Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme frana Logan 1.6
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
ergo
Buna ziua tuturor !

Apelez la cunostintele/parerile voastre in urmatoarea problema.
Dacia Logan 1.6, 2006, unic proprietar. Anul asta ii fac buletin biggrin.gif .
Acum doua saptamani am pus o frana foarte violenta. Ca o paranteza, cred ca e prima frana de o asemenea "intensitate", de cand am masina. Toate bune si frumoase, am evitat sa-l lovesc pe ametitul care mi-a sarit pur si simplu in fata masinii.
La cateva zile dupa "eveniment" mergeam agale...pun frana, pedala se duce in podea, eu ma ingalbenesc, masina totusi se opreste...ma uit la lichid, totul normal. Imi fac curaj si merg mai departe, functioneaza normal, timp de cateva frane. Opresc, plec mai departe, iar se inmoaie pedala...
Totul este aleator: se inmoaie sau nu imediat dupa pornirea motorului, se inmoaie sau nu in timpul mersului, am avut o zi in care s-a comportat normal...
Nu va imaginati ca am mers asa, ce va spun sunt mici invarteli in jurul blocului, sa vad ce se intampla.
Frana tine intr-un final, cu pedala la fund, dar senzatia este...mastercard biggrin.gif . Daca dau doua-trei pedale dupa ce se "inmoaie", se intareste si revine la normal.
Lichidul a fost schimbat acum doi ani, sabotii acum un an, placutele le schimb la intervale regulate.

Am fost la un service Dacia (unde merg de ani de zile). Se uita oamenii, fac un test-drive, sentinta: pompa de frana. N-au in magazie, ma duc eu sa cumpar. O schimba, niciun rezultat...

Acum suntem in faza in care "ditamai" mecanicii Dacia se scarpina doct in crestet si incep sa dea telefoane, recunoscand sincer ca asa ceva n-au mai intalnit. Sunt tare, am un Logan de colectie ! radmasa.gif

Vine un inginer si sugereaza, usor timid, blocul de ABS. Dar nu garanteaza...
A ramas sa se mai consulte si ma suna...

Avand in vedere ca pompa m-a costat 330 lei, nu vreau sa stiu cat este un bloc de ABS blink.gif . Mai ales daca-l schimba si p-asta degeaba...

Ce parere aveti ?
RazvanF
Au aerisit blocul abs si instalatia dupa schimbarea pompei?
neohori
In cazul in care se schimba pompa centrala de frana trebuie purjata instalatia , respectiv in cazul in care grupul hidraulic si acumulatorul abs s-a golit de lichid trebuie deschise pe rand electrovanele din diagnoza Clip si aerisit - nu se poate efectua acasa numai la service de personal care stie ce face . Ai aer in grupul hidraulic ce nu poti sa-l scoti prin aerisire clasica in X .
Verifica nivelul lichidului din borcan prima data sa nu fie peste maxim !
ergo
QUOTE(RazvanF @ 4 May 2020, 21:01)
Au aerisit blocul abs si instalatia dupa schimbarea pompei?
*


Da, instalatia. N-am vazut sa umble la blocul ABS...

QUOTE(neohori @ 4 May 2020, 21:27)
In cazul in care se schimba pompa centrala de frana trebuie purjata instalatia , respectiv in cazul in care grupul hidraulic si acumulatorul abs s-a golit de lichid trebuie deschise pe rand electrovanele din diagnoza Clip si aerisit - nu se poate efectua acasa numai la service de personal care stie ce face . Ai aer in grupul hidraulic ce nu poti sa-l scoti prin aerisire clasica in X .
Verifica nivelul lichidului din borcan prima data sa nu fie peste maxim !
*


Asta cu diagnoza si electrovanele n-au facut-o. Au facut aerisire sus la pompa, apoi la fiecare roata.
Nivelul e OK.
Nu ma pricep, dar nu inteleg: de unde sa fie aer in instalatie, cand a aparut prima oara problema ?
Acum nu contest, daca dupa schimbarea pompei n-au aerisit cum trebuie...
De asta tare cred ca am schimbat pompa degeaba...

Probabil maine merg din nou, astept sa ma sune. Va tin la curent.

Multumesc !
YRX
Din ce ai descris eu ma gandesc asa:

Ai aplicat o frana violenta si ai fiert lichidul de frana. Au rezultat bule, adica aer in instalatie. Daca se aerisea intai instalatia scapai de el si franele isi reveneau.
Acum, e dificil de spus ce e in neregula, as incepe cu o aerisire clasica, urmata de o aerisire a ABS-ului. Exista o procedura de urmat in manualul de service. In functie de rezultate de vazut pasìi ulteriori. Mai verifica si flexibilele de la rotile fata, sa nu se fi umflat sau crapat.

Pompa centrala se recunoaste usor cand e dusa, daca tii piciorul pe frana se scufunda usor la podea, nu brusc, nu in hopuri.
torquemada
Īntrebare de baraj, mașina are ABS ? (īn 2006 era opțional)
ergo
QUOTE(torquemada @ 5 May 2020, 00:18)
Īntrebare de baraj, mașina are ABS ? (īn 2006 era opțional)
*


Da. Este modelul Ambition, "varf de gama" la acea vreme smile.gif
neohori
Cumpara 1 litru de lichid ATE sl 6 dot 4 , mergi cu masina la service is ii rogi sa faca aerisire inclusiv la centrala ABS .
ATE nu mai da batai de cap la temperaturi mari, frana ferma, sustinuta chiar la coborari lungi cu masina incarcata .
einstein1984
O frana violenta nu fierbe franele, nu mai aberati. Poate doar daca o faci de la 150 si dupa aia stai pe loc;
ergo
Franarea respectiva a fost la 50 la ora, dar conjunctura a fost de asa natura incat a trebuit sa "rup" pedala.

Intre timp m-au sunat si am mers din nou la service.
A fost schimbat tot lichidul, au aerisit tot ce era de aerisit, au verificat inclusiv cilindrii...aer in instalatie au declarat ca este exclus sa fie. Mi-au spus ca daca aveam aer, s-ar manifesta tot timpul, nu aleator.
Pe drumul pana la service (cca 7km) s-a "inmuiat" o singura data.
Inapoi spre casa - de doua ori.

Ultima lor solutie - blocul de ABS. Au zis ca destul de rar pica.
Problema este...pretul. Ce are in el, componente de platina ? Cca 2000 lei...
Mi-au zis sa caut la dezmembrari. Banuiesc ca n-ai cum sa verifici ca este bun...

Sunt in mare dilema, dar trebuie s-o rezolv cumva...

Victorine
Asta ar fi culmea sigurantei, o franare de urgenta sa distruga ABS-ul.
RazvanF
QUOTE(ergo @ 5 May 2020, 16:34)
A fost schimbat tot lichidul, au aerisit tot ce era de aerisit, au verificat inclusiv cilindrii...aer in instalatie au declarat ca este exclus sa fie.
*


Dar blocul abs tot nu l-au aerisit? Sau?
Ce ar mai putea fi de vina ar fi furtunele care duc la etriere, sau cele de pe spate care fac legatura dintre punte si conducta de frana.
Schimba-le, nu ai nimic de pierdut, blocul abs nu are nicio problema, teoretic ar trebui sa fie aprins martor in bord daca ar fi ceva cu el.
einstein1984
Parca si eu as zice de flexibile, alea se pot umfla daca apesi frana si iau aer doar atunci
YRX
De diagnoza ABS nici n-am intrebat, am presupus ca e omul la reprezentanta. Astia daca schimba o unitate ABS fara sa puna testerul pe masina...
Au pus calculatorul pe masina? Au aerisit instalatia cu procedura de purjare vane?
Daca nu, schimba service-ul si incearca prima data diagnoza + aerisirea prin procedura specifica.
As vrea sa-i vad cu o unitate ABS din dezmembrari cum o instaleaza.
ergo
@YRX
Exact asta am sa fac, voi merge si la alt service.
N-au pus tester, n-au facut chestia cu vanele. Sau cel putin cred ca nu, n-am stat in permanenta langa ei.
Schimbat lichid, verificat furtune si conducte si cam atat.
Voi apela la o a doua parere, ca n-am "chef" sa schimb aiurea piese care nu-s tocmai ieftine.
Eu am incercat sa sugerez ce am fost sfatuit pe aici, dar atitudinea n-a fost una binevoitoare. Probabil cunoasteti genul: "nu ne inveti tu pe noi". Singura "certitudine" din partea lor a fost ca "n-ai aer in instalatie".
Revin cu detalii !
Anonymous
Tulumba are un furtun care foloseste vacuumul motorului pentru servo. Acel furtun are o supapa...sau doua. Poate a cedat vreo supapa. Greu de crezut ca modulul ABS da astfel de simptome.
einstein1984
de la lipsa vacumai pedala tare, nu moale totusi....
ergo
Am fost si alt service, tot al marcii.
Le-am spus toata povestea.
Au schimbat din nou lichidul, de data asta by the book, cum spuneau colegii mai sus - cu purjare, cu tester...S-au uitat cu atentie la flexibile, la etrieri.
Facut test de frane apoi, totul OK.
Inainte de a o baga inauntru, a dat mecanicul o tura de curte, nimic anormal.

Si acum vine faza de mastercard: dupa testul de frane, scoate masina afara si...se inmoaie pedala. Ii da doua-trei pedale si revine la normal.
Cheama un sef, discuta...seful zice ca nu e blocul de ABS. Fiind deja spre finalul programului, plec si ramane sa mai revin...

Intre timp, pot spune ca m-am obisnuit, dupa drumurile astea la service. Cand o simt ca-i moale, ma "urc" pe ea cu determinare radmasa.gif . Masina se opreste, dar senzatia e tare misto blush.gif .

Primul service: Dacoserv, astazi Meridian.

Unde sa mai merg, ca deja e SF ce se-ntampla...recapitulare: saboti+cilindrii noi (1 an sabotii, trei zile cilindrii), pompa frana noua, lichid nou, aerisire corespunzatoare.

Oricum, multumesc tuturor pentru opinii !
psychoo
Au schimbat pompa de frana sau servofrana?
tatabobu
"Scaparea" aia suna rau de tot a problema de la pompa. La al doilea service, dupa ce au vazut cum face, au verificat-o? Sau s-au multumit cu faptul ca e noua? Poate au montat ceva aiurea.
Agrig
In vremuri stravechi am avut o gluma asemanatoare la un camion, Molotov 4x4, GAZ 63.
Era mult mai simplu, pompa si tamburi, de n ori frina, apoi facea pedala moale.
Dadeam citeva pedale rapid si era la OK.
Nu exista servo sau altceva, pompa simplu circuit si depanarea a fost simpla, desfacut pompa si era un pic ciupita garnitura.
Totusi ceva e tare aiurea la Loganul ala, daca scapa un circuit ar trebui sa ramina pe celalalt deci sa nu mearga pedala pina`n blana cum pateam la Molotov, ala nici nu mai frina de 2 bani cind facea asta.
ergo
Domnilor, vesti bune si vesti rele smile.gif
Vestea rea: m-am obisnuit deja cu noua modalitate de franare aleatorie, nu mai reprezinta o surpriza neplacuta radmasa.gif .

Vestea buna: am avut ITP-ul acum 4 zile si a trecut pe bune. Am avut noroc ca nu s-a muiat pedala tocmai atunci... smile.gif

A doua veste buna: ieri am dat avansul pentru un Duster 1,5 dci adblue, 115 CP 4x4. Culoare Beige Dune, cica intr-o luna maxim vine.

Am luat decizia destul de greu...desi are 14 ani, golanu' arata incredibil pentru varsta lui, are doar 142000 km (masina de week-end si concedii)...Asta e, programul rabla scrie pe ea.

Pe de alta parte, salivez la Duster de mult. Nu stiu de ce, dar imi place maxim cum arata prafuitu'. Call me crazy... smile.gif Si sper sa ma duca mai sus decat am putut ajunge cu Loganul (ce "drumuri" de munte a vazut saracu' golan... blink.gif ).

In concluzie, nu stiu nici azi ce hiba are golanu' la franare. blink.gif

Multumesc tuturor pentru opinii si ne vedem pe sectiunea Duster !
Agrig
Sa te bucuri si sa te folosesti sanatos de el!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.