Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alternator defect / sistem electric subdimensionat?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
christianstk
Va salut! Am un 1.2 benzina, 2015, 25.000 km, revizii complete si la timp. Folosita putin, dar des (nu tinuta nepornita cu saptamanile), si in general pe drumuri expres, nu in regim de aglomeratie urbana. Ce mai, masina intretinuta ideal smile.gif
De 1 an locuiesc in Germania, merg cu ea cam de 2 ori pe saptamana, benzina doar de la Shell si OMV. Si acum ca am terminat cu laudele ar fi cazul sa trec si la problema...

Trepideaza la relanti. Cel mai clar cand pornesc dezaburirea. Atunci se vede cea mai mare diferenta. O vibratie neplacuta si neuniforma in intreaga caroserie. Acum, trepidatia la relanti, mai ales la Dacie, nu e absolut nimic iesit din comun. Din prima zi am observat mici variatii de turatie cand ridic geamurile, cand pornesc luminile, cand blochez usile. Motor mic, baterie mica (40Ah), nimic iesit din comun. Si in plus, e plin netul de povesti de genul referitoare in special la Dacia si Renault, povesti care in general se termina cu ''n.are domne nimic, asa face toate!''
Numai ca asta cu dezaburirea e noua. As fi observat de mult trepidatiile astea care apar acum cand apas un singur buton...

Am fost, desigur, cu saru-mana pe la service.uri. Primii au turat.o, au inspectat.o, au pus tester.ul, au dat din umeri. Trepidatia se simte (cu consumatori multi porniti), dar nu pot spune nici daca e anormala, iar daca e, nici ce o provoaca. Curea accesorii in regula, ea si bujiile schimbate acum 7000km, fulie motor in regula. Posibil alternator, dar nu pot sti decat daca.l schimba.

La al doilea, ceva mai profi, s.a dus direct la baterie cu testerul. Pe langa faptul ca vorbea germana cu dialect bavarez si foarte rapida, de m.a pierdut de tot, am reusit sa prind doar ca bateria e in regula (aici mai adaug eu o paranteza - nici o problema vreodata la pornire, pana acum in primii 5 ani; si tinuta iarna 5 zile in frig tot la sfert de cheie porneste!), in schimb suspecteaza o problema cu alternatorul, pt ca i.a dat o tensiune in baterie de 13,35V (Aus), 13,37V (AN), adica output si input banui eu, asta cu cu dezaburirea pornita, faza lunga, volum mare la radio si ce ne.a mai trecut prin cap sa marim consumul. Eh, si zice el ca trebuia sa dea 14V bateria si ca el crede ca problema e de la alternator, pot sa.l schimb preventiv sau cand o sa am probleme la pornire sau simbolul de baterie in bord, atunci va fi urgenta.

Din experienta domniilor voastre, cam cata dreptate are? Daca nu e alternatorul, ci releul de incarcare? (nu e ideea mea, ca eu deja sunt depasit pe partea electrica). Dar daca imi supraincalzeste modulele acel alternator defectuos? Chiar nu e nici un fel de risc daca umblu cu el asa? Sau pana la urma e un comportament normal? Eu circul permanent cu faza scurta, inclusiv prin oras, la semafor, si daca am doar ventilatia pornita, nu si dezaburirea, masina e foarte silentioasa. Implicit dilema mea.

Va multumesc anticipat pentru idei.
alfabit
Ar trebui să încerci cu o altă baterie, mai nouă, ar fi cel mai simplu.
5 ani pentru o baterie non/Varta e mult deja. Eu așa aș face prima investigare. După va urma și alternatorul dacă va mai fi cazul ceea ce nu prea cred.
Baftă



torquemada
Dacă mașina e euro6 ai încărcare variabilă între 13v și 15V funcție de consum, chiar dacă mașina nu are S&S - schimbă service-ul.

Bateria de 40Ah și 330A e de schimbat.

Alternatorul (releul regulator) poate fi testat via diagnoză, cu mențiunea că dacă e posibil să livreze doar 20W dacă e dus
bygy007
Încărcarea o poti verifica singur punînd orice aparat de măsura ieftin pe 20V intre 13,5 14,4 d,ar din ce povestesti eu zic ca totul e ok dacă becul nu se aprinde înseamnă că încarcă, din ce zici tu cînd bagi consumatori scade turatia e normal sa se întîmple cînd se cere mai mult curent alternatorul sa se infrineaze dar.... in mod normal calculatorul ar trebui să compenseze acea scădere
christianstk
Pai asta e...turatia nu scade. Sau nu indica turometrul Doar trepidatiile apar.
einstein1984
scoate excitatia de la alternator si vezi daca dispar trepidatiile
christianstk
Ce sa fac mann?? Hai ca rad singur ca tampitu prin birou...
RazvanF
Alternatorul are un fir subtire conectat de el printr-o mufa. Acel fir este excitatia alternatorului, daca esti strain de termen poti folosi google.
Cat despre problema ta, citeste postul cu numarul 3, o baterie cu 5 ani vechime nu mai face fata cerintelor electrice ale masinii.
christianstk
Pai atunci asa voi face. Care este amperajul maxim pe care l.as putea alege? Exista un ``prea mult``? Din moment cei ei pun standard doar 40.
RazvanF
Mergi pe aceeiasi valoare cu care a venit din fabrica, daca alegi valoare prea mare atunci "obosesti" alternatorul iar bateriei ii va fi greu sa ajunga la parametri normali.
Valoarea prea mica, bateria va tine undeva la 2 ani pe motiv de prea multe cicluri incarcare-descarcare.
torquemada
La astea noi(euro6) nu mai ai fir de exitație ci semnal de date(LIN)

La euro 5 aveai 2 fire LIN și martor baterie, ulterior informația de încărcare vine pe LIN
alfabit
QUOTE(RazvanF @ 27 Mar 2020, 19:04)
Mergi pe aceeiasi valoare cu care a venit din fabrica, daca alegi valoare prea mare atunci "obosesti" alternatorul iar bateriei ii va fi greu sa ajunga la parametri normali.
*



Da, așa e, are dreptate Răzvan, capacitatea în Ah a bateriei se seteaza din BCM, alegi valorea corectă pentru o încarcare optimă.
trabinatorccc
QUOTE(alfabit @ 26 Mar 2020, 17:30)
Ar trebui să încerci cu o altă baterie, mai nouă, ar fi cel mai simplu.
5 ani pentru o baterie non/Varta e mult deja. Eu așa aș face prima investigare. După va urma și alternatorul dacă va mai fi cazul ceea ce nu prea cred.
Baftă
*




QUOTE(RazvanF @ 27 Mar 2020, 16:35)
Alternatorul are un fir subtire conectat de el printr-o mufa. Acel fir este excitatia alternatorului, daca esti strain de termen poti folosi google.
Cat despre problema ta, citeste postul cu numarul 3, o baterie cu 5 ani vechime nu mai face fata cerintelor electrice ale masinii.
*


Nu zau! Ce ziceti de un Rombat de 60Ah care la aproape 9ani face fata cu brio la diesel. Sau de celalalt Rombat al meu de 50Ah care are 14ani si merge si asta fara probleme chiar si pe diesel.Asta intr-adevar, de cind am luat Loganul a cam stat degeaba. Il mai puneam vara cite o saptamana pe masina ca sa vad cum merge. Dar de 1an l-am pus pe o Fabia de 1,4 ca i-a murit bateria si merge perfect.Pe probate, le imprumut oricui o saptamana.
Nu stiu daca problema e alternatorul sau releul de tensiune, dar sigur bateria aia de 40Ah e prea mica.
einstein1984
varta nu fac vreun rolls royce al bateriilor, nici pe departe.
RazvanF
QUOTE(christianstk @ 26 Mar 2020, 15:39)
Folosita putin, dar des
*


rolleyes.gif @trabinatorccc, care-i moartea unei baterii auto? drumuri dese si scurte, nu?
Am googalit putin si se pare ca bateria ar trebui sa fie de 50, 53 sau 55 Ah.
trabinatorccc
Pai nu zice cit de scurte sunt drumurile pe care le face, ci doar ca o foloseste putin si pe drumuri expres.Poate Asa si eu nu folosesc masina cite 1,5-2luni, dar apoi fac cite 2000km in 2zile. Tot putin(rar) o folosesc. Daca totusi fac drumuri scurte de 2-5km prin oras si nu ies afara deloc, la 2saptamani o pun 1-2h pe redresor. La fel cu bateria de 50Ah, cind statea nefolosita, o data pe luna o puneam la incarcat pentru intretinere.O data pe an, cind nu am ce face ii fac o descarcare lenta cu un bec de 21w sau las radioul pornit toata ziua pina ajunge la 11,2-11,5V si apoi incarcare lenta de 7-10h.Redresorul baga max.3,8A, dar scade curentul pe masura ce bateria se incarca. La final baga 1,8-2A.
Pentru initiator, nu mai circula cu farurile aprinse daca nu e nevoie, mai ales ca in Germania nu e obligatoriu. Dupa ce ca ai bateria mica, o mai si obosesti inutil. Daca faci drumuri scurte, mai pune-o pe redresor.Pe masina, bateria se incarca in citeva ore, nu 10-20min.Daca bateria e descarcata si tu mai aprinzi si farurile, normal ca fortezi alternatorul si face urat.
Astia pun baterii mici de zgarcenie, pentru a scadea costurile. La diesel au pus de 60Ah dar recomanda si 70Ah. La fel si cablurile electrice. Ce fire avea Dacia 1300 la instalatia electrica si ce fire subtiri sunt acum la Logan! Cind am pus priza pentru remorca mi-a fost frica sa ma leg la lampile de spate, mai ales firul comun de masa.
valioglu
Nu mai descarca bateria. Acumulatorii auto se sulfateaza la descarcare si se deterioreaza. Ca sa tina cat mai mult trebuie sa fie cat mai incarcati, ideal sa fie cat mai aproape de 100%. Citeste documentatie de la orice producator, fiecare aplicatie are nevoie de anumite particularitati ale acumulatorilor. Cei auto trebuie sa furnizeze curent cu intensitate ridicata la pornire fara a fi afectati foarte mult de temperaturi. In schimb trebuie sa fie tot timpul cat mai incarcati. Drumurile scurte, mai ales iarna nu permit bateriei sa se reincarce eficient. De aceea este bine sa fie puse pe redresor uneori. Bateriile EFB si AGM sunt mai putin afectate de descarcare, dar tot nu este bine sa le descarci complet si sa le lasi descarcate.
Nu sunt necesare baterii de capacitate mai mare decat cei montati de producator. Motoarele actuale sunt de obicei de cilindree mica si compresie redusa, inclusiv diesel. O baterie mai mare nu va rezista in timp mai mult decat una de aceeasi calitate dar de capacitatea montata de producatorul masinii.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.