Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Bejenaru Ionut
In primul rand scuze daca nu am postat bine dar am dat search si nu am gasit ce vroiam.Fratilor va rog ajutati-ma!Am probleme cu pompa de frana.Am pus pe masina acum vreo cinci luni pompa de frana cu patru conducte.Am aerisit circuitul si aveam frana brici daca atingeam un pic pedala inghetau rotile.Saptamana trecuta am inlocuit un arc de readucere a sabotilor pt ca era rupt si ramasese roata infranata.Am circulat vreo cateva zile fara arcul respectiv si vreau sa va spun ca nu mai aveam frane ca inainte.Prima pedala se ducea aproape de podea si la a doua pedala franele isi reveneau ca la inceput(cand atingeam doar pedala)Am schimbat arcul, si pedala, dupa ce am facut aerisire cu vreo jumate de litru de lichid de frana prima pedala este tot moale abia la a doua pedala tine bine.Ce poate sa aiba ?Se poate sa fie pompa de vina?Ce naiba e noua doar.
didosdoru
Aer pe instalatiea de franare.
Sar putea sa-ti traga aer pe la cilindru ala unde ai avut probleme.
Daca ar fi pompa de vina nu ai mai avea frana nici la a 2 pedala.
dadoshel
ai servofrana?
daca ai vezi ca s-ar putea sa-ti fie dusa garnitura si sa nu-ti mai faca vacuum de la cilindrul 2;nu ti se uda bujia de la cilindrul 2?
Dreamer
Ai aer in instalatie ... sau iti trage pe undeva aer ... ai reductie pe undeva ?
Verifica si garniturile ...
argon
QUOTE(dadoshel @ 16 Jan 2006, 10:27)
ai servofrana?
daca ai vezi ca s-ar putea sa-ti fie dusa garnitura si sa nu-ti mai faca vacuum de la cilindrul 2;nu ti se uda bujia de la cilindrul 2?
*



blink.gif ma depaseste..poti explica mai pe larg fenomenul? wacko.gif
Dyda
Servomecanismul nu are nimic in comun cu instalatia de frinare, este in esteriorul acestei instalatii, este un demultiplicator de efort, adica iti usureaza apasarea la pedala.
Tu ai facut aerisirea dar sunt ferm convins ca nu ai procedat corect , mai mult, inclin sa cred ca ai bagat aer in instalatie in loc sa-l scoti. Fa-i o aerisire corecta sau pune un cunoscator s-o faca si ai sa constati modificarea
argon
QUOTE(Dyda @ 16 Jan 2006, 11:58)
Servomecanismul nu are nimic in comun cu instalatia de frinare, este in esteriorul acestei instalatii, este un demultiplicator de efort, adica iti usureaza apasarea la pedala.
*




Exact, cu atat mai mult nu are treaba cu bujia de la cilindru 2...e de bula... icon_mrgreen.gif
is89ckd
uite si eu am avut aproape aceleasi probleme si mi-a zis unu care se pricepe si s-a uitat la masina ca era de la lichidul de frana, eu am completat lichidul din masina ,care uitasem ce tip e, cu unu mai prost si nu prea a fost bine, ca mi s-au "ovalit" garniturile de la pistonasul ala din pompa de frana. Acuma mi-am pus o pompa de frana din aia veche de pe dacii 1300 si am schimbat tot lichidul de frana, bineinteles am si aerisit-o calumea, apropo la servofrana se aeriseste si cu motorul pornit la final ca sa fii sigur ca e aerisit calumea. Ca sa nu pierzi lichid de frana pune si tu un furtunas din ala de la stergatoare pe suruburile de aeririre si colecteaza lichidul intr-un bidonas ceva. Vetifica si garniturile de pe pistonasele de la frana de pe spate sa nu planga , se intampla foarte des . Multa bafta biggrin.gif
Dyda
Muuuuuuulta dreptate avuse Creanga cu al lui drop de sare!!

is89ckd Cind aerisesti sa inchizi fff bine toate geamurile sa nu intre aer la frina
argon
Aerisire cu motorul pornit? de ce?
romulus
Si eu stiu ca aerisirea la sistemul cu servofrana se face cu motorul pornit.
argon
QUOTE(romulus @ 16 Jan 2006, 14:03)
Si eu stiu ca aerisirea la sistemul cu servofrana se face cu motorul pornit.
*



Presupun ca sti si ca aerisirea se face apasand pedala?! ohmy.gif
romulus
QUOTE
Presupun ca sti si ca aerisirea se face apasand pedala?!

Chiar???? ohmy.gif Ce chestie! Acum inteleg de ce nu reuseam sa-mi aerisesc frana. Si cata benzina am ars degeaba ... Bine ca mi-ai zis acum . Macar pe viitor sa stiu.
romulus
BejenaruIonut, verifica etanseitatea la garnituri, fa aerisirea din nou si in timp ce aerisesti puntea spate, loveste usor repartitorul cu un ciocan. E posibil sa nu lucreze bine. Sau fa aerisirea fara sa ridici puntea spate, si cineva sa apese masina in spate. Poate e blocat repartitorul. Roaga pe cineva care a mai facut asta sa te ajute. Si, in final, verifica aerisirea si cu motorul pornit.
ionutctn
Postez si eu aici cu urmatoarele probleme:
- roata spate infranata (am curatat pistonasul cu smirghelul si cica s-a dus stratul ala de protectie is acum a ruginit)....era oricum ruginit si cand la-m curatat;
- franele tin bine dar am senzatia ca blocheaza doar pe fata ca am fost nevoit sa pun de curand una in tare si s-a blocat fata - eu asa am simtit din masina;
- consuma lichid de frana fratilor - cam 1 deget la 2 saptamani; nu stiu ce sa spun.
Astept parerile si sfaturile voastre. Una la mana: vreau sa stiu si eu cat sunt si unde se gasesc pistonase din alea de inox pentru spate. Macar exista ca spunea cineva pe aici.
am vaga impresie ca am frane doar pe fata si pe spate timid asa. Daca nu balnesc frana si apas proportional franeza bine. Am pedala, nu se duce la fund. E tare la apasat.
PS: am pompa servo cu dublu circuit.
diaconuliviu
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 15 Jan 2006, 21:57)
[...]Am schimbat arcul, si pedala, dupa ce am facut aerisire cu vreo jumate de litru de lichid de frana prima pedala este tot moale abia la a doua pedala tine bine.Ce poate sa aiba ?Se poate sa fie pompa de vina?Ce naiba e noua doar.
*


Ai aerisit cu "pedala" sau "cadere libera"?
Daca ai facut aerisirea "cu pedala", ai "avariat" pompa, aceasta trimitind acum lichid doar spre circuitul spate. Explica Dyda pe undeva ca trebuie sa defiletezi acel ICP dupa care sa faci citeva pedale sanatoase, apoi sa repui acel ICP la loc. Aerisirea la pompele dublucircuit cu 4 conducte se face prin cadere libera(tot Dyda explica pe undeva si asta).

In plus, posibil ca acel autoreglaj sa nu mai functioneze bine si sa fie necesar sa il faci "ad-labam" blink.gif Pentru asta, trebuie sa demontezi tamburii spate si sa reglezi dinte cu dinte.
rtulea
QUOTE(ionutctn @ 16 Jan 2006, 14:45)
Postez si eu aici cu urmatoarele probleme:
- roata spate infranata (am curatat pistonasul cu smirghelul si cica s-a dus stratul ala de protectie is acum a ruginit)....era oricum ruginit si cand la-m curatat;
- franele tin bine dar am senzatia ca blocheaza doar pe fata ca am fost nevoit sa pun de curand una in tare si s-a blocat fata - eu asa am simtit din masina;
- consuma lichid de frana fratilor - cam 1 deget la 2 saptamani; nu stiu ce sa spun.
*



De obicei pistonasele nu se curata ci doar se inlocuiesc. Ca sa faci o economie de bani iti sugerez sa le cureti cu o bucata de lemn, adica sa freci efectiv cu lemnul imbibat in lichid de frana, lemn de esenta moale, pe suprafata pistonasului pana luceste. Dupa operatie se schimba si garniturile.
Ca se blocheaza fata este un lucru normal. Inseamna ca iti functioneaza limitatorul de sarcina. Acesta are rolul de a limita presiunea pe circuitul spate (max 30 Bar) functie de incarcarea puntii pentru a evita fenomenul de "fuga" al spatelui.
Consumul de lichid poate sa fie pe la garniturile pistonaselor de la etrieri sau cilindrii spate sau pe la garniturile vasului de lichid.
argon
QUOTE(romulus @ 16 Jan 2006, 14:11)
Chiar????  ohmy.gif  Ce chestie! Acum inteleg de ce nu reuseam sa-mi aerisesc frana. Si cata benzina am ars degeaba ... Bine ca mi-ai zis acum . Macar pe viitor sa stiu.
*




Si tot nu mi-ai raspuns..se face apasand pedala?Ca sa sti pe viitor se face prin cadere libera daca ai servo, nu te atingi de pedala, la modelele vechi fara servo se face prin pompare wink.gif
Dyda
Pai mai draga la toate automobilele blocheaza doar fata, spate frineaza prin rostogolire ( gen ABS), daca ar bloca si spatele vei intra in derapaj ( pe timp ploios sau ghetus ) si doar sfinti te mai pot scapa de urmari nefaste.
Este normal sa frineze mai inti fata ptr ca pistonasul primar intra primul in presiune sub actiunea pedalei, presiunea din pompa mai departe impinge pistonasul secundar adica cel ptr spate creeind astfel presiune si pe circuitul spate.
Intaresc si eu ideia ca nu este bine sa pui smilgher, produse petroliere, acestona, etc pe suprafetele de lucru ale sis. de frinare.
Repet cele spuse mai sus, se va face o aerisire corecta si frinele vor functiona bine ( asta in cazul in care toate componentele lucreaza la parametri optimi fara uzuri sau defecte)
Bejenaru Ionut
QUOTE(diaconuliviu @ 16 Jan 2006, 15:06)
Ai aerisit cu "pedala" sau "cadere libera"?
Daca ai facut aerisirea "cu pedala", ai "avariat" pompa, aceasta trimitind acum lichid doar spre circuitul spate. Explica Dyda pe undeva ca trebuie sa defiletezi acel ICP dupa care sa faci citeva pedale sanatoase, apoi sa repui acel ICP la loc. Aerisirea la pompele dublucircuit cu 4 conducte se face prin cadere libera(tot Dyda explica pe undeva si asta).

In plus, posibil ca acel autoreglaj sa nu mai functioneze bine si sa fie necesar sa il faci "ad-labam" blink.gif  Pentru asta, trebuie sa demontezi tamburii spate si sa reglezi dinte cu dinte.
*



Adica vrei sa spui ca imi trebuie o pompa noua?Decat sa cumpar una noua mai bine fac o gaura mare in podea si pun frana ca cei din familia Flinstones laugh.gif
diaconuliviu
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 19 Jan 2006, 20:49)
Adica vrei sa spui ca imi trebuie o pompa noua?Decat sa cumpar una noua mai bine fac o gaura mare in podea si pun frana ca cei din familia Flinstones laugh.gif
*


De unde deduci tu din ce ti-am scris ca trebuie pompa noua? Acel "avariat" scris in ghilimele si in postul de mai sus trebuia citit exact asa, cu ghilimele; asta inseamna ca acel ICP si-a facut treaba si la aerisirea cu pedala pe fata a "simtit" ca e cadere de presiune in circuitul fata, blocindu-l si trimitind lichidul in instalatia spate. Prin extragerea acelui ICP si facind 2-3 pedale TARI, VIOLENTE, sistemul va reveni in pozitia de lucru normal.
costin11
Salut.
Cam aceeasi problema am si eu; nu am pedala deloc, dar nu tine nici la a 2,3 padala. Cand calc se duce pedala pana la fund si da senzatia ca pune un pic de frana, dar foarte putin; in plus, bujia de la pistonul 2 e plina de ulei ( am vazut mai sus o chestie cu bujia 2). Eu banuiesc ca e pompa sau servo, nu imi dau seama care, ca nivelul din rezervor este intact, nu a scazut. Diseara ma duc la service si vroiam sa alfu parari inainte de ajunge acolo.
Multumesc.
B-38-NFS
nu inteleg legatura cu bujia de la pistonul 2 ??????????
ce legatura are frana cu bujia biggrin.gif
aici nu mai inteleg nimic
" Eu banuiesc ca e pompa sau servo, nu imi dau seama care, ca nivelul din rezervor este intact, nu a scazut. Diseara ma duc la service si vroiam sa alfu parari.......... :


radmasa.gif
ATM
Chiar, acum serios vorbind, care e faza cu pistonul 2 si servofrana? Are cineva un raspuns clar? Adica e doar mit sau chiar exista o legatura clara intre ele?
Nu e ironie catusi de putin, pur si simplu eu unul nu stiu de asa ceva.
torvalds
la mine apare un fenomen dubios, daca apas pedala lent, progresiv, ajung jos si tine destul de putin frana, dar daca apas pedala violent sau mai agresiv tine foarte bine ... ar trebui aerisita sau ce ?
costin11
Cred ca chestia cu pistonul 2 este o prostie. Am fost la service si au schimbat garniturile de la pompa centrala si acum tine foarte bine frana si pedala este tare.

Daca apesi pedala tare si tine atunci eu zic ca ai aer in instalatie, ca daca apesi repede, reusesti sa-l comprimi si tine frana, la apasare lenta aerul nu mai ajuta la franare. Trebuie aerisita.
Bejenaru Ionut
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Jan 2006, 08:27)
De unde deduci tu din ce ti-am scris ca trebuie pompa noua? Acel "avariat" scris in ghilimele si in postul de mai sus trebuia citit exact asa, cu ghilimele; asta inseamna ca acel ICP si-a facut treaba si la aerisirea cu pedala pe fata a "simtit" ca e cadere de presiune in circuitul fata, blocindu-l si trimitind lichidul in instalatia spate. Prin extragerea acelui ICP si facind 2-3 pedale TARI, VIOLENTE, sistemul va reveni in pozitia de lucru normal.
*



Acum am inteles dar cred ca o sa fac treaba asta mai tarziu cand se incalzeste ca acum e cam frig si oricum nu prea folosesc frana ca e gheata pe jos.Oricum va multumesc la toti.
Dyda
QUOTE(torvalds @ 21 Jan 2006, 21:58)
la mine apare un fenomen dubios, daca apas pedala lent, progresiv, ajung jos si tine destul de putin frana, dar daca apas pedala violent sau mai agresiv tine foarte bine ... ar trebui aerisita sau ce ?
*



Trebuie sa inlocuiesti garniturile piston pompa. La o apasate lenta lichidul de frina trece pe linga garnitura ajungind in vas. Intrucit garniturile sunt uzate, acestea nu mai asigura o buna etanseitate pe corpul pompei. Dupa cum se stie aceste garnituri au o forma trapezoidala , in urma uzurii acestea ajung cilindrice.
Bejenaru Ionut
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Jan 2006, 08:27)
De unde deduci tu din ce ti-am scris ca trebuie pompa noua? Acel "avariat" scris in ghilimele si in postul de mai sus trebuia citit exact asa, cu ghilimele; asta inseamna ca acel ICP si-a facut treaba si la aerisirea cu pedala pe fata a "simtit" ca e cadere de presiune in circuitul fata, blocindu-l si trimitind lichidul in instalatia spate. Prin extragerea acelui ICP si facind 2-3 pedale TARI, VIOLENTE, sistemul va reveni in pozitia de lucru normal.
*




Am facut ce mi-ai spus cu ecel ICP dar tine la fel.Nu stiu ce sa-i mai fac cred ca o sa o las asa.Mersi oricum
sad.gif
diaconuliviu
QUOTE(Bejenaru Ionut @ 28 Jan 2006, 20:15)
Am facut ce mi-ai spus cu ecel ICP dar tine la fel.Nu stiu ce sa-i mai fac cred ca o sa o las asa.Mersi oricum
sad.gif
*


OK, incearca sa ridici frina de mina 2-3 dinti, daca fenomenul persista, ai aer, daca nu, si pedala tine sus, acel autoreglaj de care ti-am spus si mai sus nu isi face treaba, necesitind sa reglezi tu manual.
cristi_doditoiu
Incerc sa aduc o explicatie cu referire la "udarea bujiei la pistonul 2".Furtunul care alimenteaza servomecanismul cu vacum este postat pe galeria de admisie in dreptul pistonului 2,de aceea inclin sa cred ca exista o legatura cu ceea ce spune-ati.daca servomecanismul este defect adica are membrana sparta sau fisurata in asa fel incat sa nu-ti dai seama la pedala,automat se pierde amestecul carburand de aceea cred ca bujia este umeda.Este parerea mea si cred ca e putin logic,altfel nu exista nici o explicatie
diaconuliviu
QUOTE(cristi_doditoiu @ 30 Jan 2006, 11:44)
[...]automat se pierde amestecul carburand de aceea cred ca bujia este umeda.Este parerea mea si cred ca e putin logic,altfel nu exista nici o explicatie
*


Pai ar trebui sa nu se ude ci sa se usuce, sa mearga acel cilindru cu aer in exces. Nu atit de mult in exces ca daca ar fi aer mult, ar fi simtita si la pedala. Adica faza cu cil 2 e MIT.
Daca ai si bujie uda la cil 2, aia e coincidenta. acolo e mai mult bujie sau fisa sau plot defect, cu scintei slabe. Sau bataie in ax pe partea cil 2, incit deschide slab acolo.
walleye
patita de mine: garnituri pompa de frina duse, membrana servofrina sparta, tras lichid de frina pe conducta de vacuum in cilindrul doi. bujie uda, scazut nivel lichid frina, motor mers ca dracu, frina moale ca o balega.
padual
am si eu o problema cu frana si nu as vrea sa deschid un topic nou:

1.am tras frana de mana si am ramas cu rotile spate infranate
2.cand pornesc masina prima pedala e moale...restul sunt ok.
Vreau sa stiu ce piese sa cumpar(in special detaliat legat de puntea spate) pentru a avea frane normale,inclusiv frana de mana. Am cumparat doar cablul de frana de mana care e f uzat si pe care de mult vroiam sa il schimb. Acuma...ce ar mai trebui ...
Eu cred ca :a. Placute FATA+Garnituri
b. astept sa imi spuneti voi ce garnituri ar putea fi nevoie sa schimb la pompa sau servo...sau ce ar trebui verificat
c. la saboti sau ce e pe spate trebuie schimbat...?(presupun ca ferodoul si eventual pistonasele)

Rog ajutor si imi cer scuze daca sunt off topic...si eventual si niste preturi. Multumesc anticipat biggrin.gif
nvp_playboy
La modelele cu reglaj automat pe spate......acestea nu functioneaza....poate doar se blocheaza la frane bruste,
Scoate tamburii si fa reglajul manual.....a.i. tamburul sa se frece usor de saboti...sa mearga " f.f. putin infranat"
De aici se trage "a doua pedala" chiar si cu aerisire beton.
Mari probleme fac si regulatoarele de presiune de pe spate......eu le blochez pe deschis.
vyorel
-frana moale= aer instalatie . Schimba toate garniturile si vei avea frana beton. Optional poti schimba si pompa cu una model vechi(simpla). Sunt cele mai bune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.