Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Renault renunta la modele consacrate
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4
mark``
Hm, ciudat, dar Renault se pare ca va inceta in a mai produce MPV-ul cu 7 locuri iubit de cei cu familii mari: Espace 5.
Pe langa el, Scenic si Talisman vor disparea si ele din gama Renault.
Se pare ca criza asta cu Corona i-a afectat si incep sa taie din pierderi.
Totusi, asta inseamna ca nu vom mai putea cumpara Espace.
Din punctul meu de vedere e ft naspa!

Auto Build
4x4
https://www.reuters.com/article/us-renault-...s-idUSKBN22Q23Z

The project is not yet completely set in stone but the Espace, the (compact minivan) Scenic and the large sedan Talisman should already be considered scrapped from the future product programme, it is practically a given that these models will stop,” one of the sources told Reuters.

Luati si cumparati Cadjar rolleyes.gif
cj98czh
la ce vanzari fulminante au avut ... nu este deloc de mirare ..
dizzy
Espace avea nevoie de 2.0dci și 4wd și se reinventa ca SUV cu 7 locuri.
Talismanul nu e cu nimic greșit.
Scenic putea sa dispară.
einstein1984
Poate observati vreunul din voi ca nici una din masinile mentionate nu e hibrida sau electrica..... si apoi intelegeti de ce ies din schema. STandardele CAFE conteaza mult, cand tu tre sa faci 90g CO2 la km cu hardughii ca alea e cam greu.
dizzy
Recunosc că nu am observat că nu sunt hybrid sau electric.
Ar putea să implementeze hybrid pe ele pt a sunt destul de mari, ai loc sa bagi bateriile.
Ar putea face o platformă comuna și să clădească pe ea.
sorin1983
espace oricum se vinde prost... si pare ca e in scadere de anul trecut rau
talisman vinde la jumate fata de 2016...
deci modele de succes.
einstein1984
QUOTE(dizzy @ 20 May 2020, 08:44)
Recunosc că nu am observat că nu sunt hybrid sau electric.
Ar putea să implementeze hybrid pe ele pt a sunt destul de mari, ai loc sa bagi bateriile.
Ar putea face o platformă comuna și să clădească pe ea.
*


daca nu sunt gandite de la inceput pentru baterii, nu merge sa le bagi dupa.
Platforme comune se fac cu nissanul, dar evident ca nu or sa anunte de acum ce va urma.
wolfin
E....o baterie de 24 sau 48 sub scaun sofer pt un mild. Un fel de "hai sa zic ca fac si eu". Exempe sunt.

Problema e la vanzari
einstein1984
e vorba de scazut eficient emisiile de CO2, nu doar de a te lauda ca e hybrid. trebuie 10 kW macar pentru asta, sa mearga cat mai mult electric pe un ciclu wltp.
PetruDez
Incep sa se vada rezultatele politicii lui Gosn ala. Taieri de costuri atunci. Platforme mediocre solutii tehnice la fel.

Normal ca lumea nu cumpara.
dizzy
M-am exprimat prea de dimineata, ma gandeam la urmatoarea solutie:
- O platforma pe la 4.8m lungime, ampatament, ampatament pe la 2.9m, latime pe la 1.9m, gandita de la inceput cu mild hybrid, hybrid, full electric, 4wd.
Pe ea pui Kadjar, Koleos, Talisman, Scenic, Expace;
Cam ce face - si merge la VW .
Si Ford face asa la noua Kuga;
Haideti sa fim rationali, cu cat vor ramane mai putini jucatori pe piata, cu atat consumatorii vor fi mai pagubiti.

Din cate am vazut KAdjar are ceva vanzari.
La fel si Koleos.
Daca le dezvolti pe toate astea pe aceeasi platforma scazi costurile fara sa scazi neaparat calitatea.
IRONICK
QUOTE(PetruDez @ 20 May 2020, 09:54)
Incep sa se vada rezultatele politicii lui Gosn ala. Taieri de costuri atunci. Platforme mediocre solutii tehnice la fel.

Normal ca lumea nu cumpara.
*


Si nu am adus eu vorba de el, dar asta lasa mostenire.
Modele vechi scoase de pe piata si modele noi fara succes.
dizzy
Pai cu ce sa faca vanzari? Cu Laguna 3 , aia cu fata de bidon turtit?
In Romania nici macar nu ofera Espace.
wolfin
s ar fi ingramadit toti sa il cumpere ....totusi masina de 30-40k
dizzy
La fabrica noastra avem un Ford SMax, a costat si ala pe la banii aia.
Fiecare Passat nou de pe strada e pe la 30-40.000 eur, deci piata ar fi.
IRONICK
La aia s-a implicat la design. Chiar s-a laudat cu asta.
Au fost vremurile cand si-a asumat el marele contract, Renault Contrat 2009 ...
dizzy
Da, da imi aduc aminte cum se lauda piticu' isteric.
Si toti ailalti lingai din jurul lui se uitau dar nu a avut nici unul cwaie sa ii zica:
- Bah pwlica, e urata cu crengi troaca asta, te-dreaqu cu ea de aici, or sa o cumpere flotele de la firmele franceze de stat, 2-3 lunatici si atat.

Per ansamblu calitatea a cescut la L3 fata de L2 .
Dar L2 era interesanta la design, pe cand L3 era, cum sa ii zic... urata ca amenda de radar?
IRONICK
Si interiorul a fost mai fain ca la L2.
wolfin
Un pasat e 22k. Atat a fost. 1.5 benzina. Cam cat un suv iubit.

Ziceam ca trendul e altul ..altul decat monovolum. De multi ani.
PetruDez
Cred ca una din marele probleme o reprezinta lipsa 4wd ca si optional macar pe mai multe modele si motorizari si lipsa CVA pe mai multe modele si motorizari.

Asta plus niste taieri de costuri acolo unde chiar nu trebuia. Asta plus faptul ca oersonal as concedia deoartamentul de qc de la ei.

Sunt multe chestii mici care nu se gasesc la Reno pe masini de 30-40 mii de euro dar poate le au altii pe masini de 20 mii euro.

Facelift-urile vin greu si cu putine imbunatatiri. Desi la Renault ibdiferent de model au ce sa imbunatateasca. Mai ales la cat de greu vine facelift-ul.

Cel mai mare minus ptr mine e ce au facut cu Laguna3!
dizzy
Nu e neaparat un capat de tara ca ai ratat un model.
S-au mai vazut rateuri la case mari, imi vine in minte Mercedes w210, motoarele bmw cu probleme la lant plus E65 - rateu de design, FIAT Multipla, important e sa nu perseverezi, sa recunosti si sa redesenezi.
Talisman-ul il gasesc o masina frumoasa, desi usor plictisitoare la design.
In tarile cu apa calda se cumpara SUV-uri cu 4x2, probabil pentru ca arata mai musculos fata de berline;
stolniceanulucian

Berlinele si monovolumele scad in vanzari de ani buni.
Acum toata lumea vrea SUV.
Nu e nici o mirare ca au decis sa opreasca productia de Espace si Talisman.

De exemplu si vanzarile de Dacia Lodgy merg foarte prost.
Eu nu cred ca va exista un Lodgy 2 pentru ca oamenii nu cumpara asa ceva, dar cumpara foarte multi Duster.
ProfiBv
Trebuie sa încline balanta spre hibride și / sau electrice , că sa se incadreze la total în noile reglementări EU.
IRONICK
QUOTE(stolniceanulucian @ 20 May 2020, 12:28)
Berlinele si monovolumele scad in vanzari de ani buni.
Acum toata lumea  vrea SUV.
Nu e nici o mirare ca au decis sa opreasca productia de Espace si Talisman.

De exemplu si vanzarile de Dacia Lodgy merg foarte prost.
Eu nu cred ca va exista un Lodgy 2 pentru ca oamenii nu cumpara asa ceva, dar cumpara foarte multi Duster.
*


Nu la toti producatorii scad in halul in care au scazut la Renault.
mircea_aq
Cred ca e o perioada de stand by la majoritatea, nu numai la reno, cred ca dupa criza ce va urma se vor schimba din prioritati. Nu poti sa vinzi un rahat de 1.6 aspirat cu electrificare la 40k euro, decat daca ai si clienti care sa-si permita acest pret...

Din pacatele sedan-urile sunt pe cale de disparitie. De 20 ani ni se baga in cap numai suv, suv, suv...cererea s-a conformat, hai bagati suv-uri. E firesc ca constructorilor sa le convina, masini mai scumpe, marje mai mari, mai usor de dezvoltat EV-uri. De cum se conduc pare ca nu-i pasa nimanui.

Daca ma puneti sa ghicesc, as zice ca scenic-ul, talisman-ul si espace-ul sunt la capat de drum.
einstein1984
CUV nu suv
IRONICK
Talisman nici nu a apucat sa plece la drum.

List of the 25 Top-Selling Car Models in Europe in 2019

The 25 best-selling car models in the European Union in 2019 according to JATO were:
2018 2019 Make & Model Cars 2019 %18/19 Cars 2018 Cars 2017 Cars 2016
1 1 Volkswagen Golf 410,330 -8 445,754 483,105 492,952
2 2 Renault Clio 319,136 -5 336,268 327,395 315,115
3 3 Volkswagen Polo 256,259 -14 299,920 272,061 308,561
4 4 Ford Fiesta 228,183 -16 270,738 254,539 300,528
7 5 VW Tiguan 224,890 1 224,788 234,916 180,198
6 6 Peugeot 208 224,659 -2 230,049 244,615 249,047
11 7 Dacia Sandero 224,655 6 216,306 196,067 170,300
12 8 Renault Captur 224,127 5 214,720 212,768 217,105
15 9 Ford Focus 224,065 14 196,583 214,661 214,435
8 10 Skoda Octavia 223,416 0 223,352 230,116 230,255
10 11 Opel / Vauxhall Corsa 221,623 2 217,036 232,738 264,844
17 12 Dacia Duster 221,428 24 182,100 NA NA
5 13 Nissan Qashqai 218,560 -6 233,026 247,939 234,340
13 14 Citroen C3 212,833 1 210,082 207,299 134,560
9 15 Toyota Yaris 212,526 -2 217,642 199,182 193,969
– 16 Volkswagen T-Roc 207,863 46 NA NA NA
23 17 Mercedes Benz A-Class 199,713 28 156,020 NA NA
14 18 Peugeot 3008 195,211 -5 204,197 166,784 NA
20 19 Fiat Panda 184,288 9 168,697 187,322 191,617
16 20 Fiat 500 176,414 -7 191,205 189,928 183,730
18 21 Peugeot 2008 167,417 -7 180,204 180,868 NA
25 22 Ford Kuga 162,106 5 154,125 NA NA
19 23 Skoda Fabia 157,853 -8 172,511 180,136 177,301
– 24 Mercedes Benz C-Class 146,023 -3 NA 176,705 176,551
24 25 Peugeot 308 143,470 8 155,925 NA 195,653

https://www.best-selling-cars.com/europe/20...ing-car-models/

Singura masina care a ramas in top este Clio.
Laurentziu83
Mai e si faptul ca nu prea se mai grabesc oamenii sa-si schimbe masinile prea des cat timp au o ipoteca de platit, asa ca mai trag de masina actuala.
Plus ca masinile mai noi nu vin cu cine stie ce imbunatatiri/facilitati ca sa merite sa renunti la masina veche ce inca merge foarte bine. Nu consuma mai putin decat generatiile anterioare, ba inca au intretinerea mai scumpa.
O scadere a cererii sedan-urilor concomitent cu o crestere a cererii catre SUV-uri e data de practicabilitatea mai mare a celor din urma, mai rabati o bancheta, mai cari una-alta, etc, nu prea mai merg 4 oameni cu 4 valize intr-o singura masina prea des, iar un sedan altfel e impractic cand vine vorba de carat. In plus, la masinile obisnuite a scazut atat de mult garda la sol incat agati bumperele de pe asfalt cand e incarcata.
Andy_ACS
QUOTE(Laurentziu83 @ 20 May 2020, 16:43)
[...]In plus, la masinile obisnuite a scazut atat de mult garda la sol incat agati bumperele de pe asfalt cand e incarcata.
[...]


Asta am observat si eu, cel putin pentru Romania masinile "obisnuite" sunt asa de joase si cu barile asa "evazate" incat necesita mult prea mare atentie mereu. Multi vor "SUV" si din acest motiv.
IRONICK
QUOTE(Laurentziu83 @ 20 May 2020, 16:43)
O scadere a cererii sedan-urilor concomitent cu o crestere a cererii catre SUV-uri e data de practicabilitatea mai mare a celor din urma, mai rabati o bancheta, mai cari una-alta, etc, nu prea mai merg 4 oameni cu 4 valize intr-o singura masina prea des, iar un sedan altfel e impractic cand vine vorba de carat. In plus, la masinile obisnuite a scazut atat de mult garda la sol incat agati bumperele de pe asfalt cand e incarcata.
*

Masinile obisnuite nu-s facute sa cari greutate asa cum faceai cu berlina sau papucu'.
Nu te muti in fiecare zi, mobila si electrocasnicele vin acasa. Daca pleci in vacanta ai toale, nu cari bidoane de apa si oale de ciorba.
mircea_aq
QUOTE(Laurentziu83 @ 20 May 2020, 15:43)
Mai e si faptul ca nu prea se mai grabesc oamenii sa-si schimbe masinile prea des cat timp au o ipoteca de platit, asa ca mai trag de masina actuala.
...
O scadere a cererii sedan-urilor concomitent cu o crestere a cererii catre SUV-uri e data de practicabilitatea mai mare a celor din urma, mai rabati o bancheta, mai cari una-alta, etc, nu prea mai merg 4 oameni cu 4 valize intr-o singura masina prea des, iar un sedan altfel e impractic cand vine vorba de carat. In plus, la masinile obisnuite a scazut atat de mult garda la sol incat agati bumperele de pe asfalt cand e incarcata.
*



Corect, majoritatea ne-am schimba masinile la 2-3 ani daca ne-am permite.

Practicabilitate...caz in care ar trebui sa se vanda monovolume, dar uite ca nu se vand, se vand doar cuv-uri si suv-uri, asta e realitatea.

Faza cu caratul chiar nu o inteleg, ai nevoie sa cari, iti iei kangoo, nu-mi inchipui ca cineva isi ia kadjar sa care damigene cu vin sau saci de cartofi cu el. Daca te uiti la sarcina utila, suv-urile astea nu stau cu nimic mai bine decat berlinele pe care le inlocuiesc.

Garda la sol imi evoca discutiile de pe vremea megane-ului 2 cu al sau pdg. Cata m#e si-a luat reno pentru acel pdg, ca strica aspectul masinii, ca distruge tinuta de drum, cate si mai cate. Acum te plangi de lipsa lui...
axabrt
Eu am observat că și pasager Intr un audi Q5 că este mai instabil decât o compacta din cauza gărzii la sol mari și a cauciucului cu balon mare.
Cu riscul de a zgâria mașina pe dedesubt, prefer sa conduc ceva din clasa compacta sau medie decât suv.
Nu as da o Mazda 6 pe o Mazda CX-5 de exemplu.
Nu as schimba un fluence pe un captur.
Andy_ACS
Eu in acest moment nu mi-as dori o masina cu garda joasa, cu suspensie tare sau cu jante mari. Intrucat nu merg sport, sau rapid, sau pe circuit, mi-ar aduce mai mult dezavantaje. Mult mai comod pentru mine e sa am o suspensie mai supla si o garda la sol care imi permite sa ma duc cu roata pana la bordura.
Fiecare cu preferintele, nevoile si posibilitatile lui.
Ideea e ca istoric masinile "obisnuite" cum le-a numit colegul Laurentiu au devenit mai joase, cu suspensie mai tare, cu jante mai mari, astfel incat cei ce nu pun calitatile dinamice pe primul plan si-au dorit alt gen de masina, si asa au aparut aceste noi modele gen Captur, Kadjar, etc.
bgd2018
Chiar daca nu sunt in tema propusa initial, ma incadrez totusi in directia in care a deviat subiectul.

Vad ca de siguranta pasagerilor nu aminteste nimeni. Cu cat e mai mare automobilul, in caz de accident, cu atat sansele pasagerilor sunt mai bune.
Avand in vedere felul in care se circula, e de preferat o hardughie, cat mai mare, cat mai grea. Pentru cei curiosi recomand clipul asta si poate inteleg de ce tot mai multi aleg suv-ul.
Asta nu inseamna ca e singurul criteriu, dar e unul important.
psychoo
Ala nu e nici q7 nici fiat500...
Vezi si filmari cu testul elanului la aceleasi masini si aceeasi viteza
tatabobu
QUOTE(dizzy @ 20 May 2020, 11:08)
rateu de design, FIAT Multipla,
*



Pana aici! Asta nu! Bine, daca din tot designul te intereseaza doar estetica, atunci da, iti inteleg punctul de vedere. Dar la celelalte capitole, prima generatie de Multipla e o capodopera 04.gif


QUOTE(bgd2018 @ 20 May 2020, 20:18)
Cu cat e mai mare automobilul, in caz de accident, cu atat sansele pasagerilor sunt mai bune.
*




Aici e o greseala de perceptie, cu riscul de a duce la "cursa inarmarilor". Nu te gandesti la "mai mare fata de ce". Daca se ciocnesc doua masini de o tona sau doua masini de 5 tone, pasagerii lor au cam aceleasi sanse sa scape sau sa crape. De fapt ce vrei sa spui e ca fiecare vrea ca el sa fie ala din masina de 5 tone in caz de accident, si vrea ca celalalt s-o aiba pe aia de o tona.
pcs
Renault renunță la Talisman, PSA lansează Citroen DS 9 ( asta dream car! ).....
einstein1984
exact cum zice si tatabobu, poti fi in q7 si sa te loveasca tiru de 40 de tone...
IRONICK
QUOTE(pcs @ 21 May 2020, 10:04)
Renault renunță la Talisman, PSA lansează Citroen DS 9 ( asta dream car! ).....
*


Masini de pe doua planete diferite!
dizzy
@TataBobu,
Multipla e urata. Da, are 3+3 locuri, dar e urata. Honda FRV are tot 3+3 locuri dar arata mult mai bine.
r_vlad
Pe langa tot ce s-a scris despre motivele pentru care atat Talisman cat si Espace s-au vandut prost as adauga ceva despre care cred eu ca este mai important decat multi alti factori ai ecuatiei insuccesului. Renault nu reuseste sa vanda in Germania si mai ales nu reuseste sa vanda pe partea de B2B, leasing, flote, masini de firma etc. Pentru segmentul din care face parte Talisman si partial pentru Espace clientii B2B sunt cheia iar daca nu te poti impune pe piata Germana nu ai cum sa reusesti. De ce ? Pentru ca este piata cea mai mare, bogata si cu un nivel de taxare redus pentru masini cu emisii de CO2, cilindree sau putere peste medie din Europa. Adica exact segmentul din care fac parte cele doua modele Renault. Motivele pentru care nu reusesc sa se impuna tine doar partial de design, fiabilitate sau performata. Mai important in acest segment este tot ansamblul producator auto, institutii finantatoare si negociatori / lobby. Renault, prin entitatile sale comerciale din Germania, nu au reusit sa gaseasca o formula castigatoare. Astfel, daca vinzi doar in Europa si nu vinzi in Germania nu ai cum sa faci volumele necesare pentru a fi profitabil in segmentul D si mai sus.
Ca fapt divers nici PSA nu sta mai bine.
IRONICK
Renault could close Alpine factory and axe models, reports suggest

Deci pentru faptul ca nu au obtinut €5bn de la stat (nu zicea Gaozn ca merge bine si au lichiditati, doooh!!!), vor mai inchide si cateva fabrici.
Pai stai asa, sa inteleg ca mergeau bine pe hartie??? Ups, fix cum ziceam eu acum ceva ani. A facut buba plici ...
mircea_aq
Adevarat, in Germania de 15 ani tot scad ca vanzari.
Nu vinde nici in Franta, in parte pentru ca un Talisman pe benzina iti scoate din buzunar peste 4000 euro malus...
Norme absurde de depoluare, malus-uri peste malus-uri, si te mai intrebi cine a distrus segmentul.

LE: @IRONICK, stai sa vezi pachetele de salvare pentru vw & co...
Nici macar nu cred ca automotive e prioritatea zero, avand in vedere ca in aero toti sunt aproape in faliment.
St
QUOTE(IRONICK @ 21 May 2020, 11:34)
Deci pentru faptul ca nu au obtinut €5bn de la stat (nu zicea Gaozn ca merge bine si au lichiditati, doooh!!!), vor mai inchide si cateva fabrici.
Pai stai asa, sa inteleg ca mergeau bine pe hartie??? Ups, fix cum ziceam eu acum ceva ani. A facut buba plici ...
*



Cum ar putea sti Ghosn cat de bine merge si ce lichiditati au cand el e plecat de acolo de mai bine de un an? Iar acum un an conditiile erau total diferite.
IRONICK
QUOTE(mircea_aq @ 21 May 2020, 12:35)
LE: @IRONICK, stai sa vezi pachetele de salvare pentru vw & co...
*

Ai vazut cum si-au scapat managerii de procese? Platesc amenzi si ii scapa.

QUOTE(St @ 21 May 2020, 13:01)
Cum ar putea sti Ghosn cat de bine merge si ce lichiditati au cand el e plecat de acolo de mai bine de un an? Iar acum un an conditiile erau total diferite.
*


De acord ca aplecat, nu a mai fost el sa manareasca cifrele. Dar scaderea unitatilor la vanzare nu este de un an, ci din 2005. Bulgarele rostogolit tot a crescut, crescut ...
St
Asta da. Insa acum problemele alea (care nu stiu cat de mari erau) au crescut exponential in ultimele 3 luni.
IRONICK
QUOTE(mircea_aq @ 21 May 2020, 12:35)
in aero toti sunt aproape in faliment
*
Si cand te taxau la orice rahat, cum era? Acum trebuie sa ii sustinem cum s-a procedat cu bancile in 2008? Sau sa zicem Karma?

QUOTE(St @ 21 May 2020, 13:17)
Asta da. Insa acum problemele alea (care nu stiu cat de mari erau) au crescut exponential in ultimele 3 luni.
*

Pentru toata lumea din industria auto.
PetruDez
Tot citind si rasfoind net-ul pot sa zic doar asa: WTF Renault?

Usor usor am inceput sa vad cam cat de dezastruos a fost pe termen lung management-ul lui Ghozn asta. Iar deciziile lui tampite si politica de cost-cutting a acut efecte destul de serioase atat asupra imaginii de marca cat si asupra mentalitatii angajatilor. Alta explicatie nu gasesc ptr unele din deciziile luate.

Sa nu mai vorbim de calitatea si costul serviciilor post vanzare.

Atunci cand nea Ion de la coltul blocului se pricepe mai vine decat cei din reprezentanta sa iti faca diagnoza la masina si sa o repare deja e grav rau de tot. Aici vorbesc din experienta personala. Am fost in mai multe reprezentante si am ramas dezamagit. Iar nea Ion cu service autorizat si factura m-a rezolvat repede si la jumatate de pret. Si a facut si profit!

Ceva e pe dos la Renault rau de tot.

Talisman e o masina frumoasa dar....plictisitoare. Fara personalitate zic eu. Inainte aveau un ceva a lor care te facea sa le iubesti cu tot cu bube. Azi sincer nu prea vad nimic care sa imi trezeasca pasiuni precum a facut-o Laguna!
dandobre
Eu zic că nu e doar vina Reno aici, e și o evoluție naturală a pietei ce nu poate fi contracarată prin niciun fel de management. Dacă ne uităm și la alții, Ford renunță la Mondeo (am impresia că și pe forumul mărcii sunt niște discuții asemănătoare celei de aici).... Plus au venit tare Kia Hyundai care au mușcat din cota de piață... Plus toată lumea vrea SUV... Eu văd un cumul de factori, de-aia zic sa nu aruncăm toată vina într-un loc....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.