Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuire filtru habitaclu
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Diverse - Dacia Sandero
dacia vlog
Am creat un tutorial video despre inlocuirea filtrului de polen / habitaclu pentru marca noastra prefereata, Dacia.
Sub torpedou, desfaci cele 2 capace ale capacului ce tine fitrul de habitaclu, dupa care il scoti si il inlocuiesti. Am detaliat mai mult aici:
https://www.youtube.com/watch?v=FHqtaZjHXng&t=3s
georgstelsib
Da , se pare ca acesta este montajul corect . In alte tutoriale filtrul era montat cu pliurile pe orizontala .
CAR
Da, mare mizerie inginereasca franțuzească , sa il puna acolo..de ce nu au putut sa il puna in spatele torpedoului, ca la masinile 'normale' , nu stiu...
La noile modele tot asa o fi ?
acipri
Stii ca ai cumparat bestpuiu europei ce vrei mai mult ??? radmasa.gif
Gil26
QUOTE(georgstelsib @ 11 Aug 2020, 13:06)
Da ,  se  pare  ca  acesta  este  montajul  corect GRESIT . In  alte  tutoriale filtrul  era montat  cu  pliurile  pe  orizontala .
*


@ georgstelsib, si acest post al tau la fel ca toate celelalte de pe forum(uri) este „pe invers”, toate afirmatiile facute sunt gresite (aici am corectat eu).
Filtrul habitaclu avand dimensiuni apropiate lungime x latime (ex 216x200mm) se poate monta si invers (la unele filtre chiar mai usor), pliurile trebuie sa fie orizontale, ex Link montaj corect#1 sau Link montaj corect#2 (dar in ambele filtrele vechi erau montate gresit).
Atasat si cateva capturi, mai adaug ca sunt si producatori care au modificat design-ul filtrelor tocmai pentru a permite montajul corect (ex Filtron inca din decembrie 2019).
georgstelsib
QUOTE(Gil26 @ 11 Feb 2022, 07:12)
@ georgstelsib, si acest post al tau la fel ca toate celelalte de pe forum(uri) este „pe invers”, toate afirmatiile facute sunt gresite (aici am corectat eu).
Filtrul habitaclu avand dimensiuni apropiate lungime x latime (ex 216x200mm) se poate monta si invers (la unele filtre chiar mai usor), pliurile trebuie sa fie orizontale, ex Link montaj corect#1  sau Link montaj corect#2  (dar in ambele filtrele vechi erau montate gresit).
Atasat si cateva capturi, mai adaug ca sunt si producatori care au modificat design-ul filtrelor tocmai pentru a permite montajul corect (ex Filtron inca din decembrie 2019).
*



Apelezi mult prea mult la sintagma "pe invers" ( si vad ca la tine nu se inregistreaza ca atac la persoana - mister ) , te urmareste obsesiv .

Cred ca nu ai facut niciodata operatiune pe care o propui mai noilor colegi . Abia acum este total gresita . De ce ? Fiindca fabrica monteaza filtrul cu cu pliurile orientate vertical si abia dupa aceea niste "mecanici priceputi" monteaza filtrul cu pliurile in pozitie orizontala , din simplul motiv , ca asa este mai usor . Inginerii proiectanti au cunostinta de legea gravitatiei care va ajuta micile impuritati sa alunece de-a lungul pliurilor si sa se depoziteze la baza cutiei , pastrand astfel suprafata filtrului mai curata pentru mai mult timp. Deci fabricantul stie mai bine , sa nu fim noi mai catolici decat Papa fiindca nu o sa fim crezuti . Mai mult , filtrul de la Logan1 , care nu poate fi montat si "pe invers" , are tot asa pliurile orientate vertical.
IRONICK
Decat la logan (si de unde a mai fost luat) a fost pus filtrul pe dos, cu pliul catre gaura de iesire. La masinile normale vezi scris textul cu sensul, cand deschizi capacul sa il schimbi.
Vertical, orizontal, nu ii pasa nimanui. Nici macar gravitatiei.
De obicei cand se pune capacul, filtrul este usor apasat sa izoleze cum trebuie. Si marginile pliului sunt intodeauna contra sensului de aer, sa nu scape.
Gil26
@ georgstelsib, pe Logan1 (nu am avut dar din cate stiu) locasul si capacul au alta geometrie (vezi atasat) plus ca au fost si Logan1 fara filtru habitaclu la care pentru montaj trebuie decupat locasul.
Apoi in postul #5 am atasat doua capturi cu montajul de la doi producatori de filtre iar legat de inginerii proiectanti care au cunostinta de legea gravitatiei in peste 30 de ani am avut masini diferite marci la care inginerii lor proiectanti au folosit si ei aceasta lege dar au pus filtrul in pozitie orizontala accesibil si\sau mult mai usor de schimbat decat la Dacia\Renault unde ori trebuie sa faci contorsionism ori trebuie sa desfaci ”jumatate de masina” la unele modele pentru schimbarea lui, ei bine aceeasi ingineri Renault au proiectat si pus filtrele cu pliurile orizontal, atasat doua exemple unde diferentele dintre dimensiunile lungime si latime sunt mult mai mari (ex 260x150mm) si pe alte modele.
Despre micile impuritati care sa alunece de-a lungul pliurilor si ”facut operatiunea” eu schimb singur filtrul de habitaclu cam la 5 luni intermediar intre revizii, pentru aceasta ingenunchez la propriu in fata ingeniozitatii proiectantilor, iar filtrul este destul de imbacsit, curat locasul chiar daca nu am multa mizerie adunata si prefer sa schimb mai des acest filtru chiar daca se imbacseste mai repede decat mizeria sa fie colectata in partea de jos si ”plimbata” apoi prin instalatie dar ”pastrand astfel suprafata filtrului mai curata pentru mai mult timp”. smile.gif
Folosesc AC-ul cam 70-80% din timp pe an doar in modul automat si isi face bine treaba atat vara cat si iarna, nu am avut vreo problema (in peste patru ani si jumatate) gen zgomote, flux necorespunzator, mirosuri, mizerie multa in instalatie, aburirea\inghetarea geamurilor pe interior, etc,...(plus alte probleme), dar desigur ca fiecare poate schimba\monta filtrul habitaclu asa cum doreste.
dainese1100
QUOTE(Gil26 @ 11 Feb 2022, 07:12)
@ georgstelsib, si acest post al tau la fel ca toate celelalte de pe forum(uri) este „pe invers”, toate afirmatiile facute sunt gresite (aici am corectat eu).
Filtrul habitaclu avand dimensiuni apropiate lungime x latime (ex 216x200mm) se poate monta si invers (la unele filtre chiar mai usor), pliurile trebuie sa fie orizontale, ex Link montaj corect#1  sau Link montaj corect#2  (dar in ambele filtrele vechi erau montate gresit).
Atasat si cateva capturi, mai adaug ca sunt si producatori care au modificat design-ul filtrelor tocmai pentru a permite montajul corect (ex Filtron inca din decembrie 2019).
*




QUOTE(Gil26 @ 11 Feb 2022, 19:53)
@ georgstelsib, pe Logan1 (nu am avut dar din cate stiu) locasul si capacul au alta geometrie (vezi atasat) plus ca au fost si Logan1 fara filtru habitaclu la care pentru montaj trebuie decupat locasul.
Apoi in postul #5 am atasat doua capturi cu montajul de la doi producatori de filtre iar legat de inginerii proiectanti care au cunostinta de legea gravitatiei in peste 30 de ani am avut masini diferite marci la care inginerii lor proiectanti au folosit si ei aceasta lege dar au pus filtrul in pozitie orizontala accesibil si\sau mult mai usor de schimbat decat la Dacia\Renault unde ori trebuie sa faci contorsionism ori trebuie sa desfaci ”jumatate de masina” la unele modele pentru schimbarea lui, ei bine aceeasi ingineri Renault au proiectat si pus filtrele cu pliurile orizontal, atasat doua exemple unde diferentele dintre dimensiunile lungime si latime sunt mult mai mari (ex 260x150mm) si pe alte modele.
Despre micile impuritati care sa alunece de-a lungul pliurilor si ”facut operatiunea” eu schimb singur filtrul de habitaclu cam la 5 luni intermediar intre revizii, pentru aceasta ingenunchez la propriu in fata ingeniozitatii proiectantilor, iar filtrul este destul de imbacsit, curat locasul chiar daca nu am multa mizerie adunata si prefer sa schimb mai des acest filtru chiar daca se imbacseste mai repede decat mizeria sa fie colectata in partea de jos si ”plimbata” apoi prin instalatie dar ”pastrand astfel suprafata filtrului mai curata pentru mai mult timp”.  smile.gif
Folosesc AC-ul cam 70-80% din timp pe an doar in modul automat si isi face bine treaba atat vara cat si iarna, nu am avut vreo problema (in peste patru ani si jumatate) gen zgomote, flux necorespunzator, mirosuri, mizerie multa in instalatie, aburirea\inghetarea geamurilor pe interior, etc,...(plus alte probleme), dar desigur ca fiecare poate schimba\monta filtrul habitaclu asa cum doreste.
*


up.gif

Care dintre filtre de habitaclu sunt mai bune? Cel cu carbon activ Mahle sau Mann Frecious Plus.
Ma intereseaza sa nu reduca din fluxul de aer cand dai aeroterma la maxim.
Am o vaga parere ca am patit lucrul asta cu aer mai putin la aeratoare ,cu un filtru mai ieftin cumparat,ceva no name marca necunoscuta,ieftin cu carbon activ.
bogdanmardare
Nu stiu despre Mahle (nu am folosit), dar pot sa compar Mann FreciousPlus FP 22 011 si Mann cu carbune activ CUK 22 011. Am montat la masina din semnatura filtru Mann cu carbune activ pana anul trecut, cand am incercat Frecious. Frecious are hartia de filtru mai groasa ca Mann cu carbune activ (vizibil de la scoatere din ambalaj). Hartia mai groasa creste si rigiditatea filtrului, Frecious se monteaza mai greu. Recunosc, nu m-a preocupat prea mult diferenta de flux de aer, desi cred ca exista.
dainese1100
iarna pe căldură pornita observasem ca abia merge pe treptele superioare.
Cu filtru de habitaclu normal, nu mai am acea limitare de flux.
Mulțumesc pentru info.
DFA
Este evident că pe măsură ce adaugi straturi în filtre fluxul de aer se micșorează proporțional cu numărul de straturi și cu densitatea lor.
Deci cel mai puțin restrictiv va fi filtrul standard, apoi cel cu carbon activ, apoi cel cu polifenol, antibacterial
dainese1100
DFA, mulțumesc mult pentru info.
Am sa raman la filtru normal de habitaclu pentru mine. Este mai mult decât ok fluxul de aer mare al aerotermei. Nu as vrea sa il reduc smile.gif
dainese1100
QUOTE(georgstelsib @ 11 Feb 2022, 13:12)
Apelezi  mult  prea  mult la sintagma "pe  invers" ( si  vad  ca  la  tine  nu  se  inregistreaza ca  atac  la  persoana - mister ) , te  urmareste  obsesiv .

Cred  ca  nu  ai  facut  niciodata  operatiune  pe  care  o  propui mai  noilor  colegi . Abia  acum  este  total  gresita . De  ce ? Fiindca  fabrica  monteaza  filtrul  cu cu  pliurile orientate  vertical si abia dupa  aceea  niste  "mecanici  priceputi"  monteaza  filtrul  cu  pliurile in pozitie  orizontala , din  simplul  motiv  , ca  asa  este  mai  usor . Inginerii proiectanti  au  cunostinta  de legea  gravitatiei care  va  ajuta  micile  impuritati sa  alunece  de-a  lungul pliurilor si  sa  se  depoziteze  la  baza cutiei , pastrand  astfel suprafata  filtrului  mai  curata  pentru  mai  mult  timp. Deci fabricantul  stie  mai  bine ,  sa  nu  fim  noi  mai  catolici  decat  Papa fiindca  nu  o  sa  fim  crezuti . Mai  mult ,  filtrul de  la  Logan1 , care  nu  poate  fi  montat si  "pe  invers"  ,  are  tot  asa  pliurile  orientate  vertical.
*


Rog pe moderatorul DFA sa șteargă acest post unde il jignește/dezinformeaza lucrurile, pe colegul Gil care ne ajuta pe noi toti când avem nevoie. A încălcat georgstelsib regulamentul forumului regulamentul.gif


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.