Va salut! Am un 1.2 benzina, 2015, 25.000 km, revizii complete si la timp. Folosita putin, dar des (nu tinuta nepornita cu saptamanile), si in general pe drumuri expres, nu in regim de aglomeratie urbana. Ce mai, masina intretinuta ideal
De 1 an locuiesc in Germania, merg cu ea cam de 2 ori pe saptamana, benzina doar de la Shell si OMV. Si acum ca am terminat cu laudele ar fi cazul sa trec si la problema...
Trepideaza la relanti. Cel mai clar cand pornesc dezaburirea. Atunci se vede cea mai mare diferenta. O vibratie neplacuta si neuniforma in intreaga caroserie. Acum, trepidatia la relanti, mai ales la Dacie, nu e absolut nimic iesit din comun. Din prima zi am observat mici variatii de turatie cand ridic geamurile, cand pornesc luminile, cand blochez usile. Motor mic, baterie mica (40Ah), nimic iesit din comun. Si in plus, e plin netul de povesti de genul referitoare in special la Dacia si Renault, povesti care in general se termina cu ''n.are domne nimic, asa face toate!''
Numai ca asta cu dezaburirea e noua. As fi observat de mult trepidatiile astea care apar acum cand apas un singur buton...
Am fost, desigur, cu saru-mana pe la service.uri. Primii au turat.o, au inspectat.o, au pus tester.ul, au dat din umeri. Trepidatia se simte (cu consumatori multi porniti), dar nu pot spune nici daca e anormala, iar daca e, nici ce o provoaca. Curea accesorii in regula, ea si bujiile schimbate acum 7000km, fulie motor in regula. Posibil alternator, dar nu pot sti decat daca.l schimba.
La al doilea, ceva mai profi, s.a dus direct la baterie cu testerul. Pe langa faptul ca vorbea germana cu dialect bavarez si foarte rapida, de m.a pierdut de tot, am reusit sa prind doar ca bateria e in regula (aici mai adaug eu o paranteza - nici o problema vreodata la pornire, pana acum in primii 5 ani; si tinuta iarna 5 zile in frig tot la sfert de cheie porneste!), in schimb suspecteaza o problema cu alternatorul, pt ca i.a dat o tensiune in baterie de 13,35V (Aus), 13,37V (AN), adica output si input banui eu, asta cu cu dezaburirea pornita, faza lunga, volum mare la radio si ce ne.a mai trecut prin cap sa marim consumul. Eh, si zice el ca trebuia sa dea 14V bateria si ca el crede ca problema e de la alternator, pot sa.l schimb preventiv sau cand o sa am probleme la pornire sau simbolul de baterie in bord, atunci va fi urgenta.
Din experienta domniilor voastre, cam cata dreptate are? Daca nu e alternatorul, ci releul de incarcare? (nu e ideea mea, ca eu deja sunt depasit pe partea electrica). Dar daca imi supraincalzeste modulele acel alternator defectuos? Chiar nu e nici un fel de risc daca umblu cu el asa? Sau pana la urma e un comportament normal? Eu circul permanent cu faza scurta, inclusiv prin oras, la semafor, si daca am doar ventilatia pornita, nu si dezaburirea, masina e foarte silentioasa. Implicit dilema mea.
Va multumesc anticipat pentru idei.