QUOTE(Gil26 @ 11 Feb 2022, 07:12)
@ georgstelsib, si acest post al tau la fel ca toate celelalte de pe forum(uri) este „pe invers”, toate afirmatiile facute sunt gresite (aici am corectat eu).
Filtrul habitaclu avand dimensiuni apropiate lungime x latime (ex 216x200mm) se poate monta si invers (la unele filtre chiar mai usor),
pliurile trebuie sa fie orizontale, ex
Link montaj corect#1 sau
Link montaj corect#2 (dar in ambele filtrele vechi erau montate gresit).
Atasat si cateva capturi, mai adaug ca sunt si producatori care au modificat design-ul filtrelor tocmai pentru a permite montajul corect (ex Filtron inca din decembrie 2019).
QUOTE(Gil26 @ 11 Feb 2022, 19:53)
@
georgstelsib, pe Logan1 (nu am avut dar din cate stiu) locasul si capacul au alta geometrie (vezi atasat) plus ca au fost si Logan1 fara filtru habitaclu la care pentru montaj trebuie decupat locasul.
Apoi in postul #5 am atasat doua capturi cu montajul de la doi producatori de filtre iar legat de inginerii proiectanti care au cunostinta de legea gravitatiei in peste 30 de ani am avut masini diferite marci la care inginerii lor proiectanti au folosit si ei aceasta lege dar au pus filtrul in pozitie orizontala accesibil si\sau mult mai usor de schimbat decat la Dacia\Renault unde ori trebuie sa faci contorsionism ori trebuie sa desfaci ”jumatate de masina” la unele modele pentru schimbarea lui, ei bine aceeasi ingineri Renault au proiectat si pus filtrele cu pliurile orizontal, atasat doua exemple unde diferentele dintre dimensiunile lungime si latime sunt mult mai mari (ex 260x150mm) si pe alte modele.
Despre micile impuritati care sa alunece de-a lungul pliurilor si ”facut operatiunea” eu schimb singur filtrul de habitaclu cam la 5 luni intermediar intre revizii, pentru aceasta ingenunchez la propriu in fata ingeniozitatii proiectantilor, iar filtrul este destul de imbacsit, curat locasul chiar daca nu am multa mizerie adunata si prefer sa schimb mai des acest filtru chiar daca se imbacseste mai repede decat mizeria sa fie colectata in partea de jos si ”plimbata” apoi prin instalatie dar ”
pastrand astfel suprafata filtrului mai curata pentru mai mult timp”.
Folosesc AC-ul cam 70-80% din timp pe an doar in modul automat si isi face bine treaba atat vara cat si iarna, nu am avut vreo problema (in peste patru ani si jumatate) gen zgomote, flux necorespunzator, mirosuri, mizerie multa in instalatie, aburirea\inghetarea geamurilor pe interior, etc,...(plus alte probleme), dar desigur ca fiecare poate schimba\monta filtrul habitaclu asa cum doreste.
Care dintre filtre de habitaclu sunt mai bune? Cel cu carbon activ Mahle sau Mann Frecious Plus.
Ma intereseaza sa nu reduca din fluxul de aer cand dai aeroterma la maxim.
Am o vaga parere ca am patit lucrul asta cu aer mai putin la aeratoare ,cu un filtru mai ieftin cumparat,ceva no name marca necunoscuta,ieftin cu carbon activ.