crystygye
25 Jan 2020, 15:47
Am baterie de 44ah, merg mai rar cu masina, zona rece. Vreau neaparat sa imbrac bateria.
Vreau sa stiu:
1. Daca imbrac complet bateria auto cu un material termoizolant si las doar bornele afara, se poate intampla ceva? Stiu ca exista huse, am avut pe fabia, dar pentru 44ah nu gasesc si vreau sa o fac eu INCLUSIV sa imbrac partea de sus. Exista emanari, vapori ceva la baterie sau este complet 100% capsata si o pot imbraca complet fara sa imi fac griji?
2. Ca material m-am gandit la o folie termoizolanta Isoflect (vezi poze atasate), am vazut ca au variante si subtiri. Recomandati altceva sau e ok? Materialul am inteles ca ar fi folosit la termoizolarea acoprerisurilor si are si bariera vapori.
Multumesc!
1. Nici o izolatie nu produce caldura, deci in cel mult cateva ore de stat in ger temperatura sub izolatie va fi mica, cam ca cea de afara.
2. Daca:
a) chiar mergi rar,
ai masina aproape de casa, sau nu te deranjeaza sa faci putina conditie fizica (o baterie are cam 14-15 kg),
atunci o bagi in casa, la caldura.
Nu suna bine, nu-i modern, da' asta e realitatea, bateriile se descarca repede in ger.
Nu exista emanatii decat atunci cand o incarci pe redresor si scoti dopurile.
Victorine
25 Jan 2020, 17:00
In plus exista huse VW dedicate de diferite marimi, noi, pe OLX. Am luat eu 2 si cred ca si Ironick. Pentru 25 de lei, plus transport, chiar nu merita sa bricolezi.
crystygye
25 Jan 2020, 17:25
Am gasit husa la 25lei + 25 lei transport pe olx. Am trimis un mesaj sa vad daca e disponibila si daca se potriveste (cred ca lipseste 1cm la inaltime).
Daca nu, va trebui sa fac bricolaj.
QUOTE(maho @ 25 Jan 2020, 16:27)
Nu suna bine, nu-i modern, da' asta e realitatea, bateriile se descarca repede in ger.
Eu zic ca cel mai mult se descaraca pe caldura... la fel zic si fabricantii de baterii.
Curentul debitat, da este mai mic la bateria rece insa`si revine el dupa citeva ture de demaror.
Daca e diesel nimic nu`i mai util decit un incalzitor de motorina sau si mai bine, filtru.
In perioada asta e mai probabila (sau mai corect: posibila, ca nici iarna nu mai e ce-a fost) varianta cu gerul, de-aia am vazut p-aici destui posesori de plastice fie impingand (fara succes, se vede ca n-au avut dacii la viata lor
) la ele, fie sunand un prieten sa vina cu alt cazan + cabluri.
Aia`i gata ea bateria, nu mai are destula energie sa se incalzeasca sa se reactiveze, este ceva de genul:
ori din prima ori "la cravata" !
Aveam sub monitorizare baterii care ajungeau sa stea pe la 3-4C, cind cadea tensiunea si intrau in functiune prima data porneau cu tensiune de ziceam ca`s descarcate, dupa 15-20 de minute deja urcau la normal.
Erau curenti de genul 30-50Adc trasi din baterii de 150-300Ah.
Eu folosesc de ceva ani o husa home made dintr-un astfel de material, mai exact folie izolatoare aluminizata de pus sub sacul de dormit in cort, aia care se ruleaza sul. Am mesterit-o eu, inclusiv partea de sus a bateriei, lasand bornele libere.
Avantajele unei huse sunt reale, mai ales vara cand bateria ramane la o temperatura mult mai scazuta, nu se mai incinge de la motor.
einstein1984
27 Jan 2020, 08:32
avantajele sunt doar vaea, iarna impiedica baeria sa s eincalzeasca ceea ce e rau, ca nu s eincarca sub 0 grade temperatura electrolit
Intretinerea bacteriei e cu dans.
Cam toti producatorii pun baterii din ce in ce mai mici.
Sa fie mici, sa fie ieftine, sa cantareasca putin.
De-aia crapa la 2-3-4 ani.
Husa termoizolanta o ajuta mai ales daca mergi cu ea zilnic, se incalzeste si cedeaza mai greu caldura.
Poti sa iti iei si niste cabluri de pornire facute cu simt de rapundere, nu din alea cu 3 lite prin izolatia de 5cm grosime.
Poti sa iti mai iei un acumulator suplimentare ajutator de pornire- se numeste popular robot de pornire
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.