Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema AC?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Puyas
Salut, am si eu o problema.
Uneori cand pornesc AC, compresorul se aude cum cupleaza si decupleaza de 2-3 ori pana ramane cuplat. Asta se intampla indiferent ca pornesc Ac-ul pe treapta 1, 2, 3 sau 4. Baga aer destul de rece.
Mai aud acel zgomot de cuplare si in mers. Ex: Cand sunt bara la bara si inaintez foarte incet, il tot aud.
Logan 2009 facelift.
sorin1983
presiune aiurea in instalatie(ori senzor nasol) sau ambreiajul de la compresor pe duca.
Bonzo Madrid
Salut,

Ca sa nu mai deschid alt topic intreb aici.

Am plecat azi cu masina si am vrut sa dau pe AC pentru ca a stat in soare. Pe treapta 1,2,3 nu face nimic, nu se aude nimic. Daca dau la 4, unde e si ventilatia, acesta porneste si baga aer de afara.

Ajuns la destinatie, cu motorul pornit am dat pe rand de la 0 la 1,2,3. Se aude un mic click la comutare, dar nu acel click ca atunci cand functiona bine AC.

M-am gandit sa intreb aici, poate pot incerca sa verific chestii minore, sau sa fie ceva usor reparabil. O siguranta etc.

Masina nu a avut nimic schimbat si nimic facut la AC timp de 10 ani(intra in anul 11).
RazvanF
https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=825180
L.E. La cum ai explicat s-ar intelege ca ar fi probleme la aeroterma, adica nu porneste pe treptele 1,2 si 3. Daca aeroterma functioneaza corect dar ac ul nu cupleaza, atunci va trebui sa faci o verificare la instalatia ac. Dupa 10 ani fara verificare, mai mult ca sigur a ramas fara freon si sistemul de protectie impiedica cuplarea compresorului.
Bonzo Madrid
Mersi de raspuns. Am sa ma uit pe sub bord, sa vad daca e usor de accesat/schimbat, daca nu, ma duc la service.
Bonzo Madrid
Update: Piesa aia era vinovatul(modul de rezistente). Azi am rezolvat la un service pentru 280 de lei cu totul.
kommodore_ss
Vin si eu cu o intrebare, acum 2 ani am umplut masina cu freon; acum daca apas butonul ac, nu se aude clickul acela la compresor si nu baga aer rece, ventilatorul afara porneste ok. Sa fi ramas fara freon deja?
dyogenes
Posibil. O-ring-urile mai imbatranesc, instalatia e de aluminiu, in timp se corodeaza. Eu anul acesta am schimbat radiatorul (de fapt se numeste condensor) de clima, era ca vai de lume. Se pare ca insectele strivite in mers il corodeaza chimic in timp. Am recuperat o parte din freon, am mai luat de la fier vechi de la alte masini freon si am reumplut. Merge peefect si a fost gratis.
kommodore_ss
In mod normal cat tine freonul
AR-18-MOS
In cazul Loganului, la mine a ținut 10 ani... și aia pentru că am avut un incident rutier care a cauzat fisurarea radiatorului de climă. S-a efectuat reparația completă în service autorizat (dealer Dacia) și de atunci merge iar fără probleme.
În opinia mea nu există "reîncărcare cu freon" ori "încarc clime auto" sau alte chestii asemănătoare. Instalația de A/C e una ermetică, nu trebuie completată. Dacă apar necesitatea de completare sau încărcare cu freon, atunci instalația are pierderi.
Agrig
Singurele etanse sint cele de la frigidere si congelatoare mici cvare au compresorul electric capsulat, cele auto au scapari foarte mici dar au.
Nu pe la O ringuri ci pe la presetupa arborelui compresorului, presetupa care se etanseaza pe un film de ulei.
Daca perioada de nefunctionare a compresorului este mare acea pelicula subtire se pierde si pe acolo incepe sa piarda foarte putin refrigerant, pornirea compresorului reface filmul si pierderile se anuleaza.
Concluzia este ca si iarna mai trebuie "invirtit" compresorul.
Cele cu actionare electrica sint si ma masini perfect etanse insa sint putine la ora asta.
AR-18-MOS
Eu, în 10 ani, nu am acționat preventiv compresorul. Pur și simplu când aveam nevoie de A/C îl cuplam și când nu, acesta nu era cuplat indiferent de durata de timp.
10 ani și ceva luni nu a avut nici cea mai mică problemă în acest regim de exploatare, pe care eu îl consider normal. Plus că din 2017, după ce s-a efectuat reparația de care ziceam, funcționează după același principiu și merge foarte bine.
Repet, după mine nu trebuie completat sau încărcat cu freon. Trebuie doar reparat dacă ai pierderi.
Agrig
Nici eu dar masina a mers zi de zi, iarna, vara.
Totusi nici nu am masurat presiunile sau cantitatea de refrigerant, inca merge, cit mai are, habar n`am insa nu este sub limita la care sa nu raceasca bine.
Problema este reala si cunoscuta de cei care se ocupa de frigotehnie.
DFA
QUOTE(kommodore_ss @ 31 Mar 2021, 22:03)
In mod normal cat tine freonul
*


Freonul nu trebuie să "țină" o anumită perioadă - problema nu e freonul, ci instalația.
La mine, mașina luată în 2006 a rămas fără răcire în 2019 - deci a rezistat 13 ani fără nici un fel de intervenție la AC - niciodată nu a fost reîncărcată, deși parcă se recomandă să se verifice/reîncarce la fiecare 4 ani.

Din ce am auzit și eu, o instalație AC auto are o durată de viață de aproximativ 15 ani - în sensul în care la vârsta aia apar frecvent uzuri la compresor sau vaporizatorul sau condesatorul capătă fisuri microscopice sau apar alte defecte.
RazvanF
QUOTE(DFA @ 1 Apr 2021, 09:24)
deși parcă se recomandă să se verifice/reîncarce la fiecare 4 ani.
*


Nu era la fiecare 2 ani nedumerire.gif Eu asa imi aduc aminte de la vechiul Clio care era din 2006.
DFA
QUOTE(RazvanF @ 3 Apr 2021, 07:43)
Nu era la fiecare 2 ani nedumerire.gif Eu asa imi aduc aminte de la vechiul Clio care era din 2006.
*


M-am uitat într-un carnet de întreținere:
Curățare și control sistem AC - la 2 ani
Control și completare nivel fluid refrigerent - la 4 ani
einstein1984
la 15 ani cedeaza oringuri si furtune maid egraba decat piese de metal.
Agrig
Totusi, intreb si eu pe cei care cred ca totul este etans la o instalatie auto avind compresorul actionat mecanic, ati vazut cum arata presetupa de etansare de pe arborele motor?
Acolo apare pierderea de gaz cea mai mare in functionare normala.
einstein1984
pierderea e cand sta, cand merge se plimba uleiul si etanseaza.
DFA
QUOTE(einstein1984 @ 5 Apr 2021, 09:40)
la 15 ani cedeaza oringuri si furtune maid egraba decat piese de metal.
*


Da, la mine au cedat pe rând oring-uri, compresorul și vaporizatorul în decurs de 2 ani.
Mai am prieteni care au avut fisuri pe la furtune și vaporizatoare schimbate din cauze de fisuri, tot pe la mașini de 14-15-16 ani.
Agrig
QUOTE(einstein1984 @ 5 Apr 2021, 10:17)
pierderea e cand sta, cand merge se plimba uleiul si etanseaza.
*



Da, aia e problema la mine cu Patrolul, ala il folosesc rar si macar la 2 saptamini il pornesc si pun climatizarea pe auto ca altfel risc sa pierd refrigerantul.
Nu`i scump ca inca este cu R134a dar e neplacut sa te trezesti ca atunci cind ai nevoie nu-i.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.