Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Duster GPL Comfort TCe 100
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
silviu99
Salutare! Sunt un nou membru pe acest forum, deschid topic nou fix pentru acest model (stiu ca mai este inca un thread pt GPL), dar doresc sa impartim opinii doar pt Duster GPL TCe 100.

In primul rand, nu prea sunt fan marca Dacia (nu-mi sariti in cap, sunt fan altei marci), insa am in familie un Duster GPL Comfort TCe 100 in posesia sotiei.

Dupa lungi cautari auto noi, pt naveta sotiei (total 240km zilnic), de la Suzuki Swift, Vitara, Ignis (hybrid), Hyundai Kona (benzina, hybrid, full electric), Toyota Corolla, RAV4 (hybrid) si aaaaalte marci auto, am ajuns la concluzia ca un Duster GPL, ar indeplini necesitatile, pt care are nevoie sotia mea.
-masina noua (fara loterie SH)
-garda la sol mare
-vizibilitate
-robustete (prin caroseria sa)
-usurinta de conducere
-pret mic
-consum mic (la hybrid se vede consumul mai mic doar in oras)

Ne-am hotarat la inceputul lunii mai sa o achizitionam, iar de pe data de 12 mai, suntem deja in posesia ei. S-au miscat repede.
Pret catalog 14.900E, insa a costat 15200E (covorase cauciuc smile.gif , pachet legislativ, garantie extinsa 5 ani).
S-a recomandat sa dam comanda fara camera/nav si senzori parcare, ca vine mai rapid comanda (montajul sa il facem dupa intrarea in posesie).

Azi a fost a 3-a zi si deja avem 800+ km parcursi.
Ca prima impresie, pare stabila, usor de condus, vizibilitate buna (in afara faptului ca in marche-arriere, da o senzatie de departare fata de obstacole privind retrovizoarele, in realitate esti foarte aproape), comfortabila datorita pneurilor marisoare 215/65 r16 (jante aliaj, desi in catalog specificau otel).
Momentan consumul este de 7.9l GPL/100km, iar cu primul rezervor (de la plin -> golire pana la trecerea auto pe benzina) am realizat 440km la un consum in regim de rodaj pana in 3000-3500 turatii, max. 100km/h cu mod ECO activat.

Acum, stie cineva daca acest consum mai scade in timp, dupa rodaj? (in cartea tehnica scrie ca rodajul se efectueazaa 1000km, respectarea 3000-3500 rpm max., viteza max. 130km/h, iar la 3000km, va fi optim.
La alte marci auto de ex. se recomanda ca la 2000-3000km rodaj, sa se efectueze schimb ulei (stiu asta sigur), dar la Dacia, in manual la schimb ulei in rodaj, scrie sa consult cartea service (nu am gasit nimic care sa mentioneze asta), la reprezentanta au zis ca ne anunta ei cand sa efectuam schimburile.

Atasez doua poze:
Iszy
In principiu ar trebui sa scada dar nu te astepta la scaderi semnificative.
Consumul de 7 l / 100 km pare media reala pentru Duster.
Sunt anuntate consumuri in jur de 5 l pe surse, insa sunt realizate in conditii care la noi sunt pur teoretice iar la ' naveta ' sunt excluse.
Consumul depinde si de stilul de condus.
Drumuri bune!
stolniceanulucian
La coeficientul aerodinamic al Dusterului nu cred ca scazi sub 8litri de GPL la 100 km in regim de naveta cu viteze de 90-120km/h.
Pe de alta parte 8 litri de GPL = 4 litri benzina sau motorina.

Consum de 4% nu scoti nici cu Duster diesel. Cred ca acela scoate in jur de 5% la acelasi regim de mers.

Eu cred ca Duster 100 tce GPL este o masina excelenta.
Cred ca este masina cu cel mai mic consum de combustibil in bani de pe piata.

Si Duster 2 cred ca este singura masina decenta de la Dacia din punct de vedere al sigurantei. Este singurul model de la Dacia care are airbaguri cortina si fiind mai inalt rezista mai bine la impactul cu alte masini daca Doamne fereste faci accident.
tavi_ro
QUOTE(silviu99 @ 15 May 2020, 17:37)
Salutare! Sunt un nou membru pe acest forum, deschid topic nou fix pentru acest model (stiu ca mai este inca un thread pt GPL), dar doresc sa impartim opinii doar pt Duster GPL TCe 100.


Daca doresti sa discuti doar despre Duster GPL TCe 100 te rog sa sari peste ce am postat.

Ca idee, eu sunt posesor de duster 1.6, 105, k4m, 4x4. Consum la drum lung max 10% in regim ceva mai agresiv. In oras, bara la bara, iarna, cam 13-14%. GPL. Am rezervor de 55L, 48 utilizabil.

Dusterul a fost 17500 Euro la nivel de 2012, 15 mii cu rabla si discount.

O masina excelenta ! Mai ales pentru capacitatile 4x4......
rue
Pe forumduster a postat cineva o medie de 8.2% pe 2800 km, tot masina noua.
Sunt curios daca apuca cineva sa faca un consum de autostrada la 130 pe regula plin.
Am vazut ca e cineva care activeaza CB pt GPL dar in pozele demo era un consum imens... 15%.
GPL ul nu e la jum de pret 2.7/4.3 = 63% doar si plus posibil un consum mai mare pe gaz la medie.
E bun pt o autonomie mai mare (benzina + GPL)
Pretul platit de tine e fara rabla... ai pierdut ca poate nu ai profitat de program. 14 000 e chiar un pret mare. ai pus si altceva sau e doar Comfort? are clima automata?
sa o porti sanatos!
rue
Noutati?
silviu99
Salutare.

Am uitat sa mentionez ca e luata cu rabla+ecobonus (total 1550 euro discount) .
Masina are in acest moment aprox. 6700km parcursi.
Consumul a ajuns la 7.55l/100km. Pret GPL cu discount 2.48 ron/L. Autonomie cu un plin de aprox. 35.5 litri GPL undeva la 470km mers fara menajamente.
Robert92
Salutari, ați pățit sa intre în butelie mai mult gaz de cât zice producătorul, ca maxim 32 l de gpl?
Eu am pățit zilele astea sa îmi bage la o pompa 39.9 de gaz.
Mașina are în mom de fata 5700 km parcurși. În perioada rece consumul mixt am scos cel mai puțin 7.9 l de gpl la 100 /km. Iar acum cu AC pornit 8.3 l gpl la 100 km tot consum mixt. Iar pe oraș în timpul pandemiei, în Iași când era mai liber am scos 9.1 l gpl la 100 km.
tatabobu
Am patit-o eu o data. N-am mai calcat pe la gazaria aia.
rue
Cred ca cel mai corect este sa estimam consumul in lei pe 100 km...
iglu
Salut,

La mine, plimbat pe A3, in regim de 100 km/h (pe auto), 2600 rpm, autonomie 451 km. Am făcut plinul, au intrat 32,xx litri. Rezultă un consum de 7,33 L/100 km. Are cineva un consum la 130 km/h?

Păcat că nu au pus rezervorul de GPL mai mare, știe cineva oare de ce?
rue
Din poze nu mi amintesc daca mai era posibil sa faca un diametru exterior mai mare buteliei sau erau limitari cu celelalte organe apropiate ale masinii (toba de esapament imi amintesc avea un separator termic).
Mai exista si posibilitatea ca butelia sa fie refolosita de pe alte modele si astfel sa nu fi facut eforturi suplimentare in design.
iglu
QUOTE(rue @ 27 Jul 2020, 09:46)
Din poze nu mi amintesc daca mai era posibil sa faca un diametru exterior mai mare buteliei sau erau limitari cu celelalte organe apropiate ale masinii (toba de esapament imi amintesc avea un separator termic).
Mai exista si posibilitatea ca butelia sa fie refolosita de pe alte modele si astfel sa nu fi facut eforturi suplimentare in design.
*



Foarte probabil să ai dreptate!

Legat de indicatorul de GPL, pot spune că sunt impresionat de liniaritatea lui, indică destul de precis. La Tomasetto, în primii 50km scade nivelul indicat in rezervor cu 1/4, iar ultimul sfert ține de fapt cam jumătate din autonomie. Per total, indicatorul de nivel GPL are un mare THUMBS UP de la mine!
einstein1984
butelia aia trebuie sa rezisite si la un soc din spate fara sa se sparga.
aikidoro
Salutare
Detin un Duster 1.6sce 2019 ,cu gpl aftermarket ( după ce am făcut rodajul) .
În oras ( Birimngham) media este 7.4 si pe autostrada 7.5,8 la suta .
Sant câteva lucruri de reprosat :
1 .Este destul de lenes (parca la început, nu mi sa părut asa ) .
2. Puteau sa ii pună și senzor de ploaie .
3.A început sa am greierii .
În rest ,apa ,paie si bătaie.
Chiar .....se poate ( știți) a făcut cineva stage 1,2 la " cotețe " ?.
PS.Scuze că am postat în topicul tău, despre " tigaia " mea .
jelly
Un video realist!

https://www.youtube.com/watch?v=sUR5KGMm6D8
rue
Cred ca parerile posesorilor sunt mult mai reale decat ale vloger-ilor auto.
Jelly si Silviu99 - the floor is yours!
JustinB
QUOTE(silviu99 @ 15 May 2020, 17:37)
Salutare! Sunt un nou membru pe acest forum, deschid topic nou fix pentru acest model (stiu ca mai este inca un thread pt GPL), dar doresc sa impartim opinii doar pt Duster GPL TCe 100.

In primul rand, nu prea sunt fan marca Dacia (nu-mi sariti in cap, sunt fan altei marci), insa am in familie un Duster GPL Comfort TCe 100 in posesia sotiei.

Dupa lungi cautari auto noi, pt naveta sotiei (total 240km zilnic), de la Suzuki Swift, Vitara, Ignis (hybrid), Hyundai Kona (benzina, hybrid, full electric), Toyota Corolla, RAV4 (hybrid) si aaaaalte marci auto, am ajuns la concluzia ca un Duster GPL, ar indeplini necesitatile, pt care are nevoie sotia mea.
-masina noua (fara loterie SH)
-garda la sol mare
-vizibilitate
-robustete (prin caroseria sa)
-usurinta de conducere
-pret mic
-consum mic (la hybrid se vede consumul mai mic doar in oras)

Ne-am hotarat la inceputul lunii mai sa o achizitionam, iar de pe data de 12 mai, suntem deja in posesia ei. S-au miscat repede.
Pret catalog 14.900E, insa a costat 15200E (covorase cauciuc smile.gif , pachet legislativ, garantie extinsa 5 ani).
S-a recomandat sa dam comanda fara camera/nav si senzori parcare, ca vine mai rapid comanda (montajul sa il facem dupa intrarea in posesie).

Azi a fost a 3-a zi si deja avem 800+ km parcursi.
Ca prima impresie, pare stabila, usor de condus, vizibilitate buna (in afara faptului ca in marche-arriere, da o senzatie de departare fata de obstacole privind retrovizoarele, in realitate esti foarte aproape), comfortabila datorita pneurilor marisoare 215/65 r16 (jante aliaj, desi in catalog specificau otel).
Momentan consumul este de 7.9l GPL/100km, iar cu primul rezervor (de la plin -> golire pana la trecerea auto pe benzina) am realizat 440km la un consum in regim de rodaj pana in 3000-3500 turatii, max. 100km/h cu mod ECO activat.

Acum, stie cineva daca acest consum mai scade in timp, dupa rodaj? (in cartea tehnica scrie ca rodajul se efectueazaa 1000km, respectarea 3000-3500 rpm max., viteza max. 130km/h, iar la 3000km, va fi optim.
La alte marci auto de ex. se recomanda ca la 2000-3000km rodaj, sa se efectueze schimb ulei (stiu asta sigur), dar la Dacia, in manual la schimb ulei in rodaj, scrie sa consult cartea service (nu am gasit nimic care sa mentioneze asta), la reprezentanta au zis ca ne anunta ei cand sa efectuam schimburile.

Atasez doua poze:
*




Salut,

Cum mai este masina?
Ma gandesc sa achizitionez si eu una si m-ar interesa o parere de la un utilizator intens.
Multumesc
bubalus
Salut, mă tot uit de ceva vreme dupa un 7 locuri și tot nu mă îndur sa dau 15000 -18000 pe ceva gen Galaxy, Alhambra SH mai decent. Nah, am văzut acum că se lansează Jogger și pare să fie o opțiune de luat in calcul asa că încerc să colecteze ceva informații utile.
Una dintre cele 2 motorizări este acest Tce100 G care și pe Duster.
Eram curios la un astfel de motor la ce interval sunt reviziile. Pe mașină ce o conduc acum am Gpl aftermarket și trebuie să fac revizia la 6 luni la instalația de gaz. Itp-ul la 1 an. Tot așa este e și pentru mașinile noi pe gaz?
Nu știu diferența de greutate intre Duster și noul Jogger, dar cum se comporta acest motor pe Duster? Nu mă interesează cine știe ce putere dar nici nu as vrea sa o împinge pe serpentine la munte când sunt cu toată familia în mașină.
Multam fain
tavi_ro
Sal.
Revizia cat este masina in garantie se face anual sau la 40 mii de km, depinde ce prag se atinge primul. Pe gaz de fabrica nu stiu. Probabil la 30 mii de km cat se face in mod obisnuit la Landi Renzo.
Eu am un Tomasetto after-market si fac revizia la GPL la 15 mii fara limita de timp.

Ca motor are cuplu mai bun si la turatii joase decat am eu pe Duster 1.6, k4m. Deci ar trebui sa se miste decent. La drumuri mai grele gen urcare in TransBucegi o trec pe benzina. Merge si pe GPL, masina plina dar parca cam tragi de ea.

PS: Treaba cu revizia la o instalatie aftermarket este cum cu semn de intrebare. La mine in oras montatorul de la care am cerut oferta initiala mi-a impus revizia la 6 luni. La Vernesti, aceeasi instalatie, mi-a impus revizia la 15 mii de km fara limita de timp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.