Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Logan MCV Stepway Techroad 0.9 tce
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
gcorneille
QUOTE(myreno4me @ 30 Mar 2020, 17:36)
Corneille, foarte tare jurnalul , este clar ca ai ales masina de care ai nevoie !
De ce nu ai asteptat noua motorizare cu GPL ?
Si, despre dinamica masinii , cum s-a descurcat incarcata serios si consum ar fi interesant de povestit !
Multi km fara probleme !
*



Imi cer scuze, se pare ca mi-a scapat mesajul acesta. Punctual:

In 24 august 2019 cand am rezervat masina nu exista niciun zvon legat de Tce 100 GPL. Eu m-am hotarat brusc sa schimb masina cand m-a lasat alternatorul. (Pe 23.08 m-a lasat alternatorul, pe 24.08 am rezervat masina, pe 25 am luat un alternator din dezmebrari, 150 de lei, pe care l-am folosit pina am dat masina la rabla pe 26.09.) In acel moment am facut un calcul, cam cat m-ar costa sa o pun la punct cu toate lucrurile pe care le amanasem de-a lungul timpului, am ajuns la vreo 6000 de lei si am hotarat ca o schimb. Masina avea atunci aproape 13 ani (ianuarie 2007) si 189000 km. De precizat ca planul era sa o schimb in aprilie anul asta, alternatorul m-a convins sa decalez achizitia. In august ma uitasem la seria limitata Techroad si mi-a placut mult aspectul dat de combinatia acestui rosu cu negru.

Am mers cu masina incarcata cu 400 kg pe traseul Brasov - Poiana Brasov - Rasnov - Brasov. Masina trage bine la deal daca nu o lasi sa coboare sub 2200 rot/min (incarcata, daca e goala merge de pe la 2000 sau chiar mai jos). Accelereaza in rampa chiar si incarcata, in treapta 3, daca iar daca scade turatia in rampa la 2100 iti cere sa retrogradezi. Din pacate nu am verificat consumul in aceasta configuratie dar nu cred ca era relevant, am tras de ea destul de tare, tocmai pentru testare, deci consumul ar fi fost mai mare decat cel normal in aceste situatii.
stolniceanulucian
QUOTE(gcorneille @ 28 Mar 2020, 17:04)
Salut, desi am promis cu cateva luni in urma ca voi face un jurnal de bord, abia acum am reusit sa ma tin de cuvant.
Masina este nascuta pe 22.09.2019, ridicata de mine de la dealer in 26.09 (desi ajunsese la ei in 25, dar eu inca nu dadusem masina veche la Rabla, asa ca in 25 m-am uitat la ea dar am ridicat-o in 26).
Masina are culoarea Rouge Fusion, din doua motive:
1. Am o fetita de 8 ani.
2. Din punctul meu de vedere aceasta culoare ofera cel mai bun contrast cu negrul de la montanti si marginile caroseriei, iar tapiteria ar fi fost cu rosu indiferent de culoarea aleasa (varianta Techroad). Am atasat fotografii din primele zile de viata ale masinii. Partea proasta este ca se murdareste repede aceasta culoare.
....
L.E.: Casco ma costa 1350 lei/an, asigurata la 13000 eur, RCA 320 lei pe an, impozitul auto 36 de lei.
*



Sa conduci cu placere Stepway-ul.
Arata foarte bine exteriorul si tapiseria interioara.
AC automat si tempomatul sunt f faine.
La banii acestia nu cred ca exista pe piata vreo masina 4x2 noua cu aspect offroad si comparabila ca spatiu interior.

Salivam si eu pe configuratorul Dacia dupa o masina exact cu specificatiile si culoarea asta, dar din motive de buget am mers pe o varianta SH care are aceeasi culoare, dar consum dublu si mai putine optiuni dry.gif
https://www.daciaclub.ro/Chevrolet-Orlando-...ml#entry4884075


gcorneille
Multumesc stolniceanulucian !

Dupa cum spuneam mai sus si mie mi-a placut culoarea si contrastul cu negru (adaug o poza de profil care exemplifica acest contrast). Mi-a placut si tapiteria cu rosu, disponibila doar in configurarea Techroad (la fel, atasez o poza - ca sa nu intrebe nimeni, tapiteria nu e pusa invers, poza e facuta de mine, de la volan, cu camera secundara a telefonului, de aceea apare Stepway invers biggrin.gif )

Tot pentru completarea postului initial si a explicatiilor ulterioare, adaug poze cu inscriptia Stepway de pe lateral, ornamentul oglinzii, disponibile doar pe aceasta varianta de echipare (cel putin pina acum), capacul de roata specific, pragul de incarcare a portbagajului si plasa verticala pentru portbagaj. In poza cu pragul portbagajului se vad si 2 din cele 4 carlige pentru plasa orizontala. Carligele pentru cea verticala sunt in spatele bachetei si necesita rabatarea acesteia pentru a avea acces la ele.
gcorneille
Mi-am amintit un amanunt legat de Media Nav. Cand se apropia finalul de martie m-am intrebat asa fugitiv cum se schimba ora, fara sa incerc sa aflu.
Duminica in care s-a schimbat ora am urcat in masina si era decalata ora, dar a durat doar cateva secunde pina s-a conectat la telefon si atunci a preluat ora de la telefon si gata.
Si tot nu stiu cum se schimba ora, daca va trebui vreodata biggrin.gif .
einstein1984
e cu gps totusi...
gcorneille
Recunosc faptul ca la GPS nu m-am gandit. Dar si sincronizarea a fost perfecta, s-a conectat la telefon si in secunda urmatoare s-a schimbat ora.
claudiu.t
Felicitari pentru achizitie si chiar imi place cum arata pe rosu masina. Sa ai parte de ea fara incidente cati mai multi kilometri.
Iti multumesc pentru post si pentru poze. Toate cele bune.
Disturber
Superb rosul acesta! Si eu astept un MCV Stepway, dar motorul TCe 100 GPL, pe Brun Vision. Chiar ii sugerasem sotiei sa mergem pe culoarea asta, insa nu a vrut (culmea). biggrin.gif
Se vede superb acest rosu pe stepway.

Doar ca eu, din pacate (sau nu), am luat-o cu AC manual. Nu ma deranjeaza neaparat, dar in rest am toate optiunile pe ea. smile.gif

Se pare ca suntem vecini, tot bercenar si eu. happy.gif
gcorneille
QUOTE(Disturber @ 10 Apr 2020, 19:45)
Superb rosul acesta! Si eu astept un MCV Stepway, dar motorul TCe 100 GPL, pe Brun Vision. Chiar ii sugerasem sotiei sa mergem pe culoarea asta, insa nu a vrut (culmea). biggrin.gif
Se vede superb acest rosu pe stepway.

Se pare ca suntem vecini, tot bercenar si eu. happy.gif
*



Sa fie intr-un ceas bun, vecine! biggrin.gif

Sa stii ca ii sta bine si pe acel maro, am vazut vreo doua pregatite de livrare. Sper sa iti vina cat mai repede si sa te bucuri de ea cat mai multi km!

Si mie mi se pare putin ciudata politica Dacia, de exemplu atunci cand am comandat eu masina (august 2019) culoarea asta Rouge fusion era disponibila doar pe varianta Techroad, acum e disponibila si pe alte variante. In cazul meu s-a potrivit cu dorintele familiei, dar tot mi se pare putin ciudat.

La momentul respectiv erau trei variante disponibile, Stepway, Stepway Prestige si SL Techroad. Intre Prestige si Techroad era o diferenta de 100 de eur, Techroad avand in plus camera de marsarier, in rest aceleasi dotari. Dar culoarea asta era disponibila doar pe Techroad, venind la pachet cu tapioteria cu insertii rosii, insertiile de pe aeratoare si cele de pe oglinzi. In schimb Prestige avea aeratoare centrale rectangulare si semnalizarea laterala pe oglinda. Ciudat mi s-a parut faptul ca orice culoare alegeai in varianta Techroad, primeai tapiterie cu rosu si celelalte insertii rosii.

Disturber
QUOTE(gcorneille @ 11 Apr 2020, 14:21)
Sa fie intr-un ceas bun, vecine!  biggrin.gif

Sa stii ca ii sta bine si pe acel maro, am vazut vreo doua pregatite de livrare. Sper sa iti vina cat mai repede si sa te bucuri de ea cat mai multi km!

Si mie mi se pare putin ciudata politica Dacia, de exemplu atunci cand am comandat eu masina (august 2019) culoarea asta Rouge fusion era disponibila doar pe varianta Techroad, acum e disponibila si pe alte variante. In cazul meu s-a potrivit cu dorintele familiei, dar tot mi se pare putin ciudat.

La momentul respectiv erau trei variante disponibile, Stepway, Stepway Prestige si SL Techroad. Intre Prestige si Techroad era o diferenta de 100 de eur, Techroad avand in plus camera de marsarier, in rest aceleasi dotari. Dar culoarea asta era disponibila doar pe Techroad, venind la pachet cu tapioteria cu insertii rosii, insertiile de pe aeratoare si cele de pe oglinzi. In schimb Prestige avea aeratoare centrale rectangulare si semnalizarea laterala pe oglinda. Ciudat mi s-a parut faptul ca orice culoare alegeai in varianta Techroad, primeai tapiterie cu rosu si celelalte insertii rosii.
*




Intr-adevar, o politica mai greu de inteles, dar mergem inainte. biggrin.gif
Pe partea de curbe cum ti se pare? Se invart tot felul de mituri in jurul acestei masini, mai ales stepway, data fiind garda mai inalta. De altfel, pe autostrada se aseaza ok?
Cu siuguranta voi constata singur toate aceste aspecte, dar parca nu mai am rabdare. happy.gif
gcorneille
Am constatat cu bucurie ca varianta Stepway e mai stabila decat cea normala. Din cate inteleg, pe linga anvelopele mai late are si suspensia mai tare, si asta se simte foarte bine atat pe curbe cat si pe drumurile denivelate.
Am mers si cu masina goala si cu ea incarcata pe serpentine si se comporta foarte bine, se inclina mai putin decat berlina normala. Are mai putin comportament subvirator.
Am luat cateva viraje la limita, de a intrat ESP-ul, si e o senzatie interesanta cum o repune electronica pe traiectorie. Totusi, nu recomand asta, e destul de brutala interventia, cel putin asa mi s-a parut mie, masina mea anterioara nefiind dotata cu asa ceva.
Si pe autostrada e semnificativ mai stabila, eu i-am dat chiar 190 (185 pe GSP) tocmai pentru a vedea cum sta la schimbarea benzilor la viteza mare, si e foarte ok. La 140 sta pe sosea ca la 90, nu ai niciun moment senzatia ca trebuie sa fii mai incordat. La Loganul vechi, de pe la 140 incepeam sa simt nevoia sa tin bine volanul cu ambele maini, iar la 160 aveai tot timpul senzatia ca s-ar putea sa-ti iei zborul, senzatie amplificata de zgomotul de avion pe care il facea motorul diesel de 70 CP.
Per total se pare ca e mai stabila varianta Stepway decat cea normala.
Nu stiu ce masina ai folosit tu inainte dar e mult mai bine decat vechiul Logan.
La viteza mare pe autostrada mi se pare mai mare zgomotul la vant decat cel facut de motor. Nu am condus motorul pe care il vei avea tu dar ma gandesc ca zgomotul e aproximativ similar cu varianta 0.9, din care a fost derivat motorul de 1.0.
Pentru mine trecerea de la vechiul Logan diesel (pe care l-am luat tot de nou si cu care am facut 190.000 km) la jucaria noua a fost destul de mare, una din marile schimbari fiind zgomotul. Inca mi se intampla, dupa 7000 de km, sa ma uit la turometru sa vad daca e motorul pornit, cand stau la semafor. Nu folosesc aproape deloc Start/Stop.
claudiu.t
Motorul 1.0 Tce e derivat din 1.3Tce (renunțând la un cilindru?) Plus multe alte mici/msri modificări si ajustări necesare. Asta din cunoștințele mele.
dr_mKe
Tin sa te anunt ca-n testele dinamice variantele Stepway au comportament critic la limita, ajung inclusiv pe 2 (doua) roti. N-am idee de ce spui ca vechiul Logan isi lua zborul la 160, pentru ca nu statea treaba asa deloc, parere de fost posesor de 1.6 16v pentru 240.000 km.

Cu asa garda la sol, 90 cp si caroserie break, faci gelos fostul BMW 318i Touring Efficient Dynamics care la 143 cp atingea "abia" 210 kmh, care era record la clasa reapectiva de putere. Asta cu grila radiator inchisa, fund complet carenat, garda la sol mai mica decat la modelul M3.
Disturber
QUOTE(gcorneille @ 11 Apr 2020, 19:11)
Am constatat cu bucurie ca varianta Stepway e mai stabila decat cea normala. Din cate inteleg, pe linga anvelopele mai late are si suspensia mai tare, si asta se simte foarte bine atat pe curbe cat si pe drumurile denivelate.
Am mers si cu masina goala si cu ea incarcata pe serpentine si se comporta foarte bine, se inclina mai putin decat berlina normala. Are mai putin comportament subvirator.
Am luat cateva viraje la limita, de a intrat ESP-ul, si e o senzatie interesanta cum o repune electronica pe traiectorie. Totusi, nu recomand asta, e destul de brutala interventia, cel putin asa mi s-a parut mie, masina mea anterioara nefiind dotata cu asa ceva.
Si pe autostrada e semnificativ mai stabila, eu i-am dat chiar 190 (185 pe GSP) tocmai pentru a vedea cum sta la schimbarea benzilor la viteza mare, si e foarte ok. La 140 sta pe sosea ca la 90, nu ai niciun moment senzatia ca trebuie sa fii mai incordat. La Loganul vechi, de pe la 140 incepeam sa simt nevoia sa tin bine volanul cu ambele maini, iar la 160 aveai tot timpul senzatia ca s-ar putea sa-ti iei zborul, senzatie amplificata de zgomotul de avion pe care il facea motorul diesel de 70 CP.
Per total se pare ca e mai stabila varianta Stepway decat cea normala.
Nu stiu ce masina ai folosit tu inainte dar e mult mai bine decat vechiul Logan.
La viteza mare pe autostrada mi se pare mai mare zgomotul la vant decat cel facut de motor. Nu am condus motorul pe care il vei avea tu dar ma gandesc ca zgomotul e aproximativ similar cu varianta 0.9, din care a fost derivat motorul de 1.0.
Pentru mine trecerea de la vechiul Logan diesel (pe care l-am luat tot de nou si cu care am facut 190.000 km) la jucaria noua a fost destul de mare, una din marile schimbari fiind zgomotul. Inca mi se intampla, dupa 7000 de km, sa ma uit la turometru sa vad daca e motorul pornit, cand stau la semafor. Nu folosesc aproape deloc Start/Stop.
*



Super tare! Ma bucur sa aud asta! smile.gif

Eu vin de pe un Clio Symbol 1.5 dCi de 65 cp. Mi-era teama ca acest motor de 1.0 nu va avea macar cuplu asemanator cu dieselul de pe care vin, dar surprinzator, il are chiar mai mare.
Si eu sunt obisnuit cu masina zgomotasa, fiind diesel, iar la trecerea pe Logan probabil voi trai cu aceeasi impresie, de motor oprit la semafor. smile.gif)
Nici eu nu voi folosi deloc Start/Stop. Vezi ca sunt baieti care se ocupa cu dezactivarea acestei functii, inutila de altfel. biggrin.gif Dezactivarea se face doar din soft, fara vreo interventie mecanica. De altfel, se poate activa si afisajul pentru temperatura apei.


11 Apr 2020, 21:11:
QUOTE(dr_mKe @ 11 Apr 2020, 21:07)
Tin sa te anunt ca-n testele dinamice variantele Stepway au comportament critic la limita, ajung inclusiv pe 2 (doua) roti. N-am idee de ce spui ca vechiul Logan isi lua zborul la 160, pentru ca nu statea treaba asa deloc, parere de fost posesor de  1.6  16v pentru 240.000 km.

Cu asa garda la sol, 90 cp si caroserie break, faci gelos fostul BMW 318i Touring Efficient Dynamics care la 143 cp atingea "abia" 210 kmh, care era record la clasa reapectiva de putere. Asta cu grila radiator inchisa, fund complet carenat, garda la sol mai mica decat la modelul M3.
*



Nu este un motiv intemeiat ce spui tu aici cu BMW 318i...sa tinem cont ca exista SUV-uri cu garda mult mai mare ce prind viteze mai mari. smile.gif
dr_mKe
Raportam la puterea motorului monșer, dar daca scriem fara sa gandim laugh.gif
Vezi ca-i cu 0.9 tCe nu cu cel de-un litru wink.gif

[attachmentid=1628116023]
gcorneille
Vezi ca viteza maxima omologata este cu vehiculul incarcat. Orice masina goala depaseste viteza maxima omologata. Fara modificari.
Daca esti convins de ce afirmi, dupa ce trece perioada asta de restrictii, ne intalnim sa facem o proba?
Logan I 1.5 dci 50 kw (68 CP) avea viteza maxima omologata 158 si ce sa vezi, am depasit cu ea 175. La asta am si poza facuta de nevasta-mea, dar e din 2008, trebuie sa o caut.
Legat de BMW-ul de care vorbesti, ia in calcul si cele probabil 2-300 de kg in plus, asa poate iti iese calculul. Iar garda la sol la Touring este cu 2 cm mai mare decat la M3, 140.0 mm fata de 120.0.
Cu privire la comportamentul vechiului Logan eu vorbeam despre impresia pe care mi-o lasa mie masina, nu am zis ca decola. Am mers cu ea cu 175 si nu a zburat, dar nici bine nu parea sa se simta.
dr_mKe
Toate masinile, mai ales cele cu suspensii moi, prin incarcare isi micsoreaza sensibil garda la sol si viteza maxima creste. Kilogramele in plus afecteaza doar acceleratia pana la Vmax.

Deocamdata am mai multi km condusi cu motorul 0.9 tCe decat tine si iti spun ca Vmax se atinge in tr. 4, in 5 nu o mentine aproape in nici un soi de conditii, scade cam 3 kmh pe GPS pe tr. 5 in 99% din cazuri.

Sandero are Vmax 170 kmh, viteza pe care o depaseste doar la vale si cu vant din spate. Mai mica din cauza caroseriei, daca stii de ce, lucru mare. In momentul in care o sa ii trag un set de Eibach ProKit, va fi mai jos cu 20 mm si Vmax va mai creste putin.

Cat despre explicatiile aiuristice cu kilogramele, nu pot decat sa rad.

Asa de final, curios daca scoti consum de 2.8 % cu motorul asta la drum intins cu o medie de macar 70 kmh si daca reusesti 14% pe București - Pitești sau orice alta bucata de autostrada.

Poate-ti explica Ironick, Einstein, Mattli sau altii care stiu ce vorbesc cum si ce infuenteaza Vmax.

Eu iti zic doar s-o lasi balta 😘. Masina este faina, motorul sprinten si economic, plus andurant si fiabil.

Vezi ca merge foarte bine cu benzol de 98-100, se reduce sesizabil turbo lag-ul la ture mici din zona 1500 - 2500, poti rula lejer in tr. 5 la 1500 rpm. In materie de raspuns si consum, cel mai bine merge cu benzolurile superioare de la Mol, Socar, Gazprom si apoi restul. Testat de je, cate 3 plinuri consecutive. In materie de constanta la condus/consum cred ca-s cel mai dat dracului de p-aci 😜

Cand vin la Bucale trestam pe viu scaderea garzii la sol prin incarcare la sarcina maxima, dar cu je la volan. Ma multumesc cu o pizza sau niste paste bune daca castig pariul.
cj98czh
mah eu zic doar atat ... ce saracie vb voi de viteze ametitoare cu polizorul de 0.9 ... ?!?

motorul ala merge mai mult decat acceptabil pana pe la 90 km/h ... de acolo incolo ... s-a terminat fericirea ....
Disturber
QUOTE(cj98czh @ 12 Apr 2020, 07:59)
mah eu zic doar atat ... ce saracie vb voi de viteze ametitoare cu polizorul de 0.9 ... ?!?

motorul ala merge mai mult decat acceptabil pana pe la 90 km/h ...  de acolo incolo ... s-a terminat fericirea ....
*



Bai, numai 1.9 TDi pe aici frate...dar Skoda ca a pus 1.0 TSI pe masini tot de polizot este? Skoda Rapid 2019 cu motor 1.0, are top speed 200km/h...tot polizor?
dr_mKe
Motorul este super ok si se misca foarte bine. Mult mai bine decat un aspirat de 90 cp. Unora le place insa gustul de ®...,. prea mult tongue.gif
gcorneille
QUOTE(dr_mKe @ 12 Apr 2020, 07:46)
*



Ok, o las balta biggrin.gif .

Cu privire la consumul de 2.8, sincer nu cred ca sunt in stare de asa ceva. Dupa cum spuneam, cel mai mic consum scos de mine e 5.7, probabil ca as reusi cu efort sa scad spre 5, mai jos chiar nu cred ca imi va iesi vreodata. Tot respectul daca ai reusit asta, inseamna ca ai al dracului de multa rabdare. De asemenea, nici consum de 14 nu cred ca as putea scoate fara sa chinui masina.

Multumesc pentru sfatul legat de combustibil, am sa incerc sa vad si eu diferentele.

Si aveai dreptate cu motorul de 1.0, e derivat din cel de 1.3.

Cu privire la viteza maxima mai mica la Sandero, presupun ca e din cauza modului in care se misca aerul pe linga masina si mai ales turbulentele care se fac in spatele acesteia in functie de forma spatelui.
MyKe89
Dacă era derivat din 1.3 nu trebuia să aibă injecție directă?
jelly
Este si cu injectie directa. Are 130 Cp daca nu ma insel.
Disturber
QUOTE(jelly @ 12 Apr 2020, 10:14)
Este si cu injectie directa. Are 130 Cp daca nu ma insel.
*



Motorul 1.0 TCe cel de pe Logan are injectie indirecta..
jelly
Da, am omis sa spun asta. Cel cu injectie directa se poate gasi pe Clio 5 si ultimul model de Captur, asta in gama Renault si la Nissan Juke II.
In gama Dacia, doar 1.0 Tce si 1.0 Tce + Gpl, injectie indirecta.
gcorneille
Mie mi-a ajuns la urechi faptul ca 1.0 este obtinut din 0.9 prin marirea cursei pistonului. Totusi, informatiile de pe net sunt ca ar fi obtinut prin renuntarea la un piston de la motorul de 1.3 !?
Daca are cineva o informatie de la sursa (Dacia/Renault) poate ne lumineaza.
MyKe89
QUOTE(jelly @ 12 Apr 2020, 12:12)
Da, am omis sa spun asta. Cel cu injectie directa se poate gasi pe Clio 5 si ultimul model de Captur, asta in gama Renault si la Nissan Juke II.
In gama Dacia, doar 1.0 Tce si 1.0 Tce + Gpl, injectie indirecta.
*


Adică avem 1.0TCe la Dacia cu injecție indirectă și la Renault cu injecție directă? smile.gif
jelly
Da, la Renault poti alege atat cu indirecta 100 Cp cat si cu directa 130 Cp.
gcorneille
In brosura de la Clio 5 scrie ca ar fi disponibile urmatoarele motoare pe benzina:

1.0 SCe (B4D) in variantele 65 si 72 CP (ambele cu 95 Nm)
1.0 TCe (H4D) 100 CP 160 Nm cu CV manuala sau automata CVT
1.3 TCe (H5H) 130 CP 240 Nm doar cu cutie automata EDC

Deci nu exista varianta de 1.0 si 130 CP

12 Apr 2020, 11:54:
Iar pe Captur sunt dispnibile motoarele de 1.0 si 100 CP si 1.3 in variantele 130 si 155 CP (240 si 270 Nm).

Andy_ACS
Din ce stiu eu 1.0 tce e derivat din 1.33 tce in sensul ca blocul motor e acelasi, daca faceti calculul la ambele 1 cilindru e fix 0.33l. Diar ca unul are 3 cilindri si unul 4 cilindri.
Sistemul de injectie poate fi direct sau indirect cum a zis colegul. Pe Nissan Juke e acelasi motor 1.0 tce cu injextie directa si putere mai mare.
Avantajul la inhectia indirecta e ca se preteaza mult mai bine la gpl.
Cei ce au facut teste si cu 0.9 si cu 1.0 zic ca acesta din urma e mai rafinat, in sensul ca nu scutura asa tare si livreaza puterea mai liniar. Cel de 0.9 ar avea un mod de lucru in care pana la un moment e lesinat, dupa care brusc incepe sa ia viata.
Eu am mers doar cu 0.9 pana acum, pe cel de 1.0 nu l-am testat inca.
cj98czh
QUOTE(Disturber @ 12 Apr 2020, 09:58)
Bai, numai 1.9 TDi pe aici frate...dar Skoda ca a pus 1.0 TSI pe masini tot de polizot este? Skoda Rapid 2019 cu motor 1.0, are top speed 200km/h...tot polizor?
*



Te rog sa ma ierti ca mi-am dat cu parerea .... tu continua sa il vezi motor de curse ... poate sa ajunga si la 300 ... intrebarea este in cat timp o face ... ce zgomot interior ai peste 100 km/ ... ca la 150 nu mai intreb ... daca beleai putin ochii vedeai ca am polizorul ala in batatura de ceva vreme ... deci nu vb din auzite ... repet pana pe la 90-100 km/h este acceptabil ... de acolo in sus nu imi place motiv pt. care nici nu il conduc pe afara ... si tare cred ca Clio sta mai bine atat la tinuta de drum (aici nu am ce sa ii reprosez ca este cart) cat si la antifonare decat Dacia ..
MyKe89
Într-adevăr, pe Juke pare să fie 1.0 cu injecție directă, 117 cp și 200 Nm. Interesant. smile.gif
gcorneille
Chiar nu cred ca isi cumpara cineva masina cu motor de 0.9 pentru liniute. Cu atat mai putin nu cred ca isi cumpara cineva MCV Stepway cu motor de 0.9 pentru performantele dinamice fantastice. Este o masina foarte practica iar unora le place mult cum arata. Atat in cazul meu cat si in cazul lui Disturber este o trecere la o masina ceva mai fasneata, nu la o masina de curse.
Nu stiu ce asteptari aveai tu de la Clio cu motor de 0.9 dar masina se misca excelent pentru capacitatile ei si clasa din care face parte. Este cu siguranta mai stabila si mai bine antifonata decat Logan. Si costa mai putin decat Polo sau Fabia cu motor de 1.0 in conditiile in care are comportament rutier mai bun.
Eu raman la parerea ca Dacia si Renault livreaza in general masini oneste atat timp cat ai asteptari realiste. Daca vrei de la un motor in 3 cilindri sa aiba performante si sound de V8, vei fi profund dezamagit.
Sincer, eu mi-as dori ca in loc de MCV Stepway sa-mi fi luat masina din poza atasata, (vezi ce bine seamana cu a mea? biggrin.gif ) dar as fi avut niste probleme cu costurile de intretinere. Asa ca mi-am luat ceva care sa-mi acopere nevoile din acest moment, sa imi placa, si sa fie potrivita bugetului pe care sunt dispus sa-l aloc masinii. Si, intrucat nu m-am asteptat sa primesc E Class T Modell AT, nu am fost dezamagit.
Nu spun ca este o masina perfecta ci doar ca mie imi place si pina la urma asta e tot ce conteaza, ca eu am cumparat-o si eu ma joc cu ea. Nu am recomandat nimanui sa o cumpere.
cj98czh
QUOTE(gcorneille @ 12 Apr 2020, 13:28)
 
Nu stiu ce asteptari aveai tu de la Clio cu motor de 0.9 dar masina se misca excelent pentru capacitatile ei si clasa din care face parte.
*



nici una, nici macar nu am vrut-o dar consoarta a zis ca este rosie si cu bord rosu ... si am luat-o 😀

se misca excelent in oras ... chiar imi place dar o injur de numa de cate ori o mai scot inafara ... este lenesa, zgomotoasa, etc ... pareri si pareri ... urban DA, inafara NU ...

tr04www
QUOTE(Disturber @ 12 Apr 2020, 09:58)
Bai, numai 1.9 TDi pe aici frate...dar Skoda ca a pus 1.0 TSI pe masini tot de polizot este? Skoda Rapid 2019 cu motor 1.0, are top speed 200km/h...tot polizor?
*



Unii nu se uda nici la motoare cu sute de cai putere cum o faceti unii la motorul de 0.9. Cum a spus si initiatorul jurnalului, e un motor ok daca ai asteptarile potrivite. Degeaba prinde 200km/h daca pana acolo trec 10 minute. Tdi-urile alea de care zici tu, presteaza mai bine ca orice motor de polizor, fie el Renault, VW sau alta marca.
Si da, Skodele alea de 1.0 sunt tot niste polizoare, daca asta te face sa te simti mai bine.
axabrt

Felicitări inițiatorului ca ia o mașină noua și cu care și face treabă în mod cinstit.
Aia de se închină la mașinile germane uita că și nemții mai fac motoare proaste. Sau ați uitat de cureaua de la 1.2 tsi.?

într adevăr motorul 1.0 tsi este ok, dar e la fel de bun sau de prost că 1.0 Ecoboost sau 1.0tce sau 1.0 de la Suzuki sau honda. De fapt toată familia asta de motoare de 1.0 sunt dezvoltate de îndeajuns de mult timp că s au vindecat de bolile copilăriei.

Iubitorii de mașini germane de ce nu constata că mașina poporului golf 8 care e mai puțin practic decât stepwqy ul asta este de vreo 3 ori mai scump. ? Totuși să nu uităm că la banii aia de trei ori mai multi primiți de fapt o caroserie de golf in care să stați comod pe scaun și să vă uitați la luminițele din bord. Că la motor stepwqyul fiind mai ușor cred că va da fum.


gcorneille
QUOTE(cj98czh @ 12 Apr 2020, 13:11)
nici una, nici macar nu am vrut-o dar consoarta a zis ca este rosie si cu bord rosu ... si am luat-o 😀
*



Absolut de acord. Doar ca in cazul meu mi-a placut si mie, nu numai consoartei si fetitei, ambele atrase de rosul existent pe tapiterie, aeratoare, etc. biggrin.gif
mircea_aq
Da fum... pe evacuare. N-are nicio legatura Golf-ul, nici macar Golf 4 1.9 tdi cu gama logan/sandero, asa ca hai sa nu le mai comparam aiurea.

QUOTE(cj98czh @ 12 Apr 2020, 13:11)
... chiar imi place dar o injur de numa de cate ori o mai scot inafara ... este lenesa, zgomotoasa, etc ... pareri si pareri ... urban DA, inafara NU ...
*



N-auzi ca e masina de autostrada...170-180-190 in bord.

Ceea ce mi se pare in neregula nu e viteza maxima, ci zgomotul la 130 kmh, stabilitatea la viteza asta, faptul ca face 20s de la 80-120 kmh intr-a cincea, astea sunt zone in care sper ca noua generatie sa aduca imbunatatiri.
axabrt
Da daca face 20 de secunde Intr a cincea care i problema mircea ? toate depășirile tu le faci plecând de la 80 Intr a cincea ? Sau ți e sila sa schimbi o treaptă în jos , că nu te înțeleg.
mircea_aq
E vorba de un mimim confort in exploatarea uzuala, iesi din localitate cu 80 si vrei sa accelerzi usor, ca nu te grabeste nimeni, de la 80 la 120 kmh. Iti ia 19.5 secunde cu pedala la podea. Ce-mi propui tu, sa retrogradez si sa trag de motor. Poate ca nu vreau, poate ca vreau sa merg normal, ori daca calc numai nitel acceleratia e posibil sa ajung in urmatorul sat pana ajunge agregatul la 120. In conditiile astea mai putin conteaza ca are viteza maxima 170 sau 180kmh.
axabrt
Iar aia cu 180 pe autostrada deja e bășcălie.
Am mers eu cu mașina de 26000 euro pe autostrada și tot gălăgie era înăuntru.
Daca vreți liniște mai puneți încă 25000 de euro.
Că sa fie super liniște va recomand mașini la.peste 100000 euro de noi. Da să vă duceți voi sa le luați de noi, nu după cinșpe ani la 10 % din valoare că atunci cocalari scrie pe voi. D aia fara valoare.
cj98czh
acuma nici chiar sa exageram ... nu trebuie sa astepti ... retrogradezi din 5 in 3 ... ii bagi o talpa pana la 5-6000 rpm ... si se duce ... mult mai reoede decat sa te rogi de ea ... tr. 5 doar sa mentii viteza ... de accelerat ... doar daca esti o fire rabdatoare ... eu nu sunt ...
axabrt
Mircea da zic că dacă tu nu vrei sa schimbi viteza uite ți se ar potrivi o cutie automata.
Dar să zici că conduci manuala și după ce ai ieșit din sat ti e sila sa retrogradezi și conduci așa până urca el săracul motor la 120.

Eu deobicei la 80 merg cu a 4 a , că sa nu zic că merge și a treia.
gcorneille
Absolut de acord. Nici eu nu sunt o fire rabdatoare, de aia trec in treapta inferioara oricand e nevoie.
Stiu si eu oameni care se plang ca masina se chinuie la deal dar n-ar schimba treapta doamne fereste.
Si la 80 constant si eu am a 4-a acum, chiar daca la dci aveam a 5-a de la 70.
Disturber
QUOTE(tr04www @ 12 Apr 2020, 13:16)
Unii nu se uda nici la motoare cu sute de cai putere cum o faceti unii la motorul de 0.9. Cum a spus si initiatorul jurnalului, e un motor ok daca ai asteptarile potrivite. Degeaba prinde 200km/h daca pana acolo trec 10 minute. Tdi-urile alea de care zici tu, presteaza mai bine ca orice motor de polizor, fie el Renault, VW sau alta marca.
Si da, Skodele alea de 1.0 sunt tot niste polizoare, daca asta te face sa te simti mai bine.
*



Unii nu se uda la motoare de 0.9, ci doar sunt surprinsi si nu atat de pretentiosi. Este mult mai ok sa cumperi o masina de la care sa nu ai asteptari si sa vezi totusi ca se descurca decent.
Eu niciodata nu am pretins ca un motor de 0.9 are

Hai s-o luam altfel...excluazand masini conduse de o batranica in germania (foste taxi-uri) si daune totale (e Romania plina de ele), arata-mi tu o masina NOUA in plaja de pret ~10-11k de euro (cu RABLA), care sa aiba SPATIU (exclus Polo, Clio 5 si alte lastunuri) si cu o intretinere decenta si cu motoare mai mari decat cele actuale de pe Dacia. Exclus SH-uri...ok? Noua.

Inteleg ca sunt polizoare, dar uite ca de exemplu o Skoda Rapid luata noua din Romania ~12.500 euro, cu motor de 1.0, este MULT mai multumitoare decat o masina 2014 2.0 TDI, careia nu ii stii istoricul, ci doar SPERI sa fie ok.

*Sunt genul de om care cu greu a acceptat ideea motoarelor de 0.9/1.0/1.2, supraalimentate, dar s-au dovedit a fi ok.
**Cu 11.000 euro in mana, crede-ma ca-mi puteam lua o Skoda Octavia superba, 2015++, DSG, toate nebuniile...O luam, ma bucuram de ea, poate o luna, poate un an, poate cinci ani. Dar daca o iau si dupa 4-5 luni imi cade cutia? Ce fac? Stau si-mi plang de mila in Octavia ca ma costa o galagie de bani s-o repar sau sa caut prin dezmembrari? Pentru ca sa fii convins...o cutie DSG noua, COSTA.
Uite una SH ~1300 euro? - https://pieseautodindezmembrari.ro/cutie-de...-dsg-mrl/p/2560

Inteleg ideea de polizoare vs nemtesti cu 200.000 +++ km. Difera tot, de la confort pana la top speed, dar si la pretul intretinerii. Hai sa vorbim de la egal la egal, adica de masini NOI.
mircea_aq
Nu e vorba de lene, e vorba de elasticitatea motorului si de cum e etajata cutia. Inteleg ca de la zero noua nu poti pretinde prea multe, de aia si spuneam in postul initial ca poate noua generatie va aduce unu zero tce cu ceva mai mult cuplu, de mai jos, si firesc ceva mai multa putere, ceea ce un final se traduce in ceva mai multa lejeritate in exploatare pentru sofer.

Mai ziceam si de antifonare, ca degeaba masina atinge 180 la ora daca tu ai peste 72db la 130kmh, poate vedem niste portiere ingropate in caroserie pe noul logan.

Astea sunt pentru mine imbunatatiri relevante.
Faptul ca mai castiga sau pierde 5 sau 10 kmh la viteza maxima ma lasa rece.
Bicicleta galbena
Asa e facuta masina, pentru pretul asta. Daca ar avea alte performante si alta antifonare ar fi mai scumpa cu 2-3k euro si ar intra pe un segment de piata unde Renault are deja modele, si vor sa evite canibalizarea, pe cat posibil (unde o fi AndreiMR ca el stia sa explice exact chestiunile astea smile.gif )













axabrt
Uite fiindcă carantina si stăm in casa sa va povestesc o poveste.

Acu vreo 4 ani deci în 2016 și a luat un coleg un audi Q5 dsg 4x4 la mana a doua, mașina super verificată și cu km reali vreo 160000. Anul de fabricație a fost 2012. Revizie totala la cutie ambreiaje schimbate etc. Nebunie mare mașina a dat pe ea vreo 24000 euro
Nimic de reproșat. Masina merge perfect și astăzi. Bun
Doar că în 4 ani a scăzut prețul ei pe piata de second hand cu încă vreo 10000 euro.

Ce vreau sa zic e ca vrea sa o vanda fiindcă a realizat că nu are ce face cu ea. Are și mașina de la serviciu și audi a stat degeaba 4 ani in parcare și a pierdut 10000 euro.

Am mers și eu ca pasager în acest audi și mi se a părut o masina masiva adevărat, dar lenta și instabilă la viteze mari. Nu e ceva ce eu mi as dori.

Nici eu nu sunt de acord cu motoarele mici și aspirate desi și eu sunt posesor de așa ceva. Visul meu ramane kadett gsi 2.0 sfi. Dar e puțin probabil să iau așa ceva fiind obișnuit cu confortul unei masini moderne și nepricepandu mă deloc la mecanica.
Unii or avea vise cu ursuleți sau GTI urî treaba lor.
gcorneille
Inainte sa iau masina am configurat Fabia Break si Clio Break. Cu aproximativ aceleasi dotari obtineam o masina mai putin practica si care la Renault costa 17500 cu motor de 0.9 iar la Skoda 19156 Eur cu motor de 1.0 si 95CP. Daca eram dispus sa dau 19000 luam Duster 4x4 1.3 150 CP.
Andy_ACS
Ca tot o dam in diverse discutii, uite de asta eu am renuntat sa mai fac jurnal de bird la ultimele masini. Toata lumea vine si isi da cu parerea vis a vis la alegerea MEA pe banii MEI si pentru nevoile MELE.
Masina din topuc e foarte faina, daca proprietarul este constient ce a luat din prima si care sunt punctele forte ale masinii e perfect, o va folosi cum are nevoue EL si restul nu mai conteaza.
Nu inteleg de ce unii incercati sa ii invalidati alegerea. Daca era vorba de sfaturi inainte de a o cumpara mai intelegeam, acum care e scopul?
As ramane la discutii strict legate de masina, dar sunt sigur ca nu se poate...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.