zis sa nu mai folosesc de-astea ca pot sa sparg pistoanele...

oricum nu prea am de ales pt. ca daca nu dau cu spray nu porneste deloc.



mi s-a parut suspect ca nu scrie pe el ce contine... probabil cherosen diluat? smile.gif
asarban
Hohohooooooooooooooo!

kerosen....

ai vrea tu!

E doar octan!

asa ca nu baga mult ca da un rateu ca la balamuc dar doar atat!
hawkeye
pai dadeam dupa indicatii, 1-2 secunde.
asarban
e suficient!

Dar ca s afie mai eficient stii cum faci?

Tre 2 insi!

Scoti burdufu de la carburator care vine de la filtrul de aer!

Unu sta la motor si da cu spray direct in carburator

alalalt imediat da la cheie!

Soc TRAS, ambreiaj jos, acceleratie jos, fara sprituri!

cand incepe sa o ia incepi sa faci un piiiic de pedala dar usor!

Totu e sa-si ia ala mutra de acolo cand dai la cheie ca am vazut niste bebi parlite de flacarile care sareau din carburatoare....
sod
vad ca foarte multa lume are probleme de pornire. Avand in vedere ca eu nu am absolut deloc asa ceva ma gandesc ca poate ajuta sa povestesc ce am eu pe masina de o ia la prima cheie indiferent de temperaturi.



Masina este o berlina din 96. Bobina este cea originala. Capac delco Bosch. Fise bujii Bosch (ajuta enorm si mi se par de o calitate deosebita). Bujii sinterom. Benzina OMV Eco 95. Ulei Liqui Molly 15W40HD, aditiv Liiqui Molly cu bisulfura de molibden. Bateria e un Cyclon de 3 ani, 45Ah. Cu socul tras la maxim motorul o ia la prima cheie. Dupa ~40 secunde bag socul complet inapoi si o tin din acceleratie la ~1500 ture. Dupa 2 minute sta singura la relanti, temperatura la apa fiind exact la prima liniuta de jos. Si asa pot pleca linistit. In acest moment tigara care am aprins-o la urcarea in masina este abia la jumate, deci nu au trecut nici macar 4 minute de cand m-am urcat in maisna smile.gif.

Eu nu prea ma pricep la mecanica, asa ca trageti voi concluziile. Avansul si altele le-am regalt dupa ureche (probabil prost). Parerea mea e ca ce conteaza cel mai mult sunt capacul delco, fisele la bujii, bujiile si benzina. Adica daca acestea sunt de calitate si masina intr-o forma relativ buna, nu ar avea motive sa nu plece. Eu cea mai mare imbunatatire am sesizat-o la schimbarea fiselor.

Sarbatori fericite si porniri usoare.
asarban
Din pacate nu intoddeauna masina merge ok daca ii "sufli" in cenzurat cumparandu-i numai piese bune!

Dovada e fosta mea Dacie!

Probabil ca ai bafta si...sa te tina!

Dar majoritatea Daciilor pe carburator au belele la plecarea pe vreme rece!

Si e mai naspa cand temperatura e intre +2 si -5 decat la -20!

la -20 daca nu ai bateria buna nu pleaca dar in rest e ok!

la +-5 incep sa apara celelalte: condens pe capac, fise, bobina, bujii, gheata...
sod
mda, probabil ca am bafta. Oricum, avand in vedere ca linia de cuzineti e super slaba, sau ce naiba mai are de am o presiune super anemica la ulei, nu stiu cat de baftos sunt smile.gif. Am o presimtire ca dupa ce o voi duce la o minune de service si se va rezolva cu presiunea voi avea si eu probleme cu pornirea. Ca, deh, asa e dacia, rezolvi o chestie crapa alta smile.gif. Astept sa prind si eu o intalnire a forumistilor din Iasi sa se uite si ei pe la masina sa imi zica ce sa ii mai fac. Cu siguranta imi voi lua ceva masina noua in leasing in curand, dar vreau sa pastrez dacia si sa o aduc la un stadiu de functionare cat mai buna, ca un fel de hobby. Eventual poate un motor de r5 pe ea cine stie smile.gif
asarban
Daca iti iei masina in leasing..nu o sa mai ai bani de mestrit la aia veche!

Trust me!
sod
hmm, la o Mazda 323 voi plati cam ~300 euro pe luna. Daca vor merge treburile o sa imi ramana ceva banuti din cand in cand sa mesteresc la cea veche. Eu vroiam sa i-o las lui tata, dar cum el e foarte batran si nu prea il mai ajuta mana dreapta, trebe sa ii caut ceva la care sa se schimbe usor vitezele sau chiar cu cutie automata sad.gif .
DAMARIUS
Pt sod



Vroiam sa-ti povestesc ce am patit eu cu presiunea de ulei; ca si tine aveam presiune mica cu Carrier; am pus BP (anii 95 cind BP era bun...) +aditiv si presiunea statea "bat" la maxim. Am mers asa pina cind am vazut ca nici apa nu-mi mai arata bine. Am schimbat ceasul si s-a rezolvat problema.

Nu te grabi sa o duci in service inainte de a consulta un electrician.

In ce priveste schimbarea Daciei, daca-ti permiti o masina mai scumpa poate merita insa Dacia este o masina relativ ieftina pt noi si cit de cit practica.
dragOn
Vă rog frumos dacă vreți să vă povestiți de leasing-uri, de astea, poftiți la cafenea, serviți o țigară, luați un loc la masă etc...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
DAMARIUS
Am ris cind am citit mesajul tau, "dragOn"

OK, se face... 111.gif
sod
acum m-am intors din oras si mi-a venit o idee; am mirosit joja. Pute a benzina. Deci am benzina in ulei. Asta ar explica de ce scade presiunea foarte mult cand se incalzeste motorul. Explicatia asta indica insa probleme cel putin la fel de grave, deci in service ma duc oricum dupa sarbatori. Pana atunci, maine dimineata am sa incerc sa schimb uleiul complet.
kriiss888
Fratilor se pare ca de cand am gasit site-ul asta si mai intru pe el am inceput sa am probleme cu masina.......

Acum povestea...cam lunga dar sper ca veti rabdare..: dacie 1310 din '97-58000km eu o am de 1,5 ani nu am avut probleme majore cu ea pana la ....Craciun. Am mers in ajun pe viscolul ala cam 100km am lasat-o o zi si a doua zi nu a mai pornit.am dat o groaza la cheie, apoi am curatat bujiile....nimic.sambata pe 27.12 am venit cu un prieten mai priceput, am schimbat capac delcou, condensator, platina. Cheie....nimic...electromotorul merge dar motorul ba(da scanteie, vine benzina, curatat jiglere...nimic) Bun .de pe dacia prietenului asta al meu am schimbat pe ..mortul meu.. la inceput delcoul cu fise...nimic...apoi carburatorul...bujiile...nimic. are tendinta ca porneste dar imediat imi da rateuri pe carburator, practic parca da explozia pe carburator afara. dupa asta am pus din nou delc, carb meu ca sa pot sa incarc bateria pe cealalta masina, am schimbat si bobina de inductie apoi....nimic. luni am venit din nou(masina nu a mai pornit la servici)-am incarcat bateria am ars bujiile pe resou a mai dat cateva rateuri ..la un momnt dat a pornit cam 3 sec apoi a murit. bun. am curatat iar bujiile am tras-o cateva sute de metri nu porneste, se zgaltaie si ....atat.

am apelat la un mecanic....mi-a zis ca e sarita de la punct...a dat jos baia de ulei a verificat...a reglat...nimic..nu era sarita de la punct. imi desface chiulasa ...imi zice ca culbutorii sunt prea stransi ...se mira ca motorul mergea bine asa...chiar mergea bine inainte..in sfarsit..garnitura de chiulasa este cam arsa intre cilindrii centrali dar intacta....imi zice ca e stramba chiulasa, azi m-am dus la dacoserv in militari mi-a rectificat chiulasa si supapele bun...acum astept sa o monteze sa vad dar tare mi-e frica ca e in zadar.

oare se putea stramba chiulasa asa intr-o noapte fara simptome dinainte...motorul mergea bine inainte nu manca ulei...

nu stiu ce sa mai fac mi-a stricat toate sarbatorile masina asta...nici nu prea ma pricep si mecanicii astia....am inceput sa nu mai am incredere in ei deloc....

aaa, am schimbat si segmentii ca tot era desfacuta..sau cel putin am cumparat segmenti noi si i-am lasat, probleme e ca mecanicul nu pre imi mai inspira incredere....cum as putea vedea daca a schimbat intr-adevar segmentii sau i-a bagat in buzunar si i-a lasat pe cei vechi????-nu am putut sa stau langa el......deh, asa e cand te lasa masina prima oara si nu prea stii ce sa faci
ovidiucornateanu
Benzina + chibrite laugh.gif laugh.gif laugh.gif (glumesc).Garnitura de chiuloasa nu cred ca are legatura cu pornirea.Eu am avut-o arsa si masina mergea absolut normal,doar ca pierdeam apa.Cu segmentii ce ai avut(daca nu consuma ulei)?Mecanici te-au facut din pacate.Platina ai verificat-o?In mod normal daca ai benzina+scanteie masina trebe sa porneasca.Sfatul meu daca nu ai un mecanic de incredere,dute la service la Diham in Titan.Baietii lucreaza bine si fara spaga(preturile sunt normale 150.000 h/manopera (aici cam incarca) dar eu de cate ori am fost am plecat multumit
FiveThreeFive
QUOTE
am apelat la un mecanic....mi-a zis ca e sarita de la punct...a dat jos baia de ulei a verificat...a reglat...nimic..nu era sarita de la punct.


Suna similar (nu inseamna insa ca neaparat e acelasi lucru) cu ce am patit eu prin 1997. Mergeam prin oras, si pe o distanta de 300m am simtit cum se "inmoaie" motorul sub mine... si n-a mai vrut sa proneasca de nici un fel.

Dupa ZILE intregi de gandire si intrebari pe la unii-altii, am dat jos capacul de la distributie. Surubul care tine pinionul din capatul axei cu came se slabise, iar pinionul jucase si partial retezase, partial incalecase pana care il fixeaza. Practic, era rotit cu vreo 5 grade fata de pozitia lui normala.

Tot ce am avut de schimbat a fost o noua pana de la pinionul axei cu came. Strans cu simt de raspundere surubul de blocare + indoit cum trebuie tabla de siguranta.



Simptomele motorului erau foarte asemanatoare cu ceea ce descrii tu. Cand si cand (in cele cateva zile de scarpinat dupa ceafa) dadea semne ca ar porni. De fapt, pinionul de la axa cu came juca si se apropia de pozitia lui normala - si atunci motorul dadea sa mearga. Numai ca imediat se deregla iar.



Ma mira ca mecanicul de care spui a dat jos baia de ulei. Daca cumva a dat jos si capacul de la distribuitie si a verificat distributia (in sensul ca verificat cum trebuie, cu linia, alinierea pinioanelor de la distributie), atunci probabil ca trebuie sa te uiti in alta parte. Daca nu, iti recomand sa verifici. Nu dureaza mult timp (si asa spui ca ai chiulasa desfacuta) si elimini o cauza foarte probabila.
kriiss888
da...cred ca m-a cam facut mecanicul asta dar..era de sarbatori si mie imi trebuia masina.....am tot zis ca porneste...dar nimic...teapa ...asta e.. sper sa fie prima si ultima data

la diham...mda....dar cum ....ca masina nu merge....

platina am schimbat-o, am benzina, scanteie si totusi.....nu porneste
kriiss888
old 1310 a dat jos baia si a verificat..eram langa el cand a fcaut chestia asta
FiveThreeFive
QUOTE
old 1310 a dat jos baia si a verificat..eram langa el cand a fcaut chestia asta

Imi cer scuze ca ma repet, dar nu (numai) baia de ulei trebuie data jos, ci si capacul de la distributie. Altfel nu ai cum sa verifici corect distributia. Daca a dat jos si capacul de la distributie si a verificat, atunci e OK, a procedat corect.
kriiss888
sigur a dat jos si capacul, eram langa el
FiveThreeFive
In principiu, lucruri "science-fiction" nu se intampla peste noapte. Sau, cel putin, nu cu motoarele.

Daca motorul mergea bine inainte sa opresti masina, apoi a doua zi nu a mai pornit, si tinand cont de faptul ca ai eliminat cauzele posibile (adica, ai verificat ca aprinderea e OK, alimentarea cu benzina e OK iar distributia e OK) atunci motorul trebuia sa porneasca.

Faza este ca un motor are nevoie de lucruri simple ca sa porneasca. Sa porneasca, nu sa mearga bine dupa pornire: amestec benzina/aer (carburatorul), scanteie (partea de aprindere), distributie si compresie. Ai verificat carburatorul, aprinderea si distributia. Ar mai fi compresia.



Ca sa ti se deformeze chiulasa peste noapte este ceva foarte dubios. Cu o singura exceptie: aveai apa (sau aproape doar apa) in circuitul de racire si a inghetat peste noapte.

Segmentii nu cred ca erau de vina (pentru ca spui ca nu iti consuma ulei).

Alt scenariu (putin probabil) ar fi ca sa se fi ars supapele in timp ce mergeai (zici ca mecanicul a spus ca jocul in culbutori era prea mic), iar la pornirea la rece motorul sa nu iti mai fi facut suficienta compresie pentru a porni (de unde si acele rateuri sporadice in admisie).



Ai vorbit cu cei care au rectificat chiulasa si supapele? Ce au spus? Era compromisa chiulasa (dpdv planeitate)? Dar supapele, cum erau?



Te rog sa ne tii la curent cu rezultatul reparatiei.
kriiss888
astia de la dacoserv unde am rectificat chiulasa si supapele mi-au spus ca chiulasa a trebuit rectificata, supapele nu erau arse dar nu mai inchideau bine,...culmea e ca astia de au rectificat chiulasa mi-au spus exact,dar exact acelesi lucru cu ce mi-a spus mecanicul....culmea este ca chiar mecanicul m-a trimis la ei.....deja cred ca e o conspiratie...mai in gluma mai in serios

oricum masina asta m-a inbolnavit acum de sarbatori: totul pare in regula dar ea nu porneste deloc sau cand porneste se opreste aproape imediat....nici nu stiu ce sa mai fac

abia astept sa o monteze la loc sa vad ce dracu se mai intampla...
paulp
Vezi ca umbla popa cu Ajunul Bobotezei. N-ar strica :wink: icon_twisted.gif
dragOn
Ori ai pinionul de atac sărit "de pe fix" ori distribuția, dacă celelalte merg!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.